VEEL NOVITEITEN OP BEDRIJFSAUTO RAI '94 I El 3 a JUMPER, BOXER EN DUCATO «s jp HYUNDAI BREIDT BEDRIJFSAUTOSERIE UIT NIEUWE MITSUBISHI L200 PICK-UP Eén gedeeld door drie Bijlage van: DeTilburgseKoerier 1 1 SI Overname 1994 pagina 16 CyoG (ID clQODQ Oplage: 97.140 ex. Donderdag 10 februari 1994 10-19 FEBRUARI 1994 ikele Lees verder op pagina 7 is sle n Tony Vos Autotest Lees verder Ford Courier 1.8D in dit nummer pag. 3 pag. 3 o.a.: FRÉET O Amsterdam rail Volkswagen met bekende series Chrysler, Dodge en Jeep volledig beschikbaar pag. 7 Onze showroom is tijdens de carnavalsdagen normaal open [3426245 Tel.: 639083 Jaargang 6 Nummer 6 Burg. Jansenstraat 52-56, Tilburg, Tel.: 013-683911 automobilist veel naar zijn ine en de laan om ileggers, >eciale 3 Rai biedt ionale één cabine vierwi QnissanRM GARAGE DENISSEN BVa op onze. Saais i&t zo FRÈET als op osze uum SAAB 7UIQQOSTbv Hoevenseweg 92d, TILBURG - 013-321405 Ma cx, van ing. De n lengte van irdig vagenchassis met een raldikte van 4,5 mm. Het is opzienbarend om te zien dat Mitsubishi met de L200 Pick-up in 1993 de best verkochte auto in dit segment was. Vooral opzienbarend omdat deze auto slechts met motor, alleen met dubbel ie en uitsluitend met rielaandrijving werd Eén van de belangrijkste noviteiten op de Bedrijfsauto Rai '94 is zonder twijfel de nieuwe bestelwagenreeks die gezamenlijk door Peugeot, Citroën en Fiat werd ontwikkeld en ook onder deze drie merknamen op de markt komt. De Automaat is een uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. D.A.T.O. en verschijnt in geheel Tilburg, Goir- le, Riel, Loon op Zand, Udenhout, Berkel Enschot, Oisterwijk, Moer gestel en Hilvarenbeek. Tien dagen lang staan alle hallen van de Amsterdamse Rai in het teken van bedrijfsmatig vervoer tijdens de Bedrijfsauto Rai '94. Op donderdag 10 februari worden óm 10.00 uur de poorten geopend, om pas op zaterdag 19 februari om 17.00 uur weer te sluiten. De Rai heeft maar liefst de volledige expositieruimte met een oppervlakte van 53.000 vierkante meter gereserveerd voor 280 exposanten. Zij laten alles zien op het gebied van bestelauto's, lichte tot zware vrachtwagens, aanhangwagens, ople accessoires, onderdelen, banden, spe carrosseriën en gereedschappen. De 1 voldoende nieuws voor international chauffeurs als werknemers van een koeriersbedrijf. Daarnaast zal ook de particuliere - Verder zijn op de Nederlanc Trein plus Toegangsbiljetten Station Rai ligt recht voor het tentoonstellingscomplex. Peugeot presenteert op haar stand de Boxer als opvolger van de 15, Citroën vervangt de C25 door de Jumper, terwijl Fiat haar nieuwe variant onder de bekende naam Ducato laat zien. kan worden gereden. Alle technische specificaties komen volledig met de H600 overeen. De derde nieuweling is de Hl50 met een GVW van 3 ton en een bruto laadvermogen van 1810 kg. Vooral met deze Hl50 denkt importeur Greenib goed te kunnen scoren, omdat de prijs inclusief opbouw ruwweg gelijk zal zijn aan wat de concurrentie voor een gemiddelde gesloten bestelwagen vraagt. De Hl50 heeft als bestelbus een inhoud van 9 kubieke meter en een laadvloerlengte van 2,85 meter. Ook leent de Hl50 zich prima voor een campeeropbouw. De Hl50 heeft bovendien een volwaan vrachtwc materiac Redactie: Tony Vos Tel. 013/686023 Postbus 410 - 5000 AK Tilburg Advertenties: Advertentie-afdeling De Tilburgse Koerier N.S. Plein 14,5014 DA Tilburg Tel. 013/368805 Fax 013/359985 Sluitingstijd: redactie en advertenties: dinsdag 22.00 uur een twee persoons cabine met nog wat extra laadruimte achter de stoelen. Ook deze uitvoering bedient zich van de bekende 2,5 liter turbodieselmotor en is standaard voorzien vc vierwielaandrijvin laadbak heeft een nd najaar met de levering id beginnen en twee van de drie trucks zelfs in Nederland gaan assembleren. Ook wordt gedacht om deze produkten onder te brengen bij specifieke truck-dealers van bijvoorbeeld de merken Daf, Scania of Volvo. De zwaarste Hyundai wordt de H600 met een bruto laadvermogen van 3815 kg. De H600 heeft een chassis met een lengte van 6,25 meter en een wielbasis van 3,55 meter. Hierop past uitstekend een laadbak van 4,50 meter lang. Tegen meerprijs wordt vormgeving en een luchtvering geleverd, richt interieur. Vanaf Onder de cabine ligt een 4 srdere kleuren cilinder 3,3 liter direct rijl ook een ingespoten turbodiesel met t ruiten af- een vermogen van 110 pk bij 3500 tr/min en een koppel van 260 Nm bij 