N
KEES van DOORMALEN
SPOORLAAN - 314
fil
s
II
59,
FLORYN
PANTALON
99
llo,-
Wat is het effect van politie-actie
bij verkeersveiligheid
lOOOen costuums rechtstreeks van fabrikant naar klant!
hamers van hooll
voor
Ondanks kostenstijgingen relatief
goedkoop vervoermiddel
49,00
24,75
125,00
ZWEM
BROEKEN
Ss**
MODEL
moetü bij
Uw slijter zijn!
Geslaagden
St.-Odulphus-
lyceum
Uitslag
Koningsschieten
„Moed en Strijd”
dö.re mi 'a
■I
„Vive Ie tour”
Bananen als
borrelhapjes
969 - pagina 2
DE TILBURGSE KOERIER
Donderdag 26 juni 1969 - pagina 3
v/h „Do vut ex"
i
vanaf
vanaf
(Barathea)
Dames- en herenregenjassen
a
Zuiver scheerwol,
Terlenka, Trevi ra
cent
voor
50-60-70
Tergal en Terlenka
I
auto minder nodig
Foto Van Aarie
157.50
Totaal 182,50
75,-
Totaal 135,
BANAAN BUSONIE
op
BANAAN ESPLANADE
TREVIRA
Iwdenka
SCHOUWBURGRING 10 - TILBURG
990-2049
I
elegd.
Bij aankoop van
een kostuum een
TILBURGSpooriaan 314 (hoek Heuvel) Tel. 33960
TURNHOUTKwakkelstraat 2 Tel. 44733
WAT KOST DE BROMFIETS PER KILOMETER?
PARKEERRUIMTE
AANWEZIG IN POORT
Kindervakantie
werk 1969
Soekmekaar
vragen staat
ad'
100,-
29,50
SPORTAFDELING
I
)OR
Originele Sir Robert-kostuums
(het allerduurste)
gulden goedkoper
Uw speciaalzaak
mpost
^^voorflmen foto
IB
Je kosten moeter
gedeeld dc
neters, tene
iden.
Kruimel-
dag).
r de Efte-
Onderhot
Banden
iderdag 10 juli: sportochtend
’s middags een filmvoorstel-
Afschi.
W.A.-verzel
Rente-verlie
Kleding
rij
erier. Om
entje en
fecklen-
15,van
lassau, een
vee fles-
a enige
Kolberts
Pantalons (Navy model)
Kelnerkostuums
x en wij wensen u met de
succes en eet smakelijk!
zuiver
scheerwol
vrij
dvies er bij
Originele St.-George
exclusieve Duitse kostuums
Politie, auto en veilig verkeereen experiment
er gezond zoekt
sin gezin of we-
onder no. 2095
de Groningse GYMNASIUM ALPHA:
ban- h. Baeten, Tilburg; J. Birner, Tilburg; J.
.uto s je Brouwer> Tilburg; J. Bruinsma, Til-
,ver- burg; w. - -
1111 men, Tilbi
Eijkens, T
Heumaker
gte Moergeste
d’e Schendel,
bur~
wes,
Zo gezien bedragen de vaste kosten voor
een stadsbrommer van ca. 500,op
jaarbasis
lijving
ekering
ies
lx xxiveten
door het
leinde de
idde ban-
n doorrijden blijken jonger te
lager opleidingsniveau te heb-
Het totaal van de variabele kosten wordt
zodoende:
5000
Benzine-x 0,75
50
>ud en reparatie 40,
20,—
'n «Eindeloze»
kollektie
In Groningen heeft dus 54 pct. van de
automobilisten, die op een gladde band
reden, naar aanleiding van de politie-
Deze vraag vormde het uitgangspunt van een onderzoek, dat door
het Criminologisch Instituut van de Rijksuniversiteit te Groningen
in samenwerking met het Verbond voor Veilig Verkeer is verricht.
De conclusie van het onderzoek is, dat een politieactie zeer veel
effect kan hebben, als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.
Belangrijke voorwaarden zijn bijvoorbeeld, dat het publiek op de
hoogte moet zijn van de te houden actie en verder dat de politie
intensief controle uitoefent op de verkeersdeelnemers.
