1
PRAAT
r
f]
Q VAN DER BOOM BMWM5 mag nu I
Geef ’m de ruimte
'0%
PPERMANS
Van Gils Auto’s
AUTOTEST;:
I
AUTOBEDRIJF H00GEND00RN
OISTERWIJK B.V.
WFSÖ\
K. VAN DER BOOM
i
s
1
l
67
.VA*1®
Hard rijden
aalwijk
Renault Espace Turbo DX
AUTOBEDRIJF
Vakmanschap en service als traditie
Renault-dealer
IAKEN
9
Rijden met de Mazda 121 Cabrio TopI
FSOprijsbrekers uit Polen
Textielplein 78
Tilburg
l
sverkoop
iRKOOPSHOW
N ONGEKEND
RIEKSPRIJZEN
!3 25
nA242-88221
fynen
^-□rijven
°'sl£^oge's'aan
il 1988-pagina 24
Donderdag 14 april 1988 - pagina 25
DE TILBURGSE KOERIER
onder redactie van Tony Vos
itje joi
DE RENAULT-DEALER IN HET HART VAN BRABANT
Goirkestraat 25, 5046 GC Tilburg - Telefoon (13) 364011
Naar de prijs durf ik nog met te raden.
I11983
.500,-
Vriendelijk, vakkundig en vertrouwd.
Tilburgseweg 111, 5051 AC Goirle. Telefoon (013) 341261
Uw Renault-dealer in Oisterwijk
Irading,
.standaard I
ining kunne
I RENOVA M
.013-433273
Vrijdag koopavond tot 22.00 uur
BMW MAAKT RIJDEN GEWELDIGS
J X Vil UC Z.V11UV1 D VUCUlUCltll til ZAJCKCli, Z.VV1
den nu al geka-
niet alleen an-
En terecht. Met
in 10,5 sec. en
eeld de nieuwe
meer wilt dan
maken met de
?ld. De
»en de
Enige officiële Mazda-dealer voor Tilburg e.o.
Uw officieel FSO-dealer voor Tilburg e.o.
3655
-Tet
A
'A
naf 15 april een
'e Turbodiesels
ieseltijdperk in.
niet het voor-
ladendrang zijn
□nomischer en
traj
verst
koffe
lie auto's
Kdriaansen
je is het dak w®
op te vouwen ii
er van de afgek
vnnrüening. Te
maak een afspraak
voor een proefrit
Iccasion»
jen
kter
l.wonO
ibsauAA. Beneluxstraat 8
Telefoon 04242-83905
pril] [april]
langs zijn programma naar onder uit
e in Korea wordt gebouwd als samenwerk
Iet heeft echter enige tijd geduurd voordat
sloten. De
jrden ver-
km/uur,
Showroom:
Mascagnistraat 531
(Tllburg-Noord), tel. 013-56.00.00
hierdoor met
men,
bochten, i
uitdaging
maneuver i
-- slkeg
.VAN DER BOOM OISTERWIJK RENAULT VAN DER BOOM OISTERWIJK RENAULT VAN DER BOOM OISTERWIJK
S
I
ACCESSOIRES
Tal. 423333
4555
twee elektrisch
elektrisch be-
een achtemtitwis-
ets groter had mogen
ergrendeling met af
verschillende lees-
orbreedte -o -
toegeno- noemelijk
tinder in aanmerkir
uit met
re rugleuningen, een
een netjes beklede l
hoedenplank en in X
In 1984 bracht Renault een unieke auto op de markt, de Espace. Een auto die het midden houdt tussen een luxueuze perso
nenwagen en een klein bestelbusje. De Espace werd en wordt gemaakt door Matra, een Frans bedrijf wat gespecialiseerd is in
kunststof carrosserieën. Enkele maanden na zijn introductie deed het gerucht de ronde dat de Espace kort daarop weer zou
verdwijnen. Gelukkig is dat laatste nooit gebeurd en inmiddels is er een tweede generatie Espace verschenen, die nog mooier
en nog ruimer is dan zijn voorganger. In deze test de turbo diesel.
zijn ech-
en daar-
ledere stoel kan ook nog eens
omgetoverd in een tafeltje. Alle
tigingspunten zijn voortaan
uitgevoerd, zodat een stoel op
plaats nu enkele centimeters na
ren of naar acht
worden.
