I
I
I
I
I
I-
II
I
i
f
1
I
i Kil
i
J
>g
i!
1
i
1=
lr
J E
JS: ssssïss
,?S:
Douane-unie:
in
I
GEBRUIKTE AUTO-BEURS
Johannes Passion
in Heikese kerk
ZIJN OFFSHORE-
SPECIALISTEN
OPLEIDEN
NEDERLAND
GAAT ZELF
""E
ssx fiat.
;:x:
Door Zuid-Nederlands Kamerkoor
St
asx
axs"»
Uranium op de weg
,S:: sxissts;:
een proces van lange adem
-’■B
Donderdag 18 maart 1982 pagina 23
1982 pagina 22
DETILBURGSE KOERIER
bouwjaar
uitvoering
km-
stand
prijs
autobedrijf
Penissen. Burg Jansenstr 52
6 950,-
57.000
schuifdak
P. Smulders, Goirkestraat 144a-146
8.000,—
11.500
ster' 1.45
W.A. Holland, H.v. Brabant!. 100
46.000
Aut.
9.250,—
1980
ing: h
insta
C. Bertens, Geminiweg 39
7.500,—
128.000
3 mnd. voll. gar
1977
stuk 5,10
radio
ster' 1,45
radio
LPG, schuifd.
Renova, Spoordijk 72-74
65.000
LPG, radio
17.500,—
W.A. Holland. H.v. Brabantl. 100
ater' 2,75
3,05
eter’
loegde
eter' 1,35
Autonova, Ringbaan Noord 95
1979
48.000
rad., 3 m. gar.
8.950,—
T-roof, el. ram.
146
spec. uitv.
67.000
leeig.
LPG, radio
75.000
AVOND
1977 58.000 rad.-cass’, airco.
1981 8.000 rad.-cass., airco
IK
63.000.
3 mnd. gar
100
58.000
3mndGgar.
67.000
5-drs.
25.000
17.000
43.000
9.500-
W.A. Holland, H. v. Brabantl. 100
1979
29.000
radio, vinyltop
I
5-drs.
LPG
LPG
Denissen, Burg. Jansenstr. 52
1978
67.000
leeig.
10.950,-
f
LPG
Bij de Tilburgse Autobedrijven is het ook iedere donderdag KOOPAVOND
Het Zuid-Nederlands Kamerkoor.
8
De bezetting voor deze uitvoering be
staat uit
Hans Bol uit Tilbti
raar viola da gaml
en donderda
11.30 uur met
i zondag).
uur, zon-
eter’ 1,45
ater’ 1,05
ster’ 0,75
jk lei-
Jeder-
84.000
72.000
19.000
48.000
30.000
36.000
36.000
40.000
55.000
45.000
60.000
40.000
22.000
30.000
34.000
34.000
27.000
63.000
55.000
25.000
68.000
35.000
SJPG9
ELEN
eter’ 2,50
don-
11.30
LEN
eter’ 1,70
1979
54.000
13.000
29.000
6.000
15.000
21.000
25.000
6.000
58.000
staan
gen
land,
als nieuw
schuifd.
AUSTIN
Allegro 1500
lemen t e
dat kort
plent
demc
ALFA ROMEO.
Alfetta 2 liter sept. 77
AUTOBIANCHI
A 112 Elegance 1979
goed
ondt
finai
dyns
WOK
interes
maal in
<e en ad-
tgevoerd.
imis-
Par-
IX: SS!™»
LPG
trekhaak
leeig., 3m. g.
vele acc. 3 m.g
LPG 3 m.g.
3 m. voll. gar.
«ese Gemeens
-trekkelijk
w ser 900 tor
sn vewachten de 1
lijnen)
ipend
ihei
IGEN
36>
/erlijdensrisiko'
inde kosten.
tweg 115
3-364066
S::
5-drs. ANWB-gek
LPG
._nova, Lr-
ïs van de
èrelaan 83
14,55
22,50
17,50
27,40
EN
eter' 2,10
eter' 2,75
SeP1980
nsenstr. 52
-^.lissen, Burg. Jansenstr 52
Denissen, Burg. Jansenstr. 52
L Holland, H.v. Brabantl. 100
*ss 63"£t92,"
ZS-ÏÏS
6 mnd. voll. gar.
