■I
f
Don-Quishocking
Openbaar Kunstbezit ontwierp
voor 1973 nieuwe opzet
voor ruimere propaganda
Afscheidsvoorstelling
van Hans Tiemeijer
Vier series
De Mounties
Kerstkoffie-
concert
En nu
naar bed
ons uw geld toe
Opera-concert met
vier Brabantse Koren
over
uiteenlopende
onderwerpen
Programma
F.A.K. Lumen
Goirle
9
HAMERS
!^INH©@FFj
TIVOLI BOETIEK TILBURG
PULLOVERS
en VESTEN
iber 1972 - pagina 12
Donderdag 14 december 1972 pagina 13
DE TILBURGSE KOERIER
’WAT VOOR MENSEN WAREN ZIJ?’
DE SPECIAAL ZAAK MET DÊ GROOTSTE SORTERING
KOPER
Hans Tiemeijer
jeboren: de huidige
V
Kunst als critiek
VAN
Jeroen Bosch
Anton Koene
Bernard Kruysen
Jan Jansen
r alle
zoger
dj zier
Het is sinds ruim 100 jaar
in vertrouwde handen
Bovendien de hoogste rente.
TILBURG
OPGERICHT 1871
Noordstraat 125
DONDERDAG
VRIJDAG
korvelseweg 174, tilburg
HEUVELSTRAAT 50
Maria Christova
DE TILBURGSCHE SPAARBANK
NOORDSTRAAT 125
Nimrodstraat 30
(Gebouw Tilburgse Bouwvereniging)
Noordstraat 125 en
Leo XII l-straat (Leo-school)
verlenen. Het
zerken van da
Marais,
sns kerst*-
tgevoerd zal
veel belai
een Midc
I een voorst
.00 uur.
I van Tilbur
waarmee I
ONVOORSTELBARE KEUZE IN KLASSIEKE
KLEINMEUBELEN
Theater in
s Russiche
an
Lus
UNIEKE KOLLEKTIE
KANDELAARS
ing Bossche Opera,
zenhout.
Gewone spaarrekening
6-maands termijnrekening
12-maands termijnrekening
Ambtenaren-spaarrekening
Jeugdspaarrekening (Zilvervloot)
(plus 10% premie over inleg en rente)
Stortingen ook mogelijk via onze postgirorekening
nr. 1083209.
Gils.
Jjjns.
ij in
ft, is
szien
Saai-
prei
méé
tien
allema
zeventiende eeui
bel ons nummer
013*421697
Zaterdag 16 december a.s. aanvang 20.15
Vooren, i
show in
plezier’.
5-arm* KLASSIEKE KANDELAAR
uniek voordelig 14,95
Grote sortering KAMEELZADELS
met en zonder kop
ZEER FIJNE QUEEN ANNE
MIMISET 3-djellg 119,—
WIJNREKKEN IN MASSIEF EIKEN
VELE FRAAIE UITVOERINGEN
Kom ook eens vrijblijvend een idee opdoen voor een
passend kerstkado. Bij ons 1001 geschenken
TIVOLISTRAAT 51 (voorh. Bosscheweg) tegenover GARAGE LEPELAERS
TELEFOON 013-42 34 76
zullen Piet Bambergen
lank in Nederland zijn ge
een
jokte in
jer’, var.
zan diepe
dan
.berts,
Hein
Heer,
sse, Hans Hudson en nog
EEN UITSTEKEND
DAT HAAR GLANS KRIJGT
EEN UITSTEKENDE BEZET-
20 december P. y. G
dag 21 december L. Ui,
22 december A. Jansen.
4,8%
5,4%
6
6
6
ZITTINGSUREN 19.00 - 20.00 uur
DINSDAG
uur, zullen Piet Bambergen en Rebné van
die als ’de Mounties’ een bekende klank in Nederland zijn geworden
i de Stadsschouwburg van Tilburg brengen, die getiteld is ’W
7-dellge MAATBEKERSETS
65,— 79,— 89,—
weleens
beste Ne
jaar.
Wie mocht denken, dat Mt
huys alleen maa
’zware-toneel’ 2
heeft u wel eens haast
op ons adres
korvelseweg 174
helpen wij u zelfs
binnen één uur
wij halen en bezorgen
gratis
als het wat langer
-mag duren
irg Tilburg
p: dinsdag 1!
