7Z7Z De Giant Suzuki i5 nieuwe 298 3’* l98 >ns Varkens AUTOPARC I nieuwe pick-up van V.W. J Gastrubriek: Deze week Test Nissan Prairie Hyundai Sonata Renault Dauphine in de ND Automaat: pag- 7 pag. 3 pag. 5 Oplage: 90.145 ex. Ml i 1989 - pagina 22 DE TILBURGSE KOERIER ft Donderdag 12 januari 1989 Lees verder pag. 3 Tony Vos i Jaargang 1 Nummer 2 L. de Koster Directeur Autoparc B V i ge- extra jeko- s ach- u hand- open ser/ ruitei srmo- vd ter Oelde .j.sns laar cabine, c halve dubl naamde Ei de dubbele cabine en een ubbele cabine, de zoge- Extra Cab. ten def cipe is alleen is monteer wissel makei Redactie: Tany Vos Tel. 013/686023 Postbus 410 - 5000 AK Tilburg Advertenties: Advertentie-aideling De Tilburgse Koerier N.S. Plein 14, 5014 DA Tilburg Tel. 013/368805 Fax 013/359985 Sluitingstijd: redactie en advertenties: dinsdag 22.00 uur De Taro met e, een laadvloer: m2 bij een laac meter. Het ongeveer 1 van 4,75 draaicii De voorwielen zijn onafhankelijk op gehangen, terwijl achter voor een starre as met bladveren is gekozen. Voor een auto van dit kaliber nog steeds de meest robuuste oplossing. Alhoewel de Taro een samenwer- kingsprodukt is van Volkswagen en Toyota, is het uiterlijk en ook het dashboard duidelijk Japans. Toyota zal namelijk een vergelijkbaar mo del binnenkort als nieuwe Hi-lux in troduceren. voorganger: vier centimeter langer, drie breder en met een wielbasis die ook twee centimeter is toegeno men. De vijfdeurs versie is een ver haal apart. Deze auto is in z'n heel 10 centimeter langer. De extra ruimte is volledig ten goede gek men aan de beenruimte van de terpassagiers, waardoor deze auto een van de ruimste in zijn klasse is. enkele cabine heeft ^eroppervlakte van 3,1 i laadvloerlengte van 2,16 t nuttig laadvermogen is 1.100 kg. Met zijn lengte 75 meter en een relatief korte irkel is de Taro ook in de stad goed te hanteren. Het modellen-gamma van Volkswagen bedrijfsauto's wordt uit gebreid met de Taro, een 1-tons pick-up. De auto is ontwikkeld in samenwerking met Toyota. Het gaat hier om een zuivere pro- duktie-samenwerking. De Taro wordt alleen via de officiële VW- dealers geleverd en geserviced. De Taro heeft een gescheiden cabine en opgeschroefde, plaatstalen laadbak. De uitrusting van het bestuurderscompartiment voldoet volledig aan de eisen van een personenauto. In totaal kan de klant kiezen uit tien ver schillende kleuren. auto. De klant van de nieuweling kan net als bij het oude model kie zen uit drie motoren, die ten opzichte van hun voorgangers allemaal krachtiger geworden zijn. Als basis dient weer de bekende 1 liter driepitter met een enkele bo venliggende nokkenas. Het vermc gen is gestegen tot 53 pk en dat f- wijl ook nog eèns een ongeregeld katalysator is toegevoegd. Volgei ECE-norm komt de Swift 1.0 maar liefst 25 kilometer ver met 1 liter Eurosuper bij een constante snel heid van 90 km/u. Register De nieuwe 1.3-motor kreeg een kor tere slag, waardoor de cylinderin- houd van 1324 cc werd terugge bracht tot 1298 cc. Een centrale bo venliggende nokkenas bedient via tuimelaars de in V-vorm opgestelde kleppen. De 1.3-motor heeft een re- gistercarburator en een ongeregel de katalysator en levert 67 pk. Het topmodel blijft de GTi die moto risch gezien slechts een gering aan tal modificaties heeft ondergaan. Zo werd het inlaatspruitstuk volledig nieuw ontworpen. De 16-kleppen- krachtbron heeft nu bovendien een geregelde drie-wegkatalysator ge kregen. Het vermogen blijft ongewij zigd op 101 pk bij 6.450 tr./min. Alle uitvoeringen van de Swift wor den standaard geleverd met een nieuwe vijfversnellingsbak, terwijl op beide motorversies ook een auto maat leverbaar is. Belangrijk is het toepassen van een volledig onafhankelijke achterwiel- ophanging, waardoor de auto aan merkelijk comfortabeler is gewor den. De compacte bouw van de op hanging komt de ruimte in het ba- gage-compartiment ten goede. Ook de inhoud van de brandstoftank kon