6 mnd. voll. gar.
6 mnd. voll. gar.
6 mnd. voll. gar.
6 mnd. voll. gar.
6 mnd. voll. gar
ssts
mnd. voll. gar.
mnd. voll. gar.
9.975,- Denissen, Burg. Jansenstr. 52
16.975,- Denissen, Burg. Jansenstr. 52
6.750,- Denissen, Burg. Jansenstr. 52
er de
.schrijven
pakket te
heeft ge-
um. 1980
apr. 1979
mei 1979
feb. 1979
mrt. 1979
sept. 78
CHEVROLET.
Citation 1980
26.000
59.000
53.000
46.400
20.813
42.000
31.000
33.000
53.641
66.000
45.000
65.000
62.000
35.000
69.000
60.5336
71.000
Jurg, r
met dezelfde bezetti
inspanning en finar
de laatste plaat
begint een opstapcursus aan de Dagmavo voor Volwassenen de
z.g. Moedermavo. Ieder, die het plan heeft deze Mavo het komend schooljaar te
gaan volgen of zij die zich eerst willen oriënteren voor zij die beslissing nemen,
kunnen aan deze opstapcursus deelnemen.
AUDI
100 GL
BMW
320
320 Aut.
323!
518
728 Aut.
14 9W- Aulonova. Hmgb'aan Noord 35
,S:
S3:
’;x
'IS:
24*Break Diesel
RENAULT
?8TTLS
ROVER
3500
TOYOTA
30 Luxe 4-drs.
Tercel Luxe
Corolla stat.
Tercel 4-drs. L
Corolla Cpé.
Carina Luxe
SïïS-x
Corona Liftb.
CelicaXTTarga
Cressida Hardt.
Sportsw. Luxe
ISStn»
'?="coïï’L
tS.lS?ST
Carina Luxe
radio
leeig., LPG
Renova, Spoordijk 72-74
Autonova, Ringbaan Noord 95
K.v.d. Boom, Goirkestr. 25
ring
onde
dirigent
van het I
De algehel
den van Jo
der en opr
lands Kam
Inlichtingen
stichting Pr
De voorverkoop van toegangskaarten Opstapcursus Dagmavo
is aan het kantoor van het Streek 1
VVV, Spoorlaan 416a, Muziekhandel Maandag 3 mei
Spiero, Willem II-straat 4 en Jan van
Laarhoven, Wilhelminapark 7, alle te
Tilburg en op de dag van de uitvoering
aan de kerk.
6 m. voll. gar
leeig., 12 m. gar
radio, 12 m. gar
radio, 12 m. gar.
leeig., 6 m. gar
leeig., 12m. gas.
leeig., 12 m. gar
leeig., 12 m. gar.
12 m. gar.
leeig., 12 m. gar.
fabr.gar.
6 m. gar., 5 versn.
leeig., 6m. gar.
1e eig., 12 m. gar.
LPG, 3 m. gar
leeig., LPG
1977
1980
1979
1980
1981
1979
1981
okt. 1980
nov. 1978
MITSUBISHI-
Galant Aut.
Galant 1600 EL
Galant 2 I.GLX
Galant 1600 GL
Colt 1400 GLX
Coltl 400 GT
Colt EL
L 3Ö0 Bestel
Lancer 1400 GL
Colt 1200 EL
Colt 1200 EL
Lancer
MORRIS
Marina 1804
OPEL
Kadett 13 M
Rekord C L 5-drs.
Kadett Coupé
Rekord 2.0 S 4-drs.
Kadett City
Kadett Berl.
