ROVER 216 CABRIOLET n el Tilburg Rappers wordt Lepelaers Rappers e fff Seizoensafsluiting O - T Nissan Denissen O n 3 1 Adriaan v.d. Ven sponsort Willem II weer subsponsor Forward AUTOTEST PEL w ROVER AUTOTEST n -W" Bink Tilburg b.v. rJiliBii:] Hissan's kHomet vreter «jg ■f FD-FG-1Ö1 Bil >r 1992-pagina 2 DE TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT - Donderdag 10 september 1992 - pagina 3 ioe in r ioende a eld. Dat bruikte trekt. UH”?" 1 wagen le. □ncun Ford: zien van blijkbaar rs een Zeer ug istig over ’-’ij ven uiidaard J oor het slbare in deze zaken igen 1.4 liter 16- st dubbel am van IJshockeyclub Tilburg op, bij Lepelaers Opel aan de .Dei im werd op dat moment 3 Trappers. Het I jarig sponsorcontract slaers Groep. Het bedrijf, ip onder andere outilleerd Het afscheid met de zomer van 1992 staat voor de deur. Een zomer waarop we met goede gevoelens terug kunnen kijken, in ieder geval wat betreft het weer. Bezitters van een cabriolet hebben veel plezier gehad van hun open auto's, terwijl het weer natuurlijk ook een stimulans betekende voor de cabrio- verkopen. Het aanbod is dit jaar enorm toegenomen. We sluiten het seizoen af met een nieuwkomer van Engelse zijde, de Rover 216 Cabriolet. rappelijke wedstrijden Geleen, Nijmegen en Standaard zijn bijvoorbeeld de lichtmetalen velgen, de meegespoten bumpers en dubbele uitlaatpijp. Gesloten is de 200 Cabrio een nette verschijning, terwijl hij open natuurlijk helemaal de show steelt. De rolbeugel miststaat de auto absoluut niet. Heel fraai is hc deze beugel handgrepen, gordelbevestiging en binnenverlichting zijn opgenomen. In het geval van de Rover 216 Cabrio wordt de kap volledig elektrisch geopend en gesloten. De vergrendeling boven de voorruit laat zich makkelijk met de hand losmaken. De handrem moet vervolgens worden aangetrokken en met een simpele druk op de knop kan de kap worden verruild voor hemels blauwe lucht. De auto wordt standaard geleverd met een afdékhoes, waardoor het geheel er nog strakker uitziet. aanbrengen van dez enige gewenning en tijc Winkler Prinsstraat 24 Tel. 013-420143 Afgelopen zaterdag 5 september waren alle spelers uit het le team van IJ-1-1-’-1- 'p;1 Trappers aanwezig b_, Ringbaan Oost. Hun naar omgedoopt tot Lepelaers eredivisie-team is een 2 j aangegagn met de Lepel wat naast een Opel-dealerschap ook bestaat uit een volledig geout schadebedrijf, leasebedrijf en occassionscentrum wil met name hiermee de niet strikt Opel-gebonden activiteiten benadrukken, oftewel het breder profileren van het totale bedrijf in de markt. Als hoofdsponsor zal de naam van Lepelaers op de voorkanten van de shirts prijken. De Tilburgse Nissan-dealer Denissen is ook voor het seizoen 1992/1993 weer subsponsor van de hockeyclub T.M.H.C. Forward. Evenals het vorige seizoen spelen het tweede en derde damesteam en het twee tot en met het vierde herenteam met trainingspak- en shirtreclame van Denissen. De tweede en derde dames- en herenteams komen allen uit in de reserve hoofdklasse, terwijl het vierde herenteam in de reserve-overgangsklasse zal spelen. Vorig seizoen werden maar liefst drie van de vijf door Nissan Denissen gesponsorde teams kampioen. De sportieve, positieve regionale uitstraling van deze Forward-teams zijn de belangrijkste reden van de prettige, al jaren lang bestaande sponsorrelatie van Nissan Denissen met de hockeyclub Forward. Op de foto het vierde herenteam van Forward, uitkomend in de reserve overgangsklasse. Prijzen Een cabriolet is bij uitstek een auto om mee te flaneren. Toch is de Rover uitermate geschikt om dagelijks het hele jaar door te rijden. De kapconstructie is ook aan de binnenkant netjes