„caarls optiek" brillen kontaktlenzen
1
i
FILMS DEZE WEEK
Vijf grote kleinkunstsuccessen
terug in goedkope L.P.’s
VOORDEEL
van de
Euromarkt
i
■II
IEL
Fa.
W. de KUYER
I
l
„Neerlandici"
Verbond voor Veilig Verkeer wil meer aandacht
voor wetenschappelijk onderzoek verkeersgedrag
Zingende Jean „Toots” Thielemans
behoort tot ’s werelds populairste musici
Toen Jean Thielemans op 29 april 1922 in Brussel ter wereld kwam
(op de 23ste verjaardag van Duke Ellingtonhad de jazz
muziek in de V.S. een eerste hoogtepunt bereikt. King Oliver uit
New Orleans was naar Chicago gegaan en zou Louis Armstrong in
juli van dat jaar naar The Royal Garden Café in Chicago laten
komen voor de definitieve samenstelling van de Creole Jazz Band.
Frankie Laine
weer terug
SHAFFY - PEPIJN - PIEN - ADÈLE - LEEN
IN
REMMEN
369 - pagina 12
DETILBURGSE KOERIER
Donderdag 21 augustus 1969 - pagina 13
SCHOUWBURGRING 142 - TILBURG
t.o. Autorama
TEL. 20196
wij
1
ft'
Men heeft galante ridders
KnGJ&tjGJ e
Ringbaan
AT 94 TEL 233551
I. 25158
AMBASSADE
SING
Finians Rainbow
leer
Oedipus
willen
ELEKTRONISCHE ORGELS
GEM
vanaf 1095
SOLINA
vanaf 1495
VISCOUNT
vanaf 1495
PHILICORDA
jaratuur
RI-HA
EMINENT
vanaf 2300
HAMMOND
Smldtpad 70
vanaf 5990
Tal. 32696
>0-34215
DAAROM: HOUDT RECHTS DAT IS VÉÉL VEILIGER
vanaf 1495
vanaf 1995
Betrouwbare
gebruikte wagens
met schriftelijke
garantie
Louis de Funes als schatgraver
CAMERA
23.00
23.00
23.00
*8,—
igelijk.
»n
«kundig advies
KOM KIJKEN NAAR
ONZE A-l WAGENS!
K K E R IJ
'ELFABRIEK
(TENS Zn
EANUSS1
1ENDIX
’H FLIPS
tONDO
1966-1968
1966
eren
ioor
IR ZIJN RIDDERS
EN RIDDERS!
uit
mis
maar
ongeh
van de rij-
le wijze van
«amen en ver-
irvoertuigen.
a
KIEZEN...
of DIT!!!
Idersbedri|f
LEMMERS
snsestraat 103
31274
U KUNT
DIT...
■LLgvR.
ming
>uurt
ian. Maar
igenaardig
ti kon: de
:omponist.
randerin;
»s artikel van
MIDI
In Midi draait deze week een sex-füm,
getiteld: Inga Ja ik wil.
AFD. OCCASIONS
HEUVEL 35 TEL 21673
7,95
>pi|ken gratis
dakgoten
>erbuizen
«aar geli|md
en Hout
r. 12 - tal. 25474
1966
1965-'66-’67
1968
1966
1967
1968
Record 1700 cc 2-deurs 1967
Record 1900 cc 2-deurs 1967
met rood
gestolen I
Knox ir J
dat op u
groeien.
(Revilac - Htstor)
9
imaak-
?olfplaten
helder transp.
3,60 3,30
4,50 4,00
5,35 4,80
6,30 5,65
7,20 6,45
8,10 7,15
9,00 -
Irukt verder i
:nis van voorli
Tot de wensen van het Verbond beho
ren: integrale verkeersopvoeding op
at en eindigt de
ngeving, waaruit
Jedipus zich af-
NOORDERLICHT
Prolongeert „Zou jij altijd maagd
blijven”. Een komische sexfilm.
Chemisch Reinigen
Korvelseweg 174 Tel. 21697
„Voor het betere werk"
Wij halen en bezorgen gratis
U beltwij komen
WIJ GEVEN
l ZILVERZEGELS
Filialen Breekhevenreweg 105
Van Alkemadestraat 34
jrammofooneombinatle in stijlvol
Ingebouwde volautomatische 10-
sselaar. 3 storingsvrije ontvangst-
EERSTE TILBURGSE
BEGRAFENISONDERNEMING
Fa. H. DIELEMANS ZN.