£utEl
TOT
GOEDKOOP
MUZIEKGENOT
nieuwlandstraat si
8 minuten van het station
2 minuten van de schouwburg
Indien de Staten-Generaal accoord gaan met het voorstel om de
benzine-accijns met ingang van 1 juli a.s. met ca. 4 centen te ver
hogen, zullen ook de bijna twee miljoen bromfietsers meer voor hun
dagelijks vervoer moeten gaan betalen. Al eerder dit jaar is het
bromfietsen duurder geworden, o.m. door de verhoging van de
benzineprijs tengevolge van de invoering van de B.T.W. (1 januari)
en van het tarief van de verplichte W.A.-verzekering (1 maart jl.).
Ondanks deze recente kostenstijgingen blijft de bromfiets een rela
tief goedkoop vervoermiddel, zeker in verhouding tot de kosten van
het openbaar vervoer en een eigen auto. Dit blijkt nog eens uit een
berekening van de redactie van „Bromfiets”, waarbij de vraag onder
ogen wordt gezien „Wat kost een bromfiets per kilometer?”. Wij
volgen hier de becijferingen van dit vakblad op de voet.
itiekbeurs te Til-
zond. a.s. 28-29
X) uur in de bo-
tfe Geloven. En-
5 to. het slacht-
ent
altijd zo’n 46 pct. van de
’ereageerd heeft. De vraag
nu op of er verschillen be-
tussen automobilisten die wel op
v.e gereageerd hebben (de reactie-
--lobilisten, die ondanks deze
jladde banden blijven door
rijden (de immunen). Om deze vraag te
kunnen beantwoorden werden vraagge
sprekken gehouden met reactieven en
immunen. Daarnaast werd een gedeelte
van de auto’s aan een teohno-keuring
Jerworpen. Dit was mogelijk dank
zij de medewerking van de A.N.W.B.
actie hun band vernieuwd. Dat betekent
dat toch nog altijd zo’n 46 pct. van <lu
mensen niet ge
dringt zich r
staan tussen
de actie gereag
generaal pre- ven)enautomo
deze vraag actie op hun gk
-d in samen njden (<te unm
Groningen en
ent uitgevoerd,
telijke observa-
steekproef van va“
n samengesteld. onde
litie overeenge- Z1J d€
itonsieve
i worden
itgebreid
atste was
ver-
ierzoek be-
Men gaat daarbij uit van een bromfiets
in de populaire prijsklasse (450550
gld.), welk type een (theoretische) levens
duur heeft van vier jaar en een restwaar
de van 100 gulden. Aan afschrijving kost
een dergelijke brommer zonder meer
100,per jaar. De premie van de
verplichte verzekering bedraagt met in
gang van maart jl. 29,50. Het rente
verlies wordt berekend op 18,vol
gens de standaardformule
0,06 X A R
Gespreide betaling zonder
aanbetaling mogelijk bij
LAURAN v. GULIK
BREDASEWEG 264 TEL. 26864
Uw oude fiets
kan 25,- waard zijn
RIJWIELEN v.a.
o.a. Phoenix en Juncker
De vaste en variabele
worden opgeteld en
aantal gereden kilome
kilometerprijs te vine
De uitkomst van deze eenvoudige becij
fering is dan:
182,50 135,— 317,505000
6,35 cent per kilometer.
Houden wij rekening met een verhoging
van de benzine-accijns met 4 cent per
,:“r ingaande 1 juli a.s., dan wordt de
...lometerprijs ca. 6,5 cent.
1. en Koning, H. Siewert 533 pnt. in
70 pijlen. 2. en Prins K. Konings 513
pnt. in 70 pijlen. 3. R. v. Hasselt 402 pnt.
in 60 pijlen. 4. J. Cleverens 397 pnt. in
60 pijlen. 5. A. v. Oevelen 395 pnt. in
60 pijlen. 6. P. Maes 370 pnt. in 60 pij
len. 7. J. Wilborts 369 pnt. in 60 pijlen.
8. F. v. d. Hooff 358 pnt. in 60 pijlen.
9. A. de Kort 354 pnt. in 60 pijlen. 10.
T. Maes 353 pnt. in 60 pijlen. 11. C. de
Beer 227 pnt. in 40 pijlen. 12. J. v. d.