Mazda heeft onlangs zijn programma naar onder uitgebreid m<, «v
auto die in Korea wordt gebouwd als samenwerkingsproject tusser
Ford. Het heeft echter enige tijd geduurd voordat deze auto ook
krijgbaar was. De Tilburgse Koerier reed met het topmodel, de 1.3
*.e'l
veiligheid verhogend. Uiteraard moet
deze uitstekende radio-cassetterecordei
Philips fors worden bijbetaald.
De auto is compleet met
verstelbare buitenspiegels,
diende voorportierruiten, ee,
ser (waarvan het blad iets
zijn), centrale portierverg
standsbediening en Vtio*.
lampjes.
aanschouwen, m
«d gegevens. De
Die voorstoelen zijn één van de ver
anderingen aan het interieur. Voor
heen troffen we er de prima zetels uit
de Renault 11. In de nieuwe Espace zit
u echter op de nog betere stoelen uit
de 21. In de standaarduitvoering be
schikt de Espace over drie stoelen op
de tweede nj, die echter naar keus
kunnen worden geplaatst op vijf ver
schillende plekken. De stoelen zijn af
zonderlijk makkelijk te verwijderen.
worden
beves-
dubbel
iedere
laar vo-
iteren vastgezet kan
Ruitoppervlak
Als je voor het e
moet je behoorlijk
voor je een zeer cr
neus is niets te zien. Gelukkig is di
erg. De neus is helemaal niet lang
gevoel gaat An—
stoelen uit een gewone personenauto
de zit behoorlijk rechtop. Het stuur lio.
platter, maar toch niet zo als bij een vracht
wagen. De auto lijkt erg breed, maar het
uitzicht rondom is dank zij het grote ruitop
pervlak uitstekend. Natuurlijk heeft een
ging van de auto is uitstekend,
banden laat ie nauwelijks h-n
ding vanwege dc
ne banden wat
was ook dat bij h
werd gereageerd
1121 trok er mei sporuei ooorneen.
s bij elkaar is de nieuwe Mazda 121
een heel aantrekkelijk autootje, die er
mogen we ook niet vergeten), heel
De uitvoering is compleet
Cabrio Top.
eerst in een Espace stapt,
ijk wennen. Allereerst zit er
diep dashboard en van de
tien. Gelukkig is dit niet zo
•t alles toch goed. Alhoewel de v--
een gewone personenauto zijn, is bij welke gewone personenauto dan ook.
ligt wat Over de remmen valt weinig negatiefs te
-*-* zeggen. Helaas is een ABS-systeem nog niet
leverbaar. Overigens zullen de Quadra-mo-
dellen vanaf september wel met deze voor
ziening kunnen worden uitgerust.
^TOBÊD'
c
stekend, piepende Het bra
ie nauwelijks horen. Toch is het op 12 n
■ge de korte wielbasis en de klei- 1? nn<
wat stug en hobbelig. Jammer
het testexemplaar niet goed
1 op gasgeven in een bocht, een compl
niet sportief doorheen. dak. Maar
ni decor-
biedt
dat
^oorraa<in!
on op Zand.
53
Uiteraard zijn nu ook de brede banden
onderlangs de carrosserie in de
koetskleur uitgevoerd. De nieuwe ach
terklep is maar liefst 6 centimeter die
per geworden. Daarnaast heeft men de
bekleding van de vijfde deur laten slin
ken met 3 centimeter, zodat de totale
ruimtewinst in het interieur 9 centime
ter is. Daarnaast is er nog een extra
ruimte verkregen van 2 centimeter
door een andere boiling voor de voor
stoelen.
L piusstraat)
Het programma bestaat uit een aantal uit
voeringen met de 1.1 motor van 55 pk
onze testauto, de 1.3 van 60 pk alleen
combinatie met de Cabrio Top-uitrustii
De motor heeft een exacte inhoud van 1?
cc en loopt op loodvrije normale benzine
Een katalysator is bij alle 121-modelli
standaard. De motor wordt gestart met een
handchoke die automatisch terugspringt als
ie het genoeg vindt. De krachtbron is onder
alle omstandigheden bijzonder rustig. E. 1
topsnelheid van de auto ligt volgens opgaaf jn norma]e opstelling is er a<
op 150 km/uur, maar daar moet dan wel doende Voor drie kinc
een lange aanloop voor genomen worden, volwassenen is het allemaal wi
De acceleratie van 0 tot 100 in 12.5 secon-
den maakt hem toch tot een vlot wegwe-
zertje.
