:ns Best Shops in Town: wegwijzer naar kwaliteit, service, assortiment en betaalbaarheid «Best Shops in Town» worden is moeilijk en dat is maar goed ook. ei Er 49,- :n! 79,- VUL DE PUZZEL IN EN WIN EEN PRIJS! 16-pagina 8 Donderdag 16 oktober 1986 - pagina 9 DE TILBURGSE KOERIER Advertentie cien ing 90 Waarom moeilijk? 8 0 WWERWGEWBV 8 0 8 .8 0 8 _8j 0 8 L.® 8 Cb SST S.) .e ML SIS- 0 0 MANN.DIER .8 0 .8 .8 .8 8 0 IP 0 8 0 8 0 SIST IN TILBURG .8 .8 .8 8 "®l 0 0 0 o^l" LOOFBOOM 0 0 8] LOOFBOOM .8 .8 .8 8 SOE ®l ©i 0 8 0 0 0 0 .8} 8j: 8j 8J 8 8i 8 0 0 0 0 8 0 Wat moet u doen? .8 .8 8 .8 S' sr Hoe herken je de uitblinkende winkelier? én betaal- ii plezierige 1.424964 1.685980 BEST? fcSHOPS MOWN kSHOPS MOWN VERLICHTINGZAAK LICHTPALEIS Heuvelstraat 69 tel. 424779 HENRI VERMEER JUWELIERS- DIAMANTAIRS Heuvelstraat 94 tel. 423592 BESTd INC Town», ook vaak en druk- SCHOENENZAAK TERMEER SCHOENEN BA’. Heuvelstraat 98 tel. 423099 Wagnerplein 20 tel. 554812 WARME B AKKERS VAN IERSEL DE BR(X)DSPECIALIST Een begrip voor superkwaliteit! FOTOZAAK FOTO MULDER Heuvelpoort 361 tel. 365316 REISBURO HOSLI Westermarkt 3 tel. 631155 Bredaseweg 126 tel. 356535 DAMESMC GIMBI Bon Chic I Heuvelstraat 41 t< BOEKHANDEL GIANOTTEN Heuvelpoort 359 tel. 682991 LEDERWARENZAAK G. DE MAN-MELIS Molenstraat 128 tel. 421161 eigen binnei al ga een plaat Dat i watt dan 100.( een bepaalde igers zou hebben. ■Is er daarvan drie «Best Shops in VISHANDEL HERMANS-PISTORIl JS het juiste adres voor al uw vissoorten Prunusstraat 9 tel. 676384 EUROPEAAN Hatterasstraat 1 el. 421605 rieterrein 1 -oven) gecorresp st u veel succes! BOUWLAND soort asf andere door aan consument vragen hoe hun ervaringen zijn, bekende blauwe bord van Best is zo’n wegwijzer. AN BILSEN’S OPERIJ ■stiUeerd -ratel. 321201 ""el. 671124 420104 1.676588 ?ps i st u een het beste - een beste -het maar Shops in Town kels. uimgevulde SLAGER FONS PESSERS Beethovenlaan 265 tel. 550604 Heuvelstraat 12 tel. Westermarkt 24 tel. OPTICIEN EEKELAAR BRILLEN Heuvelstraat 59 tel. 423615 Bredaseweg 102 tel. 432073 DOE HET ZELF ZAAK C. V. TILBURG BA CVTdoe-het-zelf Lieve Vrouweplein 15 tel. 363082 Bernardusplein 34 tel. 673719 8j OPTICIEN EEKE1AAR BRILLEN Bredaseweg 102 tel. 432073 Mëi AUDIO-VIDEO CENTRUM NICO VAN HELFTEREN D.J. Jittastraat 8 tel. 670904 Westermarkt 32 tel. 670901 Heuvelstraat 1 tel. 355605 wijzers naar v teit, service, bediening baarheid winkelen tot een vrijetijdsbesteding maken. Best Shops in Town zijn op dit specten geselecteerd. Onder door aan consumenten te rijn. Het U Shop hebbe Los de puzzel op. Bij een goede oplossing kunt u. heel eenvoudig de slagzin onder- de puzzel invullen. Dan levert u puzzel, slagzin, aangevuld met uw naam en adres in bij uw Best Shops in Town-winkelier binnen twee weken na verschijningsdatum van dit blad. Alle prijswinnaars ontvangen persoonlijk bericht. Bij meerdere goede oplossingen wordt er geloot. