RENAULT ESPACE 2.2i RT Onbegrensde mogelijkheden Volvo Veteranen Masters '91 Mercedes-Benz r e s n levert speciale voertuigen voor Eurotunnel Marbella Cyclo bij Seat-dealer Noordhoek 95,- :jf B.V. =IE Q TO DER BOOM SBglÖNT 1~ uni 1991 - pagina 2 DE AUTOMAAT - Donderdag 6 juni 1991 - pagina 3 DE TILBURGSE KOERIER 06-19881 ...01-1987 ren ende 4 013-355655 Renaultdealer in het Hart van Brabant. Goirkestraat 25, 5046 GC Tilburg. Tel. (013) 364011 j e.o. Volle inzet van Bennekom, maar reign 3.6 Bouwj. 1987' 18.995,- Turbo OBILES JIVES jrland ida (diesel) Bouw. 1984 t, z.w. glas Bouwj. 1989 jrvice- en neden, zes tien con- ïte brand- ciale voer- vrolijke stofjes en verschillende dashboardtinten. Micra 1.2 L Speciale wielcovers Achterruitwisser Intervalstand op ruitenwisser Quartzklokje Exclusief sunroofdak Sportieve Clair-badge Clair-pakket t.w.v. Totaal Micra 1.2 "Clair" NU Seatidealer Noordhoek brengt een speciaal actiemodel in de maanden juni en juli op basis van de Marbella. De auto heeft de naam Marbella Cyclo meegekre gen. De naam doet al vermoeden dat de auto met fietsen te maken heeft. De Marbella Cyclo heeft in- TX oering Bouwj. 1989 /riendelijk, akkundfg en vertrouwd De eerste versie van de Espace werd door Matra niet voor Renault, maar voor Talbot ontworpen. Tot het be gin van de jaren tachtig leverde Simca/Talbot kleine driezits sportwagens die door Matra werden ontworpen en gebouwd. Op het moment dat de verbinding tussen de twee bedrijven werd verbroken, was het Espace- project al behoorlijk ver. Even leek het een schone dood te gaan sterven, maar Renault zag voldoende perspec tieven om met Matra in het diepe te springen. Vandaar dat de Espace in juni 1984 als Renault ter wereld kwam. Vreemd genoeg is het zeven jaar en twee generaties la ter nog steeds de enige Europese mededinger in dit segment. AUTOBEDRIJF Vakmanschap en service als traditie. schters en Qoit in Drunen. Circa 15.30 uur was iedereen weer terug om de fi nalisten te kunnen aanmoedigen. De dag werd afgesloten met een passende prijsuitreiking. Alle deuren hebben verder enor me opbergvakken. Rechts op het dashboard vinden we een lapje stof ter versiering. Dezelfde ve lours stof vinden we ook op de randen van de stoelen terug. Al hoewel het dashboard wat betreft functionaliteit enorm is verbeterd, ziet het er een beetje saai en grijs uit. In de beide vorige modellen werd het geheel opgefleurd door dat hij in werkelijkheid is. Om de knopjes en schakelaars op de console te kunen bedienen, moet je nadrukkelijk uit de stoel losko men. De radio is helemaal onder- rV erook ligging van de Espace is verbe- een radio-Renault leverbaar met terd. Er worden nu onderdelen uit bediening aan het stuur. Vreemd- de Renault 25 gebruikt, zodat de genoeg wordt in Nederland alleen ■e op dit punt duidelijk aan de dure Pioneer geleverd met 4 x jat. 25 Watt vermogen. De 4 x 6 Watt )e zithouding in een Espace is al- van Philips blijft wat de Espace jd even wennen. De pedalen zit- betreft alleen voor Frankrijk gere- - jlhet is geplaatst, verrassend. De demaal niet te is helemaal nieuw. Natuurlijk ko mende bekende vormen van het vorige model in de huidige gene ratie terug, maar toch is ieder on derdeel opnieuw vormgegeven. Aan beide kanten zijn er handige vakken, terwijl het dashboard kastje voortaan onderin zit en zo doende makkelijk te bereiken is. veren. Onze auto was voor zien van integrale metaalkleur (f.1.930,=), 2 zonnedaken (f.2.030,=), mistlampen in de voor bumper (f.635,verplaatsbare dakrailing (f.650,een bagage- dek (f.530,radio Renault (f.3.300,=), anti-diefstal alarm (f .2.000,en 2 extra stoelen ach ter (f.2.290,In totaal komt een leuk aangeklede Espace dan op f.75.560,= Technische gegevens: Merk en type: Renault Espace 2.2i RT Aantal cylinders: 4 in lijn Cylinderinhoud: 2165 cc Boring x slag: 88 x 89 mm Vermogen: 110 pk bij 5000 tr/min Koppel: 170 Nm bij 3500 tr/min Prestaties: topsnelheid 175 km/u acceleratie 0-100 in 12,9 sec. Afmetingen: lengte 4,43 meter, breedte 1,80 meter Gewicht: 1320 kg Verbruik: bij 90 km/u 7,5 liter/100 km bij 120 km/u 9,7 liter/100 km stad 11,8 liter/100 km Prijs: £.62.195,= een top van 175 km/u te brengen. Natuurlijk is de nieuwe V6 krachti ger en stiller, maar echt nodig kunnen we hem na een weekje met de 2.2 niet noemen. Houden we de motor redelijk op toeren, dan komt de auto behoorlijk mee. Door zijn kunststof carrosserie is hij immers niet topzwaar. De weg- in geplaatst. Gelukkig is er ig van de Espace is verbe- een radio-Renault leverbac Er worden,xv. v de Renuult 25 gebruikt, zodat Espace op dit punt duidelijk aan top staat. Des tijd even wennen. De ped ten heel diep weg, terwijl stuurwiel wat vlak is gepl Ook het uitzicht is ver.