Het unieke aan dit autootje
door een druk op de knop op te
Zeker met het lekkere weer van
pen weken een hele fijne
opzichte van zijn 1.1-broe
brio Top een 1
nenuitrust:—
een rood/
genoeg steun voor
werk, maar zouden v
nauwer mogen aansh._.
geeft overigens wel een
<^teedsj2.
Korte tijd was het merk FSO van het Nederlandse toneel verdwenen. De voor
malige importeur, de Binckhorst uit Voorschoten, vond het beter zich alleen aan
Skoda te gaan wijden. Kort daarop maakte het Albemy-concem (met dochteron
dernemingen die onder andere Mitsubishi, Hyundai en Hariey-Davidson importe
ren) bekend dat een nieuwe dochter, Abimex in Ridderkerk, voortaan het met»
FSO zou gaan importeren. Vervolgens werd het enige maanden stil rond FSO
maar sinds r
met de kleine 121, een
ssen Mazda en
t in Europa ver-
Cabrio Top.
De motor doet goed zijn werk. Hij is wat
rumoeriger dan bijvoorbeeld in de Renault
21 turbo diesel, maar vooral in de hogere
toerenregionen valt het allemaal erg mee.
Met zijn 88 pk weet ie toch zeer behoorlijke
prestaties aan de Espace te geven. De top
snelheid van 165 km/u. wordt echt gehaald
en een acceleratie van 0 tot 100 km/u. in
5 seconden is prima.
Het brandstofverbruik is bij de meeste
Jiesels een aangename verrassing.
‘e testweek plaatste de Espace
cijfer van 1 op 11. Gezien
rijgedrag en de hoge snelheden op
nelwegen, een uitstekende waarde.
Eigenlijk zit
enige negatieve punt van de Espa-
erie begint bij 49.450,- voor de 2
-- J dprijsvande
Echter door
een aantal extra’s óp de testauto (comfort-
pakket, twee zonnedaken, dakrelings, licht
metalen velgen, radio en anti-diefstal alarm)
komt de totaalprijs op 72.395,-. Een hoog
bedrag voor een haast perfecte auto met on-
-lijk veel gebruiksmogelijkheden. In
cU..,.,^rking genomen de levensduur van de
carrosserie, toch een verstandige keus.
Renault heeft zijn nog steeds futuristische
Espace net dat beetje meer gegeven wat de
auto na bijna vier jaar produktie nodig had.
De turbo diesel levert uitstekende prestaties
bij een keurig brandstofverbruik, is behoor
lijk rijk vooizien van extra’s en heeft een ge
makkelijke bediening. Het comfort staat op
het gebruikelijke hoge Franse niveau.
randstofverbruik is met 1 op 11 tot 1
.jj ii normaal. De prijs van de 121 start bij
17.995,- voor de 1.1 DX. Onze Cabrio
Top staat voor ƒ23.950,- bij de dealer.
Daarvoor krijgt u een leuke kleine auto met
plete uitrusting en het leuke open
laar er moet ook gezegd worden dat
concurrentie een hele hoop andere auto’s
ut voor dezelfde prijs, maar dan zonder
dak. De gewone 121-modellen
ter redelijk concurrerend geprijsd
door een interessante aanbieding.
Geen verschil
Ten opzichte van de oude serie is er
motorisch aan de diesel niets veran
derd. Het is de inmiddels vertrouwde
2068 cc motor met een vermogen van
88 pk en een prima bruikbaar koppel
van 181 Nm bij slechts 2000 tr./min.
Aan de buitenkant zien we al een
aantal veranderingen ten opzichte van
de voorganger. De bumpers zijn zowel
voor als achter gespoten in de kleur
van de carrosserie. De
lampen zijn verandc,
schuin af, met de lijn
mee. Doordat de gnlle
ren staat, is er g
meer tussen een Lvuzj
del (dat was
In de spoiler
twee
Bij de introdui
5-serie, werd
voor het eind van dit jaa.
del, de M5 met een ruim 25?
ter motor, leverbaar zal zijl
week werd de eerste officiële 1
deze auto vrijgegeven door de impor- dorpels, nieuwe
teur, met daarbij de mededeling dat de auto lijkt in
verdere gegevens nog niet bekend zijn, ger op C
Wie echter goed door de folder van de aard zijl
nieuwe 5 bladert kon deze foto al enige aan F
weken terug aanschouwen, met... ja
wel, een aantal gegevens. De nieuwe
de omringende landen de laagste
maximum snelheid, maar het was
tevens een land waar je toch rede
lijk hard kon rijden zonder gepakt
te worden. Maar we mogen dus
120, en wat dat betreft is voor Den
Haag de discussie gesloten.
