O
zn
FILMS
en
binnenwegjes
en er
En ze gingen met de ezel over heuvels
waren nog geen stoplichten.
Oude beeldjes en een wankel stalletje
VUGS' KLEDING
PARKET
LOEREN
verschuiving
Emmerroutes i.v.m.
Kerstmis en Nieuwjaar
wa SVEN
REPARATIES
in 1 uur gereed
Q)crenl>os
gaau
ONS - TRIO wenst U en de UWEN,
Prettige Kerstdagen
i december 1975 pagina 4
Donderdag 25 december 1975 pagina 5
DE TILBURGSE KOERIER
DE DIRECTEUR
rrr
enkel
(sieve
er
G. de Man-Melis
rofite-
i op
als
/ee mensen
van twee verliefde oermensen.
natuurlijk; de een
Receptie: Donderdag 17.00 - 19.00 uur
Prettige kerstdagen
en ’n
Goirkestraat 26
voorspoedig nieuwjaar
h en kennissen,
Orthopedische
schoenen
Specialiteit In Duitse herenkleding
Maten 44 t/m 662
Eig.; Tomacon b.v.
(Dlr. A.F.J. Vugs)
Nieuwste
modellen
ook met
schouderriem
vanaf 17.95
Molenstraat 128
Tilburg
Stadhuisplein 320
Tilburg
iergestel
3- 1508 mjL
St. Annaplein 14 - Tel. 423692
Leverancier aan alle
ziekenfondsen en
instellingen
Snelle levering
woensdag 24 dec. naar dinsdag 23 dec.
donderdag 25 dec. naar woensdag 24 dec.
vrijdag 26 dec. naar zaterdag 27 dec.
woensdag 31 dec. naar dinsdag 30 dec.
donderdag 1 jan. naar woensdag 31 dec.
Speciaal in steun
en gemakschoenen
Maat-
en orthopedische
schoenmakerij
Pedicure
Steunzolen naar
maat
Kindercorrecite-
schoenen
St.-Annaplein 14 -
Telefoon 683208
niet. Het
s buik, hè
n we
;n en
EMMERS OP DE GEWIJZIGDE DATA VROEG
BUITENZETTEN
KNIP DIT UIT INDIEN VOOR U VAN BELANG
’hel in
imeri-
r huis in
Mie overbleef
stbeeldjes. Er
AMBASSADE
nachtfilm
GEMEENTE
TILBURG
Dienst van
gemeente-reiniging
en vervoer
Ter
te.
weer o[
«Wie?
DERIJ
IW” W
ich al
niet
illang
CHTING
EL. 682600
ZAAK
:N
:h af, of de kinderen
«Dat komt van
stug.
este van
;rote men-
i van erge
een ponny?»
op een ponny.»
en toch geen twei
:n. Nou en
:m, en toen
Maar die
Na kantoortijd:
Tel. 04241-2020
013-42.51.80
HEUVELRING 152
■nLBURGSPle,n’
Tel. 013-426328
...tijd
:ht uit
toch
ran hij d;
r is hem
«l
tonnaschermen
Jaloezie gordijnen
'cïgordljnen
“■■minium horren
■deuren
Prijs
37,—
57
Ook
Ze.
Jaloe
Aluminium horren A I 7 O KI
Hor-deuren M I— £- XJ IN
WINKEL-SHOWROOM
Popeye, -
ijn rivaal Blut<
Jeld in een reC[
j telkens de spina:
ook al blijft verder
puin achter.
LGO THEATER (nachtfilm 24-
Rechtstreeks uit fabriek
Aluminium jaloezieën
Zie enige prijsvoorbeelden
Breedte Hoogte
80 100
120 140
160 140
200 160
240 160
De kamer rook naar dennegroen; de kerst
boom stond bij het raam en op de grond
stonden de dozen met de zilveren ballen, half
verhuld in ritselend papier. De drie meisjes
zaten er rondom, terwijl mam op haar knieën
het tafereel bewaakte. Jaco, de zwarte spa
niël, vond het nog het meest opwindend: het
rook niet naar iets eetbaars, maar dat kon je
nooit weten, dikwijls kwamen uit dozen voor
een hond toch interessante dingen. In dit ge
val blijkbaar niet; hij snuffelde 'ns onver
schillig over de kerstversieringen heen en
slenterde toen naar de radiator, waar hij zich
met een verongelijkte bons liet vallen, terwijl
hij een diepe zucht slaakte.
s uitpak-
Dit zijn
een vader
adden nog
nog komen,
p reis van de
.Lhlehem. En
nog geen auto's of treinen of
ius moesten ze op de ezel rij-
maar toch óók uit de hemel,
t precies ging, dat weet ik ook
ït was een wonder.»
