695
h'
995
£95
n
|k^j|en kado ideetjes
lietiffiiiet
STADS C/-
SCHOUWBURG
r
n
omes lira
L
echte topvoorstelling
in Stadsschouwburg
«Berjozha» uit USSR:
Mannen van den Dam
ORGELS
met satirisch kabaret
Muziek van deze eeuw in 4e de”?
Koffie-concert
HARRY
SACKSIONI
rijzen-
1
tye&ers
I
Rients Gratama in
"“mterk“p °p 14 Pompend Remmen
Filmhuis: Sovjet-cinema
De Groep:
Een kwestie
van tijd
Donderdag 15 november 1979 jiagina 21
smber 1979 pagina 20
OE TILBURGSE KOERIER
Samba Salad
Gret
INRUILORGELS V A. 650.—
'te\
Kom kijken bij
van...
1 en
het
slaapkamer
badkamer
keuken
eetkamer
LOTOX SPORT
Besterdring 19 1 Leharstraat 105
Tel. 013-432306 Tel. 013-555807
Tilburg I Tilburg
lat doen we heel
Utrecht - Deventer - Tiel - Tilburg - Zeist
Tejaterkafee met
chansons door
Marianne Lange
Jeugdvoorstelling van
De Kleinste Komedie
in de Studio - zaal
DUS...
toch een bril
of
contact
lenzen
van
tatsen
een
maf
ORGELPRAKTIKUM,
WAAR WI J U ORGEL
LEREN SPELEN
EIGEN TECHNISCHE
DIENST
Juwelier - Horloger
Schouwburgring 27, Tilburg^
Dat geb
Duitse
ias Lang
Juliana van Stolbergstraat 7 en 25
Telefoon 013-420986/323049
Bij aankoop t
een paar schat
boven f 60.-
2 GRATIS
SLIJPBEURTEN
i vierkant achter
chrille tegenstel-
WEERT
BEVERWIJK
chés en angsten, ontsluiert, bewees voor
Brecht dat Karl Valentin één der meest
indringende intellektuelen van zijn tijd
was. Zijn artistieke en
Dit mag i
voorstelli
sische Staatsensemble «Bei
een onvoorstelbare zang-
Voor de derde keer in de
van de Stadsschouwbur
woensdag 28 november,
dat berkenboompje»
van de meest geliefde
ensembles van Rusland. De groep
Perspektief speelt
«De Koning sterft»
2.250,—
/oetmaten, ritme,
en afdekklep
2.390,—
Peter
erden
lévez
Dagmar
het to-
ie leeg,
"'ereld.
die de Russische fol-
e, dat ze een oorspron-
ve kunst schiep. Een
van de folkloristische
Jen wij in de
1.995,—
.USIEF RITME
WTOMAAT
JNT
vn.
TAM KONIJN
bereidt op grootmoederswilze
en vele andere specialiteiten.
Restaurant
ALBERTVILLE
Alphensebaan14 -CH AAM, Tel. 01619-1586
Keuken open van 12 tot 21 uur
Tijdig reserveren gewenst
voor het mooiste goed
in uw linnenkast
Heuvelstraat 23 Tilburg-telefoon 013-352964
Dne mannen staan strak en
de danseressen, als een set
ling.
Een voorstelling waarbij werkelijkheid en
tijd dubbele bodems hebben, gevormd door
een associatieve fantasie.
de Sovjetunie.
De Spiegel
Woensdag 21 november 20.30 uur: «De
Spiegel» van Andrej Tarkowskij (1975) is
een volstrekt subjektieve film, waarscb""
lijk een autobiografie van de filmer
ie prachtige chronologie is die wa
bekoorlijke’, voel«ns kunnen opdc
J menten kunnen wor
htige en altijd betoverende men angsten en schl
mgkunsL Berjozka werd op- ties van vroeger er
r.-1 -- *- •- elkaar werkzaam 1
eigenlijk vanzelf
SOLINA
vanaf 1.995,
3 voetmaten en veel
speelhulpen
COSMOVOX
vanaf
INKLUJ
EN AU
viscour
vanaf
Drie vc
automaat
HAMMOND
vanaf z
Met het warme
HAMMOND «-geluid.
YAMAHA
vanaf 2.395,
Het kwaliteitsprodukt uit Japan
FARFISA
Bijvoorbeeld model 5240R.
