i
I
o
o
cc
STADSE-
SCHOUWBURG
I’
5
I)
.1
'8
6
5
5
k
6
1
0
V
tóUOOVSt
ORGELS
Het nieuwe leven
V-
-
Projekttheater met
«Angel city»
Blijspel «Wolken»
met Jeroen Krabbé
Hebt U wel eens
volmaakt geslapen
lattoflex
«Duidelijk zo prima
kabaret-programma
van Robert Long
sbruari 1980 pagina 16
Donderdag 28 februari 1980 pagina 17
DE TILBURGSE KOERIER
loemen
Muzikaal kabaret-programma
met Monkau, Mok en Meeberg
1.995,—
83
Filmhuis:
The naked
z KI
rTTTtl
civil servant
NACHTVOORSTELLINGEN
INRUILORGELS V.A. 650
muziekhuis
Jo de Meyere, Simone Rooskens
en Luc Lutz in «Uit pure liefde»
Globe speelt De Kwekeling
als zijn
is kan
Plaatsverkoop start op maandag 3 maart.
Protheater met Hippolytos»
Haagse Comedie
met «Komieken»
Wim
Hogenkamp
Voorjaars-
klokkenshow
bracht.
i in elk
aar„.
lichaamsbouw van
EIGEN TECHNISCHE
DIENST
-hits:
s°i
slaapwinkel
schouwburgring 25, tilburg
tel. 422122
FOTO.
Staande I
Zittende
ven goe
gesteld
i dramatis
iere aspeku
•werken.
Duidelijk zo?» is
gramma van Rober
Jongewaard, die op
irgse Stadssch
uziek zijn
De kleinste komedie met poppenspel
«De Lentefee» in de studio-zaal
Kom kijken hij:
Juwelier - Horloger
Schouwburgring 27, Tilburg
Simone Rooskens.
i Luc Lutz.
blues, die hij met de paplepel kreeg inge
goten. Muziek is voor Joe meer dan werk of
ontspanning: het is een manier van leven.
„THE TALK OF THE TOWN"
«Presenteert»
«De Kwekeling» speelt zich af in 1952 en
beschrijft het leven in een grensdorp in de
Limburgse mijnstreek. De hoofdpersoon
Frits Angst, een kwekeling, komt tijdelijk
Donderdag 6 maart om 20.30 uur wordt in
het Kultureel Sentrum een programma ge
bracht van elektronische en elektro-instru-
"«■ntale muziek met allerlei aspekten van
uramatische, theatrale en filmische aard
door «Het Nieuwe Leven».
it, zet de
Ike vorm
/oud van
I consoor
klanken
son, .T
mg- Ten
elde besta
Juliana van Stolbergstraat 7 en 25
Telefoon 013-420986/323049
;srite een ijl gebaar 1
het afbrokkelende st_
jn voeten.
«rengt
een programma waarin ze hun kritische
maatschappijbeschouwingen vol humor de
vrije loop kunnen laten». Muziek en tek
sten zijn van o.a. Marius Monkau, Jaap van
de Merwe, Rob van de Meeberg en Henk
Alkema. Regie: John Heawood.
tsverkoop start vrijdag 29 februari.
Op vrijdag 29 februari a.s.
From the U.S.A. Joe Bataan
ïreld, in dit geval de
de «droom» zijn
:iële rendement heeft,
isen die vrijwillig
.jofferd om er deel
ken. Mensen die
ien dóór en wier
ie produkten van
Fania Record,
arrangeerde, produ-
id in diverse grote hits'
«Subway Joe»,
'Toud», «Sweet I
Vrijdag 7 maart om 20.30 uur komt het Projekttheater met de nieuwe produktie Angel city in
het Kultureel Sentrum.