Jan Aartestraat 104 Tel. 22893
Gelegenheid tot opbaren in onze
Rouwkamer:
Jan Aartestraat 102.
Desgewenst verlenen wij bemiddeling
tot een verzekering bij de Alg. Ned.
Begrafenis Verz. Mij. te Enschede.
U bent géén,. Pyltjesridder"alsU niet
meer richting aangeeft dan noodzake.
lijk is, waarbii U tijdig op het verkeer
achter U Iet.Vergeet bij het veranderen
van richting óók het voorsorteren niet!
Radlo-gr
meubel,
platenwiss
bereiken met FM.
Een combinatie uit de 500 guldenklasse
nu bij u thuis voor slechts f 348,-1
inclusief invoerrechten, vrachtkosten, enz.
In het vorige jaar vielen in het Nederlandse wegverkeer 2890 doden
en werden 62087 mensen licht of ernstig gewond. Vergeleken met
1967 geeft het dodencijfer een stijging te zien van 1%.
In zijn zojuist verschenen jaarverslag noemt het Verbond voor Vei
lig Verkeer het verheugend dat deze stijging aanzienlijk beneden
bet jaargemiddelde van 6,5% over de afgelopen vijf jaar is ge
bleven. Ook het aantal doden, berekend naar het aantal motorvoer
tuigen, geeft een iets gewijzigd beeld te zien: bedroeg dit in 1967
10 op 7436 motorvoertuigen, in 1968 was de verhouding 10 op
8300 motorvoertuigen.
melodie-
k „jazz”
hadden
Een kolderprogramma van 2 uur.
De Engelse komieken Eric Sykes
(„Those magnificent men in their flying
machines”, „The Liquidator”, „Shala-
ko”) en Tommy Cooper brengen humor
van de bovenste plank in een vijftig mi
nuten durende kluchtfilm. Zij spelen hier
in als twee timmerlieden en het gaat
alleen om een plank, een gewone houten
plank, de laatste plank die in de vloer
van een huis gelegd moet worden. En
als die plank eindelijk ligt, hebt u al vijf
tig minuten zitten gieren van het lachen.
Verder een tweede film in hetzelfde pro
gramma.
en men
heeft ook
„Pijltjesridders’’
die te pas
en te onpas
richting aangeven
hetgeen tot
gevaarlijke
verwarring in
het verteer
kan leiden.
Elke A-1 auto is door
ons grondig geïnspec
teerd en gereconditio-
neerd, en wordt schrifte
lijk gegarandeerd.
Kom kijken naar deze
speciale aanbiedingen:
is een mens vol tegenstrijdig-
lieruit komen de moeilijkheden
se tragedie bereikt de mens
lad van ellende en rijst daar-
itogordel niet
langs welke
racht kan
t gezuiverd weer op. De gruwelijkste
isdaden worden hem toegeschreven,
tenslotte beklagen wij hem in zijn
luk. En uit zijn vernietiging vindt
de wedergeboorte plaats.
CHICAGO
HARMONIE
Prolongeert voor de zevende maal „Het
wonder van de liefde II”. „de liefdes
partner”.
°°K Te| 26794
Noorijstraat 65
De musical met 3 Top-sterren:
Fred Astaire, Petula Clare, Tommy
Steele.
Een drie uur durende verrukkelijke,
vrolijke vlotte, film over een Ierse heer
1 ondergoed, die een pot goud
heeft om deze vlak bij Ford
in de grond te stoppen. Hij hoopt
>p deze manier zijn, fortuin zal
sn be-
x>it een
tines
ALLE scholen, verbetering
opleiding, verandering in d<
het afleggen van het rijext
plichte keuring van moton
Het Verbond benadrukt verder in zijn
jaarverslag de betekenis van voorlichting
aan het publiek over locale - soms tijde
lijke - gevaarsituaties en noemt daarbij
als voorbeeld de onlangs op Rijksweg 13
gevoerde actie. „Dimlicht, géén stads
licht”.
Andere activiteiten, die krachtens een
verzoek aan de Minister van Verkeer
en Waterstaat op het programma staan,
zijn: uitwerking van een voorstel voor
het stichten van een beroepsschool voor
verkeersdeskundigen, voorbereiding van
een televisieverkeerscursus en bestu
dering van maatregelen ter bescherming
van kleuters in het verkeer.
