r
1
20 rs
0
4
w
JAN
WINKELS
KULTUREELSENTRUM
Jozef van den Berg terug met:
Gigantische aanbiedingen
69,-
15,-
15,-
49,
25^
39,-
59,-
Ï99,-
Ballet
van Ankara
Dansproduktie met «Feuilleton»,
dansvoorstelling in afleveringen
een
van de week
Fons Jansen -
zullen we handhaven?
Duet
Drie films van
FiLMHUiS
Lawrence Weiner
for one
Prima della
Rivoluzione
tot in De Herkuls
La Commare
Musical
Secca
SWIJK
Twintig vierkante meter
Poppel Kunstwerk
Nieuwe Scène met landelijke
première van liedprogramma
vanaf Mistero Buffo
Het leven is te kort
Jozef van den
THE STING
MODES
P1ETKERXHÖF
ALLES MOET WEG!
THE STING
MODES
- 60,-
C.VANIERSEL
«De dans van de bultenaar»
«Altered Suit» en
«Amerika Amerika»
«Plowmans lunch»
Passage to
the North»
cTüüccr-uni 1M&ÏM THRHhG
SCHALEN
/BETALEN
cam%i;So?60
Berg met jeugd
voorstelling
Donderdag 13 januari 1983 pagina 15
uc I ilouiujoc txUcriietn
nuari 1983 pagina 14
.ZAAK
Alle PASTELBROEKEN
NU
ROKKEN
PRUIKENSPECIAALZAAK
vanaf
vanaf
75
NU
IT
vanaf
Korvelplein 195, Tilburg
Tel.: 013-631148
1344
NU
CORDUROYBROEKEN
w nilo wan 1 Ol
NU
NU
Heuvelstraat 62, Tilburg
F
bijna
MISTE!!!
dig hebben.
kte kleding.
gekor
V’
.63.37
Restaurant
SNEL
ECIALISEERD
eld.
i„
63.37
die a
135,-
116t/mii52
135,-
aten of kleuren
voor vakkundig
advies en
nabehandelingen
en hèt adres voor
alle soorten
lijsten!
handel
lijsten-
tura - Ber-
>ia Sana -
Dinsdag 18 januari. 20.15 uur. Schouwburg-zaal
ZEER
ZEN
'Zfant
Woensdag 19 januari. 14.30 uur. Studio-zaal
dat in
zonnebanken
i voor de doe-
vindt zater-
plaats in de
GEN
I BONT)
v W’
TRUIEN
vele soorten
een
ntal
Div. BROEKEN
van 89.-
Lage Ham Dongen tel. 01623-13645
OOR I
g van
de ni<
Wegens enorme drukte rustig passen in de ochtenduren
svorm
- 75,-
IN.
erd in:
’fcunsthandel-Lijstenspecialist1
Alleen Besterdring 46. teleloon 431386
v. Gils (Schuttersfeld) van 129,-
Alle KOSTUUMS
o.a. v. Gils
Alle BODYWARMERS
o.a. pastel, imitatieleer, spijker borg
JACKS
JEANS
spijkerbroeken.
Kunstwerk van de week is een initiatief van de Tilburgse uitleen. Wekelijks motiveert een lezer/
lezeres waarom een werk uit de Kunstuitleen zijn/haar speciale voorkeur geniet.
In dit programma de vraag: hoe zit het met
de veranderbaarheid van de samenleving
van jezelf, het huwelijk, de overheid, de ver-
De musical «Amerika Amerika» van Jos
Brink en Frank Sanders veroverde het afge
lopen seizoen alle grote Nederlandse podia.
Exclusieve
schilder
stukken
en reprodukties
performance van
ice is een dialoog,
egeling of een ant-
d Luyken gestelde
DAMESBROEKEN Tumn unnr o
div. merken, o.a. Vanilia, Naf-Naf Wuu VUUl
I tot leven. Na g
I gewoon kado.
kinderen zijn
en zaterdag 22
In het wap
Maintiendra
leven de kans g
juist vanzelf veranociu. i-
was. Een kleine boom b
oud mens blijft niet oud.
alles
apen van Nederland staat: «Je
rai», ik zal handhaven. Wie het
geeft, zal opmerken dat alles
eranderd. Niets blijft zoals het
blijft niet klein, een
i blijft niet oud. Als je niks doet, is
bezig te veranderen. Handhaven is dus
een aktiviteit. Handhaven is een ingreep.
Geen fanatieker aktievoerder dan de konser-
houding oost-west, de defensie, noem maar
op.
