r MELODRAMA Nederlands danstheater CC FrLMHUS diXUoovsX slaapwinkel 30 TILBUnG Kunstwerk van de week Video of life 2? I liUhbLnUUUJhUh Guus Janssen Septet Der Handler der vier Jahreszeiten DE TILBURGSE KOERIER mber 1982 pagina 16 Donderdag 9 december 1982 pagina 17 Op de foto: Annet van Esch voor één van de Mnsekten* van Hans Lie. SC. ’82 Soep t slaapvooriichters' iooray wordt ANS MARKUS Zelfportret 1980 HOx 120 cm olieverf linnen biedt, wordt A 3 verzonr poneerde kestleden. Folkkonsert Makam es Kolinda Blèr- en Leuterconcours WINTERFESTIJN 1982 Naast onze succesvolle wildmenu serveren wij in de maand december een 7-gangen-menu van: Hollandse gerechten Prijs per couvert ƒ55,- De eindejaarsmenu’s liggen voor u klaar. TILBURG i» (kamavalsliederen zin- geleuterd» (tonpraters). USAJWf Woensdag 1 Filmzaal Ku de’ri. Kunstuitleen t verhaal een slagerij. ----- repressi hand in hand e eerste (nadat hij r de tns- erkt wordt me vijf danser.. 20.15 uur, Schouw- se pretenties, or 59 (124 min.). g 15 december 22.30 uur. Kultureel Sentrum. Schouwburgring 25, Tilburg - tel 422122 Imitation of life ;en sluiten n The Marx D1 Zocoanuts», g idway-shows, speel op Long Island. 1 Film in Regie: Juwelier - Horloger Schouwburgring 27, Tilburg The Marx Brothers in «Animal Crackers» There’s always tomorrow zijn vrouw, Marion en, met zijn drie kindc ren. Als hij een avond alleen thuis is, kom Norma Miller op bezoek, het eerste meisje waar hij, nu al weer jaren geleden, verliefd op werd. De mogelijkheid op ping uit Z’*n nnKovro/linonJo U Vol RegieSerif Gören. Tot en met 16 de cember iedere avond om 20.30 uur, behal ve op zondag, in de filmzaal van de Stads schouwburg. Na 7 jaar in de gevangenis gezeten te heb ben ontsnapte vorig jaar november de ci neast Yilmaz Güney uit Turkije. In die 7 jaar schreef hij romans, gedichten en 3 sce nario’s die door Zeki Ökten en Serif Gören met gedetailleerde aanwijzingen van Güney verfilmd werden. Voor de film «Yol» waren op het moment van de ontsnapping net de opnamen achter de rug. De montage en einaafwerking van J- film kon Güney weer zelf ter handen ne- - üney on- aai Cannes Tien dagen iravas (Mis- n Palm voor Zij3 is tegen de i een man. Ze tto, een onge- -r.ert haar in het traditionele rolpatroon te dwingen. Ze zou haar zaak moeten opgeven, omdat het niet i vrouw, dat zij een slagerij drijft. - "gert. De verhouding loopt stuk en zij blijft eenzaam achter. Hing met werk van Jan van Theo L’Herminez en Ans Television by artists Een kabelsysteem in Toronto sponsorde John Watt bij de organisatie van zijn Televi sion by artists. De zes delen, gemaakt voor minder dan 10.000 gulden, zijn televisie én gaan over televisie. Robin Collyer demon streert in «Dam these hands» passief kijk gedrag bijvoorbeeld via een verklarende tekst die over het scherm glijdt. We denken dat we onderuit kunnen zakken, maar de tekst gaat steeds sneller, de verteller blijft er hakkelend in steken en wij zitten in ons hemd. Iemand rammelt met de keuzeknop onophoudelijk door alle kanalen heen, mompelend «ik leef hierop». Zondag 12 december 13.30 uur «Dam these hands», Robin Collyer, USA, 1982 «Vi deo», Tom Sherman, Canada, 1982. Eind van de maand, om precies te zijn van 26 december t./m. 31 december, is een aan tal theatervideotapes beschikbaar van o.a. Festival of fools, en internationale