i Flairck in nieuw jasje llh «Vadertje Pazlov» 'fyebers Baal speelt «Moeder Courage «Eine Nacht in Venedig» Voorstellingen en workshops in ’t Heks <^'KU'S 1 O *bc <fouöcn3waan Concert Caecilia Consort Vertier in d’n Egelantier fNTHESE ZOUAVENLAAN 77 Hans Croiset regisseert «Amphitryon» Dansproduktie brengt George» Koffieconcert «Rondom Mozart en de hoorn» Agnes van God ,8O5Stél'^ Opera Forum brengt Manon Lescaut» van Giacomo Puccini 8ss:r:ss: Lezingen over beeldhouwkunst door Niko de Wit (’I Grifteater met twee solo voorstellingen «Kaatje met de b? Pauline Daniëls Donderdag 2 april 1987 - pagina 17 DE TILBURGSE KOERIER I 2april 1987-paginal Omstreeks cus Heinrich :naar I stvrij 2 aam F 1: OU Nèt even iets anders Dat proeft U. In èlles! verfrissende i voelens. 55,50 Restaurant DEN SCHOUT I >rijs Kunstbeschouwing Aspecten van de industriële vormgeving B it in het 1’ i op woen :houwbur ;int ise Donderdag 23 april start in Tilburg de werkgroep rond het thema: inl. en aanm. onderstaand moment ieux ont- o ïfden - over- mensen niet stuurbare ge- AMUSE-GUEULE MAISON borrelgarnituurtje CONSOMMÉ CARMEN heldere tomatensoep Terl 3 C ■-**"*»- gestalt psychosynthese nonne dringc waas. zich a. terwijl >ren 5- I 3, door- I tra I O.l.v. Jos Legrand, kunsthistoricus Cursustijd: zaterdagmorgen 10.00-12.00 ut!' Start 11 april. Cursusprijs 54,00 (5 lessen. BISTRO LE MENTON Stationsstraat 83, RIJEN Tel. 01612-2232 Centrum voor Kunst en Vormgeving Zouavenlaan 77, Tilburg - 013-684333 «Tussen willen en laten gebeuren» Monumentstraat 6, 5038 AR TILBURG hoek Stadhuisplein - Tel. 013-362987 is er zelden spra- i. Meestal laat zij voorwerp of een een pop gesuggereerd LANGUE D’AGNEAU LÉGÈREMENT FUMÉ SUR UN LIT DE SALADE, SAUCE AU BASILIC licht gerookte lamstongetjes op een bedje van frisse salade met een basilicumdressing ■op adres: 1972. solo-programma «Aureool/Vitriool» Jan Taks. Een zwerftocht door Parijs het sinistere avontuur van Naast onze uitget zal onze chef-kc George» is <f: het “i—.-1- dansstuk van de Stichting Dansprodukt». die op vrijdag 10 april om 20.45 uur in de studio-zaal gebracht zal worden. repertoire dat zonder afbreuk te het specifieke Flairck-geluid toch .aa.M, ,s geworden, met meer na- meijrooslaan 4, 6815 bw arnhem 085/512037 De geschiedenis van Amphitryon is zo oud als de wereld. Jupiter, de oppergod, maakt een uitstapje naar de aarde, kruipt daar in de huid van een echtgenoot (Amphi- _o_o tryon) en dan ook bij diens vrouw, die op piter uitgangspunt, maar vooi haar beurt in de wereld als geen tweede het de vrouw om wie het in deze goddelijke weerspiegelt. c - ring serveren v [RE LENT] rafralchissement isende vruchtensorbet - „ie van Baal is Moeder Courage een gevaarlijke vrouw die wellicht de strop verdient. Voor Baal zal het een uitdaging zijn om het publiek voor die visie te winnen. Baal speelt Moeder Courage, Baal speelt 1-‘, zoals zij veertien jaar geleden Brecht -r-e en vanaf dat moment Toneelgroep -erd. ...middels heeft Toneelgroep Baal beslo ten niet ouder te worden dan vijftien. Per 1 -'us 1988 zal Baal niet lanj t op s tusse- In het begin kan de psychiater niet tot de nonnen in de kloostergemeenschap door- u.ingen. Alles is gehuld in een mystiek waas. Gaandeweg ontwarren de raadsels zivh als in een spannende detective. Maar ijl de psychiater dieper