)k? BOEK EN r dituoovst Van lap tot kostuum of vorm» IKE 1' DAN VENTILATIE. I TOURS ttiofA, reiien HOME FOTOKURSUS ÏEIZEN way Farce Theater De Fezelaer int: Danny Grossman Dance Company combinatie klassieke John Lanting’s Theater van de Lach Theater het Heks door Corbetta Ensemble Hamlet door theater La Luna Aanbieding eerste gesubsidieerde film Kultureel Kaffee no:90 5TRA izen VB DE MEESTE DEKBEDDEN BIEDEN MEER TRANSPIRATIE De Mexicaanse hond met «De wet van luisman» Jan Akkerman in het Kijkhuis we in vorige len tot een t Scènes/Sprookjes Koffiekonsert di antie - Kendrick Macey Zakdoek Lezing ,eriügom kunstmanifestatie Rroep 71,6 discipline met moderne benadering op trombone 11984-pagina 18 Donderdag 29 maart 1984 - pagina 19 DE TILBURGSE KOERIER ea MMTEBU r&co Aanvang 20.00 uur Toegar >rijs 10,- WTOüB xuise Lijn ll n Rhine Line Ittizsn 'elikaan Obscene fabels Nederlandse Operastichting £KPR£S 1O ’izen gebie van )urs 30 maart ’84 Stadsschouwburg Kultureel Sentrum IND FION4L DIA- rAKANTIES ïskundige irs i passend »p al uw reis- en ïbied. menwerking de school voorst iroom Inlichtingen: Bert Koenderink Julianapark 26, 013/422399 NACHT VAN HET In folksociëteit de Fezelaer, Oister- wijksedreef 12 in Haaren treedt a.s. za terdag om 20.30 uur de country music Oldtime Cityslickers op. daarom niet zo- r laat u advise- voor jazz eerst als g Ludwig Sekstet, trombonist in de ringen in versch hem t nist. «Goeden Dag» Marina Dees is de c ter van de avond. De t als choreo- illetvereniging «Clochards», begeleidt die kanten. Alles bij ig die laat zien st en enthousias- Voor zove de muzikant sers op monse e accordeon in «Tango tig», Gérard Braun de dans van Monique Sane lies Knaven de harp in «1 op muziek 60er jaren. ing, de sen- Ludo Lockeveer. Ernst Bonis verzorgt de klankregie, terwijl de algehele lei ding berust bij Els Mulders. van dansdocente swingende uitsmij- 1. De Clique-reu nionneemt het muzikale deel voor zijn rekening, eveneens onder leiding van Lauran van der Sanden. imtd in u« ling «De w gramma, dl vangen is, van Warmerda Warmere Poll, Vi Schi Voorstelling van de Tilburgse Mu ziekschool. Stadsschouwburg 31 maart en 2 april 1984 om 19.30 u. veel meer: kei hout op na als het gaat vrouwen, kinderve: landers ideeën c trasteren met jaar geleden, spontaniteit een blik gunt de jeugd van Elf dansen Er kwamen elf dansen op levende muziek van docenten. De elektronis van Peter Groenland staat «Gate», Engels voor «poort». Samen met choreografe Agaath Verspeten, werkte hij dat gegeven muzikaal uit. Hans Tuerlings, te gast graaf, maakte voor de balk Paso Mezzo het ballet «v Lauran van der Sanden be dans met enkele muzik; elkaar een voorstelling wat er met verve, inzet me zoal bereikt kan worden. De Vlaamse regisseur Jan Decort zou met de groep Het Trojaanse paard «Oom Wanja» brengen, maar brak het werk drie weken voor de première af en maakte iets anders: «Scènes/sprookjes». Deze to- neel-op-toneel-produktie (acteurs en pu bliek bevinden zich op het toneel) is te zien op dinsdag 3 april om 20.15 uur in de schouwburg-zaal. Een reeks van internationale Jazzwork shops en optredens werden inmiddels door zijn aanwezigheid opgeluisterd. lie informatie, loekingen voor treinvakanties n vakantiewo- EL KOMPAS fe Zwart-wit fotografie voor beginners en gevorderden. ver dat functioneel is, spelen