BB mi 'fyebers KULTUREEL SENTRUM STHDSSCHnUhiBUHG F l’ll Jan Blaaser met een nieuwe show The McCalmans in Trefsentrum Moergestel PubliekstheaterWinkeldochters HOOT FiLMHUiS 2 films van Wim Wenders Falsche Bewegung TH Dj iDD s 1UWTW Schotse folkgroep The McCalmans JOEP STRAATMAN Noordhoekring 19, Tilburg Telefoon 013/422584 JOEP STRAATMAN CVANIERSEL JOEP STRAATMAN Eksposities The State of Things Der Stand der Dinge i 35 ,90 ,50 4 Performance door Marinus Wie is bang voor Guido Lauwaert? «Fragmenten uit de geïllustreerde muziek» van Dijke voorde verloofde, zorgen wij nf voor de ring. De Groep met «Untitled» Blijspel «Sukses Brabants Orkest verzorgt laatste Koffiekonsert Manet- tentoonstelling Het is teater zoals te verwachten en te voorzien was N Ai mei 1983 pagina 16 DE TILBURGSE KOERIER Donderdag 5 mei 1983 pagina 17 ing niet Schotse folk-band LOO u. voere: ving. m2 m2 m2 n kozijnen, Xorvelseweg 243, Tilburg^ TEL GALOWS Tien jaar kleiwerk uit het Keramisch Werkcentrum Heusden irde. errassen. in ee< furt. I dend 't Zant vi toe ge- het toneel lustreerde OPHEFFINGSUITVERKOOP PERZISCHE EN ANDERE OOSTERSE TAPIJTEN KORTINGEN VAN 25% TOT 50% OPHEFFINGSUITVERKOOP PERZISCHE EN ANDERE OOSTERSE TAPIJTEN KORTINGEN VAN 25% TOT 50% JOEP STRAATMAN Noordhoekring 19, Tilburg Telefoon 013/422584 OPHEFFINGSUITVERKOOP PERZISCHE EN ANDERE OOSTERSE TAPIJTEN KORTINGEN VAN 25% TOT 50% Noordhoekring 19, Tilburg Telefoon 013/422584 handel en lijsten- kunsthandel-Lijstenspecialist1 Alleen Besterdring 46. telefoon 431386 .Finn 1 Een mans» nieuv'» OPHEFFINGSUITVERKOOP PERZISCHE EN ANDERE OOSTERSE TAPIJTEN KORTINGEN VAN 25% TOT 50% Noordhoekring 19, Tilburg Telefoon 013/422584 „ts verwc nanier var ïm gestimuleerd om c i speels woordgebruik neter - de kleine no< 29b, van 10.00 18.00 uur. uur vanaf T/m 21 mei Kultureel Sentrum en Schouwburggalerie Noud van de Ven monumentale collages Sinds 1977 staat één 5riefka~- --- meD?jke .Video. .het ge- bewegen hierin 1 naken v Exclusieve schilder stukken en reprodukties en hèt adres voor alle soorten lijsten! Zaterdag 7 mei organiseert de «Jer- i Lee Lewis fanclub» naar aanleiding in haar 2O-jarig bestaan een meeting in hotel-café «De I Stationsstraat 20, j belangs Lewis en rock harte welkom. ry var ’n roll r zool», f Alle ectie 45 stuk irting. lent - Durox tegelsnijders jnen - dakramen wordt in een regie van seld door Annet Nieu- Brandsma, Rudi van -r van Straelen op vrij dag 6 mei in de schouwburgzaal. Ger Thijs werd in 1948 in Ubach gebo ren. Hij debuteerde in 1970 als regisseur bij Theater met «Jacques de fatalist», gevolgd door de regie van zijn eerste eigen stuk «Pa- j °-a- Öom Wanja» van van Ger Thijs, en Kwekeling» door 180 in een regie van elf jaar muzil evolutie door; vondsten zijn gaan spelen. De samenwerking met de theatergroep Radeis International (bekend in Tilburg van «Ik wist niet dat Engeland zo moot was») heeft hen hierin sterk gestimuleerd (de composities «Groucho wegens ziekte» en «Radeis International»). De hele voorgeschiedenis heeft ertoe ge leid dat De Nieuwe Snaar nu op he komt met «Fragmenten uit de geïllu muziek», op vrijdag 13 mei. De Snaar bestaat uit: Jan De Smet (aacordeon, zang), Kris De Smet (hobo en zang), Geert Vermeulen (viool, cello en zang), Benny Op De Beeck en Peter Ver monden (techniek). Een hotel, ver van de bewoonde wereld aan de Portugese kust. Het toeristenseizoen is voorbij. Het hotel is leeg buiten een Ame- rikaans/Europees filmteam. Het hotel dient als decor voor een science-fiction film. The Survivors, een remake van Allan Dwan’s «The most dangerous man alive». Het werk aan de film wordt onderbroken omdat er geen geld meer is. Gordon, de producent, is