1 98 98. 92 99 '6. 1\ J 1F 2. 69 Ise^TZx/ moes <|30 T^. oeffreror fa'fo ff, 'ft I W6tf£T6 M ^P/tOOPSfö G4&/AW WW MWG&A/VP h. 1 /f^TX/ZW FM>T H6LEWE6MZ 8NUDBR bruin of wr mod ^26 \DOR- F I TV naast 'Brabants-Conssri&tor/urn, 77vD/i£traatt,(i^^7aoc/erstr&a6j UTEBBLMa 2^ 2DOG&W Mes j h IJZERSTERKE k TROEVEN’. wa^so7S&^f %g^99 0M&/7&O&*- 3W6& i pc/MUDSt/ORr 15D6Z4M &//ieW%F AFDELING SLAGEWJ 25OG&W l*KX'C4*? mo&te voordeel- VAT 3.3 A0. TROEF 5 hór/ZSQPZ^ N| y 13.49 «i. «Moet je Brabant zien» RECHTSTREEKS VAN FABRIKANT NAAR PARTICULIER .iA/ ■^2£o> OK/rit^snjDe^: maand...vanltot 6uuir van^tet K.van9ht6uur ^g8«C /WS7&D KOIEUEJ7&I 60900444 I A OOOGOOAf Gvoeise FtEMR&SMryrOF VRMCMTEAf- MRRTUIESWQfó GERS 1 500GMM SOBOVEWM* f &V6/£S6M 1 TROET4 \H07bL^L6(ft r.itdèDlEPV«1ES_l zaterdaq...v& overige dagen meE re/e. t/fo - &7o 2..^ -H/WeOLMP&S 7o/o ss/aeeu"1' kfo Bk W4S- b-- lf^/1 750GMM WEMAMMiïST 1W&&WL4Ê5$ Informatieve brochures bevorderen xakt, maar misschien wordt toch wel Nederlands toerisme naar ons gewest hjklwid^He8! is natuurlijk niet erg, als Donderdag 10 maart 1977 pagina 5 aart 1977 pagina 4 DE TILBURGSE KOERIER Dat is hun tourist- £2. S. Al Syrqp p acht- a. 45 lekende mer- (kelijke betaling. thuisbezorgd, blledige garan- vervoeren, business. Joes schoten ifstraat 145, riLBURG 432163 - 121271 Iw\ 98 - /b/n/n/<$rë> Vanaf er maand lulsdleren .vu .iv. idee int helemaal c lopen Oi eft toch ooi inkele opdrac zoeken wij wpercelen m postbus 744 matrassen gesproken ens bij ons praten t eigendom technische raad levert CA&H fcCARfcY O/'/Sury lannenmode vraagt n filiaal in Tilburg: iRKOPER vanaf 21 or de zaterdag en de vang id. Want het is bij Hij moe( druk, dat we 't niet vast personeel aan-’ Daarom zoeken wijd met verkoopervaring I el voor mode. Een] cdns op een nitste- i jverdienste? Reiskos-, :reist. Voor de zater-1 de koopavond. Een cans op een uitste-j iverdienste. Reiskos-R Jen vergoed. Bel of euvelstraat 22, Til-H tel. 013-43.47.5M nirgring 21. Tilburg» -43.45.48. Tel. 13-33.32.38. ,n KaïKEJ^I- M EO^N*f, s nog altijd samengesteld uit van wie niet mag worden ;n dat ze op vakantie gaar of erop uit trekken om wie of wat dan ook te vernielen of te ontluisteren. -*z 5 kg Iroogmogelijk- MtrCMT&r-MA-cwA- T&wR-dtss^s- v». cn«osK(_ bt u zelf stof maken uw kostuum >antalon naar maat. us.Maandag Di„sdaSenWoenSdafl... >P prachtige jonge] ;s. Ierse setters.! zwarte bonte cockerl d wergpei kineesjes J jrijze toy poedeltjes.l f collies, langharige] leuke speelhond-1 e en gestroomde! evens leuke pincher-! md. oud. Michiel del aal 6. Schijndel. tel.i Ivenring 92 1. Tel. 423718 gers, toeristen hebben niet het recht om door hun massale aanwe zigheid op hetzelfde ogenblik en op dezelfde plaats natuur, landschap, rekreatiegebied, dorp of welke mooie plek dan ook te ontluisteren, kan d; het toeristisch-rekreatief kapitaal Door uit te hollen en waardeloos te ma ken. Dat laatste gebeurt natuurlijk niet met opzet. De massa is no; individuen, aangenomer of erop uit ti AKKORRELS van e kwaliteit in voorde- tverpakking. Katte- tservice Tilburg e.oj Iedereen heeft recht op rekreatie. Niemand heeft het recht, rekrean- ten buiten de deur te houden Maar... rekreanten, vakantiegan- I met 3 generaties len ervaring. woordvoerders en deskundigen een reeks aspekten van de nieuwere denk beelden op het gebied van dagtoerisme ontwikkeld, maar het meest instruk- tief was zonder twijfel de uiteenzetting van de voorzitter van de Provinciale VVV Noord-Brabant. L.M.J.J. van Erp, die de Brabant-campagne met de volgende bemerkingen inleidde: Recht op rekreatie Misschien te vlot De brochures, die aan Brabant gewijd zijn, zijn bijzonder