21, vrijdag
iber a.s. aanvang 20.15
TIN
eikelkannen -
litermaten -
fruitschalen - va<
kandelaars - kannen
lepelrekken- asbakken
Scherpe
het in e
huisjes,
van dit
koetslampen - kannen
helmkitten -vijzels
kanrioiaars - spiegels
nnen - bellen
jten - ketels
De meest suksesvolle musical sinds
jaren. Nieuwe unieke onovertroffen
topper in het Nederlandse amusement.
Gave topper van internationale klasse.
Uitstekend vakwerk van de allerboven
ste plank. Eigentijds en van een onver
gelijkbaar nivo. Deze musical steekt
met kop en schouders uit boven alle
na-oorlogse musicals.
VITRINEKASTJES
22 modellen v.a. 119,—
DEKENKISTEN
18 modellen v.a. 98,
steeds heb
sping bij de
seerden we
sren,
arte klant
re het bei
zerken.
kandelaars
beddepanr
strijk boutt
dekenkisten wijntafels
lectuurbakken t.v. kastjes
j kameelzadels pouffes
r kapstokken t.v. tafels
bartonnen voetbankjes
neerlandia
pioniers
in textielreiniging
w
Op maandag, 18 december a.s. aanvang
de stadsschouwburg van Tilburg ’Het V
schrijver Ostrowski, waarmee Hans Tiemeijt
toneel. Hans Tiemeijer heeft onlangs
gebeurt, is vaak echter dan 80 pet. va
waar maken met zijn afscheidsrol
Ostrowski.
>"g 20.15 uur, brengt Toneelgroep T
e. Woud’, een trage-komedie van de
f:c~djer afscheid neemt van het Nederlandse
i in een interview gezegd: ’Wat op het toneel
zan het dagelijkse leven’. Dit zal hij zelf gaar
in het stuk ’Het Woud’ van de 19e eeuwse Rui
te programma van cabaret-groep ’Don Quishocking’
al te zien in het kader van het Festival voor
>urgse Stadsschouwburg, werd georganiseerd.
16 december a.s. nóg een voorstelling worden
louwburg: aanvang 20.f"
SEN WIJ
EEN LAN
MOMENTEN
ONTROERING.
Een grot in Frankrijk, met tekeningen, in de wanden gekrast door
vóórhistorische mensen. Een kalkheuvel in Engeland, met diepe
sleuven, in een onbekend verleden gegraven; ze vormen een gigantische
mannenfiguur - zo groot dat je die uit een vliegtuig pas helemaal goed
kunt herkennen. Een eiland in de Stille Zuidzee, met mens-beelden,
tientallen meters hoog. Kunst. Tegelijk zou je willen weten wat voor
mensen daar bezig zijn geweest, waarom ze het deden. Die behoefte
hebben we ook bij kunstwerken uit later tijd: niet alleen maar kijken
hoe mooi, knap, aangrijpend, schokkend het is, maar vragen naar de
mensen erachter. Een schilderij of een beeld zien als een signaal van
een manier van leven en van een samenleving.
een jonge
st, die een
heen leven nog een
zijn aasgieren, zoals
itair, en de suikerzoete
jrofiteur. Verder twee bedienden, pro-
i van slaafsheid. Ook is er een
dat nooit zelf heeft leren den-
npen ontdekte ik
mijn medegevan-
velijks interes-
lden van ’hun
maar wel voor een verbeelding
lun spanningen, onze gezamenlijke
loet als toneelspeler de
gevoeLens van je
dan ook altijd
tijd ontstonden ook
die ik na de oorlog
een verbreding en
publiek. Zo reed ik
5iug naar Neder-
ste Duitsland en
je nou met een volk,
en te staan van haar
zonder cultuur kunnen
g en kritisch den-
land was er een erg
i had-
I voor
band
Donderdag 14 december Doka-instruc-
tie P. Timmermans.
Vrijdag 15 december P. van Gils.
Maandag 18 december N. de Beer.
Dinsdag 19 december voor gevorder
den.
Woensdag
Donderdag
Vrijdag 2.
nu sterk in prijs
verlaagd.
BIJ ZIJN TONEELAFSCHEID WEN-
~’J HANS TIEMEIJER NOG
lNG leven toe vol met
GELUKKIGE
e teksten, bijtend sarcasme en
elkaar gooien van al te heilige
vormen de hoofdbestanddelen
programma. Dat ’Don Quis-
wanneer
baar Ku
gereduceerde prijs naar binnen mag,
heb je al gauw een aantal guldens
uitgespaard. Openbaar Kunstbezit
werkt zonder winstdoel. Alles wat u
betaalt voor een abonnement, komt in
de vorm van kwaliteits-reproducties of
service weer bij u terug. Bijna nergens
ter wereld bestaat een dergelijke instel
ling die voor zó weinig geld de beste
kunst-informatie bij u thuis bezorgt.
