SUZUKI
CAPPUCCINO
E
Citroen Nederland en Bertens Tilburg,
X
a
ST™
1
NS
STRAATLENGTES VOORDEEL
BIJ NOORDHOEK
d r z.
Matchbox of
Dinky Toy
z
z.
axie
z.
axie!
z.
I
IN SAMENWERKING MET CITROEN NEDERLAND
GOEDBETERBERTENS
z.
aXte
z.
axie
z.
axie
z.
axii
z.
axie
z.
axie
I I
SEAT MARBELLA STREET
IkTn»] N’l
II
aatieTzj
£ie
axie
J
MARBELLA STREET VANAF FL.14.895,-
|AUTOrn-n'
Ij
GRATIS ZONNEDAK EN FINANCIEEL
VOORDEEL OP DE
SHOWDATA:
DONDERDAG 17,
VRUDAG 18,
ZATERDAG 19 EN
MAANDAG 21 JUNI
■BW:
^EAi
ZUIDnOSTbv
I1
axie
aXie
z.
axie
Z.
aXie
axie
sh^X7eel,Gnda,tel2"<»>»
I i axie
z.
axie
V
ekeur,
t>nf
ni 1993 - pagina 6
DE TILBURGSE KOERIER
DE AUTOMAAT - Donderdag 17 juni 1993 - pagina 7
rtom,
Sport_.
ir*'
ZXWEEKEND
De nieuwe Seat Marbella Street zal het straatbeeld de
komende tijd behoorlijk verlevendigen. Om dat te vieren
geven wij er nu een zonnedak t.w.v. fl. 500,-.bij cadeau.
Bovéndien kun je tegen 0% rente financieren. Dat scheelt
op jaarbasis al gauw fl. 750,-. Bij elkaar dus een voordeel
van maar liefst fl. 1.250,-. Plus: Street-logo’s grille in
de kleur van de carrosserie speciale bekleding grote
keus uit tal van trendy kleuren. Kom dus snel even
bij ons kijken. Wedden dat je helemaal uit je dak gaat?
.1985-1991
...1985-1991
I960
Citroën Bertens Tilburg bv
Geminiweg 39, Industrieterrein Oost, Tilburg, telefoon 013-423030.
n afgeleverd
>n garantie
vuil motor,
oot of caravan
mogelijk
19®
'l«1
EEN UNIEKE SAMENWERKING
WAARVAN U MOET PROFITEREN!
*Financiering
volgens de voor
waarden van CFN.
ZX REFLEX,
ZX AVANTAGE
EN ZX AURA
maar een
ritende
limstraat 78
denhout
el. 04241-1437
Leharstraat 19-21,
Tilburg
Tel. 013-553678
if 7500,-
1988
1988
1987
1986
1989
1988
990
88
..7-1990
1989
...1990
Tilburg e.o.
013-563956
Volkswagen Groep
Gedreven Door Ambitie
isief kosten
ie aangebod
i van f. lv.
Importeur
n aparte auto
>k enthousiast
oud, iedereen
:ino een
gMMMMWMHK ook voordeliger dan ooit. Nadeeltje
is wel dat de aktiemodellen
beperkt leverbaar zijn.
Een voordeel is echter weer
■f de uitgestelde betaling:
gratis f. I 0.000, lenen tot
I januari 1994*. En het wordt
bere-gezellig van ’t
weekend, en druk, dat kan niet
anders. Want nu kopen is geld
verdienen.
Stuk voor
stuk compleet tot in
details, ongekend comfor
tabel en betrouwbaar tot in lengte van jaren.
Tijdelijk hebben alle modellen
een gratis radiocassetespeler
Automobielbedrijf Tilburg
Hoevenseweg 92d. Tilburg, 013-321405.
is de Cappuccino niet
even stoterig op
■effenheden. Bovi
I
r
ro’S
1990
1988
1986
i CL<\ lo I
Z.
