UW OUDE BRIL 30e IS 35; de tfapa, ■SSS— >0 w 5 kunst -De Kolos c Klachten in de textielbuurt blijven M.-J iSSlekezult -49,- Gemeente wil maatregelen nemen Mieren over kieren k1 I .zolderte ijk 99,- Tilburg gehaktstad en Tilburg Kompakt ’m Achterstand belastingen wordt aangepakt Tilburg compact in beeld: een keuze 39,95 Ikoasboltaka MOLENWIJK TANDPRCTHETIEK HcoosboNdca 140,- 45,- ffl -^5 a V Donderdag 9 mei 1985 - pagina 7 DE TILBURGSE KOERIER ei 1985-pagina 6 door paul vroorn_ IKlëïl Menu van de week Pastei van makreel Kalfsborst van de hobbykok Mousse au chocolat 3?* Gc Ml IEUI Tot volgende week, bij de asperges! J Ho r“T Vervolg van blz. 1 Vervolg van blz. 1 !t goed!) Vervolg van blz. 1 dig zijn. :t zich te 80 550,- Hart v. Brabantlaan 731Tilburg, 013-682358 TANDPROTHETISCH tot 10 koppen romanti- loteen ge- CHTIGE :N KAST I chocolade, 11 slagroom. PRIMA combinaties, la- gellager trapas, mststof ketting- veiligheidsslot. zekering tie WACHT 6.00, ZA. 10.00 - 12.00 UUR Joya een 1-1 zijn i de schaduw >1 gemaakt. en ieid zijn troef, gruimte. adviesprijs Ingrediënten 800 gr kalfsborst, 25'. spek, 2 uien, 1 koolr tel, bosje selderij, 1 h 2 glazen droge witte 150 gr boter,- per en zout. Napeleon zijn, voor ie voorgrond alle kan- ek bezit een ais: die Stalin, of atoomoorlog dat de we- Jn hele I Ingrediënten 3 eieren, 150 gr cl 60 gr suiker, 3 dl Onderstaande recepten zijn steeds voor 4 personen. Ingrediënten 1 flinke gerookte rnakrei 1 teentje knoflook, 125 2 eiwitten, KUNSTGEBIT VERVAARDIGING KORTE LEVERTIJD ONDER VOLLEDIGE GARANTIE BEHANDELING DOOR GEDIPLOMEERD TANDPROTHETICUS KUNSTGEBITREPARATI KLAAR TERWIJL U WZ MA. Vm VR. 9.00- 18.( Nassaustraat 61 - Tilburg Kruising Ringbaan-West Lage Witsiebaan Telefoon 013-434268 Ma. t/m vrij, tussen 12.00-13.00 gesloten CUISINE NORMAAL, MIJN IDEAAL. Dat restaurateurs een apart slag medeburgers zijn hebt u wellicht zelf al eens ervaren. Ik wil best kwijt dat je en goede :1 gepubli- Joya te nbare bi- Kalfsborst op de manier van de kalfsborst, 250 gr mager gerookt hobbykok. l-jlraap, 1 grote wor- liter water, oge witte wijn, r, 2 eieren, paneermeel, pe- 'Home-made', CfSfh alleen bij Besterdring 155, Tilburg j te realiseren este gevallen in de woonka- Besterdring 155, Tilburg breimachines, les- thuis. Tel. 013- - 426356 na de vaststelling mingsplan en de g nota te laten schrijver wordt gehouden met binnenstadbewoners. et Ijkwezen Oe thermometer van ist door het >zen en vertoonde van slechts IjMT t sproei en extra 3or persen. j Mousse au chocolat. De chocolade schaven of fijn hakken en op zacht vuur smelten tesamen met de eidooiers en de suiker. Zodra dit papje glad is vermengen met de ei witten die u inmiddels zéér stijf hebt geslagen. Doe dit mengen voorzichtig en luchtig. Massa in coupe doen, goed koelen en opdienen met een rosetje slagroom. Het Woonlastencomité merkt in dit verband verder op dat voor hen daar mee de kous niet af is. Het comité wil dat er wel geïsoleerd wordt: «Wij hoe ven toch niet verantwoordelijk gesteld te worden voor de slechte bouw. De aannemers kunnen ook niet meer ver antwoordelijk gesteld worden want die zijn inmiddels failliet. Maar wij beta len, boeten ervoor met hoge stookkos- nt na- ten en vochtplekken in huis. Wij vin- isola- den dat onverteerbaar». Spouwmuren Het Woonlastencomité Textielbuurt daarover. «We hebben lang moeten wachten, de GWD nam alle tijd en dat kostte ons stookgeld. Nu wordt van ons verwacht dat we op zeer korte ter mijn reageren. Het steekt ons dat er eerst «langzaam-aan gedaan wordt» door de GWD en dat wij nu nauwe lijks de tijd krijgen om te reageren. Nou moet het allemaal in sneltrein vaart geregeld worden. Dat neemt tuurlijk niet weg dat we geen