In tegenstelling t
krompen, het is een
dertien tentoonstelling
de voor België gestalte te geve
wil opnemen. Ernest, die in h
gemeente Tilburg i
ten Tilburg. «Het 1
stenaars hier in Til
Het Turkse folklore-ensemble «Ankara»
werd in 1975 opgericht met als doel in het
binnen- en buitenland de Turkse kunst en
kuituur naderbij te brengen. De choreogra
fen van het ensemble houden zich hierbij
strikt aan de oude traditionele Turkse volks
dansen, hun muziek en klederdracht. Op het
repertoire van het ensemble staan volksdan
sen uit de verschillende landstreken met al
hun eigenaardigheden. Het folklore-ensem
ble «Ankara» treedt regelmatig op in Tur
kije, was in bijna alle Europese landen te
gast en maakte toemees door Afrika, China
en Japan.
zat. gesloten
Deze fascinerende voorstelling
dag 22 januari om 20.15 uur
schouwburg-zaal.
•rzeienng. BTW HERTZ
'o Nel Ier;) hoek rmgb
Haan Tilburg. 013 637777
«Feuilleton» is het nieuwste programma ke
van Dansproduktie en is ontwikkeld naar
«■n idee van dansers/choreografen Pauli-
"eppie Blankert, in samen-
jgisseur Marien Jonge-
ek van Harry de Wit is
zc voorstelling geeomp
-1--tfslf arllVA* nif
Deze geweldige voorstelling is in de schouw
burg mee te maken op maandag 24, dinsdag
25, woensdag 26 en donderdag 27 januari.
AUTOVERHUUR
speciaal weekendtanet
----B-„t grensplaatsje Poppel door Dré van den Booga__
(’52) en Emest Potters (’53), twee in Tilburg wonende free-lance fotografen. De tentoon
stelling confronteert de toeschouwer met twee totaal verschillende visies op Poppel en zijn
inwoners. Door de fotografen een werk van elkaar te laten kiezen, ontstaat een i
beeld van het hoe en waarom van deze expositie. Trefzeker kiest Dré een foto van Emest
met daarop een boerenstal, een weg, een paaltje in de bocht en veel lucht «Ik vind dit een
gevoelige, subtiele plaat die sterk is door z’n eenvoud en strakke compositie».
i Piet Kerkhof zegt:
KINDERbroeken
De zalen puilden uit. Ook in Tilburg. De
musical, die geregisseerd is door Jo Dua, is
dit seizoen nog een aantal avonden in de
schouwburg te zien. Aan de voorstelling
wordt naast Frank Sanders en Jos Brink
meegewerkt door Caroline Kaart, Lucie de
Lange, Mary Michon, Simone Kleinsma.
Annelies Balhan, Barrie Stevens, Peter van
Leeuwen, Roel Tijhof, Fred Butter en Adri
Felderhof. Het orkest staat onder leiding
van Henk Bokkinga.
1
MENU-FESTIVAL
1983
Gesterkt door ons succesvólle
WILDMENU serveren wij in de
maand JANUARI
7 gangen keuze menu
van culinaire seizoen-primeurs
prijs per couvert
ƒ55,-
Voor nadere informatie
en/of reservering:
Restaurant
«Den Schout»
Oranjestraat 4, Tilburg-Centrum
(tussen Paleisring en Emmastraat).
Tel. 013-434512-674394
In de schouwburgzaal speelde Jozef van den
Berg op 30 oktober zijn nieuwste voorstelling
«De dans van de Bultenaar». Deze voorstel
ling komt op donderdag 20 en vrijdag 21 ja
nuari nog twee keer terug in de studiezaal
van de Stadsschouwburg.
In deze nieuwe voorstelling gaat Jozef van den
Berg uit van geheel andere karakters en figu
ren, dan die welke in zijn laatste avondvoor
stellingen «Samenkomst der poppen», «Mijn
beste vriend» en «Moeke en de dwaas» een be
langrijke rol hebben gespeeld. Beneden in een
grote toren leeft, in gevangenschap, de bulte
naar met als zijn angsten en verlangens. Boven
Blauw, grijs, bordeau. Maten 11
U kunt de 2e broek kiezen uit andere mat
KINDER
produkties voor het voetlicht in 1979
«Lopen», in 1980 «Even» en in 1981-1982
«Kwintet».
Josée Ruiter en Dolf,de Vries spelen op vrij
dag 21 januari in de'schouwburg in een regie
van Elise Hoomans het intrigerende toneel
stuk «Duet for one» van Ton Kempinksi.
