liever nieuwbouw
F
Tilburg
b
Geen zee te hoog,
maar met wielen op de weg
dan renovatie
15,-
Tilburgse Koerier
het juiste medium
y
K
De Greefvan Wanrooy B.V.
happeen
PEPFECTE FOTO'S
J AANBIEDING
I ElffWl
pent
n
PvdA-Raadsfractie Tilburg:
3
slaat aan
N°: 1
Transportonderneming
JUBILEUM
ter
MODE VOOR HAAR HEM
iN
5,95
12?°
soSenontas
17?°
5,-
FflBfiKonp
V-i
■'lp
Xi
1987 - pagina 8
Donderdag 5 november 1987 - pagina 9
DE TILBURGSE KOERIER
nel
24,75
’S:
avond
Vervolg van blz. 1
50 weken langs speciale jubileum aanbieding
Populairste blad
de
jrden.
aald, d
liteit van de
vanaarte
Geldig tot 12 nov.
elijke servicenet^
Peter van Oirschot.
>TERDRING 42 - TILBURG
MIS
jnen
JUW FOTOGRAAF
038-218813
De buitenkant van de loodsruimte
aan de Siriusstraat in Tilburg.
Een blik in de loodsruimte die een
totaaloppervlak van 5.000 m2 telt.
MESSING
KLINKSTEL
vn
de
DOE-HET-ZELF
C. van Tilburg
amma's,
o
Tilburg
ort-
cent
het
>3
zee te hoog».
zich toegelegd
doorwegen, Zweden, Finla
goe-
loemd.
jr vijf-
•n dessins
iad verkrijgbaar
montage
If
>20 HOOG 260 HOOG
90 -
125,-
161-
201-
237,-
Ibaar.
mellen!
94-
131,-
169,-
211-
249.
40 Jaar
vooruit
strevend!
>urg
Tilburg
200 gram Shag
Korvelseweg 255, Tilbc
Broekhovenseweg 58.
Dorpsstraat 5, Goirle
houdt zich
iviteiten. Op
enaamde
iet trans-
n be-
Lvnv gaat
ïreef van
J levert,
Met Frans van Aarle Print prachtige
trans kleurenfoto's van 10x 15 cm. En vóór
12 uur gebracht,
dezelfde dag
om 17 uur al
klaar. Perfect!
‘*r zich
bij deze
het ter -
iwen in u.
'ekt in de
Als vierde activiteit van De Greef
van Wanrooy kan de opslag van
deren voor derden worden geno<
De onderneming heeft daarvoor
duizend m2 loodsruimte ter beschik
king.
Het betr
bouw van I
de Siriuss*
meeste deuren
kend voor ons 1
streven om uit
mogelijk scha
besluitvormir
tussen c
en
Het transportbedrijf De Greef van Wanrooy B.V. heeft in zeer korte tijd een geweldige
ontwikkeling doorgemaakt. De onderneming heeft zich gespecialiseerd in de opslag en dis
tributie van meubilair. Kwetsbare produkten die de nodige zorg vragen en daarom op spe
ciale wijze behandeld moeten worden. Dit is de voornaamste reden, waarom het bedrijf aan
de Siriusstraat op het Industrieterrein Oost speciaal voor deze goederen een distributie
centrum heeft gebouwd. «De Greef van Wanrooy B.V... geen zee te hoog». Zo luidt een
slogan van het bedrijf. Niettemin heeft De Greef van Wanrooy zich toegelegd op het inter
nationale meubeltransport naar en van de landen Noorwegen, Zweden, Finland en Enge
land. Daarmee heeft de onderneming bewust gekozen voor een diepte-aanpak. Voor kwali
teit in plaats van kwantiteit.
