1 wete >n ij™ RUIMTE VOOR VIJF VOOR FL. 27.395,-. Truck of the Year BMW 518i Edition als afsluiter Vooruitgang in transport IDffl AUTO KENNI •1 ,1 i I iSiiO i s I LX >6900 E/VI 99 5 MICO MARCH IjSUNNY 1.4 CLAIR De Seat Cordoba. iOIRLE RVICE NU EXTRA ZOMERVOORDEEL BIJ DE SEAT DEALER! 0% <g> HYUnDHI ClaifcP ®HYUnORI 1 rilburg, Lehars Tel.: 013-55^ DENISSEN f29.950,- - B lil DE AUTOMAAT Donderdag 13 juli 1995 pagina 7 DE TILBURGSE KOERIER )5 pagina 6 I 18.750,- 16.750,- 23.950,- 22.950,- :en 1.110,-incl. BTW. Ïdge CS .995,- Splitter Emissie-eisen Silent lam-rsa O e i m m mm 1 Naam: Huidige auto: Automobielbedrijf Zuid-Oost B.V., Hoevenseweg 92D, Tilburg, 013-321405. 344027 DIVERSE GOEDKOPERE AANBIEDINGEN Volop plaats voor vijf personen. Een bagageruimte van 455 liter die zomaar vergroot kan worden tot 762 liter. De vloeiende .1987 .1988 .1987 .1990 .1987 .1987 ENDEN GULDENS VOORDEEL I 38.120 3.125 .1992 .1992 .1986 .1986 .1992 .1985 imp< keuz ster I-en niet volt Micro 1.0 March 16V nu voor leenauto) .00 UUR I 11^ 342838 finnacürioj lijnen van een sportwagen. rvan trailer tde9 il 31.295" 3.300 27.995 roo,- Postcode: Woonplaats: HET NIEUWE WERELDMERK sport- I.61GLS 4950,- 5950,- 6950,- 7950,- 8750,- 8950,- 9750,- ifgezien van een crd in cockpit-vorm ^oorgang van links 11 in de cabine x it? XXMU.VXC711. Door de -1-kan *men top staan. Een standaard spoiler op de achterkant. En boven dien tot 1 augustus de mogelijkheid van een rente vrije financiering. Dus snel naar de Seat Dealer. De Cordoba. Wel mooi van Seat. lage niet 1 goede, linder Tilburg, Leharstraat 82, tel. 013 - S54784 Sunny 1.4 Clair 16V 3drs. 31.295,- nu voor 27.995,- Golden King Voordeel 3.300,- optiepakket: luxe bekleding, electr.srhuif kanteldak centr. vergr., toerenteller, bumpers in tarrosserieklew, brede banden, etc. t.w.*. 3.300,- GRATIS TOTAALVOORDEEL 6.600," Hyundai Pony I.5L 1987 Opel Kadett 1.8 GSi 1985 Opel Kadett 1.3 1986 Fiat Uno 60S 1988 Daihatsu Charade TS Bianco 1988 Suzuki Alto GA 1990 Fiat Panda 1000 CL 1991 Wat betreft vormgeving is er in het marktsegment zware vracht wagens de laatste jaren veel veranderd. Vooral de stroomlijn en de interieurruimte zijn flink veranderd. De cabine van de MAN F2000 is in principe nog gelijk aan die van de Commander en dus in tien jaar nauwelijks gewijzigd. De uiterlijke verschillen met de voorgaande serie zijn dan ook gering. Zo zien we bijvoorbeeld nieuwe koplampen, waarin de nieuwste lichttechnieken zijn gebruikt en een derde instaptrede. De Truck van het Jaar-titel heeft de F2000 dan ook niet gekregen voor zijn buitenzijde. Bouwjaar: Rijbewijsnr.: Tijdens de komende IAA in Frankfurt zal BMW de nieuwe 5-serie presenteren. Dit nieuwe model zal echter niet voor het einde van het jaar leverbaar worden. Vlak voor het doek valt brengt BMW op de Nederlandse markt nog een extra complete uitvoering van de huidige 518i, de Edition. Voor een beperkt aantal geïnteresseerden hebben we nu de razendpopulaire Hyundai Lantra 1.51 en l.6i I6V GLS in een zéér complete uitvoering, de ACCENT. Van buiten is deze uitvoe ring te herkennen aan een achter spoiler en schuifkanteldak. Van binnen is deze Lantra werkelijk raint uitgerust met stuurbekrachti ging, getint glas, radio/CD-speler (=l.5iGLA), centrale vergrende ling, electr. bediende ramen, toe renteller, houten dashbordpane- 22.595,- 20.995,- Golden King Voordeel *1.600,- optiepakket: luxe bekleding, 2 buitenspiegels, ochterrurtwisser, besrhermstrips op flanken, etc. t.w.v. 1.400,- GRATIS TOTAALVOORDEEL 3.000,- Burg. Janienotr. 