098 Sy=*ao per fles nÜQ L 69 ?.ss>9ö 11 w K GJMA 11?° 1?8 1?8 5?8 5?8 5?8 ne 8f5 De Voordeelslager P/èr Nu Pa maar drl<£ Extra Fijn •Hurr 3/4 Litefpot 1 ROOEa 3 KOOL O «Et of Pef fl& 9?5 7.75 Ontbijtspek I 3?5 Berliner 250 'I iWa VLEESWAREN Nieuwe Mercedes 200-300-modellen Mager paardehachévlees Gekruide kippevleugeltjes Magere paardestooflappen Paardebiefstuk W Spaans®^' cream.? 1 5?5 per fles j/2 Literblik Voer inEW ^•9 Heei ||d eoor Voor uw huisdier mager runderhart kilo s/4 (8 punten) Flesje s**" h"’”',’'. Rechtstreeks uit Frankrijk CCIITy tivolistraat 8 DE TILBURf DE TILBURGSE KOERIER Donderdag 17 januari 1985 - pagina 18 het top- 8rePe 13“ Infor over Oost 3?8 500 gram hele kilo Oude Leidse kaas 500 gram Brie peper of walnoot 100 gram 2?5 Vers gebrande pinda’s 500 gram 3?° 150 gram 500 gram 9?9 150 gram kilo 6?” Import sperzieboontjes 500 gram 1 ?8 kilo 7?° 'hapM^J RECLAME KAASAFDELING GROENTEMAN DONDERDAG, VRIJDAG EN ZATERDAG MAANDAG-DINSDAGTROEF MAANDAG, DINSDAG EN WOENSDAG Vers-vleesaanbiedingen geldig t/m zaterdag 19 jan. inst£ dar Interieur Iedereen kan goed zitten achter het stuur van c’ Botermalse van de 1 E. De 2( kilo 13?» Voor me nis Hendrii (42.01.10). ik zij de ïft toch het wel Naast onze Vaste Lage Prijzen deze Extra Aanbiedingen en 300 E te rvroom van Gezichtsverandering is bij h beslist geen gezichtsverlies. He fineerd werkt men in Stuttgart buigen van het aloude stati, to 1984 staan de zaken e Extra grote blOGfflkOOl Zoete Spaanse sinaasappelen 2 k9 3? 8 I Hollandse gatenkaas prestaties en uitgelezen «Laufkultur» maken dieselrijden met de 300 D tot een genoegen. De benzinemotoren zijn stuk voor stuk zuiniger en sneller geworden dan de krachtbronnen die ze vervangen Ter illustratie: de ECE-gemiddel< zijn nu voor de 200 8,8 (was 10,2); E 8,8 (was 10,4); 260 E 8,8 (was bij 250 11,3) en voor de 300 E 9,0 (was de 280 E 11,4). Alle waarden in 1/ km. Vergelijkbare verbeteringen wer- de diesels bereikt. 3 kg Goudreignetten °P 26 één dag Pastor Jos blikken op deels prett «Ik von het paroc aan de nie Sinopelstr van het or vraag of i binnen ke gebouw, r ven, dat is de H. Kj sfeer, er door gestii Volgens sfeer, een kan worde rochie Hei Op zaten de aula van Tilburg-No tochten» et houden ove De Na «Kruistochi genodigd m kens», een van de chri menie en Z den, bijvooi sten en een Eén van tochten zal dens «ono Oostbloklai ties van Ar jaar geledei christenen erg op prijs maakt wore Er is een zig. De toe lijk welkom stallatie meer van de voorruit wist in bij de 190. Onderstel nieuwe achteras, die de 190 tot begeerlijke automobiel maakt, men uiteraard ook toegepast on- Kerk scha] De parot seert de kc king met d drietal sam schappij. X 1 voortduren, hoe «ij ziel van «de p< zijn verdeel de kerkelijl met de pol rakter van naar hun r Niet alleen worstelt me res en litur; zich voortd van de kerk Op de dr onderwerpt (dinsdag 21 thema: «dt van lersel, aan de Katl vele jaren l zorgt hiero Bijbel over De tweet fiek over staat. Het 40 jaren v< verhouding opbouwwei ven, zal hit Op deze bt gesprek en gen. redes W 124-reeks herbergt zeven nieuwe types onder deze serie-aan- Volledig nieuw zijn deze modellen van 200 D tot 300 E. Een merkwaardi- itie is nu ontstaan, omdat de W 124-serie uit technisch oogpunt nu Mercedes leel geraf- D_rt aan het ombuigen van het aloude statig image. Anno 1984 staan de zaken er anders voor en is een Mercedes 190 in welke uitvoering ook de status voor een spor tieve automobilist. Voor de man of vrouw die ooit een Alfa en zeker een BMW of Porsche als droom had. Knap werk van een team dat de meest uit eenlopende individuen telt. Herr. Dr. Enke, de doorgewinterde Schwabische techneut die Mercedes’ «Raumlenk- achse> ontwikkelde. Of - als tegenpool - de extravagante Italiaan Bruno Sac co, die met behoud van de Mercedes- ster en -stijl een vormgevinggeneratie creëerde die vast en zeker aanslaat bij een heel groot publiek. De motor en die uit de 230 E zijn reeds bekend als de krachtbronnen 190-serie en de oude 200 en 230 260 E en de 300 E zijn nieuw in prestaties a ts) koppel djfcilinder is heel wat pittiger en L jvk wat rustiger. De 300 D biedt ieselrijden op z’n best. Voorbeeldige «Een ke pastor Jos Heilig Kru 65-jarige l< Heyden is In juni 1 het bisdom bij een ker Samen me snel dat dri tor. In okt< Kivietslaer In het V hun geloof, kerkelijke «Wij, p: door de me top, dat is wil de top I niet anders 3? De derd< houding tui een forum plaatsneme litiek aktiel op de onde van «kerk, sprek zulle: drage kunn Voor eU informatie! komsten zi ningenkerk plein en b< avond wor de koffie/ 2,50. De Merct duiding, ge situat model van Mercedes is. het motorenprogramma van Merce- des-Benz en beschikken elk over zes ci linders. Bij de diesels is men uitgegaan van de nieuwe viercilinder die ook in de 190 wordt toegepast. Deze tweeliter viercilinder (500 cm3 per cilinder) kreeg voor de 200-serie twee broertjes. Eén van 2,5 liter inhoud met vijf cilin ders en een zescilinder met uiteraard 3 liter inhoud. De 200 D maakt van de nieuwe wagen een luxueuze taxi, die bescheiden prestaties (hoewel zeker niet ondermaats) koppelt aan een laag jjen bij verbruik. J De vijfcilinder is heel wat pittiger en Vorm loopt ook wat rustiger. De 300 D biedt Opmerkelijke aspecten van de car- dieselnjden op z’n best. Voorbeeldige rosserie zijn, behalve de strakke lijnen, de ver omhoog klappende deksel van de kofferruimte, waardoor men onmo gelijk zijn hoofd kan stoten bij het be laden; de geringere breedte, die voor namelijk door dieperliggende portier- De “’•"pen werd bereikt en de enkele ruite- zo’n wisser voor, die dank zij een vernuftige heeft i Vanaf nu zijn de 200 D ei k™ 6UCd athcc, het bewonderen in de showr__. de nieuwe modellen. Het Au‘oparc BV te Loon op Zand. dellen, waarbij aan- zicht op het dashboard is - mede dank tetmgen en dergelij- zij het grote stuur - voorbeeldig en de Iet resultaat mag indeling laat weinig te wensen over. i: de Mercedes-Benz dt op het gebied van vei- Over het zicht rondom valt niets te spelbaar en stabiel wegge- ^agen- De bestuurder voelt zich in de /elke produktielimou- goed verstelbare stoelen meester van Be situatie, en terecht. Welke motor •t aïwst zal aanspreken, hangt van de ïnsen van de koper af. De verwach- tg is dat de 200 D en de 230 E in ons v~ul.e succesmodellën zullen wor- n. De 260 en 300 E zijn zo snel, dat ;en een echte doordouwer dat ver mogen zal benutten. Uiteraard zijn ze ook heel geschikt voor het trekken van boten of caravans. De dieselmotoren kwamen al eerder ter sprake. Prijzen beginnen bij ƒ53.000 voor de 200 en 54.000 voor de 200 D. der de 200-300-mode” passingen in de afmen ke niet uitbleven. He besproken worden: ligheid, voorspelbaar en stabiel wegge- klagen. De 1 drag meer dan welke produktielimou- êoed. verstel sine ter wereld. de situat: tt het meeste Het erg grote stuur, dat dank zij de wer— bekrachtiging goed werkt, geeft toch ting is dat wel erg weinig informatie over het wel |anj en wee over de voorwielen. Over de den - remmen niets dan lof. Ze zijn werkelijk a|[ee niet te foppen, ook niet als er echt moef hard aan wordt getrokken. De versnel lingsbakken zijn nog het minste veran derd, maar daaraan viel ook niet veel te verbeteren. Werking van handbak- ken en automaten is vrijwel boven kri tiek verheven. en gSK -Jl

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1985 | | pagina 18