TIVOLISTRAAT 8
59
i*
98
68
1O98
1 18
sc^^ee/kfe'/^/A/eMjïï
per fate tem. pp f*
Een nieuwe Citroën in twee versies:652 cm3 en 1124 cm3
8 98
(ja&vSD
see?
- I
xr
SEC/r33/l77Se^lj5
698
998
MU
498
498
r
z
58
58
948
LT
4
AFDELING SLAGERIJ
VLEESWAREN
MAANDAGAANBIEDING
Comfortabel, zuinig,
praktisch, robuust
- Munt
ilburg
/erkoop
iten
tzegels
itbriefki
■at 9, T..
27.61
Me Mo
riEK
tDY»
24'-flesjes
z/
mM/<3
/r/bob/f/M
wwe&BWfeN
8/&7M
üwxB&eMües A/i^trpflTP'
F/&CQP1 ter/rovc/
3Pttr&e^r&/.
UteL"x
t eerste en de goedkoopste CASH and CARRY van Nederland!
76/VJ7AA467X67Z7/57Z5ZP Jffl
DE TILBURGSE KOERIER
>er 1978 pagina 4
Donderdag 28 september 1978 pagina 5
o’sMotoren
NU
Ribkoteletten
NU
hele kilo
Peugeot 404, 1970,
■eet. Tollenstr. 28,
NU
NU
Varkenshiel
hele kilo
NU
Ossestaart
NU
NU
C voor alle wagens,
de Tijger, Gasthuis-
150 gram
100 gram
jisdieren
4
’Ingang Lancierstraat
Naast Brabants-Conservatorium
Fricandeaulappen
hele kilo
Schouderkarbonnade
hele kilo
Gelderse ham
of snijworst
Grilbacon
of casslerib
i modellen
KLASSIEK
oetiek
id
:n tot
r ont-
Mira-
Escort stationcar,
Juralaan 23.
hele kilo
Gepaneerde varkens
schnitzel, 100 gram
WELIER
esselmans
istraat 78
5552-434856
auto (zijn
"eter) mas
keer groot
,,agorie ten
werk of vrije t
indrijving, compat
heid bijzc-J - -
irden com-
ïeftdes
ing van Ci-
osserie
jn, een
rkap
voren
riJK e.o.:
IN
:DING
ELLEN
04160-37388
Halskoteletten
hele kilo
Triumph Spitfire
i.n. bj. aug. 1975,
sa puc-
1 kilo speklappen
1 kilo gehakt half om half
samen
T. FIAT 131
spec., 1975:
tel. 322140.
crukas motor
heeft
voortr
tallen
TOYOTA corolla
ieM^lb^r
ELWEISS»
JWELIER
/an lersel
i Leo XIII 29
toon 432629
Daf 55 Marathon
>75373.
LEN, uitlaten, rent
ekorting of gratis
autoradio ƒ49,50.
erpot, Veldhoven-
433273.
lilver en doublé
i. Anjer verlo
gen, stijl
en horloges,
igen atelier. Dat
eet de laagste
SOOgrCV'''’
&UK, HELE
Wsgw*
pof- 375
model voor ver-
i de markt door
twoordigen in
men zich tot
Mitsubishi Celeste
auwjr. 1976, 34.000
n. Plantagestr. 6.
een zeer bevredigend koppel. ontwikkeld bij de roterende zuiger-
De motor biedt veel nieuwsde krukas motoren van Citroen)de nokkenas
is 3-voudig gelagerd, wat de trillingen heeft een speciaal nokprofiel dat een
doet verminderen, dus het geluid; de voortreffelijk koppel bij lage toeren-
cilinders zijn van aluminium met een tallen mogelijk maaktde ontsteking is
bekleding van nicasil (een procédé volledig elektronisch.
De plaats van de nieuwe Citroen VISA+iinnen het Citroën-gamma is tussen de 2 CV
- Dyane - LN en de GS’en.
Door zijn positie in de modellenreeks en het produktie-apparaat van Citroen
alsmede door de plaats die hij in de automobielmarkt moet innemen, is dit nieuwe
model productie in de Citroënfabriek van Rennes la Janais in Bretagne een
auto die in grote aantallen zal worden vervaardigd. De voor hem gekozen naam
brengt de internationale bestemming goed tot uitdrukking.
De VISA is voor iedereen en allesvoor mensen die één auto dan wel meerdere
auto’s hebben, zowel voor individueel gebruik als voor de gehele familie, stad of
buitenweg, werk of vrije ttfd. Het is daarom dat het een 5-deurs sedan is met
voorwielaandrijving, compact, maar waarvan het interieur ruim is opgezet en de
toegankelijkheid bijzonder gemakkelijk.
