98 98 69 89 59 45 :N 59 98 89 98 89 69 59 39 49 69 69 59 59 75 99 69 98 25 59 79 69 359l Spraybus I10 £89 225 35S 129S 235 495 EE DE SLAGER MET DE PLUSPUNTEN 898 698 19.48 159 598 698 698 159 99 116 248 99 DRIE EXTRA IJZERSTERKE TROEVEN VOOR A.S. MAANDAG 298 |49 ]59 |59 „HIER IS GELD TE VERDIENEN” IS ONZE LEUZE Z/s lï !S t- MACARONI TOMATEN KETCHUP BESCHUIT 3 MUSKETIERS TUINBONEN ran. iereen PINDA of KAAS KNABBELS LEIDSE KAAS GEHAKT HALSKOTELETTEN per kilo RIBKOTELETTEN per kilo SUCADELAPPEN per kilo FILET SCHNITZEL SALADES GEKOOKTE HAM 150 gram BRUINE BONEN ROOSVICEE TOILETPAPIER liillllllllllllliü SOEPGROENTEN APPELMOES FROU-FROU TOILET WITTE REUS VERFRISSER SOEP BALLETJES WITTE BONEN JONG BELEGEN KAAS ATJAR APPELSTROOP MELK-VLOKKEN WASVERZACHTER of ALLËSREINIGER BADSCHUIM of SHAMPOO JUS D’ORANGE VRUCHTENLIMONADE CITROEN-UP-TONIC OF COLA IIIIIIIIIIUIII1 I 1 TAM KONIJN per kilo FRANSE PATÉ MALSE RUNDERLAPPEN per kilo PAIN DE STRASSBOURG NOBO KOEKJES PAK-AF REPEN TIVOLISTRAAT (naast Brabants Conservatorium) ingangLancierstraat CHAMPIGNONS PEPER of NOOTMUSKAAT Enorme voordelen en grote keuze UW DAGELIJKS LEVENSMIDDELEN- PAKKET TIENTALLEN GULDENS GOEDKOPER DAN WAAR OOK!! Sarto - Zigo In 1980 met 140 km/u door de kanaaltunnel DRUIVEN per kilo Tentoonstelling Hoge Veluwe Fotowedstrijd DE TILBURGSE KOERIER :tober 1973 - pagina 18 per eidt 3 Heel kilo SUIKER Heel kilo VERMICELLI Of maximaal 3 per klant Grote fles DELMONTE 1A liter SLAGROOM Rol 3 jampotten per 3 stuks Groot blik LEVERPASTEI 2 kuipjes KAASAFDELING Grote baal HALVARINE CHIPS naturel of paprika Grote zak 500 gram korstloze el. 434762 UIT ONZE SHERRY-HOEK 3 flessen BACARA 4 flessen MEDIUM-DRY kersen-cassis of abrikozen a. 36,— „persoonlijke bediening” a. 26,- 59,75 per 1/2 kilo a. 75,— 3 voor 500 gram a. 59,- met pistache pitten 150 gram bakje 125 gram voor SLAGERIJ TROEF 1 TROEF 2 TROEF 3 G 12,50 Liter blik Dubbele fles 4 rollen 4 blikjes 2 blikjes INDISCH zoet zuur Grote pot nieuwe oogst Pak Draagkarton waspoeder o Specialiteit ZWITSERSE WORST 3 soorten 250 gram Per stuk YOUGOSLAVISCHE GOULASH per blik Liter blik DOPERWTJES met WORTELTJES Grote fles ADVOKAAT bereid met verse eieren en brandewijn :ert’ jr ’s avonds 14,50 32,50 en u gaarne Grote pot treinrit door de verder hun weg Fijne HANDAPPELEN „JAMES GRIEVE” 2 kilo 500 gram 5,— 5,50 7,50 Grote pot Beker a 450 gram DE RUYTER pak van 200 gram Liter flacon Liter flacon Luxe flacon 3 gezinsflessen Flacon te gebruiken als bloemenvaas nieuwe oogst De reisti ’scherp’ van verd< r lijk langer onderweg. Brussel-Londen Grote pot TIK-TAK OPLOSKOFFIE 200 gram ovenverse a. 62,— t f f „laagste in prijs” „grootste assortiment” 6 dikke „vers van het mes en de beste kwaliteit” CASH CARRY TILBURG bStijd Cheriton-Londen za zijn: exact 58 minuten. Wie Ier uit Europa komt, is natuur- i en die na de i eigen kracht )at kunnen ook vrachtwagens 2 blikjes gesneden Strooibus a 50 gram igham, touden Keulen of goederen- imelijk container- fiinertreinen zijn, intensief verkeer f 99- 14,95 8,95 minuten bedr op- e jeciale dubbeldektreinen dat van terminal tot eistijd. Dat is dan lan de snelste ver- dit moment: de ferryboot. Hovercraft (luchtkussen- irt. 1 kg. GEHAKT of 1 kg. VERSE WORST of ERWTENSOEPPAKKET 700 gr. VARKENSPOOTJES 3oo gr. SPEKBLOKJES QQQ vacuum ROOKWORST Komende zondag speelt Sarto op het -xy Westend de derby tegen stad- Zigo, altijd ’n onberekenbare en I,lnc te bestrijden tegenstander. J.l. lag het Sarto ’n 4-0 voorsprong nog i uit handen glippen bij Velocitas, gewaarschuwd. Dit zal i als Zigo weer volledig gaat drie uur en een kwartier duren tegen ruim zeven uur thans. Vanuit Rotterdam duurt het bijna vijf uur tegen de 8 uur en 20 minuten van nu als tenminste de route via Calais en per ferryboot naar Engeland wordt ge nomen. Nemen we de nacht- of dag- boot Rotterdam.Londen dan moeten we op eereistijd van negen en een half uur rekenen. De Kanaaltunnel gaat deze tijden dus aanmerkelijk terugbrengen. 