na de start van de film naar Los Angelos ge vlogen en zal een paar dagen later weer ‘.z rugkomen met geld en nieuw filmmateriaal. Maar hij komt niet opdagen. Dan besluit de regisseur zelf naar Lo- om Gordon te zoeken ui un viaovu ui «u Van donderdag 5 tot en met woensdag 18 mei vertoont het Filmhuis Tilburg iedere avond om 22.00 uur (behalve op zondag) in de filmzaal van de Stads schouwburg de film «The State of Things» (Der Stand der Dinge). en dezelfde prent- zijn werk. Vele tienduizenden kaarten wer- den versneden en op symetrische wijze op nieuw gerangschikt tot er monumentale col lages - die vaak hele wanden beslaan - ont stonden. maatschappij door te Echten. Het zijn geen lijks een wereldhervormende denkbeelden, integen- Met dit deel.Hoewel Zonder zijn oude reputatie als moppen tapper geweld aan te doen, brengt Blaaser ook enkele nostalgische nummers, waarin hij in eenvoudige, trefzekere woorden, de e verschillen blootlegt tussen de ver- spillingsmaatschappij van nu en de armoede uit zijn jeugdjaren. Maar vooral kreëert Jan een sfeer van ge zellig samenzijn. In de lange reeks folk-konserten die de schouwburg dit seizoen op haar gramma heeft, is het op zondagmiddag 8 mei de beurt aan The McCalmans. Om 14.30 uur verschijnen zij op het podium van de studio-zaal. The McCalmans bedie-:*u- tamelijk sober instrumenta..»..., lijk in dienst staat van hun-r'* liedjes die op hun repertoire staar., ‘'"ofdzakelijk uit de boeken, welk* J- ter van de groep, lan McCa' Niemand waarschijnlijk. Als je de beteke nis in verband brengt met angst. Maar als je bang eerder gaat bekijken als wrevel, onge mak, walg, haat, wanbegrip, plaatsingsge- brek, onnavolgbaarheid, verwarrend, be vreemdend zal het zowat raak zijn. De produktie vertrekt van Edward Al bee’s «Wie is bang voor Virginia Woolf?», maar is, groeiend, bevolkt met eigen tussen teksten, aangepast aan theater en publiek, laat een eenzame acteur zien waar niemand mee wil spelen, door velen aangemoedjgd maar door dezelfden gemeden. Hij staat - al spelend - te wachten op zijn medespelers, die niet komen nooit zuuen komen en dat alten en dat is naar jn het ga(jer van de «Gevaarlijk weet hij in wezen maar al te goed. Ergens is Jan Fabre s bijna Entertainment» presenteert De Groep de hij zelfs blij en voelt zich maar best als een- liteit m het rmxen theaternerformance «Untitled» op vrijdag 6 zame. 2030 uur in de theaterzaal. Een Maar nu wil hij laten zien wat zeven jaar nmerspiel in twaalf scènes en inter- Nederland hem bijgebracht heeft: een rust fan de tekst van Oey Tjeng Sit op het speelvlak, beheersing van stem en be- eetbaar zijn knikkers ook vergif- weging, onderdrukking van tijd en ruimte. Tjeng Sit is beeldend kunstenaar Zaterdag 14 mei. Theaterzaal. ird om zijn etalages in zijn apoteek nsterdamse Prinsengracht. - «De Nieuwe Snaar» uit Belgie, is reeds ~ikaal actief en heeft een hele orgemaakt. Humor en teatrale jn een steeds belangrijkere rol De liedjes in hun repertoire, waarbij zij een selektie kunnen maken uit zo’n 400 ingestudeerde nummers, komen hoofdzakelijk uit de boeken, die lan opzoekt. De nummers worden op de band gezet en op die manier worden de arrangementen gemaakt. Nick Keir, die onlangs tot het trio is toegetreden heeft enkele jaren deel uit- «Rock ’n roll» Bij deze schilderperformance van d delburgse kunstenaar Marinus van speelt, behalve het schilderen, ook h bruik van de ruimte, het zich eenn grote rol. Door gebruik te ma allerlei beeldend materiaal en door lende zintuigen te prikkelen, probeert Dijke een totale sfeer te creëren, die weerslag heeft op zijn bezig zijn. Als van Dijke bijvoorbeeld enkele klan ken op de piano produceert, heeft