bekleed en goed geïsoleerd. Het brandstofverbruik van de 1.6 liter Honda-motor is zeker niet overdreven hoog te noemen. We noteerden cijfers tussen de 1 op 10,7 en 1 op 12,5 waarbij het eerste cijfer als een goed gemiddelde kan worden aangehouden. De Rove* aantrek»., motoren, Automobielbedrijf Adriaan v.d. Ven heeft onlangs een sponsorcontract voor drie jaar afgesloten met Willem II. Alle betrokken personen rijden inmiddels al in hun Audi's en Volkswagens. De hele range is aanwezig van Polo, Golf, Vento en Passat tot Audi 80 en 100. De 19 auto's werden geleverd door Adriaan v.d. Ven Leasing, een universeel leasebedrijf wat naast VW en Audi ook alle andere goede merken leased. Al in juli werd de sponsorovereenkomst met Willem II aangegaan en vanaf dat tijdstip werden dan ook de betreffende auto's geleverd. Op maandag 7 september jl. echter werd de negentien auto's officieel aan het team overgedragen. Technische gegevens: Merk en type: Rover 216 Cabriolet Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: 1590 cc Boring x slag: 75 x 90 mm Vermogen: 122 pk bij 6800 tr/min Koppel: 140 Nm bij 5700 tr/min Afmetingen: lengte 4,22 meter, breedte 1,68 meter Gewicht: 1135 kg Prestaties: topsnelheid 193 km/u acceleratie 0-100 in 9,6 sec. Verbruik: bij 90 km/u 6,4 liter/100 bij 120 km/u 8,4 liter/100 km stadsverkeer 10,0 liter/100 km Prijs: f.55.350,= Wegenbelasting: f.172,tot f.181, Als subsponsor treedt Cees van Tilburg Keukens de 'Keurige Keukenmensen'. naam van deze leverancier van keuken in allerhande prijsklassen en natuurlijk van alle bijbehorende apparatuur zal te vinden zijn op de rug en mouwen van de shirts. Aanstaand weekend zullen de Lepelaers Trappers in hun Opeis komen voorrijden bij de Pellikaan-hal in Tilburg. Daar worden vriendschap gespeeld tussen Tilburg, een Tjechisch team. Een weekend later start de werkelijke competitie. Op de foto geheel rechts Henk Maas, manager van het team en Ton Kuys, directeur van Lepelaers. Hemels blauw De Rover cabriolet is een volwaardige vierzitter met zelfs voor de achterpassagiers behoorlijke beenruimte. 1 comfortabel is ook de ver doorgetrokken glaspartij, waardoor je bij hoge snelheden goed beschut zit. Naar de radio luisteren bij 120 km/u is zo geen probleem. Van irritante wervelingen in de nek is nauwelijks sprake. De Rover 216 wordt in een uiterst complete uitvoering geleverd en ziet er daardoor erg fraai uit. Close-ratio Het interieur is voor het grootste gedeelte gelijk aan de bestaande varianten. Op het dashboard is een strook wortelnotehout opgenomen met daarin het digitale klokje. Het compacte instrumentarium is compleet en makkelijk afleesbaar. De voorportierruiten laten zich elektrisch bedienen, terwijl de achterste exemplaren met de hanc moeten worden weggedraaid. Helaas verzinken ze niet volledig in de flanken. Dat de 216 cabrio is afgeleid van de 216 GTi en is zodoende als sportieve telg bedoeld. Dat valt aan vele details af te lezen. De auto is voorzien van prima stoelen met opstaande randen. De sportieve lichtmetalen velgen, de redelijk krachtige motor en de close-ratio bak werden reeds genoemd. Maar de 216 beschikt ook over schijfremmen voor en achter (ABS tegen meerprijs), een stabilisatorstang achter en een verlaagd sportonderstel. Toch is geopend kap en in 12,7 seconden vanuit stilstand naar de 100 km/u te sprinten. We maakten echter kennis met de tweede variant die voor een groot deel steunt op Honda-techniek. De 1590 cc krachtbron met multipoint injectie zorgt voor 122 pk en een net koppel van 140 Nm echter bij een hoog toerental van 5700. De 1.6 beschikt onderin over een redelijke trekkracht, maar wie sportief wil