I I I I I I- II I i f 1 I i Kil i J >g i! 1 i 1= lr J E JS: ssssïss ,?S: Douane-unie: in I GEBRUIKTE AUTO-BEURS Johannes Passion in Heikese kerk ZIJN OFFSHORE- SPECIALISTEN OPLEIDEN NEDERLAND GAAT ZELF ""E ssx fiat. ;:x: Door Zuid-Nederlands Kamerkoor St asx axs"» Uranium op de weg ,S:: sxissts;: een proces van lange adem -’■B Donderdag 18 maart 1982 pagina 23 1982 pagina 22 DETILBURGSE KOERIER bouwjaar uitvoering km- stand prijs autobedrijf Penissen. Burg Jansenstr 52 6 950,- 57.000 schuifdak P. Smulders, Goirkestraat 144a-146 8.000,— 11.500 ster' 1.45 W.A. Holland, H.v. Brabant!. 100 46.000 Aut. 9.250,— 1980 ing: h insta C. Bertens, Geminiweg 39 7.500,— 128.000 3 mnd. voll. gar 1977 stuk 5,10 radio ster' 1,45 radio LPG, schuifd. Renova, Spoordijk 72-74 65.000 LPG, radio 17.500,— W.A. Holland. H.v. Brabantl. 100 ater' 2,75 3,05 eter’ loegde eter' 1,35 Autonova, Ringbaan Noord 95 1979 48.000 rad., 3 m. gar. 8.950,— T-roof, el. ram. 146 spec. uitv. 67.000 leeig. LPG, radio 75.000 AVOND 1977 58.000 rad.-cass’, airco. 1981 8.000 rad.-cass., airco IK 63.000. 3 mnd. gar 100 58.000 3mndGgar. 67.000 5-drs. 25.000 17.000 43.000 9.500- W.A. Holland, H. v. Brabantl. 100 1979 29.000 radio, vinyltop I 5-drs. LPG LPG Denissen, Burg. Jansenstr. 52 1978 67.000 leeig. 10.950,- f LPG Bij de Tilburgse Autobedrijven is het ook iedere donderdag KOOPAVOND Het Zuid-Nederlands Kamerkoor. 8 De bezetting voor deze uitvoering be staat uit Hans Bol uit Tilbti raar viola da gaml en donderda 11.30 uur met i zondag). uur, zon- eter’ 1,45 ater’ 1,05 ster’ 0,75 jk lei- Jeder- 84.000 72.000 19.000 48.000 30.000 36.000 36.000 40.000 55.000 45.000 60.000 40.000 22.000 30.000 34.000 34.000 27.000 63.000 55.000 25.000 68.000 35.000 SJPG9 ELEN eter’ 2,50 don- 11.30 LEN eter’ 1,70 1979 54.000 13.000 29.000 6.000 15.000 21.000 25.000 6.000 58.000 staan gen land, als nieuw schuifd. AUSTIN Allegro 1500 lemen t e dat kort plent demc ALFA ROMEO. Alfetta 2 liter sept. 77 AUTOBIANCHI A 112 Elegance 1979 goed ondt finai dyns WOK interes maal in <e en ad- tgevoerd. imis- Par- IX: SS!™» LPG trekhaak leeig., 3m. g. vele acc. 3 m.g LPG 3 m.g. 3 m. voll. gar. «ese Gemeens -trekkelijk w ser 900 tor sn vewachten de 1 lijnen) ipend ihei IGEN 36> /erlijdensrisiko' inde kosten. tweg 115 3-364066 S:: 5-drs. ANWB-gek LPG ._nova, Lr- ïs van de èrelaan 83 14,55 22,50 17,50 27,40 EN eter' 2,10 eter' 2,75 SeP1980 nsenstr. 52 -^.lissen, Burg. Jansenstr 52 Denissen, Burg. Jansenstr. 52 L Holland, H.v. Brabantl. 100 *ss 63"£t92," ZS-ÏÏS 6 mnd. voll. gar. 6 mnd. voll. gar. 6 mnd. voll. gar. 6 mnd. voll. gar. 6 mnd. voll. gar. 6 mnd. voll. gar ssts mnd. voll. gar. mnd. voll. gar. 9.975,- Denissen, Burg. Jansenstr. 52 16.975,- Denissen, Burg. Jansenstr. 52 6.750,- Denissen, Burg. Jansenstr. 52 er de .schrijven pakket te heeft ge- um. 1980 apr. 1979 mei 1979 feb. 1979 mrt. 1979 sept. 78 CHEVROLET. Citation 1980 26.000 59.000 53.000 46.400 20.813 42.000 31.000 33.000 53.641 66.000 45.000 65.000 62.000 35.000 69.000 60.5336 71.000 Jurg, r met dezelfde bezetti inspanning en finar de laatste plaat begint een opstapcursus aan de Dagmavo voor Volwassenen de z.g. Moedermavo. Ieder, die het plan heeft deze Mavo het komend schooljaar te gaan volgen of zij die zich eerst willen oriënteren voor zij die beslissing nemen, kunnen aan deze opstapcursus deelnemen. AUDI 100 GL BMW 320 320 Aut. 323! 