BETALEN MET PLASTIC BMW haken en ogen Nivo taxi op basis van Mini Ram Van dealer team nog veel n Denissen on-line met Nissan Motor Nederland Na Franse Retro-Mobile, Techno Classica Essen van 2 t/m 4 maart N OFFICIEEL CARVOX9 DEALER R. Jan Bertens BV IF3 NISSAN GARAGE DENISSEN BV< s CHEF WERKPLAATS (M/V) Bi 90 -pagina 8 DE TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT - Donderdag 22 februari 1990 - pagina 9 m- gerea- m. Krupp tawijk omt nog iat beter iteur. En 5 geldt: Dus niks Want er origineel Zowel in rally's als races zal het BMW dealerteam dit jaar weer aanwezig zijn. Sponsor Marlboro zal weder om het rallyprogramma rond John Bosch steunen, de Internationaal Nederlandse Kampioen van 1989. Verder zal er worden deelgenomen aan het Europees Kam pioenschap Rally's. Verder zijn de circuitwagens, ge prepareerd door Barron Sports Development nieuw. Teamlid Cor Euser wordta gesecundeerd door Klaas Visser en Fred Krab die de rol van testrijder zal vervul len. CARVOX® VAN PTT TELECOM. DE BESTE TELEFOON OP VIER WIELEN. Brabantsehoek 4 UDENHOUT Tel. 04241-1532 1987 ..1987 1986 •1982 1986 1984 1985 1986 1985 1984 2 1985 1986 1983 1984 1986 1986 1987 1985 1982 1983 1985 1984 1985 1983 1980 1983 1985 Heeft U belangstelling en denkt U aan de gestelde eisen te voldoen, dan kunt U uw schriftelijke sollicitatie binnen de 10 dagen sturen aan: 1 zullen :m gaat de uiteinde «4 rallygel De nieuwste typen autotelefoon zijn bij ons verkrijgbaar. Garage Denissen b.v. is de dynamisch groeiend Nissan dealer voor Midden- Brabant. Om in de naaste toekomst onze serviceverlening nog verder te kunnen optimaliseren willen wij ons jong en enthousiaste team versterken met een Je kunt het het is ei wieldop ke-boxen, tiebedrijven en noem maar oj Leuk van de Retro-Mobile is typisch Franse karakter. Mac. ook in Frankrijk is duidelijk de trend te bespeuren dat vooral de dure, exclusieve merken de grote aandacht krijgen, terwijl leuke be taalbare klassiekers wat in een vergetelhoekje dreigen te raken. mers en klassiekers. Op een oppervlakte van maar liefst 20.000 vierkante meter biedt het evenement aan de verschillende merkenclubs de mogelijkheid zich te presenteren. Daarnaast wordt een groot deel ingeruimd door particulieren en handelaren die er hun waren aan prijzen. Het eerstvolgende vergelijkbare evenement staat al weer voor de deur, de Techno Classica in Es sen. Daar zal van vrijdag 2 tot en met zondag 4 maart maar liefst 52.000 vierkante meter worden ge vuld met een rijke vertegenwoor diging van wat het verleden alle maal te bieden had. Naast mer kenclubs zullen twintig intematio- "Goeden morgen meneer, dat is dan achtenzestig gul den drieëndertig". U hebt toch wel giromaat? "Nee, me neer dat hebben wij niet. U kunt hier wel met een bank pas betalen." Ik heb mijn bankpas niet bij me en heb ook niet voldoende geld op zak. "Maar meneer, u moet dan ook eerst even vragen of we giromaat hebben." Kunt u mij dan geen rekening sturen. "Nee, dat doen we nooit. U zult iets van waarde moeten achterlaten en terug moeten komen om te betalen." Functie eisen: - juiste klantgerichte instelling en goede contactuele eigenschappen - gedegen autotechnische opleiding (minimaal MTS-autotechniek of gelijkwaardig) - werkzaam kunnen zijn in, en leiding kunnen geven aan, een team van enthousiaste service medewekers - bereidheid tot het volgen van cursussen c.q. opleidingen die nodig zijn om de functie optimaal te kunnen vervullen - leeftijd vanaf 30 jaar. Wij bieden: - goed salaris - opname in het bedrijfspensioenfonds en - eenprettige werksfeer. worden, wat eventuele levertijden kan verkorten. Ook van importeurszijde zijn er grote voordelen aan dit systeem. Doordat men iedere dag de totale orderportefeuille van de gehele dealer-organisatie kent, kan men sneller het voorraad-niveau aan passen, zodat onnodig lange le vertermijnen zoveel mogelijk voor komen kunnen worden. Met de introductie van dit geavan ceerde on-line systeem onder streept Nissan weer de grote waarde die het hecht aan optima le serviceverlening aan de cliënt, die weer als basis dient voor