^ neus is namelijk hele..^ zien. Toch blijkt iedere keer weer dat je de auto langer inschat, dan van de spelers, scheidsrechters er officials een bijzondere belevenis en zelfs een beetje uniek. Speciaal voor hen werden door Volvo aantrekkelijke familie-pro- gramma's georganiseerd. Van Roosmalen Tilburg stelde een achttal Volvo's ter beschikking voor een bedrag van f.12.495,= zodat de genoemde extra's zonder meerprijs worden geleverd. Voor de fietsen moet u zelf zorgen. De fietsen op de foto zijn ter beschik king gesteld door Noud van Loon. koop in Frankrijk stemden niet di rect tot juichen. Het publiek moest erg wennen aan een auto volledig uit kunststof die het midden hield tussen een personenauto en een busje. Er deed dan ook al gauw het gerucht de ronde dat de pro- duktie van de Espace weldra ge stopt zou gaan worden. Nu we ze ven jaar verder zijn kan Renault nog steeds niet aan de enorme vraag voldoen. De auto wordt ge maakt bij Matra en Alpine. Uit breiden is niet gemakkelijk, daar het werken met kunststof speciale technieken vraagt, die lang niet in iedere fabriek in te passen zijn. Uitsnede Na zeven jaar is het concept van de Espace nog steeds modern. De prijzen die voor de eerste exem plaren worden betaald, zijn enorm. Vreemd dat er van deze geliefde auto nog geen Europese kopiën zijn verschenen. Aan de basis van de Espace is weinig veranderd. De nieuwe derde ge neratie is uiterlijk echter helemaal weer up-to-date. De carrosserie veel boller van vorm, terwijl de c.. metingen nauwelijks zijn gewij zigd. Het front met de aflopende koplampen en de platte grille past volledig in de huidige Renault- lijn. De vlakverdeling van het pro fiel bleef gelijk. Nieuw is wel de plaatsing van de buitenspiegels die prachtig in het ontwerp zijn opgenomen. De achterklep gaat tot een diepe uitsnede in de bum per open. De door ons gereden RT neemt in het programma de mid delste plaats in. De basis RN kor*' later dit jaar, terwijl de nieuwe w ook als uiterst complete RXE wordt aangeboden. De RT heeft in de kleur meegespoten bumpers en beschermstrips (alleen in com binatie met integrale lak), nette wielplaten, getint glas, centrale vergrendeling met afstandbedie ning en een wisser op de achter- derdaad achtei voor twee rijv aanwezigheic kan worden gemor heeft de sympathie striping in de t buitenspiegel', sluitbare tankdop. serveerd. Het gemiddelde verbruik van de Espace ligt tussen de 1 op 9,5 en 1 op 10. Een Espace is nooit goedkoop ge weest. Toch is de prijsverhoging ten opzichte van de voorganger zeer beperkt gebleven. De basis 2.2i RN, die vanaf september zal worden geleverd, kost met f.56.995,= evenveel als de GTX van de vorige serie. Onze 2.2i RT is de tweede in de range voor £.62.195,=Dezelfde auto als tur bodiesel is er vanaf f.67.395, ter wijl de V6 start bij f.72.895,=. De zeer complete V6 RXE staat voor f.83.695,= in de prijslijst. Er zijn op de Espace de nodige extra's te le- srtrouwde 2.2 liter 4 cylinder tie blijft de basismotor voor ■space. Met een vermogen van pk is deze 4 pitter in staat de mde Espace naar Afgelopen zondag 2 juni stond het hockeycomplex van Forward in het teken van de "Volvo Vetera nen Masters '91". De hockeyclub Forward organiseerde samen met Volvo-dealer van Roosmalen Til burg BV één van de zes halve fi- nale-toemooien, waaraan werd deelgenomen door totaal acht elf tallen, die uit alle delen van het land kwamen. De teams hebben hun plaatsing verdiend door een hoge klasse ring in de eindrangschikking van de competitie. De winnaar, het Amsterdamse H&BC, krijgt een plaats in de finale die op zondag 25 