Peugeot 406 SVdt r Öl er, Nissan Denissen sponsort Stichting Rally Racing Oirschot in Micra Challenge Over rij genot gesproken ns Renault-dealer Van der Boom Tilburg in Master Club R! d Weer DSW-auto's van Ad van de Wouw Exclusiviteit van Denissen Tot de 1O.OOO,- van Denissen NkJZ-42 X 1 DE TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT - Donderdag 7 maart 1996 - pagina 3 pagina 2 e 0 S NJJZ-42 m/v de 3 cc :92r ie Verbruik: Prijs: lisch arende KOOPAVOND llyklasse 9 I988 wil G A RA <3 E ELDIG. G A DENISSEN Burg. Jonsenitr. 52-56 5037 NC Tilburg Tel:013-4683911 Burg. Jansenstr. 52-56 5037 NC Tilburg TekOl 3-468391 1 Je voelt je lekkerder in een Peugeot Lage Witsiebaan 78 - Tilburg - Tel. 013-634355 ER, WEL STERKER! •941.- .950,- ■991,- 12 MAANDEN BOVAG-GARANTIE 3 MAANDEN BOVAG-GARANTIE r- RVTOCENTRUM COLLRRIS TILBURG BV zichte van groeien. De heer H. Sam werkplaatschef gekochte Daihatsu s. t hier rsteuning Nissan Micra Trend Opel Corso 1.2 Viva Seat Marbella Blue Toyota Starlet 1.0 DL bedr deal jks teen e rally auto werd sld. 1993 .1992 .1992 .1992 .1992 .1991 1990 .1988 .1988 .1987 ZZSüMI 1993 1992 i1992 1991 1991 1991 1991 1989 »en1993 1992 1995 1995 1994 1995 1992 1993 1990 aat 1 op inte Itaten r Wouw feliciteerde Verhoeven van DSW met de door hun RA G E rfti DENISSEN Vrijdag 1 maart jl. was het feest bij Renault-dealer Van jpargument ot 406 heeft wellicht len aarde ling is zeer chique. der Boom in Tilburg. Het bedrijf mocht uit handen van De 12-kleppen turbodieselmotor is absoluut ijvend uw irysler-Voyagers. Aankoop"’" De Peugeot 4w een wat behoude vormgeving, mac uitstraling is- pers pre; waarbij rallyteai en de; t. Bovendien tin de illen dat versie voor sommige mobilisten een ikoopargument een grille met spijlen, de trotse •«n, kenmerkend terlichten en Afgelopen week leverde autobedrijf van de Wouw B.V. te Loon op Zand opnieuw 3 Daihatsu Hijet Pick Ups af aan D.S.W. D.S.W. koos ditmaal voor de splinternieuwe dieseluitvoering. Deze 4-cilinder motor heeft een inhoud van 1227 cc met een vermogen van 37 pk bij 4500 tr/min. i. De 490 net de t. De Ford Escort 1.4CL Bravo 7-1988 bl.met 8950,- ofw. 179,- p/m 6-1988 ro/gr 7950,-ofw. 159,-p/m 3-1989 bl.met 9950,-ofw. 199,-p/m 10-1991 blauw 8450,-ofw. 169,-p/m 8700,-ofw. 174,-p/m Nissan Maxima 3.0 V6, 2-1993, 94600 km, airco, ABS, alarm, wijnrood metallic Nissan Maxima 3.0 V6, Executive 5-1991, 104800 km, automaat,airco, lederen bekleding, alarm, anthraciet metallic Renault Safrane 2.2i, 12-1992, 89600 km, electr. ramen, alarm, champagne metallic Renault Safrane 2.2 Vi, 11-1992, 90300 km, electr. ramen, alarm, radio Renault, trekhaak, do. groen metallic Rover 214 GTi 16V, 3 drs, 9-1991,74800 km, wortelnotenhout/leder/stof bekleding, wijnrood metallic 3/4553678 koplampen, twee dikke s leeuw voorop, k gevormde acht* een profiel dat sterk aan de 605 doet denken. De 406 oogt ook veel 'dikker' dan zijn voorganger. De bumpers, buitenspiegels en portiergrepen worden in de carrosseriekleur gespoten. Verder wordt het uiterlijk opgesierd bij de SV-versie met lichtmetalen velgen en mistlampen in de voorbumper. Uiteraard zijn de Micra Challenge 790 kg en 100 din/pk De rally Micra is direct afgeleid van de Micrd 1.3 Injection 