Met ingebouwde synthesizer
en polyfonische piano
EMINENT 5.890,-
vanaf 8.990,
Nu ook te leveren in
fraaie eikehouten kast.
Robert Szreder - viool en Peter Zim
merman - piano voeren de Sonate nr. 2
van Prigozjin uit.
Het concert staat onder auspiciën van
viool, de Stichting Muziek Evenementen
Fiser. Tilburg en is georganiseerd in samen
werking met de stichting Het Brabants
Orkest.
Voor een vrijwillige bijdrage kan men
van het concert genieten en ook gebruik
maken van de kindercrèche.
zondag 18 november, 12.30 uur
Het 4e Koffie-concert op zondag 18 november, aanvang 12.30 uur, staat in het
teken van de avant-garde. Er worden werken uitgevoerd van de P
Prigozjin (geb. 1926), de Belg Peter Cabus (geb. 1923), dc T"u"-
1935) en van onze Jo van den Booren (geb. 1935).
egel» van Andrej T
1 volstrekt subjektieve film, waarschijn-
een autobiografie van de filmer die
i kt aan zijn jeugd en zijn volwassen le- “I
Geen rechtlijnig verhaal: de enige Vrijdag
nologie is die waarin gedachten en ge- adelsnest
doemen, bepaalde mo- jak
morden herinnerd, dro- de
ihuldgevoelens en emo-
en nu door elkaar en met
kunnen zijn. Het spreekt r
o-...j..-dat deze film is opge- Russisch landschap, voor
bouwd in fragmenten. Wat niet vanzelf Parijs. Deze film is de ee~
spreekt, maar waar je verbijsterd zit naar te ming van Michalkow - Kor
illigheid van kijken, is de uitzonderlijke schoonheid van vankelijk had hij zich vc
dt* Ivrischt* film.
hni Jh? VO1- D°"de[dag 221"°Vembe^ 20-30 UUr:
zabitich predkow» (De vuurpaarden).
ereikt «Schaduwen van vergeten voorouders»
>g, de zoals de letterlijke vertaling luidt van deze
door film gemaakt door Sergei Paradjanow da
teert uit 1964. Deze film L
ommekeer geweest in de traditionele st,,
van verhalende films. Paradjanow leidde
met deze film een nieuwe stroming in van
de poëtisch-associatieve cinema.
De anekdote die ten grondslag lig* J*
film, vertelt van de liefde tussen Iwan, d_
zoon van een boer, en Maritsjka, de doch
ter van een koopman. Er ontstaat echter
«De koning sterft» werd in 1962 geschre
ven door Eugene Ionesco, ’t Stuk behoort
tot zijn zogenaamd absurdistisch werk, wat
overigens niet wegneemt dat «De koning
sterft» kan worden aangemerkt als ’t een
voudigste en sterkste stuk dat Ionesco ge
schreven heeft, ’t Werkelijk absurde in dit
spel is gelegen in de wijze waarop koning
Bérenger eindeloos probeert om te ont
snappen aan z’n onherroepelijke dood.
Deze dood wordt hem tijdens ’t spel aange-
kondigd door koningin Marguerite, z’n
eerste vrouw. Langzaam zal zij veranderen
in de Doodsengel, die hem tot ’t einde toe
zal begeleiden. In de koning sterft elk
mens, zoals in de middeleeuwse moraliteit
elk mens sterft in de figuur van Elckerlyc.
In tegenstelling tot deze laatste mens - voor
wie er aan ’t eind van 't stuk de hoop is op
de eeuwige zaligheid - zal de koning uit 't
stuk van Ionesco verdwijnen in ’t diepe
zwarte gat van ’t oneindige niets; «O, groot
Niets, help de koning», roept de wacht uit.
Bérenger moet sterven, omdat ie alles heeft
verwaarloosd. Hij heeft er maar ’n beetje
4 op los geleefdhij heeft eeuwen en eeuwen
de wereld, zijn rijk, aan haar lot overgela-
F ten en daarom verdient hij ’t om te sterven.
,’t Enige wat hem nog gelaten wordt, is de
waan van waardigheid. Hij gaat niet kapot,
hij krepeert niet, 't is hem vergund om zit
tend op z’n troon ’t leven te verlaten. «De
koning sterft», wordt op donderdag 15 no
vember 1979 gespeeld door de Goirlese to
neelgroep «Perspektief» in de regie van
Willem van de Vrande. Aan deze voorstel
ling werken mee: Sjef Imants, Marijke van
de Vrande, Diny Sperber, Will van Daal,
Leon van Dam, Jan Naaikens, Fientje van
Litsenburg, Ad Maas, Jacques Senders,
Ben Hovens en Harrie van der Velden.