518 728 Aut. 14 9W- Aulonova. Hmgb'aan Noord 35 ,S: S3: ’;x 'IS: 24*Break Diesel RENAULT ?8TTLS ROVER 3500 TOYOTA 30 Luxe 4-drs. Tercel Luxe Corolla stat. Tercel 4-drs. L Corolla Cpé. Carina Luxe SïïS-x Corona Liftb. CelicaXTTarga Cressida Hardt. Sportsw. Luxe ISStn» '?="coïï’L tS.lS?ST Carina Luxe radio leeig., LPG Renova, Spoordijk 72-74 Autonova, Ringbaan Noord 95 K.v.d. Boom, Goirkestr. 25 ring onde dirigent van het I De algehel den van Jo der en opr lands Kam Inlichtingen stichting Pr De voorverkoop van toegangskaarten Opstapcursus Dagmavo is aan het kantoor van het Streek 1 VVV, Spoorlaan 416a, Muziekhandel Maandag 3 mei Spiero, Willem II-straat 4 en Jan van Laarhoven, Wilhelminapark 7, alle te Tilburg en op de dag van de uitvoering aan de kerk. 6 m. voll. gar leeig., 12 m. gar radio, 12 m. gar radio, 12 m. gar. leeig., 6 m. gar leeig., 12m. gas. leeig., 12 m. gar leeig., 12 m. gar. 12 m. gar. leeig., 12 m. gar. fabr.gar. 6 m. gar., 5 versn. leeig., 6m. gar. 1e eig., 12 m. gar. LPG, 3 m. gar leeig., LPG 1977 1980 1979 1980 1981 1979 1981 okt. 1980 nov. 1978 MITSUBISHI- Galant Aut. Galant 1600 EL Galant 2 I.GLX Galant 1600 GL Colt 1400 GLX Coltl 400 GT Colt EL L 3Ö0 Bestel Lancer 1400 GL Colt 1200 EL Colt 1200 EL Lancer MORRIS Marina 1804 OPEL Kadett 13 M Rekord C L 5-drs. Kadett Coupé Rekord 2.0 S 4-drs. Kadett City Kadett Berl. PEUGEOT Vanuit de kerncentrales wordt zeer veel onderzoek en moeite gedaan om de beveiliging van kerncentrales te verbeteren. Maar zelfs als worden alle garanties voor veiligheid geboden, het gevaar van bestraling of aantasting van bevolking en milieu zal nooit helemaal Het vervoer van zowel onbewerkte (uranium, thorium, enz.) als bewerkte kernstoffen (zoals plutonium) en het vervoer van radio-actief afval van kerncentrales of opwerkingsfabrieken levert inderdaad een reeks bijzondere problemen op. Voor het vervoer, dat zowel over de weg, rails, zee of door de lucht geschiedt, wordt gebruik ge maakt van niet speciaal beschermde infrastructuur (resp. wegen, stations, havens en luchthavens). Daar komt nog bij dat personeel dat betrokken is bij het laden en lossen niet zoals het personeel van kerncentrales een spe ciale opleiding heeft genoten. zojuist lgende jaar uitvoering nibliceerd. Dit resultaten die r van hun be- ca. honderd uitvoerin- J-r in Engeland, Duits- .rijk en België. Vooral de i van de Johannes Passion ;n Tilburg, de voorgaande ;n, kenden zeer goede kritieken. i van dit jaar gaan zij een achtdaag- Z*±n:;.,_ I" lijn van de o meenschaf van de Ge CITROEN G Special G Special G Special G Special GS Club Break GS Cl. Break Matic Dyane6Comm. LN-A LN Visa Club (zwart) CX Reflex CX 2400 GTI CX 2500 Dies. Pal. CX Athena DAIHATSU Charade 3-drs. DATSUN Violet Sport Cpé 280 ZX Sunny GL 260 Z Sportcpé Cherry de Luxe Cherry de Luxe Cherry Coupé FIAT 1281100 Ritmo 65 CL FORD Taunus 1600 St. L Escort 1.3 L aut. Escort 1100 L Escort L Fiesta L Taunus1600 L Taunus 2000 L HONDA. Accord Aut. JAGUAR XJSAut. XJ6 4.2Aut. MAZDA 323 ES5 323 ES3 MINI 1100 Spec. 1000 SL 1000 Aut. 1000 Aut. 1100 Spec. 1100 Spec. Metro 1.3 S 1000 Aut. 850 L maar ook van ver daarbuiten, is weer verzocht, zo ting als in de voorgaande jaren te komen. anciële offers is dit gelukt (m.u.v. de Christuspartij), its door de medewerking van de gemeente Tilburg. ,S: SS: meldt, 16 jaar zijn of ouder. De lessen van de opstapcursus worden gegeven in de Mariamavo aan de Hoogvensestraat 126 te Tilburg op maandag- en donderdagmorgen van 09.15 tot 11.30 uur met een kwartier koffiepauze. Autonova, Ringbaan Noord 95 Denissen, Burg. Jansenstr. 