PEUGEOT
Vanuit de kerncentrales wordt zeer veel onderzoek en moeite gedaan om
de beveiliging van kerncentrales te verbeteren. Maar zelfs als worden alle
garanties voor veiligheid geboden, het gevaar van bestraling of aantasting
van bevolking en milieu zal nooit helemaal
Het vervoer van zowel onbewerkte
(uranium, thorium, enz.) als bewerkte
kernstoffen (zoals plutonium) en het
vervoer van radio-actief afval van
kerncentrales of opwerkingsfabrieken
levert inderdaad een reeks bijzondere
problemen op. Voor het vervoer, dat
zowel over de weg, rails, zee of door de
lucht geschiedt, wordt gebruik ge
maakt van niet speciaal beschermde
infrastructuur (resp. wegen, stations,
havens en luchthavens). Daar komt
nog bij dat personeel dat betrokken is
bij het laden en lossen niet zoals het
personeel van kerncentrales een spe
ciale opleiding heeft genoten.
zojuist
lgende jaar
uitvoering
nibliceerd. Dit
resultaten die
r van hun be-
ca. honderd uitvoerin-
J-r in Engeland, Duits-
.rijk en België. Vooral de
i van de Johannes Passion
;n Tilburg, de voorgaande
;n, kenden zeer goede kritieken.
i van dit jaar gaan zij een achtdaag-
Z*±n:;.,_ I" lijn van de o
meenschaf
van de Ge
CITROEN
G Special
G Special
G Special
G Special
GS Club Break
GS Cl. Break Matic
Dyane6Comm.
LN-A
LN
Visa Club (zwart)
CX Reflex
CX 2400 GTI
CX 2500 Dies. Pal.
CX Athena
DAIHATSU
Charade 3-drs.
DATSUN
Violet Sport Cpé
280 ZX
Sunny GL
260 Z Sportcpé
Cherry de Luxe
Cherry de Luxe
Cherry Coupé
FIAT
1281100
Ritmo 65 CL
FORD
Taunus 1600 St. L
Escort 1.3 L aut.
Escort 1100 L
Escort L
Fiesta L
Taunus1600 L
Taunus 2000 L
HONDA.
Accord Aut.
JAGUAR
XJSAut.
XJ6 4.2Aut.
MAZDA
323 ES5
323 ES3
MINI
1100 Spec.
1000 SL
1000 Aut.
1000 Aut.
1100 Spec.
1100 Spec.
Metro 1.3 S
1000 Aut.
850 L
maar ook van ver daarbuiten, is weer verzocht, zo
ting als in de voorgaande jaren te komen.
anciële offers is dit gelukt (m.u.v. de Christuspartij),
its door de medewerking van de gemeente Tilburg.
,S:
SS:
meldt, 16 jaar zijn of ouder.
De lessen van de opstapcursus worden
gegeven in de Mariamavo aan de
Hoogvensestraat 126 te Tilburg op
maandag- en donderdagmorgen van
09.15 tot 11.30 uur met een kwartier
koffiepauze.
Autonova, Ringbaan Noord 95
Denissen, Burg. Jansenstr. 52
Denissen, Burg. Jansenstr 52
C. Bertens, Geminiweg 39
ÏÏZÏÏÏSÏ
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova. Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Autonova, Ringbaan Noord 95
Het gebeurt nog steeds dat wanneer een toerist of zakenman de grens tussen twee
Lid-Staten van de Europese Gemeenschap overgaat hij op de traditionele vraag:
«Niets aan te geven?» moet antwoorden, dat hij de kofferruimte van zijn auto
moet openen of dat zelfs zijn portemonnaie eraan te pas moet komen om een of
ander invoerrecht te betalen. Zijn eerste reactie zal zijn dat hij zich afvraagt waar
de Gemeenschappelijke Markt dan wel voor dient. Het idee was toch de grenzen
af te schaffen...