:n op
leum bij de
ng zal herdenken i
gelegenheid ’s avonds
t tot 9 uur in het paroohie-
Heike, Oude Dijk 2A. Be-
Ltiivnden kunnen daar met hun fe-
ties terecht.
orgelspeciaalzaak
met eigen technische dienst
Muziekhuis 99 ROSSMEISL”
Juliana van Stolbergstraat 7 Tel. 20986
volgd. Zo volgde na de daling van 3,6%
in 1963 een stijging van 18,3% in het
jaar 1964.
In het jaarverslag wordt met voldoening
geconstateerd dat in het beleid van de
Minister van Verkeer en Waterstaat bij
de bestrijding van de verkeersonveilig
heid, èn de mens, èn de weg, èn het
voertuig een gelijkwaardige plaats zijn
toegekend.
Het Verbond merkt hierbij op dat daar
om meer dan tot nu toe het geval is,
aandacht zou moeten worden besteed
aan wetenschappelijk onderzoek naar de
gedragingen van de mens in het verkeer
alsmede de motieven en achtergronden.
Het moge - aldus het jaarverslag - bij
voorbeeld van groot belang zijn veel tijd
en geld te spenderen aan het zoeken
naar het construeren van een autogordel,
die de hoogst mogelijke veiligheid biedt,
het is naar de mening van het Verbond
van niet minder belang wetenschappelijk
vast te stellen, wat de oorzaak is van
het feit, dat zovelen de aut
gebruiken en na te gaan
weg hierin verbetering gebri
worden.
Een
van het dragen
bromfietsers zal
worden door een one
analyse van de teg“"
de weerstanden u
van het onderzoek
heden openen, d
opheffen van dt
ander voorbeeld: het propager
het dragen van valhelmen dc
□fietsers zal voorafgegaan moeten
ien door een onderzoek naar en een
egen het dragen bestaan-
en indien de resultaten
daartoe mogelijk-
door het zo veel mogelijk
leze weerstanden.
Blijkens het verslag telt het Verbond
thans 568 plaatselijke afdelingen met
170.000 leden. In de verenigings
structuur worden middels een nieuw ont
werp statuten zodanige wijzigingen voor
bereid, dat het werk van vrijwilligers en
gesalarieerde krachten bij de bestrijding
van de verkeersonveiligheid doelmatiger
op elkaar zal aansluiten. Met hetzelfde
doel zijn thans acht districtsconsulenten
in dienst, die tot taak hebben landelijke
activiteiten middels de afdelingen recht
streeks onder de aandacht van het pu
bliek te brengen en daarmee de betrok
kenheid van elke Nederlander bij de
verkeersonveiligheid te vergroten.
Het tragische verhaal van Oedipus is ’n
waarschuwing, gericht tot de mensen
van alle tijden, maar in het bijzonder tot
de hedendaagse mens. Het beeld van de
held uit de oudheid, die zichzelf van het
gezichtsvermogen berooft, nadat hij veel
gezien en beleefd heeft en tenslotte ko-
ning is geworden, blijft nog heden ten
dagen een der levendigste en schokkend
ste beelden van het menselijk denken en
gedrag.
De verschillende aspei
daagse leven, de feiter
mens omgevenver
van die van de we
Maar de essentie
sen blijft dezelfde
sing
mens.
Om deze redenen begint
film in een moderne omg
het tragisch lot van Oe
speelt.
Oedipus i
heden. Hi
voort. In deze
de diepste graat
Ondanks deze ontwikkeling meent het
Verbond te moeten waarschuwen tegen
het te snel trekken van conclusies. Van
een feitelijke vermindering van de ab
solute cijfers is - aldus het jaarverslag -
geen sprake. Bovendien hebben bijvoor
beeld de jaren 1958 en 1963 veel sterke
re dalingen van het dodenaantal te zien
gegeven (resp. 5,6 en 3,6%), die later
door aanzienlijke stijgingen werden ge-
Met de her-uitgave van Leen Jonge-
waard’s eerste LP wordt weer eens de
aandacht gevestigd op deze artiest die
zich mede dank zij zijn creaties in de
TV-serie Ja Zuster Nee Zuster in een
grote populariteit mag verheugen. Uit
zijn succesvolle loopbaan in het Neder
landse cabaret noemen wij verder nog
zijn aandeel in het Lurelei-cabaret en z’n
rol in de musical „Heerlijk duurt het
langst”. Met zijn LP „Leen-Al-leen” be
wijst Leen dat hij behalve over acteer
talent ook in ruime mate over vocale
kwaliteiten beschikt.
