I V 1 kultureel sentrum ICS I EK :evelt ™9.“ Vrijdagavond in Jazzclub Old Fashion Wat krijgen we nou in de Stadsschouwburg? The Dutch Swing College Band V Toni Bravo Saskia Serge en Pauluskerk :ien [Tens toneel en Polo de Haas ;GALL tLKON IBANT Rick van der Linde (op orgel) Ifkleefetikellen iyeld Muziekstudie concerteert in Petrus ELAARSsCo. [J ROBERT LONG roept samen met NELLEKE BURG op tot steun aan de leprabestrijding 2 april 1976 pagina DE TILBURGSE KOERIER Donderdag 22 april 1976 pagina 9 IE na ZUFlUtF MTKFLEH - Urcrstraat 5 - 013-42)841 met idere pre- Ikaar KNOOP NU Het Brabants Orkest met het et de wol van de april r. :ert, geer in MUZIEKINSTRUMENTEN een LEERLINGENUITVOERING met aanvang te 19.30 uur BANT g LING GELSE jen zeer Na de uitvoering BAL met HET KWARTET 67 van Tel. 423781 rten telefonisch te Totaal-theater, N4Ï7T tol I urg Tapijt is gezellig Tapijt is mooi Tapijt is fijn Tapijt is sterk Tapijt is intiem Tapijt is sfeer Tapijt is njk Tapijt is warm Tapijt is kleur Tapijt is zacht Tapijt Koffiekoncert door Brabants Kamer Orkest Kabaret door Tekstpierement geeft op donderdag 29 april in de GROTE ZAAL van de STADSSCHOUWBURG kwaliteit ing com- EN BERBER TAPIJT 04160-36471 04167-3209 is het einde Bach het de musici gemaakt door een Zaterd; rement Bovema is uitste- zo nu en dan doorbroken door de drei ging van het onverwachte... t Arie veria- >or het slijpen en pareren van uw iRASMAAI- MACHINE mee session WAALWIJK MDITIONING arenkelder rgens zo ^voordelig. Ook brei- en weefgarens leren, pelen gi- grootverbruikers SXTW-i Orf/ff vliegensvlug^BEDRUKI in de handel stelling ver- «Mahagonny» van Bertold Brecht iets biezonders »en is de release te ver- it met Bachs sona- iverso en clavecim- nirgse flui- claveciniste gelegenheid “nril a.s.te ien in de zzseizoen J een aan- begir"“" Iedereen zowel kinderen als volwassenen kunnen leren musicer Op deze avond bewijzen onze leerlingen U dat, door het bespe van diverse instrumenten, waaronder piano, orgel, dwarsfluit, taar, klarinet, accordeon, altblol het log, in estiene DUTCH wii iviuov .lij in -*-!j de D.S.I o.....etje topmi zowat enige profes; orkest van were], ond in Jazzc [ION. Komt 1 zondagavond 25 'merkelijk konsert. >ter-aktrice Hannah ’aakt hij ongekende verwachte en on- ii op en benadert hij en eroties. iaat men naar Maas L. MAAS en Zn ioirkestraat 16-18 TILBURG Tel. 42.57.74 Polo de Haas Polo de Haas geeft zor april een zeer opmc Met hulp van meestei de Leeuwe veroorzaj geluiden, roept hij v verwachte beelden de muziek ironies e Gratis kaarten kunt U afhalen bij Muziekstudie Grosveld, Tivolistr. 67-69 Tilburg - telefoon 013-434762. donderdag en st avant - gar- «roep. Waste Of Time op zater- itovka met lagavond een lesizer, stem lo de Haas. Museum is tot 1 instelling te zien, in Ontwik- Het verhaal van de Daya’s in mtan. (voormalig Borneo). lositie brengt de bezoeker in ie van een be- venlanden van KOPPELMANS legt eindeloos tapijt St.-Annaplein 16 Tilburg Tel. 430617 Als speciale gasten hebben wij voor U uitgenodigd bewogen liedjeszanger Ro- die met één elpee (Vroe ■vO.OOO fans e OBGetS - jP f jen U dat, door het bes[ piano, orgel, dwarsfL: tblokfluit en zang. dan bekende in het werk zien, eft Robert Long armee hij >r het land theatershow eid door een is Buenos i april een era van Bertold Fall der Stadt pauze begint Het Brabants iet de Ouverture, die Beetho- bij «Die Geschöfe des Daarna zal de Japanner 1 «Romances voor i G gr. t.» spelen, "ctorale» uit het- löfe des Op 22 «Wast tief da malige hun n groep hi. verande- samenst. werken. Hun nieuwe produktie gaat over een reünie van negen mensen, die in het naseizoen in een