VOOR LEE TOWERS vernieuwer DAF 4 Vliegende non 51 2195* Oplage: 90.710 ex. Gastrubriek v. Roosmalen in o.a.: Bijlage: DeTilburgseKoerier VJ DE WEEK f Tilburgse Schouwburg Deze week in de Automaat 1845 18?5 18?5 2495* 26?5* 2895* 2895* 3495* ren 1 ^95* 16?5* bon 16^5* 1995* 1995* 1 11 mei 1989-pagina 2{ en li s likeurglas. 32503-605 55. sen sle administra- (Lees verder pag. 5) TONY VOS De zomer in je hoofd. Pag.7 NISSAN Jaargang 1 Nummer 19 Nederlands entertainer "Number One", Lee To wers, geeft zijn fameuze "Gala of the Year" con cert in Ahoy een flonkerend vervolg tijdens een concerttour door heel Nederland. Met ondersteu ning van de Bob East Showband, de Jody's Sin gers en de Barrie Stevens Dancers geeft Lee To wers een avondvullend concert in de Tilburgse Showburg op dinsdagavond 30 mei aanstaande. LENTE OCCASIONS GARAGE DENISSEN BVa dooi van Jan van Roosmalen Direkteur van Roosmalen Tilburg B.V. redactie en advertenties: dinsdag 22.00 uur 12 maanden garantie suze uit 50 stuks Burg. Jansenstraat 52-56 Tilburg - 013-683911 Lee Towers is overigens de eerste artiest die sponsoring professioneel aanpakt. Hij heeft een aantal sponsorpak- Ji De ministerraad is vlak voor de val van het kabinet ak koord gegaan met het wetsvoorstel Houderschapsbe- lasting van staatssecretaris Koning van Financiën. On- derhandeling door de Federatie Historische automobiel en motorfietsenclub (FEHAC) hebben tot resultaat ge had dat voertuigen ouder dan 20 jaar geen motorrijtui genbelasting meer hoeven te betalen. De houder- schapsbelasting is hiermee voor de bezitters van histo rische voertuigen geen bedreiging meer. In 1986 kwam Daf voor het eerst op de bestelwagen- markt met de introductie van de 400. Daf heeft de erva ringen, opgedaan in de afgelopen jaren, verwerkt in een sterk verbeterde 400, die zojuist is geintroduceerd. De serie is ingedeeld in drie laadvermogens van 1000, 1400 of 1800 kg. Zo is er de 428, 431 en 435 waarbij de 4 staat voor de 400-serie en de twee laatste cijfers voor het totaal gewicht. Autotest: Montego DL Turbo Estate Pag.3 Uiteraard is er in de 400-reeks een ruime keus uit verschillende car- rosserien. Dit betekent een geslo ten bestelwagen met normaal dak en verhoogd dak en voor de eigen opbouw een chassis-cabine of een dubbele cabine. Alle modellen zijn leverbaar met de 72 pk leve rende 2.5 liter 4 cylinder dieselmo tor die uitblinkt door zijn bedrijfs zekerheid, hoge trekkracht bij lo ketten samengesteld in ruil voor publiciteit en een aantal toegangsbiljetten. Tilburg is in de totale concer teer een van de laatste plaat sen waar Lee zal komen. Al leen Venlo, Heerlen, Almere en Breda zullen nog worden aangedaan. Voor de echte fans is het dan ook een 'must' om op 30 mei naar de Schouwburg te komen om hun idool van nabij te zien en horen. Kaarten zijn te koop aan de kassa van de Schouwburg. Lee zou overigens niet in staat zijn zijn wervelende show in het land te brengen zonder een aantal belangrijke spon sors. Dit jaar werkt de zanger nauw samen met Opel-impor- teur General Motors. Lee To wers rijdt daarom zelf in een door Irmscher getunede Se nator CD met een 3.6 liter zes- cylindermotor met injectie. tie van het Centraal Bureau Mo torrijtuigenbelasting en de Rijks- dienst voor het Wegverkeer te ver vallen. Bedreiging Voor klassiek rijdend Nederland is de houderschapsbelasting e< grote bedreiging geweest. De meeste klassiekers worden im mers niet dagelijks gebruikt en niet zelden groeit de liefde voor één merk uit tot een hele verzame ling. met 12 Kei «Degelijkheid, eerlijkheid en goede service, zijn de gereedschappen waarmee je een bedrijf grootmaakt». Met deze stelling hebben mijn ouders mij grootge bracht. Het is nu alweer 22 jaar ge leden dat wij het Volvo-dea- lerschap verwierven. Toen nog een automerk, met in ons land een betrekkelijk geringe bekendheid. Op een avond bezocht mijn vader een echtpaar, waar van hij had vernomen dat zij de aanschaf van een nieu we auto overwogen. Nu hadden deze mensen een levensmiddelen winkel, waarbij hij bij het noemen van de naam Volvo de reak- tie kreeg: «ach, meneer van Roosmalen, we hebben al 10 soorten zeeppoeder op de plank staan». Gelukkig zijn deze tijden voorbij. Nu ruim 22 jaar la ter mogen we zeggen dat de namen Volvo en Van Roos malen een solide reputatie hebben opgebouwd. Met enige trots kan ik dan ook wel zeggen dat ons bedrijf met een omzet van ca. 800 nieuwe.auto's per jaar is ^^orgedrongen in de top 5 1 de Nederlandse Volvo- dealers. Maar natuurlijk heeft die groei ook consequenties ge had voor de om vang van ons bedrijf. Diverse verbou wingen hebben niet kunnen verhinderen dat wij anno 1987 een nieuwe