tot het mysterie uw. dringt, komen ook de meeste wezenlij ke twijfels boven over leven en wetenschap, geloof en ongeloof en het fragiele wonder van ons bestaan. Wie zonder twijfel is... CULINAIR LENTEFESTIJN Naast onze a la carte-gerechten bereiden wij een keur van VOORJ AARSPRIMEURS er kennismaking serveren wij CULINAIRE LENTE- MENU’S IMELETTE DE SAUMON FRAIS A LA SAUCE D’AVOCAT omelet gevuld met verse zalm met een romige avocadosaus deze Brecht, i ixurli- speelde ld en Baal wer ‘aalt, Inmid ten niet augustus 198m spraak maken op s meer voor een tussentijdse bal cruciale relatie die er vanaf he tussen Toneelj bestaan heeft. In hoge mate zal die balans slechts ge maakt kunnen worden door het publiek, aan de hand van de voorstelling die Baal van Moeder Courage heeft. Zij die Baal door de jaren heen een beetje gevolgd heb ben, kunnen zich dan wellicht een oordeel vormen over de weg die Toneelgroep Baai heeft afgelegd: vanaf Brecht, via Peter Handke, Botho Strauss en Thomas Bern- hard naar Leedvermaak en Dibboek, om vervolgens weer terug te keren bij Brecht (en Strauss, volgend seizoen); en zoals Baal ooit begon met een expressionistisch je werk van Brecht, zo spelen zij veertie" ouder en wellicht wijzer nu een van Brech» latere stukken - Moeder Courage, hét oor logsstuk bij uitstek. F9 Linda van Dyck, Henny Orri en Marie- Louise Stheins spelen «Agnes van God» van John Pielmeier. «A detective story not only of the world, but of the mind and the soul» (John Pielmeier). Vanavond 2 april te zien in de schouwburg-zaal. Regie: Ben Verbong. Het mysterie van Agnes begint met een onderzoek dat wordt ingesteld in een kloos ter, na de vondst van een dode baby. Het wordt geleid door een vrouwelijke politie- psychiater. Dr. Martha Livingstone (Linda van Dyck). Agnes (Marie-Louise Stheins) is de jonge non die de baby klaarblijkelijk heeft gebaard, maar die zich daar niets meer van lijkt te herinneren en die volledig in be scherming wordt genomen door de Moeder- Overste (Henny Orri). ■u het anders leren omgaan met de wil over 8 avonden. De groep heeft plaats in Tilburg tl op dia- titel «de Op vrijdag 1 mei om 1 Hij zal Niko de Wit aan de hand van dia’s zijn eigen werk toelichten. De motieven die aan zijn werk ten grondslag liggen, de verandering die zijn werk in de loop der jaren heeft ondergaan, de projec ten die hij in eigen beheer uitvoerde of in de context van symposia, tentoon stellingen of opdrachten, dit alles zal uitgebreid aan de orde komen in een boeiend betoog van een bevlogen kun stenaar. u. ~en vrouw is men, vo- 5 kijkt in i, de droom van n. De rots •va geboren, i op tusr-J Niko de Wit houdt in beeldhouwkunst» zullen door hem ge steld en zo mogelijk beantwoord wor- E.e.a. zal verduidelijkt worden w.m.v. dia’s van autonome en omge- vingskunst uit Tilburg en ver daar bui ten; Brussel, Parijs, Barcelona, New York en India. geweest tot >te liefde was j een sergeant lagen, werd hij ird en heeft hij een Rachel 10.0 i de Jac- was ze- it Fr?"