Een gitarist van uitmuntende klasse: Harry
Sacksioni. Bekend geworden als bege
leider van Herman van Veen en nu klaar
voor een groot toemee langs de Neder
landse theaters. Op donderdag 22 en vrij
dag 23 november speelt Sacksioni met zijn
nieuwe begeleidingsgroep in de Stads
schouwburg Tilburg. In die groep spelen
Lenneke Willems (viool), Jerry Gout
(banjo, mandoline) en Koos Wiltenburg
(bas). Het wordt een komplete voorstelling
met licht, geluid, film en dia - projektie.
Sacksioni (23-lO-’5O) kreeg op 11-jarige
leeftijd zijn eerste gitaar en speelde in zijn
tienerjaren in diverse beat - groepjes. In
1969 trad hij voor het eerst op met Herman
van Veen en vervolgens werkte hij aan alle
Van Veens - shows mee. Tussendoor
speelde hij o.a. met Sieto Hoving en Lise-
lore Gerritsen. Naast zijn werkzaamheden
met Herman van Veen kwam er steeds
meer plaats voor solo - optredens in Ne
derland. Duitsland, België, Oostenrijk en
Zwitserland. Sacksioni bracht drie elpees
uit en werkte muzikaal mee aan de elpees
van een tiental andere artiesten. De
plaatsverkoop voor beide konserten start
op donderdag 15 november om 11.00 uur.
Één van de beste jeugdvoorstellingen
van het vorig seizoen was «Op reis
naar...» door Bart Corduwener van
De Kleinste Komedie. Weereen men
geling van poppenspel en theater. Bo
vendien een stuk waar het publiek heel
erg bij betrokken wordt. Een pop- TS'
penspel ontvlucht de bewoonde we- Le, p Z?n het
reld en gaat op vakantie naar een land Be,lk V1°'
waar niemand woont. De kinderen be- slagwerk, voere
palen naar welk land. De kinderen be- P«ukenen
palen ook wat hij als bagage mee mag Het Divertimento van
nemen en natuurlijk gaan de poppen 1975j opgedragen aan het F
mee. Die poppen vinden dat erg leuk in wordt door dit trio uitgevoerd :I
het nieuwe land, maar de poppenspe- Voorhorst - fluit Dusan Karpis.
Ier mist de luxe en wil terug naar huis. v,oo> en John Sekreve altvlooL
In deze voorstelling wordt onze wel--
vaartsmaatschappij naast de fantasie
Het maandelijkse Tejaterkafee op zondag
18 november zal in het teken van het chan
son staan. Dit keer is er maar één thema en
ook maar één optreden. Een programma
van de talentvolle Nederlandse zangeres
Marianne Lange. Het Tejaterkafee in de
Studio - zaal gaat om 14.30 uur open, het
programma start om 15.00 uur en de toe
gang is gratis. Marianne Lange brengt voor
de eerste keer een Nederlandstalig chan-
sonprogramma, dat zij als titel «Reuze-
zwaai» meegaf. Het bekende verhaal: altijd
aan ’t toneel gewild en toch sekretaresse
geworden. Onder andere als bedrijfsleider
van de Groninger Stadsschouwburg bleef
zij bezig met het theater en gestart met een
echte zangstudie. Na enkele jaren intensief
werken komt zij nu voor het eerst met een
volwaardig programma. Liedjes waarin zij
vertelt, hoe zij het leven ziet en hoe het
leven op haar afkomt. Liedjes die je ontroe
ren, je wakker schudden, je omarmen, je
vertederen, je blij maken. Liedjes die je
raken.
Zij wordt daarbij begeleid door het trio van
bassist Peter Krijnen met Henk Bloemers
aan de piano en Ben Gerritsen achter de
drums.
Toegang gratis.
weer niet. Bepaalde stukken tekst komen
telkens weer terug. Zo ook met de ha
delingen. In dit deel staan de andere speler
als decorstukken mooi te wezen, verande
ren spaarzaam van plaats en houding.
