bl
>1
-w'*'
woDpelmans
N
Bewegingstheater
vugts voor
verlichting
r
TE HUUR AANGEBODEN
BEDRIJFSRUIMTE
BEHEERMAATSCHAPPIJ
BRAVA
T.T. TAFELS
TAFELTENNIS
Rust en Harmonie in
GRATIS
EEN
VERGROTING
KIS
Foto De Groot
Noad - Baronie
JRSl
b.v.
vtxn
BRINSLEY SCHWARZ
Brinsley Schwartz op
13 februari in Trefsentrum
Nina,
een pikant
blijspel
De Koperen
Lantaarn
S.C. ’t Zand -
Velocitas
Ons Vios ontvangt
DVG
KARNAVALS-
lat
LS
Hoge onderscheiding
voor Schouwburgrestaurant
Kultureel Sentrum brengt
Willem Vermandere
Op de koffie bij het
Rotterdams Danscentrum
De Wilde Eend, na
gebleken succes wéér in
Tilburgse Stadsschouwburg
Paul van Vliet met
’The truth behind the dykes’
Galerie ’De Kinderkus’
verenigingen
zendt uw
61150 ex.
Pauze concert
Donderdag 7 februari 1974 - pagina 9
uari 1974 - pagina 8
DE TILBURGSE KOERIER
gunstig gelegen aan Ringbaan-Noord.
800 m2 waarvan kantoor 50 m2.
Het geheel is voorzien van laadperron.
Spoordijk 72-74, Tilburg.
Telefoon 013-422133.
N,
ROTTERDAMS
DANSCEN-
Sagan/Bach,
itlaan 100
Huiskamertafels v.a. 99,-
Wedstrijdtafels v.a. 175,-
itlaan 100
itlaan 100
4a-146
4a-146
a-146
a-146
olijck
iderg
iia, o
stalig
korvelseweg 174, tilburg
ST. ANNAPLEIN 16, TILBURG, TELEFOON 013-430617
HEUVELSTRAAT 50
Remmers
Tafeltennisbats
van 4,95 tot 69,-
van alle rolfilms
die u voor 31 maart
bij ons laat ontwikkelen.
Uw rolfilms afgedrukt
als onze eigen foto’s
dus zo goed als het kan.
Bredaseweg 104
Tilburg, tel. 423967
ige
aad!!
druk achter liet van verlatenheid, droef
heid, onzekerheid en ang.
HET
TRUM
Toen de grc
zaal bijnaaf
van de
latthews
g uw elftal aan.
jal zal er zeker t
lts te
et zo
zoals
een int
Keuze uit: COR DU BUY
STIGER
HEEMSKERK
INTERS PORT
dat De I
ezochte z<
Hart van Brabantlaan 301,303
Tilburg (0iu433289
volop parkeren
Besturen van
end
>sen.
JHUIS
Filbi/rg)
een p
welke
aang°
mow.
de marg
mogelijk
ren. Teg
geen
Bred:
geding!
reinigd,
leid, gecontroleerd
j/gd
-cosjesstr. 11
.oosjesstr. 11
i popmuziek niet als
kunst maar als en-
llen reakties en die
ongeveer 200 perso-
leld in de bovenzaal
waar-
dat ze
jeren Lan-
gaat wor-
veel sfeer.
der rangindeling
kunt u een repe
sen, die enkele
avondvullend programma, ge
len worden.
Van 2 februari tot en met 3 maart
exposeert de kunstschilder Wim van der
Beek een aantal schilderijen in de gale
rie achter de molen te Hilvarenbeek.
Een gelukkige gedachte van d
om dit werk meer bekendheid
bij een breder
Beek werd in
Haag, w<
dig in b
ijk’is
bewaren voor i
mslang, in prachtige en
practische foto- of
receptie-albums, waar
wij rijk gesorteerd in
zijn. Zo blijft het J
feest, en ’t leven J
k dat voorbij
ging. U
Hoe ze waren en
wie ze waren
mieuw in het
jzetting:
Jchwarz: gitaar, zang, sax
ie hij
eerste lie
idaele in het
zondag, 1
I uur, kunt
idsschouwbui
Loosjesstr. 11
Loosjesstr. 11
Loosjesstr. 11
Loosjesstr. 11
grote
1 derde LP
.000 exem-
)e hitnummers
zijn Peird’
zijn liedjes
id aan
zware
koploper bvu, ua.
warm onthaal kan i
tionele overwinning
langs op DVG hebbi
goed in hun oren j
dit huzarensti
houd
Maar de
ook nog
DVG, waarbij
voor
punt
Ons
In de
Acader
f4-,
en Ho
bank)
21.30 uur.
