JA ON I i FOTO J ANS dij tUF ERS Drie maanden garantie op onderhouds- en reparatiewerk 7v 10.15 10r COMB/FOTO WEET HOE JE RA BLIJ MAAKT VADERS BLIJ MET EEN KADO AN BARTELS AUDIO VIDEO BOVAG COMX Klanten van BOVAG-garages hebben er automatisch recht op MÉ 199,- Besterdring 161, tel. 430653 Wagnerplein 46, tel. 552240 North Sea Jazz Festival MAANDENj REPARATIE GARANTIE^ P. MEYS v/h Meys v. Gorp k Golrkestr. 52, tel. 359526 1499,- 39,- 17,5° 298 .998,- Donderdag 13 juni 1985 - pagina 25 juni 1985-pagina 24 DE TILBURGSE KOERIER Comx PC I S Panasonic >mmenü! r 144," Telefoon 392626 392628 6.001 10.301 12.001 12.031 grammofoonmuziek. 6.001 10.30, Uw verzoekplaten kunt u ook telefonisch aanvragen Kies 39.26.28 of 39.26.24 Besterdring 87 - Tilburg - Tel. 431489 - Eigen technische dienst /V TELETEXT E180 VHS Nu C60 Philips AALDE FECTIE Spiegelreflex camera I nelleren tas Discettes 3 voor :RING irken auto’s jen bedrijf ERS TALEN orshop”, Tilburg, JTO- KNDEN tdraai in het sderlands. Wij zijn er weer 1982 1982 lij Motorshop imputer- voor opsporen m van erbrande leppen Cassetteband C60 Panasonic VHS Movie Joystick GX 112 Inrull jren-T.V.’i volledige Geldig t/m30juni prljswijzingingen voorbehouden 1979 1982 1979 1980 1979 1982 1979 1980 1980 1980 1981 979-80-81-82 1980-82 1981 1980 1979-80-83 rbo D it. 109,- 113,- 123,- Philips VHS E 180 Verrekijker 8 X 30 A-146. 120067. avond. Nu 3 stuks voor op do bekende hoek LUXE-EN HUISH. ARTIKELEN 76,- 87,- 89,- 105,- AUTO Kleuren-T.V. met Teletext afstandsbediening 39 kanalen ingebouwde Teletext Voor vaders oaratie JVAG- maan- ip doen op. En 199,- e onder- garantie, olie. ste doende c van onze rantie”. 5 ïbaseerd op zeggen i uit ondui- aan de vooravond van de actie om aan de „Drie Maanden Reparatie Garan tie” meer bekendheid te geven. ter, Om I te bieder isen (rege len al begrijpen om zaken tarbij de tkele ga- incl. BTW Dit zijn de Vlooienmeppers, hofkapel van Carnavalsvereniging De Vlooikes. Ze zijn inmiddels zo bekend in den lande dat ze a.s. zaterdag gevraagd zijn voor de muzi kale noot op de EBO-Sportdag in Nijmegen. Vandaar deze (hopelijk niet toepasse lijke) winterse foto. ^Videobanden BASF 4 uur 3 uur VHS kleui garantie via de FM-band Kanaal4 Kanaal 3 Kanaal 4 Kanaal 1 Kanaal 4 of 3 Regelmatig komen automobilisten bij ons klagen over aan hun voertuig verrichte repara ties of onderhoudswerkzaamheden, nadat het tijdvak van de drie BOVAG-garantiemaan- den al is verstreken. Daaruit blijkt dat zelfs leden van de Consumentenbond onvoldoende bekend zijn met de BOVAG-garantieregeling voor verrichte garagewerkzaamheen”, aldus Peter van Heijgen, juridisch medewerker van de afdeling juridische leden-service van de Consumentenbond. ,,En dan praten we nog maar niet over de klachten, die we krijgen van slachtoffers van beunhazerij. Kennelijk is ’t een niet uit te roeien kwaad dat men toch met beunhazen in zee gaat. In die gevallen is onze reactie er vaak een van Eigen schuld, dikke bult”. Overigens zijn we dan wel zo vriendelijk de slachtoffers van beunhazerij te wijzen op de BOVAG-garantieregeling. Want het bestaan van déze garantie vinden we een goede zaak, omdat die de consument een stuk extra zekerheid biedt”, benadrukt de zegsman van de Consumentenbond. KB-camera met ingeb. elektr. flitser Op 12, 13 en 14 juli vindt weer het North Sea Jazz Festival plaats. In de zalen