augustus bij Hockeyclub "Ra pid" in Gorinchem wordt ge speeld. De winnaar van deze fina le ontvangt de buitengewoon fraaie wisseltrofee. De Volvo Veteranen Masters '91 zijn ook voor vrouwen en kinderen Krachtig Als middelste uitgave is de RT re delijk compleet met elektrische voorportierramen, elektrisch be diende buitenspiegels, een toe- renteller, vier uitstroomopeningen van vérwarming en ventilatie, stuurbekrachtiging en een digi taal klokje in de dakconsole. Toch zal een V6 RXE moet worden aan geschaft voordat de portieren voor een deel met stof bekleed zijn. De ver*- injectie de Espa 110 pk 1320 kg weger fraaien met lichtmetalen velgen, mistlampen in de voorbumper, een dakrailing met verplaatsbare dwarsverbindingen en twee zon nedaken. Deze daken zijn alleen in twee standen te openen, ze kun nen niet worden afgenomen. Aan de binnenkant kunnen per dak twee zonweringen worden uitge trokken om overvloedige instra ling tegen te gaan. Stoelen De mogelijkheden van het inte rieur zijn na de modelwisseling al leen maar groter geworden. Ach terin kunnen vijf stoelen worden geplaats (twee tegen meerprijs). Iedere stoel heeft twee vergren- delpunten. Door het neerklappen van de rugleuning naar voren ont staat een tafeltje. De voorstoelen kunnen om hun as draaien, zodat het interieur kan worden omge toverd tot een kleine vergader ruimte. Verder kunnen zoveel stoelen worden verwijderd als wenselijk is. Heel handig is de volledig vlakke laadvloer die bo- s is vendien een uiterst geringe til- af- drempel kent. In normale opstel ling met drie stoelen op de tweede rij, kan de bagage achterin aan het oog worden onttrokken door een als extra leverbaar bagage- dek. De stoelen achterin zijn nog van een comfortpakket te voor zien. In dat geval zijn alle stoelen afzonderlijk in lengterichting in stelbaar, zijn de rugleuningen voorzien van hoofdsteunen en kan een slaapstand worden verkre gen. Zodoende zijn de interieur- omt mogelijkheden haast oneindig. V6 De voorstoelen zijn van een nieuw ontwerp en bewijzen dat verande ring niet automatisch vooruitgang betekent. De zitting is smaller ge worden en biedt zodoende minder steun. Ook de ondersteuning van de rug was niet optimaal. Wat comfort betreft mogen de oude stoelen gerust weer terug komen. PS Nevada Bouwj. 1989 srop een fietsdrager jwielen die zonder de id van een trekhaak onteerd. Verder ieke Marbella bumper, een rechter V, mattenset en af- En dat alles Mercedes-Benz gaat ten behoeve van de vele servicetaken in de Eurotunnel, die vanaf 1993 het Europese vasteland met Groot- Brittanië zal verbinden, 24 specia le voertuigen inzetten. De Mercedes-Benz voertuigen worden in de middelste van de drie tunnelbuizen, de servicetun nel, ingezet. Het rijden in de tun nel stelt speciale eisen aan de - vormgeving van het voertuig. Zo zijn de voertuigen berekend het verkeer in twee richtingen, c wil zeggen dat zowel aan voor- als achterzijde een aandrijving en een cabine voor de chauffeur is ondergebracht. De voertuigen hoeven daardoor in de nauwe tunnel niet te keren. De opbouw van de wagens kan tussen de chauffeurscabines worden ge schoven. Het gaat in eerste instantie om acht containers voor servi onderhoudswerkztiamhec ambulancecontainers en tainers met een complete weeruitrusting. De speciale voe, tuigen worden in de tunnel via een elektronisch spoor volledig automatisch bestuurd. Speciale wielcovers Achterruitwisser Intervalstand op ruitenwisser Quartzklok Luxe bekleding X 2 delen neerklapbare achterbank KK Dakspoiler in carrosseriekleur Bumpers in carrosseriekleur 4 spatlappen Reflecterend achterpaneel onn -«“TlF Beschermstrips op zijflanken f -)F Trend-pakkett.w.v. 3.000,- 20.895,- Totaal Micra'Trend" 21.995,- 19.395,- NU 19.995,- |Uw voordeel 1.5Qo7~| GARAGE DENISSEN BV Uw voordeel f 2.000,- BURG. JANSENSTRAAT 52-56 - 5037 NC TILBURG - TELEFOON 013/683911* i op r=-rwwww dat X- UW VOORDEEL 1500,- TOT 2000, 18.995,- Denissen heeft dit voorjaar veel^zonnig^nieuws in huis: Micra 1.2 L Auto’s met veel sportieve extra's waarvoor u bijna Speciale wielcover niets meer betaalt 3

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1991 | | pagina 27