dit in vloed op de sfeer. Deze sfeer heeft weer in- t, wat weer tot uiting komt 3 e maakt, behalve van Roelo gebruik van primaire min.). die dicht bij de natuur V'~~ lut en bladeren. Daar- schreef voornamelijk imte nadrukkelijk een «Tristan en Isolde», «Pa vezig die van Dijke als die tesamen «De Ring vormen de belangrijkste ke noemt zijn perfor- wig II van Beieren kon indkruipen op moeder theater bouwen in Bayt -Jitingen, ui. 20.30 uur in de thea- ienen zich van een ntarium, wat duide- hun samenzang. De ■■'oire staan, komen hoofdzakelijk uit de boeken, welke de op- richter van de groep, lan McCalman op zoekt. The McCalmans brachten intussen al een stuk of twaalf elpees op de platenmarkt. Ook zijn ze al lang geen onbekenden meer voor radio en tv en hebben ze ontelbare toernees door talrijke landen achter de rug. Samenstelling van de groep lan McCal man (gitaar, wierdolin), Derek Moffat (gi taar, mandoline en bodhran) en Nick Keir 1 (tenor-banjo, mandoline, gitaar, dwars- en blokfluit, wierdolin en mondharmonika). De tentoons geselecteerde centrale f-'--*; de film van Ruiz en “met Henri Alekan. En tram de afgelopen dat herinnerde me aan mijn eigen films van Nederland kan eei lang geleden Alice of lm Lauf der Zeit. De collectie getoond v dient film van Ruiz werd gedraaid in een rustige Bij de tentoons The vriendelijke sfeer, er was niemand die de catalogus verschene ’s schreeuwde, er was geen druk. Op dat mo- lc ment voelde ik dat ik iets moest vertellen r over datgene wat ik had meegemaakt, iets .s dat te maken had met het Amerikaanse pro- >s ge- duktiesysteem en met de Europese film. er te- Daarbij kwam de zin om een land te riaal. kennen, Portugal, iets onbekends opdagen. Dan besluit de twaalftal personen...». Los Angelos te vliegen (Uit een gesprek met Chantal Akerman, :en en uit te vissen of de Skrien 124, feb. 1983). Er ligt een gratis Constant ringenmap voor u klaar met meer dan 200 modellen! Juwelier-Horloger Schouwburgring 27, Tilburg film al dan niet afgemaakt kan worden. «De ontstaansgeschiedenis van mijn film loopt parallel met die van jou («Toute une nuit» van Chantal Akerman, red.). Voor het eerst in drie jaar kwam ik in Europa. Toe vallig ging ik via Lissabon en toevallig kwam ik in aanraking met die filmcrew, met de film van Ruiz en met Henri Alekan. En het kader van de serie Cr zeri:": Entertainment» presenteert De Groep de theaterperformance «Untitled» op vrijdag 6 mei om 2030 uur in de theaterzaal. Een soort Kammerspi pretatie van de «Behalve eetb; tig». Oey Tjer en vermaar aan de Amsterdamse Prinsengracm. «Untitled» werd een voorstelling die be gon als een komische avond tussen de schuifdeuren, maar uitgroeide tot een merk waardige voorstelling waarin de regels van het theater-spel met voeten worden getre den. Spelers van verschillende pluimage to nen U vol onverschrokken zelfspot iets van hun eigenaardigheden. Zij brengen een voorstelling die, vol van bizarre humor, geordende chaos, lelijke schoonheid, vat baar bleek voor een uitwerking, met dien verstande dat de essentiële ingrediënten van de theaterperformance gehandhaafd blijven zoals licht, decor, choreografie, enz. Aan «Untitled» wordt meegewerkt door Trees Presser, Susan Sunduk, Rinke Rooyens, Robert Malasch (tevens regie), Frank Wydenbosch en Mona Monte. De muziek is van Rob van Sintmaartensdijk en het haar is van Alexander. Ekstra CJP-korting 2,50. Het videoprogramma zal in de maand mei van gewijd zijn aan muziekregistraties of pro- chil- gramma's over muziek. In juni zal een ge deelte van het programma bestaan uit Japan se videotapes die gedeeltelijk in het kader van het Holland Festival 1983 naar Neder land zijn gekomen. T/m