isv>«- tieglas willen». Volgens het Woonlastencomité zou het echter beter zijn als de GWD met een totaal isolatieplan kwam. Het gaat nu te versnipperd. Een voorbeeld daarvan is het isole ren van de spouwmuren. Enige tijd ge leden werd bekend na een onderzoek dat isoleren van de spouwmuren niet mogelijk was. Er zou teveel rotzooi in de spouw zitten zodat een volledige isolatie niet mogelijk is. ag van het bestem- gemeente een nieuwe rijven waarin rekening t de wensen van de Nog meer kritiek Andere punten van kritiek hebben betrekking op de centrale verwarming en op de kosten die door de Stichting Bewonersondersteuning gemaakt zijn i.v.m. stookcursussen aan de bewo ners. Wat het laatste betreft: die kos ten wil de GWD niet betalen en de Energiebedrijven evenmin. Het gaat hierbij om een bedrag van 800,-. De centrale verwarming blijft ook proble men opleveren. Volgens de GWD wa ren de geplaatste ketels die inmiddels zo’n 6 jaar oud zijn, onderhoudsvrij. De fabriek die de ketels maakt, ont kent dat echter. Volgens de laatste moeten de ketels op gezette tijden, liefst ieder jaar worden schoonge maakt. Het Woonlastencomité heeft aan de GWD voorgesteld de ketels te vervangen door energie-zuinige ketels en ze op een andere plaats te hangen, bij voorkeur in de bijkeuken en niet meer in de keuken zoals nu het geval is. Daarvoor is er namelijk een ont- luchtingsgat gemaakt in de keuken waardoor veel warmte verloren gaat. Men dient zich daarbij dat de keuken in de mees open verbinding staat met mer. Tenslotte is men in de Textielburt ook niet te spreken over hoe de wonin gen aan de buitenkant opgeknapt zijn. In sommige gevallen is met vier ver schillende steensoorten gewerkt en le vert beslist geen fraai resultaat op. In het rapport «Mieren over kieren» wordt dan ook het voorstel gedaan twee vliegen in één klap te vangen. Men zou namelijk een buitenisolatie op de kopgevels aan kunnen brengen die dan meteen de lelijk opgekalefater de muren aan het gezicht ontrekt. Of de GWD daar oren naar heeft is nog maar de vraag. Wethouder van Hassel en raadslid Miet van Pyenbroek gaven tijdens een commissievergadering er blijk van daar wel verder op in te wil len gaan. c m enger kaliber met het werk van de zeer uiteenlopen pen die hij behande a likte» staatsieportretten van vorstelijke per sonen tot reeksen als «Los desastres de la guerra», de verschrikkingen van de oorlog, die in hun consequente weergave van de gruwelijke werkelijkheid nooit geëvenaard Goya’s loopbaan vertoont ook die twee kanten: na zijn leertijd in Zaragoza en in Italië krijgt de jonge Aragonees snel een F: Over Francisco de Goya is veel ceerd, ook in het Nederlands. Toe! gl momenteel in onze taal niets over Gc |l koop. U zult hiervoor dus naar opent II bliotheek of antiquariaat moeten. K Een vrij willekeurige keuze uit de litera- Het standaardwerk is José Gudiol, Goya, 9 4 delen, Barcelona, 1971om het bezit hier- I van te genieten dient u wel ruim 400 gulden neer te tellen. In de voortreffelijke reeks I «Kunst urn 1800» van Hamburger Kunst- I halle en Prestel Verlag verscheen Goya-das Zeitalter der Revolutionen - 1789-1930, on- P der redactie van W. Hofmann. (1980). Een leuke inleiding verscheen in de Parool/Life serie, van de hand van R. Schickel, De we reld van Goya (Amsterdam, 1969) (uitver kocht). Ut- Verder: Xavier de Salas, Goya. (Londen, 1979), G.A. Williams, Goya and the impos- I sible revolution (Harmondsworth, 1976, 19792), en de tentoonstellingscatalogus van het Haagse Mauritshuis, Goya, uit 1970. Enrique Granados (1867-1916), met Ma nuel de Falla en Izaak Albéniz beschouwd als de belangrijkste Spaanse componisten, toondichtte zijn Goyescas op thema’s die door Goya behandeld werden. Deze