VOOR EEN@0P DE EERSTE RANG Triumph TR6 i )pel moet u bij ons zijn Stoere mannen, macho's is bij ons niet mogelijk, maar zoekt u een betrouwbare occasion voor een reële prijs dan LJVAN DER BOOM «ufo! 00 Why bother Dealers Automobielen Tilburg en Omstreken ERVICE Driedelig grijs te benauwd? BETER 1996 pagina 4 DE AUTOMAAT Donderdag 22 augustus 1996 pagina 5 DE TILBURGSE KOERIER HYUnDHI 12.950,- 13.950,- 23.500,- Merk Type Bouwj. T.O.G. Merk Type Bouwj. T.O.G. Merk Type Bouwj. T.O.G. Merk Type Bouwj. T.O.G O G o o o o o o G G O G G RENAULT 1936 - 1996 1936 - 1996 G atic rs. K L A S S I E K atie >r de tro. de Rover Tourer to ^houden. i zijn op c vrijwel Rover 400 v.a. 37.990,-' 50 Automobielbedrijf Bink B.V., Winkler Prinsstraat 30, Tilburg, Telefoon 013 - 5420143. Standaard met Standing T Tilburg 0 Oisterwijk C Coirle UUI nog daarbuiten Bij iedere klassieke auto passen ideale omstandigheden. We denken dan minimaal aan droog weer, maar wat als je de sleutels krijgt aangereikt van een 1971 Triumph TR6 om een rondje te rijden vanaf het fraaie kasteel Le Verdoyer in de Noordelijke Dordogne? Genieten, genieten en nog eens genieten... 02-91 01-90 04-90 07-91 06-89 03-92 09-93 11-92 09-92 Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault O G G G 12-92 04-95 01-91 09-88 03-92 08-92 04-94 07-'93 04-91 06-93 01-93 08-92 06-89 10-94 01-90 01-90 08-91 01-93 05-93 01-90 03-90 G G G O O O O uHers E H659 12204 2C ',3( Renault Renault Alfa Alfa Audi Citroen Citroën Citroën Citroën Citroën Daihatsu Daihatsu Daihatsu Fiat Ford Ford Ford Ford Ford Ford Ford io HB HB LPG en nog ’sTR5 ierken RUIKT BEWIJS G O G O O G G O O O G G G G 3-drs. litv. 5-drs. 5-drs. 3-drs. 5-drs. „Ie mom werden gebouw u. auto's eer waaraan Special 3-drs. uropa, 5-drs. Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault zich door stootblokl ten geve Amerikc Ford Hyundai Lancia Mazda Mazda Mitsubishi Nissan Nissan Nissan Nissan Mini Opel Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Rover Seat Seat Seat Seat Seat Suzuki Toyota Toyota Toyota VW VW Volvo Volvo 440 1.7 Gl 5drs. antraciet 1996 Swift GL automaat Starlet 1.3 Si Corolla 1.3 12VHB LPG Corolla 1.6 XLi HB Golf diesel 40 kW, Golf 2.0i Rabbit-uit 340 DL autornaat Nu luchtig geprijsde airco op de Rover 400, Rover 600 en Honda Civic 1.3-16VGL Sdrs., wit 1988 1994 1994 1994 6.000 km.. 1993 1993 1992 1992 1992 .1992 .1991 .1991 1991 1991 .1990 .1990 1990 .1990 .1989 .1989 .1989 .1989 .1989 .1989 .1988 .1987 .1987 .1987 .1987 .1987 02-92 03-95 11-90 07-91 01-94 11- 93 05-95 04-91 07-92 09-94 02-92 04-87 01-90 01-90 02-93 01-95 306 1.9 XRD diesel, 3-drs. 02-95 -- 03g3 12- 91 01-90 01-94 03-91 06-93 04-92 06-93 Cordoba 1.6 GLX, l.m.velg. 06-94 -- 01-89 04-94 08-89 01-93 03-91 01-95 09-87 10- 89 02-92 05-91 01-89 08-93 04-94 01-94 ’arisienne 1.4, st.bekr. 10-93 07-92 04-94 01-94 02-91 11- 94 01-91 03-94 06-92 09-94 01-94 04-91 02-92 01-92 10-92 