theater groep KisS. Waarom de Slaapvoorlichter uw donsdekbed speciaal voor u maakt. behaaglijk warm, de ander juist prettig koel. Slapen is dus 'n persoonlijke zaak. En de besté manier om aan uw nachtrust te komen, is de manier die uw eigen lichaam zelf kiest. Normale dekbedden houden daar geen rekening mee. Voor u zijn ze te warm. Of misschien niet warm genoeg. Daarom maakt uw Slaapvoorlichter uw eigen donsdekbed speciaal voor u. Zoals u het ’t liefst wilt. Nieuwe Komedie brengt in de Stu- -zaal twee toneelstukken onder de I «Geslacht» De kampioen traint strijd van Michel Deutsch en het bos...» van Franz Xaver jeze twee stukken hebben als «irnst, dat zij beiden een vlijm- analyse vormen van traditionele In het kader van de reeks folkoptredens, I georganiseerd door de Tilburgse Stads- t schouwburg, vindt op woensdag 15 de- cember om 21.00 uur een optreden 1 plaats van de Hongaarse folkjazzforma- 11 tie Makam es Kolinda in de Studio-zaal. Makam es Kolinda zijn twee woorden om Het een oude, uit Perzië afkomstige stijl van irp- jaar proviseren te beschrijven. v De groep brengt een synthese van enerzijds folkmuziek uit Hongarije, Roemenië, Bulga rije en Joegoslavië en anderzijds akoestiese, improvisationele jazz. Dit laatste maakt een optreden van Makam es Koli interessant voor een grote groef ’--‘-bers. iviaKam es bezet’'"” gaduLu, duikt? --*J zar.D„ zang), Endr gi (bas). Voor nadere informatie en/of reservering: Restaurant «Den Schout» Oranjestraat 4, Tilburg-Centrum (tussen Paleisring en Emmastraat). Tel. 013-434512-674394 ■In Imitation of life laat Sirk ons kennis maken met vier struisvogels: vier vrouwen die hun ogen sluiten voor wat hun in hun eigen leven niet bevalt, wat ze daar niet willen of kunnen zien; vier vrouwen die daardoor een onecht leven leiden met alle gevolgen van dien, voor hun zelf en voor hun relaties. Lora Merdith is een weduwe, die als actrice carrière wil maken en ook maakt. Daar is ze op 1 gericht en daardoor heeft ze geen oog voor Steve Archer, die haar zijn liefde aanbiedt, daar door ziet ze de negerin Annie slechts als huishoudster, heeft ze geen oog voor wat haar eigen i dochter Suzy bezielt en onderkent ze de problemen van Sarah Jane, de dochter van Annie [niet. Annie heeft zich vastgebeten in haar huishoudstersrol en speelt de altijd begrijpende moe der. Door dit laatste kent ze Suzy beter als haar eigen moeder, maar kan ze de problemen van Sarah Jane niet begrijpen. ■Sarah Jane accepteert niet dat ze zwart is. Ze ontkent daardoor haar moeder en probeert yoor blank door te gaan. Lucy leidt geen eigen leven, ze imiteert haar moeder en wordt zelfs Btari.oM steve Archer. truisvogels voegt Sirk samen tot een adembenemend drama van onechtheid, val- onbegrip en moeder-dochter conflicten. in het kader van het thema melodra- 1 de film. Douglas Sirk. Met: o.a. Barbara Stanwyck. U.S.A., 1956 (84 mm) Woensdag 15 december 20.30 uur. Filmzaal Kultureel Sentrum. Gustav Klimt geschilderd werd. James Vin cent heeft zich zowel door de wereld van Klimt als door de muziek van Martinu -j(Toccata e due Canzione) laten inspireren een beetje aparte plaats in in zijn tot een ballet, dat te maken heeft met ver- doordat choreografie en muziek zich nietiging binnen een zelf gekreëerde en uit jrafie op twee verschillende fronten lijken af te fantasie geboren situatie. Aan