verlaten badplaats bijeen zijn. Ieder jaar halen ze de zelfde beelden terug. De misverstan den en de gezapigheid worden alleen troen 1 ndewijn 14,30 i van het s tegen- ik onbe- groti blijft cijnt van DE ARENKELDER ve Vrouweplein 8c TILBURG Tel. 013-420350 alen op aanvraag. i dinsdag iurg een et Toonkunst- meewer s Orkest brengt een pro gramma met werken van Beethoven en Poulens onder leiding van dirigent Hein Jordans met als solist Takaya ikawa (viool). Aan dit konsert rdt verder meegewerkt door het Tilburg en het Kon. I Koor Aurora uit Osterhout ding van dirigent Huub Bartz soliste de sopraan Eka Lal- en voor Flauto tra- Voor en in het komende weekend gonst het het Kultureel Sentrum weer van de aktiviteiten. Naast World Press Photo zijn er een drietal avondpro gramma's, te weten op d< vrijdag Nederlands meest distische theatergroep, Waste onder de titel «Souvenir de»; dagavond Toneelgroep Amat twee eenakters en op zondag*1 konsert voor piano, synthese en striptease door Pok Hein Ural wordt verder mt Toonkunstkoor 3 Gemengd onder leidi met als sc kens. Voor de Orkest nu ven schreef Prometheus». Takaya Urakawa de viool en orkest F en ring van Na de bekende «Pastorale» uit het- is Brink, zelfde. «Die Geschöfe des Prome- theus» wordt dit Beethoven-gedeélte Amatovka Zaterdag 24 aprii eveneens om 20.30 uur brengt het Tilburgse ama- teurtoneelgezelschap Amatovka «twee eenakters, «Moany’s jongen huilt niet» van Tennessee Williams (wat door hen al eerder in het Kultureel Sentrum werd gespeeld) en waarin meespelen Loes van Geloven en Frans van Beek en bovendien het stuk «De Tijger» van Murray Schisgal met als medespelers Marian van Geloven en Noud Kuypers, die tevens de regie voert. Eddy Christani, Frans Poptie en o.a. het Cocktail Trio. BERT DE KORT begon reeds in 1958 trompet te spelen. Een paar jaar later was hij reeds professioneel muzikant. Hij speelde in 1965 bij The Ted Eas- ton’s band in Parijs daarna speelde hij bij muzikanten als Maxine Saury, Claude Luter en in 1967 in Zweden et de France Big Band, later op tour- :e door Amerika met mensen als lax Kaminsky, Tony Parenti, Bob 'ilbur en vele anderen. BOB KAPER. Bob wón vele prijzen als solist op clarinet. Tijdens zijn mili taire loopbaan was hij bandleider, hij maakt vele platenopnamen met be roemde muzikanten onder andere met de beroemde jazz-zangeres MILLY SCOTT. Hij maakte een tournee door Amerika met Peanuts Hucko. rke per- JAAP VAN KEMPEN. Nadat LIGTHARD de band na 23 jaar v ten had (nog steeds de manager) is bij de D.S.C. gekomen als banjo Jay Jay (zó wordt hij door genoemd) is een persoonlijk- de dixieland - muziek. Hij speelde bij di ten totdat hij s zo- peroort bij g. BIG Een stellet; - ten de vierde trakt, op, da men geld het Het leven isr is iets gaanc geen geld meer had en hij toch nog flessen whisky met zijn vrienden dronk. Geen geld te hebben is in 1 gahonny het grootste vergrijp. Paul Ackermann moet voor het ge recht komen. Een moordenaar wordt vrijgesproken, omdat hij geld heeft, pt een De oplichter Paul Ackermann wordt iehou- gehangen omdat hij geen geld heeft, okadja -Dat is normaal in de gemeenschap van Mahagonny! voor Ohm in Old Fashion Aanstaande maandag zal in Old Fa shion de Belgische jazzgroep «EZIS» optreden. Deze groep, afkomstig uit Gent, bestaat uit* trombone. trompet, bas en slagwerk. Een zeer opmerke lijke samenstelling voor een jazzgroep omdat er helemaal geen saxofoon of andere houtblazer in de frontlinie voorkomt, tegenover twee koperbla zers. De groep speelt 'n moderne vorm van de improvisatie-muziek die hoorbaar Nederlandse, m.n. Breukeriaanse in vloeden heeft. Dat wil zeggen dat er veel