1978
1979
1978
1978
1979
1980
1980-
1980
1980
1978
1979
1979
1979
1979
1979
1979
1979
1978
1978
1980
1979
1980
1980
1977
1980
VOLKSWAGEN
Derby GLS 1980 28.863
JéttaLS 1980 50.900
Golf LS nov. 1975 90.000
VOLVO
244 GL
343 DL
5.975,- Denissen, Burg. Janssenstr. 52
Open dagen
Wie belangstelling heeft voor deze nieu
we opleiding, kan voor meer informatie
terecht bij het Nautisch Technisch Col
lege «Noorder Haaks-», Ankerpark 27
in Den Helder. Ook bellen kan: tel.
02230-14880. Voorts is men van harte
welkom op de Open Dagen, te houden
op 20 en 21 maart (zaterdag en
Tijden: zaterdag 10.00-16.00 i<
dag 13.00-17.00 uur.
Autonova, Ringbaan Noord 95
P. Smulders, Goirkestraat 144A-146
P. Smulders, Goirkestraat 144A-146
Behoefte
Wtafom deze nieuwe op
scïillende motieven hebben daarbij
eei rol gespeeld. Eerstens natuurlijk t,e'
de behoefte die er bij het bedrijfsleven tTO 1
aai dit soort technische specialisten
bestaat. En die behoefte zal toenemen,
want de Nederlandse offshore-activi-
teiten blijven groeien. Waarom zou dit
werk niet door Nederlanders gedaan
luimen worden? En hiermee komen
we aan een tweede, niet minder be
langrijk punt: Het is voor ons land
zaak in deze zich razendsnel ontwikke
lende tak van technrek niet achter te
blijven. Natuurlijk geven de Amerika
nen de toon aan, maar dergelijke op
leidingen bestaan ook al in Duitsland
en Engeland, en ze draaien uitermate
goed. Een verdere achterstand kan ons
land zich niet permitteren. En dat niet
alleen omdat we een traditie op zee
Toekomst
Mén kan er zeker van zijn dat de afge
studeerde offshore-specialisten een
goede toekomst tegemoet gaat. De be
langstelling bij het bedrijfsleven is nu
al zeer groot. Ze hebben deze mensen
liever gisteren dan vandaag. Ook zul
len de verdiensten op een goed tot zeer
oried niveau liggen, want deze technici
ondergaan ontberingen en dat wordt
r'~ancieel vergoed. De offshore is een
dynamische bedrijfstak waar hard
wordt gewerkt. Bovendien is het altijd
jssant werk, waar men zich hele-
kan uitleven.
hebben hoog te houden maar ook om-
laten we wel lezen, de olie-indus-
...z één van de zeer weinige sectoren is
w'aar nog goede winst wordt gemaakt.
K.v.d. Boom, Goirkestr. 25
Kleine schaal
Het vervoer van radio-actieve produk-
ten in de Europese Gemeenschap ge
beurt nog op betrekkelijk kleine schaal
(in 1980 ongeveer 900 ton). Maar des
kundigen vewachten de komende tien
jaar een vervijfvoudiging. Daarom
moeten wij nu al de nodige maatrege
len treffen om voor het vervoer van de
ze produkten een optimale veiliheid te
garanderen. Tot op heden zijn deze
problemen niet op gemeenschapsni
veau maar op wereldniveau behan
deld. Dit gebeurde in het kader van de
Internationale Organisatie voor
Atoomenergie (IOAE) die in 1959
werd opgericht. De Lid-Staten van de
EEG hebben door toepassing van de
Het is de verwachting, dat de studen
ten die de opleiding hebben gevolgd,
in eerste instantie zullen gaan werken
bij een Nederlands offshore-bedrijf.
Maar de mogelijkheden om over te
stappen naar een buitenlands bedrijf
zijn zeker aanwezig. Op het moment
zijn rond de 550 offshore-installaties
in werking en meer dan 200 in aan
bouw. De olie- en gasindustrie heeft
een bij uitstek internationaal karakter.
het afgelopen jaar werden geboekt
evenals de werkzaamheden die het ko
mende jaar voorrang moeten krijgen.