Ven 219 pnt. in 40 pijlen. 13. W. Kools
197 pnt. in 40 pijlen. 14. A. v. Roessel
188 pnt. in 40 pijlen. 15. K. Konings jr. liter
181 pnt. in 40 pijlen. 16. J. Maas 180 kilon
pnt. in 40 pijlen. 17. J. Lemmers 175
pnt. in 40 pijlen. 18. J. Lemmers 124
pnt. in 40 pijlen. 18. J. Lemmens 124
in 40 pijlen. 20. P. de Beer 50 pnt. in 40
pijlen.
Maandag 30 juni: handenarbeid-
zaalsport-speeltuin.
Dinsdag 1 juli: opdrachtenspel
in de wijk en zwemmen.
Woensdag 2 juli: gehele dag naar
Beekse Bergen.
Donderdag 3 juli: fancy fair.
Vrijdag 4 juli: modeshow en
songfestival.
Maandag 7 juli: zwemmen en
speeltuin.
Dinsdag 8 juli: naar ’t Kruimel
tje (bosspelen en sportdag)._
Woensdag 9 juli: naar
ling.
Done
en ’s
ling.
Vrijdag 11 juli: zaaiversieren-
voorbereidingen, ’s middags
groot slotbal met uitnodiging
voor de ouders.
Inlichtingen tel. 31628.
H.B.S.-A
W. v. d. Aa, Tilburg; A. Aarts, Gilze; G.
van Aert, Breda; W. Baeten, Tilburg; L.
Bertens, Tilburg; I. Bischoff, Oisterwijk;
F. van de Camp, Tilburg; H. van Dae-
len, Tilburg; M. Doornen, Tilburg; F.
Eibers, Hilvarenbeek; P. Gijselhart, Til
burg; P. van Haaren, Tilburg; P. Ha
mers, Tilburg; L. van Hest, Oisterwijk;
J. Hoes, Tilburg; G. Hoofs, Tilburg; M.
□tfÈEEQfflBMaoaQ £4“* w.
Kroonenburg, Tilburg; H. Lampe, Til-
r~ir~Yrnr*^~^rli V r4ir~ir~i burg; M. van Lisdonk, Rijen; J. Loonen,
UUlJUOLJUUOOJZJUUU Oisterwijk; Chr. v. d. Noort, Tilburg; A.
Nouws, Oisterwijk; A. van Opheusden,
Tilburg; J. van Opstal, Loon op Zand;
A. van der Put, Tilburg; H. Remmers,
Tilburg; C. de Rooij, Tilburg; P. Ter
meer, Tilburg; P. Veltman, Tilburg; R.
Versleden, Tilburg; C. Vosters, Tilburg;
J. Wagemans, Gilze; Th. Wagener, Til
burg; A. Wouters, Tilburg.
Kermis in Berkel Enschot. Een heerlijk
feest met veel plezier en attracties. Na
tuurlijk ook een zweefmolen, die vooral
bij de jongere garde erg in trek was.
Deze zweef juffrouw ontvangt, nu
veilig en wel op aarde is geland, wat
tracties van de Tilburgse Koerier. C
te beginnen is er het bekende tier*’*
verder een haantje van de firma Te».,
burg, een waardebon van lf
Maison Appie uit Baarle Nas:
watergolf van Maison José en twei
sen wijn van de Wienerbar. Het w_
wat zij moet doen is, om in het bezit te
komen van al deze verrassingen: zich
melden op ons kantoor. Wij verwachten
haar.
De jongedame uit ons vorige cirkeltje
was mej. Helma Stoopen, Bosscheweg
71 te Tilburg.
2
(hierbij is A de aanschaffingswaarde en
R de residu- of restwaarde).
Op grond van een onderzoek heeft de
„Bromfiets”-redactie berekend, dat aan
speciale bromfietskleding jaarlijks
35,wordt uitgegeven.
Een rijpe banaan in 8 a 10 schuine
partjes snijden. In 1 plakje Ardenner
ham een partje vouwen. Deze door ei
wit en paneermeel halen, stevig aan
drukken en in heet frituurvet gedurende
3 a 4 minuten bakken.
Uit het interview bleek ondermeer het
volgende:
Automobilisten, die op glad
den blijven doorrijden blijken j<
ben.
Zij kopen oudere auto’s en rijden
daar langer in rond.
Hun auto’s zijn vrijwel zonder uit
zondering tweedehands gekocht; ze zijn
als ze verkocht zouden worden, nog
maar weinig waard.
Zij hebben hun
voor hun werk.
