BETALEN MET PLASTIC
BMW
haken en ogen
Nivo taxi op
basis van Mini
Ram Van
dealer
team
nog veel
n
Denissen on-line
met Nissan Motor
Nederland
Na Franse Retro-Mobile,
Techno Classica Essen
van 2 t/m 4 maart
N
OFFICIEEL
CARVOX9
DEALER
R.
Jan Bertens BV
IF3 NISSAN
GARAGE
DENISSEN BV<
s
CHEF WERKPLAATS (M/V)
Bi
90 -pagina 8
DE TILBURGSE KOERIER
DE AUTOMAAT - Donderdag 22 februari 1990 - pagina 9
m-
gerea-
m.
Krupp
tawijk
omt nog
iat beter
iteur. En
5 geldt:
Dus niks
Want er
origineel
Zowel in rally's als races zal het BMW dealerteam dit
jaar weer aanwezig zijn. Sponsor Marlboro zal weder
om het rallyprogramma rond John Bosch steunen, de
Internationaal Nederlandse Kampioen van 1989. Verder
zal er worden deelgenomen aan het Europees Kam
pioenschap Rally's. Verder zijn de circuitwagens, ge
prepareerd door Barron Sports Development nieuw.
Teamlid Cor Euser wordta gesecundeerd door Klaas
Visser en Fred Krab die de rol van testrijder zal vervul
len.
CARVOX®
VAN PTT TELECOM.
DE BESTE TELEFOON
OP VIER WIELEN.
Brabantsehoek 4
UDENHOUT
Tel. 04241-1532
1987
..1987
1986
•1982
1986
1984
1985
1986
1985
1984
2
1985
1986
1983
1984
1986
1986
1987
1985
1982
1983
1985
1984
1985
1983
1980
1983
1985
Heeft U belangstelling en denkt U aan de gestelde eisen te voldoen, dan kunt U uw
schriftelijke sollicitatie binnen de 10 dagen sturen aan:
1 zullen
:m gaat
de uiteinde
«4 rallygel
De nieuwste typen
autotelefoon zijn bij
ons verkrijgbaar.
Garage Denissen b.v. is de dynamisch groeiend Nissan dealer voor Midden-
Brabant. Om in de naaste toekomst onze serviceverlening nog verder te kunnen
optimaliseren willen wij ons jong en enthousiaste team versterken met een
Je kunt het
het is ei
wieldop
ke-boxen,
tiebedrijven en noem maar oj
Leuk van de Retro-Mobile is
typisch Franse karakter. Mac.
ook in Frankrijk is duidelijk de
trend te bespeuren dat vooral de
dure, exclusieve merken de grote
aandacht krijgen, terwijl leuke be
taalbare klassiekers wat in een
vergetelhoekje dreigen te raken.
mers en klassiekers. Op een oppervlakte van maar
liefst 20.000 vierkante meter biedt het evenement aan
de verschillende merkenclubs de mogelijkheid zich te
presenteren. Daarnaast wordt een groot deel ingeruimd
door particulieren en handelaren die er hun waren aan
prijzen.
Het eerstvolgende vergelijkbare
evenement staat al weer voor de
deur, de Techno Classica in Es
sen. Daar zal van vrijdag 2 tot en
met zondag 4 maart maar liefst
52.000 vierkante meter worden ge
vuld met een rijke vertegenwoor
diging van wat het verleden alle
maal te bieden had. Naast mer
kenclubs zullen twintig intematio-
"Goeden morgen meneer, dat is dan achtenzestig gul
den drieëndertig". U hebt toch wel giromaat? "Nee, me
neer dat hebben wij niet. U kunt hier wel met een bank
pas betalen." Ik heb mijn bankpas niet bij me en heb
ook niet voldoende geld op zak. "Maar meneer, u moet
dan ook eerst even vragen of we giromaat hebben."
Kunt u mij dan geen rekening sturen. "Nee, dat doen
we nooit. U zult iets van waarde moeten achterlaten en
terug moeten komen om te betalen."
Functie eisen:
- juiste klantgerichte instelling en goede contactuele eigenschappen
- gedegen autotechnische opleiding (minimaal MTS-autotechniek of
gelijkwaardig)
- werkzaam kunnen zijn in, en leiding kunnen geven aan, een team van
enthousiaste service medewekers
- bereidheid tot het volgen van cursussen c.q. opleidingen die nodig zijn
om de functie optimaal te kunnen vervullen
- leeftijd vanaf 30 jaar.
Wij bieden:
- goed salaris
- opname in het bedrijfspensioenfonds en
- eenprettige werksfeer.
worden, wat eventuele levertijden
kan verkorten.
Ook van importeurszijde zijn er
grote voordelen aan dit systeem.
Doordat men iedere dag de totale
orderportefeuille van de gehele
dealer-organisatie kent, kan men
sneller het voorraad-niveau aan
passen, zodat onnodig lange le
vertermijnen zoveel mogelijk voor
komen kunnen worden.
