audio
uiolff
STADSE
SCHOUWBURG
F
IGSLDlWIMiaS!
IE
Operette
Polenblut
saw
met 100 medewerkers
Jos Brink met Tekstpierement
Jazz en
modern ballet
Juridische EHBO verhuist
naar de Stasstraat
GROENENDAAL
Baal speeltKaspar
'fyebers
Manifestatie Tilburgse improvisatiemuziek op 9 september
De Tilburgse leerlingen en docenten (ook van de
muziekafdeling) zullen aan dit pro-
Muziekschool srSjn^ta": Marina Dees,
1 Agaath Verspeten, Carol Sakko, Mo-
met jaarlijkse
Dansproduktie
1979 pagina 12
Donderdag 17 mei 1979 pagina 13
DE TILBURGSE KOERIER
Tijdig
>akken
Breedte
140
140
120
130
90
90
190
200
190
190
190
200
Lengte
DE GOEDKOOPSTE
Polyethermatrassen
215
189
150
89
100
69
49
289
325
345
Binnenveringmatrassen
159
179
189
269
F
's Morgens gebeld, 's avonds besteld. Ook buitenmaten
Brabants
Conservatorium
toept
Slotkonsert
Tilburg
Ferdinand
Busby
Povel
Berkeleys
Café Mod
ley.
Po-
BEDDEN SPECIAALZAAK
Big Band
met
Tilburgs
danscentrum
Aan de
meegewer
mu-
ge-
de
iet
la-
>rdt
;en
tan
1 VAH STAD EN LAND
NIJVERSTRAAT 121-119 TEL. 430660 TILBURG
TILBURG
Heuvelhof
Heuvelstraat 103
Tel. 013-323240
EINDHOVEN
Piazza Centre 67,
jaar-
n de dansafdeling
iziekschool o.l.v.
wij
ge-
Ca-
igeleid
Frits
80
190
tieprincipe
herhaling
Tejaterkafee
met
«Country
Trash
M.G.
Om var
spreker
1 wor-
ormatie
0 uur is
die iets
voorstelling wordt verder
;rkt door een groot aantal
voeringen
kultureel
programma staan
i Karin van Aarle,
mk Polan en Louise
1waarbij we met Annie M.G.-
liedjes tot een konklusie proberen te
komen. Die liedjes blijken wonderwel
1 te zijn, ook al zullen ze, in de
lierement-versie, anders klin-
u ze kent van plaat of oud
igramma.
'g van de rj"-
1 te schateren g
ie herkenning t
niet-erker
same
isen zijn
Talk en
vooraanstaande solisten, het corps c
ballet en het grote orkest van he
operetteteater Bratislava. De aan 1
ger wal geraakte graaf Branski wor
achtervolgd door schuldeisers. Allee
vrouw kt
_u_. :nden beve-
ippe, gefortuneerde Helena
daar wil de graaf niets van
-uitkomst. Ver-
sr komt Helena
lienst bij de graaf en op het mo
ment, dat de graaf dat merkt, wil hij
maar wat graag met haar trouwen.
inkoop - verkoop - taxatie
adviezen voor beleggingen
Het programma
Het eerste ballet laat een blik werpen
in de jazzballetles van de jongste jazz-
danseres op de toepasselijke muziek
Do Your Dance van de groep Rose
Royce. In dit ballet van Frank Polak
laten de dansers enkele oefeningen,
passen en combinaties zien die ze in
hun wekelijkse balletles beoefenen.
Hierna volgt een jazzdans van Frank
Polak op Staying Alive van de Bee
Gees. Gevolgd door Dans Voor Zeven
van Karin van Aarle gedanst op On
The Strip.
erop
or de
«e muziek
serieuze zoek
tige subsi- richt
Bij het kiezen van HiFi-apparatuur is hei
noodzakelijk dat u zich vooraf enkele
vragen stelt. Past de installatie in uw
huiskamer? Voldoet zij aan uw eisen en
is zij afgestemd op de soort muziek die u
prefereert? Vragen die tijd nodig hebben
om te kunnen worden beantwoord.
Audio Wolff gunt u die tijd en geeft u
advies.
Audio Wolff uw vertrouwen
meer dan waard II!
De voorstellinggroepen van het Til
burgs Danscentrum geven op zater
dagmiddag 19 mei twee uitvoeringen
in het auditorium van het kultureel j
sentrum. Op het
acht balletten van
Helga Langen, Frar
Rutten.
TAM KONIJN
bereidt op grootmoederswilze
en vele andere specialiteiten.