De nieuwste produktie van het Projekttheater is «Angel city» van Sam Shepard, bekend van
de door Globe gebrachte produktie «Bloed van de hongerlijders-. Voor de
schrijversgeneratie waarvan Sam Shepard exponent is, is «maatschappelijke kritiek» ook
kritiek op de traditionele vorm waarin «kunstenaar» en «toeschouwer» elkaar ontmoeten in
een voorgeschreven schimmenspel.
auuauc ui Harlem is r..v,
veranderd. Alleen de muziek. Lyman en
“'orten hebben plaatsgemaakt voor de
iken van soul
The Temp
e.a. Naar verin
ontstaan: het--
verhaal tegen de achtergrond
asbare, eigentijdse muziek.
Jataan was f J
die deze
t behoeve van de elektronische muziek
taan er nauwelijks of geen kanalen om
stukken die sinds 1948 zijn gemaakt aan
fatsoenlijk podium te helpen.
Ongeveer tien jaar geleden namen een
aantal komponisten rond het conservato
rium in Den Haag het initiatief om de e'*'-
tronische en elektro-instrumentele stuk
toegankelijk te maken voor het concert
publiek; zij organiseerden concerten in de
hoop dat dit initiatief ook weerklank zou
Op vrijdag 7 maart komen Monkau, Mok en
Meeberg met hun muzikaal kabaret-pro
gramma «We staan er gekleurd op» in de
Studio-zaal van de Stadsschouwburg. Ze
noemen zelf hun programma muzikaal-kri-
tisch theater, dit hebben ze niet gedaan om het drietal staat borg
maar weer eens een nieuw labeltje ergens king van hun nieuwe j
aan te hangen, maar om zich af te zetten een goede kritische
arduwer van de Kleinste Kortfedie met het tegen de vrijblijvendheid waarin naar hun
ide Stadsschouwburg. Bart Corduwer wil idee het hedendaagse kabaret is verzand.
leen tijdens het spel maar ook daama. Met Hun programma heeft dan ook duidelijk Ko
thema s aanraken, waardoor kinderen een links poiitieke inhoud met woorden, drle n
muziek en beweging. Wat enkele recen-
i gaat over een fee, die een hap neemt uit senten na de première er over geschreven
tegen wonnen). Door het vergif verandert hebben: (Het Parool) Pieter Vrijman: «Ook
i figuurlijk de hele wereld op zijn kop. Het „u, au
generatie/
Een bezwe
opzichte v
grond onde
vinden bij andere komponisten en uitvoer
ders.
Dat dit niet gebeurde is voornamelijk te
wijten aan het feit dat er in de afgelopen
tien jaar een tendens is geweest om ka-
mermuziekensembles en orkesten van
forse subsidies te voorzien terwijl de elek
tronische, elektro-mechanische en elektro-
akoestische muziek nog steeds zonder po
dium, zonder publiek en zonder uitings-
middelen achterblven.
;n De groep «Het Nieuwe Leven» neemt
eens te meer het initiatief, ook uit eigen
elek- belang, om deze situatie in positieve zin te
ikken wijzigen. De groep bestaat uit Gilius van
Bergeijk, Jan Boerman, Dick Borstlap,
Toni van Campen, Marga Mulder en Viktor
Wentinck, allen komponisten-uitvoerders
van elektronische en elektro-instrumentale
werken die in de afgelopen jaren zijn ge
maakt. Gemeenschappelijk en nieuw in de
komposities (op een uitzondering na) is het
visuele aspekt.