De Commissie stelt vast dat na de eer
ste helft van 1979 de vooruitgang dui
delijk trager verliep. Alleen wanneer
de Lid-Staten erin toestemmen bepaal
de juridische en administratieve struc
turen aan te passen, hetgeen politiek
gezien een grote stap betekent, zal men
verder kunnen.
Tijd en moeite
De Commissie merkt op dat de werk
groep die deze problemen onder de
loep neemt onder het wakend oog van
de Raad van ministers van de Ge
meenschap veel tijd en moeite besteedt
aan de uitwerking van de technische
details inzake de maatregelen voor de
harmonisatie. Zij stelt daarom voor
dat de Raad het regelen van de techni
sche details inzake de uitvoering aan
de Commissie delegeert zodat de werk
groep zich volledig kan wijden aan de
economische en politieke aspecten van
de voorstellen. Tenslotte wijst de
Commissie erop dat bij goederencon
trole aan de grens binnen de Gemeen
schap de douane-formaliteiten, die
met veel moeite verlicht of zelfs geheel
geschrapt waren, vaak vervangen zijn
door nieuwe fiscale of statistische for
maliteiten. (Eurofocus)
Naast de school is een crèche aanwe
zig.
U kunt zich opgeven bij Het Tilburgs
Avondcollege, waarvan de Dagmavo
een afdeling is, op maandag-, woens
dag- en vrijdagavond van 19.00-22.00
uur en op maandag-, woensdag-, d
derdag- vrijdagavond van 09.30-1
uur.
AdresSint Odulphuslyceum
Noordhoekring 99, Tilburg
tel.013-426377
Een neuwe HBO-opleiding voor een industriële sector die nog volop in de lift zit:
Kom Jaar eens om anno 1982! Toch is het binnenkort zover. In september gaat
aan Iet Nautisch Technisch College «Noorder Haaks» in Den Helder de oplei-
ding«Algemene Operationele Technologie Petroleum- Gaswinning» van start,
een »oor Nederland unieke studierichting. Doel van de nieuwe opleiding: het afle-
ver<n van technisch specialisten voor de offshore-industrie, in eerste instantie in
Nelerland, wellicht ook daarbuiten. Een initiatief van de Heidenaren dat in krin
gel van onderwijs en bedrijfsleven met belangstelling wordt gevolgd!
Grondige voorbereiding
Bi het opzetten van de opleiding is tr^e’.
m:n in Den Helder niet over één nacht ^aai
ij< gegaan. Twee jaar lang werd inten
sief contact onderhouden met overheid
en bedrijfsleven over het leerplan vdn
de studie. Ook was het geen eenvoudi-
gi taak de juiste leerkrachten aan te
t’ekken, want voor een aantal typische
(olie- gasonderwerpen» heeft een
Zeevaartschool nu eenmaal niet de
kennis in huis. Voor deze vakken
moest een beroep gedaan op docenten
van verschillende TH’s en specialisten
uit de olie-industrie.
Den Helder is het centrum van de off-
shore-activiteiten op het Nederlandse
Continentaal Plat. Vele grote bedrij
ven hebben hier hun basis. Onafgebro
ken speuren naar nieuwe olie- en gas-
voorraaden. Het Nautisch College on
derhoudt met alle goede contacten.
Daarorri is het logisch dat deze offsho-
re-opleiding aan Den Helder is toege-
we'en, want we zitten er hier midden
in.
Pittig
De studie gaat 4 jaar duren. De oplei
ding valt onder het Hoger Beroeps On
derwijs en is HTS-gestructureerd. De
eerste 2 studiejaren hebben een alge
meen theoretisch karakter, het derde
jaar wordt door de studenten stage ge
lopen. In het 4e en laatste jaar tenslot
te vindt de vakgerichte specialisatie
plaats. Daarvoor kan men voorlopig,
twee richtingen op: «boortechniek» en
«produktietechniek». De boortechnici
zijn betrokken bij het uitvoeren van
proefboringen. Ze werken op voortdu
rend wisselende locaties. Als de boring
succes heeft en men besluit tot win
ning over te gaan, wordt hun plaats in
genomen door de produktietechnici.
