RENAULT t I I" krijgt iets meer pit Advies Het gaat goed met Oplage: 90.240 ex. Gastrubriek: met Bijlage: DeTilburgseKoerier Carré Autohuis Fiat Croma Turbo D i.d. pag. 7 Mensen-kijken op de Rai pag. 7 Deze week inde Automaat o.a.: Test: Opel Kadett 2.0 i Caravan GT pag. 3 aantrekkelijke bestellers B bruari 1989- pagina 24 Donderdag 16 februari 1989 ster >or alle verkeer. jkt n nber. In september werden de modellen van het Tony Vos J9 lijntje. ngen. Jaargang 1 Nummer 7 ustus mber. 'imorstraat ïelten uitgevoerd, in dat deel van /erkt wordt. tus iber. e rijbaan van i Zuid. wordt verwezen - Waterhoef- raat. us iber. Amerikaanse merk Jeep opnieuw op de Nederlandse markt geintroduceerd door de kersverse importeur Chrysler Import Holland. In de afgelopen maanden heeft vooral de Cherokee de harten van heel wat automobilisten veroverd. Om nog meer aan de wensen van de klant te kunnen voldoen wordt nu een reeks modellen op grijs kenteken met geblindeerde ruiten geleverd. istus. loeven. len aan de brug. oor alle verkeer et verkeer wordt jbaan Oost. tus ember. jnlaan - tus ember. at, scheweg jckstraat us iber. ntlaan, rijbaan tussen lazelaarstraat Dik aanslui- tering. Het werk levoerd. i dat deel van rkt wordt n en brug ial. Volledige weg j fietsers. Het dt verwezen via jen Powell laan, wordt verwezen Zoorst tot Voorst- suvelenweg. In 1988 werden door Renault wereldwijd 1.850.000 personenauto's en lichte bedrijfswagens verkocht tegen 1.787.000 in het voorgaande jaar. Dit betekent een toename met 63.000 stuks. Zo blijft het Franse staatsbedrijf vierde op de Europese markt. In Frankrijk wist Renault wederom in ieder marktsegment de eerste plaats te behalen. 5 omgangsvormen, f en persoonlijk 'i vereisten om te kunnen juli 1992 si in Noord- uropa van de lieuwe auto zc en Tilburg us jat ichting. elfen uitgevoerd, n dat deel van erkt wordt. gedeelte tussen rlplein. riool komt in het De Commercial-uitvoeringen zijn er zowel met drie als vijf deuren. Naast de geblindeerde ruiten worden deze uitvoeringen ook gekenmerkt door het ontbreken van de achterbank. De zijpanelen zijn met een folie beplakt die de indruk geven dat er donker --stinte ruiten in de auto zitten. De int kan uit een zeer complete serie op grijs kenteken kiezen. Het gaat maar liefst om zes verschillende auto's. De 2.1 liter turbodiesel is er met TVR is een kleine Engelse fabrikant van exclusieve sportwagens. Het bedrijfje is gevestigd in Blackpool en produceert per jaar tussen de 500 en 700 wagens. Het modellenprogramma bestaat uit twee series. De nieuwste telg is de TVR S, die wat betreft zijn styling teruggrijpt naar oudere modellen. Daarnaast is er een serie strak gelijnde auto's die luisteren naar de naam 280i, 350i en 450i. Door de nieuwe 19 kon Renault in de laatste drie maanden van het jaar toch nog ruim 30% van de Franse personenautomarkt veroveren. Buiten Frankrijk was er een grote stijging in Spanje waar maar liefst 329.000 nieuwe Renaults werden verkocht. Ook in Engeland boekte het merk succes met voor het eerst meer dan 100.000 eenheden. In Nederland bleven de verkopen van Renault stabiel. Kort geleden heeft de TVR S de nieuwe 2.9 liter Ford V6 injectiemotor gekregen. Voorheen beschikte dit model over een 2.8 liter versie van dezelfde makelij. Daarnaast werd door het merk zelf het uitlaatsysteem herzien, wat leidde tot een kleine vermogenswinst tot 168 pk. Dit was 160 pk. Het geluidsniveau nam zelfs wat af. Houten dashboard De traditionele ronde vormen van de S staan in contrast met de andere modellen van TVR. Nieuw op het 1989 model zijn de verbeterde stoelen, nieuwe acht- spaaks lichtmetalen velgen en een verbeterd instrumentarium. Het aantal opties is ook uitgebreid met onder andere elektrische portierruiten en elektrisch bediende buitenspiegels. Heel aardig is bovendien het houten dashboard wat tevens tegen meerprijs leverbaar is. Volledig nieuw is een speciaal voor de TVR S ontwikkelde hardtop die de auto tot een coupe omtoverd. De kap is van in de carrosseriekleur van de auto gespoten kunststof. Tuscan In augustus van dit jaar mogen we van TVR een nieuwe auto