PRV-MOTOR I AUTO KENNIS B.V. Nu riant rijden, over een jaar pas betalen uSSS» Pk Autoparc B.V. a i 8 AUTOVERKOPER MS k na 15 jaar nog glansrijke toekomst UIT )X! Autoparc B.V. i! P.ROKSenZN. Gratis bij proefrit1 ƒ3 show 11.500,- HYUnDHI eel b.u. OCCASION-CENTRUM Tel.: 013-554784 si :a' is? mazoa ADv.a.wouwb.v. mazoa DE AUTOMAAT - Donderdag 29 juni 1989 - pagina 9 DE TILBURGSE KOERIER ini 1989-pagina 8 ■NS e.o. auto en de 3, 4 of 5 deur WAT WE DOEN DOEN WE GOED Autobedrijf PLAN WEST Autosalon BOSCHSERVICE LEDEBOERSTRAAT 47 TILBURG TELEFOON 013-674925 DeLorean Bertone Alpine duurt tot en 144 el zélf kijken! Leharstraat 82, Tilburg Kloosterstraat 20-22, Loon op Zand Tel- 04166-3412 i 2.4 i Diamond i vanaf f36.030,- In de tweede helft van 1974 leverde samenwerking tussen Peugeot, Renault en Volvo (PRV) en volledig nieuwe motor op. Het ging hierbij om een carburatiekrachtbron met zes cylinders in V-vorm. Het ontwikkelen Hiermee vervallen alle lopende akties. j iet kompleet d van door en n alle merken, vaarde tussen iige auto kan itrekkelijk ge- lotor Zen MOTOREN REVISIE VLAM- SPUITEN april aug. 1981 1984 1984 1984 1987 1984 1985 1985 1982 1985 1984 1986 1987 1986 1987 1982 1987 1982 Voor een goede gebruikte auto naar De Hoogt 13 5175 AX Loon op Zand Telefoon 04166-1553 Tilburg chokdempers ice rt adres voor ringen Ml kleine ANDERE MERKEN Suzuki Swift 1 3 GL Opel Kadett 1 2 LS ToyotaC- VW Golf I Nissan f Toyota! Toyota' Mitsubii Kloosterstr. 42 (zijstr. Tilburgseweg) GOIRLE als tweede in i schitterende genoeg nog sie te vinden Goirkestraat 144A, Tilburg - 013/421820 - 420067 AL MEER DAN 50 JAAR UW VERTROUWEN WAARD Inruil en gemakkelijke betaling. omgeving Tilburg. t, kunnen wij een uitstekend perspectief voor de Voor iedere bezoeker ligt een kortingscoupon- boekje klaar voor vele leuke attraktics in Nederland Vtercvdes-Benz J van een motor kost een berg tijd en geld. Vooral als het gaat om de aandrijving van een topmodel, waar de omzet in aantallen gezien duidelijk lager is dan bij kleinere auto's, kan samenwerking met andere autofabrikanten de oplossing bieden. olvo de ijn 760, t een r Af ge beeld: Kadett l.6i GL. s al een Kadett anaf f22.474,-. Vrijdag koopavond tot 20.00 uur Zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur open Verkoopintornrahe na 19.00 uur R Wilhelm, 013-670612 Het bleef door de jaren heen natuurlijk niet bij een carburatie-versie alleen. Peugeot kwam al in september 1977 met de 604 TI met een Bosch K-Jetronic benzine- injectie en zodoende een tot 144 pk opgepept vermogen. Ook Volvo ging al snel over tot Wij zien het profiel van deze medewerker als volgt. De gegadigde heeft - een gedegen autoverkoopopleiding gevolgd; - een aantal jaren bewezen qua resultaten tot de betere autoverkopers te behoren - affiniteit voor of zo mogelijk ervaring met de verkoop van exclusieve auto’s; - beslist zeer goede communicatieve eigenschappen; - een leeftijd tot 30 jaar; - een woonplaats in de or Degene die in dit profiel past, toekomst bieden. Geïnteresseerd? Stuur een geschreven brief met pasfoto op naar: Postbus 34, 5175 ZG Loon op Zand t.n.v. Prachtig in full-colour uitgevoerd fotoboek van de Olympische Spelen in Seoul met alle sportieve hoogtepunten. lutionaire prijs dts staan nu bij mde proefrit. PEUGEOT 505 GTi april 1984 120.000 km. donkerblauw metallic, elektr. schuifd., ramen, centr. vergrendeling, stuurbekrachtiging tadett 1 2 LS a Corolla Liftback 1.3 GL jlf 5-deurs diesel t Stanza 1.8 5-deurs a Corolla 1.3 a Tercel Coupé aishi Lancer 14 GL Diverse occasions met Mazda Kroongarantie Mazda 626 Sedan 1.8 LX, 5-bak, nieuw model1987-1988 Mazda 626 HB-5 2.0 LX en GLX 1985-1986-1987 Mazda 626 Sedan en HB-5 1.6 1983 t.e.m. 1987 Mazda 323 Sedan 1.3 automaat 1983-1985 Mazda 323 HB-3 en Sedan1981 t.e.m. 1987 Mazda 323 Estate 1.3 LX1986 BEDRIJFSAUTO’S Mazda E 2200 gesl. bestel1984-1987 Mazda E 2200 gesloten bestel, stuurbekrachtiging 1987 Mazda E 2200, pick-up1985 1964-1989: al 25 jaar een perfecte harmonie tussen klant en