OPRAAT
PAASSHOW
l V
r
lepelaers Opel
P. SMULDERS
d
T
AUTOTEST?
EIJCK
Dooie mus
Laat je ’ns
verleiden
Corsa met turbo
Grootse Occasionshow
van 6 DATO-leden
Paashaas luistert show van Bokocar op
Bertens
Opgeheven B.v.b. wordt meteen
vervangen door registratiebelasting
T
Rosmalen
GO
Automobielbedrijf
Opvolger Mitsubishi Lancer
l_Debuut Toyota Carina IIJ
Toyota-dealer
I F errari-tentoonstelling I
Mitsubishi
Galant GLSi
J j
5,-
ESE2ESïË3Sa
I 2de paasdag
Toyota-dealer
AUTONOVA
Voor automobilist valt geen voordeel te verwachten
11988-pagina 30
Donderdag 31 maart 1988 - pagina 31
DE TILBURGSE KOERIER
onder redactie van Tony Vos
Eind januari mochten we in Portugal even kennismaken met de totaal nieuwe
Ik l
het
Tony Vos
>W
SY-86-ZS
bele l
iderks
paasdag
jaar
3 of 4 jaar
Diverse Mitsubishi’s met vele voordelen!
MITSUBISHI
MITSUBISHI
1 jaar garantie Mog. uitgestelde betaling (6 mnd.)
J
«3
diesel, variërend van 1.3 tot 1.8 liter.
auto's
liïrnn
ik
Wagon
f. service bedrijf
ties.
Ringbaan Oost 102a Tilburg Tel. 013-434655
ITEXACO]
MENSEN ACHTER OPEL
Autotron
eld
toto
(busje)
ragen diesel
Nieuwe Mitsubishi galant met 3 jaar multi garantie
Keuze uit 30 occasions
autobedrijven
laat-
wat-
jel
NK B.V.
srkel-Enschot
>6
eMMeeeeee j~-!
Z 2175 AB
turbodiesel
41
S55
ringen v<xu
aard de v:
ciaal naar-
ken.
De
drijf
aurg
3
TE AUTO’S
OPEND
1982
1984
1981
1980
1982-1983
1980
1982-1983
1981
1983
1982
1982
1981
van Ferrari-expert Piet
de enige Nederlandse im-
dit befaamde merk Frits
Donderdag, vrijdag
zaterdag en
-1985
1987
41985
1982-1984
1980
1980
1981
1981
1980
1982
1982
1974-1981
1984
1962
1985
om uit te
stantie v
Moergestel - Raadhuisstraat 7
Telefoon 04243-2110
OlsterwIJk - Tilburgseweg 111-113
Telefoon 04242-85015/15358
wonnen zijn uuk m
Ringbaan Noord 95 Tilburg
Tel. 013-351035
Vanaf 7 april zullen
van de Nederlandse
worden gevuld met een
ringen van de nieuwe Carina
<xuu ue vele belangstellenden
ar dit nieuwe model I
Het be-
jk haast
i zijn waarom men-
die dure auto’s ko-
Goirkestraat144A-146
Tilburg
Tel. 421820-420067
DONDERDAG
KOOPAVOND
met de
/olledig nieuw, heeft nieuwe Galant. I
ons land de in -
pan geïntroducet
den voorgesteld.
medewerking
Roelofs en de
porteur van c
Kroymans.
De auto vertoont grote gelijkenissen
zojuist beschikbaar gekomen
Galant. Eind september zal in
J de in september 1987 in Ja-
ritroduceerde nieuwe Colt wor-
kind een
n
er veel belangstelling is voor de
diesel, blijkt uit het feit dat
4. m»^uctie van je Corsa die-
open uit diesels be-
dmotor is te vinden
zowel de 3-, 4-
igofGL-
ook een
jrsa GT met turbodiesel.
Mitsubishi Galant Helaas konden we maar zo’n 50 kilometer proefrijden, zodat
alleen een globale indruk van deze nieuweling achterbleef. Kort geleden kreeg ik
de gelegenheid een week lang met de Galant rond te rijden, zodat een totaal-in-
druk nu te geven is. De Tilburgse Koerier had de beschikking over een exemplaar
met de 2 liter injectiemotor.
