n Chasse au trésor F 15.295 op jacht naar de schat 9 r ^3 VOORUIT DAN: NOG EEN MAAND EEN LEUKE VERRASSING ONDER DE RUITEWISSER. BV tobedrijf J. de Vet WIE SLIM IS RIJDT NU ZÉKER SKODA! I d Wiji DE AUTOMAAT - Donderdag 14 december 1989 - pagina 15 DE TILBURGSE KOERIER 3r 1989-pagina 14 Traction Cobra Gezellig Celica 1983 na 1600 diesel. 1983 Jérai 1 doe Alpine blauw Als vertegen woordigers van het Engelse ras heelt Gérard ook een aantal Lotus Elan 's. Een zeldzaamheid in diepe rust, een Alpine A 106, waarvan er aan het einde van de jaren vijftig slecht 650 werden gemaakt. aan- t met van f. 500,- in de showroom staan te pronken. Ooit zo voordelig een feest mee gevierd? traat 76, Goirle 013-341739 NCIERINGEN MRUILEN 1983 1981 1982 i de och- sn we vro- bleek dit 13 te zijn. 1985 1984 1988 net. 1986 1986 1985 1988 1985 1988 1984 uxstraat 6 1-15931 KE Oisterwijk antse Hoek 2 NM Udenhout 34242-15959 GLE, LPG sa en Golf sel aren >rghini Miura te 3 wat bewaart, t hier om een 1- fijdens een race aan ipen. Je 3 naast >pe aanbiedingen PK-gekeurd i Galant 1980 Heel zeldzaam, is de nieuwste aanwinst in het wagenpark, een Lotus 30. Het gaat I zits racewagen. Tij Overal liggen Renault Alpine A 11 O's in delen of als hele auto's verspreid. goed kijken, warer vaneenLamboi ontdekken. Wie heeft wat! Een niet-autokei rein van Gérarc me troep vinder alles er niet t" zaamheid van alles verbleken. Voorwaarde hiervoor is, dat uw Skoda nog in probleem, als u meteen even langs komt. s met volledige VAG-garantie Enthousiast liet hij ons de karkas sen zien, van wat zijn nieuwe ga rage moet worden. Auto's restau reren is leuk, maar als je ze niet kunt stallen, heeft het helemaal geen zin. En dat kan ik met Gérard ec~z Aan het einde want ongemer rond, namen we af^xx. Gérard. Vlak voordat - nieuwe Toyota Celica kwam 1 gerena v deze aut gel, met i plaats. typisch gelijnde Matra lekte ik een Renault Dau- zeker in Frankrijk niets bij- Jj echter aan soplamj een tweede rerken dat de ver- lichtingsunits iets groter zijn dan bij het serie-model. Zou dit dan echt...nee, dat kan niet. Na het openen van de voorkap exemplaar echt een 1093 De Skoda Favorit is standaard uitgerust met o.a.: Krachtige 1.300 cc motor met katalysator Vijf versnellingsbak Voorwielaandrijving Twee van binnenuit verstelbare koplampen en buitenspiegels Hoofdsteunen voor en achter Rolgordels voor en achter 5 Deuren Ruimte voor 5 personen Wegklapbare achterbank 2 Jaar garantie 6 Jaar garantie op doorroesten van binnenuit. 1987 a diesel1986 a 1600, 3-drs. 1986 ta 1300 S, 5-bak 1984 itt stationcar, 5-drs„ 1988 1985 1986 nog niet is, de Skoda-dealer is nog in een feeststemming. Dat zou nóg wel kunnen men, neen net n< T En dat kan ik eens zijn. ’e van de ochtend, >rkt loop je er lang we afscheid van it wij in onze astapten, a hij nog even naar buiten id om zelf even een foto van ito te maken. Een prima vo- t het auto-hart op de goede Er zijn in Zuid-Frankrijk heel wat provinciale wegen. Aan die wegen staan vele 'normale' Zuidfranse huizen, opgebouwd uit grove stenen, met een leuk pannendak er bovenop. In één van deze huizen, woont niet ver van Cannes, Gérard. Het vele verkeer wat dagelijks langs hem heen rijdt, weet niet wat voor een schatten hij ach ter zijn muren bewaart. Gérard leeft, slaapt en eet tus sen zijn auto's en motorfietsen. En werken, ach, na vele jaren een kleine garage te hebben gerund, vindt hij het tijd om eens rustig aan te doen en af en toe eens een auto te restaureren. Mud. We probeerden tijdens ons be zoek ook een beeld te krijgen van Gérard. Is