Nieuwe Daihatsu Charade-serie (J Renault 9 en 11 Spring v.d. MEIJDENBERG Renault 9 en 11 Spring (S Kom kijken naar de nieuwe bij Wist u dat onze verkopers een hekel hebben aan verkooppraatjes? 4 Gevleugelde De Loran Goirkestraat 25, Tilburg Autobedrijf Lcpdacrs bv sp< ffijöïö NU UITGESTELDE BETALING OP GEBRUIKTE AUTO’S TOT 1 JANUARI 1988 $19 ansa UNIEK IN PRIJS EN PRESTATIE ÓÓK ZONDAG 26 APRIL GEOPEND III (Net als alle winkels in Waalwijk) Automobielbedrijf Spoormakers g-B-P Z'J De nieuwe Charade Donderdag 23 april 1987 - pagina 22 DE TILBURGSE KOERIER DE TILBUI zegt het t c Vergelijkingen Mysterieuzer Techniek Sensatie tilbi het mid- Uitlaten - Schokbrekers □F=EI® Donderdag: koopavond. Autobedrijf Van den Meijdenberg Onze verkopers hebben een hekel aan verkooppraatjes. Ze geven u liever een advies waar u wat aan heeft Over bijvoorbeeld financiering, leasing, verzekering. Over welk model en welke uitvoering u het beste past Kortom, zij zorgen dat u zélf de juiste keuze kunt maken. Immers, u wikt, u rekent, u beslist Wij zetten alleen de feiten en pluspunten van Opel voor u op een rijtje. Dat dit er heel wat zijn, bewijst het als maar groeiende aantal Opel-fans. Stationsstraat 95-97 - 5141 GD Waalwijk Telefoon 04160 - 32443 DE OPEL-DEALER. ZEKERHEID VOOR ALLES. Fiat Panda 34 Fiat Panda 34 Fiat Uno 55 Super Fiat Uno 45 Fiat Uno 45 Super Fiat Ritmo 85 Super Fiat Ritmo 85 S automaat Fiat Ritmo diesel Fiat 127 Super Fiat Argenta diesel Autobianchi A112 Citroën Dyane 6 Ford Escort 1.6 Bravo Volvo 340 rids- die „uikte auto’s: Jat 80, Tilburg. 134655. Voor nieuwe en gebruikte auto’s. TREKHAKEN BRINK Meeneem- Gemon- prijs teerd 200,- 225,- 240,- 275,- 305,- 355,- 100,- 220,- 210,- 245,- 225,- 250,- Spec. uitlaat-actle 30% korting en gratis montage Accu’s v.a. 79,’° 2 jaar garantie Erkend APK-keurlngsstatlon T DE KNETTER POT Automaterialen Veldhovenring 41tel. 013-433273 Hoek Groeseindstr./Deken Botsstraat wijk A.s. zonda lijkse vrijn trum «de Tilburg. Het centr uur geopei jes uit is, i aanbod va Tegen red- spulletjes l ditg ken. Charades onafhanL. stugger Het r Rondom zijn schijf voorste van het inv type- Sprendlingenstraat 10, Oisterwijk 04242/84683-83568 1984 1985 1984 1984 1985 1983 1984 1982 1982 1983 1984 1982 1983 1985 Het rijden met deze Charade GTti is een ware sensatie. Het ding brult zo hard weg, dat hij op het oog veel machtiger rivalen het schaamrood op de kaken brengt. Denkt zo’n makker je in de bocht af te kunnen troeven, dan zit hij er hele maal naast. Want die GTti gaat als een formule-auto de hoek om. Een sensatie om te beleven. Ford Escort 1980-1985 Ford Fiesta N.T. v.a. 1983 Ford Sierra, alle typen Fiat Uno, alle typen Opel Kadett. O-type Opel Kadett, E-type Alle prijzen Inclusief B.T.W., ANWB-aanslultlng en hulpkoppellng Alles op het gebied van ski-imperials (ook voor auto’s zonder regengoot) Showroom nieuwe auto's: Showroom gebrul Ringbaan-Oost 102a, Tilburg. Dijksterhuisstraat Telefoon: 013-434655. Telefoon: 013-434 U wilt zuinig, heel zuinig rijden? Nee, u wilt wel zuinig en toch bar snel rijden? Geen probleem bij de nieuwe Daihatsu Charade-serie. Want ik moet eerlijk zijn, het zijn goochelaars, die ontwerpers van Daihatsu. Laat mij beginnen met wat mij het meest aan het hart gebakken zit en dat zult u hopelijk weten te billijken en begrijpen. U had het al geraden? Ja, na tuurlijk is dat de nieuwe Daihatsu Cha rade GTti. Dat GTti maaktt namelijk al veel duidelijk. De G en de T staan voor Grand Tourisimo, hetgeen op zich nog weinig zegt want heel veel automobielen worden gesierd met die letters. Maar die tweede kleine t zegt iets meer over de ware aard van het beestje; deze staat namelijk voor turbo. Voor velen een fas cinerend begrip, gezien de aanduiding ’’Turbo” op automobielen die zelfs nog nooit aan turbo geroken hebben. Ereklasse: ’67 1; ovet klasse A: 1 1tweede 1 B: Interpo derde klas; A: Tilbria vijfde klas: Groenewoi zesde klass Tios ’67 achtste kla se B: Tios gestel 3; m de klasse Tios’67 14 De Katl van de N rommelm; staan, aan markt be; tot 16.00 café-restai verlaan 2 i Op zonda jeugdensei haar jaarli zijn divers spullen te De markt 16.00 uur clubhuis straat 13, De opbrei men. Postduivei organiseer en wel op voormalig Hogesteer gang acht, vang 13.0( Zondag 2 nisverenig markt in r man de Vi tot 14.00 ii VOO Zoals vanc 1987, georj renbeek, g< april 1987 Roovert. E handen van Verzameler het Kasteel gint om 14 zal er een café-restaui U kunt ziel V.V.V. H (’s donderd Prestaties: Topsnelheid 185 km/h. Acceleratie van 0 tot 100 km/h in 8,2 sec. Benzinever bruik volgens ECE-norm bij 90 km/h I op 19,2, in stadsverkeer I op 13,1. twee< Op zaterda natuurbad Enschot et wedstrijd B.O.T.S. (I Sport) en d Tilburgse V Hart van B De deelne triathlon ac men, 25 ki hardlopen. Ion valt om me aan d voor iedere verzekerd t houdingswt leggen, ach kelijk minii tieve sport! De kleine i is iets mysteriei namelijk voor brand systeem dat zorgt dat c digheden de motor voorzien wor de juiste hoeveelheid brandstof, helaas, een carburateur, hoe i geconstrueerd, is altijd ietw met het toedienen van deze maar helaas ook vri j kostbare I Het toppunt van efficiëntie is natuu wanneer die redelijk kostbare branc nog eens een keer zonder al te vee' lemmeringen in de verbrandingska komt. Ook daar is voor gezorgd ding SPRING 1.4 rechts op de ach terklep. De ”Spring”-modellen zijn I voorzien van zonwerend glas, twee van I en binnenuit verstelbare buitenspiegels, een I wit zonnedak en een sportief stuurwiel 19 met 4 metalen spaken met op het mid dengedeelte de naam SPRING. De Renault 11 ’’Spring” is in drie- en vijfdeurs-uitvoering leverbaar en heeft een in delen opklapbare achterbank en een ruitenwisser op de achterruit. prijzen luiden als volgt: Renault 9 SPRING 23.900,- Renault 11 SPRING 3-drs. 24.750,- Renault 11 SPRING 5-drs. ƒ25.800,- Alle prijzen zijn inclusief BTW. ïuzer, deze staat idstofinjectie. Een onder alle omstan- ordt van >f. Want modem ook twat slordiger kostelijke brandstof. uurlijk geh idstof dat eel be skamer i want Dwars voorin geplaatste driecilinder lijnmoter. Cilinderinhoud 993 cm3. Vier kleppen per cilinder, twee bovenliggen de nokkenassen. Boring x slag 76 x 73 mm. Compressieverhouding 7,8:1. Max. vermogen 101 pk bij 6500 omw/min. Max. koppel 130 Nm bij 3500 omw/min. Electronische brandstof-injectie. Voor- wielaandrijving.5 Versnellingsbak met achteruit. Wielophanging vóór McPherson veerpoten met schroefveren en torsiestabilisator. Wielophanging achter onafhankelijk met veerpoten en schroefveren, twee korte dwarsdraagar- men en één langsdraagarm per wiel. Te lescopische dubbelwerkende schokdem pers rondom. Schijfremmen rondom, de voorste inwendig geventileerd, bekrach tigd en gescheiden. 175/60 R 14 78 H banden om lichtmetalen 5J x 14 velgen. Lengte 3.61 m, breedte 1.615 m, hoogte 1.385 m. Wielbasis 2.34 m. Spoor breedte voor 1.385 m, achter 1.365 m. Massa 810 kg. Inhoud brandstoftank 40 liter. Zeker gezien de prestatie, uitvoering en afwerking is deze Daihatsu Charade GTti redelijk geprijsd, hij kost namelijk 25.999.-. Mocht u dat toch nog een beetje te fors vinden, dan is er uiteraard de wat minder potente 51 pk sterke TS, Deze kost 15.399,-. Daarnaast is er de TS diesel met 37 pk en deze zuinighei kampioen kost 19.499,-. Heeft diesel een turbo en 48 pk, dan hangt er een prijskaartje aan van 22.499,-. Ziet u het schakelen en koppelen hele maal niet zitten, dan is er ook nog een benzine TS met automatische versnel lingsbak en deze moet 17.999.