de showrooms
Toyota-dealers
i aantal uitvoe-
en uiter-
_a die s
komen
oudsbeurten
STATION
Opel heeft zijn Corsa-serie uitge
breid met een turbodiesel, die maar
liefst 32% krachtiger is dan de normale
dieselmotor. De topsnelheid van d
Corsa TD ligt nu op 166 kin/u. De
-j. gevormd door dezelfde mo-
de Corsa 1.5D. De turbo is
rgekoeld en zorgt voor een vermo-
ran 67 pk bij 4600 tr/min. De 850
In januari werd in Japan de nieuwe
Mitsubishi Lancer geïntroduceerd. De
ze auto zal echter pas aan het eind van
dit jaar in Nederland leverbaar wor
den. De auto is volledig L™';
voorwielaandrijving en is te koop als
vierdeurs sedan. Er kan gekozen wor
den uit vijf benzinemotoren en een
Het dashboard ziet er goed uit. De voor
naamste zaken zijn te vinden op het klok
kendeel waar de grote toerenteller en snel
heidsmeter domineren. Heel handig is ook
verschillende mo-
ineren met een aan-
tu’s. De 1.6 XL Se-
i Liftback zijn ook
transmissie le-
De bijzondere Ferrari-expositie
vormt zes weken het middelpunt van
de omvangrijke Autotron-colfectie. Bij
de inrichting krijgt het Autotron alle
Zoals gebruikelijk houdt elke van
deelnemende dealersbedrijven
paasshow in de eigen showroom,
temin zijn er ook dit jaar een aantal at
tractieve bijkomstigheden die u bij alle
zes de DATO-dealers die deelnemen
kunt genieten behalve da al bespro
ken keurine kriiet u on alle occasions
paasdag aan elk k
singsei cadeau doen
id met de te verwachten
is het achterterrein van
cocar voor parkeerders
Dit achterterrein kunt u
de Ringbaan Oost of via
an-Eginhardstraat. Voor
x>t is er dus zaterdag en
genoeg om eens gezel-
i kijken in de showroom
Het Autotron Nationaal Themapark
Vervoer in Rosmalen begint 1 april zijn
nieuwe seizoen met een welhaast unie
ke Ferrari-tentoonstelling. In het hart
van het automuseum komen een veer
tigtal schitterende Ferrari’s te staan.
Enkele weken geleden circuleerden er in de media geruchten over een mogelij- derlandse regering wordt ingevoerd,
ke opheffing van b.v.b., de zogeheten «bijzondere verbruiksbelasting» op automo- waarbij registratiebelasting op aange-
klnlnn On kzwm won focmrnnfLoiii/vmnkilicinn xlof rlnorrl/wxr «4iac nlniiwn aia+zt’c! VTctclgde kCDtekCTlS WOfdt gehCVCIl. ÖC"
ze «reservebelasting> zal ongeveer
even hoog uitvallen als de b.v.b. mo-
plaats. Deze belasting zal menteel is.
maar niet supersportief. Dat is ook
duidelijk niet de bedoeling van Toyo
ta, die zijn vooruitstrevende techniek
beschikbaar stelt voor de gewone man.
spe- Dat zagen we al met de meerkleppen-
ikij- motoren in de Starlet en Corolla en
deze trend zet zich nu naar boventoe
ieuwe Carina komt in een voort met de Carina.
Tten klasse waarin zich in- Uiteraard zijn de vi
Mazda 626, Mitsubishi torversies te.combiner
Galant, Renault 21 en Peugeot 405 een tal uitrustingsniveai
vaste plaats hebben toegeëigend. Bin- dan en de 2.0 Gli
nenkort zal daar ook nog eens de nieu- met een automatische
we Passat van Volkswagen bij komen. verbaar.
De Carina zal voorlopig in acht ver- De prijzen van deze vernieuwing
schillende versies op de markt komen, zijn al bekend. De meest eenvoudige
Er kan gekozen worden voor drie car- Carina, de 1.6 DL Sedan, staat vanaf
rosserie-varianten, een vierdeurs se- de introductie voor 27.245,- bij de
dan, een vijfdeurs liftback en de sta- dealer. De 2.0 Gli Liftback kost
tioncar. Voor de sedan is gereserveerd 37.995,- en de stationcar is er vanaf
de 1.6 liter 93 pk motor met 16 klep- ƒ30.995,-. Zoals te zien is, hele nette
pen en katalysator. De tweede moge- prijzen,
lijkheid is de reeds bekende 2 liter die-
sel. Beide krachtbronnen zijn ook in
de stationcar te verkrijgen. De grootste
motor is alleen te koop in de liftback.