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. Er zijn 15 prijzen be schikbaar. Uw Best Shops in Town-winkelier wenst r-1- TUINCENTRUM ROZENHOF Kapt. H tel (industrie En dan is er nog iets, waaraar u ze zou moeten herkennen. Als het waar is wat ze zeggen, tenminste. Dat is hun service en aandacht en hun goe de spullen. Weet u wat, u zou het ge woon zelf moeten onderzoeken. SBS- i mensen .iun toene- "g van deze slag op een het gezins- 1.750 winkeliers in ons land zeiden al ja het idee. Straks, als het er 3.000 zijn, taken ze met z’n allen de eredi middenstand uit. Met de sterker worden. Ze vormen t_ grootste Nederlandse Warenht ook tegenover zijn collega’s, die dat blau we bordje ook verwierven. Zij zijn tenslot te mede-eigenaars van het warenhuis. Als u, consument, in het vervolg een Best Shops in Town-winkel binnenstapt, dan weet u ook wat voor vlees u in de kuip hebt: een winkelier die een uitblinker is, die er het beste van maakt met beste kwali teit, een beste prijs en beste service. Pro- WHI beer het maar eens met ze, want... Best W,M i zijn met recht beste win- goede bakkers Wegwijzers Het gaat dus om winkels waarbij waardetoevoeging in de vorm van service en kwaliteit een belangrijke rol spelen. Maar hoe vinden de men sen die? Er staan maar weinig weg- B.ABYSPECIAALZAAK PRENATAL’ Baby-speciaalzaak voor Moeder er Kind Heuvelstraat 85 tel. 421625 Het is weer puzzeltijd. De Best Shops in Town realiseren zich dat ook. Daarom in deze speciale uitgave een puzzel voor u. Een uurtje puzzelplezier! Met de kans op een heerlijke fles crèmant de Bourgogne (methode champenoise) of heerlijke rode wijn. Hoe herkent u een Best Shop in Town? Elke Best Shop-winkelier heeft buiten aan de gevel, op de deur of aan het raam een blauw bordje waarop staat «Best Shop in Dat blauwe bordje vind je terug in hun advertenties werk. voeding, kleding, meubelen etc..., etc... De trend naar aankopen met een goede prijs/kwaliteitsverhou- ding is hiermee duidelijk. Op speurtocht naar die aanko- pen/winkels met een goede prijs/ kwaliteitsverhouding ziet iedereen een jungle van mogelijkheden voor zich waarin winkelen niet altijd een plezierige vrijetijdsbesteding is. KEUKENSPEC TAALZAAK C.V. TILBURG BA (AT Keurige Keukenmensen Zomerstraat 49b tel. 363080 weliers en noem maar op. Dat on derzoek doet ze onder een aantal consumenten en onder winkeliers zelf, want de groenteboer weet heel u i welke slager best is en omge keerd. Bovendien is het een kwestie van mentaliteit. Best Shops moeten beantwoordeh* S°ede ^enmensen zijn en ze moe- aV opvnwH met ten zelf °°k enthousiast hd willen worden. DROGISTERIJ EN PARFUMERIE VAN EYSDEN BA. Heuvelstraat 57 tel. 424711 Steeds grotere groepen zoeken invulling voor hur mende vrije tijd. Invulling t vrije tijd doet een aanslag steeds groter deel van L» budget. Dit betekent dat consumenten steeds bewuster met hun gezins budget omgaan voor hun (dagelijk se) aankopen op het gebied van 0 GIJSBERT VAN 1 WIJNKO. tevens gedistil Korvelseweg 45 tt Westermarkt 27 tel Heuvel 42 tel. 42 Palet plein 14 tel. Wat is het voordeel voor de consument? Een Best Shop-winkelier is iemand die grote persoonlijke aan dacht geeft aan de klanten en boven ste beste service. Dat is logisch, want dat is volgens de Best Shops hun kracht tegenover hét warenhuis of het grootwinkelbedrijf. Bovendien is een van hun stellingen dat ze alleen maar eerste klas kwaliteitsspullen verkopen tegen een redelijke prijs. Hoe vis je nu de uitblinker eruit? Dat is zo moeilijk omdat de beoordeling, de keu- nen z ze altijd subjectief is. Zelfs als Rinus