98
98
69
89
59
45
:N
59
98
89
98
89
69
59
39
49
69
69
59
59
75
99
69
98
25
59
79
69
359l Spraybus
I10
£89
225
35S
129S
235
495
EE
DE SLAGER MET DE PLUSPUNTEN
898
698
19.48
159
598
698
698
159
99
116
248
99
DRIE EXTRA IJZERSTERKE TROEVEN VOOR A.S. MAANDAG
298
|49
]59
|59
„HIER IS GELD TE VERDIENEN” IS ONZE LEUZE
Z/s
lï
!S
t-
MACARONI
TOMATEN
KETCHUP
BESCHUIT
3 MUSKETIERS
TUINBONEN
ran.
iereen
PINDA of KAAS
KNABBELS
LEIDSE KAAS
GEHAKT
HALSKOTELETTEN per kilo
RIBKOTELETTEN per kilo
SUCADELAPPEN per kilo
FILET SCHNITZEL
SALADES
GEKOOKTE HAM 150 gram
BRUINE BONEN
ROOSVICEE
TOILETPAPIER
liillllllllllllliü
SOEPGROENTEN
APPELMOES
FROU-FROU
TOILET
WITTE REUS
VERFRISSER
SOEP
BALLETJES
WITTE BONEN
JONG BELEGEN
KAAS
ATJAR
APPELSTROOP
MELK-VLOKKEN
WASVERZACHTER
of ALLËSREINIGER
BADSCHUIM
of SHAMPOO
JUS D’ORANGE
VRUCHTENLIMONADE
CITROEN-UP-TONIC OF COLA
IIIIIIIIIIUIII1
I 1
TAM KONIJN per kilo
FRANSE PATÉ
MALSE
RUNDERLAPPEN per kilo
PAIN DE STRASSBOURG
NOBO KOEKJES
PAK-AF REPEN
TIVOLISTRAAT (naast Brabants Conservatorium) ingangLancierstraat
CHAMPIGNONS
PEPER of
NOOTMUSKAAT
Enorme voordelen en grote keuze UW DAGELIJKS LEVENSMIDDELEN- PAKKET
TIENTALLEN GULDENS GOEDKOPER DAN WAAR OOK!!
Sarto - Zigo
In 1980 met 140 km/u
door de kanaaltunnel
DRUIVEN per kilo
Tentoonstelling
Hoge Veluwe
Fotowedstrijd
DE TILBURGSE KOERIER
:tober 1973 - pagina 18
per
eidt
3
Heel kilo SUIKER
Heel kilo VERMICELLI Of
maximaal 3 per klant
Grote fles DELMONTE
1A liter SLAGROOM
Rol
3 jampotten
per 3 stuks
Groot blik LEVERPASTEI
2 kuipjes
KAASAFDELING
Grote baal
HALVARINE
CHIPS naturel of paprika
Grote zak
500 gram korstloze
el. 434762
UIT ONZE SHERRY-HOEK
3 flessen BACARA
4 flessen MEDIUM-DRY
kersen-cassis of abrikozen
a. 36,—
„persoonlijke bediening”
a. 26,-
59,75
per 1/2 kilo
a. 75,—
3 voor
500 gram
a. 59,-
met pistache pitten 150 gram
bakje 125 gram voor
SLAGERIJ
TROEF 1
TROEF 2
TROEF 3
G 12,50
Liter blik
Dubbele fles
4 rollen
4 blikjes
2 blikjes
INDISCH zoet
zuur
Grote pot nieuwe oogst
Pak
Draagkarton waspoeder
o
Specialiteit ZWITSERSE WORST
3 soorten 250 gram Per stuk
YOUGOSLAVISCHE
GOULASH per blik
Liter blik DOPERWTJES
met WORTELTJES
Grote fles ADVOKAAT
bereid met verse
eieren en brandewijn
:ert’
jr ’s avonds
14,50
32,50
en u gaarne
Grote pot
treinrit door de
verder hun weg
Fijne HANDAPPELEN
„JAMES GRIEVE” 2 kilo
500 gram
5,—
5,50
7,50
Grote pot
Beker a 450 gram
DE RUYTER
pak van 200 gram
Liter flacon
Liter flacon
Luxe flacon
3 gezinsflessen
Flacon te
gebruiken als
bloemenvaas
nieuwe oogst
De reisti
’scherp’
van verd< r
lijk langer onderweg. Brussel-Londen
Grote pot
TIK-TAK OPLOSKOFFIE
200 gram ovenverse
a. 62,—
t
f
f
„laagste in prijs”
„grootste assortiment”
6 dikke
„vers van het mes en de beste kwaliteit”
CASH CARRY TILBURG
bStijd Cheriton-Londen za
zijn: exact 58 minuten. Wie
Ier uit Europa komt, is natuur-
i en die na de
i eigen kracht
)at kunnen ook vrachtwagens
2 blikjes gesneden
Strooibus a 50 gram
igham,
touden
Keulen of
goederen-
imelijk container-
fiinertreinen zijn,
intensief verkeer
f 99-
14,95
8,95
minuten bedr
op- e
jeciale dubbeldektreinen
dat van terminal tot
eistijd. Dat is dan
lan de snelste ver-
dit moment: de ferryboot.
Hovercraft (luchtkussen-
irt.