16V. In de standaarduitvoering is deze 75 din/pk sterke auto al beslist een van de pittigste auto's in zijn klasse (0-100 10,9 sec. top 175 km/u.). De speciaal bij Nissan motor sport Europe geprepareerde Micra 1.3 Challenge brengt het tot miaar liefst 100 din/pk bij een gewicht van slechts 790 kg, tel daarbij de kortere eindoverbrenging van de versnellingsbak en je kunt begrijpen dat de Micra Challenge een waar «rally- kanon» is. aan de meest luxueuze uitrusting, waardoor we ook op dit punt geen enkel commentaar kunnen hebben. Tot slot heeft de 406 een zeer verantwoorde vormgeving en biedt voldoende interieurruimte. iedereen mooi en verantwoord vindt, zal het weinig mensen i eerste oogopslag opval men in de allerduurste rijdt en dat kan zakelijke autom* belangrijk aanki zijn. De 2,1 liter 12-kleppen turbodiesel presteert enorm, maar houdt daarbij het brandstofverbruik redelijk binnen de perken. Wie sportief met de auto omgac* komt altijd nog boven de 1 12 uit terwijl bij constan snelheden betere result mogelijk zijn. De Peugeot 406 SVdt kost f.59.400,=. Dat lijkt een stevige prijs, maar gezien de prima motor en rijke uitrusting is dat geen cent teveel. Bovendien koopt men voor dat bedrag nog geen 605 met dieselmotor. portieren c* vergrendel* een zender i contactsleu ondergebr kofferdeksel bevindt zich een behoorlijk grote bagageruimte met een inhoud van 430 liter. De bagageruimte zou echter iets hoger mogen zijn. Natuurlijk kan de rugleuning van de achterbank in twee ongelijke delen worden neergeklapt om langere voorwerpen te vervoeren. Het interieur van de 406 is stijlvol vormgegeven. De bovenzijde van het dashboard is van een keurige zwarte kunststof, terwijl de portierpanelen en de onderzijde in een kleur worden geleverd die past bij de interieurbekleding. Het dashboard is uiteraard compleet uitgerust met onder meer een toerenteller. Het stuurwiel is in hoogte instelbaar. Als bestuurder kun je een ideale zitpositie vinden door de goede verstelbaarheid van de stoel en de in hoogte te variëren gordels. De stoel heeft een niet overdreven lange zitting, maar de uitstekende verstelbaarheid zorgt voor een goede onders van de bovenbenen. Door de 406 ten opzi de 405 iets te laten g geeft Peugeot wat meer ruimte aan het sedanmodel van de 306. Toch zullen vooral de berijders van de duurdere 405-versies naadloos in de 406 overstappen. De auto staat een trapje hoger, maar biedt absoluut veel waar voor zijn geld. Dikker De 406 ziet er uit zoals een echte Peugeot er uit moet zien. Smalle, iets oplopende Stil Voor de 406 ontwikkelde Peugeot een nieuwe multi link ophanging voor de achterwielen. Voor zien we schroefveren en een stabilisatorstang. Het veercomfort staat op een hoog niveau, terwijl ook de carrosserie onder alle omstandigheden strak boven Maar liefst 14 equipes in Micra Challenge De nieuw opgezette Micra Challenge gaat dit jaar al direct van start met maar liefst 14 equipes. Onder die equipes zijn er 5 die hoegenaamd geen ervaring in de rally sport hebben, dat is nou het leuke legt Ruud Verkooijen uit. Omdat de Micra een verhoudingsgewijs makkelijk te besturen auto is, kun je gerust spreken van een lage instapdrempel en het deelnemen wordt nog eens extra