52-56 5037 NC Tilburg Tel;O1 3-68391 1 De auto heeft standaard al onder meer ABS, airbag, vier hoofdsteunen, ruitantenne, centrale vergrendeling, electronische temperatuurregeling, in hoogte verstelbare stoelen, middenarmsteun achter, getint glas, elektrisch verstelbare buitenspiegels en een toerenteller. In het zware vrachtautosegment was MAN tot voor kort aanwezig met de Commander-serie. Echter een constantie evolutie en de onafgebroken stroom nieuwe wettelijke eisen hebben ervoor gezorgd dat dit type vrachtauto op maar liefst 88 punten werd gewijzigd. Deze 'nieuwe' MAN F2000 maakte zoveel indruk op de vakjury dat de titel Truck van het Jaar deze keer naar dit Duitse merk ging. 'Een blokje om' met de MAN F2000 19.403 XT toont op verschillende vlakken de vooruitgang aan. AII iri I MAN heeft zelfs haar typebenaming de toevoeging Silent gegeven. Dit lage geluidsniveau komt m alleen het comfort ten maar zorgt ook voor mi geluidsoverlast in het verkeer. Om het comfort ten opzichte van de Commander nog verder te verbeteren is de veerafstemming nog wat verbeterd. Dit komt door de nieuwe stoel, maar ook de gewijzigde luchtvering. Al bij al stuurt, remt en rijdt deze truck bijzonder aangenaam. De uitverkiezing tot 'Truck van het Jaar' lijkt een verantwoorde keuze van de jury te zijn geweest. len, in hoogte verstelbare bestuur dersstoel 1,5iGLS), houten stuur, electrische antenne(l. 16V) en noem maar op! Elk model heeft uiteraard 3 jaar volledige garantie. Stel dus niet uit, maar kom meteen langs. Er is al een Hyundai Lantra Accent voor Vooral de emissie-eisen voor vrachtauto's zijn de laatste jaren enorm strenger geworden. Toch zijn er nog steeds verschillen per land. Daarom biedt de Nederlandse importeur nog steeds de keuze uit de bestaande 370 pk- sterke versie die aan de Euro I-emissie-eisen voldoet of de ;uwe 400 pk-variant die al Igens de Euro II-eisen is Tijdens de zomermaan den moet u voor extra voordeel bij de Seat Dealer zijn. Want daar liggen de Seat Zomer- VakantieKaart en bijbe horend kortingsboekje voor u klaar. Hiermee krijgt u korting bij tallo ze attracties in Neder land. Vul daarom snel onderstaande bon in en haast u naar de dichtsbij- zijnde Seat Dealer. Want de voorraad kaarten is groot maar niet onuit puttelijk! elemeten komen op een tweede plaats. MAN houdt met die stoel bij de ontwikkeling van nieuwe modellen als eerste rekening En dat blijkt ook wel. Zowel uc bestuurders- als de bijrijders- zetel bezitten een hoog comfort. De lichte bekleding van de wanden versterkt het gevoel van ruimte en er is bewust af dashboard in om zo de dooi naar rechts in de cab, optimaal te houden. I grote interne hoogte 1 voorin volledig rechte Verder zijn er veel opbergmogelijkheden gecreëerd en verdient ook het elektrisch bedienbare schuifdak aandacht. Dat is standaard, net als de koelkast. Een voorziening die wel aanwezig is maar geen geluid maakt. Het is alleen jammer dat MAN heeft besloten de F2000 niet meer standaard te voorzien van airconditioning. En dat is voor een truck die vooral voor internationaal transport geschikt is en veelvuldig ook in warme Zuideuropese landen vertoeft, niet zo'n goede zet. De Edition voegt daar nog meer luxe aan toe als metaal lok, meegespoten bumpers en zijskirts, met leer bekleed stuurwiel, passagiersairbag, elektrisch bediende voorportierruiten, wortelnotehouten inleg op dashboard en portieren, mistlampen voor, twee middenarmsteunen voor en een buitentemperatuurmeter. BMW biedt dit enorme pakket extra's voor een meerprijs van f.5,zodat de 518i Edition £59.995,= kost. Als niet-trucker moet je even wennen aan de