Restaurant
ALBERTVILLE
Alphensebaan14 -CHAAM Tel. 01619-1586
Keuken open van 12 tot 21 uur
Tijdig reserveren gewenst
snellen en variëren van de bewegings-
frases en het licht voller te laten wor-'
den, ontstaat een min of meer melan
cholische lyriek. De dans eindig*
verrassend als plotseling door
naast elkaar opstellen van beide dan
seressen.
«Plek», ook van Bianca van Dillen, is
contrastrijk in beweging en tempo en
met de nodige felheid gedanst door
Pauline Daniëls. «Come out» van
Daniëls op muziek van Steve
s wat zachter van toon, wat
akrobatischer van opzet en uitvoering.
«Luonnatar» van Truus Bronkhorst is
misschien wel het meest klassieke van
opzet en in die zin ook wat meer toe
gankelijk.
begint om een
jrstelling om half
gratis.
jaar. 1
grote
--van
aktueel te zijn, ook al zullen ze, in de Big 1
Tekstpierement-versie, anders klin- meer
ken dan u ze kent van plaat of oud ganis
kabaretprogramma. met
Wat weten we nog van de vijftiger ja- deze fe
ren? Dat zal veel te schateren geven! Ferdine
Deels vanwege de herkenning en an- lem
derzijds vanwege de niet-erkenning: daar
jongeren van nu zullen zich verbij sterd Als
afvragen of het op de fuifjes van toen hage..,
i maar een voorbeeld( te noemen) guson
it zo toeging. Ook zal blijken dat de speelde
lilie Doorsnee van 1952 best nog in
kan leven.
r natuurlijk waren er ook i
;kige momenten, die nc
- Je eisen niet, zeker niet
cijkt wat er aan kapitalen
teatervormen verslonden
als men beschouwd dat hier
zoals vaak verondersteld
ake is van een minimale
„dsgroepering. Alleen aan
Juwelier - Horloger
Schouwburgring 27, Tilburg^
In de serie Moderne Jazz in de Studio zal het konsert, dat aanstaande zaterdag
plaats vindt, het laatste van dit seizoen, een zeer biezonder karakter hebben. Op
deze avond zullen een groot aantal Tilburgse musici namelijk demonstratief duide
lijk maken dat zij ten onrechte al jarenlang nauwelijks of geen serieuze aandacht en
ondersteuning krijgen van de gemeente. Ondanks alle goede zaken die de afgelopen
zes jaar op jazz-gebied plaatsvonden in Tilburg en de resultaten, die met veel
moeite tot stand kwamen (o.a. deze serie jazz in de schouwburg en opname van
jazzworkshops in het lessenpakket van de muziekschool) moeten die musici de op
(semi-jprofessionele basis willen werken het op hun eentje rooien. Goede repeti
tiemogelijkheden zijn er geen en een goed platform al evenmin. Vooral de laatste
jaren dreigde door een te grote onderlinge isolatie de bloei in de muzikantenscène
af te nemen.
Een biezonder ballet zal ook «Pieces
for Ballet» zijn, dat in een choreogra
fie van Monique Sanders gedanst gaat
worden. Voor dit ballet schreef Hans
van Oers een vijftien minuten durend
muziekstuk, dat onder zijn leiding
door leerlingen van de Muziekschool
wordt gespeeld.
Het programma wordt afgesloten met
een optreden van de «Workshop Mu
ziek en Beweging». Een kollektief
werkstuk van en door docenten van de
muziekafdeling en de dansafdeling van
de Tilburgse Muziekschool.
.00 en 14.30 uur
igsgroepen van
het Kul
de rechtswinkel bij de juiste hulp
verleners terecht gekomen.
De musici hebben daar zelf een stokje musici heeft Tilburg en direkte omge-
voor gestoken. Onlangs verenigde zij ving al een potentieel van 200 manAls
zich in een Vereniging voor Tilburgse de «ondergrondse» werkwijze van
Improviserende Musici terwijl tegelijk deze musici openlijk kan geschieden,
een Stichting ter Bevordering van de zou blijken dat Tilburg een van de be-
Improvisatiemuziek in Tilburg in het langrijkste, zoniet het belangrijkste
leven geroepen werd. Deze twee in- jazz-centrum is van Nederland,
stanties die een duidelijk van elkaar te Toch heeft de gemeente de leden van
onderscheiden taak hebben, hebben de voormalige Groep Ohm van
als eerste daad een nota naar B en W tientallen kastjes naar evenzoveel mu-
van Tilburg gezonden waarin zij erop ren laten draven. De indruk die toen
wijzen dat een eigen ruimte voor de gewekt zou zijn dat een klein klupje
jazz onontbeerlijk is en dat de muziek belang bij de toenmalige subsidiever-
tevens, zoals alle andere serieuze zoeken zou hebben, is door het op-
kunstvormen, een regelmatige subsi- richten van Vereniging en Stichting nu
die nodig heeft. vermeden.