klan- ten-tevredenheid. De Messe-hallen in Essen Duits land liggen ongeveer 50 kilometer van Venlo en zijn dus makkelijk vanuit Nederland te bereiken. De Techno Classica is op vrijdag 2 maart geopend van 10.00 tot 18.00 uur, op zaterdag 3 en zondag 4 maart van 9.00 tot 18.00 uur. Vol wassenen betalen een entree-prijs van DM 12,- en kinderen tot 16 jaar DM 8,-. Chrysler Import Nederland heeft in samenwerking met de firma El- lermeyer uit Amsterdam een aan tal aantrekkelijke ombouwmoge- lijkheden gecreeerd voor de Dog- de Mini Ram Van. Zo zijn er een groot aantal zijschotten, vloerbe dekkingen en binnenhemels mo gelijk. Verder zijn er mogelijkhe den voor lat betimmering, een houten vloer en een zijruit in de schuifdeur. Een samenwerking met Tripod Vervoerstechniek is de Dodge Mi ni Ram Van Nivo Taxi gecon strueerd. Deze auto biedt plaats aan vijf inzittenden en een rol stoelgebruiker. Achter is de auto voorzien van een luchtveersys- teem, waardoor hij tot vlak boven het wegdek kan zakken. Stan daard zal deze auto geleverd zo gek niet noemen of sr wel te vinden: lampen, loppen, garageschilden, ju- >n, motorfietsen, restaura- jven en noem maar op. :n de Retro-Mobile is het ^ranse karakter. Maar Garage DENISSEN B.V. k t.a.v. dhr. A. Denissen W Burg. Jansenstraat 52-56 5037 NC Tilburg i John Bosch krijgt als navigator de Brit Kevin Gormley naast zich? Er wordt met een BMW M3 in Groep- A uitvoering gereden en het duo zal aan de start van ten minste ne gen rally's die meetellen voor het Europees Kampioenschap ver schijnen. Het wedstrijdterrein strekt zich uit van Polen tot het Iberisch schiereiland en van Bul garije tot het eiland Man. De voor bereidingen zullen zeer intensief zijn. Het team gaat al twee tot drie weken voor de uiteindelijke wed strijd naar het rallygebied ter ver kenning. BMW sponsort dit jaar de Zuider- zeerally. Natuurlijk zullen de M3's ook daar aan de start verschijnen, evenals bij de Tulpenrally en Hel- lendoomrally. Alle auto's van het dealerteam worden dit jaar door Barron Sports Development uit sch<_„ iedere ander, houdt. Globaal kunnen we vier verschil lende plastic betaalmiddelen voor brandstof onderscheiden. De giro- maatpas is van de Postbank. Deze dient als legitimatie bij de giro cheques, terwijl je er ook geld mee uit de muur kunt halen. Een Eurochequepas van de banken heeft eigenlijk dezelfde mogelijk heden. Met beide passen kan bij verschillende tankstations elektro nisch betaald worden. Na het in toetsen van de persoonlijke pin code wordt de betaling verricht. Het vervelende is alleen dat de banken en de Giro twee verschil lende systemen hebben. Zodoen de kan op bepaalde tankstations alleen met giromaat of alleen met een bankpas betaald worden. Het beste voor de consument is een geïntegreerd systeem, zodat je met beide passen altijd overal kunt betalen. Daarnaast zijn er natuurlijk de creditcards. Deze hebben het voordeel dat je er op heel veel plaatsen over de hele wereld mee kunt betalen, ook op tankstations. Ook hier weer is er het nadeel dat er meerdere creditcards bestaan, waarmee lang niet op ieder sta tion betaald kan wordei Servicegraad Tot slot zijn er dan de pasjes van. de benzinemaatschappijen zelf. Hiermee kan op rekening worden getankt. Veel mensen die met een lease-auto rijden hebben een der gelijk pasje. Voordeel is dat je nooit geld bij hoeft te hebben om te tanken. Het nadeel is dat je er maar bij één merk mee kunt tan- Geintegreerd Helaas voor mij, was het volgende station van Esso. Aan de overkant hadden ze Shell. Een indrukwek kende hoeveelheid emblemen op de gevel van de shop deed mij veronderstellen dat er ook hier met giromaat betaald kon-wor- den. Nee dus. Wel met een bank pas, een eigen Essopas en met al lerhande creditcards, maar niet met giromaat. Het is verbluffend te zien dat iedere benzinemaat- =chappij, maar eventueel ook particuliere pomp er een onduidelijk beleid op na ken. Ze hebben echter voor wa- genparkbeheerders het voordeel dat ze ook het kilometerverloop van alle afzonderlijke auto's kui nen bijhouden. Kortom, het is eigenlijk maar een rommeltje