-mi
N W LAGERS
iKEERINGEN^—-
moest dit
verscheidene
tLEDINGSHOE-
alle wagens. Auto-
’ijger, Gasthuisring
jonge rashondjes I
ng en ontwormd. I
leeuwtjes, witte
lini chow-chow’s, I
jonte spaniëls, las-
;ts, lang- en kort-
teckeltjes, pin-
witte, zwarte en
;1, tel. 04104-4141.
les in eigen
atelier,
jd voordeliger.
ES 200 D sept. 1973,
:rtrek naar buiten-
toebehoren. Prijs
el. 013-342489.
le hedendaagse psycho-sociale
ir, de smaak en de wensen van
steeds levendiger wor- zonder twi
;ntie op de verschil- school zal
;n en de ver-
:n.
ïlleniseen x
/orden tot Op tdv
en researchaf-
durend bezig- g 1
tkking brengen troen
■'.eid vaneen g^
taakt van de ^er
angrijke in-
tie van de hedendaagse psycho-sociale zoals voor de VISA Spécial en Club de
structuur, de smaak en de wensen van volledig elektronische ontsteking, die
het publiek, de steeds levendiger wor- zonder twijfel in de automobielwereld
dende concurrentie op de verschil- school zal gaan maken.
g niet bevond. lende automobielmarkten en de ver- Carrosserie -
d tot het ontwikkelen hoging van de energieprijzen. infpripiirinrichtino
één enkel model maar Het ontwerp van deze modellen is een ‘*,ier*tunnncniing
ma; VISA is leverbaar in voorbeeld van wat kan worden tot Op de dwingende voorwaar
s voor wat de motoren be- stand gebracht door een researchaf- Pactheid - ruim interieur, hee
ibineerd met drie uitvoe- deling die zich voortdurend bezig- groep van de researchafdeln
houdt met het tot uitdrukking brengen troen aërodynamische carros
van de eigen persoonlijkheid van een ge™aakt met een aangename lijn
merk, en daarbij gebruik maakt van de ^herp neerwaarts hellende motor)
hulpbronnen van een belangrijke in- *?et u,tzicht naar
dustriële groep. ^omaïtheifvan de
Immers, VISA combineert het gebruik iengte°iT minder da™",70*mete.
van langdurig beproefde onderdelen keert een binnenruimte die zee-
met uiterst belangrijke nieuwigheden, is voor een wagen indeze cat
Met betrekking tot de markt, moest dit dusverre nog
model voldoen aan verscheidene Dit heeft geleid
doelstellingenvan niet slechts één enkel model maar
Completer maken van het gamma, van een gammaVISA is leverbaar in
De mogelijkheid verschaffen tot twee versies voor wat de motoren be-
het handhaven en het verder ont- treft, gecombineerd met drie uitvoe-
wikkelen van het wagenpark, door ringen: 652 cm3 voor VISA Spécial en
zich te verzekeren van de merk- VISA Club, 1124 cm3 voor VISA Su-
trouw van de Citroën-cliëntèle van per.
de «kleine auto’s» Uitgaande van de systematische in-
Lanceren van een model voor ver- ventarisatie van de behoeften van de
dere penetratie in de markt door gebruiker en de waarnemingen van de
het merk te vertegenwoordigen in cliënten-servicediensten, passen deze
een segment waarin men zich tot modellen zich vooral aan op de evolu-
opzichte van zijn buitenmaten.
De carrosserie vormt als het ware één
geheel met de schildvormige bumpers
van thermoplastisch elastomeer ge
monteerd op metalen dwarsbalken.
Zij geven een doeltreffende bescher-
ming bij aanrijdingenmeer nog, zij
bieden het voordeel hun oorspron
kelijke vorm te hernemen bij kleine
botsingen (snelheid minder of gelijk
aan 4 km/h).
Bepaalde voorzieningen, zoals de 5e
deur en de volledig neerklapbare ach
terbank waardoor indien nodig
een aanzienlijk laadvolume kan wor
den verkregen, maken de VISA tot
e.en aut0 met ve'e buitengewoon prak-
n -tische gebruiksmogelijkheden.
Motorisatie
De VISA’S Spécial en Club zijn uitge
rust met een nieuwe 2 cilinder Citroën
boxermotor met volledig elektroni
sche ontsteking gekoppeld aan een
versnellingsbak van het type GS. Deze
motor, met een cilinderinhoud van 652
cm3, levert vooral bij lage toerentallen