D Verrassende Primera bij Denissen Eerste Hyundai Coupé voor Systeem House Ad v.d. Wouw Autorijschool Galant kiest voor Zuid-Oosl sponsort N.O.A.D. JR S Sportief voor de beperkte beurs Qvan der boom rO '50 00 >3855 RENAULT en o s E N iOO, F50, NZ-ZZ-97 E/ 5T NZ-ZZ-97 DE TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT - Donderdag 19 september 1996 - pagina 3 996 pagina 2 id >0 pk: Hoge koplampen Assistentie .is topsnelheid Longchamp c.9.500 km 'OND raard i van A U T T E T SG BV 3-4634355 I0G ■RDEN AUTO'S Tilburg Goirkestraat 25 Tel. (013) 536 40 11 Oisterwijk Beneluxstraat 8 Tel. (013) 528 39 05 Goirle Nobelstraat 7 (md. njvoort) Tel. (013) 534 12 61 De Renault Dealer in het Hart van Brabant ...16.000 km ....21.000 km ....65.000 km ..149.000 km ....23.000 km ....41.000 km 155.000 km ..126.000 km ....84.000 km 120.000 km ....27.000 km ..105.000 km iten zi ventilati n EXE iaat jende ing van Het le team speelt in de 2e klasse waar het momenteel de koppositie inneemt. gegevens: Renault Clio ook te idit 11 krachtbron prima bij een sportieve uitvoering past. Dit is reeds zijn derde Toledo vooral omdat zijn leerlingen erg enthousiast zijn over deze pittige en goed te hanteren auto, die tevens comfortabel is en Renault Clio RT^ topper st zijn ....59.000 km ....38.000 km ....50.000 km ....16.000 km ...71.000 km ....78.000 km ...74.000 km ...13.000 km ...54.000 km ..130.000 km Vakmanschap en service als traditie. AUTOBEDRIJVEN >r zijwind. De hogere uiterst Het uitzicht d, er zijn sken. De Renault biedt de Clio RTi aan voor 1.27.245,=. Het is jammer dat de auto geen standaard airbag heeft en de stuurbekrachtiging elektrische bedienir ruiten en spiegels moet missen. Maar wie vooral op arde rem seltelijk bumpers, een terlichten i rookglas. J - RTi is de uc achterruit. Al meerdere jaren heeft Renault binnen het Clio- programma een uitgebrek assortiment sportieve modellen. De absolute to™ is de Clio Williams met zi,. 150 pk 2 liter motor. Daar onder vinden we de Clio 16V die met een 1,8 liter 16-klepper nog steeds meer dan gemiddeld vlot is. Maar helaas hebben beide kleine donderstenen het veld moeten ruimen voor de Mégane Coupé met 16 kleppen motor. de sportiviteit van deze Clio valt, moet de RTi toch heel even vergeten. Renault brengt namelijk in beperkte oplage de RTi Longchamp, een auto die is voorzien van gedeeltelijk lederen bekleding in het interieur, stuurbekrachtiging, meegespoten achterspoiler en elektrisch bediende portierruiten. Inclusief deze extra's kost de RTi Longchamp f.28.695,= en is daarmee duidelijk een aantrekkelijkere propositie. De snellere Clio RSi is er vanaf f.32.895,=. de portieren vallen de prachtige kuipstoelen direct op. Door extra hoge randen langs de rugleuning en zitting aanblik worden bestuurder en betreft bijrijder uitstekend op hun plaats gehouden. Verder zijn de hoofdsteunen in hoek verstelbaar. De randen zijn met een effen stof bekleed, terwijl de brede middenbaan van wat kleur is voorzien. De S Clio RTi heeft het normale dashboard met uiteraard een Fons Denissen: "De auto heeft een vlot en stijlvol uiterlijk. Tijdens het rijden valt op dat de auto erg stil is, wat deels veroorzaakt wordt door het vernieuwde onderstel. De vlotte prestaties gaan hand in hand met de veiligheid die je van een kwaliteitsproduct mag verwachten." De nieuwe Primera is er als vierdeurs sedan en vijfdeurs hatchback met naar keuze een 1,6 of 2,0 liter zestienkleps benzinemotor of de nieuwe 2 litêr turbodiesel. De prijzen starten bij f.37.495,=. Uiteraard