bedrijf Showroom geopend vanaf 10 uur. jke-box. Weer he- 'M-radiocassette- imemogelijkheid. iet en op batterij. Motoren leven echter langer dan automodellen, dus werd het tijd voor vervanging. In februari 1982 verraste Vol automobielwereld met zijn een totaal nieuwe auto met veel slankere, maar toch nog steeds vierkante carrosserie. De huidige versie levert nu een de PRV-motor in eerste vermogen van 170 pk, terwijl mstantie als V6 turbo, maar nu we de op dezelfde basis door °ok ?ls 2/8 1,lter ln’ectle' Bertone gebouwde 780 hier niet °P de afgelopen autosalon van mogen vergeten. ParlJs oktober 1988 v°nden Renault volgde als tweede in de PRV-motor maar liefst m maart 1984 met zijn schitterende 2 experimentele modellen. 25, waarin vreemd genoeg nog ?°wel Renault als Citroen steeds de 2664-versie te vinden hadden m hun Megane en Activa een tot 3 liter vergrootte versie zitten, terwijl Peugeot het met een 24-kleppen uitvoering nog gekker maakte in de Oxia die van maar liefst 650 pk was voorzien. Dit bewijst overduidelijk dat de PRV-motor nog lang niet aan zijn einde is. De hagelnieuwe Citroën XM is de eerste auto waarin de 3 liter versie ook daadwerkelijk te koop is. Aan het einde van het jaar komt Peugeot met de nieuwe 605 ook met de 3 liter V6 en zelfs een 24- kleppenvariant. Renault zal eind 1990 de opvolger van de 25 presenteren met uiteraard ook de nieuwste versies van een motor waar veel merken nog jaren mee vooruit kunnen. Volvo kwam tegelijkertijd met zijn nieuwe topmodel, de 264. Hierin werden 140 pk's geproduceerd. De kous was hiermee nog lang niet af. Immers de "R" in PRV staat vcor Renault. Op de autosalon van Genève in maart 1975 onthulde het Franse staatsconcem de Renault 30 TS. Deze auto mag gerust beschouwd worden als het meest uitgewerkte Renault 16- concept. Het ging om een vijfdeurs model met neerklapbare achterbank, maar duidelijk gebouwd op een kopersgroep met iets meer geld in de portemonnee. Renault had voorin zijn auto de minst krachtige versie van de PRV-motor met 128 pk. Dit is overigens niet een kwestie van een andere afstelling. Ondanks het gezamelijke concept had iedere deelnemer aan het projekt de mogelijkheid een aantal verschillende onderdelen te monteren. Zo gebruikte Peugeot bijvoorbeeld andere nokkenassen. Op dezelfde salon van Genève stond nog een andere Frans topmodel te pronken, de Peugeot 604. Deze auto hac^een duidelijk conventionele koets met vier portieren en een grote bagageruimte en trok zodoende toch een heel ander publiek dan de 30 van Renault. Beide Franse auto's beschikten uiteraard over een grote dosis comfort en een behoorlijk complete uitrusting met centrale vergrendeling, elektrische portierruiten, stuur bekrachtiging en getint glas. was met 150 geproduceerde paardekrachten. Peugeot liet zijn klassieke 604 nog een tijdje doorlopen, en verving hem enige tijd later door een 6 cylinderversie van de iets kleinere 505. Op de Parijse autosalon toonde Renault de derde inhoud- variant, een 2458 cc met turbocompressor en intercooler. Deze meest potente uitvoering was goed voor 182 pk in de 25 Turbo. Dezelfde krachtbron vinden we sinds de Rai autotentoonstelling van 1985 in de huidige Alpine. De Alpine GT bediend zich van de 2.8 liter versie, terwijl de Turbo de iets kleinere cylinderinhoud heeft. Enige aanpassingen leverden hier een kracht op van 200 pk. In de 25 werd in 1987 de alleen nog door Renault gebruikte 2664-versie vervangen door de grotere cylinderinhoud. van gebruikte auto’s Met Bovag-garantie, APK-/WN-keuring en 10.000 km beurt Peugeot 205 XE 1985 Peugeot 505 Select1986 Ford Sierra 1.6 Laser1984 Ford Fiesta 1.1 CL 1986 Ford Escort 1.6 L1983 Ford Escort 1.1 1984 Ford Escort Laser1984 Ford Escort 1.3 stationcar, Alfasud 1.5 Ti Quadrofoglio, BMW 316 (nieuw model) Suzuki Alto automatic Opel Corsa 1.2 S luxus Opel Kadett 1.3 LS Opel Ascona 1.6 luxus, 4-dr Opel Rekord 2.3 D stationce Audi 80 coupé GT 5S Seat Rhonda 1.6 GLX Renault 4 TL Honda Civic automatic Nissan Bluebird 2.0 GSL En nog