Wie het toen tentoongeste
gelijkt met het latere schi
Van der Beek zal een duidel.
keling bespeuren. Het werk
strakter geworden, maar dc v
minder hoekig. Tegenover siraKKe,
rechte lijnen en blokken, vertonen de
doeken nu ook ronde vormen. De kleu
ren zijn dikwijls bijzonder harmonieus
en hoewel men moeilijk kan spreken
van schilderijen die een blijde levens
lustige sfeer uitademen, ondergaat men
toch bij het kennismaken met dit werk
;r van rust, harmonie en zeker-
telde werk ver-
nilderwerk van
ïlijke ontwik-
rk is nog ab-
■worden, maar de vormen zijn
loekig. Tegenover strakke,
;n, vertonen de
Door de nederlas
bij Taxandria is
lijk dicht bij i'
Aanstaande zc
wedstrijd,
DVG,
thaal ka
Onthoudt dus: 13 februari, een avondje
ongecompiceerd genieten met één van
de beste live groepen (in de betaalbare
prijsklasse) uit de jaren zeventig.
voor een zéér j
ïlijk eten. Dat wi
restaurants die niet z
iet voortreffelijk geget
-J... ryet Jjjj-
Canticle’
der, Purcell.
hoeren van Babylon’ - Schnee/
Bibalo.
3. ’Streetwalks’ - Swanborn/War.
4. ’Fase’- Hardewijn/Bartok.
5. ’Events’ - Ossosky/Handel, Subot-
nick.
istige
3ch bij 1
een sfeer
heid.
neerlandia
/pioniers
in textielreimging
donderdag 14 februari a.s. aanvang
15 uur, brengt Toneelgroep Theater
Hijspel ’Nina’ van de Franse schrij-
ndré Roussin, in de Tilburgse
/burg. Niet alleen de liefde,
de onweerstaanbare char-
elijke logica staan centraal
dende, typisch Franse blij-
boekbinderij-boek-en kantoorboekhandel
KARNAVALSNIEUWS
regelmatig en op tijd
aan ons in, dan wordt
het tijdig en gratis in de
’Koerier’ opgenomen en
afgedrukt in onze gehele
oplage van
gun uw kleding
de beste
behandeling
die er is
textlelverzorging van neerlandia
is een weldaad
voor al uw kledir'
perfakt gereir
stuk voor stuk behandeld
en verzor
heeft u wel eens haast
op ons adres
korvelseweg 174
helpen wij u zelfs
binnen één uur
wij halen en bezorgen
gratis
als het wat langer
-mag duren
bel ons nummer
irg-restaurant is onlangs
de wereldomvattende
:urs’, de belangrijkste
gastronomische
met leden zowe
ndag is er weer een belangrijke
lan de Kraaivenstraat. Dit wordt
strijd van de waarheid. De beide
i hebben de punten allebei heel
j;g om van de onderste plaat
Iet zal voor het Zand niet
om zo maar even over
lopen, maar als de
mde spel van zondag
/ezig is, zal het
roep wilde stoppen werd de
.„„afgebroken: er moesten en
zouden toegiften komen. Deze kwamen
er ook: o.a. een Stones-medley (Brown
Sugar, Walking The Dog) waarbij tafere
len a la Shakin’ Stevens voorkwamen.
Het was duidelijk: deze groep moest
beslist terugkomen en dan niet op een
avond dat iedereen naar de sprongen
van het bruine leren monster zit te kij
ken, maar op een avond dat zoveel mo
gelijk mensen bereikt kunnen worden
om ze te laten genieten van deze sublie
me ’pub-rock’ en om iedereen lekker te
laten swingen.
Op woensdag 13 februari en donderdag
groep BEWTH uit Amsterdam in de Sti
een spel brengen, dat geïnspireerd is door de versregel:
tegen de wind’. Het spel bestaat uit een aantal onderdel,
volgorde gespeeld kunnen worden. Voor de drama riser
gespeeld wordt erg belangrijk. Centraal thema is het mili
eigen speel- en leefruimte moet zien te houden.