overzichtelijk, in een vlotte luchtige trant samengesteld en verlucht met wel wat erg voor de hand liggende foto’s. Duidelijk is te dat het toeristisch materiaal, voor zover dit van belang is voor toe risme op wat talrijker schaal, wel uit puttend is geregistreerd; men kan in de brochures precies zien, wat er moge lijk is, wat het zowat kost, en wanneer men terecht kan. Het wordt de toerist e wat te veel de nadruk gelegd op de toeristen het idee krijgen, dat ze in Maar zij vergissen zich vaak in hun vervoeren. Dat is hun tourist- Brabant helemaal op hun gemak kun- keuze, drommen samen en vormen business. ne" rondlopen of -rijden, maar die Honekomadat? Misschien te vlot dat dan ook.ne^=kan,^ Of beter en positiever gevraagd: hoe De brochures, die aan Brabant gewijd .J_n8pn Haf 8 n8vnn OneA. instituten; zij staan ten dienste van dat voorkomen worden? zijn, zijn bijzonder overzichtelijk, in Rrahander aiies maar eedaan toeristen, rekreanten, vakantiegan ger de mensen geen reis- of een vlotte luchtige trant samengesteld krii„en wat men in heOioofd gers-VVV’s zijn wegwijsmakers in de vakantie-idee te verkopen op een ma- en verlucht met wel wat erg voor de haalt akmen hem maar flink aannakt ruimste zln van het woord. Van nier en vanuit een kommerciële bere- hand liggende foto’s. Duidelijk is te naa‘t. ais men nem maar innKaanpaKt. VVV’swordtverwachtdatzeonbaat- kening zoals waspoeders worden aan- zien, dat het toeristisch materiaal, Kortom, aan sommige toeristen sugge- zuchtig adviezen en informaties geven geprezen. voor zover dit van belang is voor toe- reert die image eenzelfde soort houding over o.m. rekreatieve mogelijkheden Tour-operators, touringcarbedrijven risme op wat talrijker schaal, wel uit- als vroeger de blanken plachten aan te in eigen streek, in eigen land. Endatzij en reisbureaus zijn kommerciële be- puttend is geregistreerd; men kan in de nemen, als ze ergens in de binnenlanden in hun publiciteit in hun wervende ak in drijven. brochures precies zien, wat er moge- van Afrika terecht kwam. Met name de tiviteiten rekening houden met fakto- Zij proberen zoveel mogelijk reizen te lijk is, wat het zowat kost, en wanneer Brabantse vrouwen ondervinden van ren als: oververzadiging, natuur en verkopen, zoveel mogelijk mensen te men terecht kan. Het wordt de toerist die instelling wel eens moeilijkheden, landschap. En dat doen ze ook. Brabant-campagne met zorg opgezet Rekreatie is in het toeristisch aantrek kelijke Brabant een onderwerp van ge sprek waarover noch de ondernemers, die op die lijn zitten, noch de organisa ties. die zich aktief met deze materie bezighouden snel zijn uitgesproken. En het is duidelijk, dat zulke gesprekken een hoogtepunt bereiken voor de aan- van het toeristenseizoen, want dan t het beleid voor de komende zomer worden uitgezet. Dezer dagen werd, tijdens een pers bijeenkomst in Den Bosch, een pro vinciale campagne gelanceerd met als motto «Moet je Brabant zien» en als ondertitel «In Brabant barst ’t van de gezelligheid». Tijdens deze informa tieve bijeenkomst werd door meerdere als van hen wordt verwacht, dat zij zHÜT gedragen of het ’t hele jaar door karna val is, terwijl toeristenkinderen uit eraard van huis uit soms menen, dat een Brabants kind van nature voor hen opzij moet. Zó is het nu óók weer niet Wegwijsmaken VVV-organisaties zijn “anisaties. Het zijn die ituten; zij staar toeristen, rekreanten, gers. VVV’s zijn wegv..j ruimste zin van het VVV’s wordt verwacht r zuchtig adviezen en infvi over o.m. rekreatieve n in eigen streek, in eigen k in hun publiciteit in hun tiviteiten ren als:

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1977 | | pagina 5