Erg groot zijn de
als men bekijkt i
door andere 1
wordt en als
zeker niet, z
wordt, spral
minderheidsj
Een vijftigtal meest aktieve mus
aanstaande zaterdag vooral mi
duidelijk maken waar zi
wat ze willen. Voor des
speciale vorm met s
poneerde stukken gel
Aanvang 20.30 u.
Met zo’n 100 medewerkenden komt
het Operetteteater Bratislava op za
terdag 19 mei in de Stadsschouwburg,
met de operette «Polenblut» van Os
kar Nedbal. Deze fonkelende operette
uit 1913 wordt door het gezelschap in een huwelijk met een rijke
het Duits gebracht. Het verhaal is ge- hem nog tedden. Zijn vriet
schreven door Eugen Spero. De regie len de knap
is van Bedrich Kramosil en de aan, maar
operette wordt gedirigeerd door Zde- weten. Een list brengt i
bek Machacek of Bohus Slezak. momd als huishoudster
in di“"“* Ao
MUNTENHANDEL
A. CORET Jr.
Gespecialiseerd in
gouden munten
Modern ballet
Dan komt een moderne dans op
ziek van René Barten. Dit ballet,
naamd Pierrots, is gemaakt door
Helga Langen die de leiding heeft van
de moderne dansafdeling van het Til
burgs Danscentrum. Pierrots is vorige
maand met veel succes opgevoerd op
een van de voorstellingen van de Rot
terdamse Dansacademie in theater de
Lantaren in Rotterdam.
Na Pierrots volgen drie dansen van
Louise Rutten Golden Years, op de
gelijknamige muziek van David Bo
wie, Vlugge Schouders en Langzt
Dans. Deze laatste twee dans
-laakt op de nummers Hot
rai.i «au lierman Brood.
Tot slot het ballet Phases op muziek
van Julian «Cannonball» Adderk
Deze dans is gemaakt door Frank I
lak die ook de algehele leiding van de
voorstellingen heeft.
De eerste voorstelling
:st tot uur en de tweede voor
daar- drie. De toegang is gr:
iisici zal
luzikaal
ze voor staan en
ueze avond is een
speciaal gekom-
skreëerd.
Zaterdag 19 mei om 20.30 uur brengt
de Australische «Fringe» theatergroep
ligt even Busby Berkeleys hun nieuwste pro-
hetzich gramma in het Kultureel Sentrum:
Café Mod.
De show speelt zich af in Café Mod.
een vreemd 60-er jaren café. De maïtre
d’hotel wordt op onhandige wijze ge
holpen door Jimmy. Gebruikmakend
van haar charmes, slaagt miss Peaches
- la Crème achter de piano terecht te
komen. Deze drie personen kombine-
ren hun talenten om een vreemde en
komische sfeer te scheppen, waarin
muziek en parodie de belangrijkste in
grediënten zijn.
De toegang is gratis.
De Tilburg Big Band, die iedere week
een openbare repetitie houdt in de
Studio-zaal van de Stadsschouwburg,
gaat op zondag 12 mei weer het jaar- gemaakt op
lijkse slotkonsert geven. Dat gebeurt Pain van He
om 12.30 uur in de foyer van de
schouwburgzaal. De toegang is gratis.
Aan het konsert o.l.v. dirigent Jan
Noovens wordt solistisch meegewerkt
door Ferdinand Povel.
De Tilburg Big Band bestaat dit jaar 21
De laatste jaren is dit orkes*
j bloei gekomen. Getuigen daar-
zijn de prima resultaten op de vijf
Band Festivals waaraan de band
jegedaan heeft. De laatste jaren or-
niseert de Tilburg Big Band samen
t de Tros en de Stadsschouwburg
festivals in Tilburg.»
