Consument trekt Scapino in "Vrienden voor het leven' massaal naar Scapino! Scapino’s gedurfde voorjaarsmode Volgende week: "100 Super Stunts!" i Centraal magazijn van essentieel belang. Over goed opmeten en heldere voorlichting. Kinderschoenen bij Scapino: lï Iedereen kiest Sica p i n o 1 iedereen kiest" SCHOENEN KLEDING SPORT Scapino reclame, opvallende reclame! Donderdag 1 april 1993 - pagina 17 DETILBURGSE KOERIER ADVERTENTIE DETILBI •-oo gaj met celen. SCHOENMATEN T( R 4^ SPORT KLEDING SCHOENEN Dit van i het Verre Oosten en Zuid-Amerika. i die in ïrmeld. moeten )p tijd in zit. taan icht en tkbeen, een zich DE JUISTE SCHOEN VOOR UW KIND belemmert de groei de voet, wat zelfs tot verleden, want die 100 filialen zijn inmiddels bereikt. bezoekje 105 wink duidelijk. vindt een com[ mode-assortiment. betekent een keuze in schoer het hele gezin. Volop keuze ook op de afdelingen vrijetijds- en weer terug :beeld. We variaties. O.a. e modellen »,.eve, felge- -preken ;~n kan lei- voelen zich I ze vrij I :n. Ook I De slogan “Scapino, op naar de 100 winkels”, die een aantal jaren geleden werd geïntroduceerd, behoort inmiddels tot 't Sedert de start van Scapino, zo’n achttien jaar geleden, trekt de consument naar de winkels van Scapino. De succesformule werkt blijkbaar uitstekend. Scapino is een echte publiekstrekker. Voor de andere middenstanders, die hun zaken rond Scapino hebben, is dat mooi meegenomen, want ook in hun winkels is het door Scapino’s aanwezigheid drukker. TERE KINDERVOE- TEN BEHOEVEN GEEN STEUNZOOL! Ook diverse shorts en gilets (korte, mouwloze vestjes) worden in aller lei variaties aangeboden. OPMERKELIJK GROTE KEUS VOOR MANNEN Mannen kunnen bij Scapino volop combine ren, met T-shirts en hemden in zomers ge kleurde ruiten of all-over dessins. En natuurlijk zijn ook effen tinten ruim aanwe zig. Bij de wat sportieve re lijn valt het rugby-shirt in streepdessins op, al of niet voorzien t of borduursels. muda’s of de talloze an dere verkrijgbare shorts. VEEL NIEUWS IN DAMESSCHOENEN Dit seizoen zien we veel sportieve damesschoenen op profielzolen. Ook de mocassin met eenvoudi- misvormingen den. Voeten vo< het lekkerst als kunnen beweget tijdens het lopen. KINDEREN KIEZEN KLEUR Kleur is dit voorjaar het belangrijkste thema in de kinderschoenen, vrolijke kleuren worden volop •pdessins op^ al of gecombineerd en vaak >orzien van prints nog voorzien van leuke luursels. applicaties en borduur- van wordt zien we s plateauzok Al voor het 2e seizoen sponsort I Scapino de veelbekeken succesvolle RTL 4- serie “Vrienden voor het leven” met Mary-Lou van Steenis en Peter Lusse. In deze serie zien we regelmatig schoenen, kleding en sportartikelen zoals die ook gewoon in de Scapino winkels verkocht wor den. We kunnen u de serie van harte aanbevelen. De voeten van kinderen groeien ongeveer tot hun 15e jaar. Het is voor de voeten van uw kind en uw eigen portemonnee van belang dat u de schoenen ruim koopt. Daarom kunt u het best Wie de stap naar Scapino nog niet heeft gezet, moet de folder die volgende week in het hele land in de brievenbus glijdt, maar eens goed in de gaten houden. Daarin wordt de aktie “100 Super Stunts uit de doeken gedaan. Scapino biedt iedereen de kans om tegen werkelijk superlage prijzen aan trekkelijke artikelen uit de enorme kollektie aan te schaffen. Scapino pres teert het om een week lang nog eens ver onder zijn toch al scherpe prijzen te gaan zitten. Daarmee maakt Scapino z’n slogan waar: Per jaar worden er vanuit het hoofdkantoor en centraal magazijn te Assen via tienduizenden rolcontainers miljoenen artikelen verstuurd naar de meer dan 100 winkels van Scapino. Cijfers die aangeven dat het distri butiecentrum in Assen tot de grote re in Nederland behoort. In het centraal