?f je niet te weten
at vanzelf.»
:ren.»
en van de radiator vandaa
:r iets voor de dag io
die geluiden zinnig
slaggever,
tevreden
van zijn
sterft, tij-
neemt hij
t door zijn
volgt diens
blijkt dan
j te zijn, 'n
i met in de hoofdrollen
son en Maria Schneider.
«En wat zit er in die doos?» vroeg Mea, wij
zend op een doos van bruin karton. «Die is zo
vies!» Mama keek met een verre blik; de
kinderen zagen, dat ze aan vroeger dacht.
«Zeker iets van tóén,» stelde Emmy vast,
«hoe oud is die doos al?» Marijke, nog maar
drie, hoorde «doos» en «oud» en zij was toch
al helemaal buiten haar gewone doen, van
wege de boom in de kamer en vanwege de
mooie zilveren ballen, daar tussen het papier:
zó mooi, dat zij begreep dat dit iets voor
handen-op-de-rug was. Ze keek alleen maar,
vol verwachting wat er gebeuren ging. Hoe
een doos oud kon zijn, ontging haar, want iets
dat oud was, hoestte. Opa hoestte altijd, en
dat kwam, zo had Mea uitgelegd, omdat hij
oud was. De hond hoestte, maar soms heette
dat blaffen, en daarom was hij misschien niet
oud. Of misschien toch? Maar een dóós; kon
die hoesten?
dat weten,
krijgen.
dan Joze
('as je ook
De Amerjkanen hadden
s te doen. Nee, gewoon,
natuurlijk. Na de oorlog
zovéél worden opgebouwd.
toch wel gezien op de tele-
..et oorlog is, wordt alles in
sschoten. Nou. en dan bouwen
/eer op. Zo blijven ze mooi aan
kseweg 10
MHOUT
alle maten
diverse kleuren
5 jaar garantie
-jratis opmeten
-r.clle levering
«Waarom dóén ze dat eigenlijk, oor
log?» Vroeg Mea.
«Ja, waarom?» zei Marianne s
Emmy dacht altijd liefst het bes
de mensen. «Dat is voor gr
sen», zei ze. «Die houden
«Wat kijk jij sip?» vroeg hij, toen de
kinderen in bed lagen.
«Hoe moetje ze dit soort dingen ver
tellen?»
«Och, daar maken ze op
manier wel iets van. Wat
geleerd hebben, is ook allemaal anders
geworden. Misschien geloven zij later
weer aan de Messias.»
«Ik vind het géén antwoord», zei Ma
rianne.
Toen Charles, voor ze naar bed gin- De or
gen, de kinderbedjes inspecteerde, zei Fleisi
hij: «Nou moetje toch hier kijken!»
Emmy lag met haar rechterhandje bo
ven de deken uit en daarmee hield ze
het kindje Jezus vast. En toen Ma
rianne haar de 'haren uit de ogen
streek, trok ze het mee onder de de
ken.
«Zo'n kind!» zei Charles.
CAMERA I
nachtfilm
Giulietta van de Geesten
Het verhaal van een vrouw, Giulietta,
die na enkele jaren van een gelukkig
huwelijksleven, bemerkt dat haar echt
genoot haar bedriegt. Ze stelt alles in
het werk, de liefde van haar man terug
te winnen. Haar pogingen brengen
haar in een toestand, waar droom en
werkelijkheid in één vlak liggen, 'n
Film van Fellini, met in de hoofdrol
zijn echtgenote Giulietta Masina.
HARMONIE
Jaws (2de week)
De door de publiciteit overbekend ge
worden avonturenfilm Jaws gaat zijn
2de week tegemoet. Het gevecht met de
bloeddorstige haai houdt iedere bezoe
ker ademloos gekluisterd aan zijn ze
tel.
kantie was. Je moest het wél erg vin
den en doen of je geloofde, dat het
allemaal echt gebeurd was, en bezorgd
kijken als er weer eens werd gezegd:
«God-God, wat is er toch 'n ellende in
de wereld!» anders werden de ouderen
vinnig. Maar oorlog...? Soms, als ze
op een weekse dag met mama meere
den «zo maar ergens naar toe», zoals
dat dan heette, kwamen ze wel eens
soldaten tegen, die bladeren op hun
helmen hadden en rondhingen bij ijze
ren wapens tussen de bomen. Maar als
je dan vroeg: «Is dit nou oorlog? dan
was het: «Ben je gek! Dat is dienst
plicht, kijk ze daar nou maar eens
staan niks te doen. En een gèld, dat dat
- Op een heel
oorlog op de
- Waarom is die doos zo vies?» Vroeg
Mea.