12- 92 02-94 01-93 Seat Ibiza 1.4i m»Ö km, rood 1995 I Rover 600 v.a. 45.990,-' Mocht uw Opel i storing vertonen, zonder afspraak Wij zorgen er dan i van onze werk- wordt vrijgemaakt, weer op weg kunt, wij u in de tussen in kopje koffie Veiligheidseisen De Triumph TR6 ondergaat tijdens zijn bijna achtjarig bestaan kleine wijzigingen. De zwarte stalen wielen met vijf verchroomde 'spaken' graag meer. Deze dubbele zomeractie loopt tot 30 augustus, maar bedenk dat het ook daarna flink warm kan zijn in Nederland en stilstaand naast de weg gebeuren. De TR6-eigenaar zal bij voorkeur met zijn auto open rijden, maar er kan ook een tentje worden opgezet. Bovendien kon de TR6 worden geleverd met een hardtop. bij kilometerstand 11.397,- fl. 467,- fl.3’7,- fl. 455,- fl.449,- fl. 421,- fl. 428,- ’s'e;dïo6fekomptcè den tot een meerprijs tussen november 1968 en juli 1976 werd gemaakt en waarvan er uiteindelijk 91.850 exemplaren de fabriek verlieten. ird van de 1 jt de op ten top Engels. Natui sben is er een laag hout aar» inging is waarin de ruimtes voor de vakantieparc bar, winkel, activiteitenruimte, receptie en de sanitaire voorzieningen voor de achtergelegen camping. Maar we komen weer even terug op de auto. De Triumph TR4 kreeg in 1967 een opvolger, de TR5 met een 2,5 I liter 6 cilinder lijnmotor. I Uiterlijk waren er slechts I geringe verschillen, zoals de vermelding'2500'op de i achterschermen en een logo dat uit het midden op de motorkap werd geplaatst. Overigens werd deze TR5 een maand eerder voorafgegaan door de TR250, een vrijwel identieke auto die speciaal voor de Amerikaanse markt werd uitgebracht. Dat de auto in Amerika veel succes oogste blijkt wel uit het feit dat er zo'n 8.500 exemplaren van de TR250 werden verkocht ei geen drieduizend van de en dat in exact dezelfde periode. De TR5 en TR25C waren dan ook slechts voorbodes van de TR6 die Overweegt u om een nieuwe auto aan te schaffen? Dan hebben wij een aanbieding die u nóg opgeluchter doet ademhalen. Want u kunt uw nieutve Rover voor 02-94 08-90 03-91 03-93 03-92 08-90 08-89 10-89 01-93 02-90 02-90 05-91 01-91 03-94 01-94 04-95 05-94 08-95 12-95 01-93 06-95 01-95 Vakmanschap en service als traditie. ^AUTOBEDRIJVEN De wortels van de Triumph TR6 gaan terug tot 1962 toen de TR4 A op de markt werd gebracht. Nog voorzien van. een 4 cilinder 2,1 liter motor, chromen grille, rechtopstaande bumperrozetten, wat naar binnen geplaatste ronde koplampen en vertikale achterlichten werd de TR4 de voorvader van een complete serie die in 1976 met het uit productienemen van de TR6 zijn carrière beëindigde. Stromberg De TR5 en TR6 zijn op technisch vlak vrijwel identiek. Het is hier voornamelijk de carrosserie die moderner is. De achterzijde heeft zijn kleine vleugeltjes verloren en de rechthoekige achterlichten zijn horizontaal geplaatst. De motorkap is vlakker en mist de kenmerkende 'bobbel' van de TR4 en TR5. De TR6 heeft