Massief gepolijst messing voorzien
van van 'n laag metaalvernis
’n Universeel
model
Nu van
voor
Plancomputer
De heer de Greef is blij dat de me-
lewerkers zo snel een besef van kwali-
rvit hebben ontwikkeld. Zeker voor
1 transportonderneming is dat v
termate groot belang. Hij heeft
medewerkers steeds zijn lijfspreuk
voorgehouden: «Ik heb maar één
klant. De klant waarmee ik bezig
ben». Alleen dan kan de dienstverle
ning worden geoptimaliseerd; een pro- gewe
dukt leveren met een hoge snelheid, nerat
goede kwaliteit en aantrekkelijke prijs,
vergezeld door optimale informatie die
nu de lezers van de
>ina in de Tilburgse Koe-
s zijn vooral te vinden in
ridingen maar ook de la
gen scoren niet slecht,
87,8% en 80%. Onder de
ien valt de score wat la
tent spel van licht en
t dag- en zonlicht
g geld van kleur en
radig
Aan het begin van 1985 zoekt de
Greef kontakt met de transportonder
neming van Wanrooy in Oosterhout.
irgse Koerier
laar we willen
l w het een vergezeld door optimale infon..»..^ u.v
ceuze van B de cliënt nodig heeft.
1 wekelijks Evenals de uitwisseling van infor-
4 °TTh ne matie tussen bedrijf en cliënt is een op-
le Tilburg- tima]e interne informatiestroom van
v®°r de belang. Wie de klant wil informeren
Tilburgse moet de betreffende informatie in de
..au is; het eigen organisatie snel maar zorgvuldig
lezen. Daarnaast is vergaren. Dit betekent dat de aan-
:r tevreden over het dacht gericht dient te zijn op een opti-
itepagina ook posi- ma]e automatisering. Als één van de
eerste ond
De Greef
r een
..appelen van
"ortroutes. Met een verbazing
uu snelheid geeft deze comput
'gde besturingsinformat
.vomputer werk.
postcc™, di-
computerprogra
schillende vervoersbc
ingebracht zoekt de r
horende postcodes op,
gens in een zo efficiënt w J v
orde te plaatsen. In een mum van tijd
wordt op deze wijze duidelijk, welke
route een vrachtwagen het best kan
volgen om de klant op zijn wenken te
bedienen. Tevens levert deze procedu
re informatie op, die de transporton
derneming in staat stelt, om de cliënt
op de hoogte te brengen van datum en
tijdstip van levering.
Woningbouw blijft een van de be
langrijkste zaken op politiek en sociaal
gebied in Nederland: iedereen wil graag
goed wonen en de overheid rekent het
deels tot haar taak om voor de bouw
van voldoende woning
en toe gaat er bij dat
iets goed fout, dat zier
bij de parlementaire enquête naar
bouwbeleid die nu aan de gang is.
g een citaat uit het pers
gemeente Tilburg naar
het B W besluit en
leentepagina
g bij de Til-
;t gemeente-
Dit is ook niet de
veest van de invoering (jew
1 medium. De teit
u.a oiedt een groot aan- een
lenden de mogelijkheid ude,
J‘ *e manier op de hoog- med
w .iet gemeentelijk doen
zonder te
tiviteiten van de transportondeme- mentaliteit over te l
br£ Open deuren
1 wil
>and
In de visie van
i informatie i
iwoorden v~
transportsector
haken. In de wo<
«Het is niet
maar wat je gaat
portland zal Ned
teren in het optimaal gebru
formatie en communicatie,
de mogelijkheid om nog zorgvuldiger
en sneller goederen af te leveren. Der
gelijke investeringen kosten veel geld
en zijn door de individuele bedrijven
niet op te brengen. Als de Greef even
stilstaat bij de «kruideniersmentali-
teit» die je vaak in Nederland tegen
komt, tempert dat zijn enthousiasme
enigszins. Maar niet voor lang. De
Greef: «Wat zou het wel niet beteke-
nen, als we in de transportsector ge
net oeanjtsge- bruik zouden kunnen maken van satel.
in anrooy aan hetverbindingen. Daarmee zouden we
6611 ziïnani1SCi in Nederland een geweldige positie ten
'rdt v^lvul- opzichte van het buitenland verwer
kers, me op ven In dat opzicht ,^7 ik het bij.
nl zonder jammer dat Amsterdam de
au Olympische Spelen van 1992 niet zal
organiseren. Daarvan zouden op het
gebied van informatie en communica
tie grote impulsen zijn uitgegaan.
Maar ook op sportief vlak is het jam
mer dat Amsterdam uit de boot is ge
vallen».
De Tilburgse ondernemer heeft een
visie die voor een deel zijn eigen orga
nisatie overstijgt. Maar hoe ziet de toe
komst voor De Greef van Wanrooy
B.V. eruit?