Profiteer ervan!
Want ook de toegangsprijzen daarvoor
zijn hier en daar fors opgelopen, en
:r je dan als abonnee van Open-
lunstbezit gratis of voor een
mag,
ildens
In de televisie- en radio-uitzendingen
daarbij komen dan alle mogelijke aspec
ten van die ’gouden eeuw’ aan de orde:
waar kwam die welvaart vandaan en wie
profiteerden ervan; wat betekende het
koopman, boer, ambachtsman te zijn;
wat werd er gedaan voor zieken, wezen,
ouden van dagen, werklozen; hoe zagen
de huizen eruit en de steden; hoe ging
het toe bjj bestuur en rechtspraak. Veel
daarover is af te lezen uit schilderijen,
en omgekeerd kunnen we, als we over
al die dingen wat meer weten, beter
kjjken naar de kunst van toen. Kunst
uit Nederland en ook uit Vlaanderen;
de zeventiende-eeuwse kunst uit Vlaan
deren is anders dan die bij ons. Omdat
de maatschappij er heel anders was.
Tien televisie-uitzendingen van vijf mi
nuten geven evenzoveel keren een mo
mentopname van de zeventiende eeuw
aan de hand van schilderijen, prenten,
tekeningen, voorwerpen. Tien radio-
uitzendingen leveren, voor een deel in
de vorm van korte klankbeelden, de
informatie die we het beste al luiste
rend kunnen verwe
Mary Dressel-
aar een actrice voor het
zou zijn, vergist zich
’Tot slot’, zegt Tiemeijer, ’wat mij
het toneel altijd zo geboeid heeft,
wat ik er als toeschouwer van gez
heb. Het was de ontroering. Een Ss
born die met een paar koffers het
toneel op sjokte in ’de dood van een
handelsreiziger’, van Miller. Het waren
momenten van diepe ontroering die je
nergens anders dan in het theater
ondergaat. Behalve natuurlijk in je
eigen persoonlijke leven. En dat is dan
ook die ontroering die ik met mijn
toneelspel steeds heb proberen op te
roepen.’
Een andere serie, ook weer van tien
grote kleurenproducties, tien tv- en tien
radio-uitzendingen, gaat over Jeroen
Bosch en de fantastische schilderkunst.
Die fantastische kunst spreekt ons erg
aan; bij duizenden zijn we nog niet zo
lang geleden gaan kijken naar Salvador
Dali, en ook andere kunstenaars in dit
genre kunnen rekenen op veel belang
stelling. Geen wonder dat een Middel
eeuwer als Jeroen Bosch erg ’in’ is op
behoorlijk. Connie Stuart, de ras-caba-
retière, waar u geen tweede van tegen
komt, maakt het allemaal als de boze
fee, die ’alleen maar even zó hoeft te
doen’ (de titel van een chanson, waarin
ze met een toverstafje zwaait) en er
ontstaan dolle situaties met verkeers
lichten. Voor Frans Halsema was het
even de gok: de hoofdrol in een grote
produktie. Maar het is, alsof de rol van
Frans op zijn lijf is geschreven.
Verder werken mee: Sylvia Alberts,
John Koch, Joekie Broedelet,
Boele, Cisca Beaudoux, Mies de
Patrick Teuniss
vele anderen.
SCRIPT,
DOOR E
TING.
EEN AVONDJE-UIT, DAT U EIGEN
LIJK NIET MAG MISSEN.
Op zondag 17 december a.s. aanvang
12,30 uur zal in de pauze-foyer van de
Stadsschouwburg door het Ensemble
Boismortier een Kerst-koffie-concert
worden gegeven. Het Ensemble bestaat
uit: Lucius Voorhorst-flauto traverso,
Gerard Dekker-clavecimble en Hans
Bol-viola da Gamba. De bas Lieuwe
Visser zal medewerking
programma vermeldt wc
Viadana, Monteverdi, Rosetti,
Abel, Handel en Telemann, wier
cantate Thr Völker hort’ uitg
worden. De toegang is gratis en er is een
kindercrèche aanwezig.
toelichtende teksten, een groot aantal
zwartwitte reproducties, televisie- en
radio-uitzendingen. De prijs voor de
complete jaargang: f. 18,90 per jaar.