.„..land Povel werd in ’47 in Haar-
i geboren. Hij speelt tenorsax en
imaast fluit, altsax en sopraansax.
solist speelt hij o.a. bij Kurt Edel-
lagen. Slide Hampton. Maynard Fer-
i en Peter Herbolzheimer. Hij
ie mee op elpees van o.a. Rita
zs, Dusko Goykovich, Jiggs Wig-
n, Jan Morks en Benny Bailey. In
Ierland speelt hij onder andere als
solist in het Metropole Orkest en de
Tros Big Band. Ferdinand Povel is een
veelgevraagd solist in heel Europa. Hij
is tamelijk moeilijk te boeken en het is
dan ook een vrij unieke kans voor de
Tilburg Big Band om met zo’n solist
het seizoen te besluiten.
x Enkele biezonderheden willen
U11VOCÏTÏ12 graag even toelichten. Zo wordt
danst «De groene dingedans» van
Op zondag 20 mei vindt weer de jaar- rol Sakko. Dit ballet wordt begel
lijkse presentatie van de dansafdeling door een koperensemble o.l.v.
van de Tilburgse Muziekschool o.l.v. van der Meulen.
Stadsstraat
;nten van de Heuvel» zullen
comst dus de studenten van
orden. Het nieuwe
irheen een meubel-
.vordt betrokken
.<u de huur van het huidige pand
szegd is. De ligging aan de Bis
schep Zwijsenstraat is gelukkig wel
haast even centraal als de Heuvel.
Ook de mogelijkheden van het gebouw
zijn dusdanig dat er zelfs van een
vooruitgang gesproken kan worden.
Zo zullen in het nieuwe pand zowel de
wachtkamer, balie als de spreekka
mers gelijkvloers zijn. Trappenklim-
men voor bejaarden en minder-validen
is daarmee zo goed als afgelopen.
Daarmee wordt de toegankelijkheid
van de winkel nog ekstra vergroot.
Op zondag 20 mei om 14.30 uur zullen
de studenten Lian van den Goorbergh
(fluit), Toon Oomen, Henk Mennens,
Theo Piepenbroek en Egbert
Gruythuyzen (slagwerk) in het Kul
tureel Sentrum werken ten gehore
brengen van Joop Voorn, Marek Ko-
pelent, Koos Terpsta en André Joli-
vet. Jac van Steen is dirigent bij het
laatste onderdeel.
Van Joop Voorn wordt de fluitsolo
«Soft music for Angela» gespeeld.
Voorn maakt in dit stuk gebruik van
reeksen, die heel poëtisch verwerkt
irden. Hij laat verschillende timbres
n de fluit vertolken met grote dyna-
sche verschillen.
t het werk van Marek Kopelent is
kozen voor «Canto intimo» voor
,it en vibrafoon, van Koos Terpstra
«Snow in Kalamazzoo» voor ma-
rimba, 2 conga’s, 4 temple-blocs en
gong. Dit stuk is ontstaan in Canada,
Kalamazzoo, waar het op een mooie
dag in mei plotseling begon te
sneeuwen. D.m.v. kleine motiefjes in
steeds wisselende maatsoorten geeft
hij het dwarrelen van de sneeuw weer.
Van André Jolivet wordt «Suite en
concert pour flüte et percussion» (2e
concerto pour flüte) gespeeld. Jolivet
behoorde met o.a. Messiaen tot de in
1938 opgerichte groep «La Jeune
France», die zich, zonder een stillisti-
sche eenheid te vertonen als uitgangs
punt nam.
sche eenheid te vertonen, op Berlioz
beriep en weer sterker het expressieve
van de muziek als uitgangspunt nam.
De toegang is gratis.
Toneelgroep Baal speelt op dinsdag 22 het toneel zoals dat in die jaren, zeker
mei het muziekteater-projekt «Kas- in de teaters in het duitstalige gebied,
par» van Peter Handke in de Stads- gebruikelijk was.