In de afgelopen tien jaar hebben de elek
tronische en elektro-instrumentale muziek
een ontwikkeling doorgemaakt die de
komponisten ertoe aangezet heeft ook al
lerlei dramatische, theatrale, filmische en
andere aspekten in hun komponeertrant te
verwer'
en het
rekende
n omtrent «verhaal»,
«ontroering» en «oplossing» worden
ingeruild voor een minder absolute these,
waarbij de auteur zijn publiek deelgenoot
maakt van zijn twijfels, hoop en probeert ze
in een tunnel te sleuren, waarbij c
afspraken met
lokaal in de buurt van Man- schroeven si
krijgt een groepje komieken-in-spe spee]t dan
ir laatste aanwijzingen van hun do- «Angel cit”-
vorens ze later op diezelfde avond langzaam u,
een talentjager uit angs
erschillende types ged£
in het
«De Kwekeling» van Ger Thijs is het enige
oorspronkelijk Nederlandse stuk, dat
Globe dit seizoen speelt. Op zaterdag 1 en
zondag 2 maart wordt dit toneelstuk in -
regie van Gerardjan Rijnders in d“
schouwburg Tilburg gespeeld. Aan uc
voorstelling werken mee Tlieo de Grc
Ton Selter, Joost Prinsen,
borgh, Huib Rooymans,
Guus Hoes, Michel van
Boermans, Gijs de Lange, I
Elisabeth van der Wal. Het
ontworpen door Paul Gallis.
Zaterdag 1 maart om 20u.30 brengt het
Protheater in het Kultureel Sentrum een
van de oudste liefdesdrama’s: «Hippoly
tos» van Euripides.
Theseus, de heerser van Athene, woont
met zijn vrouw Phaedra en zijn zoon Hip
polytos in een afgelegen gebied van de Pe-
leponesos, in ballingschap. Door een plan
van Aphrodite, de godin van de seksuele
liefde, wordt Phaedra verliefd op haar
stiefzoon Hippolytos, een bastaard van
Theseus en de koningin van de Amazones
Hippolyta. Hippolytos is een door en door
kuis man, vol eergevoel en een overtuigd
vereerder van Artemis, de godin van de
kuisheid. Hij wil niets van vrouwen weten
en wijst Phaedra dan ook af. Zij besluit
zelfmoord te plegen, echter niet zonder een
brief achter te laten waarin zij Hippolytos
van verkrachting beschuldigd. Theseus
roep zijn vader Poseidon aan om Hippoly
tos te vervloeken. Tevens verbant hij Hyp-
polytos voor het geval de god zich niet aan
zijn belofte houdt.
De waarheid komt echter aan het licht,
evenwel te laat voor Hippolytos.
lelden: ma. t.e.m.vr.
uur bij Penney’s Inter
tel. 030-315298/316398
na 13.00 uur -18.00 uur
Een bed moet er niet alleen mooi
uitzien. Ook moet het uw
lichaam, vooral uw wervelkolom
en spieren, de mogelijkheid
geven om te kunnen ontspannen.
Veel bedden zijn daar te zacht
voor. Of te hard. Alleen
Lattoflex maakt bedden waarvan
de vering volledig kan worden
ingepast aan het gewicht en de
ehaamsbouw van de slaper.
gM tecnisom
Een Lattoflex bed is dan ook veel
méér dan alleen maar mooi om
te zien. Het is het enige
bedsysteem wat zorgt voor een
korrekte slaaphouding. Wij
demonstreren u graag de
werking van het unieke Lattoflex
bedsysteem. Kom even langs.
Dan kunt u ook zien dat
Lattoflex bedden maakt voor elk
interieur, in elke stijl.
1.995,-
3 voetmaten en veel
speelhulpen
COSMOVOX
vanaf
INKLUSIEF RITME
EN AUTOMAAT
VSNT 2.375,-
Drie voetmaten, ritme,
automaat en afdekklep
HAMMOND
vanaf 2.390,
Met het warme
HAMMOND «-geluid.
YAMAHA
vanaf 2.395,
Het kwaliteitsprodukt uit Japan
FARFISA
Bijvoorbeeld model 5240R.
