aal MAZDA MX-3 V6 c Uit de categorie "LEUK'1 SCHADE? Ca bij Dr. (ar te raden! ZV-89-SJ 195- -w AUTOTEST Dr.Car /?Tv'.<470' .U'/liltTi’ e/i e 1 3 prijsd! pit vree Autoschadeklant goed af bij Adr. van de Ven I B.v. I I I I I Rijnlease unen Nunen Nissan Sunny vana.23.195j- Incl. BTW 'ETf ES Goede tijden bij Wouters .W9-SJ] er 1991 - pagina DE TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT - Donderdag 3 oktober 1991 - pagina 3 en Technische gegevens: Fel geel J-355655 lodellen 1988 .1980-1984 ■■1985vm^ en :h- .1984 .1989 .1988 «W ciale gereedschappen en schademonteurs die jaarlijks Rover 216 GTi 43 topers niet >as echt tot test bij de f 1.6 motor gevoel laat 10-1985 06-1987 09-1987 01-1987 02-1984 04-1986 jllwagens NISSA GARAGE ^^^DENISSEN 04255-3944 .1987/1988 1988 1991 1988 1988 1988 1984 1989 Vanzei gespec Audi, r ze i 1986 MG EN NACHT 1EBEDRIJF .04241-1437 Burg. Jansenstraat 52-56 Tilburg-013-683911 Via Nissan profijtplar^^^® meer Info In onze showrooml 1991 .2 x 1989 1989 Telefoon 013 -427965 Dijksterhuisstraat 80 Tilburg mde weekend van 5 en 6 vege en- m. Op worden ,*"’arbij erset, centrale j, elektrisch be- =n ABS, ter- ,r 4 inch licht- lallere ban- „.^30,= en dat »=»n prijsverschil deze prettige «orden gele- i met de veel fij- it als optie de 1977 1989 1987 tanrijbaw.) 1987 1989 1989 1987-1988-1991 .1986-1988 1985t.e.m. 1990 ning. Deze laatste optiemogelijk heid kent de V6 ook. Met de nieuwe MX-3 heeft Mazda weer eens haar originaliteit bewe zen. Al is het model even wennen, je gaat de auto snel waarderen door zijn fantastische motor, zeer complete uitrusting en comforta bele rij-eigenschappen. De MX-3 bewijst zelfs dat een coupé heel goed dagelijks te gebruiken is. Gezien de prijsverschillen doet de geïnteresseerde er goed aan een V6 te nemen. -1987-1988-1989 1986 1987 luid, maar eigenlijk moet je bij lage snelheden een raam opzetten om het goed te kunnen horen. Eenmaal op de snelweg hoor je alleen nog wat bandengeruis. Na een lange tijd van naapen en copieren, komen Ja panse autofabrikanten de laatste jaren met opvallend ogende, volledig eigen modellen die het de Europese en Amerikaanse concurrentie vaak erg moeilijk maken. Maar natuurlijk vechten ook de Japanners onderling om het hoogste marktaandeel. Mazda heeft hierbij ge kozen voor opvallend vormgegeven auto's waarmee de koper zich onderscheid van de grijze massa. Daarnaast biedt het merk ook op technisch vlak leuke noviteiten. We reden met de nieuwe Mazda MX-3 met een unieke 6 cylindermotor. geeft al duidelijk aan dat de ma chine graag op toeren wordt ge houden. Toch presenteert de V6 zich in de onderste regionen als bijzonder soepel, zodat weinig ge schakeld hoeft te worden. Voor topprestaties echter moet de naald van de toerenteller dicht te- gen het rode gebied gehouden sns kwam de worden. De 1115 kg wegende V6 it begin van dit komt zodoende tot een acceleratie van 0 tot 100 in 8,5 seconden en een top van 202 km/u. Alhoewel je met de MX-3 goed kunt opschieten is het meer een comfortabele cou- irtwagen en jzonder bruikbaar -lagelijks verkeer. Het uiterlijk zal lang niet iedereen TE L£--f QCN een fabrieksmal geplaatst om de juiste maten te controleren. Ook hier blijft na reparatie de volle- seriegarantie gehc Vanaf 299, B per maand van skirts, 15-inch lichtmetalen