Een hoogtepunt in het Nederlandse ca
baret was de „jonge golf’ die na 1960
aangenaam kwam aanrollen (al werden
sommige mensen er erg nat van
Vooraan stonden toen Ramses Shaffy,
die geniale sfeerschepper, satirici -
manticus, ach
„Shaffy Ohantant
van de grond gekc
fer. De LP die ervan gemaakt werd
(Liesbeth List, Loesje Hamel, Polo de
Haas aan de piano, Joop Admiraal met
twee verzen van Hans Lodeizen) luidde
welhaast een nieuw t’,_r
kunst” in.
Was Shaffy meer internationaal georiën
teerd, naast hem waren jonge cabaret
groepen actief die zich meer op de be-
volkingsmentaliteit van hun locaties
richtten: het vlijmscherpe „Lurelei” in
Amsterdam met zijn sterk politiek enga
gement, en het relativerender en aristo
cratische „Pepijn” in Den Haag. Van
„Pepijn” komt de door Wim lbo gepro
duceerde eerste LP terug (Paul van Vliet,
Liselore Gerritsen, Ferd Hugas, combo
Rob Kreeveld), waarvan we alleen maar
„Den Haag met je lege paleizen” hoeven
te zeggen, dan weet u de rest wel. U
All U toch al van plan wat aan radio-
combinatie aan te schaffen, maak dan
gebruik van de mogelijkheden die de
Euromarkt U biedt. Grijp Uw kant en
trek profijt van de lage prljian In de
Ford Cortina 1200 cc 2-deurs
1965-’66-’67
Ford Cortina 1500 cc 4-deurs 1966
Ford Corsair 2-deurs
Ford 12M 1200 cc 2-deurs
Ford 12M Combi 2-deurs
Nieuw model
Ford 17M 2-deurs
Ford 20M T.S. 4-deurs
Renault R10 4-deurs
Citroen Ami break 4-deurs
Citroen Ami 6 4-deurs
Opel
Opel
Omdat Nederland zo innig van „cabaret” houdt, kon Phonogram
zoveel cabaret in haar platen doen. Dat heeft Nederland dan eens ’n
keer helemaal aan zichzelf te danken! De combinatie plaatopname-
cabaret is voortreffelijk gebleken. Dat begon voor de oorlog al bij
Louis Davids die het grote belang van klank-registratie begreep
(zouden we die grote kleine man nu nog zo goed kennen en waar
deren als er geen plaat had bestaan?), na de oorlog heeft het zich
tot grotere differentiatie via de langspeelplaat ontwikkeld. Het moge
de Nederlandse platenproducenten tot grote eer strekken, dat ze
altijd hardnekkig achter de oudere en jongere generaties cabaretiers
hebben aangedraafd, zonder dat iemand hen enige garantie kon ge
ven of dat in de toekomst wel „lonend” zou zijn. Goed, iedereen
heeft een zucht van verlichting geslaakt. Het was lonend. Lonend
voor de artiesten, die zich naar de publieke erkenning gevochten
hebben en in de plaatopname van hun prestaties de nodige steun
vonden. Lonend ook voor het publiek. Want cabaret is onverganke
lijk: de spiegelbeelden van toen zijn haarscherp vastgehouden.
tepunt in het Nederlandse ca- weet óók genoeg bij het lezen van de
de „jonge golf’ die na 1960 LP-titel „Van Eduard Jacobs tot Guus
ingenaam kwam aanrollen (al werden Vleugel”, de unieke collectie Nederland-
se cabaretliedjes die de god’lijke Jaspe-
rina de Jong („Pien” voor haar intimici)
feerschepper, satiricus, ro- drie jaar geleden opnam. Ook deze ab-
h kom, u ként hem. Zijn soluut onmisbare LP terug in een goed-
‘int”, met zoveel moeite kopere prijsklasse!
komen, was een voltref- Geheel op eigen mooie benen kwam
j^ikt werd Adèle Bloemendaal solistisch vakwerk
imel, Polo de weggeven, na een carrière bij de beste
Admiraal met toneel, en cabaretgroepen. Van TV-kant
ans Lodeizen) luidde gesteund door de VPRO (Rob Touber)
tijdperk in de „klein- kwam ze goed van de koude Hollandse
grond met een bepaald on-Nederlands
temperament en soms heel wrange hu
mor. Haar eerste LP „Aaah-dèle” is er
zoeen, die men telkens weer opzet.
Tenslotte Leen Jongewaard, oude toneeL
compaan van Adèle in Amsterdam, ver
rassend jeugdig gebleven in bijna twin
tig lang niet gemakkelijke artistieke ja
ren. Ook na zijn loopbaan kon een so
listische tour-de chant niet uitblijven:
„Leen-al-Ieen”.