52 Denissen, Burg. Jansenstr 52 C. Bertens, Geminiweg 39 ÏÏZÏÏÏSÏ Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova. Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Autonova, Ringbaan Noord 95 Het gebeurt nog steeds dat wanneer een toerist of zakenman de grens tussen twee Lid-Staten van de Europese Gemeenschap overgaat hij op de traditionele vraag: «Niets aan te geven?» moet antwoorden, dat hij de kofferruimte van zijn auto moet openen of dat zelfs zijn portemonnaie eraan te pas moet komen om een of ander invoerrecht te betalen. Zijn eerste reactie zal zijn dat hij zich afvraagt waar de Gemeenschappelijke Markt dan wel voor dient. Het idee was toch de grenzen af te schaffen... 1978 1979 1978 1978 1979 1980 1980- 1980 1980 1978 1979 1979 1979 1979 1979 1979 1979 1978 1978 1980 1979 1980 1980 1977 1980 VOLKSWAGEN Derby GLS 1980 28.863 JéttaLS 1980 50.900 Golf LS nov. 1975 90.000 VOLVO 244 GL 343 DL 5.975,- Denissen, Burg. Janssenstr. 52 Open dagen Wie belangstelling heeft voor deze nieu we opleiding, kan voor meer informatie terecht bij het Nautisch Technisch Col lege «Noorder Haaks-», Ankerpark 27 in Den Helder. Ook bellen kan: tel. 02230-14880. Voorts is men van harte welkom op de Open Dagen, te houden op 20 en 21 maart (zaterdag en Tijden: zaterdag 10.00-16.00 i< dag 13.00-17.00 uur. Autonova, Ringbaan Noord 95 P. Smulders, Goirkestraat 144A-146 P. Smulders, Goirkestraat 144A-146 Behoefte Wtafom deze nieuwe op scïillende motieven hebben daarbij eei rol gespeeld. Eerstens natuurlijk t,e' de behoefte die er bij het bedrijfsleven tTO 1 aai dit soort technische specialisten bestaat. En die behoefte zal toenemen, want de Nederlandse offshore-activi- teiten blijven groeien. Waarom zou dit werk niet door Nederlanders gedaan luimen worden? En hiermee komen we aan een tweede, niet minder be langrijk punt: Het is voor ons land zaak in deze zich razendsnel ontwikke lende tak van technrek niet achter te blijven. Natuurlijk geven de Amerika nen de toon aan, maar dergelijke op leidingen bestaan ook al in Duitsland en Engeland, en ze draaien uitermate goed. Een verdere achterstand kan ons land zich niet permitteren. En dat niet alleen omdat we een traditie op zee Toekomst Mén kan er zeker van zijn dat de afge studeerde offshore-specialisten een goede toekomst tegemoet gaat. De be langstelling bij het bedrijfsleven is nu al zeer groot. Ze hebben deze mensen liever gisteren dan vandaag. Ook zul len de verdiensten op een goed tot zeer oried niveau liggen, want deze technici ondergaan ontberingen en dat wordt r'~ancieel vergoed. De offshore is een dynamische bedrijfstak waar hard wordt gewerkt. Bovendien is het altijd jssant werk, waar men zich hele- kan uitleven. hebben hoog te houden maar ook om- laten we wel lezen, de olie-indus- ...z één van de zeer weinige sectoren is w'aar nog goede winst wordt gemaakt. K.v.d. Boom, Goirkestr. 25 Kleine schaal Het vervoer van radio-actieve produk- ten in de Europese Gemeenschap ge beurt nog op betrekkelijk kleine schaal (in 1980 ongeveer 900 ton). Maar des kundigen vewachten de komende tien jaar een vervijfvoudiging. Daarom moeten wij nu al de nodige maatrege len treffen om voor het vervoer van de ze produkten een optimale veiliheid te garanderen. Tot op heden zijn deze problemen niet op gemeenschapsni veau maar op wereldniveau behan deld. Dit gebeurde in het kader van de Internationale Organisatie voor Atoomenergie (IOAE) die in 