Mo ot -f MACHT OVER KRACHT MERCEDES-BENZ GROTE BEURT, DAN GRATIS GEKEURD POWERLIN BANDEN UITLAAT I» PETER ™rRiEL SPECIALIST Wij hebben de grootste keus, de laagste prijs, de beste service Jv en garantie p-/ Anti-Blokkeringssysteem en anti-slipregeling van Mercedes-Benz van asten - vaniersel Opel Senator 2.5i automaat Een comfortabele grote relsautomoblel l/iuTDOEnnur I h Autonieuws Autobedrijf Lepelaers bv DE GROTE VEILIGHEIDSVIJFDAAGSE VAN NIJKERK EEN BETERE PARTNER KAN DE TRANSPORTONDERNEMER ZICH NIET WENSEN TILBURG ^BOVAG S 3.750,- 750,- ACCU’S^ BANDEN; UITLATEN REMSERVICE SCHOKDEMPERS APK-KEURINGEN GROTE BEURTEN Dragonstraat 23 Tel. 013-6728151T JLage Wltslbaan TILBURG Autobedrijf Lepelaers bv I DE TILBURGSE KOERIER Donderdag 26 maart 1987 - pagina 22 DE TILBURGSE Aanstaa Advertentie Oplossing Techniek Tikkeltje onderstuurd Kosten terugverdienen W.I.R. premie Prestaties: Oorkonde goed ïl er Geld: tweei Havendljk 38 (bij Plushaven) Tel. 360856 Ringbaan Oost 102a Tilburg. Tel. 013-434655 1981 VEGHEL DEN BOSCH Door Rein Leppink SI autobedrijf f j een tikke zich in ee Van dinsdag 31 maart t.e.m. zaterdag 4 april a.s. toont Mercedes Benz de jongste ontwikkelingen op het gebied van veilig vrachtverkeer in het moderne distributie-centrum van Mercedes Benz, Nijverheidsstraat 55 lekker verse ERWTENSOEP 555 uvelenweg 40 snackbar lli: JOKER EIGENAAR H.NOWAK besterdring 104a, tilburg tel. 362950 LID AUTO htelijl metertje te over ruttchen groep ruttchen groep 04130-64930 Corridor 9 ANWB-keuring toegestaan Inruilen en financiering mogelijk. 013-63365: Zevenheuv Toevallig - wat een bar koude per, dan realiseer je j verwarm ingsinstal comfortabel is. E ïroorzakers tronica al irt rekkers Benz en sen intro- ke temper Met de n problemen t“~ ven rondom, en ze brengen gende koets dai tot stilstand. De organis: sprekers uitgeji trent te geven, allen eenzelfdt zoek deze seri draad» voor hi helst een tienti nale en intern Topsnelheid 197 km/h. Acceleratie van 0 tot 100 km/h in 10,3 sec. Gemiddeld brandstofverbruik tijdens de test 1 op 8,2. Opel Kadett 1.3,1981 Renault 4 GTL, 1982 Renault 4 GTL, 1981. Renault 4 GTL LPG, Renault 4 GTL, 1978. Fiat 131 CL, 1982 Toyota Corolla DX, 1981 Citroen 2 CV 6,1979 VW Golf, 197 VW Golf dies Mitsubishi G; Peugeot Ford Taur Groeseindstraat 27, Tilburg j Tel. 013-430388, bgg 553657 1 BREDA bedrijfswagens 076-877850 Urkstraat 1 Senator 2.5i met vijfbak 51.204,-, Senator 2.5i met automaat 53.222,-. Motorrijtuigenbelasting van 917,- tot 951,- per jaar. uitdenken. spuiten en raparaties 10 000 km-benrten en olieverversen In verband me cuit is er geen teams in de ho A.s. zaterdag de finales van en heren plaat nemen t van Bond op nati meest eerlijke. Nederlandse 1 hebben de voi ling cq. lotin; vloed. V 6, )75... ?sel, 1979.... 3alant1600, 305 GL diesel, isoi jnus 1.6 L, dec. 1977 Komende i 13.30 u. tot 18. citta, Willem-I een beeld geset d.m.v. een prog internationale lingen in de are Met dit pro; op de kansen architectuur in paalde tenden zich in de toet wikkelen? Zij autonoom, of sl latie tot recent en plannen uit I tW*:::*:::* Div. goedkope inruilauto’s met APK Inruil, financiering en garantie 7.900,- 5.500, - m 6.500, - g 5.000,- ,19793.750,- 1981 5.500,- 11.500,- Bij het Wintel mes en heren halve competi - en daarom ...^uding bij 5200 ti bij 4000 Dynamo ïking. automatische Wielophanging met McPherson ator. Wielophan- ïlijk met draagar- ivw.eren en telescopische ">ers. Schijfremmen rondom, d en gescheiden. Stuurinrich- j kringloop, bekrachtigd. 