Een tweede discussie die rustig
door gaat is het feit of hard rijden
verantwoord is. De vraag is natuur
lijk, wat is hard rijden Is 140
km/uur hard rijden of is dat pas bij
190 km/uur? Iedereen heeft zo
zijn eigen ideeën daarover. Ik vind
dat hard rijden helemaal samen-
hangt met de situatie. Is er druk
verkeer, is het droog of regent het,
is het donker of schijnt de zon en
zeker niet in de laatste plaats met
wat voor soort auto rijd je. Vanuit
dit standpunt is het niet eerlijk om
te stellen dat mensen in grote
auto’s harder zouden mogen rijden
dan mensen in kleine auto’s, men
sen met veel geld worden dan weer
voorgetrokken. Of wat te denken
van het gros aan snelle kleine en
sportieve autootjes. Afmetingen
zeggen dus ook niets. Hard rijden
blijft een kwestie van ver tot heel
ver vooruit kijken. Immers, uit een
auto’s op de rechterbaan kan
r lots eentje jouw weghelft opko
men. Honderd tot tweehonderd me
ter daarvoor moet je je dat al reali
seren. Het Nederlandse publiek is
bijvoorbeeld ook helemaal niet in-
i ik gespeeld op hardrijden. Hardrij-
heid ders worden in het verkeer vaak
aggressief bejegend, terwijl het ge
drag van de niet-hardrijder vaak
veel gevaarlijker is. Nou ja, zo kan
ik nog wel even door blijven gaan.
Deze discussie zal wel nooit wor
den gesloten.
autootje om mee
lat kinderlijk een-
bij maneuvreren is de
st te zwaar. De weglig-
Op dit moment zijn er twee model- de di
len te koop. Een regelrechte prijsbre- teller,
ker is hierbij de oude Classic 1.5 SLE breeds
die voor 9.999,- in de prijslijst staat, op de voorstoek
Van deze op de oude Fiat 125 geba- val op de ruitev
seerde auto bestaat er ook een Estate.
Veel moderner is echter de Polonez,
met een vijfdeurs carrosserie. Ten op
zichte van het door de Binckhorst ge
ïmporteerde model zijn er nogal wat
zaken ten goede veranderd. De naam
Polonez heeft inmiddels plaats moeten
maken voor de naam Prima. Aan de
buitenkant zijn verschillende zaken
aan de auto veranderd zoals de nieuwe
grille en voorbumper met spoiler. Over
de hele zijkant loopt een keurige stoot-
strip en ook de achterzijde is enigszins
gemodificeerd. Meest opvallende ver
andering is de toevoeging van zijruiten
achter de achterdeuren. Hieronder ziet
de auto er fraaier uit, maar veel be-
langrijker is nog dat de grote dooie
hoek van het oude model bijna volle
dig is verdwenen.
Uitlaatgaseisen
Onder de motorkap vinden we de
vertrouwde 1481 cc motor met een ver
mogen van maar liefst 82 pk, maar dat
is ook hard nodig om de 1110 kg we
gende auto vooruit te krijgen. Heel
keurig is de standaard katalysator
waardoor de Prima aan de zwaarste
uitlaatgaseisen kan voldoen. Aan de
motor zit in alle uitvoeringen een vijf-
versnellingsbak gekoppeld.
Over de remmen zal ook niemand
klagen, de Prima heeft zowel voor als
achter schijven die uiteraard bekrach
tigd zijn.
Het interieur ziet er goed
traploos verstelbare rugleuning
verstelbaar stuur, een netje-
ferruimte met b-'’-
>rte- nent
--lerk teitsc-
gaan importeren. Vervolgens werd het enige maanden stil rond FSO, Deze mensen
s het einde van vorige maand is dit Poolse merk weer volledig leverbaar. alle naar Nee
Classic’s en P
---- j juurste uitvoering zelfs een toeren-
Deze SLE beschikt ook over
istralers, een klokje, hoofsteunen
len, een regelbare inter
val op de ruitewissers en een achterr-
uitwisser en -sproeier.