magazijn werken tientallen mede werkers. Velen van hen hebben de ontwikkeling van de distributie tot wat het nu is vanaf het begin meegemaakt. Een enthousiaste gr"»" mensen die in de afgeL- i jaren menig huzare" Gloednieuw is de “brei- schoen”, de nieuwste vertaling van natuurlijk lopen. Een elastisch tri cot bovenwerk (in vele frisse kleuren) op een zorgt 1 □le- z.ijn inmiddels I Tijdens een aan één van de ikels wordt veel k. De consument een compleet t. Dat enorme men voor Een neiging tot platvoe ten kan worden bestreden door het kind zoveel mogelijk blootsvoets te laten lopen, of door voet- gymnastiek. Zijn steun zolen wel aangewezen sportkleding. Bovendien biedt Scapino veel extra artikelen aan, zoals bal len, rackets, shuttles, caps, sokken, kniebe- schermers en dergelijke. Zo kunnen de diverse sporten optimaal worden beoefend met Scapino- artikelen. T-SHIRTS TE KUST EN TE KEUR Er is in dit seizoen op nieuw een overweldigend aanbod van T-shirts in allerlei modellen, mate rialen en kleuren. We hebben bijna elke denk bare kleur bij Scapino aangetroffen. Zo kan de klant zelf combineren met leggings, bermuda’s, paardrijbroeken of een keuze maken uit de tallo ze modellen jeans. Uw kind klaagt niet als de schoen te krap Kindervoeten bestt namelijk uit zat kneedbaar kraal beschermd door ppn dikke vetlaag, die zich gemakkelijk zonder pijn laat insnoeren. ROMANTISCHE "LINGERIELOOK" Een nieuwe trend. Tops gedragen als bovenkle ding en vaak vervaardigd in ribbreisels, strak van lijn met fantasie-stikselo of kant. Vooral he romantische kenmerkend Belangrijke kleuren: grijs-melée, ecru-melée, marine en rood. De neus van de kin derschoen dient de vorm van een voet te hebben. Zo hebben de tenen ook opzij vol doende ruimte. Dit voorkomt dat de tenen tegen elkaar aan drukken of zelfs over elkaar heen groeien. Een modisch detail is de polokraag met ritsslui ting. Melée-kleuren ecru en grijs bepalen bepalen ook voor de man het modebeeld. Ook presen teert Scapino frisse kleu ren als geel, rood en marine. We zagen volop jeans-broeken in blue of gekleurd denim. Scapino biedt de nieuwe sand- washed 5-pocket jeans voor de scherpste prijs. Mannen kunnen hun kui ten verantwoord tonen onder uni bandplooi ber- De klanten worden niet direkt door een verkoop ster aangeklampt, maar krijgen de tijd om rond te neuzen. De klant kan in alle rust een paar schoe- Artsen zijn lang van mening geweest dat de kindervoet zwak is en ondersteund moet wor den. Sommige artsen denken er nog zo over. Voor gezonde, zich nor maal ontwikkelende kin dervoeten zijn steunzolen echter totaal overbodig. Scapino’s slogan “Kwaliteit Guldens Voordeel” blijkt succes vol. De groei is er nog niet uit, dat is duidelijk. De grote teen dient in de lengte zo’n 1,5 centi meter speling te heb ben. De hielen mogen niet heen en weer kunnen bewegen. Anders is er onvoldoende steun en de kans op verzwikking is groot. Aan het u kool- en een nieuv de Weber Niet alleen via kranten advertenties en radio- en TV-commercials, maar ook via bill-boards die langs de snelwegen een bekende en opvallende verschijning zijn. bel weet te reage ren op dat wat de winkels nodig hebben. Er gaat veel aan vooraf aan al die artikelen voordat de schoenen, kle- een folder staan ver ding en sportartikelen in Deze artikelen; i de winkels van Scapino werkelijk stipt liggen. Denk maar eens de winkels zijn dan zult u die op maat moeten laten maken. Kant-en-Klare “medi sche” schoenen, die met een verhoogd voetbed geleverd worden, zijn zinloos, want de verho ging zit nagenoeg nooit Een enthousiaste groep op de ideale plaats. Er is mensen die in de afgelo- nu eenmaal geen tweede pen jaren menig huzaren paar voeten aan elkaar stukje heeft uitgehaald en gelijk. niet