div. goedkope inruilers vermogen opliep. Alleen Peugeot en Volvo plaatsten deze versie in hun 604 en 264. Overigens waren afgeleiden van de Volvo, de 265 stationcar en de fraaie 262 coupé van Bertone ook met deze soepele krachtbron uitgerust. Off. Mercedes-Benz-dealer voor Tilburg e.o. Als Mercedes-Benz-personenwagendealer opereren wij zeer klantgericht in de top van de automobielmarkt. Aan de kwaliteit van onze dienstverlening in brede zin hechten wij grote waarde. Op onze afdeling verkoop hebben wij momenteel een vacature voor een enthousiaste bruin metallic febr blauw metallic april bordeaux rood jan. zwart metallic zwart aug. donkergroen jan. zilver metallic april bordeaux rood april blauw nov. zilver metallic jan. zilver metallic okt. wit, 11.500,- juni Mazda 323,3-drs. Peugeot 505 GTI Mitsubishi Lancer 1200 GL Audi 100 5 cyl. aut. Fiat Panda Volkswagen Jetta 1.3 LX, schuifd. Mitsubishi Galant 1.8 GL turbo-diesel Peugeot 205 GE 1100, 5-drs. Peugeot 505 GL, schuifd. Nissan Bluebird 2.0 GL VW Polo Oxford Peugeot 205 Commercial XL diesel Ford Fiesta C Ford Escort 1.4 CL Mitsubishi L 300,1600 cc Mazda 323 Sedan Mitsubishi Lancer 1.2 EL Mitsubishi Sapporo 1600 GLX Peugeot 305 GL Opel Manta 1.8 GT, LPG, 91.000 km Mitsubishi Tredia14GL Het is nu wel helemaal interessant om voor de uitrusting, het bedieningsgemak, en het enorme Hyundai Pony XP te kiezen. Want als u 'm nu komfort. En dat met de zekerheid van 2 jaar bij ons koopt, hoeft u pas over een jaar te betalen! volledige fabrieksgarantie en het gemak van een Dus nu al genieten van deze betrouwbare gezins- uitgestelde betaling. Kom dus snel naar onze auto en de 3, 4 of 5 deuren openen die toegang showroom, want een proefrit is de eerste stap in geven tot het ruime interieur van deze moderne de goede richting, die nog eens beloond wordt voorwielaangedreven gezinsauto met 1500 cc met een schitterend fotoboek van de schone (katalysator) motor. Nu al plaatsnemen Olympische Spelen, achter het stuur en genieten van de komplete Betreft huurkoopovereenkomst tegen gebruikelijke kondities. Vereiste aanbetaling 25%. Maximaal krediet f 10.000,-. wit bruin, best. kort. goud metallic april wit jan. blauw metallic mei groen maart 1984 zilver metallic jan. 1986 groen met. maart 1984 injectie en wist 148 pk uit hetzelfde blok te halen. Renault liet de liefhebbers nog even langer wachten en kwam in oktober 1978 met de 30 TX tevens voorzien van een Bosch K-Jetronic injectiesysteem en een vermogen van 142 pk. Zowel de Peugeot als Renault werden in de injectie-versie duidelijk uitgebreide» in de extra's gestoken. Renault had overigens in de tussentijd de tweede toepassing voor de PRV-motor gevonden in de Alpine A310 die vanaf september 1976 met deze krachtbron werd uitgprust. De A310 bleef tot het einde van zijn carrière in 1985 uitsluitend met de carburatieversie leverbaar. In het begin van de jaren tachtig werd de cylinderinhoud van de motor verhoogd tot 2849 cc, waarmee uiteraard ook het Peugeot en Volvo kregen in september 1974 de primeur. De Fransen introduceerden op dat moment de gefacelifte versie van de fraai 504 coupé en cabriolet. Na hun introductie in maart 1969 waren deze auto's uitsluitend met 4 cylinder motoren leverbaar geweest. De nieuwe 6-pitter met een inhoud van 2664 cc leverde in de eerste versies bij Peugeot een vermogen van 136 pk. In de huidige autocatalogussen is de PRV-motor te vinden in de Peugeot 505, de Renault 25 en Alpine en de Volvo 760/780. Maar ook niet PRV-merken hebben de kwaliteiten van deze krachtbron erkent. Sinds de introductie van de Lancia Thema is er van deze auto ook een 6V-versie te koop. Opvallend is dat hier de mol dwars voorin is geplaatst. Ee roemruchte gebruiker is bovendien DeLorean die zijn aluminium sportwagen van deze V6 voorzag. De exclusieve Franse sportwagenfabrikant MVS koos voor zijn fraaie Venturi ook voor de PRV-motor, i: instantie als V6 ook als 2,8 liter injectie. HYUNDAI

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1989 | | pagina 27