Zij raadplegen minder vakbladen en
volgen ook minder de regels van het in
structieboekje (als ze dat al hebben!).
Zij gaan niet meteen tot repareren
over als iets niet 100 pet. in orde is.
Zij kopen vaker iets op een sloperij
en zouden er ook geen bezwaar in zien
een tweedehands hand te kopen inplaats
van een nieuwe.
.„er, Tilburg; J. Bruinsma, Til-
Bruinsma, Tilburg; L. Doh-
Iburg; C. van Doorn, Tilburg; J.
Tilburg; R. Groot, Tilburg; A.
cers, Tilburg; H. Ketelaars,
stel; W. Priems, Tilburg; G. van
"■vxxuel, Tilburg; H. Stockmann, Til-
irg; B. Taminiau, Tilburg; A. Theeu-
..es, Gilze; M. Venders, Oisterwijk; F.
de van <jen Wildenberg, Tilburg.
GYMNASIUM BETA:
A. van Amelsvoord, Tilburg; A. van
.Sli Braak. Tilburg; C van Deunen. Tilburg;
R. van Gerwen, Tilburg; P. van Gestel,
Tilburg; P. van Ham, Tilburg; J. Heer-
kens, Tilburg; J. Hengeveld, Tilburg; J.
Hoffmans, Tilburg; J. Huffmeijer, Til
burg; A. de Jongh, Tilburg; J. Klerx,
Rijen; A. Kolen, Tilburg; R. Lafebre,
Tilburg; F. Galle, Tilburg; R. ter Meu-
len, Tilburg; H. Mreijen, Tilburg; A.
Paulissen, Tilburg; J. Rijken, Oisterwijk;
J. Rijnen, Tilburg; P. Taminiau, Tilburg;
A. van Thillo, Tilburg; A. van Schijndel,
Tilburg; R. van der Vaart, Tilburg; W.
Wagemakers, Tilburg.
>eb(, dal de aulo’s op KRO-t.v.
g een positieve se
in de documentaire „Vive le Tour”, die
de KRO-televisie op maandag 30 juni
uitzendt, geeft de maker van de film,
Louis Malle, een impressie van de ker
misachtige sfeer rond de Tour de
France. De film werd opgenomen tij
dens de Tour de France 1962 en pro
beert een antwoord te geven op vragen
als: „Wat zijn coureurs eigenlijk voor
mensen”, „Hoe zijn de reacties van het
publiek”, „Welke technieken gebruikt
men” enz. Om een antwoord op deze
vragen te krijgen, heeft Louis Malle de
Tour van „binnenuit” gevolgd en heeft
hij met een maximum aan visuele en
auditieve elementen getracht de Tour te
laten zien en daarna te beoordelen.
H.B.S.-B:
P. Bertens, Tilburg; H. Bloemen, Til
burg; C. de Brouwer, Alphen; P. Cools,
Tilburg; C. Coppens, Hilvarenbeek; P.
Derks, Tilburg; F. Donders, Tilburg; P.
neisjesjurk, bruin van Erens, Tilburg; A. van Hoek, Gilze; M.
dra rok; papieren zak Holland, Tilburg; A. van Hoof, Tilburg;
damesparaplu; bruine B- de Jongh, Tilburg; F. Kienhuis, Ois
terwijk; B. Koehof, Tilburg; C. Kolen,
Tilburg; P. de Lange, Rijen; M. Leijs,
Tilburg; K. Luijben, Tilburg; C. Murk,
Tilburg; A. Neerhoff, Tilburg; J. Neve,
Tilburg; F. Ooms, Tilburg; C. Paulus-
sen, Tilburg; H. Reijnen, Tilburg; P.
Schuurkes, Son; G. Simons, Tilburg; C.
Smulders, Tilburg; A. Snik, Goirle; J.
Spaninks, Tilburg; A. Swinkels, Tilburg;
J. Teurlings, Tilburg; R. Vekemans,
Goirle; P. Verhelst, Tilburg; H. Verheij,
Tilburg; J. van de Vrande, Tilburg; P.
van der Wel, Tilburg; Q. Zebregts,
Gilze; P. van Zon, Tilburg.
Dit bedrag moet zo nodig nog worden
verhoogd met de kosten voor stalling.
De variabele kosten voor een bromfiets
zijn afhankelijk van het aantal kilo
meters, dat per jaar wordt gereden en
de wijze van rijden (rijrtijl).
