I *!fït Waarheen nu? THE SALOON 11 Oversteeksituaties voor fietsers op de Heuvel vaak niet duidelijk Verkiezingen en goed energiegebruik op twee nieuwe zegels Volle melk vetter, slecht voor de gezondheid GEMEENTE TILBURG STERREN PARADE v. d. kerkhof naaicentrum besterdring 63 tilburg tel: 434325 Woestijnstruik kan potvissen redden Jeugdverenigingen organiseren duivententoonstelling ferdy :kQert V DE TILBURGSE KOERIER Donderdag 6 januari 1977 pagina 11 1977 pagina 10 ’n Fietser over de Fietsroute in Waarom nog auto’s op de Korte Heuvel Spoorlaan 376-Tilburg zondag 9 januari 1977 om 16.00 wijze rt var (foto Van Aarle i iten lijn kritiek op het TOF- Frank Hustinx. men m 12 3/4 ■TSEN Goirkestraat 26 moge i het :er- sadigde vetzur et. In verban SB» t, gra (gingen arland. REPARATIE VAN ALLE MERKEN NAAIMACHINES en 30.- 10.- BIG MOUTH EN LITTLE EVE i erg ikten rsen, lip- leraren je de r>< Sedert 1 j- Nederlanc :re iet gegevens: ■O cent: 22 x 33 mm 45 cent: 36 x 25 mm Zegelformaat 40 cent: 25 x 36 mm 45 cent: 36 x 25 mm Tanding 45 cent: 14 van ma- A LZ O N WINKEL-SHOWROOM Na kantoortijd: Tel. 04241-2020 013-42.51.80 Breedte 80 120 160 200 240 Hooc 100 140 140 160 160 3) is. de ;n be- illeen jeten altjes amen inrit ge- uit gers» imbi- lling bo- )n», :n van tomen hun strook een .elen en fietsers thuis rustig <ala kleuren- eslist u pas. 18.00 uur 18.00 uur 21.00 uur 17.00 uur openba- d. blauw lpr verbaasd toen ik ont stok als éénrichtii :ef voor het autov IDLER AHA OS 3 EOT ELLI TIC ipdruk. ;dé en Zonen. /erp werd verzot jratama. De Vr t ’s-Gravenhag'* s zullen voor c Afdelingen On- ing. Dienstencentrum waalf keer elkaar de m, en el- We heb- fijne of i. Er zijn pais en r is mis verzoening geweest en kinderen, tussen ie van elkaar vervreemd Hoe de mens zich door de eeuwen heen de potvis voorstelde. De onderste af beelding is de meest recente. >opjes Ook voor: Zonneschermen Jaloezie gordijnen Rolgordijnen Aluminium horren Hor-deuren alle maten i: diverse kleuren 5 jaar garantie "jratis opmeten - -..-He levering tussen de Uzerstraat straat moet ook voor- i van (eventueel uitneem- ïs om te voorkomen dat van dit stuk fietspad Rechtstreeks uit fabriek Aluminium jaloezieën Zie enige prijsvoorbeelden logte Prijs 100 37 57,— 73,- 92,— gratii 111,— snell waarin energie zich kan o De kleuren zijn geel, rood, en zilver. Bijzondere tekst: «verstan dig met energie». Otto Treumann uit Amsterdam ver zorgde het ontwerp. Op de «verkiezingszej is een deel van een beeld met een rood ir_ een deel van een roodgef De kleuren van de ze° rood, grijs en zwart. Bi «Tweede Kamer Generaal». Het ontwerp werd verzorgd door het bureau Gratama. De Vries en v.d. Toorn uit ’s-Gravenhage. De zegels zullen voor onbepaalde tijd als drukwerkzegels aan alle postin- richtingen in Nederland verkrijgbaar zijn. De geldigheid voor de frankering is onbepaald. Bijgaande foto werd ge nomen van de goedgekeurde ontwer pen. Nadere emissiegej Beeldformaat 40 De witte winter is maar een korte pret geweest; we zijn al bijna weer de sneeuw van verleden week vergeten. Maar het wintersprookje was toch een paar dagen echt, en ten bewijze daarvan maakte onze fotograaf bijgaande opname bij het kapelletje langs de weg Oisterwijk - Moergestel, in de buurt van rest. «De Jonge Hertog», waar de sneeuw al bijzonder fraai tot haar recht kwam. De jeugdverenigingen «De Toe komst» uit Tilburg, «De Reisduif» tf Hilvarenbeek en «De Jonge Vlieger uit Tilburg, organiseren een gecomt neerde postduivententoonstellii welke zal worden gehouden in de t venzaal van Café «Het Tramstatior Wilhelminapark 133, Tilburg. De tentoonstelling zal geopend zijn op zaterdagavond van 6 tot 9 uur en zon dag van 11 tot 15 uur. Er zullen 200 duiven te zien zijn