wel ronde koplampen, die echter wat verder naar buiten zijn geplaatst. De bumpers zijn veel strakker geworden en missen de rozetten die bij de voorgaande types zo prominent aanwezig waren. De grille bestaat uit een zwart gaaswerk met in het midden een bies en de vermelding 'TR6'. Alle modellen uit de TR-serie m op klassieke wijze iwd. Dat betekent dat sn los chassis hebt a de wielophai worden vervangen door exemplaren voorzien van een groot aantal gaatjes. De voorruit krijgt een zwarte omlijsting en de rugleuning van de voorstoelen (eventueel met hoofdsteunen) wordt verstelbaar. In 1974 wordt een overdrive standaard. De laatste versies kenmerken grote rubber eken op de bumpers, zolge van strengere caanse veiligheideisen. Tilburg Goirkestraat25 Tel. (013) 536 40 11 Oisterwijk Beneluxstraat 8 Tel. (013) 528 39 05 Goirle Nobelstraat 7 (ind Tijvoort) Tel. (013) 534 12 61 De Renault Dealer in het Hart van Brabant krachtig i schuilt i de meest Safrane RN 2.2 Espace Cyclade 2.21 33 1.3, zwart 33 1.3 Super 80 1.8 S (p.s., c.v.) ZX1.4 Reflex, 5-drs. ZX1.4 Furore Xantia 2.0I SX ABS AX Axion 1.1,3-drs. BX 1.4 Deauville Charade TX1.3i Cuore TX Cuore TS 850 Punto 75 EL S Fiesta 1.1 C, 3 Escort 1.6 Eur Sierra 2.0i CL Sierra 2.0i GT, 5-drs. Mondeo 1.8 GLX HB Scorpio 2.0 LPG Escort 1.4 CL We bewegen ons weer op een hellend vlak als een indicatie moet worden gegeven voor de prijs van een TR6. Goede exemplaren bewegen zich zo tussen de f.20.000,= en f.30.000,= met uitschieters naar zowel boven als beneden. Uiteraard hoort het rijden met de TR6 niet bij een bezoek aan het Chateau Le Verdoyer, de eigenaar is er uiteraard zeer zuinig of. Informatie over de camping, bungalows of hotelkamers kan worden verkregen onder telefoonnummer 003353569464. De eigenaar is Nederlander, zodat er weinig taalproblemen zullen optreden. slechts 1.500,-’ all-in van een bijpassende airco laten voorzien.. Als Rover-dealer vertellen wij u hierover Amerika De wortels van het Chateau Le Verdoyer gaan nog veel verder terug. Het oudste deel van het landelijke kasteel dateert uit de dertiende eeuw. In het kasteel woont niet alleen de eigenaar met zijn I gezin, maar zijn ook vijf hotelkamers te vinden, waarbij de meest aardige is voorzien van een hemelbed, openhaard en een geschilderd jachttafereel. Achter het kasteel ligt een complete boerderij die de afgelopen tien jaar in fases is omgebouwd tot een waar vakantieparadijs met bisti vastgemaakt en waarin de motor, versnellingsbak en cardanas zijn opgehangen. De carrosserie kan zodoende volledig van het chassis getild worden. Overigens zijn er wel degelijk grote verschillen in de opbouw van het chassis tussen de eerste TR4 en de laatste TR6. Met name de toepassing van een onafhankelijke achterwielophanging vergde de nodige aanpassingen. De TR6 behield de 6 cilinder 2,5 liter motor van de TR5. Met een Lucas injectiesysteem was deze krachtbron goed voor een vermogen