I E STADSC/- SCHOUWBURG rting 'ilburg 0% Engelse mijnwerkerskunst in Kultureel Sentrum mode in leer en suède SÊL/JWI'JM februari 1979 pagina f Donderdag 1 februari 1979 pagina 15 DE TILBURGSE KOERIER gens - meubeltjes Prijsdier» door Centrum Parcival speelt «Farenka» t juten rug, p/m gratis gelegd cm. Geschikt Globe speelt «Mensenhater» tog gratis gelegd Krisistheater in Studio-zaal /m gratis gelegd Mary Dresselhuys en Jo de Meyere in komedie p/m gratis gelegd met zware p/m gratis gelegd p/m gratis gelegd Filmhuis p/m gratis gelegd TAPIJT p/m gratis gelegd p/m gratis gelegd s ontli boek V f ïrdag dt d cuwse en St.-Louis Creative Ensemble (U.S.A.) in de Schouwburg JOHAN VAN DE KEUKEN EN BERT SCHIERBEEK iring gratis tot ing klaar is en geschiedt /aklieden amen is ook steloos. februari brer ie Studio-zaal t zang en het en- Poëzie Hardop: Brt SCHIERBEEK In «Het I guur Julia i een PIANOSTEMMER M. van der Bijl leater» truari in de het uit tilburg t«l.013-43M44 Juraweide 330 Tel. 013-323172 a. f 298,- )9,- top iere het HUELGAS ENSEMBLE Europes via ande verhalen Hij heeft een zeer l alle Ame- trof in St. gevir~ Donderdag i Amsterdams Frisch: «De Chinese muur». ubberrug. woonkamers, speelt in )or Chris- van Siddik aan moeite waard om tudiozaal op te trek- ander zich vrijdag 2 van zaken iing, maar ontbraken harde de van gespeeld door riëtte Tol in een re- het Theu /Mine urenin, Diane Prinsen, Michel van /mans. De dekors i ontworpen door Paul lertapijtrug, slaapkamers, RTAPIJT leerwol. Het is 3d, jute rug. Op donderdag 8 februari brengt het Krisistheater in de Studio-zaal het pro gramma «Rose T. in lokaliteit Varié». progr Arend E Rutger André I vrijd; bekij Globe van het «.«xaai «Le Misanthrope» tiices, ais in ue neujes Globe gaf het stuk de ‘gevlochten. De titel is senhater» en liet Ger iet programma. Vorig passende vertaling ma th Gaaikema helemaal gie van Gerardjan Rijr --'ie stuk gespeeld alle en maar rolpatroon u en waarin sluiten. «Het Prijsdier» wordt j Luk van Mello en Henri regie van Peter Oosthoek. it, DE WITTE F s van een imma in Iran. voor een beter it 3 dramatische i Perzië lifters, I ,j, een reaktie op ■naniseerde samen- ndus- 19,50 zes an- bitters (kin- tapijt is DO cm op -gen- i slechts ge ien de ware orde onder isterrijke keizer pentheater spel «Fa- ging eind burg krijgt rstellingen geba- h«uT.I»tra«I139\ bevolkt door jonge inig of niets te doen t ontwaken van ko rnet hun aanwe- duisterd, dan zit cwerk dat ut wordt, jretatie .ele no- ;n en aan- ■cronieken ussance. Zo zijn keeltechnieken enerzijds en i ligatuurak- tale partijen interpreta- STADHUISPL (t.o. Hamers v< Tel. 013-43 hun dagtaak er weer op. De rest van de tijd wordt gevuld met het vervaardigen van gekunstelde sonetten, de uit breiding van de modieuze garderobe, en met visites en geroddel. Een groep welgestelde parasieten in de schaduw van de macht. De jet-set van Parijs anno 1666. Handke/Weiss Gezelschap “^DE CHINESE MUUR«Hi 1 februari om 20.30 uur, treedt in het Kultureel Sentrum weer het ise Handke/Weiss gezelschap op met een toneelstuk van de Zwitser Max moeten doorstaan. reakties kwijt aan de vriend waarmee zij samenwoont. Die kan haar ervaring interpreteren vanuit het )on, waarin hij is grootgebracht rin hij ook haar dreigt op te BAM SISTERS k, de vrijdag 2 februari om 20.30 uur treden in het Kultureel Sentrum de Bamsisters op. iruk. [)us njet februari zoals per vergissing de vorige week vermeld stond. •geweven worder ...J in steeds ien en betekeniss Op woensdag 7 februari is Rob van Houten’s Funhouse te zien in de stadsschouwburg te Tilburg, met het splinternieuwe programma Funhouse Funhouse waarin weer een enorme verscheidenheid aan verschillende theatervormen