Alleen voor Tilburg en omstreken
heeft Citroën Nederland deze -Ju
week 12 speciale ZX modellen^
ter beschikking gesteld.
Reden genoeg om de
showroom te ontruimen voor
deze exclusieve aanbiedingen.
Graag nodigen wij u uit voor een
bezoekje. Vriendelijk zoals altijd, maar wel met
enige aandrang,
want na maan-
J dag vervallen de
aanbiedingen.
Aanbiedingen
die er mogen zijn,
want op alle
modellen heeft
IL Bertens nu een o
|Bk heel bijzondere en zijn ze voorzien van
aanbieding! een zonnedak.
‘DeZX
b Reflex,
'Avantage en
Aura zijn dan
Bij een lengte van 3,295 meter
en breedte van 1,395 meter
wordt eigenlijk alleen maar
gedacht aan auto's als de
Suzuki Alto, Daihatsu Cuore
en Subaru Vivio. Dit zijn
namelijk afmetingen die
auto's in Japan bepaalde
voordelen opleveren. Maar
waarom zou je binnen
dergelijke maten beperkt zijn
tot een gesloten drie- of
vijfdeurs hatchback.
meter is
overdrew 4
wegoneffenheden. Bovendien
komt de carrosserie bijzonder
stijf over, van torsie is weinig
te merken. Om overigens de
vlotte Suzuki tijdig te
beteugelen is standaard een
ABS-remsysteem gemonteerd.
Zo hoort ook een airbag in het
stuurwiel tot de
standaarduitvoering net als
lederen bekleding, elektrisch
bediende portierruiten en een
compleet dashboard. Centrale
vergrendeling kon er niet
meer af.
I AH ChtS 12 Stuks 'eveHbaLd'e ,mporteur-
I stSen’dZ'sh^*6 aktien’o<lelten
Consumentenprijzen inclusief BTW, exclus
raad strekt De Seat dealer bemiddelt in de
betalen rentevrije bedrag met een maximum
voor 30 juni en registratie voor 16 juli 1993. Ir
en rijklaar maken en anti-roestbehandeling. Wijzigingen voorbehouden. Aanbiedingen en speciale modellen gelden zolang de voor
boden rentevrije huurkoopfinancieringen van DFM te Amersfoort, aangesloten bij het B.K.R. te Tiel. U financiert het bij inruil bij te
10.000,- en lost dit bedrag na 12 maanden af. De aanbieding geldt alleen bij aanschaf van een nieuwe Seat Marbella personenwagen
“•r Pon Car b.v., Leusden, tel.: 033-951550.
.700
.jze techniek meer dan
snde voor prima
i van
i waarbij de
loont An ppn lanc -
verder voor dem
doeleinden slijtt
een Cappuccino
aanschaffen zal
Japan moeten of wachte
dat anderen dit model c
importeren. In Engels,,,
rijden ook al enkele
exemplaren van de Honda
Beat, dus een Cappuccino
moet er ook wel te vinden zijn.
Er moet hierbij aan een prijs
van tussen de f .45.000,= en
f.55.000,= gedacht worden en
voor dat bedrag zijn ook
andere leuke cabrio's te koop.
Heinenoord - Ondanks de uitstekende kwaliteiten
op het gebied van betrouwbaarheid en
kilometerkostprijs, wordt van Japanse
autofabrikanten vaak beweerd dat hun auto's nooit
het klassieker-stadium zullen bereiken. Toch zijn er
uit het verleden al voorbeelden als de Honda S800
en Nissan Fairlady, die zich al vele jaren in een
warme belangstelling mogen verheugen. Maar hoe
zit het met de huidige Japanse produkten; we reden
de iedere kilometer meer verbazende Suzuki
Cappuccino.