Irene van Horrik noemt enkele pun
ten uit haar onderzoek frappant. Zo
vond zij het bijzonder meevallen dat
de Gemeentepagina in de Tilburgse
Koerier zo bekend was. Van Hornk:
«Persoonlijk had ik het somberder in
geschat want de pagina draaide op het
moment dat ik het onderzoek deed
maar net een half jaar. Dat is vrij kort
en daarom viel het resultaat me reuze
mee». Pessimistisch gestemd was de
onderzoekster ook over het aantal
mensen dat de pagina leest. Maar:
«Zo’n percentage van 80% is hoog,
daar kun je niet omheen. Dat is zeker
hoog als je je realiseert dat de reclame
voor de pagina in hoofdzaak alleen
maar in de Koerier gevoerd is», aldus
Irene van Horrik. Ook de begrijpelijk
heid van de pagina valt haar bijzonder
mee. «Ingewikkelde procedures wor
den goed begrepen dóór de lezers, ook
door mensen met alleen ma v
re school-opleiding, zo blijkt uit mijn
onderzoek».
tomatisering. Als één van de
idememingen in ons land had
f van Wanrooy de beschikking
i plancomputer voor het uit- r
"an de meest efficiënte trans- geleid.
igwekken- De transportonderneming De Greef
iterdebe- van Wanrooy B.V. is in korte tijd
uuuu.uiatie. De enorm gegroeid en het einde van deze
t met een veelheid groei lijkt bij lange na nog niet in
ingevoerd zijn in zicht. Een «successtory» die zich voor
'"ima. Nadat ver- een belangrijk deel in Tilburg afspeelt.
Directeur de Greef vindt desondanks,
dat het bedrijf... «met de wielen op de
weg en de voeten op de grond moet
blijven». Een relativerende houding
die aangeeft, dat men in het bedrijf
weinig opheeft met koesteren van het
succes. De toekomst vormt een nieuwe
uitdaging. De essentie van De Greef
van Wanrooy B.V. wordt daarom wel
licht juist weergegeven met de woor
den... geen zee te hoog, maar met de
wielen op de weg.
nen, maar dat het de vraag is of ze
woontechnisch gezien nog toekomst
waarde hebben, zeker wanneer daar
een vergelijkbare nieuwbouwwoning
tegenover staat», aldus de nota van de
PvdA-fractie. Hierin staat verder te le
ven wel eens zen dat volgens recent onderzoek de
bijvoorbeeld onderhoudskosten van gerenoveerde
het woningen doorgaans 2 i 3 keer zo
hoog zijn als die van vergelijkbare
nieuwbouwwoningen.
Voorts stijgen de huren van gereno
veerde woningen na 5 jaar veel sterker
dan die van nieuwbouwhuizen, terwijl
de huurder in een (geïsoleerde) nieuwe
woning (bij de huidige lage energie
prijzen) gemiddeld zo’n 300 gulden per
jaar aan energiekosten bespaart verge
ten- leken met een gerenoveerde woning.
ge- Voeg daarbij dat een gerenoveerde wo-
meente, waar dë discussie over de ning na 10 i 15 jaar wederom aan een
strijdvraag «renovatie of sloop en ver- ingrijpende verbetering toe is en de
iepot, vangene nieuwbouw» al geruime tijd voordelen van vervangende nieuw-
d op gang is. bouw zullen ondanks de hogere sticht-
De PvdA-fractie in de Tilburgse ge- lingsprijs ervan duidelijk zijn.