verwachten die naar de naam Tuscan zal luisteren. Op de afgelopen Rai werd bij TVR al het chassis van deze auto getoond. Alle vier de wielen zijn onafhankelijk opgehangen volgens het wishbone principe. Er is voldoende ruimte uitgespaard om de Tuscan uit te rusten met een katalysator. De auto krijgt een 225 pk leverende V8 motor, terwijl het uiterlijk duidelijk aan de S doet denken. De Tuscan is 5 centimet langer en 10 breder dan de S. Lees verder op pagina 3. worden gedistribueerd naar a markten in de hele wereld, behalve naar die markten die onder de directe verantwoordelijkheid van één beiden partijen staan: Noord- Amerika voor Chrysler en Frankrijk, Italië, Spanj e en Portugal voor Renault. Chrysle en Renault zullen in gelijke ma deelnemen in de nieuwe onderneming die zijn hoofdzet. Europa zal krijgen. drie of vijf deuren en is te koop vanaf f .49.995, Maar ook de krachtige 4 liter met automaat kan worden besteld vanaf f.52.995,=. Tot slot is er nog het topmodel de Limited als vijfdeurs turbodiesel met vijfbak voor f.59.230,= en als 4 liter met automaat voor f.62.230,= Ten opzichte van de geel kenteken-versie is de Limited 4.0 bijna negentienduizend gulden goedkoper. Ook de lekker ruige Wrangler is er als 'bestel' voor zeer aantrekkelijke prijzen. De softtop- versie kost f.33.795,=, terwijl de complete Laredo met hardtop voor f.39.995,= in de prijslijst staat. Ook bij de Wrangler scheelt het zo'n tienduizend gulden in prijs. Zeker met softtop is de Wrangler zeer aantrekkelijk. Met neergeklapte kap is er op de achterbank na geen verschil meer met een Wrangler op geel kenteken. Nummer 1 en 2 in Europa zijn Fiat en Ford met ieder 11,2 marktaandeel. Opel is nummer 3 met 10,3 op de voet gevolgd door Renault met 10,2 Op de Franse markt wist Renault 30,9 van de verkopen voor zich op te eisen. Dit komt neer op 643.500 auto's. Een lichte achteruitgang derhalve te verklaren door de vervanging van de 9 en 11. Gedurende vier maanden was het Renault- programma onvolledig. Je zult het je kunnen voorstellen dat lamilie en kenissen mij regelmatig vragen wat voor een auto ze het beste kunnen kopen. Het is dan toch helemaal niet zo makkelijk om daar een goed advies over te geven. Ik moet dan altijd proberen zoveel mogelijk mijn eigen voorkeur buiten spel te zetten en niet als Tony Vos maar als onafhankelijke autojournalist een oordeel te geven. Er zijn zoveel zaken die meespelen bij de koop van een auto. De eerste schifting wordt al gemaakt door het te besteden budget. Binnen een bepaalde prijsklasse blijken dan een hele reeks auto's te koop te zijn. Kleintjes met een grote motor en een luxueuze uitrusting tot en met zeer grote met een relatief kleine motor en een kale uitrusting en alle mogelijkheden er tussen in. Veelal wordt mij gevraagd een uitspraak over een merk te doen. Gelukkig is iedere autofabrikant een aantal eigenschappen toe te schrijven, al zit er ook dan weer veel verschil tussen het basismodel en de grote limousine. Iemand die vraagt voor welke wagen hij bij inruil het meeste terug zal krijgen, wil een totaal andere auto dan iemand die voornamelijk eisen stelt aan comfort, uitstraling of luxe. Op ieder potje past een deksel, bij iedere automobilist past een auto. Het is alleen zo jammer als naderhand blijkt dat men verkeert gekozen heeft. Ik ken een aantal voorbeelden uit mijn directe omgeving van mensen die al tien tot vijftien jaar een Franse auto reden. In twee gevallen kreeg men spijt. Maar het kan ook andersom. Iemand die een strak geveerde Duitse auto jaren lang gewend is, zal een Franse niet bevallen. Er is maar één manier om de kans op een foute keuze zoveel mogelijk te beperken. Ga bij zoveel mogelijk dealers langs en ga alsjeblieft flink proefrijden, zeker als de keuze nog tussen twee of drie auto's gaat. In een showroom of folder is iedere auto anders dan op de weg. Pas dan kun je ook echt vergelijken. Mijn advies is dan waarschijnlijk overbodig... Carré Autohuis Tilburg aan de Lage Witsiebaan 78 is enkele jaren geleden van start gegaan als een unieke concentratie van autobedrijven onder één dak. Doelstelling