BMW 318 iS OCCASION n RIJ NU [®l BMW sluit in populaire sportklasse aan Keuze uit 60 occasions o Op Bertens kun je rekenen! BERTENS TILBURG BV STARTZEKERE OCCASIONS VAN DENISSEN diverse types en merken WEGENS SUCCES NOG EEN WEEK GEPROLONGEERD E S I R I S J I E M P R BejsJens AUTO’S VAN DENISSEN - JE BLIJFT ERIN RIJDEN 150 OCCASIONS VELE MERKEN 2000,- MIN. INRUIL BETAAL 1.1.90 VE 309 L DETILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT - Donderdag 12 oktober 1989 - pagina 7 eerste serie nauwelijks meer met de huidige auto's ver- j3 of VOOR ELKE KOPER RINGBAAN-NOORD 65 TELEFOON 013-321411 1 Succesnummer- Ook Burg. Jansenstr. S2-56 HOGE INRUILPRIJZEN I J GEMINIWEG 39 TILBURG TEL 013 423030 dge zier 12 maanden onder BOVAG-voorwaarden LEUKE SURPRISE VOOR HET HELE GEZIH ons lelijke SsSsj J NISSAN^ H GARAGE ^^DENISSEN BYa BOVAG auto's IGINGEN VOORBEHOUDEN Ruim en handig De Panda 750 Jolly van mei 1988, 18.000 km gereden Z’n prijs 10.850,- ofwel 2.850,- 48 x 225,47) Z7 prwijl er et wor- 12 kleppen technologie In onze Toyota Starlet XL van augustus 1987 slechts 18.000 km rordt voorlopig leverbaar 4 cylinder lijnmotor of een heeft een inhoud van 3 li- geldt voor auto's boven 10.000,-. Van Mazda de 626 1.6 Sedan Van februari 1987 - 28.000 km gereden Nu voor18.450,- (ofwel 6.750,- 48 x 322,78) B wagens Zeer zuinig en snel De Charade Turbo diesel van Daihatsu Slechts 19.000 km gereden, van juni 1987 Nieuwprijs25.170,- Nu voor 18.600,- (ofwel 6.650,- 60 x 280,66) uitverkoop prijzen gewend en zo doende is de 318 iS ook prijstech- nisch concurreren! met bijvoor beeld de genoemde Peugeot, Ci troen en Opel. De Golf en Kadett zijn iets goedkoper, maar zijn dui delijk ook een De BMW 318 if val uit op het vlak van rij-eigen- schappen en daar is het immers de koper van dit mobiel om be gonnen. sbei 1989-pagina 6 Succesvolle middenklasser De Sunny van Nissan in diverse uitvoeringen met 2 - 3 of 4 deuren - benzine- of dieselmotoren V.a. 9.950,- (Ofwel 2.950,- 36 X 246,45) Fiat Uno 45 Amico Hyundai Pony 1.5 L Nissan Cherry 1.7 diesel Trend Opel Kadett 1.2 Renault 11 TL Toyota Tercel DX Toyota Corolla 1.3 W Mazda 323 1.3 DX Opel Corsa 1.2 3-deurs GL Peugeot 309 XL Profil Saab 900 C Sedan VW Jetta 1.3 C 4-deurs Diverse Nissan-n LPG-en. Automobielbedrijf Adriaan van de Ven Tilburg B.V. U moet NOOIT zómaar een occasion kopen. Daarom bent u bij uw V.A.G.-dealer aan ’t juiste adres. Stoere 4x4 Deze Nissan King Cab 4 w.d. diesel Van juli 1987-65.000 km Z’n prijs 26.750,- (ofwel 10.750,- 60 x 369,64) overeen met de 318i zodat een uit gebreid dashboard met toerentel- ler en klokje standaard zijn. Al hoewel de 318 iS alleen al vanwe ge zijn uitstekende rij-eigenschap- pen weinig te wensen over laat, maken de extra leverbare mist lampen in de voorbumper het imago compleet. Natuurlijk kent BMW verder een hele lijst aan op ties, zoals lichtmetalen wielen, een schuif/kanteldak, lederen bekle ding en een uitgebreide boord- Voor uw in te ruilen auto. De auto moet tenminste 3 maanden op uw naam staan en op eigen kracht kunnen rijden. SSH0IV computer. Dan tot slot natuurlijk weer even de prijs. De BMW 318 iS valt mooi tussen de 318i 8-klepper en de 6 cylinder 320i. Ook wat aanschaf- bedrag betreft valt hij mooi tussen deze twee uitvoeringen in. De nor male 318i kost f.41.625, 1 voor de 320i f.51.150,= moet wor- veel