zodoende toenemen van 33 naar 40 liter. De 3 cylinder 1 liter is er als GA en GL, terwijl de GL ook als automaat wordt geleverd. De GA beschikt al over halogeen koplampen, geïnte greerde hoofdsteunen, een gelaag de voorruit en een achterruitverwar- ming. De GL is wat rijkelijker uitge dost met een 40/60% neerklapbare achterbank, een van binnenuit te openen achterklep, achterruitwis- sproeier en een interval op de jnwissers. Door een verder naar achter doorlo pende daklijn is ook de hoofdruimte achterin vergroot en nam het baga ge volume toe. Iedere nieuwe auto doet wel aan verschillende bestaande auto's den ken. Zo zien we in de Swift flarden van een Opel Kadett, Mitsubishi Colt en een Hyundai Pony. Alles bij elkaar is het toch een frisse nieuwe De Giant Suzuki is terug. Binnenkort kunnen we op dezelfde satelietzen- der weer genieten van een 8 minu- i durende mini-speelfilm, waarin Swift de hoofdrol speelt. In prin- i het filmpje gelijk gebleven, is de nieuwe Swift nu inge- jrd. Maar ook de presidents- ïling in Amerika is niet aan de ïts voorbijgegaan. Een heuse De Taro is er met een 1.8 liter benzi- ne-motor van 83 pk en een even sterke dieselkrachtbron met een in houd van 2.4 liter. De auto haalt een top van 145 km/u. Van 2 tot en met 14 februari, oftewel tijdens de auto-Rai, brengt Hyundai een speciale versie van zijn Pony: de Son net. Standaard krijgt deze auto een zonnedak, stootstrips op de flanken, een achter spoiler en speciale striping. Al deze extra's kosten in de Rai-periode helemaal niets extra. De Pony is er als 3-, 4- en 5- deurs-auto, allemaal met een 1.5 liter-motor met ka talysator. De Automaat is een uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. D.A.T.O. en verschijnt in geheel Tilburg, Goirle, Riel, Loon op Zand, Udenhout, Berkel Enschot, Oisterwijk, Moergestel en Hilvarenbeek president Bush geeft in de spot toe stemming tot aanvallen. Wielbasis De nieuwe Swift is van bumper tot bumper nieuw en doet totaal niet meer aan zijn voorganger denken. Op dit moment staan er elf verschil lende versies op de prijslijst. De driedeurs Swift is groter dan zijn Het is met oude auto's net als met kleine kinderen. Ze blijven je altijd zorgen baren. Hierbij denk ik niet zozeer aan de el lende die je beleeft als je een bepaald onderdeel niet meer makkelijk kunt krijgen en ook niet aan het ongenoegen als-ie er plotseling mee ophoudt en zelfs niet eens als hij door een onverlaat wordt beschadigd. Nee, ik heb het over een alge meen probleem waar veel auto- verzamelaars mee te maken hebben: een gebruik aan stal- lingsruimte. Toen ik mijn oude auto naar Nederland bracht, werd hij on dergebracht in een schuur in Oisterwijk. De auto heeft daar ruim een jaar gestaan voordat hij naar de spuiterij ging. Daar staat hij nu inmiddels ook al weer enkele maanden. Pas als hij helemaal is afgebouwd, komt-ie weer terug. Maar dan begint pas de ellende. In de tussentijd, zo heb je al eerder kunnen lezen, is mijn collectie uitgebreid met een tweede auto die al volledig klaar is. Enkele weken terug dacht ik een idea le stalling gevonden te hebben. Een fraaie boerenschuur naast een varkensstal. Die stal heeft een open verbinding met de schuur, zodat een moordende lucht en voor prachtig plaat werk eveneens dodelijk stof in grote hoeveelheden binnenko men. Totaal ongeschikt zodoen de voor het stallen van auto's. Maar ja, met varkens is op het ogenblik niet veel te verdienen. De zoons des huizes wist te ver tellen dat dit de laatste varkens zouden zijn en dat ze eind ja nuari zullen verdwijnen. De schuur kan dan worden schoongespoten en er is geen vuiltje meer aan de lucht. Prima oplossing, nietwaar? Nou, dat was alleen maar scho ne schijn. Toen ik dit weekend zijn vader sprak, wist deze te melden dat het nog maar de vraag is of er geen nieuwe var kens komen. Iedereen begrijpt het, totaal geen zekerheid. Als ik morgen mijn auto's in die schuur zet, zitten er overmorgen