- Flairck in goo- jgramma de T een aan- j, hige oudere i is «Variaties I est-express» zul- ewijzigde instru- A“ •■"«.teraar zo In de serie «witte konserten» speelt op zaterdag 4 april in de studio-zaal (aan vang: 20.45 uur) door het Caecilia Con sort, een ensemble van twaalf strijkers, af komstig uit de verschillende orkesten van de NOS. Sinds de oprichting in 1978 heeft dit ensemble zich bezig gehouden met alle genres van muziek voor strijkers, van barok tot en met hedendaags. De nieuw opgebloeide belangstelling voor de barokmuziek en voor het strijkersensem- ble van die tijd heeft bijna alle hedendaagse componisten geïnspireerd, met name in Ne derland. Willem Frederik Bon, overleden in 1983, schreef enkele voortreffelijke s voor strijkorkest, denkende aan het ble waarvan hij in het begin van de i ger jaren dirigent was, het Eindhovc rok Ensemble. Het repertoire werd vernieuwd en aangevuld door comj: van onder meer Ton de Leeuw, R Heppener en Louis Andriessen. Juwelier-Horloger Schouwburgring 27, Tilburg BAVAROIS AUX FRUITS DE LA SAISON twee soorten luchtige bavarois met bijpassende vruchten tuuimen wurueii ungcvuciu. De regie is in handen van Leomuu Courage is ongetwijfeld het boeien en ontroeren. Het verhaal van d nde stuk van de beroemde Duit- moeder die haar geld verdient tussen vuur ijver Bertolt Brecht. Al dertig nies en loopgraven van onze lieve wereld e- 't deze aarts-marketentster in daarvoor de prijs van haar kinderen betaal., rschillende voorstellingen een mag inmiddels met recht tot de klassieken met haar lotgevallen kunnen gerekend worden. Moeder C meest bekende se toneelschijv jaar lang heeft talloze zeer vers enorm publiek i Beeldhouwer Niko de Wit houdt in t :t Duvelhok een tweetal lezingen steld over de beeldhouwkunst in het alge- den. meen en zijn eigen werk in het bijzon- d.m.i der. De Wit, die een indrukwekkend aantal exposities in binnen- en buiten land op zijn naam heeft staan, zal op vrijdag 3 april om 19.30 uur een dia- voordracht houden onder de titel J- plaats van beeldhouwkunst». Hij daarin speciale aandacht schenken aan de wisselwerking die er moet zijn tus sen het beeldhouwwerk (of sculptuur) en de omgeving. Vragen als: «Wordt het beeld mede bepaald door zijn om geving» of «wordt de omgeving veran derd door het beeldhouwwerk» en «kan de beeldhouwkunst werkelijk een bijdrage leveren aan onze leefomge ving» of «bestaat er wel een autonome In het kader van een korte toemee langs Nederlandse en Belgische podia verzorgt de vorig seizoen sterk vernieuwde groep Flairck op vrijdag 10 april onder de titel «Magie Music» een concert in de schouwburg-zaal. jebreide a la carte-kaart -kok de gehele maand APRIL een speciaal menu voor U bereiden: -gewerkt niet alleen fluiten en panfluit weer ter hand, hij gaat daarbij ook nog zingen. Als junior is aangetrokken Stan Stolk voor het betere werk op de con trabas. Niet alleen de bezetting is nieuw. Speciaal op maat wordt het repertoire van de nieuwe elpee in het theaterprogramma ingepast. Nieuw r doen aan het speci meer volwassen is :n in Theatertje Sapperlipopet stellingen gehouden van «Va- uweren vanaf 7 jaar geschreven Binnen-fiuiten op luit begeleid Aan de vooravond van het Carnaval in Venetië bereidt de bevolking zich voor op dit feest en doet de noodzakelijke inkopen. Ook de Hertog van Urbino heeft zich voor genomen de carnavalsviering mee te maken. Peter Weekers neemt, na enkele jaren solis- beide componisten Erik Visser en Peter tisch te hebben gewerkt niet alleen fluiten Weekers is hier duidelijk van invloed ge- «•••-■ j Weest. Vanuit de interesse van chelkunst, zal in het nieuwe progra: muziek worden