Het gaat hier om de 2 liter 16 L
met een vermogen van 125 pk. De top
snelheid komt zo op 198 km/u en de
auto heeft een acceleratie van 0 tot 100
binnen 9,3 seconden. Nette waarden,
Automobilisten worden de i
ste jaren nou niet direct in de
ten gelegd Vooral vanuit de over
heid wordt autorijden haast onmo
gelijk gemaakt.
Kijk eerst maar eens naar de
vreselijke hoge nieuwprijzen van de
huidige auto’s, en alsof ze nog niet
hoog genoeg waren, moest er per 1
januari zo nodig nog eens een
BVB-verhoging bovenop. Waren er
daarnaast nog enkele tienduizen
den Nederlanders die van hun met
zorg gespaarde centjes liever een
iets betere of grotere auto kochten
op grijs kenteken, het zou onze
overheid niet zijn om ook daar een
stokje voor te steken. Vrijheid ligt
ten grondslag aan de liberale ge
dachte, maar die vrijheid moet dan
wel duur betaald worden. H
houd van vrijheid moet ook
de enige reden
sen nog steeds
pen.
Vorige week raakten ineens een
hoop medelanderers opgewonden
nadat ze het bericht in de krant
hadden gelezen dat de Bijzonder
Verbruiks Belasting niet overeen
Beste kant
Overigens
te te over
denarmsteun voorin
heid, opbergtassen in
de voorstoelen en niet
verlichte dashboardka_,
passagiers hebben niet over ruimt.-
gen. Zoals gezegd is het dak behoorlijk hoog
en dat gaat ook achterin op. De achterpas-
sagiers beschikken over hun eigen midden-
armsteun, hoofdsteunen en veiligheidsgor
dels.
De'
noemde aardigheden beschikt de auto ver
der nog over verstelbare hoofdsteunen op
agte verstelbare veilig-
le intervalstand op de
:.»»i c]okje keurig op-
en centraal ge
il bediende en ver
en elektrische voor-
Traditiegetrouw organiseren
Tilburgse Dato-dealers rondom
paasdagen een grote occasionshow.
Voor de zesde keer in successie laten
de dealers Autonova (van Toyota), van
der Boom (Renault), Denissen (Nis
san), Lepelaers (Opel), Smulders (Mit
subishi) en Renova (BMW) koper en
kijker zien wat zij zoal in huis hebben
op het gebied van o o
auto’s. Tijdens de show die vandaag
begint en duurt tot en met tweede
Paasdag (4 april - op eerste Paasdag
zijn deze bedrijven gesloten) wordt u
de keuze geboden uit maar liefst 500
auto’s-occasions die stuk voor stuk
vóór aflevering APK-II of Veilig Ver
keer Nederland gekeurd zijn.
PAASEIEREN SkvSÏJn
Deze gekleurde eieren geven een ex- In verband
tra korting aan op de toch al scherpe grote drukte i
prijzen die Bokocar hanteert. Een ex- Garage Bokt
tra korting die alleen geldt tijdens deze opengesteld,
show, op Paaszaterdag en tweede bereiken via
paasdag van 10.00 tot 17.00 uur. de Gelrebaan-I
Voor de jeugdige bezoekers heeft Klein én groot
Bokocar de paashaas in eigen persoon maandag reden
naar deze autoshow gehaald. Samen lig rond te gaan 1
met zijn tweelingbroer zal de paashaas van Bokocar.
De benzinemodellen van de nieuwe Beschaafd
Mitsubishi Galant zijn sinds enkele
weken in de showrooms van de dealers
te zien. Het programma bestaat nu uit
een 1.8 liter en 2.0 liter benzinemotor
gecombineerd met verschillende trans
missies en uitrustingsniveaus. De 2 li
ter injectiemotor uit het testexemplaar
is voor de Nederlandse markt
nieuw. Het is nog «i
kleppenmotc' 1
er toch 109 pk uit weten te halen,
grote voordeel is natuurlijk dat de
tor veel minder rumoerig is en
voor goede prestaties niet
versnellingen hoeft worde
trokken in vergelijking met een «i
deme» 12- of 16-klepper.
zou komen met het EG-beleid In
middels zijn een aantal particulie
ren en instanties hogerop gegaan
om het via de Europese rechterlijke
macht te gaan uitvechten. Maar
een democratie is langzaam, dus
duurt die hele kermis minimaal an
derhalf jaar. Laat je niet blij ma
ken met een dooie mus. Ik ben er
van overtuigd dat, als in het meest
gunstige geval de BVB zal worden
afgeschaft, onze lieve regering wel
iets anders zal verzinnen, zodat
autorijden eerder nog duurder
wordt.