aan trekkelijke werkjes van de jong gestorven componist (hij stierf door verdrinking: na dat het schip waarmee hij naar de V.S. reis de door de Duitsers was getorpedeerd. Aan vankelijk uit het water opgevist zag zijn vrouw nog in zee spartelen, dook haar na om haar te redden en verdronk alsnog) zijn verkrijgbaar op een dubbele LP. Als grootste Spaanse dichter uit de ne gentiende eeuw geldt Gustavo Adolfo Béc- quer (1836-1870), hartstochtelijk i cus als Goya. Van hem hier tot sic dicht: Volverón las oscuras golondrinas en tu balcón sus nidos a colgar, y otra vez con el ala a sus cristales jugando llamaran, pero aquellas que el vuelo refrenaban tu hermosuray mi dicha al contemplar, aquellas que aprendieron nuestros nombres... ésas... ino volverón! Volverón las tupidas madreselvas de tu jardin las tapias a escalar, y otra vez al la tarde, aün mós hermosas, sus flores se abrirón, pero aquellas cuajadas de rocio, ru e cuyas gotas mirabamos temblar y caer, como lógrimas de dia... ésas... ino volverón!.. Volverón del amor en tus oidos las palabras ardientes a sonar; tu corazón, de su profundo sueno tal vez despertara; pero mudoy absortoy de rodillas, como se adora a Dios ante su altar, comoyo te he querido... desenganate: iasi no te querran Onze poging tot vertaling volgt volgende Francisco José de Goyay Lucientes werd op 30 maart 1746 geboren te Fuendetodos, een dorpje bij Zaragoza in het kale, troosteloze landschap van Aragon, Noordoost-Spanje. Hij stierf op 16 april 1828 in Bordeaux. Goya is een van de drie belangrijkste schilders die Spanje tot aan de twintigste eeuw heeft voortgebracht. De anderen, El Greco, (een Griek die eigenlijk Domenikos Theotokopoulos heette) en Diego Velazquez, leefden in de zestiende en in de zeven tiende eeuw, Spanjes Gouden Era, die voorafging aan - en feitelijk mede werd tenietgedaan door - ons eigen tijdperk van groot ste bloei. Pas in de twintigste eeuw zou Spanje, met genieën als Picasso, Miró en Dali, een wat substantiëlere bijdrage aan de westerse schilderkunst gaan leveren. Snijd de kalfsborst in grote stukken. Flink aanbraden samen met het spek, 50 gr boter en de grof gesneden uien. Afblussen met water en witte wijn. Nu alle groenten erbij, grof ge sneden en op laag vuur ca. 2 uur laten koken. Vlees uit het vocht nemen en af laten koelen. Vervolgens ieder stuk vlees bestrooien met peper en zout, door het losgeklopt ei halen en pane ren. Goudbruin bakken in de hete bo ter. U kunt de groente er apart bij ser veren. Direkt uit het vocht, samen met het spek in voorgewarmd oven schaaltje opdienen. ik voor de echte vakfanaten groot respekt heb. Gastheer zijn en tegelij- kertijd de commercie niet uit het oog -j verliezen. Kreatief bezig zijn zonder in flauwekul te vervallen. Vaak werken onder spanning terwijl je gasten daarvan niets mogen merken. Ik zei het al; een apart slag. Met markante uitspraken soms, zoals onderstaande die ik optekende van Hugh Jans, bekend restaurateur. ’’Eet je goed bij hem? Nou, het kan er best mee door, als de soep net zo warm zou zijn als de wijn, de wijn net zo oud als de gans en de gans even vet als hij!” En deze tot slot: ”Op een goede dag dronk een varken i alkohol en het stierf. Moraal: geef geen alkohol aan varkens”. Voor wat betreft de ogb kan dat in twee jaar. De aanslagen over 1984 krijgt men in Tilburg deze maand in de bus, die over 1985 zal men rond 1 maart 1986 ontvangen. Het rentever lies op de ogb wordt daarmee over één jaar met bijna 5 ton teruggebracht. Daarbij wordt uitgegaan van een op brengst van 28 miljoen. De aansla gen over 1986 gaan nog datzelfde jaar de deur uit (december). De beperking van het renteverlies ten opzichte van 1984 bedraagt dan ruim 1,4 miljoen. Over 