SPORTIEVER. Aiioparc bV Alfa Romeo 33-serie Te gekke automobielen voor niet te gekke prijzen 0 CITROEN AX REVOLUTIONAIR! AL VANAF 14.990/ Citroën Nederland Ford Nederland 4 JAN BERTENS UDENHOUT BERTENS TILBURG B.V. MERCEDES OCCASION Autonieuws En dat voor nog geen 20 mille. vlo vo Autobedrijven WOUTERS De nieuwe Alfa 33. MAAR VANAF FL. 19-990INCL. BTW RIJDT U AL EEN ECHTE ALFA 33- REDEN GENOEG OM SNEL EEN PROEFRIT TE MAKEN. KlJK VOOR HET ADRES VAN DE DICHTSTBIJZIJNDE DEALER in de Gouden Gids. Leaseprijzen vanaf fl. 616,- excl. BTW. Prijzen af importeur. Alfa Romeo Nederland B.V., Kabelweg 100, 1014 BC Amsterdam, telefoon 020-821551. Autoverkopen fors gestegen R e Stand H 123 Schappelijke prijs Weergaloos bochtengedrag acc. spor- turbo Stand H 114 Vierwielaandrijver HET GROTE NIEUWS VAN DE RAI: DE CITROEN AX Geminiweg 39 - Tilburg - Tel. 013 - 423030 Brabantse Hoek 4, Tel. 04243-1532/3281 Door Rein Leppink 26 30 35 35 'Doe- I A-kwa 19 mr I I15mi Indi doe I VonS stus het tot-- 77.000 auto o voldoen van Deze regeling houdt i dere Verbruiksbelastii is verhoogd; met wordt de BVB O] laagd zodat ze z. vanwege de techniscl Petrus Loosjesstraat 11, TILBURG - Tel. 013-430022 DE HOOGT 12 - LOON OP ZAND TELEFOON 04166-1553 Off. Mercedes-Benz dealer voor Tilburg e.o. Donderdag 5 februari 1987- pagina 18' DETILBUF Alfa 331.7 Quadrifoglio Verde. Ford toont op zijn stand de kakelve Sierra in vierdeurs-uitvoering, die voor taan naast de bestaande drie- en vijf- deurs versies zal worden geleverd. De nieuwkomer komt tegemoet aan de vraag naar auto’s met een conventionele kofferbak. Volgens Ford is de belang stelling in dit marktsegment voor dit type auto sinds de komst van de Sierra be langrijk toegenomen, vandaar. Alle Sierra’s kregen een nieuw frontaanzicht, terwijl het interieur op èen aantal punten is gewijzigd en aangepast aan het nieuwe vierdeurs model. De nieuwe Citroen AX staat ook bij ons op u te wachten. Kom nu bij ons langs en maak een testrit in de ideale compact-auto. Verrassend ruim. Enorm sneL Heel stede. Minimaal onderhoud. En... uitzonderlijk zuinig! excl. afleveringskosten sgint bij Uv t helemaal a een auto- jrgaloze weglig- achtervolgd lappe diendmetde/ 29.525,—kostende 33 1.7 Quadrifoglio Verde. Deze lieveling heeft zonder dat er een i aan te pas hoeft te komen een topsnel heid van 196 km/h en het sprintje van 0 naar 100 km/h volbrengt hij in maar 9 seconden. Het gemiddelde verbruik, nog steeds volgens ECE-normen, is 8,5 liter per 100 km. In 12 I in de maa bijeenkotr Daarme Brabant e volle reek secretariss In 3 av< dacht best de pennii van een sj de financi administn vergoedin De bije ding van van de N handen v; bant. Naast komsten s gemeenter sen. Sport teresseerd ze maken dingen, th fieke bont Dank 2 sportbond en de NK het vóorja Óm deze weer te ge service h versie var verder in De bn Sportservi bantse ger raden en den kunne over ople gers, wene de instan Daarnaast koördinati Sportservi burg, alle mer: 013 uren). 