duurder zijn. De prijs den neergeteld. De 318 iS kost ten bij f 53.500,-voor de 4 f.48.000,=. We zijn van BMW nooit in meest eenvoudige uitgave en lopen door tot f 77.000,- voor de prima V6 met een zeer complete uitrusting. De auto zal de eerste 5 genoemde Peugeot, Ci- tijd vooral de trendsetters onder Opel. De Golf en Kadett het automobilisten volkje aanspre- roper, maar zijn dui- ken. In ieder geval is de nieuwe- i klasse kleiner. ling ook in ons land een prima iS blinkt in ieder ge- toekomst te voorspellen. In de week dat de auto in ons land leverbaar wordt komen we met een uitgebreide test op deze auto terug. Burgemeester Jansenstraat 52-56 Tilburg-Tel. 013/683911 (hoek Burg. v.d. Mortelplein) prijs. De nieuwe 16-klepper BMW 318 iS gaat voornamelijk concur reren met de Volkswagen Golf 16V, Opel Kadett GSi 16V, Peu geot 405 en Citroën BX 16V, Opel Vectra 2000 en Volvo 440 Turbo. Allemaal vlotte lieden met een be hoorlijke brok dagelijkse inzet baarheid. vervolg van blz. 1 De XM is door Bertone ontworpen. Kenmerkend zijn de lage neus- partij en een hoge achterkant. De zijkant heeft een typische knik in het achterportier. Gelukkig is een merk als Citroen nog steeds be reid boven de massa uit te steken. Een technisch nieuwtje op de XM is de hydractieve vering. Dit is een combinatie van de bekende hy- dropneumatisch Citroën-vering en een elektronisch systeem wat met gegevens als weggesteldheid, stuuruitslag, snelheid etc. de juiste veerkarakteristiek insteld. Het sys teem regelt zichzelf in de stand 'automaat' terwijl in de 'sport'- stand voor een stuggere afvering kan worden gekozen. De XM is hiermee zeer comforta bel. De Citroën ligt goed op de weg en stuurt strak. Kortom een auto die bij het grote publiek aan merkelijk beter aan zal slaan, dan zijn voorloper de CX. In Frankrijk is de hydractieve vering alleen op het duurste model standaard, ter wijl het op alle andere versies te gen meerprijs is te verkrijgen. De Nederlandse importeur heeft ech ter besloten deze prima vinding op alle in ons land te leveren XM- versies standaard aan te brengen. Een initiatief wat zeer toe te jui chen is. De XM wo met een 4 V6. Deze I. ter en levert een vermogen van 170 pk aan de voorwielen. Uiter aard zijn alle XM-modellen van een geregelde katalysator voor zien. De 2 liter 4-cylinder is een prima aggregaat en levert met multi point injectie 122 pk. Later zullen nog een 12 kleppen diesel en tur bodiesel volgen, maar dat wordt pas voorjaar 1990. In de Peugeot 605 werd onlangs een 3 liter V6 24- klepper voorgesteld. Het is na tuurlijk niet ondenkbaar dat ook deze krachtbron over een tijdje in de XM te vinden zal zijn. De prijzen voor Nederland zijn in middels bekend. De XM is zeker geen goedkope auto, maar kan prima concurreren met een aantal Duitse produkten die meestal nog veel duurder zijn. De prijzen star ten bij f 53.500,- voor de 4 cylinder 1987 slech op de klok Nu voor14.950,- (ofwel 5.950,- 48 X 253,66) 'n Toyota Starlet 1.3 XL automaat van juli 1987,12.000 km TILBURG TEL 013 423030 Als U tijdens de Supershow een auto bij koopt kunt u profiteren van een aantrekkelijke I uitgestelde betajingsregeling. (Max 10.000,- Aanbetaling 40%. Financiering op basis van huurkoopovereenkomst C.F.N.) Nu halen... 