2000 tr/min. De acht< aangedr handt 1075 kg meenemen en een aanhanger van maximaal 2200 kg trekken. De prijs is vastgesteld op f.34.600,= exclusief BTW en f.40.655,= inclusief BTW. De Double Cab blijft gewoon leverbaar maar moet nu inclusief BPM en BTW f.57.581,= kosten. Daarnaast levert Mitsubishi nu een extra luxueuze uitvoering, de Wide Fender, voor f.63.184,= waarmee vooral de particuliere 4x4- enthousiast moet worden aangesproken. De motor is een 2,5 liter diesel met een vermogen van 75 pk. Stuurbekrachtiging wordt standaard geleverd, terwijl de cabine-inrichting sterk met m rijbewijs BE die van de H100 overeenkomt. geleverd. Deze versie met dubbele cabine kan helaas niet meer voldoen aan de nieuwe grijs-kenteken-eisen, zodat naar een andere oplossing is gezocht. Daarom introduceert Mitsubishi op de Bedrijfsauto Rai een L200 met een zogenaamde Club Cab, idse NS-stations i verkrijgbaar. Het In één klap is Hyundai bekent geworden in bedrijfsautoland met de H100, een bestelwagen die nog vaag doet denken aan de Mitsubishi L300. De bestelbus is verkrijgbaar met een benzine-en dieselmotor. Verder zijn er meerdere uitvoeringen zoals een gesloten bestelbus, een aannemersversie met dubbele cabine en een personenbus. De H100 met benzinemotor heeft standaard stuurbekrachtiging, terwijl voor deze voorziening bij de diesel moet worden bijbetaald. De H100 heeft een moderne v-1- ditoingericxxxxxiidxcxux. nu zijn ook meerdere kleuren leverbaar, terwijl ook een bestelwagen met ruiten af- fabriek in het programma is 1,845 meter en is 1,50 meter opgenomen. Door de enorme breed. De L200 Club Cab mag belangstelling die Hyundai voor de H100 heeft gekregen, werd besloten op de Rai enkele zwaardere bedrijfsauto's te laten zien om ook hiervoor de belangstelling te peilen. Importeur Greenib wil in het -nogen van 1 i“,“iin en een k< nu uij 2000 tr/mi ^terwielen worden jcdreven via een Igeschakelde vijfbak. Daarnaast kan dezelfde vrachtauto ook als H350 worden geleverd. Hierbij is het GVW teruggebracht tot 3,5 ton, zodat met een -DT? Overleven lijkt hét devies voor de autobranche op. dit moment. Grote, middelgrote en klein° fabrikanten proberen handen ineen te sic zo efficient mogelijk behoud van eigen identiteit de klant zoveel mogelijk verschillende produkten aan te bieden. Een duidelijk voorbeeld is de samenwerking tussen de Fiat Group en PSA die nu resulteert in de tweede generatie bestelwagens en een gloednieuwe ruimte-auto. Over enl maanden zullen ook Volkswagen en Ford hun gezamenlijke APV tonen en op de markt brengen. In beide gevallen gaat het om samenwerking en niet om een fusie of iets dergelijks. Vanaf 1 januari echter hadden Renault en Volvo één bedrijf moeten vormen. Daar is de laatste jaren flink naar toe gewerkt. De ontwikkelingsafdelingen waren van eikaars projecten op de hoogte, ze werkten op dezelfde computersystemen en er had ook een personeelsuitwisseling tussen Zweden en Frankrijk plaats gevonden. Tijdens de laatste IAA in Frankfurt lieten Gyllenhammer van Volvo en Schweitzer van Renault weten dat de vriendschapsbanden nu tot een huwelijk zouden worden. Echter drie weken voor het definitief in werking treden van de overeenkomst staken de Zweedse aandeelhouders er een stokje voor. Erg verstandig lijkt deze ontwikkeling voor Volvo niet te zijn. Voor Renault de vriendschap over. Vorige week werd een fors aantal Volvo-aandelen verkocht, over en uit! Laten we hopen dat BMW zijn zaakjes beter voor elkaar heeft met betrekking tot de overname van Rover. Ondanks ziedende reacties uit Japan van Honda, was BMW bereid het volledige aandelenpakket over te nemen, terwijl Honda niet verder wilde gaan dan 47,5procent. Maar in dit geval gaat om een echte overname en niet om een fusie zoals bij Renault/Volvo... gading vinden. Immers sinds 1 januari zijn de regels rond het grijze kenteken verscherpt. De Nederlandse importeurs laten in Amsterdam alle bestelauto's volgens de nieuwe normen zien. Enkele exemplaren zijn ook voor particulier gebruik nog steeds interessant. De Rai vraagt een toegangsprijs van f.25,per persoon en is dagelijks geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Van maandag tot en met vrijdag is de Rai ook 's avonds open van 19.00 tot 22.00 uur. De entree bedraagt dan f.20,=. Uiteraard zijn er kortingstarieven voor kinderen, PAS 65- houders en groepen.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1994 | | pagina 17