Marianne vroeg ziel
het zouden begrijpen,
de oorlog», begon ze.
«De oorlog?!» Voor de kinderen was
oorlog iets van de televisie, waar het
iedere avond oorlog was. Meer iets
voor grote mensen; zoals kinderen ke
ken naar de Dikke en de Dunne, die
elkaar met taarten gooiden, zo keken
de grote mensen graag naar schieten
met kanonnen en vliegtuigen; ze trok
ken dan ernstige gezichten, en zeiden:
«Ja, ja. het is wat te zeggen!» Maar het eens gewet
was altijd alleen in de televisie, en de Tante Riet
gewonden waren vrijwel altijd ge
kleurde mensen, die, naar gezegd
werd, ook nog honger hadden, al leef
den ze in een land, waar het altijd va-
Marianne, had ze in dank aangeno
men; het waren kerstbeel
Duits porselijn, met blauwe,
veren en gouden lijntjes afgetekend; je
zag ze bijna nooit meer. De stal was
een ruw getimmerte, na de oorlog had
een oom dat "n keer in elkaar geknut
seld, maar erg veel verstand van tim
meren had hij niet gehad, het was een
wankel geval.
Het waren mooie porselijnen beeldjes;
wit, met maar een paar lijntjes kleur.
Niet meer iets van deze tijd...
Aan tafel: «Pap, weet jij, wat een
wonder is?»
«Een wonder? Hoezo?»
«Een wonder is iets, wat twee keer
tegelijk gebeurt.»
«Hè???»
«Nou, mam zegt: het kindje
werd geboren, en toen kwam hij
buik yan Maria. En tegel
bracht een engel hem door de
de hemel naar beneden. Dat
een wonder, hè mam?»
«Ja, dat is een wonder.»
:ngel «Wij komen alleen maar uitjouw buik,
)it is hè? Niet uit de hemel, hè?»
«Nee, want de hemel bestaat niet.»
Wèl, als het een wonder is, hè mam?»
ti «Ja, als het een wonder is wel. Maar
i, jullie zijn geen wonderen, jullie zijn
gewone kinderen, en als jullie dadelijk
zoet gaat slapen, zijn jullie nog lieve
kinderen ook.»
Dinosaurussen regeerden de wereld.
°P’ Een terdoodveroordeeld meisje weet te
:id en ontvluchten en wordt in de jungle aan
gevallen door monsters, een wurgslang
en een vleesetende plant en wordt ten
slotte geaccepteerd door de dinosau
russen. Deze film uit een lang vervlo
gen, voorhistorische tijd weet U te
ein de zoon boeien met zi)n gigantische monsters,
komt er via natuurrampen en de ontsnappingen
Ja, die doos is zeker oud», zei ma
ma, «die is nog ouder dan opa.
«Vreemd dat zo'n doos altijd de
zelfde bleef. Een doos uit de vorige
eeuw met zwarte, onregelmatige
drukletters «HENDRIKSE -
PAAN WINKEL»; wat het bete
kende wist ze niet. Maar ze maak
ten wel stevig karton, in de vorige
eeuw, want die had al dienst gedaan
in het gezin van haar overgrootou
ders, van wie het weer was doorge-
erfd naar tante Riet, die nu al tach
tig was, en toen ze vertrok naar het
verpleegtehuis, had ze gezegd:
«Neem jij die beeldjes maar, jouw
kinderen zijn precies in de leeftijd,
en dan weet ik tenminste waar ze
terecht komen. Je kunt anders ner
gens meer op aan, tegenwoordig.»
dingen, net als kinderen van lolletjes
«Hè?» zei Marianne verschrikt.
«Nou ja», zei Emmy, «Pappie houdt
van bier, en dat vinden wij vies. En jij
rookt toch, en dat vinden wij ook vies.