Met ingebouwde synthesizer
en polyfonische piano
EMINENT 5.890,
vanaf 8.990,
Nu ook te leveren in
fraaie eikehouten kast.
sloppen van East Harlem
S <=-»•■ -Mi
achtergrondmuziek de rock and roll. xi*'8’- o
De situatie in East Harlem is niet drastisch Na U n Stdsoul-avontuur startte hij een
Jleen de muziek. Lyman en aantal onafhankelijke projekten en werkte
ebben plaatsgemaakt voor de v2or dlve£?e platenmaatschappijen. Met
soul en funk: Smokie Robin- <<RaP-°’ ClaP-O» keerde hij terug in de
nptations, Earth, Wind Fire schijnwerpers. In zijn muziek brengt hij
luidt is in die wijken het «rap- zeer bewust de traditionele muziekvormen
ping» ontstaan: het ritmisch vertellen van Latyns-Amenka en de rhythm and
een verhaal tegen de achtergrond van blues,
dansbare, eigentijdse muziek.
Bataan was één van de eerste Amerikanen
die deze trent oppikte en een hit scoorde
met «Rap-O, Clap-O». Bataan: «De rap-
plaat is niet nieuw. Ik heb niets uitgevon
den. De D.J.’s op Jamaica, de zogeheten
«toasters» doen het al jaren. Zij het op een
iets andere manier. Maar ik geloof dat ik
voor Amerika wel de primeur had. Het
heeft alleen even geduurd eer de plaat op de
markt is verschenen».
Joe B, zoals zijn vrienden hem noemen,
loopt al zo’n twintigjaar mee in de business
en heeft de hand gehad in een groot aantal
hits. Hij is mede-oprichter van het be
faamde Salsoul-label. Hij produceerde in
’73 het eerste Salsoul-album getiteld Afro-
Filipino».
Na een kort verblijf in een tehuis voor
moeilijk opvoedbare jongeren, kwam hij in
de jaren ’60 in kontakt met diverse lokale
bands. Hij ontplooide zich snel en was
spoedig leider van een eigen band. In ’67
Jeroen Krabbé, Linda van Dyck, Rudy Falkenhagen, Donald Jones en Pim Vosmaer
spelen op zaterdag 8 en zondag 9 maart in de Stadsschouwburg het toneelstuk «Wolken»
De regie is in handen van Nicholas Renton (bekend van «Een dag uit de dood van
verdomde Loewietje»),
«Wolken neemt ons mee op een door de overheid gesponserde joumalistenrondreis over
Cuba van Castro. Het gezelschap bestaat uit drie persvertegenwoordigers met volledig
rasterende vooroordelen, een Cubaanse public-relation reisleider en een uitsluitend
ekend chauffeur. Terwille van hun lezers thuis sleuren zij zich door dagenlange
•pbouwstadium en
n effekt te veroor-
ieert overeenkom-
«Nachtvorstellungen» van Lothar Lam-
t vertelt van een jonge man die in de
scoop een filmverhaal ziet, waarmee hij
- sterk identificeert dat hij het film-
hoofdpersoon na-leeft De ge-
/an een man tussen werkelijk-
en droom. In de film gaat het om de
emancipatiegeschiedenis van een man,
waarbij de liefdesrelatie tussen mannen on
derling slechts ter verduidelijking dient.
Het gaat erom hoe iemand zich losweekt
van het beeld dat zijn vriendin en zijn zus
ter van hem gemaakt hebben.
Op zaterdag 8 maart komt Wim Hogenkamp
in de Studio-zaal van de Stadsschouwburg
met de avondvullende voorstelling «Heel
gewoon Wim Hogenkamp». Het gaat goed
met Wim Hogenkamp. Na zijn uitstekende
elpee «Heel gewoon», die terecht veel aan
dacht kreeg via radio en televisie en waarvan
‘LJJes werd onderscheiden met
...:j-::s van Conamus. heeft
ook al enige theaterop-
iucu. lil maart 1979 nam hij
rol van Robert Long in de mu
il Gaaikema over,
enlijk? Hij komt
uiviungen, maar heeft
leven in Amsterdam ge- ment
geleerd voor dekorateur/ dran
heeft op reklame-buro’s gewerkt,
maar zijn liefste wens was toneel spelen.