aten temidden van de dan- het toneelAnne-Marie Si- en Riet Smulders bespelen de Twee-en twin- ie gitaar in een inders en Anne- «Bolbloemen». Theater Vitrage wil geen politiek-ac- tiverend theater maken, wil niet bele rend of prekend op de planken staan en distantieert zich van clichés. Ze proberen toeschouwers emotioneel te raken. Die emoties moeten voor de toeschouwer een aanleiding zijn tot nadenken over de thema’s van het stukverveling, nutteloosheid, een zaamheid en vervreemding. In plaats van zanger/gitarist Rob Janssen zal op donderdag 29 maart de Canadese zanger/entertainer Kendrick Macey optreden in Café ’t Elfde Gebod in Tilburg. Onder artiestennaam Spacey Macey heeft de Canadees zowel in zijn ge boorteplaats Vancouver als in ons land aardig wat bekendheid opgebouwd. Dat komt waarschijnlijk omdat Ken drick behalve muzikant ook clown is en zijn publiek op een zeer humoristi sche manier weet te onderhouden. Tij dens zijn optredens praat hij zijn lied jes aan elkaar op een wijze, die sommi ge mensen de tranen over de wangen doet rollen. Muzikaal is hij bovendien zeer veel zijdig, want zijn repertoire omvat zo wel oude jazz-classics als cabaret- en popaohtige songs. Rob Janssen, die inmiddels in Til burg een vaste kring fans heeft opge bouwd, komt op 5 april weer in ’t Elf de Gebod. Op vrijdag 30 maart speel de Mexicaanse Hond in de schouwburg-zaal de voorstel- 3e wet van Luisman». Aan dit pro- dat door de pers zeer goed ont- .j, wordt meegewerkt door Alex 'armerdam, Aat Ceelen, Marc van erdam, Chris Bolczek, Thijs van der Vincent van Wamerdam, Dicky luttel en Reinier Tweebeeke. Wederom een doldwaze klucht met o.a. John Lanting met de allesomvattende titel «Hoe versier ik een stuk». Twee avonden te zien in Tilburg op vrijdag 6 en zaterdag 7 april om 20.15 uur in de schouwburg-zaal. Dit keer wordt de toeschouwer meegenomen naar het kan toor van de Holbix Koekfabrieken in de buurt van Amsterdam. A.s. zaterdag 31 maart om 21.00 u. zal de komische folkband Zakdoek uit België optreden in Tooten op de Heu vel. Het reperto we zouden In geestdriftige folkmuziek zwaar met hedendaagse kruid. Ambiance-muziek nen beginnen te jet Vlaamse boerenpolka’s, squaredances en Zakdoek sf aan elkaar zonder de algemene het optreden te verstoren en dit humor en feeststemming... dus Zak doek. De band is afkomstig uit Vilvoorde in België. Een avond met Zakdoek is een succesvolle avond. lamlet gaat over «wat is» tegen- schijnt». Werkelijkheid tegenover - tegenover dood. Want ook Hamlet, dood en zelfmoord, monoloog «bestaan of niet bestaan» srt Hamlet over de vraag waarom wij i plegen. Het vermogen om te loudt ons daarvan, conclu- vrezen immers de dromen die ip tot ons zullen komen. een droom? Is deze voorstel- i? Het lijkt een droom die i de geest van Hamlets ver- Geen enkele scene in de ng heeft op een voorspelbare ma il gekregen. De regie van Canci heeft een in alle opzichten pessi- :::dertoon, maar het knappe is dat zij om die visie heen een humoristische Hamlet heeft gebouwd, met menselijke ka rakters, herkenbaar en compleet, al zijn de omstandigheden dan ook extreem. Gerard Cox en Simone Rooskens Simone Rooskens en Gerard Cox zijn op uur zijn woensdag 11 april te' zien in het blijspel 22.00 ui «Momentopnamen» van Bernard Slade. De regie is in handen van Horst Mentzel. toire is niet al te