zondag 15 mei ’s middags om 14.00 uur en verder op aanvraag. Over een Duitse Familie. Ad ’s-Gravesande, Cherry Duins, Jos Roelofs, Jan Blokker VPRO, 1980 (145 min.). Documentaire over vier generaties Wagner. Richard Wagner (1813-1883) schreef voornamelijk opera’s, waarvan -Tieton .r, tcam». - Parsifalen de vier ng des Nibelungen» te zijn. Dankzij Lud wig II van Beieren kon wagner zijn eigen theater bouwen in Bayreuth. Sinds 1876 worden daar jaarlijks de zgn. Bayreuther Festspiele gehouden die tot op heden nog altijd geleid worden door een lid van de Wagner-dynastie. Als een jong akteursechtpaar aan het begin van een toneelkarrière staat en vastbesloten is om het grote sukses bin nen te halen, vallen er harde klappen te inkasseren en moeten ze door een hoop narigheid. Norman Beim, de schrijver van «Sukses» laat met humor zien hoe het leven van een toneelechtpaar thuis toch iets anders is dan het publiek ooit kon vermoeden. Deze voorstelling kunt u voor het laatst zien in de stadsschouw burg op 12 mei. let echtpaar Gina (Linda van Dyck) en (Willem Nijholt) Clark liegt en vecht om de bovenste sport van de New Yorkse showbusiness-ladder te bereiken en daar te stralen als sterren. Ze doen dat ieder op hun eigen manier, wat tot heftige konfrontties leidt. De dialogen zijn boeiend, de situaties leiden steeds tot verrassende hoogtepunten. Een fantastische blackcomedy. Peter liefhebber (De Telegraaf)«Suk ses» is een suksesvoorstelling van de eerste orde, die ik zonder de geringste tegenzin L- binnen een week voor de tweede keer zou ^d» IcCaZns Om «Sukses’ wodt geregisseerd door Jo Dua. Het Brabants Orkest zal onder leiding van dirigent André Vandemoot de reeks Koffiekonserten van de Stichting Mu ziek Evenementen Tilburg op zondag 15 mei om 12.30 uur afsluiten. Aan dit kon- sert in de schouwburgzaal wordt meege werkt door de cellist Roland Kieft. Op het programma staan de Symfonie no. 29 in A KV 201 van Mozart, het Cellokon- sert no. 1 in a van Saint Saëns en de sui te no. 2 L’Arlésienne van Bizet. Dirigent Vandemoot zal het programma monde ling toelichten. Er is geen kinderkresj aanwezig. Het is zo langzamerhand een traditie geworden, dat Jan Blaaser jaarlijks ee- nieuw programma presenteert. Met dit nieuwe programma simpelweg getiteld «Jan Blaaser» komt Jan vrijdag 13 en zaterdag 14 mei in de schouwburgzaal. Jan Blaaser heeft zich bij het publiek een *“j in e vaste plaats verworven door zijn onnadruk- en°rme kelijke manier van optreden. Dit sukses spilhngs heeft hem gestimuleerd om door te gaan met een speels woordgebruik - op één vier kante meter - de kleine noden van onze Van 10 t/m 12 juni 1983 organiseren de Stichting Musische Vorming Til burg en de Nieuwe Brabantse Kunst Stichting een busreis naar Parijs, met voornaamste doel de Manet-tentoon- stelling, die daar momenteel in het Grand Palais te zien is, te bezoeken. Deze tentoonstelling is een uniek ge beuren meer dan 200 werken (schil derijen, tekeningen en litho’s) van Edouard Manet worden er gepresen teerd. Bij het afhalen van de kaarten zal - behalve algemene informatie over Parijs - een lijst klaar liggen van de be langrijkste andere tentoonstellingen van moderne kunst die tijdens boven genoemd weekend in Parijs plaatsvin den. De kaart betaling, griet Schc sche Vormii Tilburg op 1 - 13.00 uur Vertrek op 1 het centraal zal op 12 jui„ uur daar terug zijn. Turks Specialiteiten Restaurant Het beste kado voor Moeder? ’n Speciaal k Moederdagmenu 's Maanda9s A - uit binnen- en buitenland present op ■eiding de ruilbeurs met allerlei spullen die i rock met muziek uit de 50-er en 60-er jaren - Leren te maken hebben zoals platen, boeken, ■»»Uaat 20, Rijen (N.