- op brengen. De zeldzame, gevleugelde auto De Lorean die in Rosmalen arri veerde, is een van de nieuwe aankopen van het Autotron, Nationaal Themapark Vervoer. Zo’n twintig jaar heeft deze twee-zitter met vleugeldeuren in Amerika op de weg gezeten. Ondanks de hoge kilometerstand ziet de roestvrij stalen carrosse rie er nog piekfijn uit. De gestroomlijnde coupé zit nog in de originele blanke lak. De Jxirean is een jongensdroom op wielen, waar het Autotron een ton voor heeft moeten neertellen. Het ontwerp van de Ier John de Lorean komt te staan tussen 250 andere old-timers die dit jaar in het hoofdgebouw worden tentoongesteld. Ach, maar waarschijnlijk wordt dit voor velen van u allemaal veel te technisch, vandaar dat ik toch even met wat verge lijkingen kom. Laten we gewoon wat simpele vergelijkingen gaan maken be treffende de paardekrachten en de cilin derinhoud. We beginnen bij het begin en dat is onze Charade GTti. Deze makker haalt uit 993 cm3 maar liefst 101 pk bij 6500 omw/min en dat betekent dan wel ruim 100 pk per liter. En als we dat even gaan vergelijken met een Ferrari Quat- trovalvole, dan zien we dat deze be roemde knaap uit een moter met een inhoud van 3185 cm3 maar 270 pk haalt Dus per liter nog lang geen 100 pk! Vandaar dat de prestatie van deze Cha rade GTti op een fors niveau liggen. Hij blaast van 0 tot 100 km/h maar even in 8,2 sec. en heeft een topsnelheid van 185 km/h. Heel bijzonder voor een automo biel uit deze klasse. Niemand hoeft zich trouwens te vergis sen dat het hier om iets bijzonders gaat want zijn uiterlijk verraadt dat al door de indrukwekkende voorspoiler, striping en lichtmetalen velgen met brede 175/60 R 14 78 H banden. Uiteraard is het onderstel aangepast om geweld straffeloos te kunnen verwer- n. Evenals bij de minder snelle nieuwe es is de wielophanging rondom ikelijk. Maar de veren vóór zijn er en de schokdempers zijn harder, remsysteem is ook aangepast. -*-ijfremmen gebruikt, de het inwendig geventileerde gers orgar april een 15.00 uur sisschool Dr. Nijen: natuurlijk deze “Joris Driepitter” heeft ook nog eens vier kleppen per cilinder, waardoor het ademhalen hem wel erg makkelijk wordt gemaakt. Daar komt trouwens nog iets bij. Ik heb door het woord “Driepitter” te gebruiken u al proberen duidelijk te maken dat deze razend snelle Daihatsu Charade aan het hoofd staat van drie cilinders met als logisch gevolg ook drie zuigers. En dat heeft uiteraard consequenties. Een licht nadeel is - sommigen zullen het een voordeel vin den - dat zo’n automobiel een roffelend "duid maakt. Een heel groot voordeel is dat er voor die vier kleppen per cilinder veel ruimte is, waardoor die ademhaling en verbranding vrijwel ideaal is, gegeven de huidige stand der techniek. De lente is in aantocht en Renault steekt de vreugde daarover niet onder stoelen of banken. Er komt namelijk een spe ciale Lente-versie van de Renaults 9 en 11 op de markt onder de naam "Spring” Dit model is gebaseerd op de modellen en 11 GTL. In het vooronder zit de 1397 cm3 motor met een vermogen van 49 kW bij 5250 omw/min en een max. kop- D pel van 106 NM bi j 3000 omw/min. Aan vi deze motor is een vijfversnellingsbak ge- koppeld. De ’’Spring '-modellen zijn herkenbaar De aan de witte kleur met een groene bies in de bumper en beschermstrips opzij. Ook groen zijn de naamstickers ’’Spring” op de achterste raamstijlen en de aandui- a CHARADE LAGEWITSIEBAAN 78TEI 634365 Bekijk de nieuwe Charade en u begrijpt meteen waarom Daihatsu koploper 15 op het gebied VAN COMPACTE AUTO'5. MET RECHTSTREEKSE GE VOLG VAH ONZE KNOW-HOW EN EIGENZINNIGHEID. Dat vindt u dan ookterug in de nieuwe Charade. Bijvoorbeeld in z'n vormgeving. Dat uitmondt Prijzen ae importeur en exclusief afleveringsnosteh Prijs- en specificatiewijzigingen voorbehouden IN DE BESTE CW-WAARDE (0,3Z) IN Z'N KLASSE. Daarbij oogt de Charade groter: Binhen 15 HIJ BREDER, DU5 RUIMER. REDENEN TE OVER OM BIJ ON5 KENNI5 TE KOMEN MAKEN MET DE NIEUWE Charade, hij staat klaar voor een proefrit. U rijdt al Charade vanaf f 15.399,-* Koploper in prestaties bi comfort Dealer voor nxiM/rmij Tilburg en omstreken CARRÉ autohuistilburg [j^j]

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1987 | | pagina 22