250 gram klaverblad vacuum KOFFIE Sportpark genoot Zig moeilijk U zondag liei bijna uit k maar men is nu zeker nodig zijn kan aantreden. Hoewel de Franse en .Engelse parle menten de plannen - die vooral betrek king hebben op de manier van finan cieren - nog moeten goedkeuren, is er praktisch geen weg terug meer voor de bouw van de Kanaaltunnel. De fase van •voorstudie is nu afgesloten. Omstreeks half november wordt de goedkeuring voor de tweede fase ver wacht. Dan begint de aanleg van enkele proefgedeeltes voor de definitieve tunnel. Het wordt een intensieve treindienst door die Kanaaltunnel. In principe kan tijdens de spits een 4-minutendienst worden gereden door de pendeltreinen. Deze treinen zullen uitsluitend tussen Cheriton en Fréthun pendelen. Met deze treinen zullen voornamelijk die personenauto’s en hun passagiers worden vervoerd, die ’op eigen benen’ naar en van de terminals komen via de bestaande of aan te leggen auto- 3 grote stukken OLD-LAVENDEL BAD-ZEEP De Franse en Britse regering hebben medio september besloten om per 15 november van dit jaar een serieuze stap te zetten op de weg die leidt naar de bouw van de lang verwachte tunnel onder het Kanaal. Als alles volgens planverloopt, moet die tunnel in 1980 klaar zijn. De tunnel wordt in totaal ruim 50 km lang; daarvan komt ongeveer 37 km onder de zee te liggen. British Rail gaat de bestaande spoorlijn Londen-Folkestone zodanig verbeteren, uitbreiden en ten dele nieuw bouwen, dat een lijn voor snelheden tot ongeveer 200 km per uur ontstaat. Aan de zijde van het Europese continent worden de be staande aansluitings-routes op verschillende punten verbeterd om hogere snelheden dan thans mogelijk te maken. Geëlektrificeerd worden de lijnen (Brussel)-Halle-Lille, Gent-Lille en Hazebrouck-Calais. Twee nieuwynamen duiken op: Cheriton en Fréthun, achtereenvolgens in Engeland en in Frankrijk de dorpen waar de tunnel-terminals worden gebouwd. GROENTENAFDELING Honingzoete H 05 Van zaterdag 13 oktober tot 1 novem ber 1973 is in het bezoekerscentrum ’De Aanschouw’ op de Hoge Veluwe een tentoonstelling te zien van de beste foto’s en dia’s die zijn ingezonden in het kader van de landelijke foto wedstrijd, die dit jaar is gehouden. Zoals bekend organiseerde de Ver eniging van Vrienden van de Hoge Veluwe deze wedstrijd ter gelegenheid van haar 25-jarig bestaan. De in zendingen hebben de verwachtingen ruimschoots overtroffen, niet alleen door hun aantal (1500 zwart/wit foto’s, kleurenfoto’s en dia’s), maar vooral door het prachtige werk dat vele amateurfotografen hebben geleverd. snelwegen i tunnel op i zoeken. Dt doen. De dienstregeling - zoals hij nu op papier staat - voorziet naast de frequente pendeldienst in doorgaande treinen tussen Londen en Parijs. Zij zullen in principe elk uur rijden. Deze verbinding wordt afgewisseld met iets minder vaak rijdende treinen van en naar Brussel, afwisselend door naar Amsterdam of Keulen. Men denkt ook aan nachtverbindingen met doorgaande slaaprijtuigen tussen bijvoorbeeld Parijs en Londen, maar ook naar Manchester en Birminj terwijl deze nachttreinen ook zc kunnen beginnen in Amsterdam. Doorgaande treinen zullen voomamf'"' of zogenaamde Freighting Daarnaast zal er een in ten van tremen met zuidvruchten zijn. Behalve een ’gegarandeerde transport mogelijkheid onder alle weersomstan digheden’ staat ook de reistijdwinst hoog genoteerd als een van de aantrek kelijke kanten van de nieuwe Kanaal- tunnelverbinding. De netto rijtijd door de tunnel zal bij een maximumsnelheid van 140 km per uur voor reizigers treinen slechts 24 minuten bedragen. Rekent men daar het op- en afrijden in de speciale dubbeldektreinen bij, dan komt dat van terminal tot terminal ruwweg op een uur rei ruim een uur korter da binding op Alleen de Hovercraft (luck vaartuig) komt dicht in de buui

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1973 | | pagina 19