En wij zitten graag in de draaimolen,
en jij- zegt, dat je daar misselijk van
wordt. Het is allemaal omgekeerd
ging ze begeesterd door, toen ze i
eens geloofde het allemaal te snappe
«Wij houden van spelletjes en lolletj
met kussens en zo en wij willen lach
en gillen, en grote mensen vinden dat
verschrikkelijk en zeggen: «Hou nou
eindelijk eens stilNouen zo houden
grote mensen van erge dingen, van on
gelukken en misdaden en oorlo
daar trekken ze sombere gezichte
Dat vinden zij nou weer fijn. A.
groot zijn, vinden wij dat óók.»
«Ja, maar naderhand moet je alles
weer netjes opruimen», zei Mea.
«Voor mij hoeft het niet. Ik wil er niks
mee te maken hebben. Ajakkes, een
huis afbranden!»
«Ja, maar dat gebeurt niet écht!» gaf
Emmy terug.
«O nee, en dat huis van Tante Riet
dan?»
Marianne voelde, dat het
de hand liep. Hoe ze de ki
verschil tussen moord-
halen en
moest uitl
meer iets x xor de school. Doe jij maar
lolletjes», zei ze tegen Emmy. «En
nou gaan we de kerstboom aankle
den.»
«Aankleden?»
«Ja, dat héét zo: de kerstboom aan
kleden. Kijk, het stalletje zetten we
eronder, met de beeldjes erbij en ylan
hangen we de ballen en slingers in de
boom.»
«Waar zijn die beeldjes eigenlijk
voor?», vroeg Emmy, ofschoon ze dat
met haar zeven jaar allang wist. Maar
het was kennelijk een middag voor
verhalen en daar wilde ze van profite
ren Zo dikwijls hadden ze de kans niet
om hun moeder te horen vertellen.
Meestal moest ze werken.
gelijkertijd NOORDERLICHT (op 24-12)
- lucht uit De avonturen van Rabbi Jacob
it is toch Louis de Funès komt als rijk Frans
industrieel terecht temidden van aller
lei alternatieven groeperingen en ak-
tiegroepen en weet zich daar alleen
staande te houden door de identiteit
over te nemen van een rabbi, die een
huwelijksplechtigheid van zijn f
wil bijwonen. Uiteraard leidt dit tot de
dolste verwikkelingen, waar zelfs de
ernstige mens geen wijs meer uit kan.
Maar dat hindert niet.
NOORDERLICHT (op 31-12)
Emanuelle
Een tot op het bot uitgebi
film, gaande over een jonj
dat in Bangkok
;e liefdeservaring<*'
;r niet veel te bi
Schreuder
NTERIEURVERZORGING
allemaal kost!» Dat was
andere manier erg dan de
televisie.
«Hoe kan die doos uit de oorlog ko
men?» vroeg Mea.
«Nou, Tante Riet woonde in Vegl
de oorlog. En toen kwamen de Ar
;ldjes van kanen en ze schoten haar
rode, zil- brand, en uit de rommel, die o
kwam deze doos met kerst
was er geeneen stuk.»
«Schoten ze haarhuis in brand?» hield
Mea aan. 'n Goed verhaal was voor
haar nooit weg.
«Ja, de Amerikanen. Die kwamen uit
België. En Tante Riet woonde met
haar kinderen vlak langs de weg naar
Uden. En toen de Duitsers terugtrok-
~*“?n ze achter het huis van
t een machinegeweer neer,
:hoten de Amerikanen het
ind.»
ze dat dan?»
i de oorlog wordt niet gevraagd
mag. Dan dóén ze maar.»
s dat écht gebeurd?» vroeg
imy verschrikt. Ja, daar stond de
as; die was erin geweest, iets echts
in elk geval wel aan.
echt gebeurd.»
CAMERA I
Frankenstein Junior
Dr. Frederick, Frankenstein
van Baron Frankenstein, komt er v.u
een testament achtér, dat zijn vader een
menselijk wezen had geschapen voor
zijn dood. De zoon wil zelf ook een
mens scheppen. Dat lukt, maar Igor,
de gebochelde heeft hem de hersenen
van een idioot geleverd. Het gevolg is
dat het schepsel uitgroeit tot een mon
ster dat de omgeving onveilig maakt.
Bovendien wordt het hals over kop
«Ze schieten het alleen maar in
brand», zei Mea. «Opbouwen doen ze
op de televisie nooit. Zeker omdat op
bouwen te lang duurt om op de televi
sie te laten zien. In brand schieten,
gaat vlugger.»