op het gebied van elek tronisch betalen. Het beste zou na- en tuurlijk één pasje zijn waarmee je In mijn gi overal terecht kunt. In ieder geval leerde Esso-station 1c moeten de banken en de Postbank drukke autosnelweg, op één lijn gaan zitten, zodat er geen verschil meer is tussen een bankpas en de giromaatpas. Zolang dat echter nog niet gerö~ worden met een 50 liter gasonder- bouw-installatie. Als basis dient de verlengde Mini Ram Van met 3,3 liter motor gekoppeld aan een viertraps automaat. De vloeren en wanden zijn met geluidisolerend tapijt bekleed. Verder wordt de Mini Ram Van van zijruiten voorzien, terwijl ach ter de voorstoelen een driezits achterbank van de Voyager wordt gemonteerd. Hiervan kan de rugleuning worden neerge klapt. Achter deze bank begint de vloerverlaging. Door het verhoog de dak is er een interne hoogte ontstaan van 1,45 meter. De rol stoel wordt met vier gordels een voudig en veilig vastgezet. De richtprijs voor deze auto is vastge stéld op f.69.900,= inclusief BVP, maar exclusief BTW. Een belangrijk en aantrekkelijk deel van de Techno Classica zijn de stands met onderdelen en com plete auto's, gerestaureerd of in originele staat van enkele duizen den guldens tot ver over een ton. Harderwijk geprepareerd. Voor het Koni-Produktiewagen Kampioenschap heeft BMW drie troeven in handen: Cor Euser, Klaas Visser en Fred Krab. De 32- jarige Euser is nieuw in het team, maar is van alle markten thuis. Het is een ervaren rijder die dit jaar ook uit zal komen in het We reldkampioenschap Sportsproto- types (Groep C). Naast hoofdsponsor Marlboro kan and« het BMW Dealerteam rekenen op de steun van Sony, BMW Lease, Shell, Koni, Yokohama, Hella en Recaro. De eerste punten werden inmid dels al binnengehaald door John Bosch in de Rally Costa Brava, waar hij als achtste eindigde na een reeks Lancia Delta's, een Ford Sierra Cosworth en twee Re nault's 5 GT turbo. Je kunt je mijn verontwaardiging voorstellen toen het bovenstaande mij onlangs overkwam. Toen ik zag dat de brandstofvoorraad tot een minimum gedaald was, reed ik de eerst volgende pomp voorbij in de veronderstelling dat ik daar helemaal niet met giromaat kon betalen. Erlangs flitsend, zag ik dat dat wel het geval was. Maar geen nood. Naar mijn idee was het volgende tankstation van Shell en daar kun je immers altijd met giromaat betalen. nale musea zich presenteren in de Museumstraat. Verder zijn er 120 clubs vertegenwoordigd. Uniek is bovendien een complete verzame ling Krupp vrachtauto's, aange vuld met vrachtauto's uit de jaren veertig en vijftig van diverse mer ken. liseerd is, moeten benzinemaat schappijen en particuliere stations er zelf voor zorgen dat hun servi cegraad op dit gebied zo groot mogelijk is. Dat betekent dat in ieder geval alle station langs autosnelwegen standaard met de systemen van de bank en de Giro moeten worden uitgerust. Het is natuurlijk onzin van de klant te eisen dat hij eerst naar binnen stapt om te vragen of hij met zijn pasje wel of niet kan betalen. Bovendien is bij mij ooit de indruk gewekt dat tankstations een goed systeem kennen, dat als de klant niet betaald, hij een rekening krijgt thuis gestuurd. Bij mijn vaste tankstation moet iemand een schuldbekentenis ondertekenen hoeft dus niet terug te komen. geval bij het slecht geoutil- ’Isso-station langs een 1-woonde ik gelukkig in de buurt. Stel je voor dat je ergens in Groningen zit en je terug zou moeten komen om te betalen. Belachelijk! De Tilburgse Nissan-dealer Denis sen is deze week aangesloten op het centraal computer-verkoop- systeem van haar importeur Nis san Motor Nederland. Het betreft hier een zeer vooruit strevend programma. Naast het maken van zowel kóóp- als lease- offertes, kan de verkoopstaf van Denissen U tevens snel en exact tarieven van autofinanciering en in de toekomst ook van autoverze keringen opgeven. Daarnaast geeft het systeem alle informatie over levertijden van al le 146 Nissan-modellen c.q. uit voeringen en kunnen auto's ook via dit on-line systeem besteld

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1990 | | pagina 27