Deze blijven langere tijd op één locatie
werkzaam.
Onlangs werd het vakkenpakket defi
nitief vastgesteld. Naast een aantal al
gemene vakken prijken er onderwer-
ipleiding? Ver- Pen °P als informatica, procestechno-
ebben daarbij lo8*e’ productietechnieken, ocianogra-
gespeeld. Eerstens natuurlijk fie’, «drilling-engineering», «mud-con-
efte die er bij het bedrijfsleven ‘ro1’’ «well-control». petrofysica mi-
ische specialisten ueubeheer... Een indrukwekkende lijst!
11 toer
We moeten inderdaad vaststellen dat
ondanks het féit dat in de afgelopen 25
jaar het verkeer tussen de EG-landen
onderling veel eenvoudiger is gewor
den, de douane-unie tussen de Tien
nog niet is bereikt. Wanneer we het
hebben over douane-unie bedoelen we
eigenlijk een tweeledig orgaan. Het in
terne deel regelt een vrij verkeer van
goederen tussen de Lid-Staten door
het afschaffen van de controleformali-
teiten; het externe deel harmoniseert
de regels voor het verkeer met landen
die geen lid zijn door invoering van
een complete, uniforme en efficiënte
douanewetgeving.
Zonder deze douane-unie is het niet
mogelijk een gemeenschappelijk han
delsbeleid te ontwerpen. Een finan
cieel autonome Gemeenschap of een
gemeenschappelijke Landbouwmarkt
kunnen niet worden opgezet en het
-economische en mo-
lelemaal ondenkbaar.
de oprichters van de Ge-
iap zou deze unie de hoeksteen
Gemeenschap moeten vormen.
Programma
De Europese Commissie heeft
voor het derde achtereenvolg
een «programma voor de i
van de douane-unie» gepi
programma vermeldt de i
Gedurende zeven weken krijgt men
één ochtend per week les in de vakken
rekenen en taal. Verder krijgt men de
nodige voorlichting over de verschil
lende vakken die op de Dagmavo ge
geven worden, zodat de keuze van het
vakkenpakket bij de inschrijving ver
gemakkelijkt wordt.
De kosten van de opstapcursus zijn
f25,-.
Aan het einde van de cursus is
sgenheid zich te laten inschr
>r de Mavo en het vakkenpa^
zen. Wie de opstapcursus heel
’d, hoeft voor de Mavo geen
rijvingsgeld meer te betalen.
tot de Dagmavo te worden toege-
n, moet men volledig lager onder
wijs hebben genoten en bovendien in
het kalenderjaar, waarin U zich aan-
D' jaarlijkse traditionele uitvoering van de Johannes Passie zal evenals de
vorgaande jaren in de kerk van het Heike te Tilburg worden uitgevoerd op
zoidag a.s., 21 maart. Waren het de vorgaande jaren avond-uitvoeringen, dit keer
zJ het een middag-uitvoering zijn. Aanvang 16.15 uur.
Cezien het bezoekersaantal van de voorgaande jaren, ca. 500, is dat verantwoord
e noemen.
Niet alleen vanuit Tilbi
mogelijk i
Na grote
niet in
7.950,- C. Berteris, Geminiweg 39
Howard Croock - tenor, die de belang
rijke evangelistenpartij zingt. Hij is een
zeer begaafde jonge tenor en thuis in
vele stijlen. Hij zingt over de gehele
wereld en is een Bachspecialist en druk
oratoriumzanger. Zijn plaat, Purcells
A rs en Duets, met hoge tenor is uitge
geven met wereldsucces.