waarvan er ver schillende op de jeugddag in Rotter dam aanwezig waren en waar goede prestaties behaald zijn. Deze dag was georganiseerd door de N.P.O. (Nederlandse Postduiven Or ganisatie) en hier waren 500 duiven aanwezig van jeugdleden uit geheel Nederland. Wie zelf vaak gezellige hapjes maakt en die liever niet te vet wil hebben, vindt in de nieuwe brochure «Mager Lekkernijen» tal van ideeën voor ni< ■dikmakende gezelligheid. U kunt deze brochure per briefkaart bestellen bij het Voorlichtingsbureau voor de Voeding, postbus 1772, Den Haag. Plak aan de adreszijde f 2,80 aan extra postzegels en zet erbij brochure ma gere lekkernijen. :gel» van 45 cent stembiljet afge- ingevuld vakje en :punt potlood, zegel zijn geel. Jijzondere tekst: der Staten- entree-bewijzen aan de zaal vanaf 14 uur geopend of bij Hettema - Wilhelminapark 44, Tilburg. f 4.— p.p. DENKCURS1EFJE We hebben elkaar gekust We hebben elkaar gekust, toen in de Nieuwjaarsnacht de klok twaalf keer had geslagen. We hebben elkaar de hand gedrukt bij de kerstboom, en el kaar diep in de ogen gekeken. V ben elkaar met Sinterklaas d grappige cadeautjes gegeven, weer enkele ogenblikken van vree in ons leven geweest. Er schien zelfs een tussen ouders vrienden die waren. Maar... het gewone, grauwe leven van iedere dag heeft intussen zijn kop weer opgestoken. De verschillen in ka rakter en leeftijd, de tegenstelling der belangen komen weer boven. We gaan dat weer scherper zien en voelen. We hebben misschien vergeven, maar wat de ander verkeerd heeft gedaan, zit in onze herinnering gegrift. Zal het lukken om iets van de verheven stem ming tijdens de feestdagen vast te houden Zal het lukkenelkaar echten blijvend door de vingers te zien? Misschien moeten we wel met half werk tevreden zijn? Misschien moeten ire wel beginnen met onszelf veel door de vingers te zien? Onszelf vergeven, dat egoïsme en trots diep in ons ge worteld zitten. Accepteren, dat de volgende 365 dagen weer zullen be staan uit vallen en opstaan. Dan zul len we toch met een zekere oprecht heid op het eind van 1977 elkaar weer kunnen kussen. In verband met het gereedkomen van het structuur plan en de aankoop door de gemeente van het fa briekscomplex Pessers N V. aan de van Bijlandt- straat dient voor het gebied Pessers en wijdere omgeving een nieuw bestemmingsplan ontwikkeld te worden, (gebiedsgrenzen Ringbaan West, Dillenburglaan, Hasseltstraat, Kwaadeindstraat en Tongerloze Hoefstraat). Bij de totstandkoming van dit bestemmingsplan zal een INSPRAAKGROEP betrokken worden. Op donderdag 13 januari a.s. te 20 uur wordt in de KASTEELHOEVE een bijeenkomst gehouden, waarop deze inspraakgroep samengesteld zal wor den. Belanghebbenden en belangstellenden worden uit genodigd hierbij aanwezig te zijn. Afdeling voorlichting worden door aan beide zijden paaltjes te plaatsen; hierdoor worden de voet gangers er ook beter op gewezen dat hier een fietspad is. Voor de auto’s, blijft een voldoende brede strook over om te laden en te lossen. Ook zou de verkeerssituatie aldaar een stuk ver- :rd worden als het éénrichtings- keer voor Vendoto omgedraaid zou worden. Het fietspad niet en de Willem II 'g b>j zien worden bare) paaltjes het autoverkeer gebruik maakt. In de rest van de Tuinstraat tot aan de Korte Schijfstraat, is de markering onduidelijk. Men kan niet zien welke stroken voor het fietsverkeer zijn en welke stroken voor het autoverkeer. Voorstel is om met aparte borden op de heuvel "aast df; weg het autoverkeer én het voor rechtsaf- fietsverkeer duidelijk te maken, e nit de richtine welke stroken voor hun zijn. Dit aan- >ord kan ook in de Boom straat gebruikt worden (zie tekening). Verder zou het wenselijk zijn om in de Tuinstraat voor het autoverkeer een