deze racek spelen. De vorm doet dan ook sterk denken choreografie van James Vincent (na< - aan de Japanse Noh-spelen. al enkele jaren suksesvolle balletten voor «Msa Glagolskaja» (De Glagolitische Mis) Aspirantengroep van het Nederlands Dar is het grootste ballet van Kylian zowel in theater gemaakt heeft) wordt meegewer l--i» j--■> -1. ^oor vier danseressen en vijf dansers. Op vrijdag 10 december, burg-zaal. ■MM.W| js Janssen neemt een groot aantal van komposities voor zijn rekening. Bij de rovisaties wordt uitgegaan van alle <bare mogelijkheden die de bezetting van geheel solistisch tot kollektief Jt aangetreden. VERLOVINGSRINGEN voor een gouden toekomst VÜij tonen u gaarne de opnieuw uitgebreide collectie in gladde en bewerkte modellen of ringen met briljant. De hele serie is in ten: dynamiek. Sinds kort put Hans Lie zijn inspiratie uit een andere bron: het naakt. In de tentoon stelling zijn al enkele studies in houtskool op papier te bekijken, en Hans schilderstijl ken nende kan men zich al een voorstelling ma ken van hoe dat er op doek en in kleur uit zal gaan zien. stwerk van de week is een initiatief van uitleen. Wekelijks motiveert zeres waarom een werk uit de 1 zijn/haar speciale voorkeur heel ander werr tentoonstelling een feit zelfs niets meer, dat koi Annet ekspos goed vindt, w Die persoonl staan voorop, i wat meer naar Daarvoor is he bantse kunstena_. onachtzaamt ze de niet, ook met her d. Het werk beschouwin Met een speciale machine vult hij die met echte, onversneden dons. Om u dat te garanderen, importeren de Slaapvoorlichters htet zelf. Uw eigen persoonlijke dekbed voor uw eigen persoonlijke slaapkomfort Het kost u niets maar natuurlijk is ’t wel een stuk beter. U zult er jarenlang plezier van hebben. Dat garandeert de Slaapvoorlichter u. Nieuwe komedieGeslacht Dinsdag 17 december om 20.30 uur. f)e kampioen traint voor de strijd» toont De Nieuwe Komedie brengt in de Stu- ons de benepen burgerman, die heen en dio-zaal twee toneelstukken onder de weer pendelt tussen zijn vrouw en maïtres- -- titel «Geslacht» De kampioen traint se. Hij misbruikt beiden en speelt ze tegen begint een verhouding i voor de strijd van Michel Deutsch en elkaar uit. Dit komt hem echter duur te schoold arbeider. Deze «Door het bos...» van Franz Xaver staan. Wanneer hij zijn maitresse heeft ver- traditionele rolpatroon Krötz. Deze twee stukken hebben als moord, omdat deze een te grote claim op, haar zaak m overeenkomst, dat zij beiden een vlijm- hem legt en hij zo zijn imago van nette bur- past bij een - scherpe analyse vormen van traditionele, ger zou kunnen verhezen, wordt hij door Martha weigert, menselijke gedragspatroon. zijn eigen vrouw vergiftigd. en zij blijft eenza, Turks Specialiteit Restaurant 36,— 6 gangen Kerstmenu 25-26 dec. Cocktail-Hors d’Oeuvre-Sw A Gegrilde kalkoen Dessert - Koffie Tijdig serveren J Annet van I seert tot 20 Lie. Hoewel rr?