van het Congresgebouw in Den Haag treedt een keur van internationa le artiesten op. Enkele namen: Ella Fitzgerald, Miles Davis, Keith Jam Oscar Peterson, B.B. King, John Lu and the Lounge Lizards en Ray Ch les. De kaartverkoop begint op 24 mei bij de VW-kantoren. De programma- brochure met het definitieve program ma is daar ook verkrijgbaar. CJP-hou- ders kunnen in de voorverkoop de kaarten voor concerten van «grote na men» kopen en aan de kassa op de dag zelf hun dagkaart kopen. Woensdag 19 juni 6.00 uur Lichte grammofoonmuziek. 10.30 uur Luisterservice met verzoekplaten en de felicitatie- rubriek, berichten, de dagagenda en het regionale nieuws. luur ANP-nieuws. I uur Zonder Commentaar - gevarieerde grammofoon muziek. 18.00 uur Eucharistieviering. 18.40 uur Continu muziek tot morgenvroeg. mentengroef wieg van dez vanaf nu als de ratie Garantie” ’ns extra onder publiek gaan brenj il het juiste adres voor die er aan uw auto “rricht. De drie maanden op de uitgevoerde werk en een stuk extra zeker- TDK-cassettes 3 voor 1 Oj" 4 voor 1 0 J* Programma-overzicht Zaterdag IS juni 6.00 uur Lichte grammofoonmuziek. 10.30 uur Luisterservice met felicitaties, verzoekplaten, het regionaal nieuwsweekoverzicht, de dagagenda en berichten. 12.00 uur ANP-nieuws. 12.03 uur Optiek - actueel weekendprogramma met reporta ges en vraaggesprekken, de wekelijkse radio-co lumn over Tilburg, het regionale weerbericht van Kees Stads, de Weekend VVV-agenda voor Mid- den-Brabant en muziek. 13.00 uur Gevarieerde grammofoonmuziek. 14.30 uur Radio Hazelaar - programma voor de bewoners van verpleeghuis de Hazelaar. 16.30 uur Zonder Commentaar - gevarieerde grammofoon muziek. 18.00 uur Gebedsdienst vanuit de kapel van het Elisabeth- ziekenhuis. 18.30 uur Continu muziek tot de volgende ochtend. 13.15 uur Tussenuur - een rechtstreekse uitzending vanuit de radiokamer van het Mariaziekenhuis. 14.15 uur Zonder Commentaar - gevarieerde grammofoon- 16.00 uur Nog Vele laren - programma voor de wat oudere luisteraar met de vragennibriek, gesprekjes en muziek. 17.00 uur Zonder Commentaar - gevarieerde grammofoon muziek. 18.00 uur Eucharistieviering vanuit de kapel van het Elisa- bethziekenuis. 18.40 uur Continu muziek tot de volgende morgen. Vrijdag 21 juni 6.00 uur Lichte grammofoonmuziek. 10.30 uur Luisterservice met daarin de weekendagenda, be richten, verzoekplaten, felicitaties, vraagge- sprek(ken) en om 11.00 uur het regionale nieuws. 12.00 uur ANP-nieuws gevolgd door lichte grammofoonmu ziek. 13.15 uur Tussenuur - directe uitzending vanuit de radioka mer van het Mariaziekenhuis. 14.15 uur Zonder Commentaar - gevarieerde grammofoon muziek. 18.00 uur Gebedsdienst vanuit de kapel van het Elisabeth- ziekenhuis. 18.30 uur Continu muziek (wordt ook ’s nachts uitgezon- Kwaliteit staat bovenaan Hij vervolgt: „Denk nu niet dat we die garantie alleen geven omdat we van die aardige mensen zijn. Nee, wij kun nen de Nederlandse automobilist zo’n verstrekkende garantieregeling aan bieden omdat we het volste vertrou wen 1 zijn bedri ren, 1 Dinsdag 18 juni 6.00 uur Lichte grammofoonmuziek. 10.30 uur Luisterservice met berichten, de dagagenda, het regionale nieuws, felicitaties en verzoekplaten. 