Op het gebied van de onder controle van
het Verbond staande periodieke Veilig
heidsinspecties vermeldt het Verbond
een verdubbeling van de inspecties in
1968 (1967: 72269, 1968: 160.000)
en een uitbreiding van het aantal inspec-
tiestations tot 1300.
In vele opzichten werd die datum de start van een intensief jazz
leven in Amerika, dat geleidelijk over de hele wereld werd uitge
breid, in het begin hoofdzakelijk naar Engeland en Frankrijk.
Een levendig verkeer ontstond tussen
Amerika en Europa van jazz-muzikan-
ten, krachtig gesteund door de platen
industrie en het impresariobedrijf. Veel
Amerikaanse musici, de rasvooroordelen
beu, zochten een tweede thuis in Europa,
waarbij Frankryk de voorkeur had. Aan
de andere kant kregen jonge Europese
musici, gegrepen door de „message” van
de jazz en geboeid door het veel leven
diger en kleurrijker muziekleven in
Amerika, zin om hun artistieke fortuin
daar te gaan beproeven. Zodra dat na
het beëindigen van de Tweede Wereld
oorlog mogelijk werd (waarbij het
„image” nog met sprongen was toege
nomen) zijn tal van begaafde Europese
jazz-musici voorgoed naar Amerika ge
gaan. Ook Jean „Toots” Thielemans is
gegaan en hij heeft het in Amerika „ge
maakt”. Dat hij de muziek in wilde,
stond vrij spoedig in zijn leven vast - dat
kwam door Django Reinhardt.
Vóór die ingrijpende ontmoeting stu
deerde Jean in België wiskunde. De oor- Dat raakte al g=
log kwam in mei 1940 en de familie kend. Toots wer
Thielemans werd door oorlogshandelin- militaire clubs waat
gen gedwongen tijdelijk naar Frankrijk se militairen
te evacueren. Bij terugkeer, in 1941, zelf, waar T
kwam Jean Thielemans in contact met een oriënterer
de toen 31-jarige Frans-Belgische zigeu- de gevolgen
ner, die naast violist Stéphane Grappel- schappelijk
ly de grote man was van de in 1934
opgerichte „Hot Club de France”. e„„.,
Gitarist Django Reinhardt, die de jazz op>
met een unieke stijl heeft verrijkt, had tourr
al plaatopnamen achter de rug met grote zat
Amerikaanse jazzmusici. Thielemans, het
tot in zijn merg geëmotioneerd door wat
Reinhardt op een gitaar presteerde,
kocht een gitaar.
Daarvóór had hij al aardig met een
mondorgel overweg gekund.
„Toots”, zoals de geestige, door en door
muzikale Belg bij zijn vrienden (waar
onder trompettist-arrangeur Bert Paio_,
heette, ontwikkelde een t"1
gitaarstijl. Deze zat wat swing
improvisatie betreft dicht teger
Basie-gitarist Freddi -
de geheimzinnige-s<
van Django,
van de virtuo
Toots’ spel had daarbij eer
facet waar niemand omh
kwaliteit van de „evergreen
Inderdaad, daar is hij weer, de Ameri
kaanse pop-singer die als „Mr. Rhythm”
in de veertiger en vijftiger jaren een do
zijn formidabele plaatsuccessen
■haalde. Elvis Presley heeft er nooit
geheim van gemaakt, dat Frankie LaL
invloed op het rook-zingen van groot be- 9
lang is geweest. H
Dat is volkomen juist: in zijn eerste Hol-
lywoodse jaren heeft Frankie Laine een N
sterke schakel gevormd van het nogal B
zoetelijke, sentimentele bariton-gezang H
uit de dertiger jaren naar een veel pit- u
tiger en swingender stijl. De oorzaak N
daarvan was Louis Armstrong. Q
Tenslotte is de in Chicago geboren (30 H
mei 1913) Italo-Amerikaan Frankie 0
Laine altijd een verwoede „jazz-man” H
geweest met persoonlijke vrienden als Q
Benny Goodman en Red Nichols. De H
„drive” en de fraseringen van Arm-
strongs trompetspel brachten Frankie
Laine ertoe, deze „hof’-intonatie in de H
gewone gangbare songs van zijn tijd H
aan te brengen. Als club- en radiozan- N
ger (dat begon in 1937, toen hij voor
Perry Como inviel) had dat aardig suc
ces en daar moest, dat zat er dik in, een
plaat uitrollen. De grap was, dat de door
Mercury gedachte „A”-kant van die
opname helemaal niets deed.maar
wél de „B”->kant. Dat was „AU of Me”,
gretig door disc-jockeys gedraaid en in
een mum van tijd een grote Amerikaanse
'hit.