zwaar en het willen omschrijven ais sk, niet al te s elementen ge it waarbij de be- jeukenskiffle, i‘s, Amerikaanse speelt ze lijn van ie lijn is id en t*W -■ :rke- I Het repertoire van de groep omvat het gehele gebied van de oldtime coun try music, van de wilde squaredance- tunes tot de meest gevoelige ballade. Old time country music is volksmuziek uit de Amerikaanse bergstreken (Apa- lachians, Ozarks) en vindt zijn oor sprong in Ierland en Engeland. Bekende namen uit deze muziek: Charley Pool and the Norht Carolina Ramblers, Gid Tanner and his Skillet Lickers, en uit latere periode de New Lost City Ramblers. i buiten- lerp con- een paar den, J—r z’n kuns jkers van Danny Grossman Dance Company, opgericht in 1975, heeft inmiddels internationaal een grote naam opgebouwd. In Canada, de Verenigde Staten, Engeland. Duitsland en Italië vierde de groep letterlijk triomfen. De prachtige choreografieën, de meesterlijke techniek van de dansers, en de levenslust en humor die van de balletten afstralen, dwongen overal respect af. Danny Grossman combineert klassieke discipline met een moderne benadering van de tot op het gevaarlijke af behandelde thema's als liefde, schuld, wanhoop en extase. Na de pauze volgt «Endangered Species» uit 1981. Dit nummer is gebaseerd Goya’s prachtige tekeningen «De ramp van de oorlog» en de anti-oorlogskunst van het volgende num- /an Judy Jarvis en «De Mexicaanse Hond» is in staan na het uiteenvallen van Hat ter. Na «Broers» en 3 duktie «De wet van Luisman» de voorstelling die deze groep uitbrengt, nieuwe voorstelling is gebaseerd op ee rie tekeningen van korte scenes gema door Alex van Warmerdam. Met deze ideeën als uitgangspunt zijn de scenes g menlijk uitgewerkt. Er werd net zo lang schaafd aan dialogen, muziek, beweging, licht en geluid totdat alle acht leden van de groep zich ermee konden verenigen.’ Een leraar staat voor de klas. Hij J:- een zin: «Er loo op straat». Een 't Is helaas niet alles dons, wat er dekbed zit. En lang niet elke soort dons is goed genoeg voor een kwaliteits- dekbed. Vaak wordt een dekbed, ook vanwege de kosten,gevuld met maar een klein deel dons. De rest wordt aangevuld met veren. Die houden de warmte echter veel minder goed vast 1 en.ze missen de ventilerende en I regulerende eigenschappen van dons Uw Slaapvoorlichter helpt u wel te rusten. slaapwinkel Schouwburgring 25, Tilburg tel. 422122 Ook de muziek van «Weven» is van Peter Groenland. Lauran van der Sanden schreef de muziek van verschillende dansen, of bewerkte reeds bestaande muziek voor zijn saxofoon- en houtensemble. Een trio met zangeres Remy Borgers be speelt onder zijn leiding de dans. Op donderdag 5 april speelt Theater Vitrage het stuk «Een dwarrelende kosmos, of zoiets» in Kultureel Kaffee no90, Vloeiweg 90 in Oisterwijk. De voorstelling begint om 21.00 u. luzikaal l kest o.l.v. gie is in han- De bronnen voor Scènes/sprookjes zijn jeugdherinneringen, sprookjes en verliefd heden. Op basis van associaties en improvi satie maakt het Trojaanse Paard een voor stelling die in hoofdzaak beeldend is. Scè nes/sprookjes lijkt niet op een toneelstuk. De tekst bijvoorbeeld bestaat uit voorgele zen fragmenten van sprookjes of citaten over liefde van o.a. Roland Barthes. Het is geen sluitende voorstelling, zo is het ook niet De r Dans en muziek zijn in de Tilburgse