De oude Polonez had niet echt het
kwaliteitsimago wat een autofabrikant
graag zou willen. De nieuwe importeur
grille en kop- Voortreffelijk
randerd en lopen nu welke stoe, ook M
e hjn van de motorkap voortI£ffeiijk. De stoelen uit het
j grille nu wat naar vo- 2000-1 -pakket hebben standaard hoofdsteu-
geen uiterlijk verschil nen die in de rugleuning kunnen worden
___i benzine- of dieselmo- weggeschoven. Het aantal mogelijkheden
voorheen wel het geval), van de Espace is uniek groot. De voorstoe-
spoiler onder de bumper zitten len kunnen overigens ook nog eens om hun
platte mistlampen verwerkt, as gedraaid worden, zodat er een klein kan-
r r toortje ontstaat. In de normale positie kun
nen de kleine tafeltjes tegen de rugleuning
worden uitgeklapt. Het dashboard is uiter
aard zeer compleet met toerenteller, klokje,
een aantal controlelampjes, turbodrukmeter
en in het testexemplaar de afstandsbedie
ning voor de radio. Zonder naar de radio te
hoeven toebuigen, kun je met je rechter
hand aan de stuurkolom het volume regelen
en de zenders veranderen en zoeken; zeer
heeft heel goed begrepen dat de nieu
we FSO’s vooral op dit punt goed
moeten scoren. Daartoe zijn er perma-
-“t een aantal Nederlandse kwali-
Lvitscontroleurs bij de fabriek gestald,
a moeten er op toezien dat
Jederland te transporteren
Classic’s en Prima’s voldoen aan door
Nederland gestelde kwaliteitseisen.
Vooral door deze kwaliteitsverbetering
zijn de modellen van FSO een interes
sante aanbieding voor weinig geld. De
Prima is namelijk ook zeer gunstig ge
prijsd. Voor 11.999,- is de Prima 1.5
CLE voor u en voor slechts ƒ750,-
meer hebt u een SLE, met de genoem
de extra’s.
auto met een kentekengewicht van 1300 kg AangCflBBITl
“g^ttVgnV dee^Vs dit mz',z'r
mede te danken aan het feit dat de Espace
een carrosserie van kunststof heeft. Daar
naast is het onderstel volledig verzinkt, dus
jarenlang gegarandeerd roestvrij. Kortom,
de Renault Espace kan een aankoop voor
heel veel jaren zijn.
De vijfversnellingsbak schakelt als een
zonnetje. Door de lange pook zijn de scha-
keiwegen niet erg kort, maar dit is niet hin- Ec.-
derlijk. De bediening gaat erg eenvoudig, diesels een
Iedereen die nog een beetje schrikt over de Gedurende de-r-
afmetingen van de auto bij het instappen zich op het prima cijfer van 11
merkt bij het wegrijden de eenvoud van het het forse rijgedrag en de hoge
rijden met een Espace. de autosnelwegen, een uitsteke
De Renault Espace rijdt bijzonder com- Dan komen we uiteindelijl
fortabel. De vering is wat stugger dan bij prijs van dit ruimtewonder.
een gemiddelde andere Renault. Om bij een daar het enige negatieve punt
stevige belading de auto goed op de weg te ce. De serie begint bij 49.45
houden, is dat natuurlijk nodig. Over de liter 103 pk GTS. De standaardt
eenvoudige bediening hebben we het al ge- Turbo DX bedraagt 61.250,- I
had. Opmerkelijk is het uitstekende boch- een aantal extra’s op de testauto (c
tengedrag van de Espace. De voorwielop-
hanging van dit nieuwe model is overgeno
men uit de Renault 21 en was voorheen van
de Renault 18. Doordat de spoort
i enkele centimeters is to
hangt de auto nog wat minde, u.
waardoor een lekkere slalom een
voor ’m is. Een plotseling uitwijk-
r is even makkelijk uit te voeren als
---..^0 ook.
extra mogelijkheid. Door de hoofdsteunen onze
ik en voor te verwijderen, kunnen de rugleunin- Alles bij
en in gen helemaal plat in slaapstand. Daarnaast toch
sting. ls de achterbank ook voorzien van een ver- dat
1324 stelbare rugleuning. Zodoende kan deze leu- ]euk
izine. mng in twee delen in de bagageruimte plat hij d
Hen gelegd worden, zodat de hele auto is omge-
een toverd tot een bed. Met het dak open kun je
s zo comfortabel zonnen.