12.00 uur ANP-nieuws gevolgd door lichte grammofoonmu- niet dat onze „Drie Maanden Rept s op schade-reparatie”, verklaart BOX „maar indien een automobilist binnen drie rr -reparatie klachten heeft, kan hij een beroep egeling. Daar heeft hij zonder meer recht op wordt die direct uit de wereld geholpen. Want te- blije rijders zijn het visitekaartje van ieder BOVAG- Heldere afspraken vooraf Hoewel de BOVAG reparatiegarantie een haast onafzienbaar klachten(er- rein indamt - en waar een beunhaas in al die gevallen de automobilist lelijk in de kou laat staan -, wijst Van Zwet er op dat men vooral door „goede af spraken vooraf” veel latere narigheid kan voorkomen: „Gebaseerd op ja renlange ervaring kan ik zeggen dat veel klachten voortkomen Bij de BOVAG bevestigt men de visie van de Consumentenbond. Jan van Zwet, secretaris van de afdeling auto: „Inderdaad, het publiek is nog onvol- op de hoogte met het bestaan te „drie maanden reparatie-ga- Want anders kun je toch niet begrijpen waarom er dikwijls mens een beroep doen op de garantiere; ling als de termijn van drie maande.) voorbij is. Evenmin valt te t*“”_ wat sommige mensen bezielt om te doen met een beunhaas, waaru” enige garantie is, dat je geen enksit rantie krijgt. Sharp stereo radlo-cassetterec. stereo radio-cass. 4 luidsprekers 4 golfbereiken, ook wereldomroep Vaderdag- prijs De BOVAG-garage is i alle werkzaamheden i moeten worden verr' volledige garantie o) zaamheden vormen een sti heid. Relatief weinig klachten „Bovendien kunnen klanten bij even tuele conflicten achteraf altijd terug vallen op de diensten van de overkoe pelende BOVAG-organisatie, na eerst overleg te plegen met het garagebe drijf. In eerste instantie tracht dan het BOVAG-bemiddelingsbureau een op lossing voor de problemen te vinden. Blijft er dan nog onenigheid bestaan, dan kan de automobilist een beroep doen op de BOVAG-Geschillencom- missie, wiens uitspraken bindend zijn voor beide partijen. Echter, in de praktijk komt het zelden of nooit zo ver, aangezien de soms voorkomende klachten al direct bij het eerste teken van de klant door de BOVAG-garage worden opgelost. Het aantal klachten dat de overkoepelende BOVAG-orga- Wie daarentegen bij een BOVAG-ga rage aanklopt voor het laten uitvoeren van een onderhoudsbeurt, het verrich ten van reparaties of schadeherstel- werkzaamheden heeft altijd recht op drie maanden garantie op de uitge voerde werkzaamheden, ongeacht de afgelegde kilometers sinds het repara- tietijdstip. Deze garantie geldt altijd automatisch. De klant hoeft er zelfs niet eens om te vragen”, zegt Van Zwet. Donderdag 20 juni 6.00 uur Lichte grammofoonmuziek. 10.30 uur Luisterservice met de felicitatierubriek, dagagen da, berichten, verzoekplaten en om 11 uur het re gionale nieuws. 12.00 uur ANP-nieuws - gevolgd door lichte grammofoon muziek. 13.15 uur Tussenuur - programma van de activiteitenbege leiding van het Mariaziekenhuis. 14.15 uur Zonder Commentaar - gevarieerde grammofoon muziek. 18.00 uur Eucharistieviering vanuit de kapel van het Elisa- bethziekenhuis. 18.40 uur Continu muziek tot morgenvroeg. hebben in onze organisatie. Wie of haar auto door een BOVAG- rijf laat onderhouden of repare- kan erop rekenen dat deze werk zaamheden uiterst vakkundig worden verricht. Immers, een BOVAG-be- drijf betekent onder meer dat goed op geleide mensen met gebruik van mo derne apparatuur en toepassing van goede onderdelen de werkzaamheden f’ uitvoeren. Wie zich tot een BOVAG- garage wendt, weet vooraf «1 d t hij/zij zaken doet met betrouv u- ■f ftiensen en dat het voertuig doge wordt behandeld. Want een garageb drijf kan niet zomaar BOVAG-lid worden. Daarvoor komt wel het een en ander kijken. Naast de genoemde aspecten als vakbekwaam personeel en moderne apparatuur moet kwaliteit bij de dienstverlening bovenaan staan”, aldus Van Zwet. Maandag 17 juni 6.00 uur Lichte grammofoonmuziek. 