LANCIA K 2.0 20V LE >5 b Op de goede weg Suzuki Swift best verkochte Japanse auto Kluitmans, Mitsubishi dealer van het Jaar Autobedrijf van der Boom Tilburg B.V. opent Transport Service Centre I E N WH en 7 DE TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT - Donderdag 2 februaril 995 - pagina 3 pagina 2 95 3,8 en voor staat de SS, De Hoogt 12, Loon op Zand - Tel. 04166-1991 - Fax 04166-3939 dat we ’m daaronder standaard 23.295,-. onder dat uitg gere ting: f.334,= tot nnd. loze terieur is All-in lease vanaf 1.431,- p.m. op basis van 48/20 Fax 04166-3939 2.. ..44.950,- 142.950, - 0....29.950,- 1., ..42.950, - 9.. ..25.950,- 9.. ..27.950,- 1 ....46.500,- 9.. ..29.950,- ms en het In beide plaa personenautc verkocht gekoppe activiteiten die ee garagebea..,.. irijf Tilburg rutobedi rgen in 1 itot het jaar 1994. rdt in heel spel uitkijkt sgdek. prettig imen var ui xxhr J.A. vai directeur van imp<- zegt het opmerkt.. Swift dit resultac1 leveren de Swift verschillende be terwijl de concurrentie veelal een diesel kan aanbieden, die altijd goed is voor 10 tot 15 procent van de omzet." Een belangrijk pluspunt van de Swift vinden we in de prijs/prestatieverhouding. Er is immers al een Swift vanaf f. 19.595,=, een 3-deurs met 1.0 liter motor. Vanaf f.22.495,= staat de krachtige 1.3 liter bij de dealer. De iets grotere vijfdeurs is er vanaf f.20.495,= en aan de top staat de snelle GTi voor f.29.995,=. I geaeen omhooc paf chi strip: de voorkant wat te soef geveerd. Als men niet u, raakt de spoiler het weg De Lancia K heeft een pr schakelende vijfversnellingsbak die probleemloos in alle overbrengingen schakelt. In auto met een tijdlo: uitstraling. Het inte bijzonder warm van inrichting en zeer compleet uitgerust. Zaken als een dubbele airbag en ABS dragen bij tot een hoge mate van veiligheid. De 2 liter motor is voldoende krachtig en relatief zuinig. Helaas zijn afrol- en aandrijfgeluiden te horen, is de centrale display niet optimaal afleesbaar en hoorden we windgeruis aan de bestuurdersdeur. Voor iedere nieuwe auto wordt een profielschets gemaakt van de klantengroep. De nieuwe Lancia K (Kappa) moet vooral directeuren, notarissen, advocaten en andere mensen met een hoog opleidingsniveau aanspreken. Mensen met smaak, die zich op een gedistingeerde wijze willen onderscheiden. De nieuwe Kappa van Lancia is ingetogen en uitbundig tegelijk en is zodoende een meer dan waardige opvolger van de Thema. ik geldt zittingen ingen fis Heel pbare AufoThema b.v., exclusief Lancia-dealer Tilburg, Waalwijk en wijde omgeving, nodigt u uit voor een proefrit Op 9 januari jl. werd de bijbehorende trofee reeds aan dhr. Kluitmai Van Veldhuizen uitgereikt in 1 Spant te Bussum. In de showroom prijkt inmiddels een prachtig schaalmodel van de eerste Mitsubishi, het model A uit 1917. Later dit jaar zullen alle 'Dealers van het Jaar' uit Europa elkaar nog een keer ontmoeten tijdens een feestelijke bijeenkomst. Autobedrijf Kluitmans opent in 1992 haar Tilburgse vestiging, terwijl het bedrijf al dertig jaar in Haaren is gevestigd. ratsen worden Mitsubishi auto's en bedrijfswagens j-’-“peld aan alle service- en die een moderne sdrijf kan bieden. In 1994 werden 7.987 exemplaren van de Suzuki Swift verkocht en daarmee is dit populaire model de best verkochte Japanse auto in Nederland. Óp de tweede plaats staat de Toyota Corolla met 7.885 eenheden. De Suzuki Swift is opgeklommen van een derde plaats in 1993. Dhr J.A. van Doorn, algemeen directeur van importeur BV Nimag jt het opmerkelijk te vinden dat de it resultaat heeft bereikt: "We de Swift alleen met ucuuc benzinemotoren, afgeplatte koplampen en ziet er vooral breed en voornaam uit. De buitenspiegelbehuizing, bumpers en de omlijsting van de portierkrukken worden in de carrosseriekleur tgevoerd. Het door ons ireden model was voorzien van lichtmetalen wielen en metaallok, zaken die tegen meerprijs worden aangeboden. Opvallend is het afwezig zijn van stootstrips op de flanken. Wellicht zouden deze strips de algehele lijn