Die stem van Frankie Laine had iets:
beat. Niet in de latere betekenis van rak-
ketak op de rand van de snare-drum,
maar in de jazzy betekenis van de soUde
swing uit de „zwarte” rhythm and blues.
Ja, „AH of Me” was al een soort rocker.
Nu had Frankie Laine nóg een mooie
pijl op zijn boog: de brede ballad, niet
snikkerig, maar modem en heel gela
den. Zoals Laine „THAT LUCKY OLD
SUN” zong was héél wat anders dan
voorheen, en wie er de latere Ray Char-
les-versie naast legt, hoort duidelijk dat
ook de grote Charles een buiging naar
Laine heeft gemaakt. Bovendien
was Frankie Laine goed thuis in
het „Westem”-repertoire: men herin
nerde zich „Mule Train” en vooral zijn
titel song van de populaire TV-serie
Rawhide.
Uit Amerika komt nu een nieuwe LP
van oude Frankie Laine-successen, maar
in een splinternieuw arrangement ge
stoken, arrangementen waarachter we
Harry Geiler vinden, een man uit de
grote Quincy Jones-school. Swingende
beat, de betere ballads, door een zanger
die nog niets van zijn oude „impact” ver
loren heeft. (Mercury MFY 134 630).
oecten van ’t heden
ben en dingen die de
ïrschillen natuurlijk
wereld uit Oedipus’ tijd,
van deze gebeurtenis
en is vaak van toepas
op de aard van de tegenwoordige
Hij goochelde, op zijn wonderlijk non-
chalant-humoristische manier,
en voor de dag, die duidelijk
waren maar bovendien iets
waardoor mensen aan het meefluiten
sloegen. Wie, verleid door de gouden
bergen van de muziekcommercie, daarin
geen maat weet te houden (in dubbele
betekenis van het woord), kan snel tot
draaiorgeldeunen afdalen, maar zo niet
Toots Thielemans. Hoe moeilijk dat be
grip ook te definiëren is. de muziek van
Thielemans bleek smaakvol, stijlvol.
Dat raakte al gauw in brede kring be
kend. Toots werd populair, eerst in de
militaire clubs waar hij voor Amerikaan-
speelde, later in Amerika
Toots Thielemans in 1947
rend bezoek bracht. Een van
1 daarvan was een vriend-
contact met Benny Good
man. Goodman nam de Belgische
gitarist-harmonikablazer in ziin sextet
waarmee in 1950 een Europese
irnee werd gemaakt. Een jaar later
Thielemans definitief in Amerika bij
befaamde George Shearing Quintet
uit de mid-vijftiger jaren. De formering
van een eigen Thielemans Combo in
Amerika liet daarna niet lang op zich
wachten. De fluitende, gitaar-spelende,
mondorgelblazende (een amusante vorm
van „blue blowing”) en ook zingende
'aar- jean Toots Thielemans was een op zich-
lige) Zelf staande muziekproduktie geworden,
heel aparte op 20 februari 1969 leidde Bert Paige,
zing en solo- zeif ujt België afkomstig en oude vriend
:_oen Count van Toots Thielemans, een „sfeer-
lie Green aan, tegen orkest” in de Hilversumse Phonogram-
....ige-sonore loonvorming studio, speciaal ter ere van de op wereld-
en soms ook in de buurt tournee zijnde Belgische Amerikaan. De
tuoze Charlie Christian. Maar gekozen melodieën, die een speciale
ïn eigenaardig Thielemans behandeling kregen, ver-
iheen kon: de leenden de unieke opnamen een bijzon-
en”-componist. der cachet.
De Heer W. J. v. Hest, die zoals wij in
onze vorige editie vermeldden op 22 au
gustus zijn 40-jarig jubileum bij de Til-
burgse Waterleiding zal herdenken reci
pieert voor deze j
van half adht
huis van het
langstellendei
licitati
legenh
iur in
persoor
iman en
ïringen
brachten
„hot”-intonat
>are songs van t
*'s club- en ra
1937, toen 1
had dat i
r moest, dat zat er
Hen. De grap was,
„A”-kar
liets
Dat
-jocke
moedige ridders.