1959 werd opgericht. De Lid-Staten van de EEG hebben door toepassing van de Het is de verwachting, dat de studen ten die de opleiding hebben gevolgd, in eerste instantie zullen gaan werken bij een Nederlands offshore-bedrijf. Maar de mogelijkheden om over te stappen naar een buitenlands bedrijf zijn zeker aanwezig. Op het moment zijn rond de 550 offshore-installaties in werking en meer dan 200 in aan bouw. De olie- en gasindustrie heeft een bij uitstek internationaal karakter. het afgelopen jaar werden geboekt evenals de werkzaamheden die het ko mende jaar voorrang moeten krijgen. De Commissie stelt vast dat na de eer ste helft van 1979 de vooruitgang dui delijk trager verliep. Alleen wanneer de Lid-Staten erin toestemmen bepaal de juridische en administratieve struc turen aan te passen, hetgeen politiek gezien een grote stap betekent, zal men verder kunnen. Tijd en moeite De Commissie merkt op dat de werk groep die deze problemen onder de loep neemt onder het wakend oog van de Raad van ministers van de Ge meenschap veel tijd en moeite besteedt aan de uitwerking van de technische details inzake de maatregelen voor de harmonisatie. Zij stelt daarom voor dat de Raad het regelen van de techni sche details inzake de uitvoering aan de Commissie delegeert zodat de werk groep zich volledig kan wijden aan de economische en politieke aspecten van de voorstellen. Tenslotte wijst de Commissie erop dat bij goederencon trole aan de grens binnen de Gemeen schap de douane-formaliteiten, die met veel moeite verlicht of zelfs geheel geschrapt waren, vaak vervangen zijn door nieuwe fiscale of statistische for maliteiten. (Eurofocus) Naast de school is een crèche aanwe zig. U kunt zich opgeven bij Het Tilburgs Avondcollege, waarvan de Dagmavo een afdeling is, op maandag-, woens dag- en vrijdagavond van 19.00-22.00 uur en op maandag-, woensdag-, d derdag- vrijdagavond van 09.30-1 uur. AdresSint Odulphuslyceum Noordhoekring 99, Tilburg tel.013-426377 Een neuwe HBO-opleiding voor een industriële sector die nog volop in de lift zit: Kom Jaar eens om anno 1982! Toch is het binnenkort zover. In september gaat aan Iet Nautisch Technisch College «Noorder Haaks» in Den Helder de oplei- ding«Algemene Operationele Technologie Petroleum- Gaswinning» van start, een »oor Nederland unieke studierichting. Doel van de nieuwe opleiding: het afle- ver<n van technisch specialisten voor de offshore-industrie, in eerste instantie in Nelerland, wellicht ook daarbuiten. Een initiatief van de Heidenaren dat in krin gel van onderwijs en bedrijfsleven met belangstelling wordt gevolgd! Grondige voorbereiding Bi het opzetten van de opleiding is tr^e’. m:n in Den Helder niet over één nacht ^aai ij< gegaan. Twee jaar lang werd inten sief contact onderhouden met overheid en bedrijfsleven over het leerplan vdn de studie. Ook was het geen eenvoudi- gi taak de juiste leerkrachten aan te t’ekken, want voor een aantal typische (olie- gasonderwerpen» heeft een Zeevaartschool nu eenmaal niet de kennis in huis. Voor deze vakken moest een beroep gedaan op docenten van verschillende TH’s en specialisten uit de olie-industrie. Den Helder is het centrum van de off- shore-activiteiten op het Nederlandse Continentaal Plat. Vele grote bedrij ven hebben hier hun basis. Onafgebro ken speuren naar nieuwe olie- en gas- voorraaden. Het Nautisch College on derhoudt met alle goede contacten. Daarorri is het logisch dat deze offsho- re-opleiding aan Den Helder is