ondersteund door e tal onvoorstelbare illusies. Enige composities, zoals de evergreens op een dame» en «oost-wes*-‘,vpr» len in verkorte versies en gewijzigd* mentatie voor de oplettende luiste hier en daar te herkennen zijn. Fijnzinnige klankkleuren, een stuwende dramatische kracht en meeslepende aria’s en en sembles kenmerken «Manon Lescaut», de derde opera van Giacomo Puccini. Onmisken baar is hier al de maestro aan het werk die drie jaar later «La Bohème» zal scheppen. Zo wel met subtiele schetsen als overdonderende beklemming geeft Puccini vorm aan het dra ma dat zich aan de geliefden Renato des Grieux en Manon Lescaut voltrekt en dat begir met een romantische ontvoering en eindigt met de dood van Manon in een Amerikaans woestijn. Het Grifteater presenteert vanavond 2 april om 20.45 uur in de studio-zaal twee solo-mimevoorstellingen: «Piccadilly Cir cus» van Wouter Steenbergen door Paul van Kolck en «Aureool/Vitriool» van en door Jan Taks. Naar klassiek voorbeeld van Plautus dichtte o.a. Molière met dit thema een vro lijke satire op de zucht naar avontuur de Franse Zonnekoning. Bijna veertig k™ nadien bood de stof aan blijspeldichters aanknopingspunten voor vuurwerk en voet zoekers over lichtvaardig liefdesverkeer. Waka Wakah Zondag 5 april treedt op de blazers en percussieformatie Waka Wakah op. Dit is een project van de Nijmeegse percussionist Jeroen Vink. Na enkele jaren in traditionele Afrikaanse groe pen te hebben gespeeld, voelde hij de behoefte om met zijn percussiespel buiten de grenzen van de Afrikaanse ritmes te treden. Hij betrok er o.a. een aantal blazers bij. De muziek bestaat uit louter eigen composities en de rit mes zijn gemoderniseerd. In een regie van Hans Croiset speelt toneelgroep De Appel op maandag 6 april om 20.15 uur in de schouwburg-zaal «Amphitryon» van Heinrich von Kleist (1807). Het toneelbeeld is van Tom Schenk. Aan de voorstelling wordt meegewerkt door o.a. Will van Kralingen, Trudy Labij, Porgy Franssen, Aus Greidanus, Alexander van Heteren en Hugo Maerten. Menuprijs _p p-p- vanaf J 33, Restaurant «DEN SCHOUT» Oranjestraat 4 (tussen Paleisring en Emmastraat) Tilburg - Tel. 013-434512/674394 (Donderdag rustdag) Choreografie: Monique Sanders. Diri- De hertog heeft velen uitgenodigd, waaron- iXtem Thea Vermeulen Peek (sopraan), eerste invitatie ging uit naar de mooie Bar- Peter Witjes (tenor), Peggy Hegeman (so- bara, de vrouw van senator Delaqua. De se- praan), Edward Hoepelman (sopraan), Ber- natoren nemen maatregelen om te voorko- ry Reijnen (tenor), Bep van Groenendaal men dat hun echtgenoten deel zullen nemen (alt), Huub Nooten (bariton) en Mia Did- aan het paleisfeest. Delaqua geeft opdracht, den (sopraan). zijn vrouw Barbara in een gondel naar een instituut voor adelijke dames te doen bren gen. Papacoda, een macaroni-verkoper, ver ijdelt dit plan en mede door de bereidwillig heid van Barbara’s halfzuster Anina, een vissersmeisje, dat zich in haar plaats laat ontvoeren, mislukt Delaqua’s plan. In kaffee d’n Egelantier. Boomstraaf 39 in Tilburg, is aanstaande maandag en woensdag weer van alles te doen. ware omwenteling in deze beschaving veroorzaakte. Bij het zien van zovele verminkingen, massale slachtpartijen en het ingraven in de trachees, verhe vigde het lichaamsbesef in hoge mate veranderde de beleving van het en