10.30 uur Luisterservice met uw muzikale groeten en ver zoekjes, felicitaties, de dagagenda, berichten en om 11.00 uur het regionale nieuws. 12.00 uur ANP-nieuws gevolgd door lichte grammofoonmu- 13.15 uur Tussenuur - programma van de activiteitenbege leiding van het Mariaziekenhuis. 14.15 uur Zonder Commentaar. 18.00 uur Eucharistieviering 18.30 uur Gevarieerde grammofoonmuziek „Veel automobilisten weten nog Garantie” ook van toepassing is c secretaris Jan van Zwet, den ha een schadeherstel-r op de reparatie garantieree als de klacht gegrond is, vreden klanten en blije bedrijf. Bij een expertise (schade-onderzoek), waarvoor de automobilist een door de BOVAG geadviseerde Schade-Expertise-Opdracht invult, brengt de BOVAG-garage doorgaans wel de gemaakt kosten in rekening. Tenzij er daarna opdracht aan het bedrijf wordt gegeven de schade te herstellen, danwel als de eigenaar besluit via het BOVAG-lid een andere auto te kopen, dan rekent het garagebedrijf de expertise-kosten meestal niet door’, aldus de BOVAG-zegsman. Ongeëvenaarde zekerheid „Kortom, er valt dus eigenlijk geen enkel argument te bedenken, waarom iemand, die iets aan zijn auto wil laten doen de BOVAG-garage links zou la ten liggen. Alleen BOVAG-leden bie den zoveel zekerheid, niet omdat ze dat nou eenmaal leuk vinden, maar in het belang van de automobilist, tevens in het belang van de verkeersveilig heid. Want van een BOVAG-bedrijf mag je verwachten dat je er goed en vakkundig wordt geholpen, wat je bij Beun de Haas nog maar moet afwach ten. De BOVAG heeft het beste voor met de Nederlandse weggebruikers. Daar om ook vinden we dat de Reparatie- Garantieregeling op ruimere schaal bekend moet worden. En ruim 7.000 BOVAG-garagebedrijven staan iedere werkdag klaar om de aan hun zorg tpevertrouwde auto’s weer piekfijn in orde te maken”, laat de secretaris van de afdeling auto van de BOVAG tot slot van ons gesprek weten. Als we het BOVAG-kantoor in Rijs wijk verlaten, zijn we ervan overtuigd, dat die „Drie Maanden Reparatie Ga rantie’ zo gek nog niet is. We stappen in onze auto. Gelukkig hij loopt. Maar mocht er in de toekomst iets mee aan de hand zijn, dan gaan ook wij rechtstreeks naar de BOVAG-vak- man. Want de kwaliteit, het vakman schap, de betrouwbaarheid en dege lijkheid, die hij biedt, vind je nergens anders. Dat is zeker(heid)! Borgstelling „In principe kan er bij het contact met de BOVAG-garage niets mis gaan. Immers, de garage streeft ernaar z’n klanten op een eerlijke en degelijke manier te helpen. Desondanks heeft de BOVAG nog een soort super-zeker- heid ingebouwd. Want stel dat de BO VAG-garage zich niet aan zijn afspra ken houdt, dan staat de BOVAG ga rant voor een bedrag van maximaal 2.000.