Op zondag, 10 februari a.s. aanvang
12.30 uur, kunt u in de pauze-foyer van
de stadsschouwburg weer ’op de koffie’
bij het Rotterdams Danscentrum. Het is
niet de eerste keer, dat deze ener
en jonge groep uit uv
’op de koffie bij’ proj
den. Getrouw aan
wordt het g
waarin alles al
schermen k”'
wordt ingest
:er, uai ueze energieke
rit de Maasstad in het
jgramma zal optre-
haar doelstelling
geen gladde voorstelling,
al klaar is. U kunt achter de
kijken. U ziet hoe een dans
;estudeerd, terwijl u (of uw
gelui
>rek nie
zijn overiger
-'~ters die
aoewel gezegd 1
dat het er in verhouding
Daaraan dankt Pietje v.d. G
mede zijn populariteit, -;;z
ga heeft hij heel wat over.
Het zit er dik in, dat De Kope
taarn een druk bezochte zaak
den met veel vaste klanten en ve
grote zaal van het Trefsentrum,
smielaan 9, in Tilburg. Entree:
voorverkoop f 3,50 (Kruitkelder
Hogeschool bij Infobali en Data-
0 aanvang 22.00 uur. Zaal open
24 oktober 1973: o
nen waren verzamel
voor het concert van een groepje,
van iedereen eigenlijk alleen wist c
ooit wel een bij VPRO-piknik waren
geweest en dat ze toen wel toffe mu
ziek maakten. Hoe tof bleek wel toen
de eerste tonen losgebarsten waren: de
stemming zat gelijk gebeiteld en werd
hoe langer hoe beter.
A.s. zonda
derby aa
de wedst
ploegen
hard nodig
komen. He
gemakkelijk zijn
Velocitas heen te 1
inzet en het vertoonav
j.l. tegen Sarto aanwt
beslist wel lukken.
Supporters moedig
ning en goed voetba
zijn. Aanvang half 3.
Op dinsdag 12 februari a.s. aanvang
20.15 uur, geeft Paul van Vliet een spe
ciale voorstelling van zijn Engelse-one-
man-show ’The Truth behind the
Dykes’ in de Stadsschouwburg van Til
burg. Dit programma was dè verrassing
van het afgelopen zomerseizoen in
Amsterdam en werd wekenlang door
een gevarieerd publiek van buitenlan
ders en Nederlanders met groot enthou
siasme ontvangen.
De show is samenges
repertoire van Paul v
vertaald, bewerkt en hersc
engelstalig publiek. Voor de i
krijgt u een ironiserend beeld var
derland en West-Europa in liedjes,
férences en typeringen. Na de j
komen de algemeen menselijke i
aan de orde, die minder aan g”
gebonden zijn. Een aantal oude w
den hebben een plaats in de show
vonden zoals de ’meisjes van 13’,
Hollander’, ’de man van de partnerruil’
esteld uit nieuw-oud
van Vliet, dat werd
schreven voor
pauze
m Ne-
jes, con-
pauze
zaken
grenzen
e beken-
ge-
’de
Op woensdag 13 februari a.s. aanvang
20.15 uur, geeft het Rotterdams Dans
centrum, onder leiding van Mevr. Ineke
Sluiter, een avondvullende voorstelling.
Het programma is als volgt samenge
steld:
1. ’Deep
Mahler
2. ’De I
i 14 februari a.s. aanvang 20.15 uur, zal de
tudio van de Stadsschouwburg van Tilburg
’een vogel trekt moeizaam
leien die steeds in een andere
iring is de ruimte waarin
ilieu, waarin de mens zijn
Dezer dagen werd aan de Spoorlaan de
voormalige bar La Crüche onder de
nieuwe naam De Koperen Lantaarn her
opend. Het adres is Spoorlaan 366 en
het etablissement is eigendom van de
heer en mevrouw v.d. Gevel-Hendriks.
Tot voor kort waren zij woonachtig in
Loon op Zand waar zij het beheer voer
den over de Groene Lantaarn, een zeer
goed lopende zaak die vooral in de
weekends druk werd gefrekwenteerd
door de jeugd. In de Koperen Lantaarn
is natuurlijk iedereen welkom, maar
verwacht mag toch worden dat er een
iets ouder publiek zal komen.
De Koperen Lantaarn is zeer sfeervol
ingericht, veel hout in leuke kleuren
gebeitst, een plafond van spaanderplaat,
aardige decoraties en veel sfeer. Die
wórdt ook veroorzaakt door een voor
treffelijke muziekinstallatie die men
niet zoveel geluid laat produceren dat
een gesprek niet meer mogelijk zou
zijn. Het zijn overigens niet alleen maar
■H Lohga-supporters die men in de bafzal
aantreffen, hoewel gezegd moet worden
'ng velen zijn.