483,9 cm, breedte 172,2 cm, 141,5 cm. Wielbasis 268,3 cm. irbreedte voor 144,7 cm. Spoor- dte achter 147,2 cm. Draaicirkel 0 m. Massa 1370 kg. Max. aanhang- gewicht ongeremd 700 kg, geremd 1700 kg. Inhoud brandstoftank 75 liter. Velg- maat 6J x 14. Banden 195/70 VR 14. overheerlijke MAALTIJDEN (ook om mee te nemen) alles met frites, groente en gemengde salades ibiel, deze en aan, hij 3 karakter wat mede Voorin - plezierige stuurbe- Cilindeni 87 x 69, 9,2:1ivi< Differentieel-schade door eenzijdig spinnende wielen, die mede door ge- volgschade zeer hoge reparatie-, sleep- 249( voor deze twee veroorzakers en stilstandkosten kunnen veroorzaken, iw“n lippartijen heeft de elektronica al zijn door ASR uitgesloten. Verkeerd ge- iplossing gevonden. Voortrekkers bruik van differentieel-sloten kan overi- t gebied zijn Daimler Benz en gens tot soortgelijke kostenposten leiden namen die uiteraard geen intro- en ook die worden met ASR vermeden. behoeven. De bandenkosten worden - naar de er- eerste instantie kwam het Anti-Blok- varingen van Duitse transportbedrijven - j met tenmjnste jqo/o gereduceerd. Er ontstaan namelijk geen remplékken meer door blokkerende wielen en de slijtage van de banden op de aangedre ven assen wordt door ASR sterk beperkt doordat aandrijfslip wordt voorkomen. 2- kostenkant zijn er dus besparin gen maar ook aan de onbrengstenkant oefenen ABS en ASR hun positieve in vloed uit. De kans op stilstand voor het herstel van kleine en grote ongevalscha- des en mogelijke achterasschade wordt beperkt en u weet zelf wel wat een combinatie r ASR zorgt moeite op glac en en beperkt het aantal keren dat ..j— ovend - sneeuwkettingen worden "■’monteerd. ABS verhoogt vooral berg- c.waarts de mogelijkheden. Dat betekent zeker minder tijdverlies. Daarbij komt dat de kans dat een rit uitgesteld, afgelast of onderbroken moet worden omdat de wagen bijvoorbeeld op een helling blijft stdken, veel kleiner is. Ter gelegei kreeg Modeh bijzondere oo het bestuur i Tilburg. Het huis van den Industrie (TK formen voor carnaval verv tie kreeg Mot Het Juiste adres voor een goede gebruikte auto met BOVAG GARANTIEBEWIJS Mercedes 190 benz., wit1985 Mercedes 200 D, bruin1981 VW Golf GTI, zily.-met1980 Mitsubishi Colt grijs met1984 Mitsubishi Galant, brons met., LPG1982 Talbot Solara GL, bruin met1981 Opel Kadett 16 D, beige1983 Nissan Sunny Combi, rood1984 Ford Escort 13 C, rood1986 Nissan Cherry 1.3 GL, grijs met1983 DIVERSE INRUILKOOPJES, O.A. Opel Kadett1978-1976 Ford 1600, LPG1979 En kijk, van slipp een op op dit Bosch, ductie t In ec— kerings-Systeem uit de bus, dat zorgt dat de wielen niet kunnen blokkeren. Een zegen voor de mensen en de verzeke ringsmaatschappijen. Immers, een au tomobiel met geblokkeerde wielen is niet alleen onbestuurbaar maar zoekt ook al tijd het laagste punt van de weg op en in Aan de kost het gunstigste geval is dat de vangrail maar voor hetzelfde geld kan het ook een dikke boom of een kanaal zijn. Minder bekend is de Anti-Slip-Regeling. Deze regeling zorgt dat de aangedreven wielen niet kunnen gaan doorslaan of sterk beper spinnen. Immers, het effect van een doorslaand wiel is hetzelfde als dat van een stilstaand wiel; het zoekt door de zwaartekracht onherroepelijk ook het hellinger laagste punt van de weg op. Vooral bij - tijdrov vrachtwagencombinaties heeft dat tot gemo gevolg dat de zaak zal gaan scharen. afwas Maar nu we het toch even over het be- drijfsvervoer hebben, wist u dat ABS en ASR in die sector