~ - tie van de Kunst naar de tentoonstelling van kans heeft gehad dat zijn werk «het kunst dat zijn werk altijd is uitgeleend. Annet van Esch begon enkele jaren geleden met het organiseren van tentoonstellingen in haar galerie «de Ganzerik» in Oisterwijk. Liefde voor kunst is haar drijfveer. Al vroeg vatte ze belangstelling op voor kunstge schiedenis, wat op school dan ook haar lie velingsvak was. Ze was (en is) frekwent be zoekster van tentoonstellingen in galeries en musea. Langzaam maar zeker ontstonden serieuze plannen daar zelfs haar beroep van te maken. In Nederland is een zeer behoorlijk aanbod op gebied van beeldende kunst, maar een hoop daarvan was volgens Annet in Bra bant niet te zien. Die mogelijkheid wil A net in haar galerie bieden, zij presentee wat hier nrl“ weest en naars uit q drukkelijk «in principe», fen wordt door werk van ze met het grqptste gemak van dat pril af (Hans Lie als illustratief voorbeeld). Annet heeft een beetje moeite met het zien van heel jonge kunstenaars, zij maken haar onzeker. Ze moet haar tentoonstellin- de ontwikkeling van deze gen ver vooruit plannen en jonge kunste- de figuren van de judoka naars ontwikkelen vaak erg snel. Op het straheren. Het is dat je wi moment van de afspraak maken ze vaak gangspunt was. maar uc heel ander werk dan op het ogenblik dat de rejt worc]( (of ze maken uw. komt ook voor). ■oseert alleen werk dat ze zelf waar ze door getroffen wordt, inlijke voorkeur en kwaliteit p. Ze is van plan in de toekomst r buiten te treden, beurzen e.d. is het wel interessanter met Bra- taars te komen, daarom ver- e de kontakten met hen zeker -...a, ook met hen wordt een relatie opge bouwd. Het werk van Hans Lie vond ze (rij eerste beschouwing meteen «te gek», en nu het in haar eigen omgeving hangt blijft het boeien («en je kijkt kritisch als het bij je hangt«Ook al bekijk je de schilderijen decimeter voor decimeter, er valt zelfs in die vroeg onderdelen geen zwakke plek te ontdek- istge- ken». Wat haar het meest aantrekt in het werk van Lie is het schilderachtige, in de zin van het liefdevol omgaan met de verf. Hoewel de tentoonstelling van Hans Lie werk uit verschillende fases laat zien, één as- pekt hebben ze alle gemeen, nl. de abstrakt ekspressionistische aanpak. In chronologische volgorde stuiten we aller- eerst op zijn schilderijen van sterk vergrote zien. Die mogelijkheid wil An- irisekten, die in vergelijking tot wat daarna naai galerie bieden, zij presenteert kwam «statisch» genoemd kunnen worden er nog niet of nauwelijks te zien is ge- (hoewel het moeite kost bij Hans Lie van en dat zijn in principe geen kunste- statisch te spreken). In de periode daarna uit Tilburg of de regio. Ze zegt na- wijdde hij zich letterlijk en figuurlijk aan de :lijk «in principe», want als ze getrof- judosport. Om de juiste houdingen e.d. te >rdt door werk van een van hen wijkt kunnen weergeven vond Hans dat hij zich het grqotste gemak van dat principe eerst zelf de judokunst meester moest ma ns Lie als illustratief voorbeeld). ken. Alleen dat stelt hem in staat de essentie heeft een beetje moeite met het laten van de houdingen van de wervelende, vallen zij maken de judoka's voor de volle 100 te raken. In oonstellin- de ontwikkeling van deze judoperiode zie je J -J ka’s steeds meer ab- t je weet dat judo het uit ar de doeken verworden trakte kleurkomposities. één begrip samen te vat- Donderdag 16 december 20.30 uur in theaterzaal van het Kultureel Sentrum. Met Guus Janssen (piano), Maud Sauer (hobo, Turkse hobo), Annemarie Roelofs (trombone, viool), Michael Moore (basklarinet, altsax), Wim Janssen (slagwerk), Ab Baars (sazen), Raoul van der Weide (contrabas, cello). f Het Guus Janssen Septet speelt geïmprovi- Guus seerde muziek. de kc Soms wordt