Gevel wellicht
iteit, want voor Lon-
Bob Matthews: orgel, piano, zang en
sax.
Nick Lowe: zang, bas en gitaar.
Will Rankin: drpms.
Ian Gomm: zang, gitaar en bas.
i in de gale-
ilvarenbeek.
de galerie
id te geven
publiek. Wim van der
1927 geboren in Den
/aar hij tot zijn 28ste jaar volle
dig in beslag werd genomen door so
ciaal- en jeugdwerk. Na een verblijf in
Frankrijk is hij lessen gaan volgen aan
de vrije Akademie in zijn geboortestad.
Sinds 1966 woont en werkt Wim van
der Beek in Baarle-Nassau. In 1962
exposeerde Van der Beek schilderijen
en beeldhouwwerken in Den Haag. Er
was toen een duidelijke gespletenheid
in zijn werk te zien. Op de eerste plaats
in het merkwaardige grote verschil tus
sen de figuratieve plastieken en het
non-figuratieve schilderwerk. Maar ook,
en vooral, in het schilderwerk zelf, toch
nog altijd Van der Beeksterkste expres
siemiddel. Harde, vaak sombere soms
pijnlijk met elkaar dissonerende kleuren
beheersten het beeld dat door zijn
hoekige, af en toe naar het bijna lugu
bere neigende vormen, een totaal in-
maar overigens een bitter blijspel is’
(Parool).
De Wilde Eend is een aangrijpei
hoogtepunt in het oeuvre van Ibse
Hoofdpersonen zijn de rijke vader
Haakon Welre en diens zoon Gregers.
De vader-zoon-relatie wordt getekend
door begrippen als schuld en boete. Wat
de oude kapot heeft gemaakt in zijn
lange leven, wil de jonge in een kort
tijdsbestek herstellen. De regie is van
Ton Lutz. In de voornaamste rollen ziet
u Siem Vroom, Edda Barends, Femke
Boersma, Pim Dekkers, Hans Boswinkel
en Wim Hoddes.
en de inmiddels vermaard geworden
boer (’dat zijn leuke dingen voor de
mensen’).
charme en een logica, waar zelfs
a eigen echtgenoot en minnaar het
gen -^noeten afleggen als, zij same»
ontdekken hoezeer zij beiden genoeg
hebberi van de vrouwen en willen ont-
Snappen naar Mexico. Het stuk zit vol
echte humor, spitse teksten en verras-
sende wendingen. Ina van Faassen zal
de gracieuze onweerstaanbare Nina spe
len. Eric van der Donk en Ton Kuyl de
echtgenoot en minnaar.
Bijzonder indrukwekkend is het schil
derij dat als titel heeft: ’Le soleil
couchant’, dat zowel in kleur als in
vormgeving zeer sereen is en tegelijk
sterk symbolisch. Wanneer het gaat om
het werk van Wim van der Beek moet
men dit op zich af laten komen, het op
zich laten inwerken. Het is heel goed
mogelijk, dat dan noch de kunstenaar
noch de toeschouwer elkaar kunnen
uitleggen wat nu precies dè band is die
tussen hen beiden ontstaat, maar zij
zullen beiden ondervinden dat er door
het medium kunst een weg geslagen is
van de ene mens naar de andere. Het is
beslist de moeite waard, deze ervaring
rijker te worden bij het werk van Van
der Beek, wat te zien zal zijn van dins
dag tot zondag van 2 tot 6 uur in gale
rie De Kinderkus, achter de molen te
Hilvarenbeek.
kinderen) volop de kans krijgen, vragen
te stellen met betrekking tot het ballet.
Ook dit is voor Tilburg niet nieuw. In
de ontspannen sfeer van de foyer, zon
ing of kaartjes scheuren
petitie bijwonen van dan-
31e dagen later, in een
gebracht zul-
Het Schouwbui
toegelaten tot
’chafne des Rótissei
en meest aktieve gastronomische orga
nisatie ter wereld, met leden zowel op
het noordelijk als op het zuidelijk half
rond. De eerbiedwaardige Confrérie de
la Chafne des Rótisseurs, ook wel de
Broederschap der Spitbraders genoemd,
is een gezelschap van erkende fijnproe
vers, die twee groepen kent: de be
roepsleden en de amateurs, Amateur-
leden zijn al diegenen, die lekker eten
op prijs stellen. Men noemt'ze ook wel
eens ’gourmets’. De beroepsleden zijn
mensen uit het restaurantvak.