1990 betalen (min. aanbetaling 25%, max. kredietbedrag 10.000,-) BMW staat bekend als een spor tief merk. Tot voor kort was die sportiviteit bij de 3-serie voorna melijk te vinden in de M3 waar mee rally's en races worden gere den. Dagelijks Toch ontbrak het aan’een echte sportievelmg tegen een redelijke De eerste modellen uit de huidige 3-serie van BMW Als basis wordt de nieuwe 18 liter ---3--Deze kleppen worden door twee gelijken. Op vele punten is dit populaire model met zijn bovenliggende nokkenassen be- tijd mee gegaan. Vooral aan de onderkant van het pro- diend- Dit levert een vermogen op gramma werden de afgelopen tijd nieuwe motoren van pk' tegen 118 Paai-de- voorgesteld. Nieuwste telg is de 1.8 liter 4 cylinder met een 16-kleppen kop. We reden met één van de eerste exemplaren in ons land. r te gaan zitten en langs, de nieuwe vanaf 22.395,-. vv.ii xuv pk, tegen 113 paarde- krachten uit de 'gewone' 318i. Dit brengt uiteraard een flinke verho ging van de prestaties met zich mee. Zo haalt de 318 iS een top van net boven de 200 km/u en is volgens opgaaf de acceleratie van 0 tot 100 km/u binnen 9,9 se conden af te leggen. Zeker aan dat laatste twijfel ik niet. Zelf kwam ik op 10,4 seconden bij een nat wegdek en enigszins doorslip pende banden. Een poging om de naald boven de 200 km/u te krij gen was minder succesvol. Maar ook hiervoor twee verzachtende omstandigheden. De auto kon met nauwelijks 1500 km op de teller niet als ingereden beschouwd worden en er was sprake van een ®poJ flinke tegenwind. tenk pen, een ver naar onder doorlo- Glibberig pende voorbumper met geinte- Veel belangrijker dan deze cijfers 9ree1rde sp°iler' een bescbaafde is hoe de auto in zijn geheel over- sPoliey achter komt. Zestienkleppers zijn haast per definitie rumoerig. De nieuwe BMW is gelukkig een uitzondering j» schijf op die regel. Zowel bij hoge als u lage toeren is de auto uitermate rustig. De 318 iS is een heerlijke auto voor landelijke weggetjes met veel bochten. Het sportieve M-style stuurwiel ligt lekker in de Overige aanbiedingen Daihatsu Charade aut. 5-’87 53.000 km Nissan Micra DX 10-’83 45.000 km Nissan Cherry 1.3 GL 5-1983 73.000 km Talbot Horizon GL 6-'84 92.000 km Fiat Uno 45 Amico 6-’86 32.000 km -- 1-’88 36.000km Nissan i- Trend 8-'86 84.000 km -- 32 ooo km' 4-84 73.000 km LPG 2-'84 69.000 km lila 1.3 Wagon 4-'86 73.000 km 1.3 DX 5-’87 51.000 km 11-'87 21.000 km 6-'87 61.000 km 11-'85 86.000 km 8-'86 45.000 km -modellen met benzine-, n diesel-motoren hand en na het starten van de mo tor kan het spelen beginnen. De vijfbak is heel snel te schakelen, zodat de motor constant op toeren gehouden kan worden. Tijdens een korte testrit bleek de 318 ook zeer gewillig in snel genomen bochten. Alleen bij een wat natte, glibberige ondergrond is er spra ke van enige slipneigingen. De prima wegligging is onder andere te danken aan de brede banden en het feit dat de iS wat lager op z’n wielen staat. Daarnaast krijgt de auto af-fabriek dubbelwerken- de gasgevulde schokdempers. Uiteraard is de hele uitrusting op portiviteit gebouwd. Aan de bui enkant zien we nieuwe wieldop pen, een ver naar onaer pende voorbumper met 1-Ter, een bes prop, twee in de car- rosseriekleur gespoten buitenspie gels, shadowline, groen getint glas, schijfremmen achter en be- ig in een sportieve ruit op het meubilair. Boordcomputer Verder komt de uitrusting vrijwel F

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1989 | | pagina 27