maximumsnelheid in te stellet 15 a 20 km/uur. Dit om te voorkc dat het autoverkeer op hi nikkel imissie «Waar- tadres: drs. J. slyceum, Noord- verzorging: n Voorlichtit .emeentelijk inhalen; dan ontstaat er namelijk een onzekere situatie voor de fietsers. de Korte Schijfstraat: dit vind ik persoonlijk het fraaiste stukje fietsroute en hier spreek ik dan ook mijn waardering over uit. Boomstraat: Voor de Boomstraat geldt dezelfde kritiek als voor de Tuinstraat. Ook hier moet duidelijk aangegeven wor den voor wie welke strook bedoeld Vanaf de misionarisstraat en Laagstraat is de Boomstraat alleer reikbaar voor fietsers; dat staat al met borden aangegeven. Hier moe ook (eventueel uitneembare) paal geplaatst worden om te voorkor dat het autoverkeer van deze ii bruik maakt. Over de fietsroute over de Boom straat tussen de Elzenstraat en de Beukenstraat heb ik tot dusver geen opmerkingen; dit gedeelte ziet er ook fraai uit. Beukenstraat: Hier zullen tijdelijke voorzieningen moeten worden getroffen voor het fietsverkeer, dat het komende halfjaar (tot de fietstunnel onder de ringbaan West klaar is) omgeleid moet worden via de Hart van Brabantlaan. Op de kruising Beukenstraat Hart van Brabantlaan zullen dan ook tijdelijk verkeerslichten geplaatst moeten worden, zodat de fietsers veilig kun nen oversteken. Tot zover mijn kritiek op het TOF- plan. ingstelling niet uit naar remde scholen of kun je om andere redenen, 1 en ga je werken, dan .o er een groot aantal mogelijkheden op het gebied van opleiding en vor ming. Deze worden gegeven in part time verband, wat inhoudt dat je, af hankelijk van je leeftijd, 1 of 2 jaar 2 dagen per week daaraan gaat deelne men. Ook wordt hier veelal de moge lijkheid gegeven tot bijscholing, her kansing, etc. In de brochure is getracht om die prak tische gegevens te verzamelen, die van nut kunnen zijn. Voor het verkrij gen van verdere, meer gedetailleerde inlichtingen kun je je wer 1 eigen school of tot de school van keuze. Bovendien kun je ook altijd nog naar één van de beroepskeuze - bu reaus gaan om je te laten testen en adviseren. Adressen worden in de brochure vermeld. De brochure WAARHEEN NU? is... een uitgave van: de Gemeente Til burg. Tekst: Redactiecomt heen nu?» (contacts Noor, St.-Odulphusly hoekring 99, Tilburg). Algehele verzorgit derwijs en Druk Ger Tilburg. Omslag: Studio Glas, Tilburg. januari 1977 is de volle melk in nd en België 0,3 vetter. Vanaf deze datum bevat volle melk in alle E.E.G.-landen 3 1/2 vet. Wat betekent dat nu voor ons? Dat we nog meer vet binnenkrijgen en dus nog sneller dik worden, of meer kans lopen ons allerlei beschavings- ziekten op de hals te halen? Of maakt dat kleine beetje meer niet ii j Mee/ vet is uit het oogpunt van volks- leer 8ezondheid beslist af te raden voor de meeste Nederlanders. Vooral als het vet is dat veel verzadigde vetzuren be vat, zoals melkvet. In verband met hart- en vaatziekten is het beter om niet te veel verzadigde vetzuren bin nen te krijgen. Toch is het beetje extra vet dat we met de nieuwe volle melk binnenkrijgen niet de allergrootste boosdoener. Wie gewend is om een 1/2 liter volle melk per dag te drinken, krijgt na 1 januari 1 1/2 g vet per dag meer binnen dan voor die tijd. U zult wel begrijpen dat die 1 1/2 g vet nauwelijks bijdraagt aan het totale vetgebruik. Ons hoge verge- bruik ligt meer aan de vele tussendoor tjes die we dagelijks eten, zoals pata tes frites, croquetten, frikadellen, énden tot jè mayonaise, pinda’s, kaas uit het :hool van je vuistje, blokjes worst bij de borrel enz. Melk is een leverancier van eiwit, kalk en vitamine B2 en kan daarom niet uit de voeding worden gemist. Voor vol wassenen en kinderen tot 10 jaar is een 1/2 liter melk per dag voldoende. Aan