Een bromfiets legt per jaar gemiddeld
5000 km af, waarbij de bandenslijtage
komt op ca. 20,Wij onderscheiden
de variabele kosten in de uitgaven voor
benzine, voor reparatie c.q. voor onder
houd en banden. Het gemiddeld ben
zineverbruik wordt gesteld op één liter
per 50 km en de prijs van de brandstof
(benzine en olie) op 75 ct. per liter.
Voor onderhoud en reparatie moet men
rekenen op een jaarlijkse uitgave van
40,—.
Partjes banaan in bierbeslag (200 gram
'bloem met een flesje bier) onderdompe
len en in heet frituurvet bakken. Hierbij
eveneens Sauce Espagnole serveren.
Deze wordt nu af gemaakt met pikante
tomatenketchup f/s liter saus plus
liter ketchup */s flesje).
De garage ziet liever, dat zij hun re
kening contant betalen.
Zij moeten meer wegenbelasting be
talen (zij rijden dus in grotere en zwaar
dere auto’s) en ze betalen die belasting
meer per kwartaal dan per jaar.
Het onderzoek wijst uit, dat wij hier te
doen hebben met wat genoemd zou kun
nen worden marginale automobilisten,
dat zijn mensen, die zich eigenlijk niet
goed een auto kunnen veroorloven. De
enige zorg, die deze automobilisten ken
nen is: hoe houd ik met zo min mogelijk
kosten mijn auto rijdende.
De resultaten van de technokeuring ge
ven een weinig bemoedigend beeld te
zien. De auto’s van de automobilisten,
die geen gevolg hebben gegeven aan de
politie-actie zijn over de hele linie slech
ter dan de auto’s van de andere automo
bilisten. Dat geldt ook voor de punten,
die van belang zijn om veilig aan het ver
keer te kunnen deelnemen: de remmen,
de stuurinrichting, de verlichting en de
|Heuvel»tr.5O (HoAk Wlliemn«tr.)|
reparatie meer uitgevoerd, omdat de
kosten van de reparaties de waarde van
de auto verre zouden overtreffen! Deze
auto’s waren rijp voor -
dient te worden bedac
die gekeurd zijn, nog een r
lectie vormden van de in het onderzoek
betrokken auto’s. De weggebleven auto’s
zijn van nog slechtere kwaliteit.
In een slothoofdstuk Maatregelen gaan
de auteurs in op de manieren, waarop
geprobeerd moet worden de automobi
list ertoe te bewegen de kwaliteit van zijn
banden op peil te houden. De voorlich
ting moet duidelijker zijn, alleen al, om
dat veel automobilisten niet weten wat
een gladde band is en hoe gevaarlijk die
kan zijn. Deze voorlichting mag nooit
een beroep doen op reeds aanwezig-ver-
onderstelde kennis bij de automobilisten.
De voorlichting mag niet te „intellectua
listisch” zijn. Op grond van hun onder
zoek doen de schrijvers ook suggesties
voor effectieve politie-controles op het
gebied van de verkeersveiligheid: de po
litie moet de acties aankondigen, zodat
niemand het gevoel krijgt erin gelopen
te zijn; er moet ook tijdens het weekend
gecontroleerd worden en op avonden;
de acties moeten duidelijk zichtbaar
plaatsvinden.
Voorgesteld wordt te komen tot
verkeers-inspectie-teams (V.I.T)
bestaande uit één of twee opge
leide politie-functionarissen en ’n
aantal „burgers”. De taak van
deze V.I.T.’s zou zich moeten
beperken tot het regelmatig aan
houden en inspecteren van aan
het verkeer deelnemende motor
rijtuigen.
Andere maatregelen, die worden
voorgesteld, als uitvloeisel van ’t
verrichte onderzoek zijn het in
voeren van een veiligheidscerti-
ficaat, dat moet worden overge
legd bij de verkoop van een auto
en het elimineren uit het verkeer
van auto’s boven een bepaalde
leeftijd.