Josée Ruiter speelt hierin een violiste van
wereldfaam die getroffen wordt door multi
ple sclerose, een ongeneeslijke ziekte die ver
lammingsverschijnselen veroorzaakt. Zij zal
nooit meer kunnen spelen. Op aandringen
van haar man, een befaamd komponist,
zoekt zij hulp. Wij zijn getuige van het aan
grijpende gevecht dat zij levert met haar
psychiater, tot zij tenslotte zelf een beslis
sing neemt.
Op Dré van den Boogaard heeft Poppel altijd al een enorme aantrekkingskracht gehad. Hij
vertoeft er graag in de kroeg en in de friettent. Emest komt in zijn keuze - Mieke Pap, de
vrouw van de kastelein voor een enorme duiventil - alles tegen waar hij zelf door was ge
troffen in Poppel. Het kneuterige van de duivetil, «het sprookje van Koningin Fabiola in de
Efteling», maar tegelijk het sterke van de compositie doordat alle lijnen bij elkaar komen.
Dré over zijn serie portretten «Ik probeer de mensen in hun directe woon- en werkomge
ving te plaatsen. De boer, de frietbakker, de postbode, cafégangers, het verenigingsleven,
tesamen een doorsnee van het leven in Poppel. Ik heb daarom aspecten gefotografeerd, die
voor de hand liggend zijn. Eén foto zegt weinig over Poppel. Je moet de foto’s echt als serie
zien. Dré van den Boogaard is vooral werkzaam als reclame- en industriefotograaf. Hij heeft
al zo’n 13 tentoonstellingen in Tilburg gehad, waaruit bleek dat hij zich als een vis in ’t wa
ter voelt in het portretteren van mensen.
Deze film van de Italiaanse regisseurs Ber
nardo Bertolucci en Sergio Citti naar een
verhaal van Pier Paolo Pasolini wordt door
het Filmhuis Tilburg gedraaid in de filmzaal
van de Stadsschouwburg op vrijdag 14 en za
terdag 15 januari om 23.00 uur. De film in
zwart-wit werd in 1962 in Italië gemaakt en
duurt 100 minuten.
Uitgangspunt van de film is de moord op e<
hoertje in het park bij de Tiber. Via een aant
jeugdige getuigen komt de politie op het spoor
van een aantal lieden, die zich gedurende de la
te avond van de misdaad in het park hebt
opgehouden. Deze zes per-J“ J
de politie ondervraagd eri van de zes zien we
hoe ze die dag hebben doorgebracht en uitein
delijk in het park belanden. Eén van hen blijkt
tenslotte de dader te zijn.
in de toren woont de koning. Door een heel
klein venster kijkt hij uit over de wereld, vol
van ideeën en gedachten over zichzelf. De dans
van de bultenaar is het verhaal dat zich afspeelt
tussen de twee, ogenschijnlijk van elkaar ge
scheiden figuren, die toch samen in één toren
wonen.
I MENEER
i de revers
ieuwe lijn,
of innemen van
vernauwen van
(orter of langer
<en van zomen,
'erandering van
il van de kraag,
ing en al wat te
n heeft met uw
colbert.
Bken verwijden,
langer of korter
ken. Omslagen,
jwe ritssluiting,
we zakken enz.
Het nieuwste blijspel van de suksesvolle auteur André Roussin heet
stukken van Roussin spelei
in de hoofdrollen vertolkt
doom. Aan de voorstellin
Snoyink.
Cécile heeft een ernstig auto-ongeluk gehad, dat ze tien jaar geleden niet zou hebben overleefd. De
medische wetenschap staat vandaag de dag voor niets. Ze lappen iemand op en brengen hem weer
geheel hersteld te zijn beseft Cécile dat het leven dat nu weer voor haar ligt extra is,
Haar man Felix is een halfzachte postzegelverzamelaar waar de fut uit is. De twee
J I volwassen en de deur uit. Zij hebben de zorg van Ma niet meer nodig. Wat doe je
dan met deze extra blessuretijd? Immers, zonder enige passie is het leven te lang, maar met een
passie is het leven te kort. Hebbeft en gunnen we ons nog de tijd om die liefde, die hartstocht, voor
wat dan ook, in ons te ontdekken? Dit stuk, zegt Roussin, is er om U een handje te helpen.