toege- we'en, want we zitten er hier midden in. Pittig De studie gaat 4 jaar duren. De oplei ding valt onder het Hoger Beroeps On derwijs en is HTS-gestructureerd. De eerste 2 studiejaren hebben een alge meen theoretisch karakter, het derde jaar wordt door de studenten stage ge lopen. In het 4e en laatste jaar tenslot te vindt de vakgerichte specialisatie plaats. Daarvoor kan men voorlopig, twee richtingen op: «boortechniek» en «produktietechniek». De boortechnici zijn betrokken bij het uitvoeren van proefboringen. Ze werken op voortdu rend wisselende locaties. Als de boring succes heeft en men besluit tot win ning over te gaan, wordt hun plaats in genomen door de produktietechnici. Deze blijven langere tijd op één locatie werkzaam. Onlangs werd het vakkenpakket defi nitief vastgesteld. Naast een aantal al gemene vakken prijken er onderwer- ipleiding? Ver- Pen °P als informatica, procestechno- ebben daarbij lo8*e’ productietechnieken, ocianogra- gespeeld. Eerstens natuurlijk fie’, «drilling-engineering», «mud-con- efte die er bij het bedrijfsleven ‘ro1’’ «well-control». petrofysica mi- ische specialisten ueubeheer... Een indrukwekkende lijst! 11 toer We moeten inderdaad vaststellen dat ondanks het féit dat in de afgelopen 25 jaar het verkeer tussen de EG-landen onderling veel eenvoudiger is gewor den, de douane-unie tussen de Tien nog niet is bereikt. Wanneer we het hebben over douane-unie bedoelen we eigenlijk een tweeledig orgaan. Het in terne deel regelt een vrij verkeer van goederen tussen de Lid-Staten door het afschaffen van de controleformali- teiten; het externe deel harmoniseert de regels voor het verkeer met landen die geen lid zijn door invoering van een complete, uniforme en efficiënte douanewetgeving. Zonder deze douane-unie is het niet mogelijk een gemeenschappelijk han delsbeleid te ontwerpen. Een finan cieel autonome Gemeenschap of een gemeenschappelijke Landbouwmarkt kunnen niet worden opgezet en het -economische en mo- lelemaal ondenkbaar. de oprichters van de Ge- iap zou deze unie de hoeksteen Gemeenschap moeten vormen. Programma De Europese Commissie heeft voor het derde achtereenvolg een «programma voor de i van de douane-unie» gepi programma vermeldt de i Gedurende zeven weken krijgt men één ochtend per week les in de vakken rekenen en taal. Verder krijgt men de nodige voorlichting over de verschil lende vakken die op de Dagmavo ge geven worden, zodat de keuze van het vakkenpakket bij de inschrijving ver gemakkelijkt wordt. De kosten van de opstapcursus zijn f25,-. Aan het einde van de cursus is sgenheid zich te laten inschr >r de Mavo en het vakkenpa^ zen. Wie de opstapcursus heel ’d, hoeft voor de Mavo geen rijvingsgeld meer te betalen. tot de Dagmavo te worden toege- n, moet men volledig lager onder wijs hebben genoten en bovendien in het kalenderjaar, waarin U zich aan- D' jaarlijkse traditionele uitvoering van de Johannes Passie zal evenals de vorgaande jaren in de kerk van het Heike te Tilburg worden uitgevoerd op zoidag a.s., 21 maart. Waren het de vorgaande jaren avond-uitvoeringen, dit keer zJ het een middag-uitvoering zijn. Aanvang 16.15 uur. Cezien het bezoekersaantal van de voorgaande jaren, ca. 500, is dat verantwoord e noemen. Niet alleen vanuit Tilbi mogelijk i Na grote niet in 7.950,- C. Berteris, Geminiweg 39 Howard Croock - tenor, die de belang rijke evangelistenpartij zingt. Hij is een zeer begaafde jonge tenor en thuis in vele stijlen. Hij zingt over de gehele