1 kg. GEHAKT of
1 kg. VERSE WORST of
ERWTENSOEPPAKKET
700 gr. VARKENSPOOTJES
3oo gr. SPEKBLOKJES QQQ
vacuum ROOKWORST
Komende zondag speelt Sarto op het
-xy Westend de derby tegen stad-
Zigo, altijd ’n onberekenbare en
I,lnc te bestrijden tegenstander. J.l.
lag het Sarto ’n 4-0 voorsprong nog
i uit handen glippen bij Velocitas,
gewaarschuwd. Dit zal
i als Zigo weer volledig
gaat drie uur en een kwartier duren
tegen ruim zeven uur thans. Vanuit
Rotterdam duurt het bijna vijf uur
tegen de 8 uur en 20 minuten van nu
als tenminste de route via Calais en per
ferryboot naar Engeland wordt ge
nomen. Nemen we de nacht- of dag-
boot Rotterdam.Londen dan moeten
we op eereistijd van negen en een half
uur rekenen. De Kanaaltunnel gaat deze
tijden dus aanmerkelijk terugbrengen.
250 gram
klaverblad vacuum KOFFIE
Sportpark
genoot Zig
moeilijk U
zondag liei
bijna uit k
maar men is nu
zeker nodig zijn
kan aantreden.
Hoewel de Franse en .Engelse parle
menten de plannen - die vooral betrek
king hebben op de manier van finan
cieren - nog moeten goedkeuren, is er
praktisch geen weg terug meer voor de
bouw van de Kanaaltunnel.
De fase van •voorstudie is nu afgesloten.
Omstreeks half november wordt de
goedkeuring voor de tweede fase ver
wacht. Dan begint de aanleg van enkele
proefgedeeltes voor de definitieve
tunnel.
Het wordt een intensieve treindienst
door die Kanaaltunnel. In principe kan
tijdens de spits een 4-minutendienst
worden gereden door de pendeltreinen.
Deze treinen zullen uitsluitend tussen
Cheriton en Fréthun pendelen. Met
deze treinen zullen voornamelijk die
personenauto’s en hun passagiers
worden vervoerd, die ’op eigen benen’
naar en van de terminals komen via de
bestaande of aan te leggen auto-
3 grote stukken
OLD-LAVENDEL BAD-ZEEP
De Franse en Britse regering hebben medio september besloten om per
15 november van dit jaar een serieuze stap te zetten op de weg die leidt
naar de bouw van de lang verwachte tunnel onder het Kanaal. Als alles
volgens planverloopt, moet die tunnel in 1980 klaar zijn.
De tunnel wordt in totaal ruim 50 km lang; daarvan komt ongeveer 37
km onder de zee te liggen. British Rail gaat de bestaande spoorlijn
Londen-Folkestone zodanig verbeteren, uitbreiden en ten dele nieuw
bouwen, dat een lijn voor snelheden tot ongeveer 200 km per uur
ontstaat. Aan de zijde van het Europese continent worden de be
staande aansluitings-routes op verschillende punten verbeterd om
hogere snelheden dan thans mogelijk te maken.
Geëlektrificeerd worden de lijnen (Brussel)-Halle-Lille, Gent-Lille en
Hazebrouck-Calais. Twee nieuwynamen duiken op: Cheriton en
Fréthun, achtereenvolgens in Engeland en in Frankrijk de dorpen waar
de tunnel-terminals worden gebouwd.
GROENTENAFDELING
Honingzoete H 05
Van zaterdag 13 oktober tot 1 novem
ber 1973 is in het bezoekerscentrum
’De Aanschouw’ op de Hoge Veluwe
een tentoonstelling te zien van de beste
foto’s en dia’s die zijn ingezonden in
het kader van de landelijke foto
wedstrijd, die dit jaar is gehouden.
Zoals bekend organiseerde de Ver
eniging van Vrienden van de Hoge
Veluwe deze wedstrijd ter gelegenheid
van haar 25-jarig bestaan. De in
zendingen hebben de verwachtingen
ruimschoots overtroffen, niet alleen
door hun aantal (1500 zwart/wit foto’s,
kleurenfoto’s en dia’s), maar vooral
door het prachtige werk dat vele
amateurfotografen hebben geleverd.
snelwegen i
tunnel op i
zoeken. Dt
doen.
De dienstregeling - zoals hij nu op
papier staat - voorziet naast de
frequente pendeldienst in doorgaande
treinen tussen Londen en Parijs. Zij
zullen in principe elk uur rijden. Deze
verbinding wordt afgewisseld met iets
minder vaak rijdende treinen van en
naar Brussel, afwisselend door naar
Amsterdam of Keulen.
Men denkt ook aan nachtverbindingen
met doorgaande slaaprijtuigen tussen
bijvoorbeeld Parijs en Londen, maar
ook naar Manchester en Birminj
terwijl deze nachttreinen ook zc
kunnen beginnen in
Amsterdam. Doorgaande
treinen zullen voomamf'"'
of zogenaamde Freighting
Daarnaast zal er een in ten
van tremen met zuidvruchten zijn.
Behalve een ’gegarandeerde transport
mogelijkheid onder alle weersomstan
digheden’ staat ook de reistijdwinst
hoog genoteerd als een van de aantrek
kelijke kanten van de nieuwe Kanaal-
tunnelverbinding. De netto rijtijd door
de tunnel zal bij een maximumsnelheid
van 140 km per uur voor reizigers
treinen slechts 24 minuten bedragen.
Rekent men daar het op- en afrijden in
de speciale dubbeldektreinen bij, dan
komt dat van terminal tot terminal
ruwweg op een uur rei
ruim een uur korter da
binding op
Alleen de Hovercraft (luck
vaartuig) komt dicht in de buui