lichaam. De mens op de toppen t zijn lijfelijke ervaringen, zowel aan front als in de liefde, is het leitmo- van deze voorstelling. Beeldhouwen met staal Matthew Filipowski, een kunsten?ar die reeds jaren met staal en roest J staal werkt, begeleidt in T HEKS een workshop waarin men in de gelegen heid gesteld wordt om het hele proces van het ontstaan van een beeld mee te maken. Een eigen idee wordt omgezet in een ontwerp, c.q. een maquette. De maquette is een vrij vlotte uitwerking van het idee in een 3-dimensionale vorm waarbij men soepele materialen als papier, karton, etc. gebruikt. Aan de hand van de maquette kan men be palen hoe het werkelijke beeld er uit zal zien; hoogte, diepte, onderlinge proporties, ruimtelijke werking, relatie tot de omgeving en kleurtoepassingen kunnen zo bepaald worden. Na de no dige aanpassingen gaat men over tot ia van iicu hel u*tvoeren van de maquette in staal ®fd Naast °P ware grootte. De workshop start op lood en le- maandag 6 april en loopt tot 25 mei van (werktijden 19.30-22.30 uur) en de I mie- kosten zijn 60,- excl. materialen. Theaterdagen voor jongeren De komische kant Atelier/Theater T HEKS organi seert van 22 t/m 24 april theaterdagen voor jongeren van 12 tot 16’jaar. Het is I t driedaagse workshop (werktijden I «0.00-16.00 uur) o.l.v. de allround en tertainer Peer de Graaf. Grappige sij tuatie, komische typeringen, enz., enz., ildaat Fran- die gebaseerd zijn op eigen verhalen, iber 1917 is liedjes en gedichten worden uitge- -speeld om aan het slot van de work shop een korte presentatie van een aantal acts te kunnen geven. Er wordt gewerkt vanuit bewegingsimprovisa- ties, inspringspelen, clowneske vor men, enz. Voor meer informatie kun je bellen naar: Atelier/Theater T HEKS, Lan- nerstraat 1, Tilburg-Noord. 013- 551171. «Piccadilly Circus» verhaalt over de rni- mograaf. Over zijn pogingen, de geboorte van het idee en de koorddans tussen vorm en zingeving naar de uiteindelijke mimogra- fie. Een bovenaanzicht op 'n plein en zijn steegjes rondom. Walter en Leo onwetend van eikaars bestaan volgen die ochtend elk ’n route, die bij hun stemming past. Honger maakt dat hun paden kruisen. «Piccadilly Circus» is een bewerking van «Compositie 1, 2 en 3» van Wouter Steen bergen uit Het f?!? door Jan 3 als vlucht voor iedere avond. «Manon Lescaut» wordt in het Italiaans In gebracht door Opera Forum op woensdag 8 «de v april om 20.15 uur in de schouwburg-zaal. bool v De regie is van Stephan Volkmann en de liserer muzikale leiding is in handen van August tisch i Het koffieconcert van de S.M.E.T. op Haltmayer. Als solisten werken aan deze broke zondag 5 april om 12.30 uur in de foyer van °Pera Charlo“e„ Marg,ono- Andrea de schouwburg-zaal heeft als titel «Rondom ^rtin Riccardo Calleo Hans Schey™ Men dAr„. e„ Td. .,,g.,„rd door Herman Jeunssen (hoorn), Gerard Hettema (viool), Max Roosenstein (alt- James.- viool), Michel Roche (cello) en Gerrit Olde- UrzeSOTZ Macf.