«Ik leg de mensen uit waarom ik ze wil fotograferen. Ik 1
overdreven, want dan straalt er iets uit de foto’s, nl. trots e o
wanneer ze trots op zichzelf en hun werk zijn. Die eigenwaarde
sterken».
Als alles uit zichzelf verandert, wat zitten we
dan toch te handhaven? Zoals altijd bij Fons
Jansen: in nonsens verpakt en (op de vleugel
en op elektronische instrumenten) begeleid
door Frans Oudhoff of Wiebe Cnossen.
Woensdag 19 en donderdag 20 januari om
20.15 uur in de schouwburg-zaal.
«Plowmans lunch», de nieuwste film van
Lawrence Weiner, werd opgenomen in de
lente en de zomer van 1982. De film ging
enkele maanden geleden in première en
stuitte op enkele vijandige reacties van
filmcritici. De 28 minuten durende film
werd gefinancierd door het toenmalige
CRM en geproduceerd door Stichting De
Appel. Peter Gordon componeerde de mu
ziek én het camerawerk is van Jules van
den Steenhoven.
Vrijdag 14 januari 20.30 u.
Filmzaal Kultureel Sentrum
In «Plowmans lunch» worden de trossen
losgegooid en komt een groepje mensen in
volle zee terecht. Met veel elan kiezen ze het
zeegat, maar omdat «they schlepp around
the same baggage», komen ze halverwege de
reis tot sombere conclusies. In reeksen korte
dialogen (er is maar één zwijgende scène
waar een joint wordt doorgegeven) doen ze
verslag van hun veranderd gevoel. «Ik ben
moe en vies en verveel me dood hier», zegt
een donkerharige vrouw, «jij bent niet meer
dezelfde persoon die me al die avonturen
voorspiegelde». Het antwoord van haar
vjriendin heeft de zoutloze wanhoop van de
jij-bak. «Nou, ik vind jou anders ook niet
cweeoe mm won nenoiuca m voh uc avontuur>. De impasse is veroor-
de mtemaüonale filmkritiek op het de verschillende reisdoelen die
Cannes en Charles Boost schreef er de passagiers eenmaal aan boord blijken te
hebben. De wortels of de horizon, de oer-
cultuur of verder bouwen, in een tent in het
bos of in het laboratorium. De vraag rijst of
Weiner met problematiek op ontwikkelin
gen in kunst en politiek doelt. De film is
simpel qua opbouw een reeks «intermen
selijke relaties» in korte opeenvolgende scè
nes. De structuur is niet visueel camerabe
wegingen of belichting maken geen veran
dering door en geven geen accenten. Het rit
me van de film wordt door taal (cultuur) be
paald.
Ook in «Passage to the North» uit 1981
gaat het om een groepje mensen die weg
willen eri door hun gezamenlijke plan aan
elkaar gebakken zitten. De reis komt er niet
van, maar tijdens de film wordt er voortdu
rend gepraat over «de mensen in het noor
den», hoe ze leven en hoe hun land er uit
ziet. Intussen ontstaan beelden van mensen
in spanning, op het punt van vertrek, ner
veus giechelend.
Waar het Lawrence
om gaat, komt in eei
met Michael Gibbs
gaat er om een kur
zelf eigenlijk, over i
brengen... Het is misse!
keer (m.b.t. «Plowmans
t park bij de Tiber. Via een aantal dergelijke soort film
ligen komt de politie op het spoor de allegor.-
al lieden, die zich gedurende de ia- context plaatst, waarin
- de misdaad in het park hebben kenheid van dien aard
personen worden door
eri van de zes
die dag hebben doorgebracht er
t park1
sproduktie
turn, maar
ën van Beppie
Is. Essentieel is
te waarop «Feuilleton» tot stand is
amen. Elke aflevering (elke voorstelling)
il in principe het produkt zijn van veran
dering. Verandering door de tijd die er tus
sen twee voorstellingen zit, door de afstand
«an de ene plek naar de andere, door de ar-
unitectuur van de theaterzaal, door de ver-
’■-'udingen tussen de dansers. Door dat alles
wloed worden. De onderde-
het programma vormen, ver-
rhaal, wél is er een gemeen-
"ondslag, nl. de idee «af-
isgroep die in 1977 werd stand» in ruimte en in tijd. Het basismate-
en collectief van dansers/ riaal voor deze voorstelling is ontstaan in
ng tot geza- twee afleveringen, ’t Hoogt in Utrecht en ’t
Dansers van Stuc in Leuven stelden theaterruimte ter be-
ïn Dillen en schikking waar de groep na een week wer
ken, het resultaat aan het publiek liet zien.
