DE STORTVLOED VAN GENEVE Knal I f 'GEENPUNT7 Vulstation voor auto op aardgas Oplage94.205 ex. Bijlage van: DeTilburgseKoerier 2 art 1991 - pagina 22 Donderdag 14 maart 1991 I Tony Vos Deze week in de Automaat o.a.: Auto Oisterwijk B.V. Autotest: Nissan Patrol R Nieuwe Mercedes S-klasse Opel Fr onter a laat op zich wachten pag. 3 pag. 7 pag. 9 i haar coupé. nr. Ver- Pas- erschillende loep nemen. van de wer- Jaargang 3 Nummer 11 r~ ...TOT IN DE PUNTJES... Sprendlingenstraat 27, Oisterwijk, telefoon 04242-15959. Daarnaast waren er op de ten- sr de nodige proto types te zien van Italdesign, Pinin- farina, Sbarro en Bertone. Al het nieuws van Genève is uitgebreid terug te vinden op de volgende pagina's, terwijl we in het vol gende nummer de vei prototypes onder de 1< Toyota had een aantal zeer vergezochte prototypes naar Genève meegenomen. Deze Cosmic Voyager kan zowel hoog als laag op de wielen staan. Ondanks het bekende embleem en de twee nieren, is dit geen prototype van BMW zelf. De Nazca Ml 2 is gebaseerd op de 850i, maar komt volledig uit de studio van Italdesign. 6. Als het aan Toyota ligt gaan we een zonnige zomer tegemoet met de prachtige, nieuwe Celica Cabriolet. De Alfa Romeo Proteo ziet er niet alleen mooi, maar ook realistisch uit. Onderhuids is veel van de 164 overgenomen. 2. De nieuwe Mazda MX-3 zet de gedurfde modellenpolitiek van het merk voort. 3. Honda brengt binnenkort tegelijkertijd de Legend als sedan en coupé op de markt. De coupé is standaard voorzien van een airbag en lederen bekleding. Alfa Romeo-breidt haar 33-pro- gramma uit met een versie voor zien van permanente vierwielaan- drijving. Bovendien was op de Alfa stand de Proteo te zien, een fraai gelijnd prototype op basis van de 164, wie weet wordt dit wel het volgende extravagante broertje van de S.Z. Op de stand van het VAG-concem bij ieder x merk wel wat nieuws. Audi het de Continental R produceren. Op de definitieve versie zien van haar Amerikaanse GM-stand waren cabriolet op basis van de coupé. voor het eerst de Cadillac Seville Volkswagen bracht de lang ver- 1992 en de Pontiac Firebird ca- wachte 6 cylindermotor in de Pas- briolet te zien. De eerder in de VS sat en Seat presenteerde uiter- en Japan geïntroduceerde nieuwe aard de Ibiza New Style. Honda Legend, beleefde in De Citroën ZX, de nieuwe midden- Genève haar Europese première, klasser van dit merk, was in al zijn Mitsubishi ga verschijningsvormen te zien en is maanden de vanaf komend weekend in Frank rijk ook daadwerkelijk te koop. De Opel Frontera is de eerste echte terreinauto van dit Duitse merk. De auto zal in het najaar in ver schillende landen te koop zijn, ter- toonstelling weei wijl wij geduld moeten hebben tot maart 1992. Mazda zorgde voor een regelrechte verrassing met de MX-3, een futuristisch gelijnd sportwagentje met een 1.8 titer V6- motor. Mercedes probeerde alle aandacht naar zich toe te trekken aaxavu .-.„ropese première. jaat in de komende xuuuuvk». <*e nieuwe Pajero over Europa uitventen, terwijl Toyota tegelijkertijd de Celica cabriolet aan de man gaat brengen. Een opmerking die we nogal eens bezigen als iemand een probleempje of vraagje heeft. Lossen we gewoon tussendoor even op. Waarbij onze klanten weten dat we het begrip garantie Jg doorgaans ruim F iJlterpre’ WW 11888818 HONDA De Automaat is een uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. D.A.T.O. en verschijnt in geheel Tilburg, Goirle, Riel, Loon op Zand, Udenhout, Berkel Enschot, Oisterwijk, Moergestel en Hilvarenbeek Redactie: Tony Vos Tel. 013/686023 Postbus 410 - 5000 AK Tilburg Advertenties: Advertentie-afdeling De Tilburgse Koerier N.S. Plein 14, 5014 DA Tilburg Tel. 013/368805 Fax 013/359985 Sluitingstijd: redactie en advertenties: .dinsdag 22.00 uur