onbelangrijk, flexi- leggings, enkellaars en de hoge cjes of laars zÜn westemschoe- >ben ons nen nu volop aanwezig in de lage de Scapino-collectie. Ook de geklede schoenen zijn niet vergeten. Brogues, mocassins en vlecht zijn een belangrij- zoals ke groep.We zien in de Adid; herencollectie van Scapi no veel aandacht voor linnen schoenen. Scapino bereikt met haar reclame vele miljoenen landgenoten. v,:— "een via kranten- en u begrijpt dat maar ies en radio- en weinig mensen om de :rcials, maar naam Scapino heen kun nen. Een belangrijk ele ment in bijna alle recla- me-uitingen van Scapino is de clown die met een vrolijk en lachend ge zicht de klanten uitnodigt een bezoek te brengen aan één van de 105 filia len van Scapino. SCHOENEN VOOR MANNEN Stoere en robuuste schoe nen zijn dit voorjaar een hot item. Door het gebruik van verschillen de materialen (leer, nubuck, geolied nubuck, polido’s of combinaties - hiervan) wordt het stoere •Is, strak van karakter nog eens extra itasie-stiksels benadrukt. Nieuw is de Vooral het sportieve brogue. Een ie uiterlijk is klassieke schoen die door een vlottere zool een robuuste uitstraling heeft. Western is dit voorjaar grote mode. Naast de ZELFBEDIENING Scapino is inmiddels een begrip geworden. Niet alleen de vriendelijke prijzen vormen een pu bliekstrekker. Maar zeker ook het semi-zelfbedie- ningskarakter van de zaak wordt op prijs ge steld door de consument. door de consumentengids zelfs als de beste getest! SPORTERS KUNNEN NIET OM SCAPINO HEEN Wat deze zomer ook mag brengen, met de sport- vrijetijdspakken, de T- shirts, shorts, zwemkle- ding en zomerjacks van Scapino komt iedereen _._stisch tri- verrassend voor de dag. /erk (in vele In flitsende kleurcombi- iren) op een naties of mooie basis- anatomisch voetbed zorgt kleuren, Scapino heeft voor een ongekend ple- voor iedere smaak wat zierig loop-comfort. En wils. We zagen zelfs ze zien er nog heel erg complete sportpakken leuk uit ook! Scapino voor 29 gulden...! Voor verkoopt de breischoen hem en haar. Ook de van het merk Pedi Natura beach-mode is net zo voor 39 gulden. Deze zonnig geprijsd als ze er merkschoen is een pres- uitziet. Zwembroeken en tatie van de eerste orde! badpakken voor het hele Natuurlijk is de linnen gezin, leuke T-shirts met schoen niet uit het mode- sportieve fun-prints voor beeld weg te denken. De weinig geld. De grote varianten gaan van een- topmerken zijn volop voudig linnen tot aan stoere workers -7 -• Opmerkelijke Mode voor Mensen die ongestoord willen neuzen rSsrt /ti. fff stirpLf ntc n h innpnlrnmt Spnninn nritcfinteprf ppn klpifnop vpplhpid Zagen, za m, eCTU, groen, aqua, blauw, navy, zwart, bordo, off-white en geel. Een regelrechte "ace". In de omvangrijke collectie sportschoenen zijn niet alleen vrijwel alle takken van sport vertegenwoor digd, maar ook alle belangrijke topmerken ds Nike, Reebok, ,-»uidas en Dutchy om er maar eens een paar pro minente te noemen. Opvallend zijn de prijzen van de sportschoenen. Zo biedt Scapino Chicane jogging- en tennisschoe nen al aan voor 19 gul den in alle maten. Uniek is de compleetheid van de collectie voetbalschoe nen. Diadora, Puma, Rucanor e.a. merken zor gen ervoor dat iedereen KINDERKLEDING Scapino kinderkleding kenmerkt zich door felle kleuren en diverse mate rialen. Zo zijn er voor de jongens te gekke jeans- bermuda's met bijpassen- I de rugbyshirts of stoere bedrukte T-shirts. Na- tuurlijk heeft Scapino I ook voor de meisjes een I uitgebreid assortiment j met heel veel vrolijk gekleurde T-shirts en bijpassende 1 wielrenbroekjei shorts. We hebt verbaasd over prijzen! Het schoeisel komt uit vele Europese landen, zoals Italië, Spanje, Portugal en natuurlijk Nederland, maar ook uit seis. Met name vindt u dit terug in de huismer- 1 van Scapino: Kiddy- cken Pedi-Forma. De schoenen van het merk Pedi-Forma zijn Dat Scapino durft merkt u direkt als u binnenkomt. Scapino presenteert een kleurige veelheid aan modieuze voorjaarskleding, -schoenen en sportartikelen waardoor u bijna overweldigd wordt. U zult zich snel op uw gemak voelen. Niet in het minst omdat die verrassende veelheid opvallend overzichtelijk wordt aangeboden in de winkel. Bovendien hangen overal kaarten met informatie over de juiste maten, kwaliteiten en prijzen. Scapino medewerkers laten u rus tig rondneuzen en helpen u graag wann eer u dat wenst. heel erg aan. Besl ist zeer modieus zijn de blouses zonder mouw. Kort en gedragen op een jeans of paardrijbroek. Koop kinderschoenen royaal op maat en voor kom dat ze te klein wor den. Bij Scapino weet men alles van kinder schoenen en krijgt u het juiste advies: Het loopt nog steeds storm. Het concern met haar hoofdkantoor en centraal distributiecen trum in Assen, maakt de laatste jaren een enorme groei door. Voeg daarbij de kleurrij- ...x j. ke folder die regelmatig bij miljoenen landgeno- ten in de brievenbus valt DE PAARDRIJBROEK De paardrijbroek is in dit modeseizoen een opval lende verschijning.. Spor tief, jeugdig en een tik keltje brutaal. Te koop in allerlei variaties en kwa liteiten. Bijvoorbeeld in linnen of 100% katoen. Ook bij de leggings vin den we de uiterlijke ken merken van de paardrij broek terug. Bovendien zijn de leggings; en de paardrijbroeken vriende lijk geprijsd. o O bij het kopen van nieuwe schoenen voor uw kind een beetje dikke sokken (laten) aantrekken. Scapino beschikt over een voetmeetapparaat, dat de lengte én de breed te van de voeten zeer nauwkeurig meet, zodat u van de hiervoor ge noemde problemen geen last zult hebben. ge belijning is terug in het modebeeld. Als mate rialen treffen we leer, ken nubuck en suède aan. Kiel Kleuren: rood, blauw, cognac, coffee, zwart en off-white. De vlecht- pumps zijn volop aanwe zig in het geklede mode segment. Daarnaast is de plateau-pump met een bolle leestvorm een nieuwkomer waar veel t verwacht. Ook sandalets met len. Kinderschoenen kopen is geen probleem bij Scapino. Kinderschoenen heb je tegenwoordig in allerlei soorten, model len, kleuren en maten. U moet er wel voor zor gen dat uw kind de juiste maat draagt. «BH DAMESMODE - VOOR\()()R.| AAR zomer Het modebeeld is voor de nen passen, het verpltch zelfbewuste vrouw zowel hem of haar tot mets. Wtl in het V00fjaar als in de men geholpen worden zomer eenJuitkomst Er om een goete keuze e kan en veel zo maken, dan is een vlotte tonen ons deëontwerpers. en vnendehjke bediening Wat v00fal R de L“«eni.?e Scapino-winkels een ple- ge]e zier- De blouse is in het model zagen vele var de wat langere met figuratiev kleurde dessins spr ssend voor de c isende kleurcc of m «ren, Scapino - iedere smaj zagen complete sportpa voor 29 gulden...! hem en haar, beach-mode ze zonnig geprijsd als ze 5s- uitziet. Zwembroeken badpakken voor .u,. gezin, leuke T-shirts sportieve fun-prints weinig geld. De gr topmerken zijn volop vertegenwoordigd in de s op ruige sportcollectie van Het kleu- Scapino: Arena zwem- kleding, Rucanor en 1, Lotto met modische trai- ningspakken, Nike en Adidas T-shirts met aktuele prints. Scapino komt ook zeer sterk voor de dag met een uitgeba lanceerde collectie sport kleding van Fugazzi. Iedere tennisser kiest vast en zeker Scapino. Van top tot teen gekleed en voorzien van alle acces soires kan men Scapino verlaten. Nieuw in het tennis-assortiment zijn de Dutchy tennisballen. Officieel door de KNLTB goedgekeurd zijn deze tennisballen toegelaten voor alle offi ciële wedstrijden en tour- nooien. En de prijs: 3 stuks voor een tientje!! f

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1993 | | pagina 46