098
Sy=*ao
per fles nÜQ
L
69
?.ss>9ö
11 w K
GJMA
11?°
1?8
1?8
5?8
5?8
5?8
ne
8f5
De Voordeelslager
P/èr Nu
Pa
maar
drl<£
Extra
Fijn
•Hurr
3/4 Litefpot
1 ROOEa
3 KOOL O
«Et
of
Pef fl&
9?5
7.75
Ontbijtspek
I
3?5
Berliner
250
'I
iWa
VLEESWAREN
Nieuwe Mercedes
200-300-modellen
Mager
paardehachévlees
Gekruide
kippevleugeltjes
Magere
paardestooflappen
Paardebiefstuk
W Spaans®^'
cream.?
1 5?5
per fles
j/2 Literblik
Voer
inEW
^•9
Heei ||d eoor
Voor uw huisdier
mager runderhart kilo
s/4
(8 punten) Flesje
s**" h"’”',’'.
Rechtstreeks uit Frankrijk
CCIITy tivolistraat 8
DE TILBURf
DE TILBURGSE KOERIER
Donderdag 17 januari 1985 - pagina 18
het top- 8rePe
13“
Infor
over
Oost
3?8
500 gram
hele kilo
Oude Leidse kaas
500 gram
Brie peper of walnoot 100 gram 2?5
Vers gebrande pinda’s 500 gram 3?°
150 gram
500 gram 9?9
150 gram
kilo 6?”
Import sperzieboontjes 500 gram 1 ?8
kilo 7?°
'hapM^J
RECLAME KAASAFDELING
GROENTEMAN
DONDERDAG, VRIJDAG EN ZATERDAG
MAANDAG-DINSDAGTROEF
MAANDAG, DINSDAG EN WOENSDAG
Vers-vleesaanbiedingen geldig t/m zaterdag 19 jan.
inst£
dar
Interieur
Iedereen kan goed zitten achter het
stuur van c’
Botermalse
van de 1
E. De 2(
kilo
13?»
Voor me
nis Hendrii
(42.01.10).
ik zij de
ïft toch
het wel
Naast onze Vaste Lage Prijzen deze
Extra Aanbiedingen
en 300 E te
rvroom van
Gezichtsverandering is bij h
beslist geen gezichtsverlies. He
fineerd werkt men in Stuttgart
buigen van het aloude stati,
to 1984 staan de zaken e
Extra grote blOGfflkOOl
Zoete Spaanse sinaasappelen 2 k9 3? 8
I Hollandse gatenkaas
prestaties en uitgelezen «Laufkultur»
maken dieselrijden met de 300 D tot
een genoegen.
De benzinemotoren zijn stuk voor
stuk zuiniger en sneller geworden dan
de krachtbronnen die ze vervangen
Ter illustratie: de ECE-gemiddel<
zijn nu voor de 200 8,8 (was 10,2);
E 8,8 (was 10,4); 260 E 8,8 (was bij
250 11,3) en voor de 300 E 9,0 (was
de 280 E 11,4). Alle waarden in 1/
km. Vergelijkbare verbeteringen wer-
de diesels bereikt.
3 kg Goudreignetten
°P 26
één dag
Pastor Jos
blikken op
deels prett
«Ik von
het paroc
aan de nie
Sinopelstr
van het or
vraag of i
binnen ke
gebouw, r
ven, dat is
de H. Kj
sfeer, er
door gestii
Volgens
sfeer, een
kan worde
rochie Hei
Op zaten
de aula van
Tilburg-No
tochten» et
houden ove
De Na
«Kruistochi
genodigd m
kens», een
van de chri
menie en Z
den, bijvooi
sten en een
Eén van
tochten zal
dens «ono
Oostbloklai
ties van Ar
jaar geledei
christenen
erg op prijs
maakt wore
Er is een
zig. De toe
lijk welkom
stallatie meer van de voorruit wist
in bij de 190.
Onderstel
nieuwe achteras, die de 190 tot
begeerlijke automobiel maakt,
men uiteraard ook toegepast on-
Kerk
scha]
De parot
seert de kc
king met d
drietal sam
schappij. X
1 voortduren,
hoe «ij ziel
van «de p<
zijn verdeel
de kerkelijl
met de pol
rakter van
naar hun r
Niet alleen
worstelt me
res en litur;
zich voortd
van de kerk
Op de dr
onderwerpt
(dinsdag 21
thema: «dt
van lersel,
aan de Katl
vele jaren l
zorgt hiero
Bijbel over
De tweet
fiek over
staat. Het
40 jaren v<
verhouding
opbouwwei
ven, zal hit
Op deze bt
gesprek en
gen.
redes W 124-reeks herbergt zeven nieuwe types onder deze serie-aan-
Volledig nieuw zijn deze modellen van 200 D tot 300 E. Een merkwaardi-
itie is nu ontstaan, omdat de W 124-serie uit technisch oogpunt nu
Mercedes
leel geraf-
D_rt aan het
ombuigen van het aloude statig image.