hij een verzamelaar, een handelaar of gezond gek. Dat laatste zou je (zonder het voor voegsel 'gezond') denken als je i blik in zijn slaapkamer werpt, sen nis in de muur, boven zijn ifdeind, staat een prachtig ge siste oude Norton motorfiets, i handelaar is Gérard zeker lopen, was het materiaal volledig vergaan. Ook de cijfertjes van de kilometer teller hadden hun plaats verlaten en lagen gezellig bij el kaar onderin het instrument. Naast de L Djet, ontdekt entimeter‘in dë grond.”" Phi"e' ze^er in ^rarü dg is een Alpine van kunst- zonders’ Iets viel mij dat roest weinig vat heeft dez® au‘° °P; a)n ^O] Zou het in dit geval om een moet er Jaast een tw e gebruiksauto gaan, dan r-oprui men! Daar er van dit model nog maar een enkel exemplaar be- Gérard heeft voornamelijk Franse auto's, maar ook Engelse merken zijn redelijk vertegenwoordigd. Heel leuk zijn de verschillende Lo- tus Elan convertibles, dezelfde auto waar Emma Peel uit de Wreekers in rondreed. Ook hier weer een kunststof carrosserie. een In e« hoof poet Een niet. Af en toe zal hij wel eens wat verkopen, maar dan meer omdat hij je aardig vindt of omdat hij zelf wat anders op het oog heeft. Een verzamelaar, ja, dat is hij zeker. Prijzen incl. BTW af Voorschoten, exclusief afleverings- en ML-behandelingskosten: Skoda Favorit nu f. 15.295,-; Skoda 120L nu f. 11.995,-; Skoda 136R Coupé nu f. 14.995,-. Afgebeeld is de Skoda Favorit Vedette: nu f. 15.695,-. Uw Skoda-voordeel is te halen bij: Kaatsheuvel, ’’Autobedrijf Narona BV”, Huygenstraat 64a, tel. 04167-74040. Tilburg, Automobielbedrijf 'Elan', Zuid-Oosterstraat 22a, tel. 013-363924. 1986 ■drs., blauw1986 DL, wit1987 XS.wit1987 int, rood1987 diesel, wit1986 Skoda, ff jaar in Nederland. Dat wordt gevierd met een extra royale korting als u nu een Skoda Favorit koopt: maar liefst f. 1.000,- voor deel*. Aan elk feest komt een einde, da’s duidelijk, maar omdat u zo enthousiast bent over dit royale t bod hebben we besloten ons feest een maand te verlengen. Vooral als we met hem naar zijn schuur lopen. Na een volledig ge barricadeerde deur te hebben ge opend, zien we achter een berg oude onderdelen, voor-oorlogse motorfietsen en een wand vol hou ten stuurwielen een echte Cobra, een uitgebouwde Alpine Renault A 108 en een Alpine A210, een auto waarmee in de jaren zestig races op LeMans werden verre den. En alsof het water nog niet genoeg uit de mond liep, toverde Een leuk model is de Simca 5, een in licentie gebouwde Fiat Topoli- no. Ook van deze oude auto, was de carrosserie in een heel behoor lijke staat. Het Zuidfranse weer is goed voor plaatwerk, echter fu nest voor de lak, bekleding en rubbers. Gérard vertelde dat hij onlangs een Renault Floride had verkocht. Toen de geïnteresseerde ^kenner zou het ter- ■’■ard direkt een enor- ivxen. Echt netjes staat bij, maar de zeld- an de auto's, doet dat itt 1200, 3-drs. a 12 S, LPG na 1600, LPG, L, IB, zilver-met.1982 back, 5-drs., Alles opnoemen wat er staat, is haast onmogelijk, vandaar een kleine greep. Gérard heeft een zwak voor Alpine. Vandaar dat van dit aan Renault gerelateerde Franse sportwagenmerk veel bij hem te vinden is. En denk nou dat het dan om een paar A 31C ne voor wagen. 