Wat te denken van de tijdelijke
accijnsverhoging op de benzine en
diesel, stammend uit de tijd dat de
prijzen voor brandstoffen eens lek
ker aangenaam laag waren. Tijde
lijk betekent in Nederland altijd
voor zo’n lange tijd, dat niemand
meer weet dat de regeling eigenlijk
tijdelijk bedoeld was.
Toch zal er op het gebied van de
BVB iets moeten gebeuren de ko
mende jaren. Als straks de Europe
se grenzen open gaan, kan iedereen
in een buurland een auto kopen
zonder invoerrechten te betalen. In
dat geval loont het al snel de moei
te bij voorbeeld in Duitsland een
automobiel te gaan uitkiezen, ze
zijn daar immers veel lager ge
prijsd Wie weet is er toch nog wel
een lichtpuntje, maar dan wel heel
ver weg...
Aan de buitenkant is de Galant to
taal niet meer te vergelijken met zijn
voorganger. We zien ook hier weer de
ronde lijnen, die de meeste nieuwe Ja
panse auto’s kenmerkt. Tijdens de in
troductie werd al te verstaan gegeven
dat een lage Cw-waarde niet voorop
heeft gestaan bij het ontwerpen van
deze auto. De voorkant wordt geken
merkt door een stoere grille, geflan
keerd door dubbele koplampen aan
weerszijde. De onderkant van de bum
pers is gespoten in de kleur van de car
rosserie. Het zwarte deel van de bum
pers loopt als stootlijsten door over de
flanken.
jijn- de b.v.b. Neigingen
r nr> de wachten met de aankoop
nodige omdat men over enkele u
’jard wacht, veel goedkoper uit te zulle
Dat ge- zijn, blijken vrij zinloos «Financiën
ivoerder zal immers het wegvallen van de b.«.
onmiddellijk compenseren met het
voeren van een meuwe belasting -
de consument ongeveer evenveel k
als de huidige b.v.b. en waardoor n
tegenwoordige prijspeil van niem
auto’s dan ook niet of nauwelijks z
veranderen.
De lichtmetalen velgen zijn standaard in
deze uitvoering. De achterkant is heel apart
bij deze auto. Vooral daar doet hij een
beetje denken aan een Rover of Austin. De
kofferklep, die netjes van binnenuit te ope-
De 2 li- nen is, gaat helemaal tot aan de bumper
templaar open, zodat zware boodschappen niet hoog
vofiedig £etlld hoeven te worden.
s De portieren laten zich in een beweging
«gewoon» era b- openen en sluiten. Het interieur
tor, maar Mitsubishi heeft er bijzonder fraai uit. Gelukkig veel be-
uit weten te halen. Het schaafder dan we zo’n tien jaar geleden bij
.w.» iS natuurlijk dat de mo- de meeste Japanners vonden. De stoelen
j jat er zijn bekleed met een mooie velours stof. Het
t zo ver in de meubilair zit overigens uitstekend en na een
len door ge- ^8® de lelijke gebruiker van deze
«mn- aut0 zon^CT vermoeidheid uitstappen. De
bestuurdersstoel is in hoogte verstelbaar en
ook de lendensteun kan worden aangepast.
Als je in de Galant gaat zitten, merk je in
derdaad dat een goede stroomlijn bij het
ontwerp niet voorop heeft gestaan. De dak
lijn is gelukkig niet zo laag als bij veel con
currenten, waardoor je lekker bovenop de
motorkap kijkt. Ook die motorkap loopt
netjes recht. Naar alle kanten is het uitzicht
uitstekend. De kofferklep is vanaf de be-
stuurderszitplaats goed te zien en ook de ex
tra ruitjes achter de achterdeuren bewijzen
hun dienst.
bielen. De hoop van (aspirant)-automobilisten dat daardoor «dus nieuwe auto’s
een heel stuk goedkoper gaan worden is al vrij snel door het ministerie van Finan
ciën de bodem ingeslagen als de b.v.b. wordt opgeheven komt er meteen een regi
stratiebelasting op aangevraagde kentekens voor in de plaats. Deze belasting zal
ongeveer even hoog zijn ais de b.v.b. nu is.