staat de nieuwe Primera bij Denissen klaar voor een proefrit. De Renault Clio komt uit Frankrijk en dat is aan het comfort goed te merken, al de tijd van overhellende carrosseriën helemaal voorbij. De voorwielen zijn onafhankelijk opgehangen volgens de bekende McPherson-constructie. Voor extra stabiliteit monteert Renault een stabilisatorstang. Achter zien we tevens een onafhankelijke constructie met twee getrokken draagarmen met torsiestaven. Het geheel zorgt voor een prima comfortniveau, maar de auto alles behalve slap. De RTi ligt stevig op weg en is ongevoelig voor zij Clio maakt bij ho™ snelheden een uiie volwassen indruk, rondom is uitstekend, er zijn nauwelijks dode hoeken. De buitenspiegels zijn handmatig van binnenuit verstelbaar. Ook de portierruiten moeten naar beneden geslingerd worden. Bovendien staat stuurbekrachtiging op de optielijst, maar ook bij lagere compleet uitgerust met onder andere airconditioning voor een aangename temperatuur en het niet beslaan van de ruiten in de komende regentijd. Europese landen een auto uit het segment van de Mégane op de eerste plaats staat. Toch is de Clio duidelijk een slag groter dan bijvoorbeeld de eerste Renault 5 en daarom is vooral de vijfdeurs versie met een dieselmotor in Frankrijk uiterst populair. De 1,4 liter motor in de Clio RTi verbruikt gemiddeld 1 liter op 13 kilometer en dat is vanwege het uitdagende karakter van deze specifieke uitvoering niet verkeerd. Mensen die rustiger met hun rechter voet omspringen komen zonder problemen gunstiger uit. Het uiterlijk heeft een sportieve aanblik gekregen. Het nieuwe front van de Clio met hoge koplampen Wat overblijft is de RSi met kenmerkt zich onder meer zijn 8-kleps 1,8 liter motor met de RTi door een meegespotcn een vermogen van 110 pk en bumper die is voorzien van de nieuwe RTi. De RTi is een donker grijze stootstrip. eigenlijk de opvolger van de Naast de luchtinlaat in de Clio S. De auto is voorzien van bumper zijn twee mistlampen srbij Airbags optie joten De portieren en achterklep worden met een afstandsbediening in de sleutel centraal geopend en gesloten. Na het openen van de 1,4 liter Energy motor die tot een relatief hoog vermogen komt van 80 pk bij 6000 tr/min en een keurig koppel van 107 Nm bij 3500 tr/min. Gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak zorgt de Clio RTi voor prima prestaties zoals de topsnelheid van 175 km/u en een sprintje van 0 tot 100 km/u in 11,2 seconden. De motor is redelijk stil en de bak laat zich exact bedienen. Op vrijdag 23 augustus jl. leverde de Tilburgse Hyundai-dealer Auto Kennis de eerste nieuwe Coupé af aan softwarebedrijf Systeem House uit de Dunantstraat in Tilburg. Dit bedrijf wilde altijd al een compleet uitgeruste coupé hebben, maar sinds de introductie de nieuwe Coupé van Hyundai is deze wens c realiseren. Het gaat in i geval om een luxueuze FX met airconditioning en ABS in de kleur zwart. Systeem House bestelde de auto al toen er alleen nog maar een plaatje bekend was en behoort zodoende nu tot de eerste mensen in het land die hun auto afgeleverd hebben gekregen. geplaatst. Over de flanken loopt een dikke stootbies met daarop de vermelding 'RTI'. De stalen 14 inch wielen hebben een sportieve ac v,!’ en zaten wat ontwerp L-- al onder de eerste exemplaren van de Clio 16V. De wielen zijn gewoon zilver grijs gespoten en niet meer wit zoals bij de eerste exemplaren van de Clio S. Achter zien we het te laag geplaatste derde remlicht, ook hier gedeelt-l"! meegespoten bv™™ wisser en achte» gedeeltelijk in rookj Specifiek voor de R spoiler boven de ac Tegen meerprijs is dit onderdeel samen met de buitenspiegelbehuizing in de carrosseriekleur te leveren. De achterste zijruiten kunnen open gezet worden voor een betere ventilatie. Verder heeft de Clio een dakantenne, getint glas en zijknipperlichten. Alhoewel de Clio al sinds 1990 op de markt is, blijft het model over een tijdloosheid beschikken en is tussen zijn concurrenten zeker niet ouderwets. toerenteller naast de snelheidsmeter, temperatuur- brandstof- en oliepeilmeter. Over het dashboard verdeeld zijn vier uitstroomopeningen die afzonderlijk te richten zijn. De verwarming en ventilatie is te bedienen met draaiknoppen op de middenconsole. Direct daarnaast bevindt zich het analoge klokje. De radio kan in een speciale ruimte worden ingebouwd die met een klepje af te dekken is. De auto beschikt over een dashboardkastje (ook als een tweede airbag is gemonteerd) en twee royale portierbakken. Overigens staan beide airbags op de optielijst. De instap naar achteren is heel behoorlijk omdat de stoel in z'n geheel naar voren kan klappen. Achterin kunnen twee normaal geproportioneerde volwassenen redelijk de ruimte vinden. De bagageruimte heeft een inhoud van 265 liter en dat is in deze klasse heel behoorlijk, terwijl na het neerklappen van de achterbank een volume van 695 liter beschikbaar is tot aan de ruiten. Vanaf vandaag staat de nieuwe Nissan Primera bij Garage Denissen in de showroom aan de Burg. Jansenstraat in Tilburg. Het bedrijf heeft hoge verwachtingen van deze hogere middenklasser. Net als bij zijn voorganger is airco standaard op vrijwel alle modellen. Denissen is al volledig op de nieuwe telg voorbereid. Enkele medewerkers brachten op uitnodiging van de fabrikant al een bezoek aan de fabriek in het Britse Sunderland waar de Primera voor Europa wordt gebouwd. De auto heeft de bekende Nissan-grille, oogt stoerder en valt op door de leverbare heldere lakkleuren. Daihatsu-dealer en 4x4 specialist Ad v.d. Wouw sponsort het le team van N.O.A.D. De spelers werden door het autobedrijf uit Loon op Zand naast trainingspakken en tassen nu ook voorzien van inloopshirts. Technische Merk en type: RTi Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: 1390 cc Boring x slag: 75,8 x 77 mm Vermogen: 80 pk bij 6000 tr/min Koppel: 107 Nm bij 3500 tr/min Afmetingen: lengte 3,71 meter, breedte 1,63 meter Gewicht: 906 kg Aanhanggewicht: 750 kg (geremd) Prestaties: 175 km/u acceleratie 0-100 km/u in 11,2 seconden Verbruik: bij 90 km/u 5,2 liter/100 km bij 120 km/u 6,9 liter/100 km stadsverkeer 8,3 liter/100 km Prijs: f.27.245,= Autorijschool Galant heeft weer een nieuwe Seat Toledo. Op de foto overhandigt dhr. Peters van Seat-dealer Zuid-Oost de sleutels aan de nieuwe eigenaar Ruud Gommers van Galant. Wat bepaalt de sportiviteit van een auto? Zijn dat brede wielen, achterspoiler, kuipstoelen of een grote motor. Gezien het gebrek aan mogelijkheden om in ons land echt sportief te rijden, raakt het segment GTi-modellen in onmin. Waarom dan geen sportief ogend karretje binnen het bereik van een grotere groep brengen. De Renault Clio RTi past prima in deze beschrijving. De Renault Clio RTi paart sportiviteit aan zuinigheid en comfort. De auto is vooral 'sportief' vanwege een aantal uiterlijkheden zoals sportstoelen, mistlampen voorin en de velgen. Gelukkig presteert de 1.4 motor van huis uit al zo goed dat deze Auto Kennis INISSan'

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1996 | | pagina 23