Mendela Bronsgeest - sopraan, zij is
etn graag gehoorde sopraan en soliste
bj vele oratoriumverenigingen in bin
ten- en buitenland. Zij ontving de Bu-
naprijs en de prijs van de stichting
«Vrienden van het Lied».
Jard van Nes - alt, wist als enige van
de Nederlandse deelnemers aan het
25e Internationale Vokalisten Con
cours in Den Bosch, door te dringen
tot de finale, waarin zij behalve een
eervolle vermelding, ook de Bumaprijs
en de prijs van de stichting «Vrienden
van het Lied» ontving.
Harry van der Kamp - bariton, is een
jonge vooraanstaande zanger die,
naast het uitvoeren van een uitgebreid
ensemble-repertoir en oratorische wer
ken, ook nog lid van het' Nederlands
Kamerkoor is.
Aerde Kuyper - bas-bariton, geniet
vooral bekendheid als liederenzanger,
oa. voor «Vrienden van het Lied»,
maar ook is hij in het oratoriumvak
zeer bekend.
Gerard Dekker uit Son - orgel, hij is
Hoofdvakdocent clavecimbel, interpre
tatie en basso continuo aan het Bra
bants Conservatorium.
>urg - gamba, hij is le-
tiba en muziekgeschie-
23.750,- C. Bertens, Geminiweg 39
vermeden kunnen worden.
IOAE-aanbevelingen wettelijke
ministratieve procedures uitg
In september 1981 diende de conn
sie voor vervoer van het Europees 1
een voorstel tot een resolutie in
rtgeleden door het Parlement in
taire vergadering met enkele amen-
tenten werd aangenomen.
Werkgroep
In deze resolutie verzoekt het Parle
ment de Europese Commissie een spe
ciale werkgroep op te richten die be
last zou worden met de harmonisatie
van de bepalingen die nu van kracht
zijn In de Lid-Staten en de uitwerking
van aanvullende maatregelen. Door
middel van deze maatregelen zouden
speciale routes moeten worden opge
steld die zoveel mogelijk de dichtbe
volkte gebieden vermijden. Zij zouden
eveneens een speciale verplichte oplei
ding moeten instellen voor personen
die direct betrokken zijn bij het ver
voer van radio-actief materiaal en af
val. Tenslotte zouden zij de verant
woordelijkheden van expediteurs en
transporteurs beter moeten omschrij
ven. Het Parlement verlangde ook dat
het publiek op een adequate, objectie
ve en regelmatige wijze moet worden
voorgelicht over de verschillende
maatregelen die worden uitgevoerd zo
dat de ongerusthejd ,vap de bevolking
hieromtrent wordt weggenomen.
(Eurofocus)
denis aan het Conservatorium te
Maastricht.
Kees Dirkx uit Roermond - luit, hij is-
hoofdvakleraar luit aan het Conserva
torium te Maastricht.
Het Brabants Kamerorkest, bestaande
uit 13 strijkers en 5 blazers. Het is ont
staan uit de gelederen van het Bra
bants Orkest op een moment dat dit
niet meer aan de steeds toenemende
vraag naar concerten kon voldoen.
Zuid-Nederlands Kamerkoor uit Til
burg, bestaande uit 7 sopranen, 6 al
ten, 5 tenoren en 5 bassen.
In de afgelopen 12 jaar
a gaven zij ca. honde
waaronder in Engeland,
1, Frankrijk en België. Ven
uitvoeringen J‘ -
in Brussel er
jaren
Mei
se concer
Het Kamerkoor, en ook deze uitvoe
ring van de Johannes Passion, staat
onder leiding van de bekende organist-
t Jan Staudt, mede-oprichter
koor.
ele zakelijke leiding is in han-
Johan van de Ven, zakelijl
oprichter van het Zuid-Ne
tmerkoor.
aan het adres
’rofessor Gimbrèr
8'750,- W.A Holland, H.v. I
S::
B.OOa- W.A Holland. H.v Brabantl 10
11.500,- --
ten
ki<
vol
scl
On