«,w,a«. man (viool en altviool). Op het programma staan vijf werken van Mozart, een werk van Bach en een werk van Haydn. In een regie van leen Wessels en met begeleiding van het Tilburgs Begeleidings Orkest brengen de Zuidnederlandse Operettespelers «Eine Nacht in Venedig» op vrijdag 3 en za terdag 4 april om 20.15 uur in de schouwburg-zaal. Dit nieuwe dansstuk bestaat uit choreo- grafieën van Bianca van Dillen, Angela Sen e Linssen en Denies Louwerse op muziek van er °P George Antheil. «Géorge» wordt gedanst m,”“ door Annemarie Blom, Kathy Dekker, Ca roline Dokter, Denies Louwerse en Guido Severien. de titel van het nieuwste Het werk van deze Amerikaanse compo- de Stichting Dansproduktie, nist (1900-1959) staat centraal in het totale - programma. Zijn muziek is grillig en frag mentarisch, vol onverwachte wendingen. De drie choreografen voelen zich aange sproken door de onrust die er uit klinkt en de ironie, schijnbaar lyrische gedeelten krij gen een andere bëtekenis door datgene wat er op volgt, of door de manier waarop de muziek gespeeld’5 Wordt. De muziek van George Antheil wordt live uitgevoerd door Paul Praenen (piano) en Rudolf Nottrot (viool). De Tunes Woensdag 8 april staat het duo de Tunes op het podium. Een verrassende combinatie van accordeon en trombo ne. Zij maken, noem het maar theatra le muziek. Nummers van ten hoogste 3 min. die in relatie staan tot een ver haal, een land of de liefde. Dit resul teert in een repertoire met o.a. een tan go, een zwoele mambo en cha cha cha, stukken Mexicaanse barliederen, de polka, de t ensem- opzwepende bolero, een popliedje, op- zeventi- zwepende salsa en het tot snikkens toe '^verder ontroerend gebracht chanson. mposities Robbert Stekelbeesprodukties Fata Morgana Zondag 5 april 1S.00 uur. Familie voorstelling voor iedereen vanaf 6 jaar. Een avant-première van een nieuwe en i Stekelbeesproduktie, geregiseerd door eiger Tone Brulin en gespeeld door leden van van de groep Pantarie. Fata Morgana het is een verhaal van een droom in een tivi droom in een droom, enz. JDe z; “n h“in“o subsidiëring. Reden te êels' een paard een eend. Ze 1 sntijdse balans inzake de “e zon- Fata Morgana, ,a.,a: het eerste begin een vrouw in de rotsen. De rots splijt Jgroep Baal en Bertolt Brecht en twee mensen worden geboren. De tweelingbroers groeien op tussen goed - en kwaad, tussen waarheid en leugen en tussen droom en werkelijkheid. Een verhaal waarbij elke toeschou- wer zijn eigen fata morgana beleeft. Baai Sluipende armoede De soldaat-facteur en Rachel Dinsdag 7 april 21.00 uur. Op basis van authentieke documen- jals Baal ten en getuigenissen over de eerste we lt jeugd- reldoorlog schrijft en realiseert Ame tien jaar Sierens zijn produkte «De soldaat-fac- Brechts teur en Rachel». Een man en een vrouw vertellen en ensceneren samen de herinneringen aan wat elk van hen heeft gezien, gevoeld en beleefd. Ni een onthutsend verslag van do^u v«« ven van de Belgische soldaten en t de oorlog als verstoorder der samer ving, staan de verloren liefdes van elk van hen centraal. Hij is soldaat-facteur november 1916. Zijn grot Hortense. Maar nadat hij op zijn muil had gesk~' naar het front gestuun Hortense nooit meer gezien, heeft als femme de ménage bij quets in Houthem gewerkt. Zij ventien en de gewonde sold?’ qois was veertig. In novernl hij op een dag niet meer opgedoken, waarschijnlijk was hij opnieuw goed gekeurd voor de dienst en terugge stuurd naar de linies. Zij heeft een kind van hem. Dit onmiskenbare melodrama, deze smartlap over gebroken harten en waanzinnige levensomstandigheden, brengt u een andere kijk op deze oor log, die door haar aard en omvang een FILET DE PINTADE A L’ÉSTRAGON gebraden