Daarbij is een fraaie opbergband van
lichtblauw linnen inbegrepen. Wie zich
abonneert, profiteert ook nog van de
bijkomende voordelen, zoals een pas
poort voor meer dan honderd musea in
België en Nederland; een waardevol
document voor ieder die graag eens een
museum binnengaat.
gun uw kleding
de beste
behandeling
die er is
textielverzorging van neerlandia
is een weldaad
voor al uw kleding!
perfekt gereinigd,
stuk voor stuk behandeld, gecontroleerd
en verzorgd
Voor 1973 heeft Openbaar kunstbezit
een nieuwe opzet uitgedacht, waarin
zulke vragen beter tot hun recht kun
nen komen. Vier onderwerpen komen
dat jaar aan de orde; onderwerpen die
alles te maken hebben met kunst. Maar
als we kijken naar die schilderijen,
"■•enten of wat ook maar, komt er veel
méér los dan ’kunst’ alleen. De eerste
grote kleurenreproducties geven
taal schilderijen en prenten uit de
-uw te zien.
Zangers’, Verenigir
Gemengd Koor Ulve
Na de pauze zullen deze koren, met de
solisten en het orkest, onder leiding van
de dirigent Jan Jansen een selectie
uitvoeren uit Verdi’s Opera ’Ernani’.
VOOR DE LIEFHEBBERS EEN
APART-AVONDJE-OPERA-GENOT.
hocking’ overkomt is wel gebleken
tijdens voomoemd Festival. De zaal
reageerde zo enthousiast, dat drie toe
giften niet voldoende bleken te zijn.
Natuurlijk was het onmogelijk, het
gehele programma nóg eens te brengen,
zodat de heer de Brabander direkteur
van de Stadsschouwburg aan al het
’bis-geroep’ en gestamp en geklap wel
een eind moest maken, door het doek
te laten zakken.
Na het programma ’Waar het valt, daar
legt het’, heeft Don Quishocking met
dit nieuwe programma bewezen in de
cabaret-wereld een geheel eigen gezicht
te hebben. De groep is ontstaan uit een
Amsterdams Studenten-Cabaret in
1967. Een van de laatste opmerkelijke
wapenfeiten was de artistieke verzor
ging van het Boekenbal. Karakteristiek
voor de groep is het geweldige taalge
bruik, zonder verdere hulpmiddelen
nodig te hebben.
EEN GOED AVONDJE-UIT.
De 65-jarige Tiemeijer speelt in deze
tragi-komedie een zwervende toneel
speler, die zijn gevoelens vooral uit via
citaten uit bekende klassieke stukken.
Zijn verontwaardiging, blijdschap en
mededogen met zijn medemensen is
volstrekt eerlijk. Met een andere zwer
vende toneelspeler komt hij terecht in
een landhuis, midden in een woud,
waar geen plaats is voor menselijke
gevoelens. Hier woont een vrouw, die
een reputatie van deugdzaamheid fee-
niet, maar die in feite door een sluw
berekend huwelijk in het bezit van het
woud is gekomen.
Henny Orri zal deze op-geld-
beluste-weduwe spelen. De vrouw richt
haar hartstocht op een jonge man, een
gesjeesde gymnasiast, die een lui leven
tje zoekt. Óm hem
aantal mensen. Het
de bokkige milita1-
profiteu
totypes
meisje, i
ken en dan ook een makkelijke prooi is
voor alle partijen.
In dit versteende woud ontmoeten de
twee toneelspelers elkaar. De ene is de
tragicus (Hans Tiemeijer) de ander de
komiek (Arthur Boni) ’Met hun op
recht mertselijke gevoelens schrapen zij
als het ware met hun blote handen de
kalk van deze ogenschijnlijk zo deugd
zame, zogenaamd keurige wereld af en
laten zij zien, wat deze wereld werkelijk
is’, aldus Elise Homans, die de regie
heeft gedaan. Parallellen met de wereld
Op dezelfde manier komt er een serie
over ’Kunst als critiek’. Kunstwerken
die critiek inhouden op oorlog, ver
drukking of het voortbestaan van ar
moede, zijn ouder dan vandaag. Bij
Breugel vinden we dat al. Tenslotte zal
een vierde serie gaan over onze eigen
woon-omgeving: wat maakt dat we ons
in een kamer, een cafeetje, een straat
’lekker’ voelen?
Zo zal de jaargang 1973 van Openbaar
Kunstbezit weer 40 prachtige grote
kleurenreproducties tellen; kunstwer
ken waarnaar het fijn is om te kijken.