1 tauratie tief. Gérard, die pas vooraan in de vijftig is, kan voorlopig even voor uit om zijn auto's te restaureren. Toen we om half tien in i tend aanbelden, werdei lijk verwelkomd door een drietal herder-pups. De twee donkere bleken later de namen Honda en Lotus te dragen. Een volledig bei ge hondje trok echter de mees aandacht, daar hij één oor ree op had staan en een tweede langs zijn hoofd omlaag hing. Dit aan doenlijke jonge dier heet 'Alpine' ceeIwat v®r< wat in het Frans heel lieflijk ver- oude auto's, kleind wordt tot 'Alpinette'. Overi gens liepen ook vader en moeder van dit kroost op het erf rond: Nor ton (pa) en Velocette (ma). Gérard was al eerder door colle ga's bezocht en liet vol trots ver schillende buitenlandse bladen zien met verhalen over zijn verza meling. .8 S, LPG, 26.000 km C diesel1985 05 GRD1988 05 GR. LPG1988 05 XR diesel 1989 05 XRD1986 05 GL, 4-drs1986 05 GL, 4-drs1984 05 SR diesel 1983 pio diesel1986 a 2300 CL Ik besluit mijn korte rondgang door even stil te staan bij een klei- >r- oorlogse Citroën vracht- n. Wederom een prima res- ie-projekt, en zeer decora- Heerlijk verhaalt Gérard over ver schillende auto's die hij in het ver leden heeft gehad. Als 'garagist' ruilde hij vaak schade-auto's in, die hij zelf opknapte en weer ver kocht. Een Mercedes 300 SL (vleu geldeur) en Ferrari 246 werden vakkundig weer de weg opge stuurd. Gérard kan er zeer om la chen voor welke prijzeft deze auto's destijds door hem verkocht werden. Bedragen waarvoor vele hem te vinden is. En denk nou niet duizenden liefhebbers nu in de rij dat het dan om een paar A 31 O's zouden staan. Grappig overigens gaat. Nee, van deze 'moderne' dat iedere keer als Gérard een auto heb ik alleen een voorfront bepaald bedrag noemde, hij dit kunnen ontdekken. Wel rijen A deed in oude Franse Francs. Drif- 110's, voornamelijk met schade, tig omrekenend kon ik me al niet Uit de hele verzameling zullen er voorstellen dat normale productie- over een paar jaar toch een aan- Ferrari's uit de jaren zestig mini- tal lijdbare goede auto's vandaan maal 10 miljoen gulden op zouden komen. Maar ook Alpines uit nog brengen. vroegere tijden, zoals verschillen- Tot en met zaterdag 16 decem ber hebt u de tijd om uw cadeautje van vier cijfers onder de ruitewisser van uw nieuwe Skoda Favorit aan te treffen. En alsof dat genoeg steeds ii u, behalve de f. 1.000,- korting, eens honderden guldens I schelen. Redenen genoeg om snel naar de Skoda-dealer te stappen. U kunt dan ontdekken dat de Skoda 120L en 136R Coupé met een feestvoordeel* Een speciale, sportieve serie waarvan er niet meer dan 10.000 werden gemaakt rond 1963 en waarvan er op dit moment nog een tiental over zijn. Gérard Tui même' hoorden we uit zijn bed komen. Bij het openen Dei_ van de poort verontschuldigden 5ste wij ons voor de vroege komst, ter- écht_ wijl hij vond dat wij juist een wel- kome wekker waren geweest. Achter het huis lag een bosper- 1 ;rgeven was van de ide auto's. Direct bij het huis stond een zwarte Traction en een in dezelfde kleur uitgevoerde Rover P4, type 100. Tijd om direkt rond te kijken hadden we niet. Eerst mee naar binnen, het was immers voor de Fransman tijd om koffie of thee te drinken. LI, 3-drs., grijs1989 L, 3-drs., rood 1988 ixe.wit1986 L,blauw-met. 1985 jxe, automaat. 1984 de A 108's en zelfs een A 106 zijn bij Gérard te vinden. De zeldzame A 106, een auto die ik voorheen nog nooit 'levend' gezien had, lag zonder ophanging en motor een paar centimeter in Gelukkk stof, zode gehad. Zou het simpele gebruiksauto gaan, ««xx is er maar één oplossing, 1 van dit mod< telex staat, moet deze auto van de on dergang gered worden. Laten we hopen dat Gérard dat ook daad werkelijk zal doen. K.'« Ijl koper het stu bleef alleen nog het ijzeren bin nenwerk over. Door de hoge tem peraturen, die midden in de zo mer tot zo'n 50 graden kunnen op- |F

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1989 | | pagina 47