meenteraad heeft over dit vraagstuk
vorige week een notitie gepubliceerd
onder de titel «Afweging renovatie
versus sloop en vervangende nieuw
bouw». Op grond van een aantal argu-
snten wordt in dit «praatpapier» ge-
r t voor vervangende nieuwbouw:
zowel voor de verhuurder als voor de
huurder verdient, volgens de Tilburgse
sociaal-democraten, nieuwbouw
voorkeur, omdat deze in vrijwel ai.v
richten meer kwaliteit er
uuurzaamheid biedt dan
Bovendien biedt nieuwbouw d-
i een aantal vóórziet
oo oijvoorbeeld w
i te brengen, die
nauwelijks &uuuv»
Onderhoudskosten
Bij renovatie kan steeds vaker wor
den gesteld, dat de woningen «bouw
technisch wel weer een tijdje meekun-
)uw is ook een terrein
gemeente een belangrijke
bij nieuwbouw, maar ook
iderhoud en renovatie is de
indirect betrokken,
als Tilburg, waar in
i wonin-
duizen-
Een
over
sloop en
De Greef van Wanrooy B.V. is een
jongeling onder de Tilburgse trans
portondernemingen. Sinds de heer
J.A.J. de Greef met een expeditiebe
drijf van start ging, is slechts zes jaar
verstreken. Het karakter van de markt
waarop de onderneming zich in het be
gin van de jaren tachtig beweegt,
Uw TABAKORIE-speciaalzaken
in Tilburg zijn:
KOUWENBERG Broekhovenseweg 38
HAANS Verdiplein 99
GOOSEN Besterdplem 27
Op 5 februari van dit jaar startte c
gemeente Tilburg met c
Gemeentepagina op bladzijde 7 in de
Tilburgse Koerier. Het college van B
W besloot hiertoe, een besluit dat door
de gemeenteraad werd overgenomen,
omdat er bezuinigd moest worden op
de gemeentelijke advertenties. Een be- K
drag van 1 ton möëht er minder uit- de.*?
gegeven worden. Die bezuinigingen
worden gehaald, dus wat dat betreft is -
het een goed besluit geweest. Natuur-
lijk moest ook onderzocht worden of
het medium, de Tilburgse Koerier, BK4
waarvoor B W gekozen hadden, het B”
juiste medium was. Uit het onderzoek
van Irene van Horrik is nu gebleken M|
dat die keuze ook goed is. Immers: de
Tilburgse Koerier is het populairste
blad onder de andere lokale en lande
lijke bladen in Tilburg. Dat is één van M
de redenen waarom de M
Gemeentepagina zo goed aanslaat bij
de Tilburgse bevolking. Andere rede
nen zijn een bverzichtelijke en opval
lende opmaak en een begrijpelijke pre
sentatie van de inhoud. L—
dinavische agenten, die zorgenvoorde Olympische Spelen
hebben we een vertrouwensrelatie op- Jn defï*^qï>n m
gebouwd, die gebaseerd is op begrTp d"“msï De
van eikaars mentaliteit en het nako- Lot
men van afspraken. Ook in slechte tij-
den». In het aanvoelen van de mentali- up|anor:iv nrPotPPrt
teit van de buitenlander ligt naar de J IifS’
j maar wat je gaat presteren». Als trans
mening van 4e enthousiaste onderne- land ^6NXland moeten
mer de grote kracht van de Nederlan- f het bnnk Vfm
fOTmatie en communicatie. Dit biedt
mentaliteit over te brengen.
Het Tilburgse bedrijf heeft in die
riode onder meer behoefte aan bran- cialiseerd in de behandeling ën Lv<. w.-
chespecifieke technische kennis en wil voer van dit zorgvragende produkt.
deze via een samenwerkingsverband
met het Oosterhoutse bedrijf verwer- De snelstgroeiende activiteit van het
ven. De Greef en van Wanrooy vinden bedrijf betreft het internationale meu-
elkaar en richten een zogeheten «joint beltransport van en naar een aantal
venture» op. Deze stap legt de beide specifieke landen. Directeur de Greef
ondernemingen geen windeieren. In merkt hierover op: «We doen prak- Het betreden van I
korte tijd zal De Greef van Wanrooy tisch alleen internationaal meubel- bouw van De Greef van
B.V. uitgroeien tot een transportbe- transport naar en van landen over zee. de Siriusstraat levert een dynta.aovu
drijf met honderd medewerkers, waar- Daartoe hebben we gekozen voor beeld op. Het gangpad wordt vr
van er momenteel zeventig in Tilburg Noorwegen, Zweden, Finland en En- dig bevolkt door medewerkt
en dertig in Oosterhout werkzaam zijn, geland. Deze beperking stelt ons in weg zijn naar een collega s
staat om een diepgaander relatie aan letterlijk en figuurlijk openstaat. De
te gaan met onze klanten in die lan- Greef: «Deze heksenketel is typerend
den. Op ons terrein zijn we dan ook de voor de transportsector, maar dat de
toonaangevende vervoerder op de meeste deuren openstaan is kenmer-
Scandinavische markt. Dat is overi- kend voor ons bedrijf. Dit past bij ons
gens ook de verdienste van onze Scan- streven om uit te gaan van zo weinig
-\afceis in de processen van
.vorming. Het informeel kontakt
i de mensen wordt gestimuleerd
geeft ons een stuk kracht. We heb
ben samen een sfeer gecreëerd, waarin
iedereen elkaar kent en iedereen weet
wat hij aan de ander heeft. Dit bete
kent niet, dat we per definitie alleen
vrienden van elkaar zijn. Maar dat is
ook niet noodzakelijk. We zijn en blij
ven immers een onderneming».