-B.). foto’s, posters, buttons, kleding enz. ^stellenden-in Jerry Lee Het geheel zal muzikaal worden op- k ’n roll muziek zijn van geluisterd door de populaire Waal- wijkse rock ’n roll formatie «De Sha- kin Arrows», een van de toonaange- rock’nroll groepen van ons De deuren van «De Leren Zool» gaan al ’s morgens om 11 uur open. Dan zijn er nooit eerder in Nederland vertoonde video opnamen te zien van de «Killer», de bijnaam van Jerry Lee Lewis (maar hij heeft in heel z’n leven «Rock nog geen vlieg doodgeslagen hoor!) Hearts» ’s Middags zijn vele standhouders in «De L kin* vende land. Zowel liefhebbers van rock als van country muziek kunnen ’s avonds aan hun trekken komen, wanneer de groep Explosion en de Shakin bezit nemen van het podium Leren Zool». «Winkeldochters», geschreven door afspelen op een avond en de daarop vol- Ger Thijs, speelt in het milieu van kleine gende ochtend. In die tijdsspanne komen ambtenaren, onderwijzers, middenstan- wij een heleboel te weten over drie onopval- ders, de zwevende, klassenloze tussen- lende mensen, die ieder op hun manier hou- laag. Mensen die hun afkomst verlooche- vast zoeken omdat ze al hun zekerheden nen en in een isolement raken door hun zijn kwijtgeraakt. ambitie om verder te komen. «Winkeldochters» w In zijn nieuwe stuk heeft Ger Thijs een Peter de Baan gespeel welhaast perfekte vorm gevonden voor zijn wenhuyzen, Marjon B verlangen naar een zorgvuldig realisme. Het Vlaenderen en Arthur leven van een vader, een moeder en een der- dag 6 mei in de schouw tigjarige dochter, die nog steeds thuis woont, wordt geschetst tegen de achter- r grond van een inflatoire maatschappij. De 1- - o ekonomische onzekerheid en de duistere door de regie van zijn eerste eigen stuk toekomst vinden hun weerslag in de kon- rafarce». Vervolgens regisseerde hij flikten in een kleinburgerlijk gezin. De titel «Ballingen» van Joyce, «Oom Wanja» zegt het al, winkeldochters zijn de artikelen Tsjechow, «Het Publiek» van Ger Thij die in een winkel blijven liggen, omdat ze in 1978 schreef hij «De niet verkocht worden, niet gewilde en verge- Globe uitgebracht in 198( ten produkten. Ger Thijs laat het stuk zich Gerardjan Rijnders. Op zaterdag 7 mei vindt er om 21.30 uur in het Trefsentrum in Moergestel een optreden plaats van het Schotse folk-trio «The McCalmans» rten?SS hrinM?re Dit Schotse is genoemd naar de worden afgehaald bij Mar- oprichter van de Ian McCalman. WmimS,,Uh“L 29bi ”d“ 2 l"k" "i” D'rek M°"" 16 en 17 mei a.s. van 10.00 en Nlck Ke,r en van 14.00 - 18.00 uur. The McClalmans bestaan al vanaf 10 juni om 8.00 uur vanaf 1964. Op het podium verschijnen ze al- 1 station in Tilburg. De bus tijd in dezelfde volgorde. Ook aan hun gemaakt van de uni tussen 22.00 en 23.00 tamelijk sobere instrumentarium, dat «Finn MacCuil». duidelijk in dienst staat van hun sa- Een optreden van «The McCal- menzang, veranderde nagenoeg niets. mans» bestaat uit een mengeling van nieuwe nummers, oude favorieten, hu moristische presentatie en af en toe een «Barbershop-song». Deze Barber- shop-songs werden vroeger gezongen in de Amerikaanse kapperszaken, waarbij een aantal kappers tijdens hun knip- en scheerwerkzaamheden op een rij stonden. Een begon met zingen, waarna al spoedig de tweede, de derde enz. zijn collega bijviel. «Het is teater zoals te verwachten en te voorzien was», een produktie van de Belgische Deze acht uur lange voorstelling toont in kunstenaar Jan Fabre, is geen toneelstuk of kabret, geen performance, geen live-installatie een groot aantal quasi onafhankelijke en en nog minder dansteater of pantomime. Meer dan dit alles; een verrassend goed uitgebalan- uitwisselbare akts herkenbare