ITC Hockenheim 16 1 1.950,- M. I f3000,- ;'T is WASAKTIE GRANDIOZE Afscheid met een lach en een traan F“f,bTd De andere titelpretendent, Alessandro Nannini, die in de eerste race nog op de zesde plaats eindigde kwam dit keer niet verder dan negen ronden en zo werd het op Hockenheim een ware Opeltriomf. Alleen Jörg van Ommen kon voor Mercedes de derde mi en N I S E N IBM d IvinJ 1 v J i i Jan Segers Tilburg wVBBESS •'-LT- VOOR 750 I tussen 9.00 en 17.00 uur met persoonlijke begeleiding A/li n Km 8-1 Citroën in de aanval met Evasion Steeds meer Renault Erkend Schadebedrijven Ik Ub IILbUHUbfc KULHILH me mu i uivimm i uonaerdag 1 oktober 1996 pagina t> 1996 pagina 4 Bp iiim—r leeft een igane anaf 1.995,-. LPG-installaties vanaf 1600,- en 2-1993 grijsmet., schuif dak, CM. 2-1994 donkergroen, vele accessoires Primera Selektie: f A RA G geldig op 18/10 en 25/10 tegen inlevering von deze advertentie 30 van ihte mte I I --- I I I I I Tekst en foto's: Kees van der Velden. aai inh nac wei 15.000,-. 3 maanden ane net de I te het Kunnekestraat 17, TILBURG-NOORD Tel. 013-4554254 /aarj ttilil; 1 tste vel j was Igend ook roodmet, schuifdak, CM. grijsmet., schuifdak ENAULT EIGEN MANIER VAN LEVEN •»- daar echter weinic boodschap Hockenhein mgename omstandigheden i het Motodrom en op de igenoeg volle tribunes erden Opel-vlaggen afgewisseld met Alfa- spandoeken en Mercedes- Regerend ITC-kamp de startplaats maar j *Bij aankoop van auto vanaf Oude auto rijdend en minimaal geldige APK Win het onderhoud van uw Volvo terug via GRATIS STAATSLOTEN VOLVO 850 VOLVO 400 VOLVO 440 VOLVO 440 VOLVO 340 RENAULT Stationwagon Primera 2.0i LX 16V Primera 2.0iSLX 16V rpioen Bernd Schelder vertrok van een zes- fr haalde in Hockenheim geen punten. OPVRUDAG VAN 15,- j w voor uw oude auto* Nederland telt inmiddels 180 Renault Erkend ladebedrijven en rdt een keurige la ig bereikt. Komt a<= aij een Renault Erkei cu..drijf dan wordt a _Ï2tratieve en fir' afhandeling van de scl helemaal geregeld. Er direct contact opgenomen met de verzekeraar en eventueel leasemaatschappij. Via de dealer wordt een ver vangende auto aangeboden. De kwaliteit van reparatie bij schade is van steeds groter belang naarmate de auto Keuze uit overige ar Alfa 1451.9TDL [-995 SdtaSiOXlóV 8-1993 HOTdaCiJk 1.5i DX 101992 Hyundai Lantra 1.6 GIS 4-994 m oaam PRIMERA ULTIMA** ‘Bouwjaar vanaf november 1990 I 4 deurs: Primera 1.6 LX 16V Primera 1.6i LX 16V airco Primera 1.6i LX 16V airco Primera 2.0UX16V Primera 2.0i SLX16V LPG Primera 2.0i LX 16V Primera 2.0 LX Diesel Primera 2.0 SLX Diesel n I Garage Penissen BV jiffn Burg. Jansenstr. 52-56, Tilburg Tel:013-46839Cl U bent welkom bij: Fina Tilburg Ringbaan West 7 5042 AA Tilburg Telefoon: 013-5424988 momenten in Hockenheim. Het gebrul van de motoren werd overstemd door de toeters, de aanmoedigingen en het vuurwerk van het publiek en bij het opkomen lanbiedingen roodmet. Cirruswit 5-drs, do.groen azurblauw zilvermet. do.blauw zwart metal. wijnrood zwart grijs metal. 2-1993 rood, ultimaplus uitvoering 8-1994 do.groen met, CP.V. 2-1995 zilvermet., CP.V, mistlampen 12-1992 zilvermet. 