aantrekkelijk gemaakt met een prijzenpot van maar liefst 100.000,- op jaarbasis. Komende zaterdag gaat de Micra Challenge van start met een rallysprint in het Zuidlimburgse Valkenburg. Het weekeinde daarop zal het rally monstertje te zien zijn in de showroom van Garage 1 Denissen b.v. aan de Burg. Jansenstraat te Tilburg. Sinds oktober is de nieuwe Peugeot 406 in ons land leverbaar. Een auto die in het zakelijke segment direct een goede entree heeft weten te maken. De elegante carrosserievorm gekoppeld aan forse binnenruimte en een uitgebreide keuze aan motoren en uitrustingsvarianten trekt niet alleen 405-rijders, maar ook een behoorlijk aantal nieuwe klanten. We reden de 406 met 2,1 liter turbodieselmotor in de meest luxueuze uitrustingsvariant. neusje van de zalm. Voorin ligt de 2088 cc 4 cilinder turbodiesel met per zuiger twee inlaatkleppen en één uitlaatklep. De 12-klepper komt tot een maximaal vermogen van 110 pk bij 4300 tr/min en een enorm koppel van 250 Nm bij 2200 tr/min. De auto is hiermee vliegensvlug in het moderne verkeer. De acceleratie van 0 tot 100 km/u vraagt niet meer dan 12,5 seconden en een goed ingereden exemplaar zou wel eens sneller kunnen zijn.- topsnelheid ligt rond de 1 km/u. Eenmaal op weg met SVdt blijkt de enorme rust, motor is over een groot toerenbereik lekker stil, terwijl ook afrol- en bandengeruis nauwelijk waarneembaar is. Je zet i lekker muziekje op en het is puur genieten in deze top-406. De handgeschakelde vijfbak heeft een exact schakelpatroon en laat zich licht bedienen. De Peugeot 406 SVdt is typisch een auto voor de verwende veel-rijder. Maar de auto is zeker niet alleen geschikt voor duizenden kilometers rechtuit. De prettige stuurbekrachtiging en het comfortabele onderstel maken ritten over slinger landwegen minimaal zo plezierig, terwijl ook het achterin vertoeven geen straf is. w ^Jvens: Merk en type: Peugeot 406 SVdt Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud Boring x slag: Vermogen: Koppel: Afmetingen: Gewicht: Prestaties: de importeur Renault Nederland de zogenaamde Master Club Award in ontvangst nemen. Deze trofee heeft de dealer behaalt vanwege de verkoop resultaten en goede service aan de klanten over het jaar 1995. Hierdoor behoort het Irijf tot de 25 beste Renault- ilers van Nederland. Deze 'Prix d'excellence' wordt onder meer verkregen aan de hand van de zogenaamde service-enquete die onder klanten wordt gehouden. Overigens is het niet de eerste keer dat Van der Boom deze eer toekomt. In 1993 behaalde de Tilburgse vestiging al een keer dit resultaat, terwijl over 1994 Van der Boom Oisterwijk bij de 25 beste dealers van het land hoorde. Regensensor Opbergruimte is er in het afsluitbare dashboardkastje, in de portiervakken en kleine vakjes in de console en tussen de voorstoelen. Helaas ontbreekt een middenarmsteun, een accessoire dat dit topmodel uit de 406-reeks niet zou misstaan. Achterpassagiers hebben in deze 406 niet te klagen. De hoofdsteunen zijn De internationaal bekende rallycrossrijders Nelis en Ruud Verkooijen hebben voor dit jaar een hele nieuwe uitdaging gevonden in het nieuw opgezette Nissan Micra Challenge Rally kampioenschap. In deze nieuwe rail treden gelouterde en debuterende rallyrijders