bediening ervan, maar voor het merendeel van de chauffeurs gaat die het direct plezierig en makkelijk. Het schakelpatroon bestaat uit een dubbele H. De tweede H, voor de versnellingen vijf tot en met acht, wordt ingeschakeld door de pook een klap naar rechts te bewegen. Op het dashboard gaat dan een lampje branden. En via de splitter kan er tussen elk verzet nog een extra versnelling gekozen worden. Voor de gevallen dat de wagen volgeladen is. Een trekker zonder oplegger kan makkelijk vanuit de vierde versnelling wegrijden. Bij het schakelen kunnen er in dit geval ook sprongen gemaakt worden. Bestuurdersstoel Het is vooral het interieur van een vrachtauto die voor een belangrijk deel het comfort van de chauffeur bepaald. Wie eenmaal hoog op de bok van de F2000 is gaan zitten, voelt vrij snel waarom MAN- truckers hun wagen zo waarderen. de eerste plaats komt de Tel, een plek waarop vele en worden doorgebracht. andere comfort-bepalende I V.67^0?^wit januari 1994, I jaar garantie 9.950,- Maar MAN heeft gemeend deze F2000 aan een dergelijk hoog vermogen te moeten helpen, om de man achter het stuur meer rust te geven, vlotter mee te laten komen in het verkeer en hem overbodig schakelwerk uit handen te nemen. Het rijden met de MAN is in elk geval kinderspel. De besturing is op de juiste wijze bekrachtigd, de remmen laten zich ongekend goed doseren en door de vele spiegels die er aan de beide portieren hangen, bestaat een perfect overzicht op hetgeen er om je heen gebeurt. De motor blijft keurig op de achtergrond. Deze stilte is één van de eigenschappen die bij de jury van de Truck van het Jaar bijzonder in de smaak viel. Peugeot 106 l.li ACE juli 1993, rood, alarm, schuif-kanteldak, 30.000 km Mazda 323 1.3 16V sedan AUTOMAAT, maart 1991, grijs metallic, 63.000 km Citroën AX l.l first, juni 1992, rood, 5-deurs, zonnedak 40.000 km 13.950,- Opel Astra 1.4 GL, 1992, zwart metallic, 3-deurs, 55000 km opel radio, spoiler 19.750,- Ford Escort l.8i I6V CLX, 5 drs, juli 1992, Ie eigenaar, groen metallic, Lm. velgen, 65.000 km Opel Corsa 1.4i Joy, juni 1994, zwart, I e eigenaar, 15.000 km Meer comfort, meer veiligheid en betere prestaties tegen een lagere kilometer-kostprijs, dat zijn volgens MAN de sterke punten van de nieuwe F2000. Op de vooras zijn de trommelremmen vervangen door schijven, waardoor er betere remprestaties geboden kunnen worden tegen lagere onderhoudskosten. Verder heeft MAN in deze zware klasse in principe afscheid genomen van de versnellingsbakken van Men was niet helemaal tevreden over de kwaliteit en de wijze waarop de fabrikant klachten afhandelde. Ervoor in de plaats zijn bakken van Eaton gekomen. In de door ons gereden 19.403, waan het totaalgewicht met tr< in de praktijk gauw richt de vijftig ton gaat, heefti versnellingsbak 16 overbrengingen. uitgerust. En naar gelang de datum van 1 oktober 1996 dichterbij komt, zal de keuze steeds meer in het voordeel van die laatste uitvallen. Op dit moment gaat het voor de Nederlandse vervoerder nog om een meerprijs van ongeveer tienduizend gulden. Onze Oosterburen hebben uitsluitend de beschikking over de 400-pk-uitvoering. De Euro Il-motor in de 19.403 levert 400 paardekrachten en is goed voor een trekkracht van 1.730 Nm tussen 1.000 en 1.600 t/min. Deze vorstelijke waarden worden uit een inhoud van 12 liter gehaald en niet onvermeld mag blijven dat de zescilinder hulp krijgt van een turbo en interkoeling. Op zich is het niet reëel om de prestatiedrang te meten met alleen een losse trekker.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1995 | | pagina 25