-. Deze borgstelling is een on derdeel van de BOVAG-standaardbe- palingen en hoort dus tot de „Drie Maanden Reparatiegarantie”, aldus Van Zwet. nisatie bereikt, is dan ook vrijwel te verwaarlozen. Op jaarbasis een paar honderd. Dit is slechts een schijntje van het totaal aantal transacties, dat jaarlijks tussen autorijders en de BO- VAG-bedrijven plaatsvindt. Want dat loopt in de ettelijke miljoenen. Echter, om de cliënt optimale zeker- tpepassing van heid te bieden heeft de BOVAG al in werkzaamheden de jaren de zogeheten ‘onderhouds- r i d i garantie’ ingevoerd. Voluit noemen we iwbare dit ‘de ^rantie op door BOVAG-leden AoPÜiL uitgevoerde montage-, herstel- en on- J derhoudswerkzaamheden”. Consu- a8e e' mAnK>norr>eperingen stonden aan de sze garantieregeling, die we ie „Drie Maanden Repa- van de BOVAG nog de aandacht van het igen. Hopenlijk vormt dit voor de auto mobilisten een ex tra reden zich voor het laten uit voeren van onder houds- en repara- tiewerkzaamhe- den aan hun auto voortaan te rich ten tot één van de ruim 7.000 BO- VAG-garagebe- drijven van ons land, die herkenbaar zijn aan het be kende gele BOVAG-schild aan de muur”, stelt de BOVAG-secretaris delijke afspraken tussen de garage en de klant. Daarom hameren we er bij ons leden steeds weer op dat ze goede afspraken moeten maken met de auto mobilisten. Heldere afspraken, die geen ruimte voor misverstanden open laten, zijn al het halve werk om een klant tevreden te houden”. Reparatie-opdrachtkaart „De BOVAG-garagebedrijven be schikken over speciale reparatie-op- drachtkaarten. Laten de automobi listen even de tijd nemen om zo’n kaart in te vullen samen met bijvoor beeld de garage-chef of receptionist en duidelijk vastleggen welke werkzaam heden moeten worden urtg'evoerd. Ook is het van belang een voorlopige prijsopgaaf te vragen en af te spreken dat de garage contact opneemt met de klant als de werkzaamheden het af gesproken bedrag dreigen te over schrijden. Zo’n opdrachtkaart invul len is maar een kleine moeite, maar kan veel leed voorkomen”. Gespecificeerde rekening „Een ander punt dat soms vragen oproept is de rekening. Vroeger kon de garage volstaan met het vermelden van één bedrag voor alle verrichte werkzaamheden. Sinds enige tijd heeft het bestuur van de afdeling auto van de BOVAG evenwel bepaald dat ieder BOVAG-lid verplicht is z’n cliënten omtrent werkzaamheden aan personenauto’s een gespecificeerde re kening af te geven met onder meer ver melding van: verrichte werkzaamhe den, uren besteed aan de werkzaamhe den alsmede het werkpladtsuurtarief, geleverde onderdelen, aan derden uit besteed werk, bij standaardverrichtin gen de werkzaamheden en de vast gestelde tarieven (flat rates), BTW, enzovoort.-Daarmee wordt de klant een goed inzicht gegeven in wat er aan zijn auto is gedaan en hoe de kosten daarvan zijn samengesteld”, zegt Van Zwet overtuigend. Grundig videorecorder 02x4 uur opname 30 kanalen stilstaand beeld 1 jaar garantie Maak vader blij Ontvangst via kanaal 1 Aangesloten tehuizen: Verzorgingscentrum Het Laar Verzorgingscentrum De Kievitshorst Verzorgingscentrum De Heikant Bejaardencentrum Ant. van Padua Verpleeghuis De Hazelaar Maria Ziekenhuis Zondag 16 juni 6.00 uur Lichte grammofoonmuziek. 10.00 uur Plechtige eucharistieviering vanuit de aula van het Elisabethziekenhuis met muzikale medewerking van het bejaardenkoor «De Naklank». 11.00 uur Gevarieerde grammofoonmuziek. 18.00 uur Vesperdienst waarin Ds. J.A. van Boven voorgaat (Protestants-Christelijke dienst). 18.30 uur Continu muziek tot morgenvroeg

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1985 | | pagina 25