1987 valt nu nog niets met zeker heid te zeggen. In elk geval zouden vanaf dat jaar alle noodzakelijke geau tomatiseerde systemen in werking zijn. Ook de aanslagen rioolrecht kunnen dit jaar (aanslag 1985) al eerder de deur uit. Het gevolg daarvan zal een beperking van het renteverlies bij een opbrengst van 8 miljoen met ruim 1 ton betekenen. Dit verlies wordt de komende twee jaar nog minder tot Kritiek 1 Indien'alle ^maatregelen getroffen “X^nisie met 1,6 miljoen, in 1 joen. De v- men op in een i GESPECIALISEERD IN OORDIJNEN - TAPIJTEN TAFELKLEDEN MEUBELSTOFFEN MEUBELSTOFFERINO... Het schilderij De Kolos, wat u hierbij ziet afgebeeld, is waarschijnlijk vervaardigd tus sen 1808 en 1812, het is 116 cm hoog en 105 cm breed en hangt in het Museo del Prado in Madrid, waar zeer veel werk van de ge niale «dove» te vinden is. Het is niet de enige kolos die Goya in zijn werk heeft uitgebeeld en evenmin de meest vreesaanjagende: dat is zonder twijfel Satumus die zijn zoon verslindt. De Kolos wordt vrij algemeen be schouwd als een alter ego van Napoleon, die in deze jaren op minder aangename wij ze zijn invloed op het Iberisch schiereiland Pastei van makreel. °erookte makreel, 4 sjalotjes, Ontdoe de makreel van vel en ontgraat .25 gr boter, zorgvuldig. In de mixer de boter glad •n, peper, zout, 1 eetl. gehakte kloppen. Hieraan alle ingrediënten met e, citroensap, worchester sauce, uitzondering van de eiwitten toevoegen en op smaak brengen. De eiwitten stijfkloppen en voorzichtig door de massa spatelen. In de koelkast ca. 1 uur laten opstijven. Nu bebotert u een flink stuk aluminium folie en spreidt hierop de paté uit om er vervol gens een flinke rol van te maken met een doorsnede van ca. 5 cm. Opnieuw in de koeling om flink op te stijven. Uit de folie in flinke plakken snijden en serveren op gekoelde dessertbordjes. Wijnadvies? ’n Pittige Muscadet sur lie. vestigde. De houding van Goya tegenover de Franse Revolutie en tegenover Napoleon als bestaardzoon daarvan was, evenals die van veel Spaanse kunstenaars en intellec tuelen in die tijd, nogal ambivalent: ener zijds was hij francofiel, aanhanger van de ideeën der verlichting en daarom ook van de Franse Revolutie, en geen vriend van het in regeerkracht en prestige diep gezonken Spaanse koningshuis (van Bourbon, dus verwant aan de geguillotineerde Lodewij1' XVI). Van de andere kant maakte de biuic manier, waarop Napoleon in 1808 in Spanje de zaken naar zijn hand meende te kunnen zetten, in iedere Spanjaard en ook in Goya de te verwachten golf «reactionair» natio nalisme los die snel uitmondde in een fel anti-Franse houding. De Kolos zou dus wie de menisten op de voorgror ten uitvluchten - maar het doel visionaire kracht die van alle tijden Kolos kan evengoed Hitler zijn, of S het monster van de atoomoorlc- iz reld bedreigt. Ook na de nederlaag van Napoleon en de daaropvolgende restauratie van het onwaar dige Spaanse koningshuis bleef Goya de hofschilder, die in deze functie o.m. talloze portretten vervaardigde van Ferdinand VII, de «slechtste Spaanse koning aller tijden» (en dat wil wat zeggen!) Na verloop van ja- ren ontstond er toch een verwijdering tus- sen de monarch en zijn hofschilder; Goya I vestigde zich in Bordeaux waar hij op 82-ja- I rige leeftijd stierf, overweldigd door geluk bij het bezoek van zijn lieflijke kleinzoon. Niet dat Goyas bijdrage daaraan zo ge ring is geweest; integendeel, «de dove» zo als de meester na 1799 werd genoemd, toen hij als gevolg van een beroerte o.a. zijn ge hoor had verloren, heeft een zeer groot aan tal schilderijen en vele honderden etsen en tekeningen vervaardigd, een oeuvre dat gro te invloed heeft gehad op schilders, schrij vers en componisten uit