zoals mime, humor, ballet, zang, muziek, marionettenspel, toneel, nachtclub-acts, «special effects» met elkaar worden gekombineerd, zodat iets totaal nieuws ontstaat. Funhouse Funhouse is een show waarin Funhouse moderne tijdverschijnselen doorprikt en relativeert, naar de iedeeën van Rob van Houten himself, dé man met de geniale theater-tic. Verder doen mee Feike Boschma («special effects» en marionettenspel); Cor Beurskens, de beste droogkomiek van Nederland; Wilbert Gieske, akteur en Carry Schomper, prima ballerina. Er valt weer heel wat af te lachen, onder andere in de top-50 van de sterf-scènes, de autorijles, de Funhousiaanse versie van Sneeuwwitje, enzovoort. Maar ook de romantici komen aan hun trekken, zoals bijvoorbeeld in het nummer met een 5 meter hoge sigaret waarin een vogel haar nestje bouwt. Funhouse Funhouse is een theatershow die U beslist moet gaan zien. Woensdag 7 februari om 20.30 uur be gint in het Tilburgs Filmhuis, Kultureel Sentrum het eerste programma van een nieuw thema voor de maand februari. De korte Nederlandse film zal deze maand centraal staan. Het eerste pro gramma is van de cineast Johan van de Keuken met twee films die zijn gemaakt in samenwerking met Bert Schierbeek. «Het witte kasteel» is een onderdeel van een drieluik waarin de verhouding tussen de rijke geïndus inoordelijke landen en de (lijke landen van de we STAPIJT is geschikt voor snz. zitten maar nooit lang dan tikt ie met zijn vleugels tegen de lucht en vliegt weg hij valt niet hij tikt en weg is ie. Dit programma wordt gebracht door Bulder, Ineke Holzhans en Weemhoff. De muziek is van Douw, terwijl de regie in han den is van Anthony Akerman. De toegang is gratis. Tilburg, 26 januari 1979. In de serie «moderne jazz» speelt op vrijdag 2 februari om 23.00 uur in de studiozaal van de Stadsschouwburg de St.-Louis Creative Ensemble uit de U.S.A. Bezetting Joseph Bowie (trombone), Rasul Siddik (trompet), Luther Thomas (saxen), Darryl Nixon (bas) en Charles «Bobo» Shaw (slagwerk). De bar blijft tijdens dit nachtkonsert open. De band toont op drie plaatsen over eenkomsten met de groep zoals die vo- kesten z< rig jaar als Human Arts Ensemble pips, The door Nederland toerde Shaw, trom- enz. bonist Joe Bowie en altist Luther Late Thomas. In Tilburg traden zij toen op in De Grootste Luxe met twee trio’s. Joe Bowie is ook bekend uit de band van Lester Bowie, die eveneens vorig jaar in de schouwburg speelde. In c„ groep speelde ook Bobo Shaw, die ook al eens in het kwartet van Marion Brown in de Studio-zaal. Van het orkest is vooral de blazerslinie erg interessant. Bowie en Thomas hebben al een goede reputatie in Til burg, maar de grote attraktie is Rasul Siddik, die nooit eerder in Europa was. Voor hem betekent Tilburg de - ese première. Over hem zijn, iere musici, al vele fantastische i naar Nederland gekomen, t zijn karrière opgebouwd op brede ervaring. Begon, zoals nerikanen, op de highschool en St.-Louis een uitstel geving. Sloot zich aan bij c (Black Artists Group), waarui belangrijke musici uit voortkomen. Vervolgens Een show barstensvol muziek, dans: theatergeweld waarin gagement zo smakelijk mogelijk wordt verpakt. Aan de show wordt meege werkt door Rose Thesing, Lars Boom, Marja Koppejan, Inge Ipenburg, El bert Kok (piano en gitaar), Jelle van Buuren (bas) en Rolf Reuvers (drums). Lokaliteit Varié is een in vergane glo rie verkerend etablissement, waar een gastarbeider de boel schoonhoudt. Het eigene van het Krisistheater schuilt in de verpakking van de teksten in een zeer theatrale vorm door kos tumering, choreografie, cirkusachtige taferelen, op variété geïnspireerd spek takel met een uitstekend trio. Het ge zicht van het Krisistheater wordt