11-1992 wijnrood, CM, electr. ramen 5-1993 anthraciet, CP.V, trekhaak H-1993 rood met.CP.V. 2-1994 groen met, CP.V, electr. ramen PFM bi\v een garantie van maar liefst twee jaar op de reparatie met betrekking tot plaatwerk en iebedrijf spuitwerkzaamheden en een garantie van 1 jaar op de mechanische/technische delen. De klant ontvangt hiervoor een garantiebewijs. Ter promotie van het Renault Erkend Schadebedrijf krijgen kopers van een nieuwe of gebruikte Renault van de dealer een schadehulpset mee die bestaat uit een schade-aangifteformulier, lampje, meetlint, pen, krijtje en fototoestel. petten. Coureurs en teams werden voorgesteld aan het publiek en na dit feestelijk gebeuren werd het tijd om de helmen op te zetten en de motoren te starten. Aan het einde van de opwarmronde kwam het veld achter de pace-car in slagorde het Motodrom binnengerold en dit was zoals vanouds een van de mooiste iprimera 1.6 Invitation 16V I Primera 2.0 D LX Door de standaarduitrusting aanzienlijk te verrijken wil Citroën de Evasion ruimtewagen extra aantrekkelijk maken. Vanaf nu is de Evasion dan ook voorzien van een tweede airbag en airconditioning. Bovendien worden vanaf het SX-niveau de vier achterste zijruiten elektrisch bediend en werkt de airco digitaal. Het basismodel, de Evasion 2.0i X, komt op f.58.755,=. De SX-versie start bij f.62.510,=. De Turbo begint als SX bij f.66.560,= en de 1.9 Turbo D kost minimaal f.63.255,=. De duurste Evasion is de Turbo VSX met Captain Chairs voor f.76.270,=. i op het rechte stuk serste chicane de 300 irrière doorbraken. Binnen 150 meter schakelden de beide Mercedes coureurs terug van zes naar een om met 80 op de klok door de scherpe bochtenconstructie te flitsen. Deze prestaties zeggen niet alleen wat over de capaciteiten van de coureurs maar ook over het technisch niveau van de klasse 1 wagens. Na die vrije trainingen werd het op zaterdagmiddag dan tijd voor het serieuze gevecht om de pole-position. In deze kwalificatietraining trok Zakspeed-Opel coureur Klaus Ludwig uiteindelijk aan het langste eind maar de verschillen waren klein. In de top-zes stonden drie Opeis, twee Mercedessen en een Alfa en het tijdsversi tussen pole-man Luc Schneider op de zesde bedroeg slechts eer seconde. Alle ingredi voor een spannende waren aanwezig. rschil .adwig en isde plaats m halve ediënten race lingsbakproblemen f was het pleit voor Opel :ht. Als een tandem i Ludwig en Reuter keer op keer door het stadion en in de laatste ronde kreeg Klaus over de boordradio de opdracht om zijn merkgenoot voor te laten gaan met het oog op de stand in het kampioenschap. De oude r was echter geenszin van plan wat om zijn rechtmatige zege op te ]°ar geven en lapte de order aan al w< zijn laars. vnnr Bij de start van de tweede race liet Manuel Reuter er geen twijfel over bestaan dat hij zoveel mogelijk punten wilde scoren. Aan het einde van het rechte stuk zette hij Ludwig opzij en pakte de eerste plaats om die niet meer af te staan. Bernd Schneider kende n Dit keer moest de regerenc kampioen na acht ronden tt r -i -i -i-i Mercedes met een falend 1 Barrière Ommen or Ironisch genoeg lijkt juist het yoor cle ®ers laatste jaar van deze serie het km/uur ban spannendste seizoen sinds jaren op te leveren. In 1993 stond het debuterende Alfa Romeo op eenzame hoogte terwijl de daarop volgende twee jaren in het teken van de ster van Mercedes stonden. Nicola Larini, Klaus Ludwig en Bernd Schneider waren de respectievelijke kampioenen. Dit jaar lijkt vrouwe Fortuna haar keuze echter niet te kunnen maken. In het eerste deel van het seizoen had het er alle schijn van dat Opel coureur Manuel Reuter de titelstrijd volledig naar zijn hand ging zetten, maar Alfa en Mercedes kwamen sterk terug. Eind september, bij de race in Mugello, nam Bernd Schneider zelfs