rijden moet veelvuldig schakelen en flink in de versnellingen doortrekken. De close-ratio vijfbak maakt overigens een deel van de motorkarakteristiek goed. De 216 haalt een top van 193 km/u en trekt in 9,6 seconden van 0 tot 100 km/u. Over het geheel genomen voldoet de 1.6 goed in deze auto, maar Toen Rover de 214 en 216 Cabriolet op de autosalon van Genève presenteerde was er nog sprake van dat deze auto uitsluitend als 216 vanaf het voorjaar 1993 in ons land zou worden geleverd. Daar kwam gelukkig in korte tijd verandering in. De Nederlander kan inmiddels over de auto beschikken in beide motorversies. erdreven ho'- teerden cijfe 7 en 1 op 12,1 r als een goed g len aangehoudi ver Cabrio ziet er ïkkelijk uit, heeft prima is compleet uitgerust en is daarnaast goed geprijsd. De 216 kost f.55.350,= terwijl de 214 kan worden aangeboden voor slechts f.46.950,=. Uiteraard is de 214 wat tammer en moet de auto zaken missen als het sportonderstel, de close-ratio bak, lichtmetalen wielen, elektrisch bediende portierruiten, kap en buitenspiegels, de elektrische antenne en de regel’ dashboardverlichtir Na het weglaten var blijft er toch nog een aantrekkelijke en vooral uiterst Rustgevend De 214 heeft de eic kleppenmotor met bovenliggende nokkenas en een centraal injectiesysteem. De krachtbron is goed voor 90 pk bij 6250 tr/min en eenkoppel van 120 Nm bij 4000 tr/min. Bij een totaalgewicht van 1075 kg is deze relatief kleine motor in staat een top van 167 km/u neer te zetten bij de 216 niet overdreven stuc geveerd en kunnen we rus„_ een comfortabele cabrio blij\ spreken. De auto heeft stand stuurbekrachtiging waardoor manouvreren in wat voor omstandigheden dan ook een fluitje van een cent wordt. And in de standaarduitvoering opgenomen details zijn verwarmde buitenspiegels, een alarminstallatie, 4 luidsprekers en 2 tweeters, regelbare dashboardverlichting, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en een verstelbare stuurkolom. De bagageruimte is bij een cabriolet altijd beperkt door de plaats die de neergeklapte kap inneemt. Toch is er bij de Rover nog 300 liter overgebleven. De kofferklep kan alleen met de sleutel worden geopend. De achterbank is neerklapbaar. waardoor ook langere voorwerpen kunnen worden meegenomen. betaalbare cabriolet over. Rover is driftig bezig het modellenprograrpma zo breed mogelijk te maken. De Rover 800 zal binnenkort als coupé leverbac worden, terwijl ook de 200 cabrio in dit kader past. Er wordt overigens ook gesproken over Rover 100 cabriolet en een 200 coupé, zodat de toekomst nog aardige, nieuwe auto's uit Engeland zal brengen. De Rover 200 Cabrio is een prima aanbieding in een groeiend segment van te openen middenklassers. vanwege het rustgevende karakter van een cabriolet lijkt de 1.4 ook al voldoende. De Rover 200-reeks werd samen met Honda ontwikkeld. Honda produceert de Concerto op dezelfde produktielijn. Honda kent alleen een vijfdeurs en voor sommige markten de sedan, terwijl Rover het gamma verder heeft uitgebreid met een driedeurs en nu ook een cabriolet. De cabrio wordt gewoon bij Rover gebouwd, maar bij het ontwerp werd de hulp van Pininfarina ingeroepen. In vergelijking met concurrenten als de Opel Cabrio en Ford Escort is de Rover, voorzien van een roll- over-bar, vergelijkbaar stijf van constructie. Dit betekent dat op wegoneffenheden het torderen van de carrosserie toch wel enigszins voelbaar is. Vooral ook bij gesloten kap wringen de rubbers wat bovenop de zijruiten, maar alles binnen het redelijke. t. Het sze hoes vergt - tijd. ^NISSAN CARAGE DENISSEN BV. - ÏOPEL

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1992 | | pagina 27