De uiteindelijke versie ging begin december
in de Toneelschuur Haarlem in première.
incl 400 kmverzeker int
autoverhuur (Auto
West H v Brabantla,
Jozef van den Berg is één van de bekendste
poppenspelers van Nederland. Al jaren geleden
trok hij met een karretje, waarop hij een kast
en poppen vervoerde, door het land om ov
voorstellingen te geven. Later deed hij da
een grote theatertent.
Toch is Jozef van den Berg geen echte poppen
speler, want hij speelt zelf ook alsof hij een pop
is. Hij beeldt figuren uit, zoals een koning. Die
koning speelt een heel belangrijke rol in zijn
nieuwe kindervoorstelling. Hij woont in een
prachtige toren met een heel klein venster,
waaruit hij kan rondkijken over de wereld. On
der in die toren zit ook nog een deur. Wie daar
woont en wat daarmee gebeurt, kun je zien op
woensdag 19 januari, als Jozef van den Berg in
de Studio-zaal een speciale jeugdvoorstelling
verzorgt. De titel van dit programma is «Het
geheim van de toren». Voor iedereen vanaf 4
De landelijke première van het >’k gaf kontent mijnen eersten kreet op dees
draaiende planeet...» door het Kollektief Internationale Nieuwe Scène vindt op donderdag 13 Janua
ri plaats in de Stadsschouwburg Tilburg. Dit programma wil een overzicht geven van het werk van
de Nieuwe Scène vanaf Mistero Buffo tot aan De Herkuls.
Voor Emest Potters was het fotograferen in Poppel een zwerftocht waarbij hij van de ene
verbazing in de andere viel. «Voor deze tentoonstelling heb ik bewust geen mensen wille-
vastleggen, terwijl ik doorgaans altijd mensen aan het werk fotografeer. Ik heb vooral c
manier waarop de Vlaming z’n stempel drukt op z’n privé-eigendommen willen vastleggen,
vandaar die serie brievenbussen, geen stijve groene plastic bussen, maar stuk voor stuk ju
weeltjes die heel veel zeggen over de eigenaars. Hetzelfde geldt voor de eigenzinnig gebouw
de huizen, de Mariabeelden op de meest onverwachte plaatsen, de grafzerken».
«Het leven is te kort». De
elen zich vaak af in het familiegebeuren. Zo ook in zijn jongste stuk, waar-
kt worden door Kitty Jansen, André van den Heuvel en Georgette Hagen-
ling wordt verder meegewerkt door Tatiana Radier, Cees Heyne en Liz
Spciallteiten-
restaurant
presenteert exclusieve
gegrilde vleesspecialiteiten i
Turkse raki en wijnen A
A Geopend vanaf 18 u. g
's Maandags gesloten g
me Weiner in al z’n films
een interview dat hij had
tot uitdrukking «Het
mstmatige laag, het werk
- een verhaal heen aan te
misschien wel de laatste
(m.b.t. «Plowmans lunch») dat ik een
ijke soort film maak, me bedien van
srie waarmee je een werk in een
rin de mate van betrok-
vou uicu <u»d is, dat men zich door
de combinatie van amateurs en vakmensen
niet vereenzelvigt met de personages, je zit
feitelijk naar ze te kijken op bijna dezelfdei
manier als waarop je naar een plaat luis-
Film in een regie en naar een scenario van de
Italiaanse cineast Bernardo Bertolucci uit
1963-64.
Deze film in zwart-wit duurt 115 minuten en
wordt door het Filmhuis Tilburg vertoont in
de filmzaal van de Stadsschouwburg van don
derdag 13 tot en met woensdag 19 januari,
laat ze heel bewust poseren, bijna iedere avond (behalve zondag) om 20.30 uur.