velgen, meegespoten bumpers en buitenspiegels en een wisser ach terop. De dubbele uitlaat maakt het geheel af. De Mazda MX-3 is gevoelig voor kleur. In het rood en zwart valt de auto wat tegen, ter wijl juist de felle kleur geel of groen/blauw metallic het model veel goed doen. Bij de instap lijkt de interieur- ruimte aan de krappe kant, maar dat valt erg mee. Voorin vin we twee cjep..E__„ vaste hoofdsteunen. De randen zijn bekleed met een zwarte stof, terwijl het midden met fleurige strepen is opgefrist. Achterin zit een bankje waarop in een nood- Voorwielaandrijver De 1.8 V6 is een juweel die bij voorbeeld wat karakter betreft uit stekend in de MX-5 zou passen. De MX-3 is echter in tegenstelling tot zijn roadster-broertje een voor- wielaandrijver. De nieuwe kleine V6 heeft een normale dorst. Gemiddeld mag worden gerekend op 1 liter euro- super op 9,8 kilometer. Bij rustig rijden wordt het resultaat uiter aard beter. Het Mazda MX-3 programma be staat uit twee modellen. De 1.6 t kost f.42.460,= en mist ten opzichte Cylinderinhoi van de V6 de spoilerset, centrale Boring x slag: deurvergrendeling, diende portierramen en wijl de auto staat op 14 ii metalen wielen met smal den. De V6 kost f.49.460,= betekent dat voor een p_ van zeven mille al dez* - zaken standaard woi verd in combinatie r* nere V6. De 1.6 kent elektrische ruiten met centrale vergrendeling en een airconditio- r J oktober gefinished worden bijgeschoold door de VAG-importeur op het ge- Xndï^agT8’ bied van nieuwe modellen. ..achttrajf ving. Aai Automobielbedrijf Adriaan van de Ven Tilburg staat met een team van vakbekwame mensen klaar om de klant van dienst Je zijn bij reparatie en onderhoud. Ook op het gebied van autoschade is de Audi/Volkswagen- bezitter, maar ook vreemde- merk-rijder aan de Ring baan Noord 65 op het juiste adres. Het bedrijf beschikt endaaïen' name^Ü^ over een eigen schadewerkplaats met spe- de deurpanelen opgenomen. Bij het openen van een portier zien we een zwarte knop met de ver melding "TOUCH". Door dit aan te raken kan de statische elektrici teit die onder het rijden is opge daan worden geneutraliseerd. De benzineklep en kofferklep kun nen van binnenuit worden ont grendeld. De bagageruimte heeft een bruikbare inhoud, maar een erg hoge tildrempel. De auto is verder standaard voorzien van j mee. Voorin vinden stuurbekrachtiging, in hoogte ver- jprofileerde stoelen met stelbare stuurkolom, een digitaal klokje en radiovoorbereiding met twee boxen in de voorportieren. Naast het bekende signaal voor het vergeten van de verlichting heeft de MX-3 een tweede toontje aanspreken. De auto heeft een zeer herkenbaar front met sterk aflopende koplampen, kleine gril le, forse luchtinlaat in de bumper en miniscule mistlampen. Afgelopen donderdag over handigde Piet Wouters van Alfa Romeo-dealer Wouters aan de Petrus Loosjesstraat de sleutels van een nieuwe Alfa 75 Indy aan Rick Engel- kus, in het land veel beter be kend als Simon Dekker uit de RTL-4-serie "Goede tijden, slechte tijden". Binnenkort zal Simon zich flitsend over het scherm begeven in zijn Ita liaanse klasse-wagen. Deze maar liefst tien jaar, vanwege het de expert toepassen van volledig verzinkt maatschaj plaatstaal. Belangrijk bij een schade is de om een in het contactslot achter gelaten sleutel