wie weet wel weer een aantal roze, rondsnuffelende beesten. Wat ik nodig heb, is een ge schikte, permanente ruimte. Wie helpt mij? De in Nederland te leveren GL-uit- voering omvat twee gescheiden zit plaatsen, een gelaagde voorruit, mechanische besturing en halogeen koplampen. Verder zijn er drie car rosseriemogelijkheden: de enkele Deze week heeft Suzuki een belangrijke wijziging in zijn programma aangebracht. De Giant Suzuki, de Swift, is volledig vernieuwd. Het huidige model verscheen in 1983 als SA310. Een aantal detailwijzigingen en het toevoegen van een viercylinder-motor heb ben de Swift de afgelopen jaren veel populariteit opgeleverd. En wat te denken van de geweldige reclame-film op Sky-Channel. De nieuwe Swift belooft zo nog een groter suc ces te worden. De naam Mercedes Benz heeft in de hele wereld een magische klank. Dat is in de eerste plaats te danken aan de uitstekende kwaliteiten van deze prachtige automobielen. Vanaf het eerste begin is perfektie en techniek, klasse en stijl voor dit merk het uitgangspunt geweest. Ook Autoparc BV, die dit merk voor Tilburg en omstreken vertegen woordigt, is een klasse apart. Onze service, kennis van zaken en betrokkenheid bij de klanten heeft in ieder opzicht de uitstra ling die past hij dit merk. De im porteur van Mercedes Benz be paalt voor een deel het karakter van deze serviceverlening. Maar wij als dealer geven op eigen wijze vorm aan de beken de Mercedes Benz-filosofie: «Het merk dat de minste service no dig heeft, krijgt de beste». Voor Autoparc BV als Mercedes Benz-dealer is het een uitdaging om de service optimaal aan te sluiten op de levensstijl van de Mercedes Benz-rijder. En dat betekent dat wij rekening moe ten houden met het tempo waar in zakenmensen gewend zijn te leven. Want Mercedes Benz is door zijn betrouwbaarheid en exclusieve uitstraling bij uitstek de automobiel voor deze groep mensen. Wij als dealer hebben in onze serviceverlening begrip voor het spreekwoordelijk tijd gebrek van onze klanten. Kleine reparaties voeren wij dus als het enigszins kan meteen uit. Alles wat noodzakelijkerwijze langer moet duren, doen wij zo snel en zo goed als mogelijk. De klant vlot en geruisloos weer de weg op helpen en de kwaliteit van onze service op topniveau hand haven, dat is voor ons als Mer cedes Benz-dealer de uitdaging. Bij een door de zakenwereld zo zeer gewaardeerde auto als Mercedes Benz speelt leasing een zeer belangrijke rol. Het be tekent een maximum aan zeker heid en probleemloos autobezit tegen een zeer redelijke prijs. Leaseprogramma's voor fleet owners bestaan natuurlijk al langer. Maar door de introductie bij Mercedes Benz van speciale leaseprogramma's voor particu lieren is onze leasemarkt enorm toegenomen. Er zijn verschillen de mogelijkheden, van operatio nal leasing tot financial service leasing, waarbij u zelf bepaalt welk deel u wel of niet wilt lea sen. Ook is er de mogelijkheid een occasion te leasen. Als u bij ons bedrijf komt, zult u merken dat er een groot enthou siasme voor de kwaliteit van ons merk bij al onze medewerkers leeft. De kwaliteit van de service en de binding met onze klanten kan ook alleen maar tot stand komen door de inzet van ons he le team. Direktie en medewer kers motiveren elkaar weder zijds om onze klanten puntgave service te bieden. Verkopen is maar één ding, de echte uitda ging begint voor ons team daar na. Dan begint het opbouwen van een langdurige goede rela tie met onze klant. Wij hebben als Autoparc BV het voordeel onze klanten en hun auto's persoonlijk te kennen. Daardoor kunnen wij optimaal inspelen op de wensen van onze klanten. En die varen daar wel bij. Gaarne nodig ik u hierbij uit voor een bezoek aan Autoparc BV. Ons team staat klaar om u op gepaste wijze te ontvangen. De deuren staan altijd open en de koffie staat ook altijd bruin. Kom dus gerust eens langs. 41

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1989 | | pagina 23