Tegelijk ruime informatie eromheen; in
regio-gezelschap gebc“~:
Toneelgroep Theater.
Ik wilde ook culturele verdiej
jeugd. In Amsterdam organise
na de oorlog manifestaties in het
Amsterdamse Bos. Pas hier in Arnhem
kreeg ik echt voet aan de grond met de
jeugdfestivals in het Openluchttheater
in Velp. Ruimt tien jaar hebben we die
georganiseerd. Ze hadden een geweldig
sukses. Maar de jeugd veranderde. Zij
wilde niet zozeer meer kunst ’consu
meren’, maar zelf bedrijven. ’Zo heeft
Hans Tiemeijer zijn rol gespeeld bij de
totstandkoming van de toneelspreiding,
de publieksorgamisaties en jeugdmani-
festaties.
Deze kreten uit recenties typeren het
beste de voorstellingen van de musical
’En nu naar bed’ van Annie M. G.
Schmidt en Harry Bannink, die u in de
Stadsschouwburg Tilburg kunt gaan
zien en wel op: dinsdag 19, woensdag
20, donderdag 21, vrijdag 22 en zater
dag 23 deceml
uur.
Alleen al de naam Annie M. G. Schmidt
•roept bij het publiek bepaalde verwach
tingen op. Het is werkelijk ongelofelijk,
wat er aan liedjes, kinderboeken, t.v.
series, en theater-produkties uit haar
pen is gevloeid. Met haar grote talent
bereikt zij practisch het gehele Neder
landse publiek. Dit is heel duidelijk
bewezen tijdens de eerste voorstellingen
van ’en nu naar bed’. In Carré heeft
deze musical drie maanden onafgebro
ken ’gedraaid’.
Het verhaal, waarop de musical geschre
ven is, is uiterst simpel. Het gaat over
een doodgewone jongen, Frans ge
naamd (gespeeld door Frans Halsema)
die beurteling bestookt wordt door een
goede en een kwade fee (gespeeld door
Mary Dresselhuys en Connie Stuart).
De jongeman krijgt grote problemen
met zijn meisje. In zijn onevenwichtig
heid is hij de dankbare prooi van de
goede en de kwade machten. Bij de
finale ontpopt hij zich toch tot de ware
sprookjesprins, die met zijn aanstaande
bruid ’een zij leefden nog lang en
gelukkige toekomst’ in gaat. Prachtig
zijn de liedjes in deze musical, die
s gekarakteriseerd worden als de
Jederlandstalige chansons van het
Tn de concentratiekamp'*”
tijdens het spelen voor r..„.
genen dat ze zich nauwe
seerden voor het uitbeeld
geval’,
van hu
spanningen. Je me
vertolker zijn van de
publiek. Dat heb ik
willen doen. In die
de andere idealen,
wilde realiseren: i
verdieping van het pubL
vlak na de bevrijding ter
land door het verwoeste
dacht: ’Dat krijg
dat los is komer
cultuur. Mensen
niet meer zelfstandig
ken’. Terug in Nederla
beperkt publiek. Andere mensen
den in de oorlog al de basis gelegd
een cultuur-politiek, een bewuste 1
tussen overheid en kunst.
Ook liep ik met ideeën rond van
regionale gezelschappen, die dus niet
eventjes een voorstelling ergens kwa
men geven, maar die hun basis hadden
in de regio. In 1949 hield ik hierover
een inleiding op de Volkshogeschool in
Bergen. Ik pleitte voor een Noordelijk,
Oostelijk en Zuidelijk Gezelschap. Er
was één toneelspeler onder mijn ge
hoor: Rob de Vries, de man die later
Theater zou leiden. Het Noorden en
Zuiden toonden geen belangstelling:
Arnhem wel. En zo werd het eerste
'Zand in je badpak’ het nieuwste
was in de maand november lc
Plattelandsjongeren, dat in de Tilbur
Wegens enorm sukses zal er zaterdag,
gegeven in de Studio van de Stadsschc
Een van de bekendste toneelpersoon
lijkheden van ons land neemt afscheid
van de planken. Ruim 45 jaar heeft
Hans Tiemeijer het toneel gediend. Het
is ondoenlijk om in het kort zijn
betekenis voor het Nederlands Toneel
weer te geven. Hans Tiemeijer werd
opgeleid voor zeeman, maar werd later
afgekeurd wegens nooit opgehelderde
’gezondheidsredenen’, H_eimwee naar de
zee heeft hij echér altijd gehouden.