opgroeiende jongeren tussen 10 en 20 jaar, aanstaande moeders en moeders die zelf voeden wordt 3/4 liter per dag aangeraden. Wie ook met de melk niet te veel vet binnen wil krijgen, kan kiezen uit: halfvolle melk (1 1/2vet), karnemelk (0,4 vet), magere melk (0,1 vet), gewone yoghurt (3,2 vet) en magere yoghurt (geen vet). Al deze produkten bevatten evenveel kalken vitamine B2 als volle melk. Het vetgehalte van deze produkten blijft zoals het was, ook na 1 januari 1977. fietsen bromfietsen iseweg 85-87a 434284 tilburg moeten beschikken. Dit kun je het best bekijken met de leraren van je school. Tenslotte zul je de nodige energie moeten opbrengen om je keuze ook waar te maken. Het meest belangrijke is echter datje dat onderwijs kiest, waarvan je zelf verwacht, dat het je zal helpen om je alsimens te kunnen ontplooien en om je gelukkig te maken. v |S Het onderwijs heeft erg veel varian- opiei- ten- Wil je je bijvoorbeeld gaan richten voor op een opleiding voor een beroep, dan o.a. gebruik maken van het Ibaar beroepsonderwijs. Het di- >ma daarvan geeft overigens ook lating tot het hoger beroepsonder wijs. Bij sommige MBO-opleidingen is het zelfs zo, dat bij goede cijfers, een snelle overstap naar het hoger beroeps onderwijs mogelijk is. Voor diege nen, die in het bezit zijn van een di ploma MAVO-IV, is er nóg een weg naar het hoger beroepsonderwijs toe. Zij kunnen nl. via het HAVO toegang tot het hoger beroepsonderwijs ver krijgen. De bovengenoemde opleidingen volledige dagopleidingen, waarbij teiten en karakter. - - - evenals nu - de hele week als le< Heel belangrijk is dat je zelf weet hng op de school bent, waaromje een bepaalde keuze doet. Je p. je belangst.elllng moet niet anderen laten kiezen, maar niervoorgenoe...' zelf volledig achter je keuze staan. Be- dJe opleidingen, langstelling voor het onderwijs is ?iet gaan v0 gen enorm belangrijk. ,s er een gr00t Verder zul je de keuze moeten af stemmen op je eigen capaciteiten en mogelijkheden. Om bepaalde oplei dingen te bereiken zul je immers aan bepaalde voorwaarden moeten vol doen of over bepaalde vaardigheden penstifts en kattevoer zijn alle produk ten waar vaak walvisbestanddelen in weiden of worden verwerkt. Door de grote vraag naar deze produkten zijn de Groenlandse walvis, de Noordka- per en de blauwe vinvis bijvoorbeeld zo goed als uitgestorven en is de potvis er niet veel beter aan toe. Daardoor worden zelfs de kleine, dolfijnachtige walvissoorten tegenwoordig in onver antwoord grote aantallen weggevan gen. in 1969 verkocht Nederland zijn laat ste walvisvaarder, de Willem Barentz. aan Japan. Landen als Japan en Rus land zetten de strijd tegen de walvis echter op grote schaal voort. Interna tionale vangstafspraken worden door die landen niet getekend. Hiertegeno ver staat dat voor een toenemend aan tal toepassingen van walvisbestandde len vervangingsmiddelen gevonden worden. Zo was de potvisolie van wege zijn bijzondere bestendigheid tegen hoge druk, en sterke tempera tuurverschillen altijd een onmisbaar smeermiddel voor tal van motoren. Nu is bekend dat olie uit de zaden van de jojoba een uitstekende vervanger Het Wereldnatuurfonds heeft 1976 uitgeroepen lot het jaar van de walvis. Of dit de walvissen veel geholpen zal hebben, is twijfelachtig. Papier: fosforescerend papier zonder watermerk Gomming: synthetische gom Vellen van 10 x 10 100 zegels, plus rollen van 500 zegels Oplagen van beide zegels elk 100.000 vel en 10.000 rollen Druktechniek: rasterdiej Drukkerij: Joh. Enschec Grafische Inrichting B.V. Haarlem. Voor leerlingen van L.B.O. en MAVO heet de brochure (herziene druk) voor het schooljaar 1977-1978 die door de Gemeente Tilburg wordt uitgegeven om richtlijnen te geven voor verdere stappen