AMBASSADE
Het Deense sleutelgat
Een wonderlijke realistische film waar
in filmproducenten op zoek zijn naar
een nieuw scenario voor hun volgende
pornofilm. Dat moet een film worden
van het sexleven van de gewone
man Ze trekken een jonge cineast
aan die dat zal gaan verwezenlijken,
maar als de film gereed is, en wordt
vertoond aan de beide filmmensen
wordt hij niet geaccepteerd, als zijnde
onrealistisch in de zin van Zo leven
de gewone mensen niet
verliefd op de verloofde van Franken
stein. Dan is het gegeven compleet voor
een spannende griezelfilm.
:erd»,
in
pen. «Och, kir
ïtjes kindje Je<
:hen mam?»
«Ja, óok,
Hoe dat p
niet. Het
«Bij een wonder hoef
rlog, en hoe het gaat, dat gaat
htenbij. «Er zijn geen wonder.
Als wij «Wel als het een verhaal is.»
«Goed, we gaan door. Nou en de er1
maakte Maria wakker en zei: «DL
een bijzonder kind. Het lijkt nou nog
wel niet veel, maar later zul je eens
zien. Hij zal precies tegen de mensen
vertellen, wat ze moeten doen.» Nou,
en daar was Maria heel blij om natuur
lijk, maar ze was toch nog blijer omdat
het een gezond jongetje was, al had het
zijn ogen nog dicht. En ze pakte het
gesprek uit aan en zei: «Dank u wel, engel!» En
ónderen het toen deed ze er lappen omheen en
en griezelver- legde het kindje in het stroo. Kijk,
i reportages op de televisie hier, vlak voor de os en de ezel, want
tleggen, wist ze niet. Dat was dat is warmer.»
«Aten die het kindje niet op?»
«Och gek, ossen en ezels believen
geen kinderen, hè mam? Die eten
hooi.»
«Nou en toen ging de engel naar bui
ten, en er kwamen nog andere enge
len, hier een met een viool en nog een
met een fluit, en toen zeiden ze tegen
de herders óók, dat Het kindje Jezus
een bijzonder kind was en dat ze pre
cies moesten doen, wat hij zei.»
«En hij kon nog helemaal niet praten!»
«Nou ja, later natuurlijk.»
«En déden ze het toen?»
«Ja, de herders wel.»
«En wat gebeurde er?»
«Toen het kindje Jezus groot was, zei
ken, zetten
Tante Riet
en toen scl
huis in brat
«Mochten
«Ja, in c
of iets n
«En is
Emm>'
doos, v..
was er in elk gev<
«Ja, dat is zeker
«Hier?»
«Ja, in Veghel. Daar zijn jullie wel
-eest je weet toch we| waar
lamv Riet heeft gewoond.»
«Maar die wóónde toch in een huis?
Hoe kan dat dan dan, als het verbrand
was?»
«Maar kind, dat was allemaal toe
jaren geleden, toen jullie er nog i
waren. Dat hadden ze immers all
ipgebouwd.»
De Amerikanen?»
«Ga toch weg! f
wel wat anders
de mensen nt
moest er
Dat heb je toi
visie. Als het
brand ges
ze het we
de gang.»
;rwijl Marianne de beeldjes
vertelde ze dan ook maar:
Jozef en Maria; dat waren e»’
en een moeder, maar ze haGu
geen kind. Dat moest n”
Maar ze moesten toch op n
keizer, helemaal naar Bethl
er waren i
fietsen, di
den.»
«Net als
«Ja, net
«Daar kunner
op.»
«Och, om de beurt, natj^r!:;!:;
lopen, de ander rijden.»
«Ja, zo deden ze dat. En het waren
maar kleine binnenweggetjes over
heuvels en door de bossen...»
«En geen stoplichten?»
«Idioot, stoplichten voor ezels, ze
ker.»
«Nee, er waren geen stoplichten. Ze
hoefden alleen maar te loper
toen kwamen ze in Bethleher
wilden ze naar de herberg,
was vol.»
«Een herberg? Wat is dat?»
«Een herberg, dat was toen zoiets als
een camping of een hotel. Daar kon je
een slaapkamer huren. Maar zoals ik
zeg, daar was geen plaats en toen
moesten ze het veld in. En daar waren
bergen in de buurt en daar zaten her
ders en die zeiden: «Je kunt wel in de
'stal logeren.» «O», zei Jozef, «graag
dan, maar hebben jullie ook wat te
eten?» Ja, dat hadden ze, brood en
kaas en schapemelk en dat kregen
Jozef en Maria. Kijk, hier zijn Jozef en
Maria al bij de stal. Nou gaat Jozef erin
en nou maakt hij een bed van mos.»