geweld aan doen, maar er moet toch ook naar de functionaliteit worden gekeken. Die Na drie nominaties is at Kluitmans met vestigïnc en Haaren uitgeroepen 1 Mitsubishi-dealer van 1 Deze uitverkiezing wore Europa gehouden met steun van Mitsubishi Motor Coorporation in Japan. In ieder Europees land wordt één dealer uitverkoren. Op maar liefst 24 punten heeft Kluitmans een streepje op zijn collega's voor. We noemen er slechts een paar: beschikt over ruime voorraad originele onderdelen en accessoires heeft complete Mitsubishi-lijn in de showroom, het is een familiebedrijf waarin de klant centraal staat, beschikt over goed getraind en opgeleid personeel en scoort uitstekend in het klantentevredenheidsonderzoek. Zuinig De nieuwe 2 liter 5 cilinder blijkt behoorlijk zuinig te zijn. We noteerden een gemiddelde van 1 op 9, dat is gezien gewicht, prestaties en afmetingen heel keurig. Lancia levert de Kappa in een groot aantal uitvoeringen. De 2.0 LE staat voor f.59.950,= in de prijslijst en dat is zeker niet overdreven. De LS-uitvoering biedt onder meer airconditioning, koplampsproeiers en een automatische antiverblindingsspiegel voor f.65.450,=. Voor datzelfde bedrag is de LE met automaat leverbaar. De 2.4 liter 5- cilinder is goed voor 175 pk en is er vanaf f.66.950,= als LE. Verder levert Lancia ook de 3 liter 24-kleppen V6 van Alfa voor f.91.950,= als LS. Veelrijders hebben de beschikking over een nieuwe 5 cilinder turbodiesel voor een vanafprijs van f.69.950,=. Deze motor levert een vermogen van 124 pk. de uitrustingslijst van de Kappa vinden we ook standaard ABS. Spoiler Lancia ontwikkelde speciaal voor de Kappa een nieuwe motorenreeks. Aan de basis daarvan staat de 2 liter 5 cilinder met 4 kleppen per zuiger. Deze motor levert een vermogen van 145 pk bij 6100 tr/min en een maximaal koppel van 185 Nm bij 4500 tr/min. De 1424 kg wegende Kappa 2.0 komt hiermee tot goede prestaties zoals een topsnelheid van 205 km/u en een acceleratie van 0 tot 100 in 9,8 seconden. Bij lage toerentallen toont de 2 liter echter wat weinig fut en zal dat de Kappa-berijder menig rerdag kleinere auto moeten voorlaten. De 5-pitter heeft een herkenbaar geluid en is over de gehele toerenrange prettig stil. Daarom is het in de Kappa goed toeven. Helaas zijn wel aandrijf- en afrolgeluiden te horen. Ook was er duidelijk windgeruis waarneembaar aan de bestuurdersdeur en dat is na ruim 4.000 km niet goed te praten. De wielen van de Kappa zijn rondom onafhankelijk opgehangen met behulp van Mc-Pherson veerelementen. De auto biedt hiermee een goed comfortniveau. Bij diepe gaten in weg lijkt met name achterbank biedt royaal plaats aan twee tot drie volwassenen, maar ook hier is de zitting aan de korte kant. De interieur uitrusting van de Kappa is al vanaf de LE bijzonder royaal. Zo zien we twee airbags, elektrisch bediende portierruiten, vier hoofdsteunen, skiluik, elektrisch verstelbare buitenspiegels, getint glas en een derde remlicht tegen de achterruit. Stijlvol Het interieur van de Kappa is veel uitbundiger dan zijn uiterlijk. Italianen zijn meesters als het om vormgeving gaat en dat blijkt ook direct als men op de stoelen van de Kappa plaatsneemt. Het dashboard is stijlvol en met fantasie vormgegeven. Direct in het oog springt de centrale console die van een hout-print is voorzien. De bovenzijde wordt ingenomen door een drietal fors uitgevallen roosters. Daaronder zit een centrale display mét erom heen de bedieningsknoppen voor verwarming en ventilatie. Op de display wordt de instelling van de verwarming getoond, maar worden ook meldingen gegeven over defecten en bijvoorbeeld piet goed gesloten portieren. Dit display is bij uitgeschakelde verlichting amber van kleur en goed afleesbaar. Wordt de lichtschakelaar omgedraaid, dan schakelt dit onderdeel over op een groene verlichting, 's Avonds is c’ uitstekend, maar wie overdag met de lichten aan rijdt, merkt een duidelijk mindere afleesbaarheid. Het instrumentarium van de K is compleet met een