de leiding van Reuter over en ook Alessandro Nannini was binnen schootsafstand. Na Mugello reisde het circus dan af naar Hockenheim, waar de Europese finale op het programma stond. In de vrije trainingen wisselden de rijders elkaar af met snelle tijden, waarbij Jan Magnussen en Jörg van Vreugde en verdriet Tijdens de eerste interviews onmiddellijk na afloop van de race kwam het nog tot een verbale schermutseling tussen Ludwig en Reuter over de teamorder van de eerste manche, maar bij de officiële persconferentie leek alles weer bijgelegd. Tijdens die persconferentie overheersten gemengde gevoelens. Vreugde over de zege uiteraard maar ook verdriet over het afscheid. Met een brok in de keel vertelde Reuter dat hij het in de laats*" ronde door het Motodrom wel rot erg moeilijk had. Ludwig plan wat optimistischer: «Volg r racen wij hier weer, c weet ik nog niet met wat voor wagens». Ook Mercedes teamchef Norbert Haug verklaarde dat hij er achter de schermen alles aan zal doen om een dergelijk racefestijn, in welke vorm dan ook, voort te kunnen zetten. Laten we hopen dat Ludwig en Haug gelijk krijgen want het viel moeilijk te accepteren s wederom geen geluk. dat het nu allemaal voorbij is. er moest de regerend Ook menig toeschouwer en ioen na acht ronden zijn journalist ging met een brok les met een falend ABS in de keel huiswaarts. Officieel staan er nog twee weekends op het programma, Brazilië en Japan, voor we weten wie de tweede en tevens laatste ITC kampioen wordt. De meeste fans hebben ,r weinig p aan. Voor hen was im de echte finale. Op zondag 13 oktober werd op de Hockenheimring de Europese finale van het International Touring Car Championship verreden. Een historische en emotionele geschiedenis want het einde van dit seizoen markeert tevens het einde van de uit de DTM voortgekomen supersede voor klasse 1 toerwagens. De 82.000 aanwezige toeschouwers zorgden voor een geweldige atmosfeer op de tribunes en de top-coureurs van Alfa, Mercedes en Opel zorgden voor een fantastisch spektakel op de baan. uitgerust is met steeds meer veiligheidsvoorzieningen. Schadebedrijven en daarmee Medewerkers van een wordt een keurige landelijke Renault Erkend Schade dekking bereikt. Komt de hebben een speciale klant bij een Renault Erkend opleiding gevolgd om Schadebedrijf dan wordt de bijvoorbeeld een ABS- administratieve en financiële systeem, airbags, deling van de schade gordelspanners en het SRP- wordt systeem goed te laten functioneren. De repara tiekosten worden van te voren vastgesteld. Er wordt gewerkt volgens de Audatex-normen. Uiteraard blijft de 8 jaar plaat- werkgarantie van de betreffende Renault volledig gehandhaafd en krijgt men van het rechte eind lieten de plaats achter Reuter en opgezweepte rijders alle pk's Ludwig opeisen. los. Ludwig wist zijn eerste plaats vast te houden maar in de aanvangsfase zat de kopgroep dicht bij elkaar. Na enige tijd verdwenen de Alfa van Larini en de Mercedes van Franchitti echter uit die kopgroep en toen Schneider in de slotfase ook nog eens last van versnelli kreeg wc beslech* stoven Ludwig ei ser door het laatste ronde kreeg sr de boordradio de Opeltriomf Op de racedag zorgde een warme herfstzon voor Estate 6-95 t.'96 7-96 11-93 trekhaken f 400,- gemonteerd v.a. 1990 t.e.m. nieuw 1996 diesel, 17.000 km 1985-1986-1988 Twingo 1994 APK-keuring gratis bij een grote beurt. RDW erkend 18

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1996 | | pagina 23