6 12 16 novei 21 decer otaalzijn er vorig jaar al zo’n to’s verkocht die aan de eisen Veel belangstelling van publiekszijde zal er zeker bestaan voor de nieuwe kleine van Citroen, de AX. Dit compact ge bouwde driedeurs wagentje, dat toch re delijk plaats biedt aan vier inzittenden, moet gezien worden als opvolger van de LNA maar heeft heel wat meer te bie den. Citroen heeft dan ook hoge ver wachtingen van zijn nieuwe benjamin. Wat is het toch jammer dat Alfa Romeo nog steeds achtervolgd wordt door het roest-imago, terwijl dit probleem al jaren achter ons ligt. Het is zelfs zo dat Alfa Romeo koetsen tegenwoordig volgens de strengste Duitse normen in elkaar worden gezet en behandeld. Vandaar ook dat ze daar bij Alfa Romeo al drie jaar lang met een gerust geweten zes jaar garantie durven te geven op het door roesten van binnenuit. En als dan de laatste drie jaar is gebleken dat er inder daad niets meer aan de knikker is wat dat roesten betreft, dan is het toch wel erg sneu dat de Alfa Romeo’s nog steeds met een scheef oog worden aangekeken. De 1.3 S kost 22.950,- en heeft wat forsere prestaties, dankzij onder andere twee dubbele carburateurs. Deze mak ker heeft een topsnelheid van 172 km/h en accelereert van 0 tot 100 km/h in 10.3 sec. Het gemiddelde verbruik is even eens 7,9 liter per 100 km. Mocht u deze prestaties nog iets te iel vinden, dan is er ook nog de Alfa 33 1.5 Ti. Hiervoor moet 26.490,— op de toonbank gelegd worden maar dan hebt u ook een Alfa die een topsnelheid heeft van 185 km/h en dit apparaat blaast van 0 naar 100 km/h in nog geen 10 secon den, om precies te zijn 9,8 sec. Het ge- De topsnelheid van deze alleskunner is middelde verbruik is 8,4 liter per 100 180 km/h en de acceleratie vn 0 tot 100 km. Wie helemaal het onderste uit de km/h kost 10,5 sec. Het gemiddeld ver- kan wil halen en het risico lopen door bruik is 8,5 liter per 100 km en de prijs wild galopperende politie-Porsche’s 42.815,-. En Alfa Romeo zou Alfa Romeo niet zijn als ze ook geen vierwielaandrijver in de 33-collectie had. Onder normale om standigheden is deze 5-deurs Combi, de 33 1.5 Giardinetta, een normale voor- wielaandrijver. Worden de omstandig heden wat moeizamer, dan kan de ach- terwielaandrijving bijgeschakeld wor den. De tot 180 kii km/L 1 Het zijn gewoon geweldige rij- en reis- automobielen, die dan ook nog eens voor een meer dan schappelijke prijs worden aangeboden. Neem bijvoorbeeld de 33- serie maar eens. Die serie begint bij de 33 1.3 Junior en die kost helemaal 21.250,-. Daar heb je dan mobiel voor met een weergr.' ging, behoorlijk de ruimte en knappe prestaties. Want die 1.3 liter motor zorgt toch maar even voor een topsnelheid van 167 km/H en een acceleratie van 0 tot 100 km/h in 11,5 sec. Het gemiddelde verbruik volgens ECE-normen is 7,9 li ter per 100 km. Ik had u geloof ik al verteld dat die 33-ers zo’n weergaloos weg- en bochtengedrag hadden. Dat is niet zo verwonderlijk want de voorwielen worden aangedre ven door een boxermotor, waardoor het zwaartepunt erg laag ligt. Voeg daarbij een bijzonder listige en doordachte wiel ophanging cn het resultaat is weer een echte Alfa. Die vlakke boxer motor heeft trouwens <x>k nog een voordeel want d<x>r die vlakke bouw kan de motorklep laag gehouden worden. Wat weer ten goede komt aan een lage luchtweer stand. Voor mij blijft nog altijd de vraag wat nu eigenlijk een Alfa tot een Alfa maakt. Want het is niet alleen het feno menale weggedrag en de vinnige moto ren en ook niet de immer bijzondere koetsen. Ik weet het gewoon niet maar ze onderscheiden zich altijd van de grijze massa. Laten we het er maar simpel op houden dat Alfa Romeo’s een aparte klasse hebben en dat deze klasse tegen woordig voor bijzonder scherpe prijzen te koop is, is dan mooi meegenomen. 