van 150 pk bij 5500 tr/min. Hiermee kon de bijna 1100 kg zware Triumph een top van 190 km/u halen en dat was eind jaren zestig enorm veel. De Amerikaanse versies kregen echter vanwege milieu-technische redenen twee Stromberg carburateurs, waardoor het vermogen flink lager kwam te liggen, op niet meer dan een flinke 100 pk. diverse instrumenten zijn uitgespaard. Achter het driespakige stuurwiel zitten de snelheidsmeter en toerenteller, terwijl kleinere klokken informatie geven over oliedruk, laadstroom, brandstofvoorraad en motortemperatuur. De diverse trekknoppen waarmee de verwarming en ventilatie kunnen worden bediend vragen een nadere bestudering en dat kan beter 19 RL 1.4, 5-drs. 19 Chamade GTR 1.4 21 HB 1.7 GTS 21 HB GTL Manager 21 HB GTL 1.7 21 TL 1.7 21 TL Pass. 1.7 21 GTS 1.7 21 Nevada TL 1.7 LPG 21 Nevada GTS 1.7 25TX2.2I 25 TX automaat 25TXLPG Laguna RN 1.8! Laguna RN 1.8 Laguna RN 1.8 I Laguna RT 1.81, LPG Laguna RT 1.8i Alize Laguna RT 1.8 Safrane 2.2 VI automaat Safrane 2.0i automaat Safrane RN 2.2 Vi 5TR 1.4, 3-drs. 5 Campus Express 1.4 Combi Express 1.1 combi Twingo 1.2i Twingo 1.2i Twingo 1,2i Clio Parisisnns 1.4, st.t Clio RL 1.2 Clio RL 1.2, 3-drs. Clio RL 1.2, 3-drs. Clio RL 1.2, 3-drs. Clio Diesel 1.9, 3-drs. Clio RN 1.2, 3-drs. Clio RN 1.4, 3-drs. Clio S 1.4, 3-drs. Clio Bebop 1.4, 3-drs. 19 S 1.7, 3-drs. 19TR1.4, 5-drs. 19 Europa 1.9 D 5-drs. 19 Europa 1.4, 4-drs. 19 RN 1.4, 5-drs. 19 RN 1.4 Sedan 19 RN 1.7, 5-drs. 19 RN 1.7, 3-drs. 19 Driver 1.9 diesel, 3-drs. 02-94 19 Diesel TD 19 GTR 1.4, 19 GTR 1.4, 19 GTR 1.4, 19GTS 1.7,1 19 GTS 1.7 Automaat 19 RL 1.9 diesel, 4-drs. 19 RL 1.7, 5-drs. 19 RL 1.4, 4-drs. Sportauto De 6-pitter maakt een geluid en daarin s absoluut een van i aantrekkelijke eigenschappen van de auto. Onderin is veel trekkracht aanwezig en bij het intrappen van het gaspedaal voel je de achterkant nadrukkelijk inveren. Kortom, deze autc leeft. De achterwielaangedreven TR6 is absoluut geen allemansvriendje. Het is een 'stoere mannenauto' waarbij met name de nodige spierbundels in de bovenarmen van pas komen. Stuurbekrachtiging was anno 1971 nog niet in en het kost dan best enige moeite om op de bochtige wegen in de Dordogne de koers niet te verliezen, zeker als een behoorlijke snelheid wordt aangehouden. De vering is nadrukkelijk stug, iets wat je van een klassieke sportauto ook niet anders verwacht. Het dashboard van de TR6 is >p Engels. Natuurlijk inwezig >orde ragl iruii Escort 1.3 C Excel 1.3 YIOFire 626 2.0i Xeno 626 1.81 GLX I Colt 1.6 GLXi Micra 1.3, Lm. velgen Sunny 1.6 SLX 5-drs Sunny 2.0 Diesel, 5-drs. Serena 2.0 SLX Cooper 1300 Kadett HB 1300 Club Prof i l~1.4 5-drs. 309 1.4 Profil 106XT1.1 106 XR 1.1 Crystal djese| 405 SR Turbo Diesel 405 SRi 1.9 405 GL 1.6 114 LA automaat Marbella Special Ibiza 1.2i Crono Ibiza Spec. Ibiza CLX 1.2i |BINKBV|

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1996 | | pagina 19