Muziekschool niet los van elkaar te denken. De voorstelling van vanavond kwam dan ook in stand in hechte sa- ing tussen beide «poten» van ballet en muziek. Léonie Thijssen als choreografe en Frans van Grinsven met een slag- werkensemble, gaan hun leerlingen voor op een speurtocht, waarbij luiste ren en bewegen op indringende manier :n «tot stand» de hoofdnoot vormt. Het strijkersen- leerlingen en semble onder leiding van Henk Stoop üsche muziek *Pee^ he «Grtaar-concert» van Vival- I staat voor de’ C,ar°1..fa^ko verantwoordelijk voor de bijbehorende compositie voor 26 jonge dansers. De Vlaamse acteur Jan Decleir is op nieuw met het werk van de Italiaanse thea- tergenie Dario Fo in de weer. Sinds decem ber 1981 maakt Decleir furore met teksten van Fo. «De tijger en andere verhalen» is in België en Nederland erg goed ontvangen. «De tijger» wordt opgevolgd door «Obsce ne fabels», en is op zaterdag 7 april om 20.30 uur te zien in de studio-zaal. Op een kwaaie dag (of misschien wel een Vacuüm in Z: qi I en dat betekent consternatie, die je zou ver- (|(3 oDOCl wachten. In plaats dat nu iedereen zich met afgrijzen van deze boosdoener afwendt, be- Donderdagavond 29 maart organi- ginnen vooral de dames zich in ongewone seert ’n Nieuwe Lente in de Spoel een mate voor bent te interesseren. optreden van de groep Vacuüm. in de loop van het stuk zien we dit sulli- Deze Gronings/Nieuwe Gijnse ge, nietsbetekenende mannetje een echte groep maakt zeer frisse Nederlandsta- vent worden. Zo’n-kerel die links en rechts lige punk. Omdat de groep hoogst- iedereen kan versieren. En nóg waarschijnlijk ook een voorprogram- hij versiert alles... ook het stuk!. ma meebrengt (Bloedbad zal de aan vang van het eerste concert om 23.00 zijn, dus kom vroeg. Zaal open jur. Deze Haml over «wat s„_,.. droom, leven t daarover gaat E De Company komt nu voor het eerst naar Na de pauze volgt «Endangered Species» In. de mon°looÊ Nederland, en is op woensdag 4 april te zien uit 1981. Dit nummer is gebaseerd op mijmert Hamlet over in de grote zaal van Stadsschouwburg/Kul- Goya’s prachtige tekeningen «De rampen geen zelfmoord plegen tureel Sentrum. van de oorlog» en de anti-oorlogskunst van jrom?- *^erboud> o Op het programma staan zes dansnum- Kathe Kollwitz en Georg Grosz. deert “J- We vrezen u mers. Het eerste is «National Spirit» uit «Bella» is de titel van het volgende num- in onze doodsslaaj 1976. Op traditionele marsmuziek en volks- mer, een choreografie van Judy Jarvis en de dood e liederen wordt een satire neergezet waarvan Danny Grossman. De muziek is van '*ng een droom? de Amerikaanse patriotitstische muziek het Giacomo Puccini, en de dans is geïnspireerd afspeelt in i mikpunt is. op de schilderijen van Marc Chagall. De moorde vader. G Dan volgt «Triptych», eveneens uit 1976, choreografie dateert van 1977. voorstelling heeft uitgevoerd door drie dansers wier persoon- Het laatste nummer is het uit drie delen “ier v°rm. lijkheden geaccentueerd worden door de ex- bestaande «Nobody’s Business’ uit 1981. Gerardts heeft pressionistische muziek van Darius Mil- Ragtime muziek van Jelly Roll Morton en mistische onde haud. de song 't’Aint nobody’s business if I do» «Curious Schools of Theatrical Dancing» van blueszanger Joe Turner creëren de sfeer is gebaseerd op een 17de-eeuws manuscript voor dit stuk. met de titel: «Nieuwe en eigenaardige scho- De dansers van de Danny Grossman len voor theaterdans». Dance Company zijn: Trish Armstrong, «Higher» uit 1975 is een dans op muziek France Bruyère, Randy Glynn, Danny van Ray Charles uit de 50er en 60er jaren. Grossman, pamela Grundy, Susan Maper- Een hymne aan de zelfbeheersing, de sen- son, Judith Miller, Gregg Parks, Bohdan sualiteit, de humor, de atletiek. Romaniw en Stanley Taylor. De volgende activiteit die in het Farce Theater van het Baanlozencen- trum in Tilburg georganiseerd wordt «o donderdag 29 maart a.s. is het i van de film Pinkel. De spoelen wuiuvii om 20.30 uur in beweging ge zet. De zaal is open vanaf 20.00 uur. Korte inhoud Na een aantal middellange de afgelopen jaren heeft de dammer Dick Rijneke samen met dred van Leeuwaarden een film (bijna) speelfilmlengte geregisseer Pinkel. Twee jaar geleden bloeide de Rotterdamse punkscene, voordat in andere steden dit tijdverschijnsel ook toesloeg. De Rotterdamse punkscene kende een zeer politieke tak, linkse ideeën op na hield en deze via groepen als de Rondo’s en Tandstic- korshocks ook naar buiten br ie leden van de laatste j nu twee ji werkt als tarmee begint jroker Christine Deutekom speelt de vrouwelij ke hoofdrol in de opera «I Puritani, van Vincenzo Bellini door de Nederlandse Ope ra Stichting. Te zien op dinsdag 10 april om 20.00 uur in de schouwburg-zaal. Naast Christien Deutekom werken o.a. de vol gende solisten mee: Pieter van den Berg, David Pittman-Jennings en Vittorio Terra nova. De opera wordt muzikaal onder steund door het omroeporkest o.l.v. Kees Bakels en het Operakoor. De regie den van Andrei Serban. omhoog. Hij vraagt de leraar waarom er eigenlijk altijd sprake moet zijn van een on beduidende man. Er volgt een discussie waaraan ook door de andere leerlingen wordt deelgenomen. De discussie verzand maar keert later in volle hevigheid terug als er een nieuwe leerling arriveert. Het lijkt een flauw verhaal, maar in deze voorstelling werkt het uiterst komisch. «De wet van Luisman» zit boordevol absurde momenten - -1 1980 ont- en onvoorspelbare gebeurtenissen. In ver- llen van Hauser Orka- rassende dialogen en vaak voortreffelijke vi- «Gramet» is, suele vondsten komen allerlei zaken aan de Op zaterdag 31 maart om 11.00 u., zal in galerie Kokon de derde lezing plaatsvinden die in het kader van de kunstmanifestatie georganiseerd zijn. Onder de titel «Het sub jectieve in de moderne kunst», zal Toon de Vries op luchtige wijze ingaan op dit pro bleem. Aan de orde zullen komen, vragen als «Wat is subjectief en wat is objectief en «Hoe kijken we naar de werkelijkheid er hoe geven we de fictie een schijn van wer' lijkheid Aan de hand van het fenomeen van het perspectief, zal hij op deze vragen ingaan. Vervolgens komen een aantal voor beelden aan de orde uit verschillende stro mingen in de geschiedenis van de moderne kunst om tenslotte te eindigen met de recen te ontwikkelingen in de kunst. Toon de Vries studeerde kunstgeschiede nis aan de Rijksuniversiteit te Groningen en aan de universiteit van Amsterdam. Hij spe cialiseerde zich in de kunstgeschiedenis van de twintigste eeuw. Hij schreef kunstkritie ken voor het Nieuwsblad van het Noorden en verleende zijn medewerking aan diverse tentoonstellingen. De i-.au de overige ruimtes van .oplex plaatsvindt. Op t staat voor de klas. Hij