vestiging hebben opgestart hier in Til burg. Een splinternieuw en modem gebouw, makkelijk bereikbaar, aan goede uit valswegen en met veel ruimte er omheen. Uiteraard, zonder gemoti veerde medewerkers (het zijn er inmiddels 45) waren we niet zo gegroeid. Wij al len werken met de instelling «wij zijn pas tevreden als onze klanten dat ook zijn» en op deze wijze beant woorden wij aan de wensen van de hedendaagse auto bezitter. Vanzelfsprekend zijn wij als Volvo-dealer in staat behal ve in- en verkoop, alle voor komende werkzaamheden uit te voeren in het kader van onderhoud en repara tie, maar ook zaken als schadeafwikkeling, gasin- bouw, inbouw en levering van autotelefoon- en alarm installaties, etc. horen erbij. Ik nodig u hierbij uit per soonlijk kennis te komen maken in een vgn.onze ves tigingen. U bent meer dan welkom! De Wet op de Motorrijtuigenbe lasting 1990 gaat het huidige be- lastingssysteem vervangen. Voort aan zal niet meer het rijden met een auto worden belast, maar het bezit ervan. De nieuwe belasting zal worden gekoppeld aan de kentekenregistratie en is alleen van toepassing op auto's en mo torfietsen. Voor bussen en vracht wagens blijft het huidige systeem gelden. De overheid hoopt hier mee de betalingsmoraal, die in Nederland slecht is, te verhogen. Ook komt de dubbele administra- ge toeren en een lange levens duur. Vrijwel alle types zijn bo vendien te bestellen met een ge blazen versie van deze krachtbron die 97 pk levert. Een volledig ge synchroniseerde vijfversnellings- bak behoort eveneens tot de stan daard specificaties en beinvloedt zowel het brandstofverbruik als het geluidsniveau op positieve wijze. FSO: Samenwerking tussen Nederland en Polen Pag.9 De Automaat is een uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. D.A.T.O. en verschijnt in geheel Tilburg, Goirle, Riel, Loon op Zand, Udenhout, Berkel Enschot, Oisterwijk, Moergestel en Hilvarenbeek Redactie: Tony Vos Tel. 013/686023 Postbus 410 - 5000 AK Tilburg Advertenties: Advertentie-afdeling De Tilburgse Koerier N.S. Plein 14, 5014 DA Tilburg Tel. 013/368805 Fax 013/359985 Sluitingstijd: redactie er Ze zijn zo onderhand wel be kend, de cliché-verhalen over wie wel of niet kunnen rijden. Zo gauw de zichzelf geoefend noemende automo bilist een wat trager voortbe wegende medeweggebrui ker voor zich heeft rijden, worden al snel een arsenaal krachttermen tussen de lip pen door naar buiten ge perst. Maar al te vaak wordt aangenomen dat een sukke laar in het verkeer automa tisch een vrouwspersoon of t een oudere man is. Maar ook onze zuiderburen en in ons land wonende buitenlanders moeten het vaak ontgelden. Als ik heel eerlijk ben, moet ik bekennen dat ik zelf ook wel eens deze eigenschap vertoon, foei! Vorige week reed ik op een dubbelbaans weg met een grote middenberm. Van de andere kant kwam een auto aangereden die blijkbaar de verkeerde weg had gekozen. Het ruime opstelvak tussen de wegen in gaf dan ook de mogelijkheid te draaien. De verkeersstroom waarin ik me bevond, was erg lang. De be treffende automobilist moest dus heel snel optrekken of wachten tot de hele stoet voorbij zou zijn. Er werd zichtbaar getwijfeld, wat na tuurlijk fout is in het verkeer. Op het laatste nippertje, en voor de gemiddelde automo bilist al net te laat trok de auto toch op. De bestuurder wist echter het gaspedaal goed te gebruiken. Het felle wegrijden had zelfs licht ro kende banden tot gevolg ver gezeld van het gebruikelijke piepen. Een paar honderd meter verder passeerde ik de auto waarin drie personen bleken te zitten. Een blik naar binnen leerde dat het om een drietal nonnen ging in vol or naat. Werden ze van hoger hand aangespoort afhadden ze gewoon een goede rij-op- leiding gehad. In ieder geval moest ik glimlachend denken aan de televisieserie 'The Flying Nun'... Ook in de cabine zijn een aantal belangrijke wijzigingen doorge voerd. De bestuurdersstoel is vol ledig instelbaar en het uitzicht is uitstekend. Een brede zijdeur en achterdeuropening maken het be laden tot kinderspel. Met de Daf 400 brengt je de lading weer vei lig tot stilstand door de hydrauli sche bekrachtigde remmen, voor met schijven en achter met trom mels. Daf gebruikt overigens hier bij milieuvriendelijke asbestvrije voeringen. Ook de ’kleine' Daf 400 mag reke nen op de volledig truck-service van het merk, wat betekent dat je vaak 's avonds en op zaterdag morgens terecht kunt bij de dea ler. Maar ook in het buitenland bekommert de Daf-dealer zich evenzeer om het belang van de eigenaar van een enkele bestel wagen als het belang van een groot transportbedrijf. k 'Mm

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1989 | | pagina 27