«Zijn er geen dekens bij?»
«Nee, die hadden ze niet. Maar het is
daar een warm land en zoals je ziet
hebben ze lange kleren aan; dat is ook
goed warm. Kijk, en in de stal staat
een os. Die kijkt ook gek, nu ze daar
met een ezel komen binnenzetten.
Boeh! zegt de os.»
«Boeh!» zegt Marijke, en Jaco komt
ie liever witte. Kerstmis is een
wit feest.»
«Om de sneeuw, hè mam.»
«Ja, om de sneeuw. Zo, nou zijn
klaar en nou gaan we tafel dekken
eten.»
familie CAMERA II
2de week
Beroep reporter
David Locke, ’n televisieversl
geslaagd in het leven, is niet i
en voelt de bekrompenheid i
bestaan. Als een medegast st
Gebeende sex- dens ’n reis naar Afrika, n
gaande over een jong getrouwd diens identiteit aan, geholpen
vrouwtje, dat in Bangkok de meest gelijkenis met de dode, en vol
uitvoerige liefdeservaringen heeft, die weg door het leven. En dat i
hun eigen haar echter niet veel te bieden hebben, ’n avontuurlijke verandering
wij ervan Ook een lesbische verhouding blijkt geweldige film met in de ho
laai anders niet het ware, waarop zij zich uiteinde- Jack Nicholsor "--- c
lijk dan toch maar door haar- man laat
troosten.
NOORDERLICHT (jeugdfilm op 24-
12)
Popeyefestiva!
anvergetelijke schepping van Dave
ivischer. Popeye, met Zijn geliefde
Olive en zijn rivaal Bluto, is hier sa
mengebundeld in een reeks avonturen
waarbij telkens de spinazie uitkomst
biedt, ook al blijft verder heel de we
reld in f
CHICAt
12)
Rosemary's baby
De film is bekend genoeg; hij was
eerste moderne hororfilm, die nog door
vele is gevolgd. Rosemary, een arge
loos vrouwtje, wordt door haar
«vrienden» behekst en brengt ten
slotte een duivelskind ter wereld, dat zij
uiteindelijk dan toch liefdevol
neemt. De formule voor griezelighei
suspense die in deze fïln werd toege
past en ontdekt zal niet makkelijk
worden overtroffen.
dat allemaal, en toen maakten ze
„.ji dood.»
<Wie, de herders?»
<Nee, de herders niet. Die werden ook
doodgemaakt. De andere mensen de
den dat. Die niet wilden doen, wat Je
sus zei.»
«Zou jij doen, wat Jezus zei, mam?»
«Nou, niet alles, misschien. Zo’n
beetje, denk ik.»
«Maar je zou hem toch niet doodma
ken, hè?»
- «Nee, allicht niet. Je mag geen mensen
nJp doodmaken.»
n «Zo, en nou is 't donker. En nu steken
- nóv we de lichtjes aan- K'jk. tegenover bij
Maans hebben ze de lichtjes óók aan.
«Dat zijn gekleurde, en wij hebben
witte, hè mam. Wat vind jij het mooi
ste?»
«Ik zie
omhoog
om te zien, of er
gekomen, wat
maakt.
«Nou, en hier gaat Maria op het stro
liggen...»
«Op het mos.»
«Ja, op het mos, want ze is erg moe.»
«En ze heeft de hele tijd op de ezel
mogen rijden.»
«Niet waar, om de beurt.»
«Nee, Maria het meest.»
«Hoor nou eens, Maria, c
lie toch, moet een kindje k
dan is ze natuurlijk moeier dan
«Toenjij ons moest krijgen, wi
moeier dan pappie, hè.*
«Natuurlijk. Nou, en hier komen de
herders met de schapen om eten te
brengen. Jozef gaat naar buiten om het
aan te nemen. En om te bedanken,
want hij krijgt het allemaal voor niks.»
«Komen ze niet binnen?»
«Nee, dat kan toch niet. Maria ligt in
bed te slapen.»
«Ha, in bèd! 'n Mooi bèd!»
«Nou ja, dat was toen. Toen keken ze
niet zo nauw.»
«En toen?»
«Nou, toen werd het nacht. En toen
kwam er een engel en die bracht het
kindje Jezus uit de hemel.»
«Zo maar door de lucht?»
ind. dat kan helemaal r
:sus kwam uit Paria’s I