schouwburg. Dat gebeurt in een regie Sindsdien is er veel veranderd, zowel
van Lodewijk de Boer. Paul Gallis in de manier waarop we tegen een stuk
ontwierp het dekor en Maurice Horst- als Kaspar, dat indertijd duidelijk ex-
huis zorgde voor de muziek. «Kas- perimenteel was, aankijken als in de
par» wordt gespeeld door Hans Da- wijze waarop we reageren op de in
gelet, Kitty Courbois, Rudolf Lucieer, houd. Daarom heeft Baal een bewer-
Jack Vecht, Trudy de Jong, Herman king gemaakt: er is wat tekst ge-
Naber, Marieke van der Pol en Han schrapt, overigens zonder dat dit af-
Römer. Kaspar Hauser is de naam die breuk doet aan de zeggingskracht van
werd gegeven aan een ongeveer twin- het stuk, en daarnaast is veel meer
tigjarige jongeman die in de eerste ruimte geschapen voor het gebruik
helft van de negentiende eeuw op een van muziek, die de inhoud van het stuk
marktplein van een Duits stadje werd ondersteunt en verruimt. Wat de in
aangetroffen. Niemand wist waar hij houd betreft: door Kaspar niet te spe-
vandaan kwam, en zelf kon hij geen len op exakt dezelfde manier die
uitkomst bieden, want behalve de zin: Handke suggereerde in zijn oorspron-
Ik zou net zo’n ruiter willen worden kelijke aanwijzingen, en door in plaats
als mijn vader geweest is», kon hij van één Kaspar acht Kaspars op het
geen woord uitbrengen. Maar dan dat toneel te zetten, toont Baal een interp-
had hij nooit leren zeggen. retatie die meer in overeenstemming is
Peter Handke gebruikt dit gegeven in met de realiteit. De laboratoriumsi-
zijn stuk Kaspar als niet meer dan een tuatie die Handke beschrijft (een mens
aanleiding. Zoals hij in zijn inleiding zonder taal krijgt de normen van de
zelf zegt: «Het stuk laat niet zien hoe hem omringende wereld opgelegd:
het werkelijk is of werkelijk was met door taal te leren hanteren leert hij te
Kaspar Hauser. Het laat zien wat mo- denken en handelen volgens die nor-
ge/ijk is met iemand.» Hij schreef het men) wordt door Baal veranderd in
stuk in 1968; de stijl die hij hanteerde, meer algemene zin: iedereen is voort
gebruikte hij, zoals hij dat ook in zijn durend bezig de trits taal-denken-han-
voorafgaande kortere stukken deed, delen aan anderen bij te brengen en
onder meer om zich af te zetten tegen doof anderen opgelegd te krijgen.
Het laatste Tejaterkafee van dit
seizoen zal in het teken staan van de
Country-muziek. Dat gaat plaatsvin
den op zondag 20 mei om 14.30 uur in
de Studio-zaal. Om 15.00 uur zal het
professionele gedeelte verzorgd
den door de Tilburgse forr
«Country Trashen om 16.00
het podium vrij voor amateurs
op het country-gebied willen presente
ren. «Country Trashis een
viermansformatie die zich bezighoudt
met de blue grass-muziek. Dit is een
onderdeel van de country-muziek dat
voorkomt uit de volksmuziek die in de
eerste helft van deze eeuw in Amerika
gemaakt werd. De muziek kenmerkt
zich door het gebruik van akkoes-
tische instrumenten die op een dyna
mische wijze het zanggedeelte om
lijsten. Onlangs verscheen de eerste
elpee van deze groep die speelt in de
volgende muzikale bezetting: bas, gi
taar, banjo en fiddle.
Toegang gratis.
Kabaret Tekstpierement brengt op zaken, i
vrijdag 18 mei het programma «Van liedjes
wie zou dat nou zijn?» in de stads- komen,
schouwburg. Aan dit nieuwe pro- aktueel
gramma werken mee: Jos Brink (teks- Tekstpie
ten), Frank Sanders (regie), Lucie de ken dan
Lange en Henk Bokkinga (muziek), kabaretproj
,De nieuwe Tekstpierementshow is Wat weten
opgebouwd rond het omvangrijke
oeuvre van Annie M.G. Schmidt.
Haar werk, het vroegere en recente,
vormt a.h.w. de rode draad van dit
theaterprogramma. Toch is «Van wie
zou dat nou zijn?», uiteraard een (om
zichtbaar en hoorbaar Tekstpiere- echt zo toeging. Ook zal blijken dat de spee,
ment-gebeuren: Jos Brink schreef familie Doorsnee van 1952 best nog in Reys
weer de vele scènes, persiflages, cross- 1978 kan leven. ham,
talks en conférences, zoals ook in de Maar natuurlijk waren er ook mooie en Nede
zes vorige shows. gelukkige momenten, die nog steeds solisl
Middels de liedjes van mevrouw mooi en gelukkig zijn. De jaren zestig,
Schmidt reizen we terug in de tijd, politiek en sociaal gezien waren merk-
doordeturbulentejarendie weermet waardige jaren en dat was Annie
z’n allen op hebben zitten. We geven M.G. ook al opgevallen,
een overzicht van politieke en niet- Om van de jaren zeventig maar niet te
politieke, dus ook andere belachelijke spreken.