1983 1983 1984 1984 1984 1984 190, zwart, AMG, vele acc. 1985 190E, ivoor, cv, ww1984 190E, grijs, cv, ww, armleuning 1984 190E, wit, st, cv, ww, el. schd.1984 190E, zwart/bl., cv, aut., ww, arml. hfdst. 1985 190E, zwart/bl., cv, ww, alu1987 190E, bl./zwart, cv, ww, el. schd., alu. velgen 1985 190D, grijs, cv, ww, trekhaak1984 190D, wit, st, cv, ww, 5-bak 1984 190D, wit, ww, trekhaak, radio-kit 1985 190D, antraciet, cv, ww, schd. 1984 200, ivoor, st, LPG, ww, alu., etc. 1984 200, wit, cv, ww 1985 230E, blauw, cv, ww, schd1983 230E, groen, ww, el. schd1981 250, blauw, aut., LPG, schd., alu. 1979 250, groen, st, cv, ww, rbs1983 200D, ivoor, ww 1980 200D, ivoor, st, trekhaak1981 200D, wit, st, ww 1981 200D, wit 1981 200D, beige, st, cv 1981 200D, groen, st. schd. 1982 200D, d.-rood, st, cv, ww, rbs 1983 200D, blauw, ww, sunroof 1983 200D, groen, st, ww, rbs, trekhaak 1983 200D, blauw, st, cv, ww, rbs, trekhaak 1983 200D, blauw, st, ww, rbs, trekhaak 1983 200D, groen, ww, rbs, trekhaak 1984 200D, beige, st, cv, ww, trekhaak 1984 240D, bruin, ww1981 240D, groen, st, cv, ww, schd1981 240D, beige, st, schd/k. dak, arml. 1983 300D, bl./zwart, cv, ww, schd., alu. velgen 1986 300D, groen, st, aut., cv, ww, schd1981 280TE, I.-blauw, cv, ww, schd., airco., Pull1984 240TD, blauw, cv, ww1983 240TD van, blauw, cv, ww, rbs1984 240TD, grijs, cv, ww, airco., el. ramen1985 300TD, grijs, cv, ww 1979 280S, grijs, aut., velours, rbs, ww1981 280S, grijs, 5-bak, cv, ww, airco., schd1983 280S, grijs, cv, ww, schd., trekh., el. ram1983 280SE, champ., st, cv, ww, Pull., schd1983 280SE, antr., st., cv, ww, Pull., etc1983 280SE, blauw, aut., cv, ww, airco., el. schd., armleuning, 280SE, antr., aut., cv, ww, hfdst1984 350SEL, grijs, aut., airco., el. ram., Pull1979 380SE, groen, cv, ww, schd., alu., aut1985 500SE, blauw, aut., cv, ww, alu., etc1984 500SE, blauw, aut., airco., ABS, etc1984 500SEL, champ., aut., vele acc1980 500SEL, blauw, aut., vele acc1983 500SEL, blauw/zw., vele acc1985 500SEL, rookz., veie acc1985 280G, grijs, vele acc1984 240GD, rood, st, stripping, MB-tex1982 300GD, ivoor, vele acc1986 De verkoop van personen- en com- binatieauto’s is in 1986 met 13 procent gestegen zo blijkt uit cijfers van de RAI. In totaal kregen 560.512 nieuwe auto’s een kenteken tegen 495.720 in 1985. Voor het Lópende jaar verwacht de RAI Vereniging een ongeveer gelijk of wellicht iets lager afzetniveau. Deze verwachting is gebaseerd op de veron derstelling dat aan de inhaalvraag, zo als die zich in 1984 en 1985 manifes teerde, wel ongeveer is voldaan.’ Opvallend is de sterke stijging van de verkoop van «schone» auto’s vorig jaar. De stimuleringsregeling hiervoor trad op 1 april 1986 in werking. Sinds dien is het percentage «schone» auto’s in de verkoop praktisch iedere maand gestegen: Verkopen «schone» auto's als percentage van de totale verkoop 1986 april mei september oktober - vember uwember (voorlopig) -jaarr’ de stimuleringsregeling. houdt in dat de Bijzon- .sbelasting op alle auto’s iet deze extra opbrengst op schone auto’s ver- zonder prijsverhoging vanwege de technische aanpassingen op de markt gebracht kunnen worden. 190, blauw, ww 190, rood, st, cv, aut 190, groen, cv, ww, rbs 190, ivoor, st, ww, rbs, etc. 190, wit, cv, ww, rbs 190, blauw, st, cv, ww, rbs Br A [31 w Xe rel mi

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1987 | | pagina 18