wereld en is een Bachspecialist en druk oratoriumzanger. Zijn plaat, Purcells A rs en Duets, met hoge tenor is uitge geven met wereldsucces. Mendela Bronsgeest - sopraan, zij is etn graag gehoorde sopraan en soliste bj vele oratoriumverenigingen in bin ten- en buitenland. Zij ontving de Bu- naprijs en de prijs van de stichting «Vrienden van het Lied». Jard van Nes - alt, wist als enige van de Nederlandse deelnemers aan het 25e Internationale Vokalisten Con cours in Den Bosch, door te dringen tot de finale, waarin zij behalve een eervolle vermelding, ook de Bumaprijs en de prijs van de stichting «Vrienden van het Lied» ontving. Harry van der Kamp - bariton, is een jonge vooraanstaande zanger die, naast het uitvoeren van een uitgebreid ensemble-repertoir en oratorische wer ken, ook nog lid van het' Nederlands Kamerkoor is. Aerde Kuyper - bas-bariton, geniet vooral bekendheid als liederenzanger, oa. voor «Vrienden van het Lied», maar ook is hij in het oratoriumvak zeer bekend. Gerard Dekker uit Son - orgel, hij is Hoofdvakdocent clavecimbel, interpre tatie en basso continuo aan het Bra bants Conservatorium. >urg - gamba, hij is le- tiba en muziekgeschie- 23.750,- C. Bertens, Geminiweg 39 vermeden kunnen worden. IOAE-aanbevelingen wettelijke ministratieve procedures uitg In september 1981 diende de conn sie voor vervoer van het Europees 1 een voorstel tot een resolutie in rtgeleden door het Parlement in taire vergadering met enkele amen- tenten werd aangenomen. Werkgroep In deze resolutie verzoekt het Parle ment de Europese Commissie een spe ciale werkgroep op te richten die be last zou worden met de harmonisatie van de bepalingen die nu van kracht zijn In de Lid-Staten en de uitwerking van aanvullende maatregelen. Door middel van deze maatregelen zouden speciale routes moeten worden opge steld die zoveel mogelijk de dichtbe volkte gebieden vermijden. Zij zouden eveneens een speciale verplichte oplei ding moeten instellen voor personen die direct betrokken zijn bij het ver voer van radio-actief materiaal en af val. Tenslotte zouden zij de verant woordelijkheden van expediteurs en transporteurs beter moeten omschrij ven. Het Parlement verlangde ook dat het publiek op een adequate, objectie ve en regelmatige wijze moet worden voorgelicht over de verschillende maatregelen die worden uitgevoerd zo dat de ongerusthejd ,vap de bevolking hieromtrent wordt weggenomen. (Eurofocus) denis aan het Conservatorium te Maastricht. Kees Dirkx uit Roermond - luit, hij is- hoofdvakleraar luit aan het Conserva torium te Maastricht. Het Brabants Kamerorkest, bestaande uit 13 strijkers en 5 blazers. Het is ont staan uit de gelederen van het Bra bants Orkest op een moment dat dit niet meer aan de steeds toenemende vraag naar concerten kon voldoen. Zuid-Nederlands Kamerkoor uit Til burg, bestaande uit 7 sopranen, 6 al ten, 5 tenoren en 5 bassen. In de afgelopen 12 jaar a gaven zij ca. honde waaronder in Engeland, 1, Frankrijk en België. Ven uitvoeringen J‘ - in Brussel er jaren Mei se concer Het Kamerkoor, en ook deze uitvoe ring van de Johannes Passion, staat onder leiding van de bekende organist- t Jan Staudt, mede-oprichter koor. ele zakelijke leiding is in han- Johan van de Ven, zakelijl oprichter van het Zuid-Ne tmerkoor. aan het adres ’rofessor Gimbrèr 8'750,- W.A Holland, H.v. I S:: B.OOa- W.A Holland. H.v Brabantl 10 11.500,- -- ten ki< vol scl On

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1982 | | pagina 23