king gemaakt:
schrapt, overij
aan de zeggingsl
k, en daarnaast is
geschapen voor het gebn
ziek, die de inhoud van het st
verruimt. Wat de
"‘spar niet te s'
exakt dezelfde manier die
suggereerde in zijn oorspron-
aanwijzingen, en door in plaats
in Kaspar acht Kaspars op hvi
toneel te zetten, toont Baal een interp
retatie die meer in
x met de realiteit,
zijn stuk Kaspar als niet meer dan een tuatie die Handke
aanleiding. Zoals hij in zijn inleiding zonder taal krijgt de
zien hoe hem omringende w
was met door taal te leren har
i wat mo-
'eefhet
meer algen
n durend bes
Vrijdag 18 mei, 20.30 uur. brengt de
stichtipg Dansprodukties in het Kul
tureel Sentrum een viertal solo’s of
bijna solo’s van en door Bianca van
Dillen, Truus Bronkhorst, Pauline
Daniëls en Margie Smit.
De stichting Dansproducties, voort
gekomen uit de dansgroep Kwadraat,
is in 1977 opgericht om een permanent Pauline I
organisatiekader te bieden aan dan- Reich is
sers en choreografen die bij voorkeur
in kleine groepen samenwerken. De
huidige produkties van deze groep
kenmerken zich doordat hetzelfde
principe wordt gebruikt als bij de mi-
het Tilburgs danscentrum in het Kul- van de choreografieën is de
Aarle, Helga Langen en Frank Polak. |open ronddraaien of bijvoorbeeld de
mogelijkheden van een arm, staan
centraal. Er zijn ronde bewegingen
mee te maken, maar ook heel pun
tige, hoekige gebaren, je kunt ermee
afweren of lokken. Passend bij dit
elementaire, minimale uitgangspunt is
het feit dat de meeste dansstukk~~
door slechts een danseres worden uit- studenten van
gevoerd. Daardoor kan de volle aan- slechts historic,
dacht worden gegeven aan de ogen- Negen jaar lang I
schijnlijke onbetekende bewegings- Tilburgse vrijwi
mogelijkheden.
En om die weer optimaal tot hun recht
te laten komen zijn de dans- en bewe
gingspatronen zelf zo simpel mogelijk
gehouden; eenvoudige bewegings
elementen als lopen, springen, liggen.
Bij de voorstelling van 18 mei zullen
vier van dit soort dansen worden uit
gevoerd: «San» van Bianca van Dil
len. uitgevoerd door Margie Smit en
Bianca van Dillen. «San» wordt een
solo of duet genoemd; een kompositie
waarin Margie in langzaam wisselende
tempo’s in een grote cirkel rondloopt,
waarbinnen Bianca van Dillen danst.
Door het uitbouwen, herhalen, ver-
r Heuvel 1 gebruikt als cen-
iim voor haar gratis rechtskundige
-'-«verlening. Tienduizenden men-
-ii uit Tilburg en de regio hébben hun
cg de Heuvel gevonden met hun
z~ Jlerlei gebied. Wan-
:er men her en der zijn oor te luiste-
n legt, hoort men dat voor velen die
tng niet tevergeefs is geweest. Met
im» loensen met problemen op het
van wonen, arbeid en sociale
:rzekeringen hebben op de rechts-
inkel een
"gsinstituut g
andere
kundi
mden
lÓkken Passend bij dit burgfe rec”t?w?nKÏÏ^Sw?pInd
minimale uitgangspunt is jn de Stadsstraat (hoek Bisschop Zwij-
meeste dansstukken senstraat) betrekken. Het begrip «De
~i danseres worden uit- studenten van de Heuvel» zal dan nog
ioor kan de volle aan- slechts historische waarde hebben. «De studer
ing heeft deze bijzondere in de toek<
-vrijwilligersorganisatie het de Stadsstraat wor
pand op de Heuvel 1 gebruikt als een- pand (waarin voon
trum voor haar gratis rechtskundige zaak gevestigd was) wor
hulpverlening. Tienduizenden men- omdat de huur v
sen uit Tilburg en de regio hébben hun opgezegd is. De
weg naar de Heuvel gevonden met hun schop
problemen op allei
neer men
ren legt, I,
gang niet tevergeefs is geweest, f
name mensen met problemen op h„t
gebied van wonen, arbeid en socir1-
verzekeringen hebben op de rechio-
winkel een deskundig hulpverle-
ningsinstituut gevonden. Mensen met
allerlei andere problemen zijn even
eens op de Heuvel geadviseerd en via