De geschiedenis van de broederschap
voert terug naar 1610, toen het gilde
van rótisseurs koninklijk werd erkend
en van het Franse hof een eigen wapen-
Vrijdagavond 8 februari - als u de
Koerier op tijd krijgt morgenavond dus
- brengt het Kultureel Sentrum op het
Koningsplein om half negen een voor
stelling in haar reeks van Vlaamse klein
kunstenaars en wel met een van de
meest sympathieke: Willem Vermande
re.
Als ’ba(a)rd van de Westhoek’ begon
zijn muzikale loopbaan als klarinettist
in de fanfare van zijn geboorteplaatsje
Lauwe waar hij naast zijn vader liep.
Uit louter hobby leerde hij ook gitaar
spelen en maakte zijn eerste liedjes op
tekst van Djoos Utendaele in het jaar
1966.
Zijn eerste ’groot’ optreden was tijdens
het Heistse Humorfestival van 1968
waar hij onbetwist de talentenjacht
won. Van dan af begon een ware
bliksemkarrière.
Een eerste elpee ’Liedjes van de West
hoek’ kwam kort nadien op de markt.
Door het stijgend aantal optredens was
Willem verplicht zijn baan als leraar op
te zeggen en begoïi hij eigen nummers
te schrijven, waarvan de eerste te beluis
teren zijn op zijn tweede langspeler
’Langs de Schreve’.
Zijn grote doorbraak tot het
publiek kwam er met zijn
waarvan er al meer dan 40.
plaren verkocht zijn. De
zijn ongetwijféld ’Blanche en z
en ’Piere de Beeste’. Naast zi.
heeft Willem.'ook zijn hart verpanc
Op vrijdag 8 februari a.s. aanvang 20.15
uur, zal het Zuidelijk Toneel Globe nóg
eens een voorstelling geven van ’De Wil
de Eend’ van Hendrik Ibsen. Na de
overweldigende première in Tilburg ver
schenen er enthousiaste kritieken in de
landelijke pers. Een kleine greep daar
uit: ’Globe boeit met intrigerende Wil
de Eend’ (Telegraaf), ’Pakkende voor
stelling van De Wilde Eend’ (Trouw),
’Ton Lutz maakt Ibsen herkenbaar’ (Al
gemeen Dagblad), ’Globe bracht in de
Tilburgse Stadsschouwburg een pakken
de, goed gespeelde, best geregisseerde,
eerste voorstelling van Ibsens Wilde
Eend, dat tragisch wordt door de onver
wachte zelfmoord van het jonge meisje,
rag jongstleden zondag
Ons Vios weer gevaar-
de rode streep gekomen,
zondag heeft het weer een
want het ontvangt
dat nu zeker op een
i rekenen. De sensa-
g van Velocitas on-
)ben de geel-zwarten
geknoopt en zullen
tukje voor eigen lijfsbe-
moeten trachten te evenaren,
geel-zwarten herinneren zich
de dramatische nederlaag bij
erbij zij in blessuretijd een 1-0
.oorsprong verloren zagen gaan en
•'•intloos huiswaarts moesten keren.
W..S Vios zal er daarom alles aan doen
om de kostbare punten in eigen huis te
houden. Het zal het tekort aan techniek
moeten compenseren door een enorme
inzet en strijdlust. Het zal er dus op het
sportpark Zuiderpark aan de Nieuwe
Goirleseweg niet aan spanning en sensa
tie ontbreken en is zeker de gang van de
voetballiefhebber in Zuid-Tilburg
waard.
Dit is ook de bedoeling van de groep
zelf, zoals organist Bob Matthews laatst
in een interview met Vrij Nederland
verklaarde: ’We zien
een wonderbaarlijke
tertainment. We will
krijg je niet als ze alleen maar zitten te
kijken. Daarom spelen we ook liever
niet op een podium, maar ervóór, om
nog meer kontakt te krijgen’.
Wel hier zijn ze dan opr
Trefsentrum, met in de bez
- Brinsley Sc
eh piano.
de beeldhouwkunst dan ook
het grootste gedeel Tije tijd
door met ’kappen’ in zijn atelier.
De grote kracht van Vermandere op het
toneel ligt in zijn presentatie en het
gemak waarmee hij kontakt legt met
zijn publiek. Tijdens zijn optreden
wordt Willem Vermandere begeleid
door Johan Vandeberghe.