Zuiver scheerwol, 1 KA
Terlenka, Trevi ra p
50-60-70 gulden goedkoper
Young-man originele Franse stijl
Een hele banaan over de lengte door
snijden, het hartje met een appelboor
verwijderen. Een rolletje maken van ge
kookte ham en Parmesaanse kaas. Dit
in het hart van de banaan leggen. De
twee helften op elkaar leggen en aan
drukken. Hiervan schuine partjes snij
den en garneren met eiwit en paneer
meel. Ongeveer 3 a 4 min. bakken in
frituurvet. Het geheel moet opgediend
worden met Sauce Espagnole*. Deze
saus wordt afgemaakt met 2 eetlepels
honing op een liter saus. Naar smaak
afbinden.
De opzet
van het experiment
Doel van het onderzoek was na te gaan
of er van een door de politie aangekon-
digde banden-controle een ge
veritief effect uitgaat. Om
te kunnen beantwoorden werd
werking met de politie te Groi
Leeuwarden een experimer
Allereerst werd via nachte:
ties, in beide steden een s*
auio’s met gladde banden
Daarna werd met de politie overeenge
komen dat in Groningen een intensieve
controle op gladde banden zou v—
gehouden. Deze actie werd uit;
in de krant aangekondigd. Dit laat_.
mogelijk omdat ook drie plaaiselijk
schijnende kranten in het onderzoek
trokken werden. In Leeuwarden werd
geen politie-actie gevoerd. Wanneer nu
van de politie-actie enig effect uitgaat,
dan moet men vinden, dalt
steekproef van auto’s met gladde t
den, na afloop van de actie meer aut
telt waarvan de banden inmiddels vOT-
nieuwd zijn, dan de steekproef
Leeuwarden. In Leeuwarden is immers
geen politie-actie gehouden. Is dit ook
zo? Om een antwoord op deze vraag 4“
kunnen geven werden alle auto’s, d
vóór de actie begon een gladde band
hadden, na afloop van de actie opnieuw
opgespoord. Nagegaan werd hoe nu d*
toestand van de banden was. Hierbij
bleek dat in Groningen, waar de actie
gehouden werd, 54 pct. van de auto
mobilisten hun gladde band door een
nieuwe vervangen hadden. In Leeuwar
den was dit slechts 27 j
vervingen 2 maal zoveel mensen dus
hun slechte band! Van een bandencon
trole gaat dus een zeer groot indirect
effect uit.
in de week van 15 tot 22 juni 1969
Inlichtingen: Hoofdbureau van Politie,
Noordhoekring te Tilburg.
Bankbiljet van 5,damesbril in etui;
herenbril met bruin montuur; kinderbril,
kleur blauw-grijs van montuur; Siamese
kat; parkiet, grijs met geel; fazant; 2
witte dekzeilen; papieren zak met enkele
stukken badstof; transistor radio, met
naam van K. v. d. Mortel erop; blik
koekjes; zakmes uit Lourdes; 12
sticks deodorant in een doos; nieuwe
combinatietang; herenhorloge chroom;
dameshorloge, merk Porta; kentekenbe
wijs 89-81 FA; me---* ---
kleur; blauwe trevii
met kleding; beige damesparap._,
herenportemonnee; zwarte damesporte-
monnee; bruine kinderportemonnee; wit
plastic portemonneetje aan een kettinkje;
kinderschoentje, wit, maat 19, merk Ju
no (1.); 3 kinderringen, doublé; gouden
trouwring met datum 24-6-1964, Wim
erin gegraveerd; pop, bruin met krullend
haar; paar tennisschoenen, maat 37; be
schilderde kinderring; witte tas, van wit
gaas; aktentas, kleur rood; houten klap
stoeltje; diverse sleutels en sleutelbossen.
HONDEN: bruin-witte bastaard kees
hond, reu; lichtbruin jong hondje; grijs
wit gevlekte dwergpoedel.
De heer J. H. M. Wiercx te Eindhoven,
die bekend staat als een culinair specia
list in ons land, gaf de Chiquita Recep
ten. en Voorlichtingsdienst, de recepten
van drie exclusieve borrelhapjes. Wan
neer u van plan bent een avondje te
geven, garanderen wij u, dat deze hapjes
'beslist tot de gezellige sfeer zullen bij
dragen. Zo op het eerste gezicht doen
de hapjes veel denken aan goudgele bit
terballen. Ze zijn echter bereid met ba
naan die aan het geheel een zo aparte
smaak geeft.
De heer Wiercx
bereiding veel si
BANAAN JAMBON
hy-
rste
aar
ver-
met
o.a.