vooral bepaald door Rose Thesing, de gangmaakster, leidster en inspiratrice van het gezelschap. Toneelgroep Centrum speelt don derdag 1 februari in de Studio-zaal twee eenakters «Roosje» van Harald Mueller en «Het Prijsdier» van Gilly Fraser. Met dit programma kreeg Centrum een unaniem lovende pers. Roosje «Roosje» wordt gespeeld door Inge borg Elzevier in een regie van Peter Oosthoek. Het is de monoloog van een vrouw, die terugblikt op haar leven. In verschillende dranklokalen maakt zij eenjeugd vriendin deelgenoot van haar ervaringen, die zich het beste laten omschrijven als één lange dienstbaar heid aan een reeks mannen Het Prijsdier Prijsdier» komt de hoofdfi- i thuis van een feestje waar zij afschuwelijke ervaring heeft vend in ieders bewustzijn. Tussen maskers en ware orde, de Chi- nalaag, probeert de hedenaar de «we tenschappelijk verantwoorde» waar schuwing te laten klinken en gaat de «stomme», als Min Ko, de stem van het volk, een wisse dood tegemoet. Het Handke/Weiss Gezelschap is op gezet binnen het kader van Crea, de kulturele organisatie van de Univer- siteit van Amsterdam. Het initiatief tot het vormen van deze studentento neelgroep is in 1974 genomen. In de keuze van de stukken ging de belang stelling uit naar het na-oorlogs duitstalig toneel. Vorig seizoen zijn ze in het Kultureel Sentrum geweest met «Büchners dood». De toegang is gratis. Grafiese technieken een edukatieve tentoonstelling Tot en met 13 februari a.s. is in Kultureel Sentrum een tentoonstell te zien over grafiese technieken in beeldende kunst. Met name de laatste tientallen jaren wordt veel grafies werk gemaakt door veel kunstenaarsin de eerste plaats, om wat zij maken gemakkelijker en op een goedkope manier aan mensen te kunnen laten zien en in de tweede plaats en dat is voor veel kunstenaars minstens even belangrijk omdat elke grafiese techniek zijn eigen mogelijkheden heeft. In de ekspositie wordt op een duidelijke en aantrekkelijke wijze ingegaan op de vier hoofdgroepen van heken: de hoogdruk, J- /lakdruk en de zeefdr In de serie «Jeugdtht woensdag 7 februari van de Stadsschouwburg 1 Poppentheater «Parcival» Middelburg. Gebracht wordt het spel Farenka»De voorstelling begint om 14.30 uur, en vanaf woensdag 31 januari zyn er aan de kassa toegangskaarten verkrijg baar. Saartje Joppe van het Popi «Parcival» brent dus het renka». Deze voorstelling g januari in première en Tilbt dus een van de eerste voors... van «Farenka» te zien. Het is seerd op een Russisch sprookje en het speelt op gaat over mensen, die vluchten voor Studio-zaal de soldaten, die plunderend door het land trekken. De enige mogelijkheid om aan deze wrede troepen te ont snappen blijkt het onderdak zoeken in het huisje van Farenka te zijn. Het spel wordt gebracht met marionetten en is geschikt voor de jeugd van 6 tot en met 12 jaar. Mary Dresselhuys, Jo de Meyere, Mart Gevers, Hein Boele en Liesbeth Struppert spelen op zondag 11 februari nog een keer het blijspel «Céline» van Maria Pacóme in een regie van John van de Rest. Verhaal een jonge inbreker wordt' heterdaad betrapt door twee oude dames oud-dievegges, die op I platteland zijn gaan rentenieren. Als afleiding gaan zij de onervaren dief (Jo Het Zuidelijk Toneel Globe maakt moeilijke tijden door. De reakties op de tot nu toe uitgebrachte produkties zijn zeer wisselend. Terwijl de ene recensent over een dieptepunt in de toneelhistorie spreekt, hemelt de andere recensent de nieuwe, verjongde en verfrissende aanpak van het gezelschap op. Op het moment dat de ene subsidiënt de subsidie - kraan dichtdraait delen 3 x Seth Gaaikema «Toen de zwijgers gingen spreken...» lijke lichtpunten te ontdekken zijn in is de titel van de nieuwe one-man- het