later tijd. Uit later tijd - want hoewel Goya ee groot kunstenaar was die het werk van Spaanse tijdgenoten volledig in d stelde, heeft hij toch geen school Goya was eën «loner». Naar de tijd gerekend waarin Goya leef de zou je hem achtereenvolgens een adept van de verlichting en een vertegenwoordiger van de Romantiek kunnen noemen. Maar het valt te bezien of Goya zo gemakkelijk onder te brengen is: dat lukt bij kunstenaars van zijn kaliber zelden. Wie kennis maakt et het werk van Goya verbaast zich over ende stijlen en onderwer- idelt: van schijnbaar «ge- 'retten van vorstelijke per- Inhalen Alle maatregelen, die burgemeester en wethouders voor ogen staan, moe ten op korte termijn voor herstel van de opgelopen achterstanden zorgen. Taxaties Ook de taxatiewerkzaamheden voor de ogb vergen vele uren van de belas- tingmedewerkers van de gemeente. Met name de driejaarlijkse herwaarde- ringsronde van het onroerend goed heeft hier een groot aandeel in. Hier aan moeten (eens in de drie jaar) tien mensen 18 maanden werken. Voor het «taxatieprobleem» geven burgemees ter en wethouders nu nog geen oplos sing. Daar is gedegen onderzoek voor nodig dat eind dit jaar klaar kan zijn. De op stapel staande herwaardering van het onroerend goed met als peilda tum 1 januari 1985 kan hierdoor niet plaatsvinden. Het college stelt de raad daarom voor de nu geldende heffings grondslag ogb van 1 januari 1981 ook toe te passen voor het belastingjaar 1986. Tenslotte willen burgemeester en wethouders de nodige personele maat regelen treffen. Er moet de nodige op leiding, vorming en training komen; onder andere voor vakkennis op het terrein van automatisering. Er moet ook personeel bij, tijdelijk met uit zendkrachten, maar ook structureel. -'Niet weggooien dus maar meteen naar'Ks^. I Briljant Brillen tegenover de schouwburg, fl i! Bij aan koop van een «toch al voordelige»ll II -Briljant Bril krijgt u vette inruilpremies! T' -Ongeacht de staat van de oude bril. -Premie: -10,— (bij aankoop montuur glazen tot 100,—)M -25,— (bij aankoop montuur glazen van f 100,— tot f 200,—) -f35,— (bijaankoopmontuurglazenbovendef200,-) Aanbieding geldt tot 28 mei 1985. goede naam in de kringen waarom het in Spanje draaide: de hofkringen. In het jaar van de Franse Revolutie - 1789, Goya was toen 43 jaar - werd hij door koning Karei IV van Spanje tot hofschilder verheven. Intussen was Goya - in 1775 - getrouwd met de zuster van zijn leermeester, Josefa Bayeu, die hem volgens de overlevering 24 kinderen baarde - waarvan er uiteindelijk slechts één in leven zou blijven. Van zijn privé-leven is verder met name bekend ge worden zijn vurige relatie tot de hertogin van Alba, van wie hij twee prachtige por tretten schilderde. Wie overigens de doeken bekijkt die Goya als hofschilder vervaardigde, verbaast zich erover dat de koninklijke opdrachtge vers zo goed te spreken waren over de ma nier waarop de meester hen protretteerde. Op het schilderij Karel IV met zijn familie vervaardigd in 1800-1801, zien we niets an ders dan een gezelschap weerzinwekkende, door inteelt getekende dégénérés. Wanneer je jezelf, als opdrachtgever, op zo’n doek herkent en toch nog gevleid rea geert en de schilder fêteert, moet je ofwel buitengewoon ijdel zijn ofwel beschikt de schilder over paranormale gaven om een dergelijke picturale vernedering met pluim strijkerijen of anderszins tot een verheerlij king om te buigen. Goya leefde op het breukvlak van Ver lichting en Romantiek en dat is in zijn werk te merken. Maar meer nog dan die «twee slachtigheid» valt in zijn werk het moderne ervan op. De onderwerpen, de uitvoering: surrealisme, symbolisme, expressionisme - van al die stromingen lijkt Goya in elk geval een der