Hiervoor heeft hij dan ook toneel- en zar
i genomen, figureerde in films, speeluc
rollen, schreef teksten en maakte een
programma. In zijn theater-
Heel gewoon Wim Hogenkar
veel materiaal van de
rtijk n
eind van het programma wordt nog eens
ekstra bewezen dat ze niet alleen politiek in
de goede hoek zitten, maar ook muzikaal
uitstekend werk verrichten». Ruud Gort
zak (Volkskrant): «Het vakmanschap van
het drietal staat borg voor een vlotte afwer-
e programma dat vanuit
de kinderen aktief bij het spel betrekken, niet alleen tijdens het spel maar ook daama. Met pjun programma heeft dan ook duidelijk Ko van Leeuwen (Haarlems dagblad): «De
zijn voorstellingen wil hij maatschappelijke thema’s aanraken, waardoor kinderen een links poiitieke inhoud met woorden, drie mensen die in dit programma zijn sa-
beinvloed worden (televisie milieu, thuis). muziek en beweging. Wat enkele recen- mengekomen hebben elk hun eigen
«De Lentetee» is een milieubewust sprookje en gaat over een fee, die een hap neemt uit senten na de première er over geschreven tistieke kleur en inbreng. Het tno brer
een giftige appel (deze appel is bespoten met gif tegen wormen). Door het vergif verandert hebben-(Het Parool) Pieter Vrijman-«Ook een programma waarin ze hl’"
de fee in een «Appelsteeltje Zij zet letterlijk en figuurlijk de hele wereld op zijn kop. Het p|ejt bet voor vakmanschap voor dit maatschappijbeschouwing»"
vergif heeft niet alleen de wormen gedood, maar ook alles wat leeft op deze aarde drietal dat er snel gereageerd wordt op vrÜe 'OOP kunnen laten»
vergiftigd. Zoals dat meestaJ gaat wordt nog net op tijd het tegengif gevonden, waarmee de aktuelè politieke gebeurtenissen. Ze be- sten zijn van o.a. Marius 1
Lentefee genezen kan worden. De boer bespuit zijn appels nooit meer met vergif (6 t.m. 12 perken zich niet alleen tot de Nederlandse de M<
jaa*-)- politiek, maar gaan ook ver over de gren- p'kerl
zen. In de Zuidamerikaanse liedjes aan het Plaats
Het kontakt tussen de auteur en het In het verhaal zien ze Rabbit Brown, die
publiek, de vanzelfsprekende overmoedig de commerciële wereld
«verhaal», binnenstapt en denkt daar en passant zijn
_r___jing» worden kunsten te kunnen slijten. Maar terwijl hij
ninder absolute these, binnen is voelt hij dat hij de krachten van
ijn publiek deelgenoot deze wereld heeft onderschat.
/ijfels hoop en probeert ze commerciële wer
te sleuren waarbij de filmindustrie, waar
het publiek op losse formidabele financiële
staan en toeval een grotere rol herbergt een aantal mens
n structuur en bedoehng.In bun vrijheid hebben opgeof
ivond rl,BC* CltV v,erschljnen °P de“ mamer van te kunnen uitmaker
ivona langzaam de kontouren van obsessies, inmiddels gevormd werden
tvnes an§ dU‘kt tUSSen. n.arden ?kst een dromen geënt zijn óp - de
vervolgens in het tweedX g^etf dfe
s» die ze ingestudeerd hebben rijn generatie? Of zoals Tympani, een van de karakters
ze een kamère in de show-bu- Een bezweringsrite een ijl gebaar ten van het stuk, opmerkt: «We zitten
i, en dan zijn we opzichte van het afbrokkelende stukje opgesloten in het nauwste gedeelte van
eking in het les- grond onder zijn voeten. onze droommachine».
In een regie van Lodewijk de Boer brengt
de Haagse Comedie op dinsdag 11 maart ---
het toneelstuk «Komieken» van Trevor
Griffiths in de Stadsschouwburg Tilburg. verwachtingen
Aan deze voorstelling wordt meegewerkt «ontroering»
door Allard van der Scheer, Wim van
Rooij, Wim van den Heuvel, Pieter Lutz.