Globe nieuwe stijl. Het oordeel is show, waarmee .Seth Gaaikema don- aan het publiek, dat op donderdag 8 en derdag 1, vrijdag 2 en zaterdag 3 fe- vrijdag 9 februari de kans krijgt om te bruari in de Stadsschouwburg komt, bekijken wat het zuidelijk toneel Het is een programma van poëzie en Globe van het klassieke toneelstuk politiek, waarin beide elementen zo- «Le Misanthrope» gemaakt heeft, wel in de konferences, als in de liedjes Globe gaf het stuk de titel «De Men worden dooreengevlochten. De titel is senhater» en liet Gerrit Komrij een het thema van het programma. Vorig passende vertaling maken. In een seizoen brak Seth Gaaikema helemaal gie van Gerardjan Rijnders wordt I door met zijn programma «Familie stuk gespeeld door o.a. Willekeur». Het grote publiek leerde Boermans, Jan-Anne Drenth, hem (ook door zijn uitstekende televi- Lensink, Joost I..... sie-show) kennen en waarderen. Rooy en Huib Rooyr Gaaikema kiest veel onderwerpen uit en kostuums zijn ontv de aktualiteit. De vaak originele in- Gallis, valshoek is kenmerkend voor zijn Een salon in Parijs, t unieke talent. Zijn begeleiders Henk aristokraten die weir van Dijk (piano), Jan Blok (gitaar), hebben. Als zij het 3erg (slagwerk) en Dub ning Lodewijk XIV r zigheid hebben opgei EEN "jAAR AMSTERDAMSE DOOFPOT, 250 klachten van bur gers bij het klachtenburo poli tieoptreden 10,00 Mare Geileit, DE WITTE REVOLU TIE, balans van een hervor mingsprogramma in Iran. Hoogst aktueel boek voor een beter inzicht in de huidige dramatische ge beurtenissen in Perzië 11,00 Ivan Wolffers, ZELF HULPGROEPEN, een reaktie o-' onze overgeorganiseerde same., leving en met name tegen indus triële gezondheidszorg Reeds eerder verschenen ze dere boeken van Ivan Wol DOKTERTJE SPELEN derboek), EEN EINDJE MEE LO PEN, KANKER, MEDICIJNEN, ME DICIJNENSTRIP en PATIËNTEN- BOEK. Het kritische filmblad SKRIEN be staat tien jaar, vandaar een extra dik nummer, met rooie oogjes! 12,50 Harrison E. Salisbury, RUSLAND IN REVOLUTIE 1900-1930, een schit terend geïllustreerd boek over de Russische revolutie, lage prijs van 29,50 HOOFDFIGUREN UIT DE SO CIOLOGIE 3, vervolg op 2 eerder verschenen Aula’s 11,50 HET ENGELBEWAARDER WIN TERBOEK, een extra dikke uitgave van het kwartaalschrift de en gelbewaarder 15,00 KORTE VERHALEN UIT AFRIKA, AZIË EN LATIJNS-AMERIKA, weer een nieuw boek uit de derde we- reld-roman serie 17,50 Renate Rubinstein,NIETS TE VER LIEZEN EN TOCH BANG, 15,00 en Frank Onnen, EN TOEN ZATEN WE MET DE BROKKEN, 19,50. Twee re cente boeken over de gevolgen van echtscheiding. de Meyere kapelaan Odekerke in «Dagboek van een herdershond») de fijne kneepjes van het vak leren. De onhandige klungel toont echter hele maal geen aanleg. Dan ontdekken de dames dat de klungel in zijn vrije tijd schildert als een tweede Picasso. Op dat moment arriveert de kleinzoon van Céline met een snobistische dame, die van DÜk (pianc over de hele wereld galeries bezit. Het Cor van den Be vervolg laat zich raden. du Bois (bas). Eén van hen onderscheidt zich Al- ceste. Hij is een fanatiek tegenstander van alles wat onoprecht en modieus is. Hij is echter hartstochtelijk verliefd op Célimène, een behaagzieke en vol strekt onberekenbare vrouw, de on gekroonde koningin van het societyle- ven. Molières komedie De Men senhater is gekonstrueerd rond de tel kens onderbroken pogingen van Al- ceste om een definitief gesprek te heb ben met Célimène, waarin zij hem eindelijk uitsluitsel moet geven over de oprechtheid van haar gevoelens je gens hem. Als dit gesprek tenslotte plaatsvindt, staat de onbevredigende afloop ervan bij voorbaat vast. ^ater kw am hij in Chicago terecht waar hij met alle belangrijke AACM (Association for the Advancement of Creative Music) musici speelde, en °rig startte daar de Black Artists Group of die ChicagoDan gebeurt er iets vreemds In tegenstelling tot zowat alle suk- sesvolle musici uit Chicago, St.