Met de introductie van dit geavan
ceerde on-line systeem onder
streept Nissan weer de grote
waarde die het hecht aan optima
le serviceverlening aan de cliënt,
die weer als basis dient voor klan-
ten-tevredenheid.
De Messe-hallen in Essen Duits
land liggen ongeveer 50 kilometer
van Venlo en zijn dus makkelijk
vanuit Nederland te bereiken. De
Techno Classica is op vrijdag 2
maart geopend van 10.00 tot 18.00
uur, op zaterdag 3 en zondag 4
maart van 9.00 tot 18.00 uur. Vol
wassenen betalen een entree-prijs
van DM 12,- en kinderen tot 16
jaar DM 8,-.
Chrysler Import Nederland heeft
in samenwerking met de firma El-
lermeyer uit Amsterdam een aan
tal aantrekkelijke ombouwmoge-
lijkheden gecreeerd voor de Dog-
de Mini Ram Van. Zo zijn er een
groot aantal zijschotten, vloerbe
dekkingen en binnenhemels mo
gelijk. Verder zijn er mogelijkhe
den voor lat betimmering, een
houten vloer en een zijruit in de
schuifdeur.
Een samenwerking met Tripod
Vervoerstechniek is de Dodge Mi
ni Ram Van Nivo Taxi gecon
strueerd. Deze auto biedt plaats
aan vijf inzittenden en een rol
stoelgebruiker. Achter is de auto
voorzien van een luchtveersys-
teem, waardoor hij tot vlak boven
het wegdek kan zakken. Stan
daard zal deze auto geleverd
zo gek niet noemen of
sr wel te vinden: lampen,
loppen, garageschilden, ju-
>n, motorfietsen, restaura-
jven en noem maar op.
:n de Retro-Mobile is het
^ranse karakter. Maar
Garage DENISSEN B.V.
k t.a.v. dhr. A. Denissen
W Burg. Jansenstraat 52-56
5037 NC Tilburg i
John Bosch krijgt als navigator de
Brit Kevin Gormley naast zich? Er
wordt met een BMW M3 in Groep-
A uitvoering gereden en het duo
zal aan de start van ten minste ne
gen rally's die meetellen voor het
Europees Kampioenschap ver
schijnen. Het wedstrijdterrein
strekt zich uit van Polen tot het
Iberisch schiereiland en van Bul
garije tot het eiland Man. De voor
bereidingen zullen zeer intensief
zijn. Het team gaat al twee tot drie
weken voor de uiteindelijke wed
strijd naar het rallygebied ter ver
kenning.
BMW sponsort dit jaar de Zuider-
zeerally. Natuurlijk zullen de M3's
ook daar aan de start verschijnen,
evenals bij de Tulpenrally en Hel-
lendoomrally. Alle auto's van het
dealerteam worden dit jaar door
Barron Sports Development uit
sch<_„
iedere
ander,
houdt.
Globaal kunnen we vier verschil
lende plastic betaalmiddelen voor
brandstof onderscheiden. De giro-
maatpas is van de Postbank. Deze
dient als legitimatie bij de giro
cheques, terwijl je er ook geld
mee uit de muur kunt halen. Een
Eurochequepas van de banken
heeft eigenlijk dezelfde mogelijk
heden. Met beide passen kan bij
verschillende tankstations elektro
nisch betaald worden. Na het in
toetsen van de persoonlijke pin
code wordt de betaling verricht.
Het vervelende is alleen dat de
banken en de Giro twee verschil
lende systemen hebben. Zodoen
de kan op bepaalde tankstations
alleen met giromaat of alleen met
een bankpas betaald worden. Het
beste voor de consument is een
geïntegreerd systeem, zodat je
met beide passen altijd overal
kunt betalen.
Daarnaast zijn er natuurlijk de
creditcards. Deze hebben het
voordeel dat je er op heel veel
plaatsen over de hele wereld mee
kunt betalen, ook op tankstations.
Ook hier weer is er het nadeel dat
er meerdere creditcards bestaan,
waarmee lang niet op ieder sta
tion betaald kan wordei
Servicegraad
Tot slot zijn er dan de pasjes van.
de benzinemaatschappijen zelf.
Hiermee kan op rekening worden
getankt. Veel mensen die met een
lease-auto rijden hebben een der
gelijk pasje. Voordeel is dat je
nooit geld bij hoeft te hebben om
te tanken. Het nadeel is dat je er
maar bij één merk mee kunt tan-
Geintegreerd
Helaas voor mij, was het volgende
station van Esso. Aan de overkant
hadden ze Shell. Een indrukwek
kende hoeveelheid emblemen op
de gevel van de shop deed mij
veronderstellen dat er ook hier
met giromaat betaald kon-wor-
den. Nee dus. Wel met een bank
pas, een eigen Essopas en met al
lerhande creditcards, maar niet
met giromaat. Het is verbluffend te
zien dat iedere benzinemaat-
=chappij, maar eventueel ook
particuliere pomp er een
onduidelijk beleid op na
ken. Ze hebben echter voor wa-
genparkbeheerders het voordeel
dat ze ook het kilometerverloop
van alle afzonderlijke auto's kui
nen bijhouden.