De Piepend
Herhaaldelijk hoor je op verschil
lende plaatsen heftige discussies
over hard rijden. De een vindt het
wel kunnen en voor een ander zijn
snelheidsovertreders alleen maar
moordenaars. De overheid heeft in
middels zijn discussies geslo' n -
maximum snelheid zal wore
hoogd van 100 naar 120 km/uur,
hiep hiep hoera. Toch valt er zoals
bij de meeste regelingen van over
heidswege die aanvankelijk leuk
lijken, weinig te juichen. De nieuwe
maximum snelheid geldt door het
hele land, behalve op plaatsen waar
met borden andere snelheden staan
aangegeven. Op deze manier kun
nen ze in het grootste gedeelte van
het land toch weer die 100 km/uur
handhaven of zelfs verlagen. Het
komt er waarschijnlijk op neer dat
alleen op snelwegen in het oosten
van het land, waar weinig verkeer
is, gereden mag worden met 120
km/uur. Op deze manier hadden rijtje
ze veel beter de maximum snelheid er plo
kunnen afschaffen, het had hetzelf
de effect gehad. Tevens wordt een
strengere controle beloofd, om ale
hardrijders te ontmoedigen. Als ik
dit alles zo eens beluister, heb
veel liever een maximum snelhe
van 100 km/uur met minder con
trole. Tot nu toe was het in ons
land goed mogelijk om af en toe
eens lekker het gaspedaal in te
trappen, straks is de lol bij 120 al
op. Nederland had, vergeleken met
De volledige serie van de huidige
Renault Espace bestaat uit vijf ver
schillende modellen. Het basismodel is
de GTS met een 103 pk 2 liter motor.
Dezelfde auto met een completere uit
voering heet TSE. De 2000-1 heeft een
2 liter injectiemotor van 120 pk en is
veruit het meest royaal behangen met
extra’s. Alleen op deze auto is als extra
de permanente vierwielaandrijving
verkrijgbaar onder de naam Quadra.
Tot slot zijn er dan twee turbo diesels,
de Turbo D, vergelijkbaar met de GTS
en onze testauto, de Turbo DX, die in
de standaarduitvoering overeenkomt
met de TSE. Echter op de Turbo DX
kan als extra een 2000-1-pakket wor
den besteld, waardoor de auto er hele
maal als zijn luxueuze benzine-broer
uitziet; Dit was bij de testauto het ge
val.
achterin vol-
T Jderen. Voor
Q- volwassenen is het allemaal wat krap. De
bagageruimte is niet echt geweldig, maar
E’ dat mag je gezien zijn afmetingen ook niet
verwachten.
wat De auto is vanbinnen verder compleet met
n b. een digitaal klokje, portierbakken en een
-2}°" ruim dashboardkastje. Tot de standaarduit
en hele fijne voorziening. Ten rusting behoren verder nog getint glas, ver-
ajn 1.1-broertje heeft de Ca- lichting in de bagageruimte, twee van bin-
r aanmerkelijk completere bin- nenuit te bedienen buitenspiegels, een spoi-
istmg. Het interieur is bekleed met ,er voor en van binnenuit te openen bagSge-
1/ gnjze stof. De voorstoelen bieden nj^te en benzineklepje.
steun voor het normale bochten- De Mazda )2i js fjjn
1 voor sportievelingen wat te rijden. De bedienini-
mshtiten. Het meubilair voudig en licht C
:1 een bijzonder handige bestunng bepaak
op de
lekker
iuctie van de nieuwe BMW 6-cylinder 24-kleppenmotor stamt uit
«v.d al meteen verteld dat de Mi, de legendarische sportwagen
eind van dit jaar het topmo- van BMW. De krachtbron wordt com-
met een ruim 260 pk 3.6 li- puter gestuurd door Motronic III. Op
leverbaar zal zijn. Deze de foto herkennen we een andere voor
de eerste officiële foto van bumper met spoiler, skirts langs de
vrijgegeven door de impor- dorpels, nieuwe lichtmetalen velgen en
lijkt in zijn geheel ook iets la
de wielen te zijn gezet. Uiter-
zijn het onderstel en de remmen
het sportieve geweld aangepast.
ieling
kend 2