deze tijdens het konsert geheel impre verzonnen, ook ontstaat zij vanuit gekom- denkt poneerde stukken van de hand van de or- b,oJ' Esch, eigenaresse van galerie de Ganzerik aan de Lind in Oisterwijk, ekspo- I) december a.s. werk van de in Tilburg wonende en werkende kunstenaar Hans men gewend is dat in deze rubriek een Tilburger een kunstwerk uit de kollek- unstuitleen kiest, zijn we nu eens zelf het gebouw uitgegaan om te gaan kijken oonstelling van Hans Lie, die wel werk in de Kunstuitleen heeft, maar nooit de werk «het kunstwerk van de week» werd, om de simpele reden De eerste voorstelling die het Neder- De voorstelling wórdt begeleid door het Ne- lands Danstheater dit seizoen in Tilburg derlands Balletorkest o.Lv. dirigent David verzorgt (er volgen er nog twee), bevat Porcelijn. «November Steps» is het «Japan- drie balletten: «November Steps» in se» ballet, dat Kylian in 1976 maakte. Het een choreografie van Jiri Kylian op mu- neemt een beetje aparte plaats in in zijn ziek van Toru Takemitsu, «De oeuvre doordat choreogrC.LL Glagolitische Mis» in een choreografie op twee verschillende fronten lijken af te van Jiri Kylian op muziek van Janacek spelen. De vorm doet dan ook sterk denken en «Mada» in een choreografie van Ja- aan de Japanse Noh-spelen. mes Vincent op muziek van Martinu. «Msa Glagc':': is het grootste ballet van Kylian zc bezetting (elf danseressen en elf dansers) als in de muzikale begeleiding een groot koor (het Kühn Mixed Choir uit Bratislava o.l.v. Pavel Kühn), het Nederlands Balletorkest en vier internatonale solisten Anne Marie Drur (sopraan), Myra Kroese (alt), Justin Lavender (tenor) en Bernhard Kruysen (ba riton). Zij voeren de imposante Glagolitische Mis van Janacek uit. Overal op de wereld heeft dit ballet grote indruk nagelaten sinds de première in de zomer van 1979 in Florence. De «gebeurtenissen» in dit ballet worden voor een groot deel be speeld door de muziek, maar ook door de omgeving zoals Walter Nobbe die heeft ont worpen de aanduiding van een bos, uit zicht biedend op een wijds landschap. Het ballet «Mada» is genoemd naar Mada Primavesi, een vrouw die in 1912 door Aspekten van realisme Tentoonstelling den Berg, Tucu i_« ■■cim Markus. Nog t/m 12 december is in de Eksposi- tieruimte van het Kultureel Sentrum de ekspositie «Aspekten van realisme» te zien. .Drie kunstenaars uit Brabant, Berg, Theo L’Herminez en Ans poseren 45 olieverven die een lijke visie op het realisme laten zien.' Naar aanleiding van deze ekspositie hebben zo’n dertig jonge mensen van de «Akademie Mens en Arbeid» van de hogescl burg een taalproject gemaakt. Een 40-tal inzendingen liggen gebundeld ter inzage bij de ekspositie. Hier onder een van devnzendingen geschre ven door René van Wayenburg. Geïnspireerd door Ans Markus’ zelfportret. ZELFPORTRET Als in het laatste uur Het masker mijn gezicht verlaat zijn er witte windsels, mijner pijner gelaat Als in het laatste uur Mijn gezicht niet eens bestaat dan betaal ik zware huur Als in het laatste uur Het masker mijn gezicht verlaat Als in het laatste uur Het masker mijn gezicht verlaat dan is er niets, alleen een hiaat Als in het laatste uur Mijn gezicht tot stof vergaat Dan blijft er leegte, 't gedoofde vuur Als in het laatste uur Het masker mijn gezicht verlaat iitie. deai Mark «Door het bos...» is het tha, de eigenaresse