In het contradeel beweegt een vrouw in een
vogelveren mantel, eerst verkrampt en
strak, dan soepel en buigzaam over het to
neel. Het vierde en laatste deel speelt tegen
een prachtig geschilderd achterdoek, een
element uit het eerste deel. Drie danseres
sen beginnen een Graham-klas, vloeiende
bewegingen, waarbij het ritme van de ge
speelde muziek losstaat van de dansers.
Van de laatste wordt Triptiek
ode aan Jeroen Bosch (Schepping,
Menschen-Werelt, Hel) uitgevoerd,
geschreven in opdracht van het mi
nisterie van C.R.M. ter gelegenheid
van het 75-jarig bestaan van het Ko
ninklijk ’s-Hertogenbosch Man
nenkoor. Dirigent Marius Schouten
leidt het mannenkoor, het Koper
kwintet Resonans (Jo van den Booren
en Frits van Alebeek - trombole, Piet
het publiek heel JoristuBa) en de slagwerken Peter de
;n wordt. Een pop- /hcs-
._.it de bewoonde we- Led«n van het Variant-ensemble, Jo-
vakantie naar een land z,ef Bell,k v,°o1 en Bohuslav Zola -
4 woont. De kinderen be- slagwerk, voeren Crux voor
:lk land. De kinderen be- P«uken en klokkenspel uit van I
t hij als bagage mee mag Het Divertimento van Cabus uit
vuurlijk gaan de poppen I975; opgedragen aan het Reger Trio,
-n vinden dat erg leuk in wordt door dit trio uitgevoerd Lucius
-ar de poppenspe- Voorhorst - fluit Dusan Karpisek -
1 terug naar huis vl°o1 en John Sekreve - altviool.
It onze wel--
vaartsmaatschappij naast de fantasie e
de Studio - zaal om 14.30 uur.
iroverf
eg naar I
stuk is de
/erftocht, 1
staan van hemel en hel. Van het
midden van het tweede bedrijf tot aan
het einde van het vierde neemt Sha
kespeare de bijbelse onderwerpen op.
«Kin Lear» spot met de hemel die op
aarde wordt beloofd en met de hemel
die men na de dood zal ingaan met de
góden, de goede natuur en de naar zijn
beeld geschapen mensen.
In King Lear breken twee ordenin-
"“*i van waarden aan stukken, die van
Middeleeuwen en die van de Re
naissance. Aan het slot blijft alleen de
bloedige en lege aarde achter. Op deze
aarde, waarover een storm is gegaan,
die niets dan steen heeft overgelaten,
houden een koning, een nar, een
blinde en een gek hun dolle gesprek.
De blinde Gloucester valt op het lege
itgevoerd van de Rus Lutsian toneel. Zijn zelfmoordpoging is tra
mde Tsjech Lubos Fiser (geb. gisch. Gloucester bevindt zich in de
afgrond van menselijke ellende. Aan
dezelfde afgrond ook zijn zoon, die
voor gek speelt om zijn vader te red
den. Maar de pantomime, die de spe
lers op het toneel vertonen, is grotesk.
Er is iets cirkusachtigs aan. De blinde
Gloucester die een niet aanwezige
berg bestijgt en op de vlakke planken
neervalt, is een clown. Hier werd een
fylosofische clownerie gespeeld. Het
is dezelfde clownerie, die we in het
hedendaagse theater tegenkomen. Let
op! Aanvang 19.15 u.
Plaatsverkoop start op woensdag 14
november.
u niet missen. Één van de top -
Hingen in dit seizoen. Het Rus-
--- "erjozka» met
- en dansshow.
ie geschiedenis
1 de Stadsschouwbur Tilburg: op e
de meest geliefde zang- en dans - (n de komende week zal in het Filmhuis van het Kultureel Sentrum Tilburg e
«.■■^embles van Rusland. De groep 6
maakte vele toernees door Europa, P^ntatie worden gegeven van verschillende belangrijke ^vjetT.lmers die var
Azië, Afrika en de U.S.A., steeds met de J?re.n 660 ^'^«njke stempel hebben gedrukt op de hedendaagse film m
overweldigend sukses. De groep staat ^nvietunie.
onder leiding van Nadezja Nadezjina,
die vroeger solodanseres was van het
het Bolshoi Theater in Moskou.
