SUZUKI CAPPUCCINO E Citroen Nederland en Bertens Tilburg, X a ST™ 1 NS STRAATLENGTES VOORDEEL BIJ NOORDHOEK d r z. Matchbox of Dinky Toy z z. axie z. axie! z. I IN SAMENWERKING MET CITROEN NEDERLAND GOEDBETERBERTENS z. aXte z. axie z. axie z. axii z. axie z. axie I I SEAT MARBELLA STREET IkTn»] N’l II aatieTzj £ie axie J MARBELLA STREET VANAF FL.14.895,- |AUTOrn-n' Ij GRATIS ZONNEDAK EN FINANCIEEL VOORDEEL OP DE SHOWDATA: DONDERDAG 17, VRUDAG 18, ZATERDAG 19 EN MAANDAG 21 JUNI ■BW: ^EAi ZUIDnOSTbv I1 axie aXie z. axie Z. aXie axie sh^X7eel,Gnda,tel2"<»>» I i axie z. axie V ekeur, t>nf ni 1993 - pagina 6 DE TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT - Donderdag 17 juni 1993 - pagina 7 rtom, Sport_. ir*' ZXWEEKEND De nieuwe Seat Marbella Street zal het straatbeeld de komende tijd behoorlijk verlevendigen. Om dat te vieren geven wij er nu een zonnedak t.w.v. fl. 500,-.bij cadeau. Bovéndien kun je tegen 0% rente financieren. Dat scheelt op jaarbasis al gauw fl. 750,-. Bij elkaar dus een voordeel van maar liefst fl. 1.250,-. Plus: Street-logo’s grille in de kleur van de carrosserie speciale bekleding grote keus uit tal van trendy kleuren. Kom dus snel even bij ons kijken. Wedden dat je helemaal uit je dak gaat? .1985-1991 ...1985-1991 I960 Citroën Bertens Tilburg bv Geminiweg 39, Industrieterrein Oost, Tilburg, telefoon 013-423030. n afgeleverd >n garantie vuil motor, oot of caravan mogelijk 19® 'l«1 EEN UNIEKE SAMENWERKING WAARVAN U MOET PROFITEREN! *Financiering volgens de voor waarden van CFN. ZX REFLEX, ZX AVANTAGE EN ZX AURA maar een ritende limstraat 78 denhout el. 04241-1437 Leharstraat 19-21, Tilburg Tel. 013-553678 if 7500,- 1988 1988 1987 1986 1989 1988 990 88 ..7-1990 1989 ...1990 Tilburg e.o. 013-563956 Volkswagen Groep Gedreven Door Ambitie isief kosten ie aangebod i van f. lv. Importeur n aparte auto >k enthousiast oud, iedereen :ino een gMMMMWMHK ook voordeliger dan ooit. Nadeeltje is wel dat de aktiemodellen beperkt leverbaar zijn. Een voordeel is echter weer ■f de uitgestelde betaling: gratis f. I 0.000, lenen tot I januari 1994*. En het wordt bere-gezellig van ’t weekend, en druk, dat kan niet anders. Want nu kopen is geld verdienen. Stuk voor stuk compleet tot in details, ongekend comfor tabel en betrouwbaar tot in lengte van jaren. Tijdelijk hebben alle modellen een gratis radiocassetespeler Automobielbedrijf Tilburg Hoevenseweg 92d. Tilburg, 013-321405. is de Cappuccino niet even stoterig op ■effenheden. Bovi I r ro’S 1990 1988 1986 i CL<\ lo I Z. Alleen voor Tilburg en omstreken heeft Citroën Nederland deze -Ju week 12 speciale ZX modellen^ ter beschikking gesteld. Reden genoeg om de showroom te ontruimen voor deze exclusieve aanbiedingen. Graag nodigen wij u uit voor een bezoekje. Vriendelijk zoals altijd, maar wel met enige aandrang, want na maan- J dag vervallen de aanbiedingen. Aanbiedingen die er mogen zijn, want op alle modellen heeft IL Bertens nu een o |Bk heel bijzondere en zijn ze voorzien van aanbieding! een zonnedak. ‘DeZX b Reflex, 'Avantage en Aura zijn dan Bij een lengte van 3,295 meter en breedte van 1,395 meter wordt eigenlijk alleen maar gedacht aan auto's als de Suzuki Alto, Daihatsu Cuore en Subaru Vivio. Dit zijn namelijk afmetingen die auto's in Japan bepaalde voordelen opleveren. Maar waarom zou je binnen dergelijke maten beperkt zijn tot een gesloten drie- of vijfdeurs hatchback. meter is overdrew 4 wegoneffenheden. Bovendien komt de carrosserie bijzonder stijf over, van torsie is weinig te merken. Om overigens de vlotte Suzuki tijdig te beteugelen is standaard een ABS-remsysteem gemonteerd. Zo hoort ook een airbag in het stuurwiel tot de standaarduitvoering net als lederen bekleding, elektrisch bediende portierruiten en een compleet dashboard. Centrale vergrendeling kon er niet meer af. I AH ChtS 12 Stuks 'eveHbaLd'e ,mporteur- I stSen’dZ'sh^*6 aktien’o<lelten Consumentenprijzen inclusief BTW, exclus raad strekt De Seat dealer bemiddelt in de betalen rentevrije bedrag met een maximum voor 30 juni en registratie voor 16 juli 1993. Ir en rijklaar maken en anti-roestbehandeling. Wijzigingen voorbehouden. Aanbiedingen en speciale modellen gelden zolang de voor boden rentevrije huurkoopfinancieringen van DFM te Amersfoort, aangesloten bij het B.K.R. te Tiel. U financiert het bij inruil bij te 10.000,- en lost dit bedrag na 12 maanden af. De aanbieding geldt alleen bij aanschaf van een nieuwe Seat Marbella personenwagen “•r Pon Car b.v., Leusden, tel.: 033-951550. .700 .jze techniek meer dan snde voor prima i van i waarbij de loont An ppn lanc - verder voor dem doeleinden slijtt een Cappuccino aanschaffen zal Japan moeten of wachte dat anderen dit model c importeren. In Engels,,, rijden ook al enkele exemplaren van de Honda Beat, dus een Cappuccino moet er ook wel te vinden zijn. Er moet hierbij aan een prijs van tussen de f .45.000,= en f.55.000,= gedacht worden en voor dat bedrag zijn ook andere leuke cabrio's te koop. Heinenoord - Ondanks de uitstekende kwaliteiten op het gebied van betrouwbaarheid en kilometerkostprijs, wordt van Japanse autofabrikanten vaak beweerd dat hun auto's nooit het klassieker-stadium zullen bereiken. Toch zijn er uit het verleden al voorbeelden als de Honda S800 en Nissan Fairlady, die zich al vele jaren in een warme belangstelling mogen verheugen. Maar hoe zit het met de huidige Japanse produkten; we reden de iedere kilometer meer verbazende Suzuki Cappuccino. Verfijnde techniek Wie de motorkap opent, vindt daar een brok verfijnde Japanse techniek. In de lengterichting ligt een 660 cc 3 cilinder 12-klepper die met gebruikmaking van een turbo met intercooler komt tot een vermogen van 64 pk bij 6500 tr/min en een koppel van 85 Nm bij 4000 tr/min. Bij een totaalgewicht van slechts kg is deze techniek meer d< voldoei prestaties: een top ongeveer 150 km/u naald de teller uitloopt en een eveneens vlotte acceleratie. Als de turbo zijn werk doet, is dit te zien aan een groen lampje op het dashboard. De motor is in de lengterichting geplaatst omdat de Cappuccino een heuse achterwielaandrijver is. Wie zeer zijn best doet kan in snel genomen bochten de achterkant heel even onrustig krijgen. Verder rijdt deze Suzuki als een kart en stuurt zeer strak en snel door iedere bocht. Ondanks de bescheiden wielbasis van 2,06 Optische details Nadat het publiek op de Tokyo Motorshow in 1989 lekker werd gemaakt, ging de Suzuki Cappuccino eind 1991 defintief in produktie. Ook Honda profiteerde van de warme belangstelling die de piepkleine Suzuki-roadster kreeg en introduceerde vrijwel gelijk de Beat. De Cappuccino is klein, maar tegelijk zeer volwassen. Het autootje heeft speelse, ronde vormen en is voorzien van een aantal optische details die hem een zeer sportief voorkomen meegeven. Kijk maar eens naar de 14 inch, zevenspaaks lichtmetalen velgen waarachter de remschijven duidelijk zichtbaar zijn. Grappig zijn ook de twee roostertjes direct achter de voorwielen. De Cappuccino heeft een front wat enigszins op dat van de Mazda MX-3 lijkt: ronde dubbele koplampen, die naar het midden sterk aflopen en de luchttoevoer vrijwel volledig via de voorbumper. Vrijwel alle carrosseriedelen zijn in dezelfde kleur gespoten. Alles boven de portierlijn is echter zwart. Van welke kant de Suzuki ook bekeken wordt, alles klopt aan de auto. Alle vormen en onderdelen zijn harmonisch op elkaar af gestemd. Als er echter iemand naast de auto gaat staan of erin plaatsneemt, dan pas is te zien hoe klein de Cappuccino is. Dat merk je overigens ook als je instapt als het dak gesloten is. De Cappuccino heeft geen softtop, i uitermate fraai slui kunststof dakconstructie achterruit en rolbeugel kunnen heel gemakkelijk worden opgeklapt, terwijl de drie dakplaten eenvoudig worden vastgeklikt. Bagageruimte biedt de Cappuccino echter helemaal niet. Als de drie dakplaten worden meegenomen kan er niet eens een jas bij en ook achter de stoelen is nauwelijks plaats. Kort een autootje om alleen mee te rijden en dan is 1 werkelijk genieten. Enthousiast Het interieur is niet overdreven ruim, vooral langere mensen kunnen hun benen niet volledig kwijt, maar dat mag de pret niet drukken. l maar Het aardige is ook dat de het ook Cappuccino op haast iedereen een vertederende indruk maakt. Het valt op dat mensen waarvan je niet verwacht dat ze om zullen kijken als er een <~- voorbij komt, ook zijn. Van jong tot oi vindt de Cappucci, 'scheetje'. Het is alleen zo jammer dat leuke auto's niet altijd te koop zijn. De Cappuccino is nadrukkelijk bedoeld voor de Japanse markt en is er dan ook alleen met rechts stuur. Het exemplaar wat wij reden werd door importeur Nimag «=’->eciaal voor de Rai naar ons xund gehaalden zal zijn leven rder voor demonstratie- n slijten. Wie toch iccino wil ou zelf naar Ltentot m dit model grijs n. In Engeland ié ItL, -

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1993 | | pagina 25