dicteert gangsbewijs ontvangen zij een redu loopt een onbeduidende man 50% op de normale toegangsprijs :en leerling steekt zijn vinger Nacht (tien gulden). Boe-geroep en gefluit tegenover wam langdurig applaus. De intepretatie Shakespeare's Hamlet door theater Luna roept nogal tegenstrijdige em< op. Maar vrijwel iedereen is er van c tuigd dat regisseuse Canci Geraedts e groep die voor een deel uit amateurs be staat een interessante produktie tot stand gebracht hebben. U kunt zelf komen oor delen op donderdag 5 april om 20.15 uur in de schouwburgzaal. Film MAX HAVELAAR. Op donderdag 29 maart om 20.00 u. draait in Theater het Heks «Max Have- laar», een film van Fons Rademakers naar het beroemde boek van Multatuli. Multatu- li, ofwel Eduard Douwes Dekker, schreef dit boek in 1859 als een aanklacht tegen machtsmisbruik en exploitatie in het voor malig Nederlands-Indië. De film, die Fons Rademakers in 1976 naar dit boek maakte, werd zowel door pers als publiek enthou siast ontvangen. Het was dan ook een schit terende film geworden, met prachtig came rawerk van Jan de Bont en een voortreffe lijk scenario van Gerard Soeteman. Ook de indrukwekkende acteursprestatie van Peter Faber, die de rol van Max Havelaar speelt, stempelt deze film tot één van de beste die Nederland ooit heeft voortgebracht. OPTREDEN «GROOTSTE LUXE» GAAT NIET DOOR. De onder voorbehoud aangekondigde try-out van «De Grootste Luxe Na De Kleuren-TV», met hun nieuwe opera «Je ziet het ook bij kippen», gaat niet door. De ze try-out, die geprogrammeerd stond op 31 maart, wordt wegens diverse redenen uitge steld en zal waarschijnlijk pas in september voor het eerst te zien zijn. Het Corbetta-ensemblePeter Pieters (barokgitaar). Guido Huisens (blokfluit, traverso) en Piet Strijckers (viola da gam ba), speelt op zondag 1 april om 12.30 u. in de pauze-foyer van de stadsschouwburg tijdens het maandelijkse koffiekonsert van de S.M.E.T. De bekende gitarist Jan Akkerman treedt op donderdagavond 29 maart, vanavond dus, op in het Kijkhuis. Het optreden begint om 22.30 uur. Rode draad Het dans- en muziekfeest dat u gaat zien, beweegt zich rond het centrale thema «Van lap tot kostuum of vorm». Dansen doe je meestal op mu ziek. En zolang de mens al danst, zo lang heeft hij zich gehuld in speciale kledij. Of dat nu een ruige lap is, dan wel een geraffineerd kostuum of alles wat daartussen zit. Dat gegeven is de rode draad, waarm'ee dansers en muzi kanten hun kunsten hebben gespon nen. Het idee «Van lap tot kostuum of vorm», in aanzet afkomstig van ballet- docente Carol Sakko, is uitgewerkt in nauwe samenwerking met vormgever Vrijdag 30 maart a.s. zal de heer J.A.J. Krosse, wethouder sociale en culturele zaken, namens het college van burgemeester ’en wethouders de nieuwe film «Ru van Rossem» van de heer J.Th. Beekmans in ontvangst ne men in het gemeentelijk Informatie centrum. Dit is de eerste film die door de gemeente Tilburg is gesubsidieerd, films in In de film ziet men Ru van Rossem, Rotter- een van Nederlands meest vooraan- MiJ. staande grafici en woonachtig in Til- van burg, bezig met etsen de totale ont- ;r(jstaansgeschiedenis van een ets wordt getoond. Een zeer bijzondere menge ling van technieken geven zijn bladen een diepdruk-vlaktechniek, uniek in de wereld van de etskunst. Niet meer al- die er leen gedacht vanuit