- Louis, San Francisco, Los Angeles en noem maar op, trok Siddik niet naar New York in de zeventigerjaren (loft jazz) maar verhuist hij naar Los An geles. Dat is tevens de reden, waarom hij tot nu toe niet in Europa te horen was. Oud-vrienden hebben hem nu overgehaald met hen op toemee te gaan. Behalve trompet speelt Siddik ook nog flugelhom en percussie-in- strumenten en is hij bovendien een zeer aktief komponist. 'kende om- Alleen de deelname v de B. A.G. deze formatie is al de mc /aaruit alle massaal naar de sti St.-Louis ken, waar een en ander zich vrijdag 2 deed hij februarivanaf23.00uurgaatafspelen. Zaterdag 10 februari treedt in de schouwburg nog een keer de balletgroep «Djoliba uit de Afrikaanse republiek Guinee op. Deze groep brengt een onvervalste folklore-show .net zo’n 45 medewerkenden. De groep «Djoliba» bestaat uit dansers, danseressen, zangers en muzikanten. Zij brengen de authentieke Afrikaanse volkskunst uit hun eigen land in de echte kostuums, die soms bijna niets om het lijf hebben». De thema’s zijn o.a. rituele gebruiken, vreugde, strijd, gebed, heidenvereniging, vruchtbaarheid, enz. De groep probeert in de Westerse wereld de eeuwenoude gebruiken en gewoonten van de Afrikaanse volkskunst te tonen. Dat gebeurt op een geweldig enthousiaste manier. U voelt als hel ware een warme tropische wind door de zaal ruisen en U hoort de geheimzinnige klanken van de tam-tams, alsof die klank door de muren van het theater heengaat. :rdag 8 februari om 20.30 uur Poëzie Hardop weer naar het ireel Sentrum met een geheel benadering van de poëzie van Nederlandse schrijver. ;n tik tegen de lucht», zoals het gramma heet, is een dramatische >llage op teksten van Bert Schierbeek. Het programma is tot stand gekomen door nauwe samen werking van schrijver, spelers, com ponist en regisseur. Het spreekt van- icuiu uuc ze'f’ dat het stuk het stempel draagt ontst ge. van de wijze waarop Schierbeek reeds mjjn a|s jaren werkt. Vandaar dat het berust op Boed ale het _Pr'nc'Pe van een collage. De dra ling matische werking is te danken aan het naast en tegenover elkaar zetten de verschillende tekstdelen. De ct reteske elementen zorgen voor de no dige humor. De titel is ontleend aan Schierbeeks laatste boek «Weer- W..V.V, w.. werk»waarin de Franse boer Marcel ormen van het filmen gebroken. «Het ze8l- ritte kasteel» is een gedurfd experi- S°™ bW een vo«el omdr Zaterdag 3 februari om 20.30 uur wordt de presentatie van mid deleeuwse en renaissance muziek in het Hultureel Sentrum voortgezet met het Huelgas Ensemble uit Leuven met Franse muziek uit de 13e en 14e eeuw en muziek van Johannes Ciconia. Het ensemble, dat in 1971 is opgericht, volgt konsekwent de stelling dat de estetische normen van de vokale en instrumentale technieken uit de tijd van de middeleeuwen en renaissance verschillend zijn van de latere muziek. Hierdoor ontstond in het Europese muziekleven van de zeventiger jaren voor het eerst een klankbeeld dat af week van wat de luisteraar tot dan toe gewoon was te horen. Mede door het onderzoekwi door het ensemble verricht bouwt het verder aan een interpre die gebaseerd is op het origine! tenbeeld en op mededelingen wijzingen in middeleeuwse kr en traktaten uit de renaissance tekstsymboliek en voor de vokale muziek e vibrato versieringen en senten voor de instrument anderzijds bepalend bij de ties van het Huelgas Ensemble. Medewerkenden aan het muziekpro gramma zijn: Paul van Nevel (pom- mer, eschaquier en blokfuit en leider van. het ensemble), Jan Coals (tenor), John