Verfijnde techniek
Wie de motorkap opent, vindt
daar een brok verfijnde
Japanse techniek. In de
lengterichting ligt een 660 cc 3
cilinder 12-klepper die met
gebruikmaking van een turbo
met intercooler komt tot een
vermogen van 64 pk bij 6500
tr/min en een koppel van 85
Nm bij 4000 tr/min. Bij een
totaalgewicht van slechts
kg is deze techniek meer d<
voldoei
prestaties: een top
ongeveer 150 km/u
naald de teller uitloopt en een
eveneens vlotte acceleratie.
Als de turbo zijn werk doet, is
dit te zien aan een groen
lampje op het dashboard. De
motor is in de lengterichting
geplaatst omdat de
Cappuccino een heuse
achterwielaandrijver is. Wie
zeer zijn best doet kan in snel
genomen bochten de
achterkant heel even onrustig
krijgen. Verder rijdt deze
Suzuki als een kart en stuurt
zeer strak en snel door iedere
bocht. Ondanks de
bescheiden wielbasis van 2,06
Optische details
Nadat het publiek op de Tokyo
Motorshow in 1989 lekker
werd gemaakt, ging de Suzuki
Cappuccino eind 1991
defintief in produktie. Ook
Honda profiteerde van de
warme belangstelling die de
piepkleine Suzuki-roadster
kreeg en introduceerde
vrijwel gelijk de Beat.
De Cappuccino is klein, maar
tegelijk zeer volwassen. Het
autootje heeft speelse, ronde
vormen en is voorzien van een
aantal optische details die
hem een zeer sportief
voorkomen meegeven. Kijk
maar eens naar de 14 inch,
zevenspaaks lichtmetalen
velgen waarachter de
remschijven duidelijk
zichtbaar zijn. Grappig zijn
ook de twee roostertjes direct
achter de voorwielen. De
Cappuccino heeft een front
wat enigszins op dat van de
Mazda MX-3 lijkt: ronde
dubbele koplampen, die naar
het midden sterk aflopen en
de luchttoevoer vrijwel
volledig via de voorbumper.
Vrijwel alle carrosseriedelen
zijn in dezelfde kleur
gespoten. Alles boven de
portierlijn is echter zwart. Van
welke kant de Suzuki ook
bekeken wordt, alles klopt
aan de auto. Alle vormen en
onderdelen zijn harmonisch
op elkaar af gestemd. Als er
echter iemand naast de auto
gaat staan of erin
plaatsneemt, dan pas is te
zien hoe klein de Cappuccino
is. Dat merk je overigens ook
als je instapt als het dak
gesloten is. De Cappuccino
heeft geen softtop, i
uitermate fraai slui
kunststof dakconstructie
achterruit en rolbeugel
kunnen heel gemakkelijk
worden opgeklapt, terwijl de
drie dakplaten eenvoudig
worden vastgeklikt.
Bagageruimte biedt de
Cappuccino echter helemaal
niet. Als de drie dakplaten
worden meegenomen kan er
niet eens een jas bij en ook
achter de stoelen is
nauwelijks plaats. Kort
een autootje om alleen
mee te rijden en dan is 1
werkelijk genieten.
Enthousiast
Het interieur is niet
overdreven ruim, vooral
langere mensen kunnen hun
benen niet volledig kwijt,
maar dat mag de pret niet
drukken.
l maar Het aardige is ook dat de
het ook Cappuccino op haast
iedereen een vertederende
indruk maakt. Het valt op dat
mensen waarvan je niet
verwacht dat ze om zullen
kijken als er een <~-
voorbij komt, ook
zijn. Van jong tot oi
vindt de Cappucci,
'scheetje'.
Het is alleen zo jammer dat
leuke auto's niet altijd te koop
zijn. De Cappuccino is
nadrukkelijk bedoeld voor de
Japanse markt en is er dan ook
alleen met rechts stuur. Het
exemplaar wat wij reden werd
door importeur Nimag
«=’->eciaal voor de Rai naar ons
xund gehaalden zal zijn leven
rder voor demonstratie-
n slijten. Wie toch
iccino wil
ou zelf naar
Ltentot
m dit model grijs
n. In Engeland
ié
ItL, -