niet alleen de veilig heid verhogen maar dat de daaraan ver bonden kosten ook vrijwel altijd terug verdiend worden? Zo geldt bijvoorbeeld in Duitsland in het algemeen bij ABS een korting van 10% op de verzekeringspremies. Ook wan neer dat - zoals in Nederland - nog niet het geval is, dan zal het zeker worden meegenomen in de overweg1- de risicofactor in een bedrijf paald, of tenminste komt het te z~"~ - in de no claim korting tot uiting. op kleine schades, die mogelijk ondet eigen risico vallen, zijn bovendien l Het weg- en bochtengedrag is ook al voorbeeldig, weinig problemen met zij wind en in bochten gedraagt hij zich uit stekend. Dat is niet zo verwonderlijk want deze Opel Senator is voorzien van t»oede verwarming een geraffineerde onafhankelijke ach- --- R terwielophanging. Toevallig - wat heet toevallig - reed ik in ien Natuurlijk reageert hij een tikkeltje on- een bar koqde periode met de Senator en derstuurd. Gaat hij zich in een natte dan realiseer je je pas dat een goede bocht een beetje te enthousiast verzetten verwarmingsinstallatie toch wel erg tegen het nemen van die bocht, dan is het comfortabel is. Deze installatie bracht voldoende om de 140 paardekrachten het interieur in een wip op een behagelij- middels het gaspedaal wat forser aan het ke temperatuur. werk te zetten en ogenblikkelijk breekt Met de remmen zult u ook al weinig dan de achterkant ook iets uit, waardoor problemen tegenkomen. Het zijn schij- de zaak weer mooi in het gareel komt. ven rondom, bekrachtigd en gescheiden Zoals het een oprechte en eerlijke grote en ze brengen deze bijna 1400 kg we- reisautomobiel betaamt is er ruimte en gende koets dan ook in de kortste keren comfort in overvloed voorhanden. De r Ondanks het RKTW in he een goed wei hoofdklasse ki ter bij de leidt op Beek Voon A.s. zondag k trokken door e strijd tegen h 11.30 uur). A.s. zaterdag j te proberen ee slepen. De reg. B ontv deze match zij wezig (14.30 ui De RKTW-U thuis en wel te pen Voab. Een ander voordeel is dat de W.I.P premie over de aanschaf moet worder afgetrokken en dat voorts de fiscus een flink stuk meebetaalt aan zo’n investe ring in veiligheid. Ik durf dan ook te voorspellen dat binnen een beperkt igingen waarin aantal jaren die hele ABS en ASR voor een bedrijf wordt be- zieningen net zo verplicht zullen worden it het te zijner tijd als jaren geleden remmen op alle wielen, ot uiting. De kans En bovendien zeer binnenkort standaard srhet geleverd zullen worden op bedrijfsauto- klei- mobielen, helemaal zeker op bedrijfs- automobielen van Daimler-Benz. 1 De zwemmers v den hebben zon de gewestelijke mooie tweede p De Tilburgse z achter Den B< maar ze wisten neuzen met re punten achter z Individuele Kim Beeris, de meisjes 74/75; Cindy Machiels selslag meisjes Sabine Blank, slag dames; 1. wisselslag; 1.25. Bart Meeuwser slag jongens 76 Mike Antonisi schoolslag jon; plaats: 50 m vri Carlo Wouters, slag heren; 1.22 Paul Hoeyman slag jongens 74, Petra Joosten, slag dames; 1.2- Kim Heynen, meisjes 76 en ec Brigitte van de vrije slag dame? Ralph van de m rugslag jonge Dagelijks van 8.30-17 45 uur ,e)n I Zaterdags van 8.30-13.00 uur Baden Powellaan Modehuis straat is woens bouwing waart wel de entree, verwisseling oi tie van onze ar voor de klante stukken overzi mannelijke koi nen bij ons pi Brekel. Opel-dealer voor Tilburg en omgeving. Showroom nieuwe auto's: Showroom gebruikte auto's: Klinl Ringbaan-Oost 102a. Tilburg. Dijksterhuisstraat 80. Tilburg. Telefoon: 013-43 46 55. Telefoon: 