Gaston van Erven, Lucas Dietens, Gees
Linnebank, Eric van Ingen en Sacco van
der Made.
In een klask
Chester k~!~“
een paar
cent alvorens z_
zullen optreden voor
Londen. We leren de ver
kennen, zien vervolger-
drijf de «acts»
en waarmee ze een kan .v.
siness hopen te beginnen,
getuige van de nabesprel
lokaal.
De vragen, die Griffiths in dit stuk aan de
orde stelt, zijn: waarom lacht een publiek?
Hoe komt het dat dubbelzinnige opmer
kingen over seks, minderheidsgroeperin
gen en lichaamsgebreken vaak zo’n uit
bundige bijval vinden? En mag men als ar
tiest zijn integriteit opofferen voor een ge
makkelijk sukses. Omdat de titel de indruk
zal wekken, dat het hier om een avondje
pret voor het hele gezin gaat, vermelden wij
hierbijdat het stuk zich kenmerkt door een
stevig, cynisch taalgebruik.
Plaatsverkoop start op dinsdag 4 maart.
s een prima kabaret-pro- Hanny Alkema (N.R.C.): «Robert Long en
ert Long met als gast Leen Leen Jongewaard maken de belofte van de
.mngewaard, die op maandag 10 maart in de waar. Zij laten geen twijfel bestaan
Tilburgse Stadsschouwburg komt. Teksten over ^un opvattingen over mens en maat-
en muziek zijn van Robert Long en hij wordt schappij noch over hun homofilie. Het pro-
begeleid door het kombo van Koos Mark. gramma is zeer afwisselend, gek, grappig,
sarcastisch, giftig en gevoelig. Zij vormen
een uitstekend aanvullend duo kurieus
aanvankelijk door hun lengteverschil. Om
dat zij zich niet als een paar apart presente
ren, komen gelukkig hun verschillende per
soonlijkheden goed tot hun recht».
Ruud Gortzak .(Volkskrant): «Muzikaal zit
het stuk ijzersterk in elkaar, maar «Duide
lijk zo?» kan nog aan kracht winnen als er
enige nummers worden geschrapt. Pas dan
zal een nu onderhoudende show van wis
selend niveau uit kunnen groeien tot
onverbiddelijke theaterhit die aantoont
de fut niet helemaal uit het Nederlandse
kabaret is».
g NIEUW! PENNEY’S BEATBALLET
start met een cursus beatballet in Til
burg, Schout Cryllaertstraat30, op don
derdag 6 maart a.s.
Inlichtingen enaanmt
i van 9.00-13.00 i
matiecentrum, 1
en 030-787205, r
tel. 03458-2134.
HELEN HAGOORT MANAGEMENT
g tel. 03474 - 1623/1688
Een vrouw die nog maar enkele maanden te
leven heeft, een egocentrische echtgenoot,
een uiterst toegewijde vriend, een zoon, en
iedereen doet alsof de ander het niet weet.
Ziedaar de kern van het toneelstuk «Uit
pure liefde», dat op donderdag 6 maart in
de Stadsschouwburg gespeeld wordt door
Luc Lutz, Simone Rooskens, Jo de Meyere
en Evert Holtzer.
«Uit pure liefde» van sir Terence Rattigan
kombineert wonderwel bijtende dialogen
en amusant gehakketak met de ontroering
en onontkoombaarheid van een altijd ak-
tueel dramatisch thema. Een knap ge
schreven spel van begrip en schijnbaar on
begrip dat het publiek zal boeien tot lang
nadat het doek is gevallen. Gregor Frenkel
Frank heeft het stuk in het Nederlands be
werkt.
De plaatsverkoop start op donderdag 28
februari.