van e, een hardwerkende zakenvrouw van veertig, die behoefte heeft aan ■”gint een verhouding met Ott_, probeert haar in te dwingen. Ze van t. Jan van den is Markus èks- zeer persoon- :hool in Til- Zo’n bij. op zaterdag 11 l alle zalen van de scho ’’-t Blèr- en Leutereen jaar georganiseerd in san Kamavalsvereniging De Dit jaar zullen alle mu: tonpraters - de studio- laatste maakt een cours zal Lolinda zeker ook gekozen e groep jazz-lief- zicïi hier hebbe Makam es Kolinda speelt in de volgende ezettingPéter Dabasi (mandaloncello, ~.dulka, viola, zang), Szabolos Szoke (ga- ulka, viola), Eszther Matolcsy (viool, viola, ing), Zoltan Krulik (gitaar, perkussie, Endre Juhasz (hobo) en Péter Kosze- K Sirk gebruikt de eeuwige driehoeksverhou- r ding in deze film om te laten zien hoe een k man gevangen zit in een klein burgerlijk r mei RegieVictor Heerman. Vrijdag 10 en vler negers wordt binnengedragen om aan F zaterdag 11 december om 22.30 uur in de een partijtje van de deftige dame luister bij - J t filmzaal van de Stadsschouwburg. te zetten. Tevens zal een kostbaar schilderij verfilmd werden. worden onthuld, in Europa aangekocht Voor de film «Yol» waren K, Deze tweede film van The Marx Brothers door de beroemde kunstverzamelaar Ros- van de ontsnapping net de opnamen evenals hun eerste «Cocoanuts», gebaseerd coe W. Chandler. Behalve de schilderkunst de rug- De montage en eindafwerkir fr’ op een van hun Broadway-shows, speelt in wordt in deze film ook Het Grote Toneel op de film kon Güney weer zelf ter han< R' Rittenhouse Manor op Long Island. Me- de hak genomen, met name als Groucho en- men- Tot me> van dit jaar bleef Gür K vrouw Rittenhouse wordt gespeeld door kele monologen declameert in de stijl van dergedoken en kwam toen naar K- Margaret Dumont, de deftige matrone, van O’Neil. En het is natuurlijk in «Animal voor de presentatie van «Yol». T F wie Groucho later zei dat ze zijn grappen Crackers» dat het beroemde lied Hooray later was hij samen met Costa-Gr E maar half begreep. Groucho speelt Captain for Captain Spaulding» ten gehore wordt sing) de winnaar van De Gouden p Spaulding, een ontdekkingsreiziger die door gebracht. de beste film van het festival. 1 In «Yol» kombineert Güney de verhalen van vijf mannen die een week vrijaf krijgen uit de strafgevangenis van Imrali. Allen rei zen naar de plaats waar hun familie woont. Eén van hen valt al snel af, omdat bij een Dankzij"dè b< militaire kontrole blijkt dat hij zijn papieren schnjVer v; kwijt is. Voor de anderen blijkt in deze Spaarvarken»' die ze koesteren i een systeem, waarin miïi- en morele onderdrukking Al twintig jaar komen in een Frans provin- B êaan- ciestadje een paar vreedzame kleinburgers 1J bij elkaar om te kaarten. Hun leven is alles- M behalve opwindend, er gebeurt vrijwel niets 11 en ongemerkt wordt men ouder. M Tijdens een van de wekelijkse kaartbijeen- komsten wordt het spaarvarken, dat de kaartspelers een jaarlang met munten heb ben gespekt, feestelijk geslacht. Na een uit gebreid debat wordt besloten tot een geza menlijk uitstapje naaf Parijs. De volgende dag treffen we onze provincialen in de we reldstad Parijs aan. In één klap verandert hun bezadigde leventje. Ze belanden in een afzettersrestaurant, in de gevangenis, raken verzeild bij een huwelijksmakelaar en moe- ngenleeioen ten tens,otte’ zonder