uitgearrengeerde stukken uitge voerd worden die toch voldoende ruimte laten voor de improvisatie. Zij maken gebruik van veel ironie in de muziek. De laatste weken van dit seizoen zul len overigens anders geprogrammeerd zijn dan voorheen. Voortaan zullen ook de sessions op de maandag zijn, afgewisseld met tweewekelijks een koncert. Aanstaande week wordt daar dus begonnen. Dus: dinsdag geen maar volgende week maandag voor de pauze afgesloten door Ura kawa met een nog onbekend werk: de pas ontdekte «Konzertsatz C gr. t. voor viool en orkest». Na de pauze zullen de beide koren met het orkest en de sopraan Eka Lalkens de «Stabat Mater» van Poulenc uit voeren. Zondag 25 april, om 12.30 uur, zal in de pauzefoyer van de schouwburg het tiende koffiekoncert worden gege ven, onder auspiciën van de Stichting Muziek Evenementen Tilburg. Het Brabants Kamer Orkest o.l.v. An ton Koene zal werken uitvoeren van André Campra 1660-1744) Les Fè- tes Vénitiennes, Joop Voorn (geb. 1932) Petit concert de printemps, waarvan de eerste uitvoering gespeeld ma]<en zal worden door Luciu» Voorhorst Ti|hllro (fluit), Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Divertimento KV 136, Benjamin Britten (geb. 1913) Sim ple Symphony opus 4. HBKO speelde aanvankelijk op plaatsen waar onvol- e - doende accommodatie bestond voor n I I nPRHCPrl symfonie-orkest, voornamelijk dus in UVlllo X vrXzXF IX 2 en 23 april zal het mime-theater ste of Time»een theater - kollek- iat is voortgekomen uit het voor- ge mime - theater van Will Spoor, nieuwste produktie tonen. De p heeft het afgelopen jaar enige uderingen ondergaan, zowel in de instelling als in de manier van PETER SCHILPEROORT is vanaf het begin van de band de onbetwiste leider, een fijne en hoog gekwalifi ceerde muzikant met een sterl soonlijkheid. Zijn stijl van clarinet spe len is sterk individueel, met zijn bril jant ensemblewerk geeft hij de band Jaap bij de zijn speciale sound. Naast clarinet be- en gitarist, speeld hij tevens sopraan sax, bariton de band sax, piano, gitaar en drums. heid in DICK KAART, deze trombonist speelde bij diverse dixieland - orkes- startte met jazz in de zg. NEW OR- ten totdat hij in 1974 door Peter Schil- LEANS - style. Zijn techniek was zo- peroort bij de D.S.C.gehaald werd, danig dat hij snel overstapte op BIG Een stelletje topmuzikanten van het BAND-playing, na een aanbod van de zowat enige professionele dixieland - D.S.C. stapte hij onmiddellijk op dit orkest van wereldklasse. Vrijdaga- orkest over om meer zichzelf te kun- vond in Jazzclub THE OLD FAS- >oden was. nen zijn. HION. Komt U tijdig, het concert be- IE D.S.C. HENK BOSCH VAN DRAKEN- gint vroeg, nl. 9 uur tot 1 uur in de STEIN, na zijn bekende tournees met nacht waarna tot 3 uur een sesjun ge- de z.g. DUTCH POLL winnersgroup geven wordt door THE OLD FASHI door geheel Europa speelde hij 3 jaar ON JAZZMEN. met het zeer bekende PIA BECK Entree voor deze bijzondere avond TRIO. Toen hij eenmaal dixieland had bedraagt 12,50 en voor leden 8,00. """peeld, was zijn keuze gemaakt. Toen -amma waarin de teks. en waaraan het visuele iets ei- Het Brabants Orkest geeft op gens toevoegt. Geschreven door Jos 27 april in de Stadsschouwbi Brink met muziek van Henk Bok- kon :ert, waaraan ook het kinga, Ruud Bos en Joop Stokker- koor Tilburg meewerkt. mans. Het Brabants In het programma vraagt Tekstpiere ment zich af waar mensen mee bezig zijn. En om het antwoord zal in vele lij er gevallen hard gelachen worden, om peel- daar in sommige gevallen meteen weer eslis- spijt van te krijgen. Een antwoord dat - is wordt onderstreept met een veelheid kostuums, veren en glitter: maat schappijvisie in