feiten, hande- ceerde synthese van een aantal teatrale werkvormen, uitgevoerd door een aantal jonge ak- lingen en voorvallen uit het dagelijkse leven. Gereduceerd tot hun essentie leggen ze hun diepere betekenis bloot - ze tonen de onder liggende agressie, de vicieuze cirkel en de chaos, de perversie van iedere natuurlijke impuls, de indoktrinatie en verstarring van ideeën en de masochistische tot psychose voerende vervreemding in onze samenle ving. De struktuur van de voorstelling is hiervan een weerspiegeling: de akts refere ren naar elkaar, herdefiniëren elkaar, of staan in schril kontrast. Er is uiteraard geen verhaal: chaos als systeem gebruikt (lees: het systeem als chaos getoond) - het begin is het einde. De toeschouwer kan de ruimte trouwens verlaten en betreden wanneer hij wil. De produktie is als totaalkreatie moeilijk onder een noemer te vatten"en dat is haar onmiskenbare kracht: JT provocerende orgiginaliteit in het mixen van themata en teatrale werkvormen. Voor de toeschouwer goed doorheeft dat hij hier toch weer met het oude identificatieteater te maken heeft, wordt hij geconfronteerd met «real actions», met een echt tijdsverloop en echte konsekwenties: «Het is teater zoals te verwachten en te voorzien was». Aan deze voorstelling wordt meegewerkt door Jan Fabre (concept, decor, lichtont werp en regie) de spelers Els Deceukelier, Erik Raevens, Dominique Knit, Philippe van Swefelt, Pol Vervoort, Rena Vets, Mare van Overmeir en Danny Kenis, Marx van Runxt en Jan fabre (choreografie), Greet Huybrechts (logopedie), Pol Engels (kos tuums) Guy Drieghe-D (muziek), Bruno Aertssen (film), Jeroen Heuvel (techniek) en Luc Thibau (fotografie). Toegangsprijs: 10,-. Reserveren ge wenst. Van donderdag 5 tot en met woensdag 11 mei vertoont het Filmhuis Tilburg in de filmzaal van de Stadsschouwburg iedere avond om 19.30 uur (behalve op zondag) de film «Falsche Bewegung». De jonge Wilhelm Meister (gespeeld door Rüdiger Vogler) wil schrijver worden, maar hij interesseert zich eigenlijk niet voor de mensen, en hij vraagt zich af hoe hij dan ooit zal kunnen schrijven. Hij gaat van huis weg om de wereld te leren kennen. Onder weg ontmoet hij een oude man met een na- zi-verleden, diens jonge, mooie metgezellin Mignon, de actrice Thérèse en de dichter Bernhard Landau. Met zijn vijven trekken ze verder door Duitsland, pratend over de eenzaamheid en de natuur, over dromen, over de angst in Duitsland. Ze maken de zelfmoord mee van een industrieel die ze onderweg hebben ontmoet, waardoor de charme van de reis verdwijnt. De dichter verlaat hen, Thérèse neemt de oude man, Mignon en Wilhelm mee naar hun woning in een moderne hoogbouwwijk in Frank- Het lukt Wilhelm te gaan schrijven, tijdens een boottochtje wordt hij woe- op de oude man en beseft dat hij al leen verder moet trekken, zodat hij zich din gen kan herinneren, en herinneringen zetten hem tot schrijven aan. rigen te een totale sfeer te lag heeft op zijn bezig van Dijke bijv p de piano pn nstelling bestaat uit werk van 23 -z kunstenaars. Mede door de plaats die het Keramisch Werkcen- V1(JCU uc 51ccl l afgelopen tien jaar gekregen heeft in vloed Marinus - -- een mteressante keramische in j^g-zijn, enz. 1 worden. Marinus van Dijke nstelhng is een geillustreer- bijVOorbeeld klank, Ilen’ voorwerpen, tekens die liggen, zoals klei, hout naast is er in de ruin” grote lap linnen aanwezif werkterrein gebruikt. Marinus van Dijker mance «een soort rondkruipen op rr aarde», waarbij telkens menselijke uit stukjes cultuur ontstaan. Zaterdag 7 mei om 2C.3C uur in de terzaal. Toegang gratis. mei. Aan van g i /.uw uur.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1983 | | pagina 17