parelhoenderfilet met een zachte dragonsaus 1 het middelpunt van deze opera staat vrouw» Manon Lescaut. Niet als sym- J. van het oervTOuwelijke. Niet als mora- ;repd voorbeeld, maar als mens. Realis- ch en individualistisch. Een innerlijk ge- px uioken vrouw, die door tegenstrijdige ge- I ODIXMlSPCl voelens wordt beheerst. Het meer bewuste r bert Waber, Nico Schaap. Jan Garritsen. moet. Zij zijn beiden - als geliefden - over- James Hutchinson. Luc van de Lagemaat en geleverd aan door mensen niet stuurbare ge- 131126 tdlCIl Grzegorz Stachowiak. voelens. Poppentheater Damiët van Dalsum speelt op woensdag 8 april om 14.30 uur in de studio-zaal het poppenspel «Kaatje met de lange tenen». Een voorstelling bedoeld voor kinderen vanaf 5 jaar. De dansdrakin is moe. Ze heeft iedereen in de poppenwereld dansen geleerd op hun eigen melodie. Heeft nog een muziekje over, misschien een reserve melodie. Als de draak van uitputting aan haar slaap is begonnen, komt Kaatje met de lan ge tenen er aan. Ze kan nog niet dansen. De jongens van de straat pesten haar en Wallie het stempelkussen, die overal zijn stempel op drukt, houdt haar tegen. Zal het Kaatje toch lukken te dansen met de lange tenen??? Bij Damiët van Dalsum ir ke van realistische poppen. zich inspireren door een vc lapje stof, waardoor de vrouw om wie het in deze liefdesintrige draait, krijgt door KJeist een nieuwe ge- Baal speelt «Moeder Courage (en haar kinderen), van Bertolt Brecht op dinsdag 7 april in In de visie van Baal is Moeder C daante van grote allure. Zij wordt het sym- de schouwburg-zaal. Moeder Courage wordt gespeeld door Kitty Courbois, die daarmee te- een gevaarlijke vrouw die wellicht d bool van zuivere echtvriendin wier liefde el- rugkeert in de schoot van Baal. De muziek is van Maurice Horsthuis en zal live door mo- verdient. Voor Baal zal het een uit ke beperking overstijgt. Ongeweten zal zij biele muzikanten worden uitgevoerd. De regie is in handen van Leonard Frank. zijn om het publiek voor die visie Je w van daarom de bouderende god inruilen tegen keer haar aardse echtgenoot. Wanneer haar deze wisseltruc tenslotte wordt geopenbaard, valt zij met een beroemd geworden «ACH» in onmacht. dertje Pazlov»; een vertelling met poppen voor kinderen vanaf 7 jaar geschreven weg aIs solodanser en samenwerken met en gespeeld door Ton de Gouw van Beeldtheater Binnen-Bui'ten op luit begeleid verschillende choreografen. De basis van door Frank Jansen. haar nieuwe solo-programma «Geen Plek Het is een sprookje in een betoverende ruimte waarin de verteller met gebruik Nerge"s’ls ®en «marathon» van korte cho- van stem, decor en enkele attributen de personages en gebeurtenissen (waarin re06raflT d*e S[T,iaal voor ?aar |emaaV 'w“nn De verteller verhaalt over de jeugd van vadertje Pazlov. Of is het vadertje Paz- beerd twee dimensies van de danseres naar lov die vertelt. Och, eigenlijk loopt alles een beetje door de war in dit sprookje, voren te laten komen: de danseres life-in- Z° hjj zijn hart wel weg aan haar maar niet aan haar. Zo gebeurt het ook action versus de danseres op twee-dimensio- dat hij in slaap valt terwijl hij haar eigenlijk aan het redden was. naai beeld. 19.30 uur zal 1 van dia’s zijn motieven lag lig de projt rverf

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1987 | | pagina 17