theaterverpakking. Gek, macaber, vrolijk, gezellig, schrijnend, begrijpend, niet- strij- begrijpend, schaterend en huilend ilks- door diezelfde tranen heen. Dat is de opzet van Tekstpierement. Een opzet waarmee de groep een zeer eigen plaats inneemt in de Nederlandse ka- baretwereld. Met medewerkir ar lepra- Sytha Bolt, Guuske Kotte, Jos de gele- Frank Sanders en pianist Henk Nok- kleine Brabantse steden en dorpen. In de loop der jaren (de oprichting was in 1955) ging HBKO een eigen leven lei den en zo kan het intussen terugzien op suksesvolle reizen door heel Ne derland, België. Frankrijk en Italië. HBKO blijft in de eerste plaats be schikbaar voor Brabant. Het reper toire omvat kamermuziek uit alle tij den en stijlen, wat uit bovenstaand programma wel blijkt. De toegang is gratis, hoewel een bij drage na afloop zeer op prijs wordt «“steld, zelfs noodzakelijk is. kunt de Stichting Muziek Evene- ook steunen door donateur te n en minimaal f. 25,over aken op Nederlandse Credietba Tilburg, rek. nr. 23.34.34.076 (postg van de bank 1073025) t.n.v. Stichti Muziek Evenementen Tilburg. Op zondag 25 april kunt u in de Stads schouwburg de meer 1 zanger Robert Long aar «En dat is twee» heef zijn nieuwe programma waar....j samen met Nelleke Burg door het land Zaterdag 24 april geeft de «Tekstpie- trekt, genoemd. In deze theatershow rement» in de Stadsschouwburg een wordt Robert Long begeleid door een fonkelend kabaretprogramma. kombo onder leiding van Henk de Kabaret Tekstpierement komt met het Jonge. vierde programma, dat de titel «Ja we kfiOr De sociaal bewogen liedjeszanger Ro- zijn daar gek» meekreeg. Het is een al" bert Long, die met één elpee (Vroeger programma waarin de tekst centraal of Later) 300.000 fans en de familiele- staat en waaraan het visuele iets ei- den daarvan vond en vervolgens met gens toevoegt. Geschreven door Jos een reuzesprong terecht kwam in een Brink met muziek van Henk eigen show, brengt nu deze tweede show. Een show met de nadruk op zijn bekende liedjes, maar ook met konfé- rences en aandacht voor een vlotte presentatie. Robert Long vond deze tweede show zo belangrijk, dat hij er de opname van zijn tweede langspeel plaat voor uitstelde. Door deze beslis sing heeft hij tevens duidelijk de wens uitgesproken het publiek eerst in het theater te willen ontmoeten. In het programma zingt Robert Long voor namelijk nieuwe liedjes. Hij schenkt aandacht aan de bestr” ding van lepra de vreselijke volks ziekte waardoor heden ten dage immer nog vele miljoenen mensen getroffen zijn en toont daarbij zijn betrok kenheid met het lepraprobleem door de Nederlandse Stichting voor 1- bestrijding (NSL) in de pauze genheid te bieden een grammofoon- kinga. in de woestijn een ander Las Vegas, een degelijk vermaak-centrum. Maha gonny heet Netzestadt. Ze zal zijn als een net dat «goudvissen» vangt. De «haaiige» Jenfiy en zes meisjes komen en ontvangen de «goudvissen»: vier houthakkers uit Alaska. Een van hen is Paul Ackermann. De mannen zijn teleurgesteld. Er is niets te beleven in Mahagonny. Alles is zinloos: «Waarom zou iemand zijn hoed niet opeten, als hij anders niets te doen heeft?» Dan ontdekt Paul Ackermann op kere nacht, als een orkaan nog j een boog maakt om Mahagonny «De wet van het menselijk geluk». Wat de orkaan doet, kan de mens ook: vernie tigen. Zich uitleven tegen alle verboden. En nu wordt de inhoud van het leven in Mahagonny gedemonstreerd: «ten eerste, vergeet dat niet, komt het eten (vreten), ten tweede de liefdesdaad, ten derde het boksen niet vergeten, ten Je (zuipen) drinken volgens kon- t, vooreerst echter, let daar goed lat men hier alles durven mag «als eeft»!!! s