Anno 1984 staan de zaken er anders
voor en is een Mercedes 190 in welke
uitvoering ook de status voor een spor
tieve automobilist. Voor de man of
vrouw die ooit een Alfa en zeker een
BMW of Porsche als droom had. Knap
werk van een team dat de meest uit
eenlopende individuen telt. Herr. Dr.
Enke, de doorgewinterde Schwabische
techneut die Mercedes’ «Raumlenk-
achse> ontwikkelde. Of - als tegenpool
- de extravagante Italiaan Bruno Sac
co, die met behoud van de Mercedes-
ster en -stijl een vormgevinggeneratie
creëerde die vast en zeker aanslaat bij
een heel groot publiek.
De motor en die uit de 230 E zijn
reeds bekend als de krachtbronnen
190-serie en de oude 200 en 230
260 E en de 300 E zijn nieuw in
prestaties
a ts) koppel
djfcilinder is heel wat pittiger en
L jvk wat rustiger. De 300 D biedt
ieselrijden op z’n best. Voorbeeldige
«Een ke
pastor Jos
Heilig Kru
65-jarige l<
Heyden is
In juni 1
het bisdom
bij een ker
Samen me
snel dat dri
tor. In okt<
Kivietslaer
In het V
hun geloof,
kerkelijke
«Wij, p:
door de me
top, dat is
wil de top I
niet anders
3?
De derd<
houding tui
een forum
plaatsneme
litiek aktiel
op de onde
van «kerk,
sprek zulle:
drage kunn
Voor eU
informatie!
komsten zi
ningenkerk
plein en b<
avond wor
de koffie/
2,50.
De Merct
duiding,
ge situat
model van Mercedes is.
het motorenprogramma van Merce-
des-Benz en beschikken elk over zes ci
linders. Bij de diesels is men uitgegaan
van de nieuwe viercilinder die ook in
de 190 wordt toegepast. Deze tweeliter
viercilinder (500 cm3 per cilinder)
kreeg voor de 200-serie twee broertjes.
Eén van 2,5 liter inhoud met vijf cilin
ders en een zescilinder met uiteraard 3
liter inhoud. De 200 D maakt van de
nieuwe wagen een luxueuze taxi, die
bescheiden prestaties (hoewel zeker
niet ondermaats) koppelt aan een laag jjen bij
verbruik. J
De vijfcilinder is heel wat pittiger en Vorm
loopt ook wat rustiger. De 300 D biedt Opmerkelijke aspecten van de car-
dieselnjden op z’n best. Voorbeeldige rosserie zijn, behalve de strakke lijnen,
de ver omhoog klappende deksel van
de kofferruimte, waardoor men onmo
gelijk zijn hoofd kan stoten bij het be
laden; de geringere breedte, die voor
namelijk door dieperliggende portier- De
“’•"pen werd bereikt en de enkele ruite- zo’n
wisser voor, die dank zij een vernuftige heeft i
Vanaf nu zijn de 200 D ei
k™ 6UCd athcc, het bewonderen in de showr__.
de nieuwe modellen. Het Au‘oparc BV te Loon op Zand.
dellen, waarbij aan- zicht op het dashboard is - mede dank
tetmgen en dergelij- zij het grote stuur - voorbeeldig en de
Iet resultaat mag indeling laat weinig te wensen over.
i: de Mercedes-Benz
dt op het gebied van vei- Over het zicht rondom valt niets te
spelbaar en stabiel wegge- ^agen- De bestuurder voelt zich in de
/elke produktielimou- goed verstelbare stoelen meester van
Be situatie, en terecht. Welke motor
•t aïwst zal aanspreken, hangt van de
ïnsen van de koper af. De verwach-
tg is dat de 200 D en de 230 E in ons
v~ul.e succesmodellën zullen wor-
n. De 260 en 300 E zijn zo snel, dat
;en een echte doordouwer dat ver
mogen zal benutten. Uiteraard zijn ze
ook heel geschikt voor het trekken van
boten of caravans. De dieselmotoren
kwamen al eerder ter sprake.
Prijzen beginnen bij ƒ53.000 voor
de 200 en 54.000 voor de 200 D.
der de 200-300-mode”
passingen in de afmen
ke niet uitbleven. He
besproken worden:
ligheid, voorspelbaar en stabiel wegge- klagen. De 1
drag meer dan welke produktielimou- êoed. verstel
sine ter wereld. de situat:
tt het meeste
Het erg grote stuur, dat dank zij de wer—
bekrachtiging goed werkt, geeft toch ting is dat
wel erg weinig informatie over het wel |anj
en wee over de voorwielen. Over de den -
remmen niets dan lof. Ze zijn werkelijk a|[ee
niet te foppen, ook niet als er echt moef
hard aan wordt getrokken. De versnel
lingsbakken zijn nog het minste veran
derd, maar daaraan viel ook niet veel
te verbeteren. Werking van handbak-
ken en automaten is vrijwel boven kri
tiek verheven.
en
gSK -Jl