De automobilist zal dus hoogst-
Wat is er namelijk aan de hand? De b.v.b. levert de Nederlandse waarschijnlijk geen enkel plezier bele-
Momenteel loopt er bij het Europese schatkist echter zo’n 3 miljard gulden ven aan een mogelijke opheffing van
Hof van Justitie in Luxemburg een per jaar op - en het lijkt onwaarschijn- de b.v.b. Neigingen om nu even te
procedure met als inzet de vraag of de lijk dat zelfs een wat minder op de wachten met de aankoop van een auto
Bijzondere verbruiksbelasting wel dan centjes lettend kabinet als het huidige omdat men over enkele maanden ver
niet te beschouwen is als een soort van zomaar een «zakcentje» van 3 miljard wacht, veel goedkoper uit te zullen
BTW (belasting op de toegevoegde per jaar zou laten schieten. Dat ge- zijn, blijken vrij zinloos«Financiën»
waarde) en daarom aftrekbaar voor beurt dan ook niet. Een woordvoerder zal immers het wegvallen van de b.v.b. De nieu„v
ondernemers. Is het Hof van mening van het ministerie van Financiën in omniddellijk compenseren met het in- zwaar bevocht
dat dit inderdaad zo is dan zou Neder- Den Haag heeft al laten weten dat, voeren van een nieuwe belasting - die middels de 1
land de b.v.b. moeten opheffen in mocht de bijzondere verbruiksbelas- de consument ongeveer evenveel kost
principe kunnen auto’s in dat geval ting als gevolg van een vonnis van het als de huidige b.v.b. en waardoor het
aanzienlijk goedkoper in aanschaf Europese Hof geschrapt worden, er tegenwoordige prijspeil van nieuwe
worden. dan direct een nieuwe wet door de Ne- auto’s dan ook niet of nauwelijks zal
Op Paaszaterdag (2 april) en tweede
s van paasdag (4 april) houdt de aktieve
(v.d. Honda-dealer Bokocar aan de Ring-
baan Oost 98 een grote autoshow van
de nieuwe Honda-modellen en van
goede gebruikte auto’s. Tijdens deze
show zijn alle tentoongestelde occa-
s niet alleen voorzien van een
prijskaart met daarop ook alle gege
vens over garantie, inspectie en finan-
cieringsmogelijkheden, maar ook van
een fraai en fel gekleurd paasei.
6 grote van boven de 7.500,- gulden die jonger
lom de zijn dan 5 jaar een vol jaar garantie.
Verder krijgt u bij aankoop van een
auto tijdens deze paasshow uitstel van
betaling tot 1 oktober 1988. Wél moet
u een minimale aanbetaling van 30
van de overeengekomen prijs doen -
maar bij die 30 is ook liet bedrag ge-
-- rekend dat u terugkrijgt voor uw even-
goede gebruikte meel in te ruilen huidige auto.
l j:-Nu u aanbiedingen zuit u
begrijpen dat men dit alleen maar kan
doen bij auto’s die in topconditie ver
keren - en dat is dan ook het geval met
de ruim 500 aoccasions die de 6 DA-
TO-dealers u vanaf vandaag gaarne
presenteren. U vindt de 6 dealers
de paasshow in de Goirkestraat
Boom en Smulders), Ringbaan Noord
de (Autonova), Ringbaan Oost (Lepe-
de laers), Burg. Jansenstraat (Denissen)
Niet- en de Spoordijk (Renova).
n aantal at- Vooar autoliefhebbers en hen die sions
lie u bij alle hun portemonnee minnen is de keus prijsk
deelnemen voor een «uitje» dezer dagen dus niet
al bespro- moeilijk de paas-occasionshow van
de zes Dato-dealers.
j- J..UV-1- j--te[]er £)e stuurkolom is ver- Het motorgeluid is nooit irritant, in de
r een prima houding ver- meeste gevallen met de radio enigszins aan,
kregen kan worden, zonder dat het stuur hoor je ’m nauwelijks. De besturing is licht
een deel van het dashboard afdekt. Door de door de stuurbekrachtiging, maar ook de
behoorlijke aflegmogelijkheden boven op bediening van de vijfbak en de pedalen gaat
het dashboard ziet het er allemaal ruim uit. uiterst gemakkelijk.