snelheidsmeter, toerenteller, temperatuur-, laadstroom- en brandstofmeter. Het stuurwiel is in twee richtingen verstelbaar, wat ook voor de stoelen. De zllu zijn niet overdreven lai de hoek van de zitting is helaas niet in te stellen. IT1 comfortabel is de ui t klapte c middensteun, terwijl de randen langs bovenbenen en rug voor een goede ondersteuning zorgen. De functionaliteit komt goed naar voren als de bagageruimte wordt geopend. Daar vinden we namelijk een forse inhoud van 525 liter. De portieren worden centraal met de sleutel ver- en ontgrendeld. Technische gegevens: Merk en type: Lancia K 2.0 20V LE Aantal cilinders: 5 in lijn Cilinderinhoud: 1998 cc Vermogen: 145 pk bij 6100 tr/min Koppel: 185 Nm bij 4500 tr/min Prestaties: topsnelheid 205 km/u acceleratie 0-100 in 9,8 sec. Afmetingen: lengte 4,687 meter, breedte 1,826 meter Gewicht: 1424 kg Verbruik: bij 90 km/u 7,4 liter/lOOkm bij 120 km/u 9,4 liter/100 km stadsverkeer 11,9 liter/100 km Prijs: f.59.950,= De nieuwe Lancia K (Kappa) is Wegenbelastir een bijzonder fraai gelijnde f.349,= per 3 mne Met een lengte van 4,69 meter valt de nieuwe Lancia K precies in het segment van r' bijvoorbeeld de Öpel Omega, Ford Scorpio, Renault Safrane en Volvo 850. Toch mikt Lancia hierbij niet op de onderkant van dit segment en I start direct met een goed gemotoriseerde en bovendien rijk uitgerust basismodel, de 2.020VLE. Functionaliteit Lancia heeft zich geen moeite I gespaard om van haar nieuwe topmodel iets I bijzonders te maken. De auto I is bijzonder tijdloos van vormgeving met een relatief hoog gesloten zijkant, solide lijnen en geen overdreven rondingen. Duidelijk een model wat voorlopig weer een jaar of tien meekan. Een grappig detail is het kleine driehoeksruitje in de 1 achterportieren. Dit is nodig I om de ruit volledig in het portier te laten wegzakken. De achterkant is voorzien van grote lichtunits die jedeeltelijk met de kofferklep jiimoog scharnieren. Lancia sast op de K ook verschillende .nroomaccenten toe zoals een boven het nummerbord, de portiergrepen en natuurlijk de prachtige grille. Het front is redelijk laag, heeft Omdat de verkoop van en service aan bedrijfswagens steeds meer specialisatie vereisen, stelt Renault sinds kort dealers aan die zich extra gaan richten op de bedrijfswagenactiviteiten. Daarom mag Autobedrijf van der Boom Tilburg B.V. zich sinds 1 januari jl. Transport Service Centre noemen en is daarmee een uitstekende partner voor transportzaken, zonodig zelfs 24 uur per dag. Snelle levering, vlotte service, lange openingstijden en maatwerk zijn de belangrijkste kenmerken van het Transport Service Centre. Er is bij het Transport Service Centre doorlopend een breed assortiment aanwezig van de bedrijfswagenmodellen Express en Trafic, zodat de belangstellende ondernemer meteen een duidelijk beeld heeft van de mogelijkheden. Dankzij de nauwe banden met de op- en ombouwbedrijven is maatwerk in vervoer geen enkel probleem. Elk Transport Service Centre beschikt voortdurend over een omvangrijke voorraad Renault-bedrijfswagens, waardoor de levertijd minimaal is. In Nederland is bovendien een voorraad speciale uitvoeringen zoals pick-ups en bestelauto's met dubbele cabine (aannemersuitvoering) aanwezig, zodat ook deze snel leverbaar zijn. Om de klanten maximaal te ondersteunen is Transport Service Centre Autobedrijf van der Boom Tilburg B.V. zonodig tot negen uur 's avonds geopend (maandag t/m vrijdag), 's Zaterdags is het bedrijf ook overdag geopend voor service. Daarnaast is er vervangend vervoer beschikbaar. Een belangrijke eis aan het Transport Service Centre is de omvang van de voorraad onderdelen. Om een hoge servicegraad (snel en efficiënt werken) te bereiken, is er een omvangrijk magazijn opgezet. Bij calamiteiten biedt Autobedrijf van der Boom Tilburg B.V. 24 uur per dag ■mobiliteitsondersteuning. Is een onmiddellijke reparatie niet mogelijk, dan staat er een andere auto klaar. Het vervoer kan immers niet wachten. I

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1995 | | pagina 23