was en is de consument vanuit één groot auto(waren)huis de grootst mogelijke keuze en variatie in auto's en autodiensten te kunnen bieden. Echter met behoud van het persoonlijk kontakt en de charme van een klein bedrijf. De hoge omloopsnelheid doet de klient profiteren van een scherpe prijsstelling. Heden ten dage zijn in Autohuis Carré gevestigd: Bols en Kooijman Tilburg, de officiële Peugeot-dealer, Autobedrijf "De Witsie", de Daihatsu-dealer voor Tilburg e.o. en last but nog least Autodróme, één van Brabants grootste centra voor gebruikte auto's. Bij de aanschaf van een nieuwe of gebruikte personenwagen, bestelwagen of terreinwagen, kan de klient kiezen uit een aantal gespecialiseerde diensten. Zo kan binnen Autohuis Carré de financiering, het leasekontrakt, de verzekering en nog een aantal zaken geregeld worden. Daarnaast kennen wij een uitgebreid pakket garantievormen met een looptijd van 3 maanden tot 2 jaar toe. Ook kan desgewenst een onderhoudskontrakt afges worden met vaste prijzen i een open kalkulatie. Ook de service-faciliteiten van Autohuis Carré zijn zeer uitgebreid: het aanbod wordt steeds weer afgestemd op de wensen van de klient Onze werkplaatsen zijn dagelijks geopend tot 18.30 uur, terwijl ook zaterdags tot 13.00 uur de service- medewerkers paraat staan. Buiten de openingstijden kunt u via ons oproepsysteem, zo nodig verzekerd zijn van snelle hulp. Wij repareren en onderhouden alle merken personen- en bestelwagens. Grote en kleine wagenparken bieden wij een zorgvuldige begeleiding in hun wagenparkbeheer. Naast de eigen dealerschappen zijn wij sinds kort ook gespecialiseerd in het onderhouden van Fiat. Na het wegvallen van de Tilburgse dealer meenden wij deze klienten te moeten opvangen. Vanzelfsprekend zijn onze werkplaatsen uitgerust met de modernste apparatuur. Zo beschikt Autohuis Carré over een eigen techno-station "Pitstop". Carré Glas levert van vrijwel elk merk auto uit voorraad de ruiten en Carré LPG bouwt gasinstallaties in tegen concurrerende prijzen. Na een grote onderhoudsbeurt wordt uw wagen vanzelfsprekend door Carré Wash weer piekfijn afgeleverd, terwijl Carré Rent u, zo nodig, aan een vervangende auto helpt. Stuk voorstuk elementen om het onze klienten naar hun zin te maken. Ondanks het grote autogebeuren wat binnen Carré plaatsvindt, is de persoonlijke attentie voor klient en zijn wagen gebleven. Onze organisatie kent vrijwel geen “witte jassen", maar elke medewerker is op zijn terrein verantwoordelijk voor de kwaliteit en heeft dan ook rechtstreeks en persoonlijk kontakt met de klient. Vriendelijke attentheid en dienstbetoon zijn binnen ons team i opereren. Bij alles wat we doen staat het belang van de klient voorop. Als dienstverlener bij uitstek vinden wij dat we de klant en zijn auto moeten verwennen. Is de klient tevreden, dat zijn ook wij het/ pas. Brengt ook u eens een bezoek aan Carré Autohuis Tilburg en overtuig y van de vele mogelijkheden welke ons bedrijf u biedt. P.R.J. Romijn, directeur Carré Autohuis Tilburg De Automaat is een uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. D.A.T.O. en verschijnt in geheel Tilburg, Goirle, Riel, Loon op Zand, Udenhout, Berkel Enschot, Oisterwijk, Moergestel en Hilvarenbeek Redactie: Tony Vos Tel. 013/686023 Postbus 410 - 5000 AK Tilburg Advertenties: Advertentie-afdeling De Tilburgse Koerier N.S. Plein 14,5014 DA Tilburg Tel. 013/368805 Fax 013/359985 Sluitingstijd: redactie en advertenties: dinsdag 22.00 uur ijzen vooraf of USA Op de Amerikaanse markt blijl Renault geen groot succes. De Alliance en Encore (9 en 11), de Medaillon (21) en Premier (sedan van de 25) blijken geen hoge ogen te gooien. De Medaillon en Prenlier worden nu door Chrysler onder de naam Eagle verkoc Toch hebben Renault en Chr op 2 februari jl. een intentieverklaring getekend v de oprichting van een onderneming die een kleine, concurrerende auto moet gac ontwikkelen en produceren. Deze nieuweling met als codenaam 'JJ' zal in j"1J 1 009 verschijnen en zowel Amerika als in Eui band lopen. De ni,

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1989 | | pagina 25