De vering en schokdemping zijn erg com
fortabel, terwijl de auto juist zeer strak in de
is er in de Galant opbergruim- bochten ligt. De constructie van de wielop-
kaartenbakken, centrale mid- hanging heeft bij de modelwisseling zeer
1 voorin met opbergmogelijk- veel aandacht gekregen, waardoor deze
--1 in de rugleuningen van Galant een uiterst neutraal weggedrag ver-
";“t te vergeten het mime toont. Met grote snelheden kunnen bochten
castje. Maar ook de genomen worden zonder dat het gepiep van
et over ruimte te kla- banden hoorbaar is. Zodoende laat hij zich
iet dak behoorlijk hoog °°k heel gemakkelijk tot een slalom verlei
den. Op een plotselinge uitwijkmanoeuvre
reageert de Galant zoms het hoort. De ach
terkant vertoont nog niet eens de neiging
om uit te breken. Dit alles maakt de Galant
GLS-uitvoering, de eenvoudigste 2 li- tot een uiterst prettige en veilige auto om
alles behalve kaal. Naast de reeds ge- mee te rijden, iets waar hij toch m eerste m-
^7 ‘en beschikt de auto ver- stantie voor bedoeld is.
der nog over verstelbare hoofdsteunen op r,
de voorstoelen, in hoogte verstelbare veilig- rAlTOSUper
heidsgordels, variabele intervalstand op de De prestaties van de 2 liter GLSi zijn be-
ruitenwissers, een digitaal klokje keurig op- hoorlijk, maar niet super sportief. De top-
genomen in het dashboard en centraal ge- snelheid van 186 km/u. is normaal en de
plaatst, twee elektrisch bediende en ver- sprint van 0 tot 100 km/u. volbrengt ie in
warmde buitenspiegels en elektrische voor- 11 seconden. Standaard worden alle benzi-
portierruiten. nemodellen voortaan uitgerust met een ge-
Mensen die door de royale uitrusting en regelde katalysator die de voorkeur geeft
het toch redelijk opzienbarende uiterlijk van aan ongelode superbenzine, oftewel de zo
de nieuwe Galant van Mitsubishi nog niet genaamde Eurosuper. De uiterst populaire
overtuigd zijn, zullen toch even bij de dealer turbodiesels zullen ongeveer in juni in de
langs moeten voor een proefrit. Dan pas verkoop gaan, de eerste exemplaren voor de
toont deze auto zich echt van zijn beste Nederlandse type-goedkeuring zijn inmid
dels gearriveerd. Ook pas in juni zullen de
topmodellen, de 16-kleppers arriveren.
Het verhaal zou helemaal mooi zijn als ik
nu nog een benzineverbruik kon meedelen
van zo’n 1 op 11. Maar helaas, op dit punt
scoort de auto net iets onder de maat met
een gemiddeld testverbruik van 1 op 9,5.
Zeker niet erg slecht, want gedurende een
testweek wordt er flink aan zo’n auto ge
trokken, maar er zijn beslist Europese con
currenten die dit beter doen. Wel erg posi
tief is de prijs. Deze uiterst complete Mitsu
bishi Galant GLSi kost 39.145, zeker in
vergelijking met een aantal Duitse concur
renten een rijkelijk uitgeruste auto voor een
nette prijs.
Mitsubishi heeft zijn kwaliteitsimago
hoog te houden en daarom zal de aankoop
van een nieuwe Galant geen slechte keuze
zijn. Een Galant staat als zeer betrouwbaar
bekend. De auto heeft een gedurfde lijn, die
zeker niet door iedereen mooi gevonden zal
worden. Als je echter eenmaal met ’m gere
den hebt, ben je verkocht. De Galant heeft
zeer plezierige rijeigenschappen en zal z’n
best doen zijn bestuurder te verleiden.
Ferrari’s hebben model gestaan voor
de schetsen, aquarellen, litho’s en
schaalmodellen die de bijzondere ex
positie omlijsten. De tentoonstelling is
net als de Autotron-collectie dagelijks
te bezichtigen van tien tot vijf uur.
1 heeft _J
met een turbodie
krachtiger is d
lotor.
TD Iq
bij 90 km/u is volgens opgaaf 1 op 20.
Dat er veel belangstellmg is voor de
kleine c_j 1
deze sinds de introdi
ot nu op 166 km/u. De ba- sel 6 van de verkopt
sis wordt gevormd door dezelfde mo- staat. De turbodiesel^^
tor als in de Corsa 1.5D. De turbo is onder de motorkap van
watergekoeld en zorgt voor een vermo- als 5-deurs-modellen in Swinj
gen van 67 pk bij 4600 tr/min. De 850 uitvoering. Daarnaast is er
kg wegende Corsa TD trekt zichzelf sportieve Corsa GT met tuit-
binnen 13 seconden van 0 tot 100 km/
u. Het gemiddelde brandstofverbruik De prijzen starten bij 24.686,-.
1980
1979
1977
1979
1979