peetvaders. Hij heeft ook veel in vloed gehad, schreven we, maar weinig na volgers. Een rechtstreekse navolger, wat be treft onderwerpen en compositie was Edouard Manet: diens Olympia was geïn spireerd op de Naakte Maja van Goya, De terechtstelling van Maximiliaan van Mexico op De Derde Mei en Het Balkon op Maja’s op een Balkon. Maar Manet hield van voor beelden, zoals we eerder zagen. Van Gogh, Redon, Ensor en ook Cézan ne hebben eveneens duidelijk de invloed van Goya ondergaan. Op zijn beurt is Goya weer beïnvloed door zijn grote landgenoot Velazques, maar ook door Rembrandt en door hun beider lichtend en duister voorbeeld Caravaggio. Dat «Rembrandteske» valt duidelijk te her kennen in het hier afgedrukte Zelfportret dat Goya in 1815 vervaardigde, toen hij 69 jaar oud was en al zo’n vijftien jaar door doofheid deels van de wereld rondom hem afgesloten. Juist die doofheid heeft mis schien de innerlijke wereld in Goya tot le ven gewekt waarvan het werk uit de laatste dertig jaar van zijn leven zo duidelijk ge tuigt. ningsplan is tot op de ig nog steeds niet vast er allerlei inspraakpro- entevernes met r?a hebben. De werk- 5 wn hAnArkino g^P W>1 dus eerst zien wat het resul- 1087 r 7i m;i taat van die inspraak is voordat er ver- 198/ j z,i mu- der gehandeld kan worden. Het geeft eringvan ddeearaadesC°om- wi** het bestemmingsplan nog niet is missie financiën/personeel/planning. vasy^eer de werkgroep op het feit dat de bewoners maar zeer mondjesmaat iets te zeggen hebben in de plannen van B W via zogenaam de hoorzittingen, een vorm van in spraak waar de gemeente alle kanten mee uit kan. Kritiek is er ook op het feit dat afge weken wordt van het Volkshuisves tingsplan. Daarin wordt gekozen voor 3/4 laagbouw en 1/4 hoogbouw. In de nota «Tilburg compact in beeld een keuze» wordt dat precies omgedraaid 1/4 laagbouw en 3/4 hoogbouw. De werkgroep mist in de nota van B W een analyse van de problematiek, van de knelpunten. De werkgroep mist ook een aanduiding van wat er eigen lijk wel als positief in de binnenstad aangemerkt kan worden. Bijvoorbeeld dat er heel wat mensen graag wonen, dat er op een goede manier gebouwd is op het voormalige Jurgensterrein, dat de Wingerdhoek er is gekomen, dat de Tuinstraat er op vooruit gegaan is. Daarnaast wordt er in de nota van B W nauwelijks over groenvoorzieningen gesproken die hard nodig zijn. De werkgroep verzet zich tegen het idee dat het centrum van Tilburg geen imago of een slecht imago zou hebben. Er is van alles te doen, mensen wonen er graag, het is er gezellig. Grootschalig Algemeen spitst de kritiek zich erop toe dat er in de nota van B W veel te grootschalig wordt gedacht en er geen aandacht is voor kleinere zaken zoals wonen, de bewoners, de inspraak. «Er wordt meer aan de beleggers gedacht dan aan de bewoners», zo luidt het. En daarnaastmen voelt zich op een on aangename wijze overvallen door de nota van B W. Zo vraagt de werkgroep zich af waarom er een stadskantoor nodig is, wat voor soort woningen de nota voor staat, waarom er niet meer cultuur naar het centrum van de stad gehaald wordt en onderwijs, waarom er zo wei nig aandacht voor groen is, waarom er kantoren gebouwd moeten worden ter wijl er nog genoeg leegstaan, waarom de parkeerproblemen niet opgelost worden, waarom bepaalde gedeeltes in de stad niet auto-vnj gemaakt kunnen worden, en zo kan er nog doorgegaan worden. Op 14 mei aanstaande zijn de leden van de commissie Ruimtelijke Orde ning, Openbare Werken en Stadsver nieuwing uitgenodigd door de werk groep «Tilburg Kompakt ’m» in het buurthuis Binnenstad om over de nota en de tegennota te praten. eten 18 n ieprot wethe

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1985 | | pagina 7