Israel slecht en Cruijff samen elf man zouden opstellen, krijgen ze te maken met die subjectieve keuze. Over de eerste zes man z::" waarschijnlijk wel eens maar over gende vijf verschillen ze van mening. Zo gaat het ook met «Best Shops in Town». Die wil namelijk een organisatie van 3.000 uitblinkers samenstellen. Zoveel mogelijk verdeeld over alle branches en over alle plaatsen van ons land. Drieduizend beste winkeliers, die de naam «Best Shops in Town» moeten gaan waarmaken. Hoge eisen aan Best Shops in Town. «Best Shops in Town» staat voor uit blinkers, voor beste winkeliers, die hun „w. uiterste best voor hun klanten doen, die ;n ianfi beste kwaliteit leveren voor een beste prijs, 11 lal,u’ met een beste service. Dat vindt natuurlijk 1.750 v--' -’- elke winkelier van zichzelf. Bij de Best ,eSen ^et lc*ee- Straks, als het er 3.000 zijn, Shops in Town-organisatie zijn echter vele maken ze met z’n allen de eredivisie van de vaklui betrokken, die ervoor zijn opgeleid middenstand uit. Met de dag zullen ze om hoge eisen te stellen. Hoe doen ze dat? slerker worden. Ze vormen als het ware het grootste Nederlandse Warenhuis met drie- In de eerste plaats gaan ze af op hun duizend ingangen en drieduizend toonba- -T vakmatige oordeel. A s zij een winkel ken Maar achter die toonbanken staat u u...renstappen, weten zij, als professiona s, nu een bediende te woord, maar -■ gauw wat voor vlees ze in de kuip heb- de eigenaar en wie doet meer best Daarnaast enqueteert de orgamsatie voor u dan Wj of die zdf verantwoor- behoorhjk aantal consumenten ter di draagt? Dat dit idee be^nt te rtse, die ook een eigen oordeel hebben. leveen> blijgt uit het fc£ dat d 70 ^t u oordeel toetsen ze aan hun eigen op- van alle consumenten Best Shops in Town ttlng- kent. ODEZAAK 1RÈRE Bon Genre tel. 435250 ZONNEVAKZAAK De Zonnevakmensen van het Zuiden omdat elke huid verschillend is ZONNESTl DIO ZOND AG Stadhuisplein 164 tel. 363383 Zonnewinkel Zondag Stadhuisplein 165 tel. 366999 ilaats minstens die ene njep A>s je nu ter plekke een elftal van slagers zou hebben en er dne daarvan zouden uit blinken, dan gaat het om die drie. Die kun nen dan dus toetreden tot Best Shops in Town. Nu komt de vierde graadmeter: ze moeten de mogelijkheden, de kracht van Best Shops in Town ook zelf doorzien. De voortvarendsten doen dat ook. Dat kun- ze alle drie zijn, twee van de drie of oiwiits een. Die ene van de drie uitblinkers selecteert dus uiteindelijk zichzelf. Hij er ook wat voor over hebben. Hij zijn ze het moet bereid zijn om steeds beter te wor ker de vol- den, zakelijk gezien voortdurend op zijn tenen te lopen. Bovendien kost zijn lid maatschap hem geld. Gemiddeld tien pro cent van zijn eigen reclamebudget. Maar daar krijgt hij dan ook de meest voortva rende reclame voor. Hij komt op de televi sie als ware hij Albert Heyn, hij komt i Telegraaf en in de grote tijdschrifte dezelfde manier als de HEMA of V Want dat is de kern van de zaak: Shops in Town is opgezet om kleine standigen, die uitblinkers zijn, net zo sterk te maken als het grootwinkelbedrijf. Al 1.750 Best Shops Omdat niemand beter v beste winkelier is dan een andere winkelier Er zijn in Nederland honderden beroeps- ter plekke, vragen ze ook de mening van de voetballers. In