een stuiver op zak, m van zijn overnachten op een bouwterrein i terugkomt ,Vla udeze kl“cht w°rden de sluimerende hem met de woorden: «De bes- k«chten tot kriminahteit en anarchie aan- daar, eentje als hij komt terug». getoond- dle m rechtschapen burgers wak- at bij de politie, maar wordt spóe- ker worden gemaaltt, wanneer nj zich in een Jagen omdat hij zich in diensttijd toestand van volkomen ontreddering bevin- n hoer heeft laten verleiden. Hij den’ “He‘ Spaarvarken» wordt gespeeld uithandelaar, verkoopt zijn waren 'door a’ bPet,rauLasAUr’ ST Koetse^Gees binnenplaatsen. Zijn «grote liefde» is Linnebank, Johan Ooms, Eric Schneider en met hem getrouwd, omdat hij onder Sjem Vr°om. De vertahng. stand was. Zijn vrouw houdt niet van °P_ ™°ndag 13 en dinsdag 14 december tn de sm alleen maar; hij ontvlucht ^ouwburg-zaal. slvuldig cafébezoek. Na een hi; huis ne- o. hem. Hij troost in zijn stamkroeg en ia systematisch kapot. Na de i zijn vrouw en de nieuwe srder. Publiekstheater Het Spaarvarken Het Publiekstheater brengt in een regie van Hans Croiset de sociale komedie «Het Spaarvarken» van Eugène Labiche bewerkt door Botho Strauss. de bewerking van Botho Strauss - -. - vt,ijver van «Groot en Klein») is «Het Zoor de anderen blijkt in deze Spaarvarken» geen salon-komedie, maar I r weinig overbhjft van de illusies een socla]e komedie geworden, het I teren over het «vrij» zijn. Ze zijn pOrtrel van een moreel en financieel bank- 1 gevangenen van je taire repressie Jen hoe een ontsnap8 'n 0318606 W3ara3n f e" scenario: Rainer Werner Fass- m in gevangen zit in een klein burgerlijk mi- TherëT^always tomorrow is een materia- wï an. Hans Htrschmüller, Irm Her- F heu Clifford Groves, een rijke zakenman, hstische analyse van een mans leven in ter- mann Hanna Sch lla K voelt zich met gelukkig in zijn huwelijk met men van zijn huis, werk, gezin en klasse. BRD l972 ,g9 Vrijag 17 december 20.30 uur. Filmzaal Kultureel Sentrum. Hans Epp was in het vreemdeling gegaan om de liefdeloze zorgen van” zijn moeder te ontvluchten. Als hij terugkomt begroet ze hem met de woorden: «De bes ten blijven c' Hans gaat h dig ontslag door een hoer heeft wordt fruithandelaar, op binnenplaatsen. Z haar stand was. Zijn v.UUn uuuui i hem, kwetst hem alleen hij zz haar door veelvuldig cafébezoek. 1 H hartaanval moet hij een knecht in I men. maar zijn vrouw bedriegt he vM zoekt wederom troost in zijn stamki «H zuipt zich daarna systematisch kapot JL begrafenis gaan -i.- knecht samen ver De belangstelling voor het Blèr- en Leu terconcours van de Camavalsstichting Tilburg was vorig jaar overweldigend. '**’n 1800 mensen woonden dit gebeuren Daarom zal het komende concours ’"'erdag 11 december plaatsvinden in -1 de schouwburg. ■■’erconcours wordt ieder ”_samenwerking met de e Fènpruuvers. luziekgroepen en ale rs zowel in de schouwburg-zaal als o.udio-zaal optreden. Tijdens dit con- zal het Tilburgse Kamavalslied 1983 i worden. Een deskundige jury zal - .„ermee bezighouden in de schouw burg-zaal. Daarnaast zal ook het publiek een keus kunnen maken. Na afloop van dit feest wordt vervolgens een plaatsje opgeno men waarop het Tilburgse kamavalslied komt te staan en op de B-kant het lied, dat de publiekprijs won. Naast het «blèren» gen) wordt er ook

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1982 | | pagina 17