Toen wilde hij bij het toneel. Na twee
jaar bij Jan Musch en Adriaan van der
Horst werd hij 'bij gebrek aan talent’
ontslagen. Tóch bleef hij aanhouden.
Zijn talent bleek in de jaren dertig
ondubbelzinnig in de mooie rol van
Roger in ’De twee wezen’. Tijdens de
oorlogsjaren was hij zeer actief in de
illegaliteit, zoals zovele acteurs en actri
ces. In 1943 werd hij gearresteerd. Hij
ging via Vught naar Dachau en verschil
lende andere concentratie-kampen. De
ervaringen hier hebben hun stempel
onuitwisbaar gedrukt op zijn persoon
lijkheid en gedachtenwereld. Nu, bij
zijn toneelafscheid, zegt hij:
Op vrijdag, 15 december a.s. aanvang
20.15 uur zal het Brabants Orkest,
samen met een viertal grote koren een
opera-concert verzorgen in de grote zaal
van de Stadsschouwburg Tilburg. Het
uitvoeren van opera-fragmenten in con-
cert-vorm is bij het muziekminnend
publiek zeer poopulair. De directie van
het Brabants Orkest meende dit ge
geven als uitgangspunt te moeten ne
men bij de programmering van haar
vijfde abonnemtensconcert. Er zullen
orkestwerken, aria’s, duetten en koor-
gedeelten ten gehore worden gebracht
van Bizet, Gounod, Leoncavallo en
Verdi. De muzikale leiding is in handen
van de heren Anton Koene en Jan
Jansen. Verder verlenen een aantal
excellente solisten hun medewerking:
de Bulgaarse sopraan Maria Christova,
de Italiaan Tonio Carlino en de Neder
landers Bernard Kruysen en Laurens
van der Werff.
De koren idie aan dit opera-concert
zullen meewerken, zijn: Koninklijke
Liedertafel ’Souvenir des Montagnards’,
R.-K. Gemengd Koor ’De Verenigde
en het dagelijks leven van nu, zijn er te
over. Het Woud krijgt door de komi
sche en dramatische scenes zijn aparte
kracht. Het zal een groot publiek
kunnen aanspreken. Daarom past dit
stuk zo bij het afscheid van Hans
Tiemeijer.
het ogenblik. In zijn schilderijen her
kennen we ons eigen zwak voor het
fantastische. Tenminste... menen we te
herkennen. Want het zou wel eens
kunnen zijn, dat de ongerijmde wezens
die hij schilderde, gewoon maar huisdie
ren waren van de middeleeuwse denk
wereld. Alweer: daarvoor moet je het
een en ander wéten van het leven van
toen. En je zou over je eigen tijd wat na
moeten denken om er achter te komen
waarom wij ineens zo’n radar-gevoelig-
heid hebben voor fantastische kunst.
Vragen genoeg voor een hele serie, tien
weken lang, over Jeroen Bosch en de
fantastische kunst.
Het is een paar uur durend gezellig
familie-programma, waarin het publiek
het populaire duo in tal van komische
situaties aan het werk kan zien. Zij
hebben zich daarbij verzekerd van een
klein, maar fijn gezelschap. In de eerste
plaats noemen we u Ben Cramer, die
zijn naam als populair zanger alle eer
aan doet. Zijn naam staat niet alleen in
ons land veelvuldig op de Hit-Parade,
maar ook in vele andere Europese
landen zijn nummers als ’de Clown’ en
’Vrede’ een groot sukses. Na de Tom
Jones-image is hij hard op weg naar een
geheel eigen sound en presentatie.
Een charmante verschijning is Patricia
Paay, die in de show haar veelzijdigheid
bewijst, niet alleen als zangeres, maar
ook als tegenspeelster in sketches met
de Mounties. Een voortreffelijk variété-
nummer zorgt voor de noodzakelijke
afwisseling: Benjamin en Sonja brengen
moderne acrobatiek en balanskunst en
een optreden als Mr. Walther en zijn
komische rijwielact.
De muziek heeft natuurlijk een belang
rijk aandeel in dit programma en is dan
ook in handen van drie zeer bekwame
musici: Het Trio Kops. Na alle t.v.
shows vinden de Mounties het bijnzon-
der prettig, te werken in de sfeer van
het theater, waar het publiek ’Live’
aanwezig is.
EEN AVOND VOL ONBEKOMMERD
PLEZIER EN BREED-UIT LACHEN.