nog altijd zinloos. Maar er ide, toen Paul Ackermann iu meer had en hij toch nog drie whisky met zijn vrienden op- ^-^n geld te hebben is in Ma- ;t grootste vergt verd worden die de sonaten nodig hebben. Het zijn juist meer de solisti sche prestaties die opvallen. Zo levert Lucius Voorhorst een staaltje van kunnen in de Partita in a, voor traverso solo. Hier laat hij de muziek bloeien met een schitterende loonvorming en mooie versieringen. In het geheel genomen is Bach met deze authentieke benadering van zijn sonaten recht gedaan, wat vooral door het aanstekelijk en pril enthousiasme royaal overtuigt. Veel verwachtingen mogen we dan ook koesteren van het te g 1 eert, waarvoor de kaart reserveren zijn bij de SMET, tel. 426996. J.S. Bach, Sonaten -~~r verso en clavecimbel BWV 1030/32 en de Partita voor de flauto traverso solo in i, BWV 1013, door Lucius Voorhorst en Anneke Uitterbosch. E.M.I. 053-25-221. Persing i kend en de prijs nog niet bek< Ter besluiting van het jazi presenteert OLD FASHION i tal special - concerten te beginnen vrijdagavond a.s. met de DUTCH SWING COLLEGE BAND, 5 mei CHRIS BARBER en niet te vergeten 21 mei THE DIXIE MESJINE. THE D.S.C. BAND startte op einde van de tweede wereldoorlog een soundproof kelder in clandesu muziekschool (THE f SWING COLLEGEBAND). Onder leiding van toen reeds Peter Schilperoort werd een orkest gevormd wat reeds bij de bevrijding van Neder land de laatste Amerikaanse jazzhits speelde, in openbaring van aktivitei ten de Duitsers strikt verbcJ— - Reeds in 1946 was THE D.S.C. BAND winnaar van de Jazzcompetition in Brussel. Hierna volgde een reeks van overwinningen op jazzfestivals over de gehele wereld alsmede tour nees tot op de dag van vandaag over de TRIO. Toen hij eenmaal dixiek gehele wereld. In het kader van het gespeeld, was zijn keuze gemaal 200-jarig bestaan van Amerika volgt dan ook Chris Smildiger in 1968 de - binnenkort een tournee door dit land, D.S.C. verliet, kreeg h(j van Peter BelglSCIie g3St611 te beginnen in de stad van de jazz Schilperoort de kans om dixieland te /'ai NEW ORLEANS. gaan spelen wat hij tot op de dag van In 1971 vierde de D.S.C. zijn 25-jarig vandaag nog steeds doet bij de D.S.C. bestaan met een galaconcert in het HUUB JANSSEN startte met drum- Kurhaus in Scheveningen. men toen hij 4 jaar was, hij kwam in De band bestaat uit de volgende le- 1966 bij de D.S.C. nadat hij gespeeld derfhad bij mensen als Harry Mooten, Komende dagen u wachten van de plaat ten voor de flauto trai bel, uitgevoerd door de Tilbi tist Lucius Voorhorst en cl Anneke Uittenbosch. Ter geleg hiervan zal op maandag 26 apri 20 uur 30 een concert plaatsvindt Hasseltse kapel. Het programma vermeldt traverso-, gamba- en clavecimbelwerken, waar aan medewerking verleend wordt door Veronika Hampe op de Viola da Gamba. Bachs traverso sonaten zijn (misschien te lang) onderwerp van diskussie geweest omtrent originaliteit en afkomst, maar het lijdt geen twijfel dat de door de musici gespeelde com posities van Bachs hand zijn. De typi sche langgerekte thema’s, contra- puntisch verbonden, verraden een geest en sfeer die alleen Bach toebe hoort. Het opmerkelijke van deze H.M.V. - uitgave is dat de sonaten gespeeld worden in de overeenkom stige sfeer en context van de 18e eeuw. Dat wil zeggen dat er gemusiceerd wordt op oude instrumenten, zoals de flauto traverso die uit het begin van de 18e eeuw dateert en het clavecimbel een copie naar een Vlaams model van Dulcken is. Daarnaast heeft I niet gemakkelijk hoge tol te eisen. De Barok kenmerkt zich voornamelijk door een non-legato - stijl, maar dit zou een legato als contrast niet uitslui ten. De