Dudley (tenor), Jo Gulinck (bas sist en slagwerk), Nancy Long (dis- cantur), Marcel Onsia (saqueboute), René van Laken (vedel, rebec en pommer) en Leo Verheyen (saque boute en cornet). De toegang is gratis. De breedte is iale t voor In het Kultureel Sentrum Tilburg wordt tot en met 11 februari a.s. een tentoonstelling gehouden van de «Ashington-groep Deze groep is in 1934 staan in het Engelse dorpje Ashington bij New Castle waar een aantal jnwerkers en andere arbeiders onder leiding van een beroepskracht met goedkope materialen begon te schilderen. Het gebeurt niet vaak dat arbeiders deze tentoonstelling mede daardoor i van gebruik maken van de middelen die de een boeiend sociaal dokum ;aba- kunsten bieden, als het gaat om het vastleggen van hun eigen leven en hun eigen kuituur. De schilderende of schrijvende arbeider is altijd een uitzondering geweest en als hij al schilderde of schreef, was het meestal konventioneel en bestond het vaak uit het kopiëren van ander, traditioneel werk. De reden voor deze gang ve ligt voor de hand: opleidir vooral tijd en geld o. doorgaans en de arbeidsomstandigheden waren oorzaak van het uitblijven werkmanskunst. Het is daarom dan ook zo belangrijk, dat een van de zeldzame en zo goed geslaagde eksperimenten op dit gebied In de v» nu in Tilburg te zien is. Omdat de duidelijke schilderijen bovendien de woon- en ingegaan op werkomstandigheden van de grafiese technk mijnwerkers tot onderwerp hebben, is diepdruk, de vk Donder komt Kultur nieuwe een 1 «Eer de verhouding Pr°8r lustrialiseerde c° ïe arme zuide- ie wereld belicht worden. Deze onderling heel ver schillende werelden worden op een onthullende poëtische en schokkende manier voortdurend aan elkaar i koppeld. Het drieluik is bedoeld a. een groot pleidooi voor een social culturele en politieke omwentelin van de koers die de westerse samen levingen nu varen. Zoals Schierbeek in zijn boeken met de traditionele ro manvorm heeft gebroken, zo heeft Van der Keuken hier met de geaccep teerde verhalende en beschrijvende vor witte kasteel» is een gedurfd experi ment omdat de beelden uit werkelijk heden vrijwel zonder een regel verkla rende tekst in elkaar geweven worden, steeds terugkerend in steeds wis selende verbanden en betekenissen. «De deur» In de tijd dat de opnamen werden ge maakt van «Het witte kasteel» ver scheen de bundel gedichten «De deur» van Bert Schierbeek. Deze gedichten over leven en dood werden het onder werp van een korte film waarin de tek sten worden verbonden met beelden van een uiterste verstilling. De voorstelling duUrt ongeveer an derhalf uur en is gratis toegankelijk. In vergelijking tot «gewone» theater stukken brengt de «Chinese muur» vrij uitzonderlijke gebeurtenissen ten tonele. De fabel (het basisverhaal) s China ongeveer 2000 jaar voc. tus. Het theaterstuk zelf speelt zoals de Hedenaar (de vertegenwoordiger van de hedendaagse mens) aan het eind van de proloog meedeelt, in het nu. In het China-verhaal heeft keizer Tschin Sche Wang Ti in een bloedige oorlog zijn vijanden verslagennet als alle veroveraars heeft hij streden om vrede te bereikt orde, de eeuwige heerschappij van de luis ^t^T**^* Tschin Sche Wang Ti. Vooreen groot banket ter gelegenheid van deze zegepraal verschijnen als gasten de «maskers» en onze «hede naar». De maskers, een bonte rij his torische en kulturele mythen: Cleopatra, Napoleon, Einstein, Tar zan, Romeo en Julia, Goebbels en vele anderen, representanten van onze Westerse beschaving zijn als zodanig dankzij opvoeding en onderwijs le- «Roosje» en bühne-ervaring op in kommersjele or- zoals Gladys Night and the ie Temptations, Marvin Gay,

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1979 | | pagina 15