de regel is er echter maar iokaie winkeliers. Natuurlijk vragen ze een een (met accenten op de e’s) uitblinker per slager niet naar andere slager, maar elftal en als het meezit, zijn het er dne. Zo bijvoorbeeld naar bakkers of bloemisten zit dat in elk beroep. Ook bij winkeliers bij- en omgekeerd. Die mening gebruiken ze voorbeeld, waarvan er meer dan 100.000 als een derde graadmeter. Zo komen er al - zijn in ons land. Als je in een bepaalde een aantal beste winkeliers tevoorschijn. verplicL.„.o plaats een elftal van slagers zou hebben. Maar er is nog een vierde graadmeter. blauwe dan zou het meevallen als er daarvan drie moet immers echt goed zouden zijn. «Best Shops in Wie is uitblinker, wie is het tegenover u, de Town» zou in elke plaats uitblinkende slager wil' ker en groenteman en noem maar op. Maar dat is nou precies de moeilijkheid. KRISTAL-PORSELEIN EN YARDEWERKZVAK JUNGERHANS ook gespecialiseerd in bestekken en serviezen, huwelijkslijsten en exclusieve cadeaux Heuvelstraat 89 tel. 426182/424160 ?n'a pjt'i" ^at z*Jn dat nou eigenlijk, dik tijdschrift met artikelen over al lerlei interessante onderwerpen, in volle kleurendruk op prachtpapier. Mensen die het hebben gezien en ge lezen, blijken er enthousiast over te zijn. Het is een kado ter waarde van 7,50. Een kado voor elke bezoeker van een Best Shop in Town, volgend jaar maart verschijnt het tweede nummer en daarna bijna elke maand. Deze promotie zal de Best Shops in Town waarschijnlijk nog meer bekendheid en nog meer klan ten opleveren. Die vraag wordt ons regelmatig z door lezers gesteld. Dat is begrijpe- lijk want de Best Shops in Town be staan pas een jaar of anderhalf. Om die vragen te kunnen beantwoorden, >en we een gesprek gevoerd met de organisatoren van Best Shops in Town. Het is in wezen een organisa tie van beste winkeliers over het hele land, die ze dezelfde kracht moet ge ven als de grote warenhuizen heb ben. Warenhuizen hebben immers grote reclamebudgetten, waarmee ze kunnen adverteren, folders in uw bus doen en allerlei acties, ook prijs acties, kunnen maken. Maar welke winkeliers kunnen er nu lid van wor den en welke winkeliers zijn beste winkeliers? Hoe vreemd het ook klinkt, u als consument hebt er zelf ook een stem in. Het wereldtijdschrift De regels van het spel Dit najaar hebben de Best Shops De organisatie van Best Shops in in Town een proef genomen met het Town onderzoekt namelijk in elke Wereldtijdschrift. Een blad dat de plaats wat de goede winkels zijn, Nederlanders voor het eerst zoiets te w '2 slagers, groenteman- lezen geeft als Paris Match, Saturday nen, fietsenzaken, kledingzaken, ju- Evening Post, Life of Der Stem. Een weet Wie er een Blauwe bordje echt verdiend, andere winkelier J Je mening van de E®11 Best sh°P ‘n Town-winkelier her- ,:jk vragen ze een kent u aan het blauwe bordje op de gevel. Dat bordje is zijn onderscheiding, want dat bewijst dat hij ervoor werd uitgezocht, dat hij er de juiste uitblinkersmentalifeit voor heeft. Maar hij heeft daarmee ook een -lichting op zich genomen. Hij moet - bordje blijven verdienen. Hij beter worden. Dat moet hij klant, waarmaken, maar een andere slager, ir bakkers of bloen

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1986 | | pagina 9