De Greef is bijzonder tevreden met
zijn mensen. Hij en Oosterhouter van
Wanrooy zijn beide directeur-eigenaar
binnen de «joint venture». Toch stel
len zij zich niet als zodanig op. De
Greef nogmaals: «We hechten er veel
waarde aan, dat bij de mensen in de
organisatie een gevoel ontstaat van
«de onderneming is van ons». Dat is
ook niet geheel in strijd met de werke
lijkheid, want maar weinig onderne
mers zijn uit op persoonlijk gewin. De
continuïteit van een onderneming
vormt in dit opzicht een veel grotere
drijfveer en dat is in ieders belang».
dwingt de Greef echter al snel tot het Specifieke landen
inzetten van eigen rijdend materieel.
De overname van een kleine transport- £>e Greef van Wanrooy
onderneming met twee trucks betekent bezig met vier soorten actn
de eerste stap van de Greef in de trans- de eerste plaats is dat het zoger
portwereld. Als ondernemer wel te ver- relatievervoer, in welk kader he
staan, want de heer de Greef is reeds portbedrijf haar materieel inzet ten
vanaf het midden van de zestiger jaren hoeve van vaste klanten. In feite g
werkzaam in deze sector. het er hierbij om, dat De Gr<
Wanrooy optimaal materiaal
waarmee de klant z’n goederen kan
vervoeren. Daarnaast behoort ook bin
nenlandse meubeldistributie tot de ac
tiviteiten van de transportonderne
ming. De --
Voordelen
Voordelen zijn er voor de huurder:
groter wooncomfort, lager energiever
bruik en op den duur ook minder sterk
stijgende huurprijzen. De voordelen
voor de verhuurder zijn even zeer dui
delijk: een nieuwbouwwoning behoeft
veel minder onderhoud dan een gere
noveerde woning waarvan de reële le
isduur in de praktijk aanzienlijk
rter is dan de afschrijftermijn.
De bedoeling van de vorige week ge-
eningen publiceerde PvdA-nota is mede, de be-
-isolatie sluitvorming in de gemeenteraad om
trent renovatie- en sloopplannen in
een vroeger stadium te laten plaatsvin
den dan nu het geval is: tenslotte is het
gemeentebestuur de gemeenteraad
met de burgemeester) verantwoorde
lijk voor het totale volkshuisvestings
beleid.
Op de goede weg
Natuurlijk is de Tilbury*
blij met dit onderzoek, maar we
niet verwaand doen. Toch is he
bevestiging van een juiste ke
W om de Gemeentepagina wekelijks
op bladzijde 7 in de Koerier op te ne
men. Met andere woorden: de Tilburg
se Koerier is het beste blad voor de
Gemeentepagina omdat de Tilburgse
Koerier het populairste blad is; het
*--t meest geler*- r'-
de Tilburgse Koerier
feit dat die Gemeentepagina ook posi
tief gewaarderd wordt door onze le
zers. Daaruit blijkt dat we op de goede
weg zitten: de gemeente met haar pagi- over
na in de Tilburgse Koerier en de Til- stj_p
burgse Koerier met de portroutes. Met een verbazingwekken-
^emeentepagina in haar blad. de sneiheid geeft deze computer de be-
- nodigde besturingsinformatie. De
plancomputer werkt met een veelheid
stcodes, die ingevoerd zijn in
ramma. Nadat ver-
jestemmingen zijn
machine de bijbe-
om deze vervol-
t mogelijke volg-
n mum van tijd
blijkt ook uit het feit dat bijna 60% de
GemeenteDaSina Gemeentepagina zal missen als die
P niet meer zou verschijnen.
Woningboi
waarop de g
rol vervult: t
bij groot-onderhouc
gemeente direct of
ArDeiaszm ook een gemeente als Tilburg,
Op niet al te lange termijn zal de de afgelopen jaren duizenden
transportonderneming gaan uitbrei- gen zijn gebouwd en eveneens
den. In de loop van volgend jaar zal den huizen zijn gerenoveerd.