en eigenwaarde. Mensen zijn mooi Me.* “J11 tweede fiIm won Bertolucci in 1964 de
waarde wil ik door mijn foto’s ver- PnJs ™n
een jaar later over in De Groene Amsterdam-
tot Emest, is Dré weg van België. «De mensen zijn vriendelijk, niet zo be- mer: na „La Commara Secca”, zijn debuut,
een fijn land». En niet zonder pathos zegt hij «Ik hou van België». Na komt Bernardo Bertolucci verrassend virtuoos
~"ingen in Tilburg, houdt Dré het voor gezien. Hij is van plan om zijn lief- voor de dag met «Prima della Rivoluzione
--ven in een fotoboek waarin hij naast foto’s, verhalen over België („De jaren voor de revolutie”), waarin een tref-
•wo., het exposeren in Tilburg niet onderdoet voor Dré, vindt dat de fend beeld wordt gegeven van het verraad aan
zich maar es sterk moet maken om Tilburgse fotografen te promoten bui- eigen jeugd dat iedere volwassene vroeg of laat
Kultureel Sentrum, of liever een kunststichting, zou de belangen van kun- gedwongen wordt te plegen. Dit tragische rij-
ilburg moeten behartigen. Dat is tot nu toe nauwelijks gebeurd». pingsproces waarin één voot één kort tevoren
nog geldende idealen opgeofferd worden aan
«Twintig vierkante meter Poppel» is tot en met 6 februari in de Schouwburggalerie, Stads- de Praktlsche werkelijkheid, verlapt voor de
schouwburg, Tilburg, te bezichtigen van dinsdag t.m. zaterdag van 11.00 tot 16.00 u. en tij- man Berto,ucci s fllm- Fabnzzio, m
dens alle activiteiten in de schouwburg-zaal. enkele maanden
wat mCT^^^^te"«Tvrin^eXAJme WiltCrillill triangle
kante meter) werden gemaakt in het grensplaatsje Poppel door Dré van den Boogaard
-- - Filmhuis Tilburg vertoont «Watermill
en zijn triangle» van Edward Luyken (regie, ge-
i aardig luid, montage en camera). Met o.a. Billy
-- Bang, Paul Basard. J. Garence en Alain
Durand. Een kleurenfilm van 88 minuten.
Donderdag 13 januari 20.30 u.
Filmzaal Kultureel Sentrum
De vlakverdeling met zo’n groot wit vlak boven is erg gewaagd. De foto zegt veel over Er- Deze fllm wil de artistieke en spirituele ver-
nests visie op Poppelniet opvallend, eigenlijk nietszeggend, het onderscheidt zich in niets bondenheid van 22 kunstenaars uitbeelden,
van een ander Belgisch of Nederlands dorp. Poppel is voor hem niet meer dan die ene straat Artiesten uit New York. Rotterdam en Pa-
met een café en een friettent. Een dorp waar je snel even sigaretten koopt en dan weer snel "J5- Ondergrond hiervoor is een schilderij
verder met de auto, richting Parijs. In Nederland is zo’n weg. die slordig overgaat in de van 27 meler ,an8 en twee meter n°°8-
berm, bijna niet meer mogelijk. Alles moet hier recht en netjes zijn. Dat is wat ik waardeer waaroP de 22 kunstenaars staan afgebeeld.
in België en in deze plaat, die nonchalance». Elke kunstenaar doet een p
4 minuten. De performance
ene een vergelijking, een afspiegelu
Hen woord op de door Edward Luj
de personage op het doek.
,en> De 22 artiesten vertegenwoordigen zeven
sectoren, namelijk de dans, het toneel, de vi
deo, de film, het schilderen, het schrijven en
de muziek.
sproduktie
een idee van (Urjxr
ne Daniels en Beppie uianKen, in samen
werking met regisseur Marien Jonge- Het nieuwe programma van Dansj:
waard. De muziek van Harry de Wit is is dit keer geen collectief werkstu
speciaal voor deze voorstelling gecompo- een voorstelling naar ideeër
neerd en wordt door hemzelf «live» uitge- Blankert en Pauline Daniëls.
voerd. Gast-dansersHelga Langen, Ar- de wijze waarop «Feuilleton:
nold Goores en Wil Tiggelman. Tech- gekomen. Elke aflevering (elk,
niekPaul de VreestekstRob de zal -
Graafkostuums Marieke van den Dol- dermg. «ciauucn
der geluid Robert Bosch. Extra CJP-re- sen twee voorstellingen 2
ductie. van de ene plek naar de
chitectuur van de theate
Donderdag 20, vrijdag 21 en zaterdag 22 houdingen tussen de xJ—
jan. 20.30 u. zal de dans beïnvl
Theaterzaal. *en die samen het
tellen geen verh«<
Stichting Dansproduktie uit Amsterdam is schappelijke gror
een moderne dansgroep die in 1977 werd stand» in ruimte i
opgericht door een collectief van dansers/
choreografen met de bedoeling
menlijke produkties te komen. I
het eerste uur zijn Bianca' van Dillen en
Pauline Daniëls. In 1980 voegde danseres
Beppie Blankert zich bij .Dansproduktie.
Vanaf 1979 treedt de groep met opmerkelii-