te melden. Voor en achter zijn de wielen on afhankelijk opgehangen. De V6 heeft bovendien een crossbar tus sen de twee Mac Pherson veerpo- ten. Voor en achter is de MX-3 V6 voorzien van schijfremmen, nog eens extra geassisteerd door het standaard ABS systeem. De rij-eigenschappen van de Mazda zijn uitstekend. De auto is absoluut niet stug geveerd, maar laat een sportief rijgedrag toe. De stoelen houden bestuurder en bij rijder goed op zijn of haar plaats. De motor maakt een prachtig ge- Tussen de wielen in hangen de enorme portieren, terwijl de bolle ruit van de achterklep meteen achter- en zijruit vormt. Achter vin den we lichtunits in de vorm van spleetogen. Een aardig details is het extra ruitje in de derde deur onder de spoiler. Kijkend in de georacnt voo achteruitkijkspiegel blijkt dit klei- ventilatie, alc nood wel degelijk van nut. Heel sc buitensI gedistingeerd is de goudkleurige ing' rege "V6" vermelding achterop. De llchtmg en m: auto is aan de buitenkant voorzien Touch De knopjes waarmee de zijruiten kunnen worden geopend zijn in Merk en type: Mazda MX-3 V6 Aantal cylinders: 6 in V-vorm ?xï__2__El_oud: 1845 cc Boring x slag: 75 x 69,6 mm Vermogen: 136 pk bij 6800 tr/min Koppel: 160 Nm bij 5300 tr/min Afmetingen: lengte 4,22 meter, breedte 1,70 meter Gewicht: 1115 kg Prestaties: topsnelheid 202 km/u acceleratie 0-100 in 8,5 sec. Verbruik: bij 90 km/u 7,1 liter/100 km bij 120 km/u 8,8 liter/100 km stadsverkeer 11,1 titer/100 km Prijs: f.49.460,= klantbegeleiding. Adr. v.d. Ven begeleid de auto en zijn eigenaar vanaf het telefoontje waarmee de schade wordt gemeld tot de afle vering na reparatie. De eigen as- surantie-afdeling helpt bij de af wikkeling van de verzekerings- rompslomp. Bij een aanrijding lo pen de emoties vaak hoog op, zo dat de klant niet eens meer weet waar hij of zij verzekerd is. Adr. v.d. Ven zorgt voor de schademel- ding, rapportage, het opnemen van de schade, expert benoemen en het regelen van vervangend vervoer. De schadecalculatie i,rvindt plaats via een Audatex-ter- nog zo'n dertig procentandere dige carrosseriegarantie gehou- minal, die nauwkeurig de schade erken. Bij schadereparatie blijft den. Deze is bij Audi zoals bekend berekend en deze doorstuurt naar de volledige fabriekgarantie be- maar liefst tien jaar, vanwege het de expert van de verzekerings- houden, omdat volgens fabrieks- toepassen van volledig verzinkt maatschappij. Dit levert een normen wordt gewerkt. Bij een plaatstaal. enorme tijdsbesparing op. zware schade wordt een auto op Belangrijk bij een schade is de Alle auto-s die de schadewerk. plaats van Adr. van de Ven verla ten krijgen bovendien de Bovag Waardegarantie, waardoor ook de waarde bij inruil op een later tijdstip is gewaarborgd. Kortom, een geruststellende gedachte, dat u na een schade op den duur be ter af bent bij Automobielbedrijf Adriaan van de Ven Tilburg, aan de Ringbaan Noord 65. Via tele foonnummer 013-321411 kunt u schadecalculator Peter Hamilton voor alle informatie bereiken. Het komende weekend van oktober is belangrijk vanwt kele autosportevenementen het circuit van Zandvoort de finaleraces gehouden, waarbij de AX Cup en de Renault Elf Clio Cup hun laatste rondjes rijden. Maar er is nog meer te zien. Rond het middaguur begint het spekta kel met de Opel Ascona