De Greef van Wanrooy een vestiging meente, waar de discussie
in het midden van het land in gebruik strijdvraag «renovatie of sl
nemen. Het bedrijf start met dit dep«‘, -
aangezien dit deel van ons land een
sterke concentratie van meubelfabrie
ken kent.
In een ontwikkelingsfase bevinden
zich de plannen voor opening van een
vestiging in België. Aanleiding hiertoe
vormt de toonaangevende positie van
de Belgische meubelindustrie. Met het ment
oog op deze ontwikkeling verwacht di- pleit
recteur de Greef, dat de groei van het zowe
bedrijf zich de komende jaren zal
doorzetten. Ook op langere termijn
heeft hij het volste vertrouwen in de
toekomst. Dit vertrouwen is mede ge- opzit
baseerd op het geloof in de jongeren duur
generatie. «De aankomende generatie 1
zal ons sterk overtreffen», aldus de lijkheid om
van Greef, die hieraan toevoegt: «De ken- zoals bijt
t de pis van deze generatie zal de onze ver aan
achter zich laten. Daarnaast merk ik niet of i
dat bij deze generatie de arbeidszin
aan het terugkomen is. En mijn ver
trouwen in de toekomst wordt vooral
gewekt in de wetenschap, dat deze ge-
atie onze plaats tezijnertijd kan
gaan innemen».
Voor de wat kortere termijn spreekt
directeur de Greef de wens uit dat Til
burg een opleiding krijgt, die gericht is
op de praktijk van het expeditie- en
transportbedrijf. De opleiding
chauffeurs krijgt reeds gestalte via
Stichting Vakopleiding Chauffeur,
waarbij hij nauw betrokken is. Maar in
een stad die tegelijkertijd door het le
ven gaat als onderwijsstad en trans-
portstad mag in de opvatting van de
heer de Greef best verwacht worden,
dat geschikte mensen voor de expedi
tie en het transportbedrijf worden op-
De beste kombinatie
Het wekt bij de onder
verbazing dat B W beskav.. uvl
door te gaan met de wekelij
Gemeentepagina in de Tilburgse I
rier. Irene van Horrik: «Ik had niet
anders verwacht. De kombinatie Til
burgse Koerier-Gemeentepagina is
volgens de cijfers de beste kombinatie,
zo eenvoudig ligt dat».
Missen
Wie zijn r
Gemeentepagin.
rier? Die lezers 7
de middenopleic
^Lë’nlagë- êere °Pleidl"goe
lijkt uit nujn respectievelijk 8
hoger-opgeleide
ger uit: 66,6%.
Zeer positief door de lezers wordt de
service-verlenende informatie bevon
den en minder positief is hun belang-
de stelling voor informatie over gemeen-
de tebestuur zoals agenda’s voor raads- wordt het
de en commissievergaderingen. Over di- de Tilburg
verse agendapunten zou meer informa
tie gegeven moeten worden naar het
oordeel van de lezers. Het verschijnen
van de Gemeentepagina in de Tilburg
se Koerier wordt door de ondervraag- - -o
j goed gewaardeerd: de pagina burgse Koerier met
crijgt van hen een 7+. Die waardering Gemeentepagina in haar blad.
er
it
200,-
Eenvoudige manier
Tenslotte nog i
bericht van de g
aanleiding van 1
irzoekster geen het onderzoek. «De Geme
esloten hebben verhoogt de belang:
:lijkse burgse bevolking v<
Koe- ’’'J* gebeuren met. I
1 niet bedoeling geweest
van het eigen
Gemeentepagina bi<
tal belangstelk
op een eenvoudige
te te blijven van he
en laten».
een
lolitie
iedereen
overheid r*
k om voor
lingen te zorgen. Af
t strevr--
sn we t
de
alle
en meer vens
renovatie, kort
r de moge-
Tzieningen
warmte-L-
ngen, die bij renovatie
jks kunnen.
.nerkt
‘isch
transport
Daartoe
Iburg Nooi
zijn, gelar
staat
Het rijdend materieel van de jonge on
derneming is dank zij de stormachtige
ontwikkeling uitgebreid tot een totaal
van 65 trucks, waarvan veertig in Til
burg.