ORGELPRAKTIKUM,
WAAR WIJ U ORGEL
LEREN SPELEN
Woensdag 5 maart te 20.30 uur begint in het ventig jaar oud en nog steeds een bijzon-
Tilburgs Filmhuis Kultureel Sentrum een dere man, leidt de film zelf in. De film heeft
nieuw filmthema: «Film en homoseksuali- een grote waarde als histories dokument.
teit». Deze woensdag worden in dit kader Hij geeft een stuk moderne geschiedenis
gedraaid: «The naked civil servant» van weer, waar heteroseksuele mensen (en ook
Jack Gold (1977) Engeland, en «Nacht- jonge homo’s) geen weet van hebben. Een
vorstellungen» van Lothar Lambert (1978) stuk geschiedenis, waarin de systemati-
B.R.D. De laatste film zal om ongeveer sche traditionele en paranoïde angst van de
22.30 uur beginnen. maatschappij voor homo’s wordt blootge-
legd.
«The naked civil servant» is een auto
biografische film over het leven van Quen
tin Crisp, een Engelse homo, die reeds in de
jaren twintig zijn geaardheid niet ver
bergt voor ’t preutse, Vixtoriaanse bert
Engelland. biosc
Integendeel, Crisp (gespeeld door John zich zo sterk
Hurt) is zich zeer bewust van zijn geaard- leven van de 1
heid en eist voor zichzelf het recht op te schiedenis va
leven zoals hij wenst. Dat hij hierdoor in heid en drooi
onvermijdelijk conflikt komt met zijn om- ------ --
gevmg en de autoriteiten, schijnt hem niet
te storen.
Met veel humor, gevatheid en een groot
zelfbewustzijn verdedigt hij zich wanneer
dat noodzakelijk is. Cnsp, nu rond de ze
en I
.jnen op
ii duikt tu
7 van ier.
s mee te delen;
■"eratie?
ezweringsri1
ierzijr
waarnemen op het schooltje in dit dorp 8
waaruit zijn vader, ex N.S.B.-er, na de t"et Wl™
oorlog is weggevlucht. Al vanaf het mo- yPe® “Heel
stuk in een ment dat hij uit de bus stapt blijkt zijn ver- dacht kreeg via rat
i de Stads- blijf in het dorp tot mislukken gedoemd. een van de liedjes
Aan de Maar ook als zijn missie als onderwijzer d® L®**18 Davidsprijs
Theo de Groot, een echec is kan Frits Angst er niet toe W™ Hogenkamp er oi
i, Guusje van Til- komen het dorp te verlaten. Hij heeft zich tredens opzitten. In i
Babette Mulder, intussen laten opnemen door een familie plotseling de rol van Robert I
loes, Michel van Rooy, Theu die zelf tot de uitgestotenen van het dorp ^*,n8P°p" *an G
is, Gijs de Lange. Frans Spek en behoort. De familie bestaat uit een slach- Wie is Wim Hogenkamp eiger
1 van der Wal. Het toneelbeeld is ter, zijn vrouw, zijn broer Josef, die in de van oorsprong uit Groninge
;n door Paul Gallis. stad als kapper zijn brood verdient, en zijn vrijwel zijn hele levi
verminkte dochter Zusje. De relatie tussen woond. Hij heeft geli
de kwekeling en het slachtersgezin is geba- etaleur, heeft op rek
seerdophet verlangen van allen om ooit uit maar zijn liefste we
het dorp weg te komen en een nieuw leven Hiervoor heeft hij da
te beginnen. kssen genomenfigur
programma «Heel gewoon Wim Hogenkamp»
gebruikt hij, veel materiaal van de plaat,
aangevuld met conférences en andere num
mers, die voornamelijk muzikaal zijn. Hij
wordt begeleid door het trio van pianist Rob
Roeleveld.
De plaatsverkoop start op zaterdag 1 maart.
auteur (Michael Frayn) vraagtekens bij de objektieve feite
van verslaggeving. Enthousiasme en verveling worden beïi
faktoren van buitenaf.
De plaatsverkoop start op zaterdag 1 en zondag 2 maart.