Zij was de eerste,
klore zo bewerkte,
kelijke en nieuwe
weerspiegeling
overvloed vindt
vaak onstuimige, soms
soms kluchtig- -,*“J
dans- en zar
gericht in 1945. De beroemde «berken
dans» (vandaar de naam) maakte het
ensemble onmiddellijk beroemd in heel
Rusland. De berk is het symbool van het
Russisch meisje en de bevalligheid v
deze rondedans ontroert c
geest van dit volk. De technische v
maaktheid, die deze groep bereil
heeft, het samenspel, de samenzang, de
moderne choreografie worden Gw»,
deze begaafde danseressen en dansers
niet gebruikt terwille van die uiterlijke
perfektie zelf, maar om de tradities, de
schoonste gedachten van de oude volks
kunst in zijn beste vormen in stand te
houden.
Plaatsverkoop start woensdag 21 no
vember.
een vete tussen de koopman en de boer die
uitloopt op de dood van een van beide.
Zowel Iwan als Maritjska zijn voornemens
te trouwen ondanks het verzet van de fami
lie. Iwan wil eerst fortuin maken.
Kabaretier Rients Gratama komt op vrijdag 16 november met zijn programma
Pompend Remmen» in de schouwburg. Deze voorstelling werd vorig seizoen door
de pers prima ontvangen. Hij wordt bijgestaan door de kabaretières Lia Corvers
en Reina Boelens. Voor de muzikale ondersteuning zorgt het kombo van John
Eskes. De teksten voor het programma werden geschreven door Rients Gratama
en Jan Boerstoel. Pompend Remmen» is een titel die slaat op de huidige maat
schappij. Gratama: «Wij moeten ophouden en inhouden, dat is duidelijk. Maar
dat kan niet zomaar boems - ineens, dat doen we heel kalmpjes aan, te beginnen
met het doven van de waakvlam.»
Johnny
Kraaykamp
speelt King Lear
Het Ro - theater speelt op woensdag 21
november «King Lear» van Shakes
peare. Dat gebeurt in een regie van het
Oost - Duitse duo Manfred Karge en
Matthias Langhoff. «Lear» wordt ge
speeld door Johnny Kraaykamp sr.
Verder spelen o.a. Lou Landré, Fred
Vaassen, Canci Geraedts, Paul Rött-
ger, Bert André, Frank Aendenboom,
Greta van Langendonck en P*
Tuinman mee. De dékors were
ontworpen door Jean - Marie Fiét
en de kostuums door 2
Schauberger. In «Kin Lear» is 1
neel van het begin tot het einde
Er is alleen de meedogenloze wereld.
Daarover gaat de mens zijn weg van de
De Mannen van den Dam (oneierdeel van chés en angsten, ontsluiert, bewees vex>r wieg naar het graf. Het onderwerp van
de Internationale Nieuwe Scène) komen op Brecht dat Karl Valentin één der meest dit stuk is de vraag naar de zin van die
maandag 26 november met de voorpre- indringende intellektuelen van zijn tijd zwerftocht, naar het bestaan of niet
mière van «Satiristisch Kabaret van Karl was. Zijn artistieke en maatschappelijke h h V-
Valentin» in de Studio-zaal. Het fenomeen waarde wordt o.a. aangetoond door het feit n anu j 7.°^
Karl Valentin vindt zijn oorsprong in de dat hij als geestelijke vader gezien wordt midden van het tweede bedrijf tot aa
rokerige kabaretzaaltjes in München ten van Buster Keaton, Groucho Marx en het einde van het vierde neemt Sht
tijde van de eeuwwisseling. Het is daar dat Raymond Devos, terwijl hij ook grote in-
hij zijn mengsel van spot, muzikale clow- vloed had op Brecht. Een interessant pro-
nerie en de tragiek van het dagelijkse leven gramma waar de mannen van den Dam on
verwerkt tot een eigen theatervorm. De getwijfeld een interessante voorstelling van
manier waarop hij middels blijkbaar bete- zullen maken.
kenisvolle dialogen en gewoonten, de cli- Plaatsverkoop start maandag 19 november.
Vrijdag 16 november om 20.30 uur brengt
De Groep in het Kultureel Sentrum de
nieuwe produktie «Een kwestie van tijd».
In deze produktie staat de tijd centraal en
waarbij voor de toeschouwer het
hoofdaccent komt te liggen bij de waarne
ming. De werkelijkheid kent hierin geen
logische tijdsorde, maar verwart en prik
kelt tot het idee: «Het is maar een illusie dat
het ene moment volgt op het andere» zoals
ook in de tekst wordt aangegeven.