die door bedoelde leerlingen kunnen worden ondernomen. De brochure WAARHEEN NU? is bedoeld voor hen die nu nog een ding volgen op een school voor 0Peen°I MAVO of lager beroepsonderwijs. kun. Je., 0 Het boekje wil informatie geven, die "I1 hulp en steun kan bieden bij de bepa- P10^" ling van keuzes, die je tijdens je studie J°®’£ moet maken. Ook wil het een oriënta tie geven over de mogelijkheden die er zijn op het gebied van het onderwijs nadat je je huidige school zult hebben verlaten. Daarom gaat het over scho len als HAVO, middelbaar beroeps onderwijs en instituten yoor de par tieel (gedeeltelijk) leerplichtigen. Welk schooltype je ook kiest, bij de bepaling daarvan speelt een aantal elementen een rol. O.a. kunnen wor den genoemd: belangstelling, capaci teiten en karakter. dat je zelf weet aaide keuze doet. Je .aten kiezen, maar ceuze staan, t onderwijs Als vervolg op het relaas van een taxichauffeur betreffende de fietsroute en de problemen op de Heuvel, geven wij deze week het commentaar van een fietser. Frans Hustinx maakte de volgende bemerkingen, die uiteraard voor zijn rekening blijven. De heer Frank Hustinx is voorzitter van de Stichting Wijkbelangen Loven - Besterd. Wie nog verdere inlichtingen wil hebben, kan zich met hem in verbinding stellen op het adres Moienbocht- plein 35 of per telefoon nr. 422.850. Hij schrijft als volgt Omdat men nog bezig is met de uitvoering van de fietsroute, leek het mij nuttig om enkele gebreken aan te wijzen, die dan eventueel nog bijgesteld kunnen worden. De kritiek die in september 1976 losbarstte, bij de lancering van het TOF- plan, zal ik niet meer hoeven te herhalen; die geldt nu nog steeds. Maar uitgaande van het feit dat het TOF-plan nu bijna voltooid is, kunnen we beter proberen er dan nog het beste van te maken (voor zover dat mogelijk is). Ik zal over het gedeelte dat nu grotendeels voltooid is, mijn opmerkingen geven. de Tivolistraat is nu bijna voltooid; Waarom is het fietspad hier van tegels en niet van asfalt? waarom is de rijweg van asfalt? Korte Heuvel: Ik was zeer dekte dat dit stuk als éénrichtingsver keer openbleef voor het autoverkeer; beter dit heeft als resultaat dat er hier vaak verkf een lange rij auto’s staat, die de weg voor het fietsverkeer blokkeren en die het winkelen op de korte heuvel er r;“ prettiger op maken. Daar komt nog bij dat de situaties waar het fietspad uit de Tivolistraat komt en de korte Heuvel opdraait volkomen onduidelijk is: wie heeft hier voorrang, hoe loopt het fiets pad enz. Voorstel: de korte Heuvel af te sluiten voor alle verkeer behalve voor (brom)fietsers en openbaar vervoer en verder het laden en lossen vanaf de tivolistraat toe te staan. De verkeerslichten hoeven niet te gelden vc„. -- slaande fietsers komende uit de richting st’’° van de Tivolistraat; dit ook omdat erin ^ijzings o het geheel geen groene golf is ge- straat 8ec,r kreëerd voor fietsers, die vanaf hier de fietsroute willen volgen (de Tuinstraat in dus). Het is ook niet duidelijk waar de linksafslaande fietsers van de korte Heuvel op het fietspad richting Pius- grote snelheid ontwi plein moeten komen (dat zal wel ver anderen als daar de definitieve marke ring aangebracht wordt). Heuvelring: In het oorspronki ’ijke plan stond aangegeven, dat er op de Heuvelring een verkeerslichteninstallatie zou worden aangebracht met een korte cy clustijd (dat houdt in dat je niet lang hoeft te wachten voor het verkeers licht weer op groen staat) Dit is dus niet het geval en van de voorgenomen korte wachttijden voor fietsers komt dus weinig terecht. Dit brengt met zich mee dat alle opstelvakken voor over stekende fietsers zonder meer te klein zijn; de opstelruimte voor fietsers ter hoogte van de Heuvelkerk voor fiet