plaatuitvoering is in eerste in stantie wat sober, hetgeen veroor zaakt wordt door een te strikte nale ving van de partituur. Er worden wel versieringen aangebracht, maar die zijn niet speels en spontaan genoeg, waardoor er niet die uitschieters gele- Tentoonstelling in Volkenkundig Museum In het Volkenkundig 1 september een tentoor getiteld: Een oerwoudvolk ii keling. Kalimantan, (voormalig Borne Deze expositie brengt de bez< kennis met de levenswijze volkingsgroep, die de binne KalimantanJiewoont. De naam Daya is een verzamelnaam voor een aantal stammen die grote overeenkomst ver tonen in bestaanswijze, woonpatroon en religie. Zij zijn de oorspronkelijke bewoners van het eiland; door later gekomen vol ken zijn ze teruggedrongen naar de minst toegankelijke streken. In hun geï soleerd woongebied hebben de Daya’s eeuwenlang hun eigen traditionele cul tuur bewaard. Hun voornaamste be staansmiddel is de droge rijstbouw. Een stuk land wordt een of twee jaar be plant, totdat de grond uitgeput is. Daarna zoekt men nieuwe velden op. In hun religie nemen vooroudervere- ring en hun geloof in de macht van geesten een belangrijke plaats in. In samenhang hiermee heeft zich in deze cultuur een rijk gevarieerde religieuze kunst ontwikkeld. Daarnaast kennen de Daya’s vele vormen van kunstnij verheid, zoals vlecht- en weefwerk, kralenwerkversiering en houtbewer king. De laatste jaren zijn er geleidelijk aan veranderingen opgetreden in deze tra ditionele cultuur. Op de tentoonstel ling wordt ook hieraan enige aandacht besteed, met name aan een ontwikke lingsproject van de Capucijnen op West - Kalimantan. Het materiaal voor deze expositie is ’rotendeels afkomstig van de Capu- -_,.ien te Tilburg. Deze hebben hun collectie in langdurig bruikleen aan het Volkenkundig Museum afgestaan. Openingstijden: werkdagen 10 - 12 uur, 14-17 uur, zaterdag en zondag 14 uur. Het «Deutsche Schauspielli nos Aires» brengt vrijdag 23 Stadsschouwburg e van de opera van «Austieg und Fall der Stadt Maha gonny». Indien wij afgaan op deskun digen, die dqze toneelgroep zo’n vijf jaar geleden ook in Tilburg aan het werk zaken, belooft het iets heel bie zonders te worden. «Deutsche Schauspielhaus Aires» brengt vrijdag 23 voorstelling van de oper Brecht «Aufstieg und I Mahagonny». In een verlaten landstreek stopt vrachtauto: Willy, de procuratie der, Dreieinigkeitsmoses en Leol Begbick stichten Mahagonny. Midden plaatje (singel) te verkopen a 3,75, waarop twee parodieën staan uit ge noemde show en waarvan hij de gehele opbrengst ter beschikking stelt van de leprabestrijding. Dit plaatje is niet normaal ir maar alleen bij de voorst krijgbaar. Nelleke Burg bezocht vanaf 1972 de Akademie voor Kleinkunst in Am sterdam. Zij is afkomstig uit Den Bosch en maakt in dit programma haar .theaterdebuut. Zonder uitzondering waren de recensenten het na de j mière van dit programma met ell eens, dat Nelleke Burg in dit genre de ontdekking van het jaar lijkt te wor den. De begeleiding van het programma is in handen van het kombo van Henk de Jonge, Rolf Hock, Tony Viola en Wim Brieffies. IE VAN ZELFKLEEF ARTIKELEN r—m M T - tastint 5 - 013-421840 1^ Polo is zeer krities ten aanzien afgekloven repertoire evenals over de onbegrijpelijke en vaak grepen moderne muziek die maar blijf doorgaan met het produceren van kleingeestige uitgerekende klankjes. Hij gebruikt de humor niet alleen om te r lachen; maar nog meer als een wapen, uur, ontledend, ontkledend en in elk geval 17 ui desoriënterend. Ihaus Bue- 3 april in de een voorstelling v' 3 Bertold Brecht tr eg und Fall Indien wij ik ro

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1976 | | pagina 9