Een jonge man komt op, gaat zitten en bla
dert enkele fotoboeken door. Discomu-
ziek: twee danseressen op een podium:
sexy, uitdagend, leeg en steriel. De rest van
de voorstelling laat zich op dezelfde manier
beschrijven: een aaneenschakeling van
fotografische en filmische scènes en de
cors. Een uiterst geplande theaterwerke-
lijkheid, waarin zelfs fouten er bij horen,
omdat er eigenlijk niets «fout» kan gaan.
Zoals in het derde deel: een toneelspeler
studeert zijn rol in in een fantastisch de-
kadent decor. Hij leest zijn tekst, maar
niet alles is roltekst, hij speelt en speelt n
niet, staat op het toneel, tegelijkertijd ook PeriOriHailCeS lil
weer niet. Bepaalde stukken tekst komen
£s het Kultureel
Sentrum
Het Kultureel Sentrum begint deze maand
met een serie van circa 10 performances,
één keer per drie weken op een zaterdaga
vond. De eerste performance zal worden
gegeven door de Arnhemse kunstenaar Al
bert van der Weide op zaterdag 17 novem
ber aanstaande om 20.30 uur.
Vanuit verschillende stromingen in de
beeldende kunst - zoals fluxus, de hap
pening en de minimal-art is een nieuwe
kunstvorm ontstaan die de naam per
formance heeft gekregen.
Zo’n performance is een aktie van een
(beeldend) kunstenaar die zich afspeelt op
een bepaalde plaats binnen een bepaalde
tijd, waarbij de kunstenaar óf alleen ge
bruik maakt van zijn eigen lichaam (waarbij
zijn lichaam als «materiaal» dient), óf ook
gebruik maakt van hulpmiddelen en mate
rialen als video, film, dia’s, objecten, enz.
Is bij een kunstwerk de relatie tussen kun
stenaar en publiek indirekt (via het kunst
werk), bij een performance is de meest di-
rekte verhouding tussen kunstenaar en toe
schouwer mogelijk.
Het adelsnest
23 november 20.30 uur: «Het
...anest» van Andrei Michalkow - Kont-
lowski (1969). Het adelsnest handelt over
_4 onmogelijke liefde tussen een gehuwde
edelman en een jonge vrouw die hij als
kleuter heeft gekend. Voor de ene helft
speelt de film zich af in een onafzienbaar
Russisch landschap, voor de andere helft in
eerste romanverfil-
Kontjalowski. Aan
vankelijk had hij zich vooral gericht op het
leven van het weidse platteland. Hij onder
vond echter bij de produkties te veel
tegenwerking. Met deze film naar een ver
haal van Iwan Toergenjew heeft hij vooral
door zijn stillistische vormgeving en sfeer-
Paradjanow da- rijke regie een belangrijke romanverfilming
is duidelijk een gerealiseerd.
traditionele stijl Verder zullen nog gedraaid worden: zater-
j--i-uj- dag24november 14.30uur: «De walsende
viool» van Andrey Tarkowskij (1960), kin
derfilm (8-10 jaar); zaterdag 24 november
ligt aan de 20.30 uur: «De rode vlier» van Wassilij
:n Iwan, de Sjoeksjin; woensdag 28 november 20.30
uur: «De boom der wensen» van Tengis
Aboedlase.
Zondagmiddag 18 november te 14.30
uur brengen Hermano en Carambita in
het Kultureel Sentrum «Samba Sa
lad», een programma voor zowel jon
geren als ouderen.
De «Samba» van Samba Salad staat
voor het energieke tempo en de sfeer
waarin de show uitgevoerd wordt. De
uitgevoerde muziek heeft een Latijns-
Amerikaanse inslag: rumba, samba en
flamenco is als de hartslag van de
show, waarbij het ritme zich niet al
leen beperkt tot de muziek, maar ook
in de verschillende acts.
De Salad staat voor een mix van ka
rakters en expressievormen als clow
ning, muziek, dans, jongleren, pop
pen, akrobatiek en nonsens. Fruit is
het voorwerp, onderwerp en abstrak-
tie voor mime, liedjes en komedie.
Gedurende de voorstelling zal de bar
rière tussen publiek en spelers regel
matig onderbroken worden doordat de
toeschouwers aktief betrokken zullen
worden bij de verschillende acts.
^JUNGHANS QUARTZ