de lijn, krijgt kleur een gelijkwaardige plaats hij bena- l dert het veld met een picturale bedoe- iracht. Een l>ng zoals men dat in de etskunst niet groep was gewend is. Toch blijft de techniek on- jaar later. Pin- dergeschikt aan zijn verbeelding van ls behanger en de wereld, een wereld waarin de mens it de film. Pin- in zijp strijd om het bestaan centraal staat. De film besteedt tevens aan- cht aan de persoon van de etser verzameling van uitspraken, inspiratiebronnen, kleurinvloe- erk- en zienswijze enz. door de -zelf verwoord, geven een iter de etser, hoe hij reageert op zijn omringende wereld en hoe hij die zichtbaar maakt. Dit ensemble is in 1977 opgericht met als doel de basso-continuo-praktijken uit de 17de en 18de eeuw op barokgitaar toe te passen. Dit zou een alternatief zijn voor de klassiek geworden clavecimbelrealisaties. Het weinig gehoorde timbre van de barokgi taar versmelt uitstekend met de blokfluit en -o’--de gamba. Het ensemble is genoemd naar t bedoeld. je Italiaanse gitarist Corbetta, die vooral regisseur Jan Decorte zegt het volgende succes oogstte aan de Franse en Engelse ho over het stuk: «Voor het eerst maken we Ven. een voorstelling die op zich staat, die over Het programma ziet er als volgt uitSonate zichzelf vertelt, en met een voorstelling die in G opus 5 van Corelli, Fantasi van Tele- ?P tegen iets gekeerd is, met de daarin begre- mann. Sonate in C opus 1 van Barsanti, Ca- draaien pen agressiviteit. Door die agressiviteit zijn narios van Sanz, Jacaras van De Sancta worden voorstellingen wel eens verval- Cruz, Sonate van Di Lucca en Dialogue .w. tot een soort zwartgalligheid, die dan La Tatillonne van Marais, ons handelsmerk werd. Deze voorstelling zal niet zwartgallig zijn, maar opgewekt om- dige tijd leven». prettige leven Zonrad BaUGF Konrad «Conny» Bauer, geboren in 1943, ontwikkelde zich in de zeventiger jaren tot de meest uitgesproken moderne jazz-trom- bonist van de D.D.R. Zijn werk als voortref felijk solist en leider van verschillende groe pen heeft hem de laatste tijd steeds meer in het middelpunt van de internationale belang- stelling gebracht. Op vrijdag 30 maart treedt Bauer op in de theaterkelder om 22.00 uur. korshocks ook n. Konrad Bauer studeerde tussen 1964 en van de leden vat 1968 aan de «Hochschule fur Musik Carl Pinkel. We zijn r Mana von Weber» in Dresden, waar hij zich ]<el js getrouwd, werkt als behanger en t begon te interesseren. Hij’ werkte is vader Daarmee begint de film. Pin- &^Tan^^n kei houdt er uitgesproken opvattingen staa de Modem Soul Band. Erva- °P na als het ëaat om zaken als werk’ daCt rhillende ensembles maakten vrouwen, kinderverzorging en buiten- een tot een technisch zeer begaafd trombo- landers ideeën die nogal scherp con- tdeeen, t --zijn ideeën van een paar den, wet Een film die door z’n kunstenaar zelf verwoor it en contrasten de kijkers beeld van de mens acht int in de binnenwereld ui de tachtiger jaren. op m ie Roi ont- )rka- e derde Deze eeiaakt Nacht van het Boek 2Voor de bezoekers van de voorstelling geza- van De Mexicaanse Hond bestaat de moge- ng ge- lijkheid om na afloop van het programma eging, De Nacht van het Boek te bezoeken, die in rige ruimtes van het schouwburgcom- vertoon an huh toe- ’■‘Muctie van s van De I

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1984 | | pagina 19