GENÈVE. - Nog tot en met aanstaande zondag zijn de poorten van de Palexpo, tegenover het vliegveld van de Zwitserse stad Genève geopend voor de Salon de l'Auto 1991. Naast Parijs en Frankfurt is deze autotentoonstel ling de belangrijkste van Europa. Veel merken sparen hun primeurs op, orn ze hier aan pers en publiek te tonen. Dit jaar was de beurs goed voor een werkelijke stortvloed aan nieuws. De noviteitenlijst die door de or ganisatie werd uitgegeven was fors van omvang. Op de eerste persdag i autosalon van Genève den veel nieuwe auto's ont huld. De eerste uren staan ze ongeduldig onder een doek te wachten of zijn ze nog hele maal niet tussen de bestaan de modellen te vinden. Zo had Mazda om 11.00 uur de doop van de nieuwe MX-3 aangekondigd. Onder luid tromgeroffel kwam stipt een heel regiment wachters aan gelopen. Ze stelden zich in een rij achter de nog niet zichtbare nieuwe auto op. Met het geweer in de aanslag moesten ze twintig minuten doodstil blijven staan. Zo lang duurde namelijk de toespra ken van aller bande hoge Ja panse pieten die hun lof over de nieuwe telg wilden uit spreken. Een presentatie van twintig minuten lijkt kort, maar als tien minuten later weer een ander op het pro gramma staat, komt het zelfs wat egoistisch over. Iets van de auto zien is bij zo'n onthulling haast onmoge lijk. Fotografen en camera mensen staan op de eerste rij en belemmeren het zicht. Het is daarom beter om later op de dag in alle rust nog eens te komen kijken. Met een vijftal collega's stond ik bij de bake om een persmap te ha len, maar ook die mocht pas na de werkelijke onthulling worden vrijgegeven. Eindelijk kwam dan de verlossing. De wachtlopers gaven een enorm saldo wat flink door de tentoonstellingshallen galm de en het doek werd verwij derd. Een aardig geheel zou je kunnen zeggen. Een aardig geheel als je op dat moment staat te kijken, maar niet als je niets vermoe dend met de prille afloop van de Golf-oorlog nog in het ach terhoofd op een andere stand staat. In het licht van de re cente gebeurtenissen van Mazda dus alles behalve een goede zet... Het gasbedrijf Kop van Noord-Holland in Alkmaar heeft een vulstation voor aardgas ontwikkeld dat parti culiere automobilisten en transportbedrijven in staat stelt om aardgas 'te tanken Het thuisvulstation is in feite een grote tank waarin gas onder een druk van 200 at mosfeer wordt bewaard. Wanneer het leeg is, komt het gasbedrijf het station weer vullen. De prijs is bepaald op f.7.500,=, maar gezien de hoogte van dit bedrag wor den ook proeven genomen met de verhuur. De gebruiker krijgt dan een verhoging van het zogenaamde vast recht op de gasrekening van f.75, per maand. Voor het gas moet het normale tarief van 52 cent per kubieke meter worden afgerekend. Een groot nadeel van aard gas is de relatief geringe energiedichtheid. Met de thans beschikbare tanks kan niet meer dan 150 kilometer worden gereden, zodat de ac tieradius beperkt is. Even tan ken is er ook niet bij want het vullen van de tank uit een zo genaamd thuisvulstation duurt vier uur. Het gasbedrijf heeft berekend dat het bij een kilometrage van meer dan 23.000 kilome ter en een benzineprijs hoger dan f.1,59 interessant wordt op aargas over te schakelen. (Bron: Rai) met de nieuwe S-klasse die niet alleen een beetje groter, maar ook een beetje veel duurder is gewor den. Renault had maar liefst vier echte primeurs op de stand met de volledig nieuwe Espace, de Alpi ne A610 en de Clio 16V en Bacca ra. Het Engelse tiefhebbersmerk Bentley gaat het komende jaar 280 exemplaren van de nieuwe Continental R produceren. Amerikaanse GM-stand wc voor het eerst de Cadillac 1992 en de Poi 1 briolet te zien, u, en Japa„ nda’

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1991 | | pagina 23