013-4346 55. Donderdag: koopavond. Het is met bedrijfsauto’s al niet anders dan met personenauto’s; slippen willen ze allemaal. Maar gelukkig leven we in het elektronische tijdperk, waardoor onmogelijke zaken mogelijk zijn gewor den. Want als we even de twee hoofd oorzaken van slippen - met alle gevolgen van dien - bij de kop pakken, dan blijkt dat remmen en het doorslaan van de wielen bij gas geven de grote boosdoe ners zijn. Een dijk van een reisautomob: Senator 2.5i. Alles zit er op, in er heeft een wel zeer goedmoedig 1 en stuurt haarscherp en licht, w te danken is aan de pi--'?— krachtiging. Ook het gemiddelde verbruik is redelijk te noemen, zeker wanneer we ons reali seren dat ik regelmatig het onderste uit de kan heb gehaald want dan is een ge middeld verbruik van 1 op 8,2 gewoon netjes. Voor het gebodene is de prijs dan ook alleszins redelijk want u staat al aan het hoofd van zo’n vorstelijke reisauto- mobiel voor 53.222,-. voorzetels zijn royaal te verstellen, met een behoorlijke zijdelingse steun en werkelijk prachtig bekleed. Het hele in terieur straalt trouwens klasse uit. Een compliment voor de ontwerpers van het dashboard en de bedieningsorganen is ook op zijn plaats. Het dashboard is dui delijk en overzichtelijk. In één blik alle meters, metertjes en wingslampjes te overzien. 073-219131 I Kooikersweg415 In het vooronder van de Opel Seator 2.5i zit een brave 2.5 liter zescilinder lijnn tor, met een prachtige vierversnellin bak daaraan vastgeschroefd. Deze mo ■“jft een zuigerveiplaatsing van exact 190 cm3 en beschikt over een vermo gen van 103 kW bij 5200 omw/min en een max. koppel van 197 Mm bij 4000 omw/min. Hij zorgt voor een tops heid van 197 km/h en voor het spri van 0 tot 100 km/h zijn 10,3 secon nodig. Ik had u al verteld dat aan deze soepele zescilinder motor een automati sche versnellingsbak zat geschroefd. En aan deze vierversnellingsbak is te mer ken dat General Motors al tientallen ja ren ervaring heeft met het maken van automatische versnellingsbakken want zelden heb ik zo’n prettige automaat meegemaakt. Het ding schakelt vrijwel ongemerkt. Je moet je er echt even op concentreren om te voelen wanneer het is op stilstand voor het aPParaat over- of terugschakelt. Nu al en grote ongevalscha- haast weer vanzelfsprekend heeft deze olijke achterasschade wordt automatische versnellingsbak ook een Kt en u weet zelf wel wat een blokkering op de twee hoogste versnel- met chauffeur per dag kost. Iln8en’ waardoor de verliezen in de kop- 1 bovendien voor minder P6* -omvormer of vloeistofkoppeling adde wegen en besneeuwde uitgeschakeld zijn. Want die verliezen waren toch altijd nog zo’n tien procent en dat was te merken in de snelheid én in de portemonnaie. Als uw auto driejaar papieren.Wantalsudiekeu- of ouder is, moet 'ie dit jaar ring bij ons combineert verplicht APK worden met 'n grote beurt, hoeft u gekeurd. Daarvoor zijn wij de keuring niet te betalen, het adres met de beste Scheelt meteen 50 gulden i geplaatste zescilinder lijnmotor, irinhoud 2490 cm3. Boring x slag 69,8 mm. Compressieverhouding IMax. vermogen 103 kW bij 5i omw/min. Max. koppel 205 Nm bij 4( omw/min. Accu 12 V, 44 Ah. 780 W. Elektronische ontstel Achterwielaandrijving, vierversnellingsbak. voor onafhankelijk n veerpoten en stabilisat ging achter onafhankeE men, schroefver"" schokdemper bekrachtigd e ting kogelkr Lengte 4f hoogte Spoort z'Jn breedt waarschu- 1080 gewicE 1

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1987 | | pagina 22