race ge volgd door de BF Goodrich Ferra- ri-Porsche Challenge. Om 13.10 uur starten de Koni Produktiewa- gens boven de twee liter. Tegen twee uur is het de beurt aan de snelle Formule Renaults, tei Citroen AX Cup daarna volgt. Verder verschijnen dezelfde mid- dac de' geval twee personen kunnen plaatsnemen. Het is hier vooral de hoofdruimte die te wensen over laat. Het dashboard is modem van vormgeving. In het ronde in strumentarium is naast de snel heidsmeter uiteraard een toeren teller ondergebracht. Links en rechts hiervan zijn de verschil lende bedieningselementen aan gebracht voor de verwarming en itilatie, alarmlichten, elektri- ispiegels, koplampin- jelbare dashboardver- mistlampen. voor een Duin/Tribunekaart en f.35, voor een Paddockkaart. Een heel ander, maar zeker niet minder aardig autosportevene- ment is de Nacht van Achtmaal die op zaterdag 5 oktober om 13.01 uur start vanuit het f, trum Leysdream in Roosendaal Er wordt op 6 oktober J om 3.01 uur zijn verschillende middag-, avond- en nachttrajecten in de di recte omgeving. Aantrekkelijk voor het publiek en een hoogte- ^erwiti de punt Van de ra^Y zi)n de klasse- 1 J mentsproeven rond en in het dorp g j Achtmaal in de nachtelijke uren. Hide mid- In de middag WOrden de proeven ig m jmste volgorde aan de start verreden het industrieterrein Kom Produktiewagens tot twee Vosdonk J Etten.Leur en indus. titer Opel Lotus Challenge, Re- trieterrein Borchwerf in Roosen- raUJ‘ Sn ?up'.?^n op Formulet daal. Op beide punten krijgt het Ford 1600, terwijl het evenement pubUek voldoende kans de voor wordt afgesloten door de MG bij razende auto-s d zien Competitie. De entreeprijzen voor het circuitpark bedragen f15, Uiteraard kost kijken hier niets. Het rijtje aparte auto's wordt bij Mazda steeds langer. Twee jaar geleden werd een voorzichtige opening gemaakt met de 323 F die meteen een enorm succes bleek. De Mazda MX-5 Roadster kwam na een aanloop in de Verenigde Staten ook naar Europa en zorgde voor een opleving in de cabrio- verkopen. Vervolgens kwam de huidige 121, aan het - jaar. De kleinste sedan ter wereld in een segment waar drie- en vijf- deurs hatchbacks de dienst uitma ken. In Frankfurt liet het merk de - nieuwe MX-6 zien, een coupé in pé dan een spor het hogere prijssegment, terwijl de daarom juist bij; MX-3 zojuist aan het Nederlandse in het dagelijks i leveringsprogramma is toege voegd. Bruikbaar Mazda biedt bij zijn MX-3 de keuze uit twee motoren. Aan de basis staat een 1.6 liter met 16 kleppen en een vermogen van 90 pk. Deze krachtbron kunnen we eigenlijk beter meteen vergeten. De prestaties vallen tegen, terwijl het prijsverschil met het duurdere model goed te overbruggen is. De klant heeft namelijk ook de be schikking over een unieke 1.8 liter V6, waarmee Mazda meteen de kleinste krachtbron met een der- gelijke cylinderopstelling in de wereld heeft. De prachtig klin kende 24-klepper levert een rede lijk vermogen van 136 pk bij 6800 tr/min. Het koppel van 160 Nm wordt bij 5300 tr/min behaald. Dit slfsprekend is Adr. v.d. Ven jcialiseerd in Volkswagen en maar daarnaast repareren g zo'i merken. Bij-r-JJi de volledige fabriekgarantie be- ndat volgens fabrieks- >rdt gewerkt. Bij een ut een auto op NL

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1991 | | pagina 27