Op don,
20.15 r
het blijs
ver Anc
Stadsschouwl
maar vooral,
me en vrouwe!
in dit sprankel
spel,
Een
Donderdag 7 februari wordt het elfde
pauze-concert gegeven door Erwin
Schiffer, altviool en Tine Dispa, piano,
die werken van Tommaso Antonio
Vitali, 1665-1747, en van Miciail
Glinka, 1804-1857, ten gehore zullen
brengen. Na afloop van dit concert kan
men aan de musici vragen stellen onj-
trent het gespeelde werk of omtrent de
interpretatie. Pauzeconcert, Maranatha-
kerk, Prof. Cobbenhagenlaan 19, te
18.45 uur. Toegang gratis.
Tevens kan ik de componisten vermel
den die op het twaalfde pauzeconcert
door het Trio Flauto Dolce gespeeld
zullen worden, nl: Frescobaldi, Tele
mann, de Eindhovenaar Henk 'Badings
en de Fransman Philibert de la Vigne.
Deze laatste componist is rijkelijk ver
tegenwoordigd op de Telefunken plaat
van Frans Brüggen, waar hij tezamen
met Kees Boeke en Walter van Hauwe
een sonate vertolkt. (SAWT 9570).
Het twaalfde pauzeconcprt zal plaats
vinden op 14 februari en zal dus op een
enkele componist na, geheel in het
teken staan van de Barok. Het Trio
Flauto Dolce bestaat üit Elly Baghuis,
blokfluit, Jan Althof, clavecimbel en
Lidewij Scheifes, cellp. v.H.
De bijzonder goede verrichting van af
gelopen zondag, n.l. R.K.V.V.U. in
eigen huis kloppen, bracht Noad tot op
punt van leider R.K.T.V.V., tegen
<e Club volgende week moet worden
angetreden. Met het oog op deze ont-
loeting is het dus zaak voor Noad^om
marge met de tricolores zo klein
ioelijk'te houden of, beter, te nivelle-
i. Tegen De Baronie zal dat echter
■n eenvoudige zaak zijn, aangezien de
_.3danaars ’sinds mensenheugenis’ be
kend staan als de voor Noad moeilijkst
te bekampen tegenstander.
Weliswaar zijn de Baronnen laag geklas
seerd, zij zijn echter sterk aan het terug
komen, wat de 4-0 overwinning op Gas
tel wel moge bewijzen. Noad zal er in
ieder geval een stevige kluif aan hebben.
De jonge geelblauwe ploeg, die in Wil
Rouleaux een geduchte aanwinst heeft
gekregen en waarbij Robert v.d. Velden
er na zijn blessure steeds beter in komt,
tippen wij als de uiteindelijk sterkste.
Zondagmiddag 14.30 uur zien wij u in
de Melis Stokestraat.
Voorafgaande aan deze wedstrijd speelt
de Brabantse Hoofdklasse Noad tegen
R.B.C. uit Roosendaal. Aanvang 12.00
uur.
schild kreeg. De Franse revolutie maak
te helaas een einde aan het bestaan van
de gilden, zo ook aan dat van de rótis
seurs. De stijlvolle traditie, gericht op
de edele kookkunst, bleef echter be
staan. In 1950 werd de huidige broeder
schap gesticht, waar binnen de oude
gilde-gedachte wet is.
Het lidmaatschap van ’de Chafne’ is een
waarborg voor een zéér goede keuken
en smakelijk eten. Dat wil niet zeggen,
dat er bij restaurants die niet zijn aange
sloten, niet voortreffelijk gegeten zou
kunnen worden. Het insigne van ’de
Chafne’ kunt u evenwel zien als een
kwaliteitslabel dat betrouwbaar is en
werd verkregen door het afleggen van
proeven van bekwaamheid.
Voor het schouwburg-restaurant deden
dit de heer Henk Hermelink, adjunct-
directeur-restaurant en de heer Piet
Rutten, chef-kok.
Samen met de keuken-brigade en de
staf van bedienend personeel slaagden
zij ’cum laude’. De heer Hermelink
kreeg de rang ’maitre de table’, terwijl
de heer Rutten benoemd werd tot chef-
grillardin.
Aldus bleek in de internationale wereld
van de ’gourmets’ dat het schouwburg
restaurant een uitstekende keuken
heeft en dat de bediening uitstekend is.
Het Tilburgse publiek kent de reputatie
van het restaurant, waarin voortreffelij
ke schotels worden geserveerd in ver
schillende prijsklassen.