met precies gelijkwaardig materiaal (de Nissan Micra 1.3 injection 16V) aan in het strijdperk. Voor de Oirschotse broers Nelis en Ruud Verkooijen is dê switch naar de rallysport wél heel opmerkelijk. Jarenlang reden zij in de rallycross met hun opvallend mooi geprepareerde vierwiel aangedreven bolides. Vorit seizoen werden zij in hun 2 Nissan Sunny GTI-R nog 2e en 3e in het nationaal rallycross kampioenschap en wisten zij ook internationaal voor minder bij het merk terecht. De 406 is er met de vertrouwde 1,9 liter turbodiesel voor f.46.600,= in de SL-uitvoering en f.49.400,= als STdt. centraal te ih hoogte instelbaar, terwijl i^elen met behulp van ook een armsteun kan worden J ir die in de uitgeklapt. Hoofd- en loxeutel is beenruimte zijn in orde. bracht. Achter het Straalt de zon teveel naar eksel bevindt zich een binnen, dan kan achterin een lijk grote rolgordijn worden igageruimte met een inhoud uitgetrokken, terwijl in in 430 liter. De hoedeplank een vak is gemaakt voor het opbergen van bijvoorbeeld een verbandtrommel. Verder is het interieur verlevendigd met een aantal strips voorzien van een houtstructuur. De uitrusting omvat verder nog een stofffilter in het ventilatiesysteem, vertraagde uitschakeling op de interieurverlichting en een buitentemperatuurmeter. Bij de ruitewissers is de intervalstand gekoppeld aan een zogenaamde regensensor. Deze sensor zit achter de achteruitkijkspiegel tegen de voorruit aan. Als er druppels op de ruit komen worden deze door de sensor bemerkt en wordt er eenmalig gewist. Gaat het harder regenen dan past de electronica de wissnelheid aan. In principe kan deze stand permanent ingeschakeld blijven. Is het droog dan wordt er niet gewist, regent het hard, dan werkt de wisser permanent. Uiteraard heeft iedere Peugeot 406 standaard een airbag in het stuurwiel. hun mannetje te staan. Na zoveel successen achtten ze de tijd rijp de bakens te gaan verzetten en toen zij eenmaal van de nieuw opgezette Micra Challenge vernamen werden de knopen snel doorgehakt. Naast de bestaande sponsors (Castrol, Talcom, Artin Reclame, AP en Sterken kunststoffen) vond men in de Tilburgse Nissan dealer Denissen een razend enthousiaste partner die meteen voor 2 jaar een overeenkomst met het team sloot. Afgelopen vrijdag vond in de showroom van Garage Denissen een druk bezochtige presentatie plaats uij het voltallige eam inclusief technici Nissan Micra Challenge voorgestek Technische gegei Peug ars:4 i id: 2088 cc 82 x 92 mm 110 pk bij 4300 tr/min 250 Nm bij 2000 tr/min lengte 4,55 meter, breedte 1,765 meter 1390 kg topsnelheid 190 km/u acceleratie 0-100 in 12,5 sec. bij 90 km/u 5,0 liter/100 km bij 120 km/u 6,7 liter/100 km stadsverkeer 8 liter/100 km f .59.400,- E het wegdek blijft hangen. Rondom heeft de 406 SVdt schijfremmen die via ABS worden beremd. Peugeot levert de 406 in SV- uitgave ook met een 2 liter 16- ’deppenmotor voor f.54.900,=. lars kunnen echter ook de fijnste krachtbron in de 406-reeks. De motor is krachtig, stil en redelijk zuinig. Peugeot koppelt hem Pininfarina heeft er samen met de Peugeot ontwerpafdeling weer een kleppen kunstwerkje van gemaakt. De Dieselac

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1996 | | pagina 23