Kortom, het is eigenlijk maar een
rommeltje op het gebied van elek
tronisch betalen. Het beste zou na- en
tuurlijk één pasje zijn waarmee je In mijn gi
overal terecht kunt. In ieder geval leerde Esso-station 1c
moeten de banken en de Postbank drukke autosnelweg,
op één lijn gaan zitten, zodat er
geen verschil meer is tussen een
bankpas en de giromaatpas.
Zolang dat echter nog niet gerö~
worden met een 50 liter gasonder-
bouw-installatie. Als basis dient
de verlengde Mini Ram Van met
3,3 liter motor gekoppeld aan een
viertraps automaat.
De vloeren en wanden zijn met
geluidisolerend tapijt bekleed.
Verder wordt de Mini Ram Van
van zijruiten voorzien, terwijl ach
ter de voorstoelen een driezits
achterbank van de Voyager
wordt gemonteerd. Hiervan kan
de rugleuning worden neerge
klapt. Achter deze bank begint de
vloerverlaging. Door het verhoog
de dak is er een interne hoogte
ontstaan van 1,45 meter. De rol
stoel wordt met vier gordels een
voudig en veilig vastgezet. De
richtprijs voor deze auto is vastge
stéld op f.69.900,= inclusief BVP,
maar exclusief BTW.
Een belangrijk en aantrekkelijk
deel van de Techno Classica zijn
de stands met onderdelen en com
plete auto's, gerestaureerd of in
originele staat van enkele duizen
den guldens tot ver over een ton.
Harderwijk geprepareerd.
Voor het Koni-Produktiewagen
Kampioenschap heeft BMW drie
troeven in handen: Cor Euser,
Klaas Visser en Fred Krab. De 32-
jarige Euser is nieuw in het team,
maar is van alle markten thuis.
Het is een ervaren rijder die dit
jaar ook uit zal komen in het We
reldkampioenschap Sportsproto-
types (Groep C).
Naast hoofdsponsor Marlboro kan and«
het BMW Dealerteam rekenen op
de steun van Sony, BMW Lease,
Shell, Koni, Yokohama, Hella en
Recaro.
De eerste punten werden inmid
dels al binnengehaald door John
Bosch in de Rally Costa Brava,
waar hij als achtste eindigde na
een reeks Lancia Delta's, een
Ford Sierra Cosworth en twee Re
nault's 5 GT turbo.
Je kunt je mijn verontwaardiging
voorstellen toen het bovenstaande
mij onlangs overkwam. Toen ik
zag dat de brandstofvoorraad tot
een minimum gedaald was, reed
ik de eerst volgende pomp voorbij
in de veronderstelling dat ik daar
helemaal niet met giromaat kon
betalen. Erlangs flitsend, zag ik
dat dat wel het geval was. Maar
geen nood. Naar mijn idee was
het volgende tankstation van Shell
en daar kun je immers altijd met
giromaat betalen.
nale musea zich presenteren in de
Museumstraat. Verder zijn er 120
clubs vertegenwoordigd. Uniek is
bovendien een complete verzame
ling Krupp vrachtauto's, aange
vuld met vrachtauto's uit de jaren
veertig en vijftig van diverse mer
ken.
liseerd is, moeten benzinemaat
schappijen en particuliere stations
er zelf voor zorgen dat hun servi
cegraad op dit gebied zo groot
mogelijk is. Dat betekent dat in
ieder geval alle station langs
autosnelwegen standaard met de
systemen van de bank en de Giro
moeten worden uitgerust. Het is
natuurlijk onzin van de klant te
eisen dat hij eerst naar binnen
stapt om te vragen of hij met zijn
pasje wel of niet kan betalen.
Bovendien is bij mij ooit de indruk
gewekt dat tankstations een goed
systeem kennen, dat als de klant
niet betaald, hij een rekening
krijgt thuis gestuurd. Bij mijn vaste
tankstation moet iemand een
schuldbekentenis ondertekenen
hoeft dus niet terug te komen.
geval bij het slecht geoutil-
’Isso-station langs een
1-woonde ik
gelukkig in de buurt. Stel je voor
dat je ergens in Groningen zit en
je terug zou moeten komen om te
betalen. Belachelijk!
De Tilburgse Nissan-dealer Denis
sen is deze week aangesloten op
het centraal computer-verkoop-
systeem van haar importeur Nis
san Motor Nederland.
Het betreft hier een zeer vooruit
strevend programma. Naast het
maken van zowel kóóp- als lease-
offertes, kan de verkoopstaf van
Denissen U tevens snel en exact
tarieven van autofinanciering en
in de toekomst ook van autoverze
keringen opgeven.
Daarnaast geeft het systeem alle
informatie over levertijden van al
le 146 Nissan-modellen c.q. uit
voeringen en kunnen auto's ook
via dit on-line systeem besteld