sers richting Tuinstraat is zo krap, dat dit in de toekomst, als het hele TOF- plan gerealizeerd is, zeker de grootste problemen zal geven; de mogelijkheid dat er op dit punt «files» met fietsers ontstaan zal zeer groot zijn Bij de kruising Heuvelring - Tele- graafstraat is het momenteel niet dui delijk of het verkeerslicht ook geldt voor fietsers komende uit de richting Piusplein en gaande richting Spoor laan;. Er is hier namelijk geen stop- streep aangegeven voor de fietsers. Het zou duidelijker zijn om een bordje te plaatsen met als opschrift: «Fietsers rechtdoor vrij». De fietspaden moeten langs de hele heuvelring komen te liggen. Dit heeft ook als voordeel dat fietsers komende vanaf de Spoorlaan, tussen de Spoor laan en de Telegraafstraat niet midden op de weg hoeven te fietsen; er moet dan wel voor fietsers en aparte fase in de verkeerslichtenregeling aldaar. Verkeerslichtenregeling kruispunt Spoorlaan - Heuvelring: hier is ook een nieuwe regeling geplaatst; de be doeling was dat het een verbetering voor de fietsers zou betekenen; voor de fietsers is het echter eerder een ver slechtering dan een verbetering, door dat het autoverkeer nu ook nog langs de stilstaande fietsers raast. Voorstel: hier toch nog een aparte fase voor fietsers in te voeren en het hele kruispunt van vrijliggende fietspaden te voorzien. de Tuinstraat: Het fietspad tussen de Heuvelring en de achteruitgang van V &D wordt nog vaak gebruikt door auto’s. Dit zou voorkomen kunnen worden door eventueel uitneembare) paaltjes in het fietspad bij elke kruising, waar fietsers tussendoor kunnen maar waar auto’s niet tussendoor kunnen. Ter hoogte van de achteruitgang van V D wordt het fietspad zeer regelmatig versperd door auto’s die aan het laden en lossen zijn en door taxi’s. Dit zou voorkomen kunnen Op 25 januari 1977 zal de PTT twee bijzondere langlopende (druk- ren. werk) zegels zonder toeslag uitgeven. Een zegel van 40 cent ondersteunt de landelijke voorlichtingscampagne «verstandig met energie», de andere zegels, waarde 45 cent, verschijnt in verband met de aanstaande verkiezin gen van de Tweede Kamer der Staten-Generaal. Beide zegels zullen zowel in vellen als op tweezijdig getande rollen worden aangemaakt. De voorstelling van de «energieze- gel» van 40 cent beeldt straling uit van warmte en licht, zijnde twee vor- Wat heeft de dreigende uitroeiing de potvis met een woestijnstruik te ken Sinds kort weet men dat er in het grensgebied van Californié en Noord- Mexico een struik met de Indiaanse naam jojoba groeit en dat de zaden van deze jojoba een vervangingsmiddel voor potvisolie bevatten. Vervanging van potvisolie, die vooral in de zware industrie veel als smeermiddel gebruikt wordt, betekent weer een «noodzaak» minder om de grootste tandwalvis op aarde uit te roeien. Er zit geld in de potvis en andere wal vissen. Walvissen zijn gratis en groot, en er kunnen tal van produl uit bereid worden. Lampolie, kaars margarine, zeep, schoensmeer. De duiven op de Tilburgse tentoon stelling zullen worden gekeurd door de h. C. Nooyen, die bijgestaan zal wor den door een op dit ogenblik nog niet bekende keurmeester. De drie verenigingen tellen samen 62 jeugdleden die allen hun beste 4 dui ven zullen inzenden. Deze verenigin gen zijn weer afdelingen van de Til- burgse Bond van Postduivenhouders en de C.C. Tilburg welke een groot aantal leden hebben. Voor de mooiste duiven van de ten toonstelling zullen mooie prijzen be schikbaar zijn deels geschonken door duivenliefhebbers en middenstand. Hopelijk zullen vele liefhebbers uit Tilburg en omgeving hun belangstel ling voor onze jeugd tonen en een kijkje komen nemen |T. van top is een

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1977 | | pagina 11